Elektromobily
Volkswagen chystá městský crossover ID.2. Už se rýsují první informace o novém elektrovoze
55 komentářů
Ať si jdou s crossoverem do p..... Jestli MEB nic jiného než crossover neumí, tak ať si vyvinou aktuálnější platformu. Dát do entry-level auta 40kWh baterii může mít teoreticky smysl, ale musí to být auto typu Ioniq, s maximálně úsporným pohonem. Tohle bude další městský nesmysl.
hej, 193 km dojazd za 20000 EUR - mimo mesta absolutne nepouzitelne. A v meste v panelaku nie je kde nabijat... no nekup to
Ono ve městě není ani kde parkovat. A ještě nabíjet?
jako druhy auto uplne v pohode
manzelka najede typicky 10km denne, z toho aspon 5x startuje studenej motor, takze mu to jednak moc neprospiva a jednak to zere 10 litru benzinu. cas od casu se rozsoupne a to pak da nejakejch 60-70km za den, a absolutni maximum ma tak 150km za den, takze tech 200 km pro ni uplne v pohode a vetsinou ji bude stacit nabijet jednou tejdne, mozna i za 14 dni ...
kazdopadne jako druhy auto do rodiny elektro uplne v pohode i pri soucasnejch parametrech, aspon u nas.
ale chapu, jestli nekde oba jezdi denne napric evropou, tak elektrika to uplne pravy orechovy jeste nejakou dubu nebude
manzelka najede typicky 10km denne, z toho aspon 5x startuje studenej motor, takze mu to jednak moc neprospiva a jednak to zere 10 litru benzinu. cas od casu se rozsoupne a to pak da nejakejch 60-70km za den, a absolutni maximum ma tak 150km za den, takze tech 200 km pro ni uplne v pohode a vetsinou ji bude stacit nabijet jednou tejdne, mozna i za 14 dni ...
kazdopadne jako druhy auto do rodiny elektro uplne v pohode i pri soucasnejch parametrech, aspon u nas.
ale chapu, jestli nekde oba jezdi denne napric evropou, tak elektrika to uplne pravy orechovy jeste nejakou dubu nebude
Ale my se bavíme o autě v ceně (vyšší než) dnešních nejprodávanějších evropských aut, která vesměs neslouží jako druhá do rodiny.
twisted_LSD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
a našel jsem na netu výrobu EE v roce 2020 81,4 TWh, spotřeba v ČR byla 72 TWh, takže pro ČR spotřebujeme cca 70 TWh ročně při současném stavu. Možná více, loni byl Covid 19. Roční spotřeba PHM jsem našel taky 2,2 Mld litrů benzín, 4,8 Mld litrů nafta. Účinnost spalováků je udávaná 35%, u benzínu trochu méně. Takže jsem se do toho dal a vyšlo mi, že abychom nahradili naftu a plyn elektřinou, potřebujeme ročně získat dalších 22 TWh elektrické energie. Vzhledem k tomu, že 47% elektřiny se v ČR vyrábí z emisních zdrojů ( pro srovnání Slovenské elektrárně pouze 4%, 96% má bezemisní)) tak mi není od zelených progresivistů jasné, kde tu elektřinu vezmeme? Už příští rok ČEZ odstaví dvě uhelné elektrárny a ČR se od roku 2023 stane čistým dovozcem, takže "e😜ortní rezerva" padne.
jeste nedavno se cca 20 TWh vyvezlo, tak uplne nevim co se stalo, ze podle tvych cisel jen polovina.
ucinnost spalovaku pocitej v realu spis jen 25%, ale ty cisla +- sedej.
v podstate dostavenej temelin by utah celou automobilovou dopravu a jeste zbyde.
kdyz vezmes, ze dnes FVE umej z 1m2 v nasich podminkach 200kWh rocne a cisla se stale zlepsujou, tak na 20TWh rocne by stacilo nejakejch 100km2 FVE, at nezeru 200km2, tedy 20tis ha.
repka se pestuje na cca 400tis ha, do paliv udajne z cca 160tis ha a v palivu dela podil jen nejakejch 5%.
tak mi vychazi, ze energie z FVE ma 100-200x vetsi ucinnost nez repka a to do toho nepocitam tu spoustu energie na obdelavani, chemii a s tim znehodnocovani podzemnich vod.
ale vime proc se u nas jede v biopalivech pestovanejch na poli i kdyz to EU uz 10 roku nepozaduje - velkej xeft z toho ma trestne stihanej StBak co si hraje na premiera
ucinnost spalovaku pocitej v realu spis jen 25%, ale ty cisla +- sedej.
v podstate dostavenej temelin by utah celou automobilovou dopravu a jeste zbyde.
kdyz vezmes, ze dnes FVE umej z 1m2 v nasich podminkach 200kWh rocne a cisla se stale zlepsujou, tak na 20TWh rocne by stacilo nejakejch 100km2 FVE, at nezeru 200km2, tedy 20tis ha.
repka se pestuje na cca 400tis ha, do paliv udajne z cca 160tis ha a v palivu dela podil jen nejakejch 5%.
tak mi vychazi, ze energie z FVE ma 100-200x vetsi ucinnost nez repka a to do toho nepocitam tu spoustu energie na obdelavani, chemii a s tim znehodnocovani podzemnich vod.
ale vime proc se u nas jede v biopalivech pestovanejch na poli i kdyz to EU uz 10 roku nepozaduje - velkej xeft z toho ma trestne stihanej StBak co si hraje na premiera
Bude někdy dostavěn?
FVE potřebujeme na pokrytí elektřiny z uhlí a tvá myšlenka, že prostě zastavíme zemědělskou plochu, mi přijde poněkud kontroverzní.
FVE potřebujeme na pokrytí elektřiny z uhlí a tvá myšlenka, že prostě zastavíme zemědělskou plochu, mi přijde poněkud kontroverzní.
FVE v podmínkách ČR nepotřebuje nikdo a k ničemu.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pod FVE muzes neco pestovat a FVE jeste plodinam poskytne stin pred spalujicim slunickem.
taky je moznost zrusit koleje a postavit na nich ty panely
tech 10tis km trati krat 10metru sirka hodi 100km2 a mas prinejmensim polovinu potrebny plochy
taky je moznost zrusit koleje a postavit na nich ty panely
tech 10tis km trati krat 10metru sirka hodi 100km2 a mas prinejmensim polovinu potrebny plochy
Vy víte sám, že k FVE v našem klimatickém pásmu potřebujete 100% zálohu, takže to znamená budovat FVE a k tomu plynové Elektrárny, když odejdeme od uhlí. To přece není řešení. Rakousko má zálohu v PVE, mají Alpy a mají těch PVE mraky. Ani to jim nestačí a EE dokupují. A za pár let to bude horší, nikdo neprodá ani jim, ani nám.
S tím, jak se zavírají uhelné elektrárny rozhodně nestačí dostavět Temelín a nestačilo by doplnění Dukovan. Tohle stát naprosto posr... Situace, kdy budeme závislí na dovozu vychází někdy kolem roku 2030. Osobně to vidím tak, že se rychle postaví nějaké paroplynky - rychlé, levné a jako bonus si zajistíme závislost na Rusku natotata. Voličům se nabulíká něco o tom, že paroplynky jsou levné na výstavbu, and rej bude zase ukazovat nějaké cáry papíru s grafy a problém vyřešen.
A to nikdo neřeší, co s Dukovany. Plán na novou elektrárnu není, s prodloužením životnosti vydrží do 2040.
Čeká nás skvělá závislost na dovozu elektřiny z okolí a na ruském plynu. Do nynějška to byly pouze Temelín a Dukovany...
Přitom řešení je absolutně primitivní.
A to nikdo neřeší, co s Dukovany. Plán na novou elektrárnu není, s prodloužením životnosti vydrží do 2040.
Čeká nás skvělá závislost na dovozu elektřiny z okolí a na ruském plynu. Do nynějška to byly pouze Temelín a Dukovany...
Přitom řešení je absolutně primitivní.
Jake je to primitivni reseni?
Temelín dostavět buď s AP1000 a nebo lépe EPR. Oba se staví i v Číně, takže není to pouze vylobovaný projekt, ale mají své kvality. Byť Areva má v Evropě smůlu, ale to je trochu jiný případě.
Dukovany celé nahradit moderním řešením (a levným) v podobě SMRs. Velmi rychlá výstavba a ultra bezpečnost a dobrá cena jim hrají do karet. Některé starší uhelné elektrárny nahradit SMRs a navýšit výkon.
Dukovany celé nahradit moderním řešením (a levným) v podobě SMRs. Velmi rychlá výstavba a ultra bezpečnost a dobrá cena jim hrají do karet. Některé starší uhelné elektrárny nahradit SMRs a navýšit výkon.
zadnej temelin v puvodni podobe se uz dostavovat nebude.
vitez tendru mel byt vybran v 2013, jenze prisel usatej traktorista slachta a zariz necasovu vladu, ktera to mela pred schvalenim.
a pak prisli kluci a holki z ANO a na co sahli to pos*rali, vcetne tendru na temelin.
jestli se vubec bude jeste nejaky jadro stavet, tak maly reaktory v radu 100-300 MW u par krajskych mest, ale na dostavbu temelina 2GW+ zapomen
vitez tendru mel byt vybran v 2013, jenze prisel usatej traktorista slachta a zariz necasovu vladu, ktera to mela pred schvalenim.
a pak prisli kluci a holki z ANO a na co sahli to pos*rali, vcetne tendru na temelin.
jestli se vubec bude jeste nejaky jadro stavet, tak maly reaktory v radu 100-300 MW u par krajskych mest, ale na dostavbu temelina 2GW+ zapomen
Jak říkám, je to řešení, ne že to udělá. Nic se neděje, jen se vymýšlí kraviny. Nicméně jsem optimista a stále mám, trochu naději, že by to přece jen mohlo klapnout.
Nicméně Dukovany dostavět můžeme levou zadní. A dle výstavby v Číně se ukázalo, že zápaďácký AP1000 je levnější VVER 1200, o kterém se vedou řečí, kterak je levný. Není - z plánovanách a už realizovaných EPR, AP1000 a VVER 1200 byl AP1000 nejlevnější a EPR nejdražší. Ale EPR to vyvažuje nejvyšší možnou bezpečností a nejvyšší účinností. Nevýhoda velkých reaktorů je cena a hlavně doba výstavby a náročná logistika. Mnohé státy už nejsou schopné reaktor postavit v rozumné době a nebo to nezvládnou vůbec. My máme to štěstí, že to umíme. Turbíny umíme jako málokdo v EU.
Elektrárny ze SMRs by se daly postavět i o velmi vysokých výkonech, klidně i ty 2 MWe. Právě náhrada uhelek tímto řešením je geniální - nákladné sítě dotažené, infrastruktura taky. Postavit by se to daleko komplet se vším všudy do 5 let za fantastické peníze. Jenže pokrokově se u nás radši neuvažuje. Těžkopádně řešení je pro naše byrokraty to nejlepší...
Nicméně Dukovany dostavět můžeme levou zadní. A dle výstavby v Číně se ukázalo, že zápaďácký AP1000 je levnější VVER 1200, o kterém se vedou řečí, kterak je levný. Není - z plánovanách a už realizovaných EPR, AP1000 a VVER 1200 byl AP1000 nejlevnější a EPR nejdražší. Ale EPR to vyvažuje nejvyšší možnou bezpečností a nejvyšší účinností. Nevýhoda velkých reaktorů je cena a hlavně doba výstavby a náročná logistika. Mnohé státy už nejsou schopné reaktor postavit v rozumné době a nebo to nezvládnou vůbec. My máme to štěstí, že to umíme. Turbíny umíme jako málokdo v EU.
Elektrárny ze SMRs by se daly postavět i o velmi vysokých výkonech, klidně i ty 2 MWe. Právě náhrada uhelek tímto řešením je geniální - nákladné sítě dotažené, infrastruktura taky. Postavit by se to daleko komplet se vším všudy do 5 let za fantastické peníze. Jenže pokrokově se u nás radši neuvažuje. Těžkopádně řešení je pro naše byrokraty to nejlepší...
Nechci ti do toho kalkulu kecat, mas to urcite v malicku, kdyz je jaderna energetika kompletne bezemisni. Zareni z vyhoreleho palivecka asi neni videt a nepocita se to... :-!
(ale aspon z toho mame nejaky to americium a neptunium pro detektory koure, to se musi nechat!)
Nicmene CEZ a EON se na to mrknuli a toto jsou vysledky jejich mrkani😒br /> - prumerne auto dnes najede 45km
- pokud budeme mit 2 miliony aut s prumernym najezdem 45km denne, potom😒br /> - prenosova soustava nema problem a je dostatecne dimenzovana
- neni treba stavet zadne nove energeticke zdroje (elektrarny), bude na to potreba asi 60-70% elektriny kterou v soucasne dobe CR e😜ortuje. Staci snizit e😜ort a nevyrabet elektriku cizincum, at si to vyrobi sami
Tak a co ted.
(ale aspon z toho mame nejaky to americium a neptunium pro detektory koure, to se musi nechat!)
Nicmene CEZ a EON se na to mrknuli a toto jsou vysledky jejich mrkani😒br /> - prumerne auto dnes najede 45km
- pokud budeme mit 2 miliony aut s prumernym najezdem 45km denne, potom😒br /> - prenosova soustava nema problem a je dostatecne dimenzovana
- neni treba stavet zadne nove energeticke zdroje (elektrarny), bude na to potreba asi 60-70% elektriny kterou v soucasne dobe CR e😜ortuje. Staci snizit e😜ort a nevyrabet elektriku cizincum, at si to vyrobi sami
Tak a co ted.
lepsi odhad je z tech spotrebovanejch litru, moje hodnoty jsou cca 2mld benziny a 5.5mld nafty. z toho ti s celkem rozumnou presnosti vypadne odhat elektriky
prece jen je rozdil 45km denne v aute, nakladaku, nebo traktoru a uplne neni jasny, kolik toho ve skutecnosti jezdi
prece jen je rozdil 45km denne v aute, nakladaku, nebo traktoru a uplne neni jasny, kolik toho ve skutecnosti jezdi
hele nerozmelnuj to na traktory, resili osobni auta :-!
Proste 2 miliony EV v CR no problemo :-!
Argumenty proti EV jsou, to zas jo, ale tenhle argument neprojde
Proste 2 miliony EV v CR no problemo :-!
Argumenty proti EV jsou, to zas jo, ale tenhle argument neprojde
kdyz celou autodopravu smrsknes na 2mil aut, dostanes se na vetsi prumernej najezd nez 45km.
res celkovou spotrebu PHM.
pri postupnym nabehu co nas ceka zadnej problem
res celkovou spotrebu PHM.
pri postupnym nabehu co nas ceka zadnej problem
hele, já vycházel z dat o spotřebě nafty a benzínu, o průměrné účinnosti spalováku, a převáděl jsem GJ na kW. Nevím jaký přesnější přepočet použít. A také se nebavím o přenosové soustavě, ale o výrobě EE, o e😜ortu EE, a o roku 2020. Což jsou poslední zjistitelná data . Také o podíl výroby EE v ČR. Uhlí je na 47%, A to má jít do kopru. Takže můj dotaz zní, 1) čím nahradíme běžnou spotřebu a 2) čím umožníme nárust případého přechodu na elektromoblilitu. Protože ten problém budou řešit v Evropě všichni!!! Pokud napíšeš, že koňma, tak to beru a je to nejpravděpodobnější! A pokud tady mává někdo e😜ortem, tak v Evropském měřítku my ZATÍM e😜ortujeme ale ten někdo to od nás už nyní kupuje, protože NEMÁ ! Dotaz na závěr- kdo bude mít za 5-10 let v EU přebytky výroby elektřiny???? Jo a počítal jsme celkovou spotřebu PHM, tedy včetně traktorů a kombajnů 😊
Ja energetice nerozumim, ja jsem jednoduchej kluk.
U nas v anglii postavime farmu vrteniku na mori, co kus to mrakodrap, more pronajmeme od kralovny a platime ji za to a tudiz mame spokojenou kralovnu a uz ted vic nez tretinu elektriny z obnovitelnych zdroju a pocitame nekde 60-70% do 2-3 desetileti by nemel byt takovy problem.
Jo ze je ekologicka elektrina drazsi nez uhli, to se neda nic delat, to uz je zivot. Lepsi veci jsou drazsi. My to nejak utahnem.
U nas v anglii postavime farmu vrteniku na mori, co kus to mrakodrap, more pronajmeme od kralovny a platime ji za to a tudiz mame spokojenou kralovnu a uz ted vic nez tretinu elektriny z obnovitelnych zdroju a pocitame nekde 60-70% do 2-3 desetileti by nemel byt takovy problem.
Jo ze je ekologicka elektrina drazsi nez uhli, to se neda nic delat, to uz je zivot. Lepsi veci jsou drazsi. My to nejak utahnem.
počítají se emise při výrobě EE, hlavně tedy síra a CO2. A vyhořelé jaderné palivo je pořád surovina ke zpracování, uran se také využívá až od 20 století přitom v zemi leží miliardy let 😊
Vyhorely uran (presneji to na co se stepi) ma trosicku malinkato jinou radioaktivitu nez ten v prirode.
Zpracovani odpadu neni jen tak.
A rozhodne to moc neumime a moc nedelame.
Co se ulozeni vyhoreleho paliva tyka, v podstate to umime jen kratkodobe (v radu desitek let) a nikoliv strednedobe (stovky let) a uz vubec ne dlouhodobe (tisice az desetitisice let).
O neschopnosti likvidace katastrov (ktere se proste obcas deji) ani nemluve
Lze pokracovat v ignoraci problemu, ale to neni jeho racionalnim resenim.
PS: vis o tom, ze kazda jedina jaserna elektrarna na svete je ve ztrate? Kdyz se to secte a podtrhne, zadna nevydelala ani korunu, ba prave naopak.
Neni divu protoze to nikdy nebylo cilem - cilem jadernych elektraren byla produkce materialu pro jaderny arsenal.
Zpracovani odpadu neni jen tak.
A rozhodne to moc neumime a moc nedelame.
Co se ulozeni vyhoreleho paliva tyka, v podstate to umime jen kratkodobe (v radu desitek let) a nikoliv strednedobe (stovky let) a uz vubec ne dlouhodobe (tisice az desetitisice let).
O neschopnosti likvidace katastrov (ktere se proste obcas deji) ani nemluve
Lze pokracovat v ignoraci problemu, ale to neni jeho racionalnim resenim.
PS: vis o tom, ze kazda jedina jaserna elektrarna na svete je ve ztrate? Kdyz se to secte a podtrhne, zadna nevydelala ani korunu, ba prave naopak.
Neni divu protoze to nikdy nebylo cilem - cilem jadernych elektraren byla produkce materialu pro jaderny arsenal.
Kde na tebe září nějaké palivo?
Že stačí snížit e😜ort, je blbost z důvodu, který už šofér napsal.
Že stačí snížit e😜ort, je blbost z důvodu, který už šofér napsal.
Rozmachu EV musí být rády ty země mimo EU kam se budou dovážet milióny aut za hubičku teda až nám tu ty smradlavé spalováky zakážou úplně.
Ale počkat, zas tolik nám o tu ekologii nejde, tak budeme radši nabízet crossovery a ještě větší tanky aby měla příroda radost. :-!
BTW, hezká fotka, Ungalabungo :yes: :yes: :yes:
Kdyz to nikdo nechce, dotuj to.
Kdyz to lidi chteji, zdan to.
:-!
- Pokud se to hýbe, zdaň to.
- Když se to stále hýbe, reguluj to.
- A když se to přestane hýbat, dotuj to.“
Ronald Reagan
Zdroj: https😐/citaty.net/autori/ronald-reagan/
tam spis je zajimavy, ze u elektra motor nic nezere kdyz stojis narozdil od spalovaku