Stejšn vznikl vlastně z donucení, ale spoustu let patřil ke koloritu československých silnic. Vozil lidi i náklad. A dokonce jej bylo možné vidět i na okruzích a v rallye!
....Oficiální údaje s desetinami kilowattů představovaly tenkrát úplně běžnou praxi....
Na rozdíl od autora článku jsem přesvědčený, že běžnou praxí byly výkon v koních (resp. koňských silách) a moment v kilopondmetrech nebo kilogrammetrech. Na nějaké kilowatty se tehdy vůbec nehrálo, ty v autech nastoupily až o mnoho let později
viz třeba https://pragos.cz/veterani/clanek?…
...a normy výkonu se tehdy používaly dvě, DIN a SAE.
Zjednodušeně - DIN výkon motoru s příslušenstvím, SAE výkon holého motoru bez příslušenství. Příslušenstvím je myšlen pohon dynama/alternátoru, vrtule chladiče, vodní pumpy, posilovače, výfuk, filtr a pod.
Samozřejmě v koních, tehdy.
...alebo ako z limuzíny spraviť užitkáča. Škoda 1200/1201 alebo "Sedan", ako to auto nazývali, bol asi najrelevantnejším predchodcom súčasnej Octavie. Vznikal za dramatických okolností, jeho vývoj bol dokonca jeden čas zakázaný v prospech iných úloh, dokonca škodováci neuposlúchli príkaz na zošrotovanie už hotových lisovacích nástrojov. Auto nakoniec uzrelo svetlo sveta, a to ako sedan aj ako kombi. Nasledovník Š1202 už len ako kombi - sedan bol pre súdruhov príliš okázalý a myšlienka, že by sa niekto vozil v autách takmer veľkosti Tatry sa im nepáčila. Preto bola Š1202 preklasifikovaná na takmer výhradne úžitkové auto, aj keď oficiálne dôvody sa uvádzali pravdaže iné.
Stejšnů jsem měl několik, ostatně odtud i můj nick a jeden z citovaných webů je můj. Je tu ale jedna otázka, na kterou se mi za celou dobu nepovedlo nalézt odpověď, a to jsou zadní boční dveře u anglické verze. Volant to mělo samozřejmě vpravo, ale mělo to vlevo jedny, nebo dvoje dveře? Stejná koncepce jako kontinentální karoserie by v Anglii nedávala smysl, na druhou stranu jsem ale v katalogu dílů škodovky nikdy neviděl levé zadní dveře a ani žádnou fotku, kde by takové auto bylo.