Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 1202 (1961-1973): Všeuměl z Vrchlabí vozil takřka cokoliv, dokonce i závodil

Stejšn vznikl vlastně z donucení, ale spoustu let patřil ke koloritu československých silnic. Vozil lidi i náklad. A dokonce jej bylo možné vidět i na okruzích a v rallye!
Zpět na článek
9. 9. 2021 08:42
14. 9. 2021 11:14
9. 9. 2021 14:49
8. 9. 2021 19:24
Oficiální údaje s desetinami kilowattů
....Oficiální údaje s desetinami kilowattů představovaly tenkrát úplně běžnou praxi....

Na rozdíl od autora článku jsem přesvědčený, že běžnou praxí byly výkon v koních (resp. koňských silách) a moment v kilopondmetrech nebo kilogrammetrech. Na nějaké kilowatty se tehdy vůbec nehrálo, ty v autech nastoupily až o mnoho let později
viz třeba
https://pragos.cz/veterani/clanek?…

https://www.spartaky.cz/…/fullsize=1.html

file:///C:/Users/VA9B56~1/AppData/Local/Temp/D%C3%ADlensk%C3%A1-p%C5%99%C3%ADru%C4%8Dka-osobn%C3%ADch-automobil%C5%AF-%C5%A0koda-440-445-450-(1958)-1.pdf

Ale jinak dobrý článek
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2021 20:18
Re: Oficiální údaje s desetinami kilowattů
...a normy výkonu se tehdy používaly dvě, DIN a SAE.
Zjednodušeně - DIN výkon motoru s příslušenstvím, SAE výkon holého motoru bez příslušenství. Příslušenstvím je myšlen pohon dynama/alternátoru, vrtule chladiče, vodní pumpy, posilovače, výfuk, filtr a pod.
Samozřejmě v koních, tehdy.
8. 9. 2021 20:46
Všeuměl z Vrchlabí vozil takřka cokoliv...
...alebo ako z limuzíny spraviť užitkáča. Škoda 1200/1201 alebo "Sedan", ako to auto nazývali, bol asi najrelevantnejším predchodcom súčasnej Octavie. Vznikal za dramatických okolností, jeho vývoj bol dokonca jeden čas zakázaný v prospech iných úloh, dokonca škodováci neuposlúchli príkaz na zošrotovanie už hotových lisovacích nástrojov. Auto nakoniec uzrelo svetlo sveta, a to ako sedan aj ako kombi. Nasledovník Š1202 už len ako kombi - sedan bol pre súdruhov príliš okázalý a myšlienka, že by sa niekto vozil v autách takmer veľkosti Tatry sa im nepáčila. Preto bola Š1202 preklasifikovaná na takmer výhradne úžitkové auto, aj keď oficiálne dôvody sa uvádzali pravdaže iné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
9. 9. 2021 08:42
Anglie
Stejšnů jsem měl několik, ostatně odtud i můj nick a jeden z citovaných webů je můj. Je tu ale jedna otázka, na kterou se mi za celou dobu nepovedlo nalézt odpověď, a to jsou zadní boční dveře u anglické verze. Volant to mělo samozřejmě vpravo, ale mělo to vlevo jedny, nebo dvoje dveře? Stejná koncepce jako kontinentální karoserie by v Anglii nedávala smysl, na druhou stranu jsem ale v katalogu dílů škodovky nikdy neviděl levé zadní dveře a ani žádnou fotku, kde by takové auto bylo.
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2021 11:14
Re: Anglie
Zajímavá otázka. Podle tohoto článečku a fotek zdá se, že konfigurace dveří byla stejná jak v CS.
8-skoda-1202-combi.html" rel="nofollow" target="_blank">https://www.justacargeek.com/…-1202-combi.html

P.S. koukám, že odkaz asi zlobí a nejde otevřít. Nicméně pokud do vyhledávání na dané stránce dáte "skoda 1202", tak článek hned vyjede
Avatar - Tielman
9. 9. 2021 14:49
Hezkej text
pěknej text, prima čtení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
9. 9. 2021 20:58
To, že byl komančema vnucenej do role užitkového auta
nemění nic na tom, že to bylo docela fajn auto.
Takovej oslík...
:-)
Rozbalit vlákno
1
12. 9. 2021 21:45
Re: To, že byl komančema vnucenej do role užitkového auta
Z limuzíny oslík - to je šťastíčko z všetky drobné.