Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chystá městský crossover ID.2. Už se rýsují první informace o novém elektrovoze

David Bureš David Bureš 31. 8. 2021 • 09:47
46
55
Zobrazit náhledy (46)
Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW

Nabídka elektromobilů značky Volkswagen se v příštích letech rozšíří také směrem dolů. Co očekávat od chystaného modelu ID.2, už uvidíme co nevidět.

Elektrická řada Volkswagenu ID. na evropských trzích aktuálně čítá dva modely - kompaktní hatchback ID.3 a kompaktní SUV ID.4 Nabídka se ale bude v dalších letech dále rozšiřovat. Již brzy má debutovat SUV kupé ID.5 nebo van ID.Buzz. V dalších letech pak portfolio ID. bude expandovat také směrem dolů.

Volkswagen totiž čile pracuje na městském SUV s elektrickým pohonem, kterému se říká ID.2. V podobě konceptu ho přitom údajně spatříme co nevidět, vizi tohoto modelu by totiž Volkswagen měl vystavovat na nadcházejícím autosalonu IAA v Mnichově.

Půjde přitom o vůbec první model s novou verzí architektury MEB, přizpůsobené zástavbě v automobilech malých segmentů. Tzv. MEB Entry mají do budoucna použít i další elektromobily malých tříd - Volkswagen s ním počítá ještě pro malý hatchback ID.1, své deriváty této dvojice zřejmě nabídne také Škoda a Seat a zřejmě i Audi. Cupra by jej pak měla využít pro auto vycházející z letošní studie UrbanRebel.

Volkswagen ID.2 má být vozidlo odpovídající velikosti dnešního T-Crossu. Díky prostorově méně náročnému elektrickému pohonu však má nabídnout prostornější kabinu, na úrovni většího T-Rocu.

Baterie mají údajně použít lithium-železo-fosfátové články, které mají být až o 50 % levnější než dnešní bateriové články, což má pomoci snížit cenu takového vozu. Nevýhodou sice může být nižší dojezd a delší doba nabíjení, v automobilce ale vládne názor, že u vozu segmentu B to tolik nevadí, vzhledem k tomu, že takové automobily obecně najedou méně kilometrů.

Vůz podobně jako větší zástupci rodiny ID. nabídne vícero derivátů, s odlišnou kapacitou baterií. Ta by se mohla pohybovat od 30 kWh do 45 kWh podle verze. Ty by měly postačit k dojezdu 193 až 290 kilometrů.

Volkswagen ID.2 přitom na trh podle posledních zpráv dorazí až v roce 2025, o dva roky později, než naznačovaly původní plány. Ceny elektrických komponentů (především baterií) totiž neklesají tak rychle, jak koncern doufal. Cílem je se totiž dostat s ID.2 na cenovku kolem 20.000 eur (cca půl milionu korun), což by se v roce 2023 podle všeho nepovedlo. Respektive nezdařilo by se to tak, aby Volkswagen na takovém voze vydělával. I teď přitom vládnou obavy, že ani v roce 2025 se nepovede takhle malý elektromobil prodávat za cenu na úrovni vozu se spalovacím motorem.

Související články

Témata
Avatar - kuk
1. 9. 2021 19:33
Spalováky mašírujou do hrobu!
A pohřební kapela hraje tuš. :D :-!
Avatar - kuk
1. 9. 2021 19:31
Re: Nedalo mi to
Link na ty ČEZ a eon výpočty?
1. 9. 2021 12:43
Re: Nedalo mi to
Jak říkám, je to řešení, ne že to udělá. Nic se neděje, jen se vymýšlí kraviny. Nicméně jsem optimista a stále mám, trochu naději, že by to přece jen mohlo klapnout.
Nicméně Dukovany dostavět můžeme levou zadní. A dle výstavby v Číně se ukázalo, že zápaďácký AP1000 je levnější VVER 1200, o kterém se vedou řečí, kterak je levný. Není - z plánovanách a už realizovaných EPR, AP1000 a VVER 1200 byl AP1000 nejlevnější a EPR nejdražší. Ale EPR to vyvažuje nejvyšší možnou bezpečností a nejvyšší účinností. Nevýhoda velkých reaktorů je cena a hlavně doba výstavby a náročná logistika. Mnohé státy už nejsou schopné reaktor postavit v rozumné době a nebo to nezvládnou vůbec. My máme to štěstí, že to umíme. Turbíny umíme jako málokdo v EU.
Elektrárny ze SMRs by se daly postavět i o velmi vysokých výkonech, klidně i ty 2 MWe. Právě náhrada uhelek tímto řešením je geniální - nákladné sítě dotažené, infrastruktura taky. Postavit by se to daleko komplet se vším všudy do 5 let za fantastické peníze. Jenže pokrokově se u nás radši neuvažuje. Těžkopádně řešení je pro naše byrokraty to nejlepší...
1. 9. 2021 12:40
Re: Otázkou teda ostáva
Nic takového netvrdím. Ale současné malé hatchbacky se přece používají i na evropských dálnicích zcela běžně, dokonce i v bohatém Německu! :-)
1. 9. 2021 12:38
Re: Nedalo mi to
Vyhorely uran (presneji to na co se stepi) ma trosicku malinkato jinou radioaktivitu nez ten v prirode.
Zpracovani odpadu neni jen tak.
A rozhodne to moc neumime a moc nedelame.
Co se ulozeni vyhoreleho paliva tyka, v podstate to umime jen kratkodobe (v radu desitek let) a nikoliv strednedobe (stovky let) a uz vubec ne dlouhodobe (tisice az desetitisice let).
O neschopnosti likvidace katastrov (ktere se proste obcas deji) ani nemluve
Lze pokracovat v ignoraci problemu, ale to neni jeho racionalnim resenim.

PS: vis o tom, ze kazda jedina jaserna elektrarna na svete je ve ztrate? Kdyz se to secte a podtrhne, zadna nevydelala ani korunu, ba prave naopak.
Neni divu protoze to nikdy nebylo cilem - cilem jadernych elektraren byla produkce materialu pro jaderny arsenal.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud