Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
pirata.della.strada
...když je možnost mít automat s řazením pod volantem?! Je pravda že tato M3/M4 se celkově moc nepovedla s mnoha důvodů a v mnoha ohledech není rozhodně lepší a už vůbec hezčí než předchozí generace F8X, kde navíc byl ještě plnohodnotný špičkový dvouspojkový automat DCT. To že má větší výkon atd neznamená že bude lepší. Navíc dizajnove vyloženě neforemný a DISPROPORČNÍ predek. Ale i tak takto poměrně velký těžký auto nemá jedinej důvod mít manual. Stejně tak jako Porsche 991 atd. Ten má opodstatnění tam, kde se buď kvalitní, rychlý automat nenabízí a nebo vyloženě nemá racionální důvod - 350/370Z, EVO, WRX STI apod.
Úplně jiný pohled...M3/4 stejně jako 911 si nekupuješ jako jediné auto na apriori dennodenní fungování. Takže dokážu oželet tužší spojku a naopak si vychutnám řazení. Přesně tato dvě auto k tomu přímo vybízí.
Ne, BMW nemá tak za každých okolností lahodné řazení jako manuály Porsche. Musí se dobře zahřát a nejlíp vždy funguje s meziplyny. Automat mi dává smysl u všech modelů, ale cokoliv z divize M je příjemné s manuálem, byť jich není mnoho.
Btw, na tvary nové generace M4 jsem si rychle zvykl, před 14-ti dny jsem viděl krásnou červenooranžovou kombinaci a je dokonalá. Ani velké ledviny mi tu nevadí. Určitě by byla fajn nějaká CS verze, která pošle váhu pod 1,7t. Nicméně díky BMW za RWD a MT. :yes:
Ne, BMW nemá tak za každých okolností lahodné řazení jako manuály Porsche. Musí se dobře zahřát a nejlíp vždy funguje s meziplyny. Automat mi dává smysl u všech modelů, ale cokoliv z divize M je příjemné s manuálem, byť jich není mnoho.
Btw, na tvary nové generace M4 jsem si rychle zvykl, před 14-ti dny jsem viděl krásnou červenooranžovou kombinaci a je dokonalá. Ani velké ledviny mi tu nevadí. Určitě by byla fajn nějaká CS verze, která pošle váhu pod 1,7t. Nicméně díky BMW za RWD a MT. :yes:
Rychlý automat jen pro ty, co ho využijí na okruzích. Pokud je nejezdíš a užíváš si řazení, tak jedině manuál.... :yes:
Tady není úplně okruhový automat, jedná se o 8kv ZF, ne jako dříve o DKG ;-)
Mimochodem, právě na okruhu se naučíš s manuálem fungovat nejefektivněji.
Mimochodem, právě na okruhu se naučíš s manuálem fungovat nejefektivněji.
Jezdil jsem okruhy s manuály 40 let. Mě není třeba přesvědčovat. Ale uznávám, že dnešní automat bude na okruhu rychlejší než manuál. F-1 nepřešly na poloautomat pro nic za nic.... :-!
A načo tvrdé ostré auto, keď môžeš mať pohodlné SUV? Načo liezť do nízkeho kupé, keď môžeš sedieť pekne vysoko? Vlastne je M4 úplne naprd. ;-)
A auto síce medzigeneračne pribralo, ale nie je to taká tragédia, ako sa prezentuje a ako by ukazovali papierové údaje. Minulá M3/M4 sa vážili ešte podľa starých pravidiel a tie čísla boli mimo reality, po odvážení boli autá reálne o dosť ťažšie. Na tuším bmwblogu alebo bimmerposte som aktuálne čítal porovnanie G80 a F80 a ten rozdiel v hmotnosti bol cca. 100 kíl a nie 200, ako uvádza papier. Súčasná reálne navážila toľko, koľko mala, kdežto F80ka navážila reálne o metrák viac. Proste teraz už sa neopláca fejkovať hmotnosť, lebo od nej sa odvíjajú emisné úľavy a teda výrobcovia aktuálne už priznávajú to, čo v minulosti chceli zatajiť.
A auto síce medzigeneračne pribralo, ale nie je to taká tragédia, ako sa prezentuje a ako by ukazovali papierové údaje. Minulá M3/M4 sa vážili ešte podľa starých pravidiel a tie čísla boli mimo reality, po odvážení boli autá reálne o dosť ťažšie. Na tuším bmwblogu alebo bimmerposte som aktuálne čítal porovnanie G80 a F80 a ten rozdiel v hmotnosti bol cca. 100 kíl a nie 200, ako uvádza papier. Súčasná reálne navážila toľko, koľko mala, kdežto F80ka navážila reálne o metrák viac. Proste teraz už sa neopláca fejkovať hmotnosť, lebo od nej sa odvíjajú emisné úľavy a teda výrobcovia aktuálne už priznávajú to, čo v minulosti chceli zatajiť.
Překvapilo mě, že se na ACZ věnovali přilnavosti předních kol, která je pro zadokolky a možnost se o ně opřít v oblouku stěžejní. Hezký test :yes:
Jo, tento fakt som zaregistroval vo viacerých testoch a práve adhéziu predku chválili, čo má pre RWD verzie osobitný význam. Takže síce RWD logicky stráca v obľúbených YT drag racoch, ale na okruhu je to už podstatne vyrovnanejšie.
Nad hmotností, u jinak báječné káry, jsem se také trochu pozastavil. Třeba v porovnání s mojí stařičkou pětkou s V8, která má hmotnost nižší o 65 kg. A to má sedačky plný elektromotorů - v každé 10 - a ne skořepiny. :-)
A nejen hmotnost, ale i rozměry, viz délka. tohle je (v tomto ohledu) spíš M6, než M4.
Jinak v testu chybí i zmínka o poměrně příliš dlouhém času nutném k nafouknutí turba.
P.S. Diskuse MT vs AT je u auta, které nabízí obojí, zbytečná...
Jinak v testu chybí i zmínka o poměrně příliš dlouhém času nutném k nafouknutí turba.
P.S. Diskuse MT vs AT je u auta, které nabízí obojí, zbytečná...
Allo
Manual je tam jak pěst na oko a stejně si to všichni koupí v automatu takže fail, nehledě na to že 4ka byla zprasená obříma ledvinama :D :-[]
Práve pre takých ako Ty je tam automat, pre nás menšinu je chvalabohu stále dostupný aj manuál. Aj keď žiaľ len obmedzene, iba v základe, pre výkonnejšie Competition je len ten automat.
Nechť tam je manuál, ale to ho tam sakra nemohli nějak lépe napasovat? Takhle zam vypadá hrozně na silu přidáný vůbec se to do té středové konzole nehodí....
Tak to súhlasím, z estetického hľadiska je integrácia manuálu do toho interiéru taká neveľmi vkusná a neladí to so zvyškom interiéru.
Inak ja zastávam názor, že v športovom aute najlepšie vyzerá odhalená kovová kulisa radenia, á la staré Ferrari alebo Audi R8: https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Jednoduché, čisté, dokonalé.
Inak ja zastávam názor, že v športovom aute najlepšie vyzerá odhalená kovová kulisa radenia, á la staré Ferrari alebo Audi R8: https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Jednoduché, čisté, dokonalé.
Přesně! Škoda jen, že na té převodovce a řádícím mechanismu už dávno nezapracovali a nevylepšili ho. Teď už je asi pozdě, ale kdyby, řekněme tak před 15 lety to řešili, určitě by nás BMW kvedlačů bylo daleko víc..... :-!
GeekStar
Mě už ty ledviny u 4ky přestávají vadit, naživo vypadají lépe než na fotkách, jsou takové správně drzé, ale nepůsobí německy nafoukaně, spíš tak trochu japonsky švihle, což mi vyhovuje.
Navíc je naprostá bomba, že BMW umí nabídnout M4 s manuálem, smekám.
Škoda jen té váhy. Ale i tak je to parádní stroj, v dnešní době úplné zjevení.
Navíc je naprostá bomba, že BMW umí nabídnout M4 s manuálem, smekám.
Škoda jen té váhy. Ale i tak je to parádní stroj, v dnešní době úplné zjevení.
Súhlas, ja som bol pri predstavení dosť kritický, ale časom a hlavne naživo sa to zmenilo a už som sa pristihol pri tom, že maska bežnej 3er je príliš obyčajná, kdežto na M3/M4 je tá papuľa taká správne drzá a výrazná.
Ad manuál: nedávno som čítal, že youtuber z AutoTopNL, čo si sám kúpil M3 s manuálom, porovnával základ s manuálom a Competition s automatom a Competition je o hodne rýchlejšie. Otázka je, či to je prevodovkou, alebo motorom. Ono totiž nie je rozdiel medzi manuálom a automatom len 30 koní výkonu, ale hlavne 100 Nm krútiaku (550 vs 650 Nm), čo sa prejaví. Zrejme sa báli, ako by ten manuál a spojka zvládali krútiak Competition verzie. Som preto zvedavý, či avizovaná M3 CS bude mať manuál, či automat.
Ad manuál: nedávno som čítal, že youtuber z AutoTopNL, čo si sám kúpil M3 s manuálom, porovnával základ s manuálom a Competition s automatom a Competition je o hodne rýchlejšie. Otázka je, či to je prevodovkou, alebo motorom. Ono totiž nie je rozdiel medzi manuálom a automatom len 30 koní výkonu, ale hlavne 100 Nm krútiaku (550 vs 650 Nm), čo sa prejaví. Zrejme sa báli, ako by ten manuál a spojka zvládali krútiak Competition verzie. Som preto zvedavý, či avizovaná M3 CS bude mať manuál, či automat.
Řekl bych, že CS bude AT. Musíš uvažovat nad tím, že MT má jen 6kv a jsou těžší. Určitě budeš na okruhu na první dobrou rychlejší, ale v MT se už po třetím okruhu o dva litry potu lehčí ;-)
Poslednich par tydnu jsme se kolem jedne M3 pravidelne motal a ja to mam zatim stale presne naopak.
Jak to nevypada pekne na fotkach, tak ikdyz se tomu tezko veri tak nazivo je to jeste horsi. Ta prid je zla z kazdeho uhlu, a z daleka nejde jen o ledviny, ale zvlast pohled z boku jak se cela ledvinova sekce tlaci asi 10cm pred linii svetel... Brrr. Celej tvar, osazeni svetel, snad kazda linka, kapota atd, vsechno spatne. Zadnou drzost, jen cinsky kyc.
Zlata konfekcni 3er, zlata LCI 5er.
Jak to nevypada pekne na fotkach, tak ikdyz se tomu tezko veri tak nazivo je to jeste horsi. Ta prid je zla z kazdeho uhlu, a z daleka nejde jen o ledviny, ale zvlast pohled z boku jak se cela ledvinova sekce tlaci asi 10cm pred linii svetel... Brrr. Celej tvar, osazeni svetel, snad kazda linka, kapota atd, vsechno spatne. Zadnou drzost, jen cinsky kyc.
Zlata konfekcni 3er, zlata LCI 5er.
Mě se to líbí, víc na M4 než M3. Nicméně už s tím problém nemám ;-)
Ja jednu chvili zvazoval ze skocim na gastro, neb vystaveni pohledu na tenhle skvost den za dnem u me nakonec vedlo az k vazne poruse funkce strev. U tebe s iudexem bych zase zvazil navstevu nejakeho dobreho oftalmologa. :-[] :D ;-)
Zvážim, dík za radu, po tej 40ke sa to vraj odporúča. :D Ale ani dobrý zrak mladších ročníkov nemusí byť zárukou vkusu.
Ako stále nepovažujem M3/M4 za etalón krásy, ale proste vo vhodnej konfigurácii a farbe je to fajn. A osobne sa mi páči viac sedan než kupé. A tá maska tomu aspoň dáva osobitosť oproti klasickým trojkám. Takže pre mňa jedna M3 v zelenej Isle of man, príp. červenej Toronto a bol by som nadmieru spokojný. :-)
Ako stále nepovažujem M3/M4 za etalón krásy, ale proste vo vhodnej konfigurácii a farbe je to fajn. A osobne sa mi páči viac sedan než kupé. A tá maska tomu aspoň dáva osobitosť oproti klasickým trojkám. Takže pre mňa jedna M3 v zelenej Isle of man, príp. červenej Toronto a bol by som nadmieru spokojný. :-)
"No way jose"....manuál pro M3 CS....určitě pouze A/T. U BMW ale mají obavy spíš o výdrž spojky než M/T převodovky.
Souhlas. M3/M4 je nutné vidět naživo. Na fotkách to tak nevynikne, ale v reálu působí fantasticky agresivně a ten předek k tomu perfektně pasuje. Nevěřil jsem tomu, dokud jsem jich pár naživo neviděl. :yes:
Viděl jsem tři nebo čtyři barvy a všechno hnus. Dneska jsem potkal před Barcelonou v provozu šedivou emailovou a ošklivejsi M3/4 nikdy nejezdila…
Respektuju. Každému se líbí něco jiného. Chtěl jsem říct, že nad fotkama se mi chtělo zvracet, ale v reálu mi padla čelist.
Měl jsem to podobně, u klasické 4er coupé se mi to pořád ne úplně zajídá, ale M4 super. :yes:
Zajímavé srovnani. Troufnu si říct, ze osmu by si vzalo tak 80-90% případných zájemců
https://m.youtube.com/watch?…
https://m.youtube.com/watch?…
Enthusiastic.driver
Setkal jsem se s M4 jen velmi krátce, ale i tak jsem byl překvapen absencí jakéhokoli wow efektu. Jasně, má to silný motor, má to grip, je to hezky vymyšlené a fungující, ale vůbec se u mě nedostavilo wow. Vzpomněl jsem si na slova, která už někdo poznamenával u minulé generace - je to skvělé BMW, ale nepůsobí to jako eMko.
Protože nemám žádnou zkušenost s ostatními současnými M modely, asi to nebudu hlouběji rozvádět, ale zkrátka, byl jsem překvapen, jak ploše a "obyčejně" na mě M4 působila. A zvuk bohužel (teď již "tradičně") docela ohavný. Giu QV mi dokázala zježit chlupy rozhodně víc.
PS: Ty skořepiny jsou fakt příšerné. Obzvlášť, když si člověk uvědomí, jak dokonale se povedly u Porsche.
PS2: Aby to náhodou někoho nepobuřovalo - opravdu to nemá být nějaká hloubková analýza, jen první rychlé dojmy, které člověk za těch půl hodiny dokáže zpracovat...
Protože nemám žádnou zkušenost s ostatními současnými M modely, asi to nebudu hlouběji rozvádět, ale zkrátka, byl jsem překvapen, jak ploše a "obyčejně" na mě M4 působila. A zvuk bohužel (teď již "tradičně") docela ohavný. Giu QV mi dokázala zježit chlupy rozhodně víc.
PS: Ty skořepiny jsou fakt příšerné. Obzvlášť, když si člověk uvědomí, jak dokonale se povedly u Porsche.
PS2: Aby to náhodou někoho nepobuřovalo - opravdu to nemá být nějaká hloubková analýza, jen první rychlé dojmy, které člověk za těch půl hodiny dokáže zpracovat...
M bylo dřív větší, víc špi*čatější bylo jich méně a nebylo zelené.
Dnešní malé, zakulacené "m" nese kdejaké BMW třeba i jenom ve formě paketu vše posvěcené samotným výrobcem. Z velké většiny už jen komerční pojem provázející prakticky celou produkci automobilky, který těží z dobrého zvuku - jména - získaného v minulosti. Už je to jen krůček (s nadsázkou) od dob, kdy se u nás vyrojily samé M trojky a pětky s M samolepkami od vietnamských stánků. Výjimečnost a zaručená mimořádná sportovní kvalita z minulosti se vytrácí. Přežranej zákazník chce hlavně emko a masážní sedadla i vzadu televize ve všech opěrkách a chlazený šampaňský po ruce. Výrobce sklopí uši a dodá. Prachy jsou na prvním místě.
Ono to asi jinak ani moc nejde. Omezující předpisy dnes nedovolují přihlásit do provozu třeba i jen hlučnější výfuk. Auto s ním nedostane homologaci, na silnici ho vykostí policajti, STK nedostane a i na závodech komisaře hluk zajímá. Dřív nešlo jít na závody bez špuntů do uší, dnes můžeš jít i na F1 s dítětem v kočárku a celý závod se ani neprobudí.
Nová doba, asi si musíme zvyknout. I když já nerad.
Dnešní malé, zakulacené "m" nese kdejaké BMW třeba i jenom ve formě paketu vše posvěcené samotným výrobcem. Z velké většiny už jen komerční pojem provázející prakticky celou produkci automobilky, který těží z dobrého zvuku - jména - získaného v minulosti. Už je to jen krůček (s nadsázkou) od dob, kdy se u nás vyrojily samé M trojky a pětky s M samolepkami od vietnamských stánků. Výjimečnost a zaručená mimořádná sportovní kvalita z minulosti se vytrácí. Přežranej zákazník chce hlavně emko a masážní sedadla i vzadu televize ve všech opěrkách a chlazený šampaňský po ruce. Výrobce sklopí uši a dodá. Prachy jsou na prvním místě.
Ono to asi jinak ani moc nejde. Omezující předpisy dnes nedovolují přihlásit do provozu třeba i jen hlučnější výfuk. Auto s ním nedostane homologaci, na silnici ho vykostí policajti, STK nedostane a i na závodech komisaře hluk zajímá. Dřív nešlo jít na závody bez špuntů do uší, dnes můžeš jít i na F1 s dítětem v kočárku a celý závod se ani neprobudí.
Nová doba, asi si musíme zvyknout. I když já nerad.
Gile, je to úhel pohledu. Vozy od M Gmbh jsou vždy jinak stavěné než běžná produkce, pořád je to auto, které když tlačíš, tak funguje. Jiné řízení, v zásadě přestavěný podvozek, jiný motor atd.
Mám najeto hodně v M3 e92, poměrně dost v M3 a M4 G8x a rozhodně mi předchozí generace nepřišla vyměklá. O trochu civilnější ano, samozřejmě nemá V8 točící k 9k RPM, ale pořád úplně jinde než konfekce.
K F1...letos jsem byl poprvé na GP od dob V10. Ano, neježily se mi chlupy na zádech, ale zážitek zůstal. Je jiný, ale ne špatný ;-)
Spíš než motory mě překvapilo, jak jsou formule teď obrovské a jak klidně se chovají.
Mám najeto hodně v M3 e92, poměrně dost v M3 a M4 G8x a rozhodně mi předchozí generace nepřišla vyměklá. O trochu civilnější ano, samozřejmě nemá V8 točící k 9k RPM, ale pořád úplně jinde než konfekce.
K F1...letos jsem byl poprvé na GP od dob V10. Ano, neježily se mi chlupy na zádech, ale zážitek zůstal. Je jiný, ale ne špatný ;-)
Spíš než motory mě překvapilo, jak jsou formule teď obrovské a jak klidně se chovají.
Jasně, v té nepřeberné hromadě označení M se auta, která mají blízko ke kořenům, samozřejmě také najdou.
Chtěl jsem spíše poukázat na jakési profláknutí symbolu "M" i samotnou automobilkou BMW. A znovu podotýkám, že to celé s jistou mírou nadsázky, pro zpestření............nemám dítě v kočárku. :-(
F1 jsem dost prožíval a ani nevím, kdy mě začala opouštět. Asi to začalo kontrolou spotřeby, povinností jezdit i na blbejch gumách a tím, že se piloti ani nemůžou nažrat. Ale je také možné, že jsem už jenom moc starej. :-)
Chtěl jsem spíše poukázat na jakési profláknutí symbolu "M" i samotnou automobilkou BMW. A znovu podotýkám, že to celé s jistou mírou nadsázky, pro zpestření............nemám dítě v kočárku. :-(
F1 jsem dost prožíval a ani nevím, kdy mě začala opouštět. Asi to začalo kontrolou spotřeby, povinností jezdit i na blbejch gumách a tím, že se piloti ani nemůžou nažrat. Ale je také možné, že jsem už jenom moc starej. :-)
Souhlas. Ale moc starej určitě nejsi. Moc starej jsem já...... :-!
No, nebudeme se asi trumfovat, kdo má rodnej list už na pergamenu nebo ještě vytesanej do kamenné desky..... :-)
Pojezdil jsem jen předchozí M3 vs QV. M3 byla civilizovanější a víc daily car. Jednodušeji s ní zajedeš silniční maximum a myslím, že i na okruhu bych došel na limit podstatně dříve. Uvnitř byl slyšet víc typický zvuk R6. QV měla rozhodně lepší a citlivější řízení, tvrdší podvozek a trochu mrcha kolem limitu, ale dalo se to načichat. Každopádně si to víc oddřeš. Ale moc se mi líbila...přesto zvenku potřebuji vidět laufy vzadu, nemám Giulie tak v oku, abych poznal rozdíl mezi Veloce a QV na první dobrou bez 4 trubek vzadu.
Zvuk výfuků se snažil zbytečně imitovat V8 a i uvnitř zbytečně přehlušil motor. Tam bych viděl prostor ke zlepšení, italka má nakřáple řvát. ;-)
Zvuk výfuků se snažil zbytečně imitovat V8 a i uvnitř zbytečně přehlušil motor. Tam bych viděl prostor ke zlepšení, italka má nakřáple řvát. ;-)
Trochu OT, na Gumbalkan do Mostu jste se asi nedostali, co?
Ahoj, úplně jsem to vypustil z hlavy! Není mechanik, není auto ;-)
Mám příští týden tréninky a ten další závody. Jak se dařilo tobě? :-)
Mám příští týden tréninky a ten další závody. Jak se dařilo tobě? :-)
Jaké závody jezdíš?
Jinak jo, my jsme přihlášení - podle všeho by to mělo být mnohem těžší než loni, z toho co jsem zaznamenal někteří zbrojí možná už neúměrně duchu závodu. Oproti loňsku plánujeme jen Nisstune jednotku, která by měla přidat cca 15-20 koní a zbytek necháváme.
Jinak jo, my jsme přihlášení - podle všeho by to mělo být mnohem těžší než loni, z toho co jsem zaznamenal někteří zbrojí možná už neúměrně duchu závodu. Oproti loňsku plánujeme jen Nisstune jednotku, která by měla přidat cca 15-20 koní a zbytek necháváme.
×
Sdílení komentáře
×
A dost podražili co?
Vždy když si přečtu varování o tvrdosti podvozků BMW a srovnám s tím, jak na mě působí reálně pod zadkem, tak mě mile překvapí, jak fajn jsou na běžnou jízdu.
A súhlas aj s tvrdosťou podvozka, v reále je to vždy znesiteľnejšie, ako človek na základe testov očakáva.
S tvrdostí podvozku problém nemám, posledních cca 10 let většina mých daily aut bylo M nebo AMG a to drncání obzvlášť ve městě nikdy nebylo tak otravné, abych uvažoval o změně podvozku. Dá se s tím žít v pohodě.