Veterán
...alebo ako z limuzíny spraviť užitkáča. Škoda 1200/1201 alebo "Sedan", ako to auto nazývali, bol asi najrelevantnejším predchodcom súčasnej Octavie. Vznikal za dramatických okolností, jeho vývoj bol dokonca jeden čas zakázaný v prospech iných úloh, dokonca škodováci neuposlúchli príkaz na zošrotovanie už hotových lisovacích nástrojov. Auto nakoniec uzrelo svetlo sveta, a to ako sedan aj ako kombi. Nasledovník Š1202 už len ako kombi - sedan bol pre súdruhov príliš okázalý a myšlienka, že by sa niekto vozil v autách takmer veľkosti Tatry sa im nepáčila. Preto bola Š1202 preklasifikovaná na takmer výhradne úžitkové auto, aj keď oficiálne dôvody sa uvádzali pravdaže iné.
Stejšnů jsem měl několik, ostatně odtud i můj nick a jeden z citovaných webů je můj. Je tu ale jedna otázka, na kterou se mi za celou dobu nepovedlo nalézt odpověď, a to jsou zadní boční dveře u anglické verze. Volant to mělo samozřejmě vpravo, ale mělo to vlevo jedny, nebo dvoje dveře? Stejná koncepce jako kontinentální karoserie by v Anglii nedávala smysl, na druhou stranu jsem ale v katalogu dílů škodovky nikdy neviděl levé zadní dveře a ani žádnou fotku, kde by takové auto bylo.
Zajímavá otázka. Podle tohoto článečku a fotek zdá se, že konfigurace dveří byla stejná jak v CS.
https😐/www.justacargeek.com/…-1202-combi.html
P.S. koukám, že odkaz asi zlobí a nejde otevřít. Nicméně pokud do vyhledávání na dané stránce dáte "skoda 1202", tak článek hned vyjede
https😐/www.justacargeek.com/…-1202-combi.html
P.S. koukám, že odkaz asi zlobí a nejde otevřít. Nicméně pokud do vyhledávání na dané stránce dáte "skoda 1202", tak článek hned vyjede
nemění nic na tom, že to bylo docela fajn auto.
Takovej oslík...
😄
Takovej oslík...
😄
Na rozdíl od autora článku jsem přesvědčený, že běžnou praxí byly výkon v koních (resp. koňských silách) a moment v kilopondmetrech nebo kilogrammetrech. Na nějaké kilowatty se tehdy vůbec nehrálo, ty v autech nastoupily až o mnoho let později
viz třeba
https😐/pragos.cz/veterani/clanek?…
https😐/www.spartaky.cz/…/fullsize=1.html
file😐//C😐Users/VA9B56~1/AppData/Local/Temp/D%C3%ADlensk%C3%A1-p%C5%99%C3%ADru%C4%😁ka-osobn%C3%ADch-automobil%C5%AF-%C5%A0koda-440-445-450-(195😄-1.pdf
Ale jinak dobrý článek
Zjednodušeně - DIN výkon motoru s příslušenstvím, SAE výkon holého motoru bez příslušenství. Příslušenstvím je myšlen pohon dynama/alternátoru, vrtule chladiče, vodní pumpy, posilovače, výfuk, filtr a pod.
Samozřejmě v koních, tehdy.