HR-V je další důkaz postupné elektrifikace evropské nabídky značky Honda. Nová generace městského SUV je u nás dostupná výhradně ve formě hybridu e:HEV s výkonem 96 kW.
Ja som s ovela vacsou CR-V s 2.0 i-MMD jazdil po meste za 3,8 a vlastnim Toyota hybrid s ktorym taku spotrebu nedam, takze spotreby HR-V by som sa vobec nebal a hlavne Toyota hybrid sa nechyta na jemnost o pociatocny odpich EV pohonu, HR-V ma viac ako 2nasobny vykon elektromotoru.
S CHR 1.8 po Praze jezdim bez problémů kolem 3.5. Ale nesmí člověk vyjet mimo město, tam to pak je kolem 5. Camry po Praze jezdi za cca 3.3, Rav4 kolem 4.5, corolla 1.8 v pohodě za 3, 2.0 za 3.5 a HL zatím aktuálně kolem 5.
S tímhle se dají srovnávat asi jedině Toyoty a Hyundai. Podobně velká CHR s 1.8 výrazně úspornější nebo Lexus UX 2.0 s o parník lepší dynamikou. Oboje už 3 roky staré motorizace. Pak PHEV ale ty papírově těžko porovnávat. Mercedes má třeba velmi dobrý 250e se 160kw a podobnou spotřebou v hybridním režimu. Chci říct, že toto jako novinka má podprůměrné parametry bez možnosti výběru.
toyota, honda, hyundai-tři jiný hybridy, akorát toyota to má bez třecích součástek a pochybuji, že honda dá vesnice na elektriku, když při třiceti se zapojuje benzín, ale cenově to vypadá dobře i interiérem, kde na toyotu se nechytá nikdy a testeři to potvrzují.
To je ale WLTP spotřeba. Já s novým Jazzem eHEV jezdím bez problemu za 3,5litru, s odrikanim a snahou i za 3 litry. Pokud vezmu prumernou spotrebu za poslednich 10tis km i s dalnicnimi presuny, mam tam 4,5 litru. Podotykam ze na dalnici jezdim 120-150km. :yes:
Pro toho, kdo nemá kde dobíjet, je tohle na městské a příměstské ježdění fakt ideální volba (v městském režimu ten systém Hondy (ala "Slovenská strela") funguje líp než ecvt Toyoty). Na ten tak trochu retro design si člověk musí zvykat, ale taky se mi to spíš líbí než nelíbí. :-):yes:
Ten dizajn je paradny... velke rovne plochy ... jasne rovne linky.... kolma maska... sibalske kukadla ... ziadne rozkysnute patvary ale dokonale vypracovany look :yes:
Skoda len chybajucej 4kolky... predosle hrv v japonsku ako honda vezel 4 kolku aspon na domacom trhu malo a snad aj inde v azii .... tu v eu samozrejme je opat vsetko ine ...
Novy civic uz ale vyzera paradne... uz to ma tvarovu eleganciu a vyzaruje z toho rodinna pohoda.... predosly qaraz-tuning civic by som sem uz netahal :yes:
Ten dizajn nema chybu.... k tomu je to voci predchodcovi aj svetlostou este o centi vyssie nad zemou posadene.... ozaj skoda uz len chybajucej 4kolky... mne sa tento novy hondacky dizajn hrvecka aj civicu paci.... ma to eleganciu cistotu aj jasne linie ... honda sa za mna kocnene nasla... :yes:
Dostatocne velke rodinne auto so skoro vsetkymi vyhodami EV, do mesta aj s bezporblemovou jazdou mimo mesto. Mohli by sa zobudit aj ostatne automobilky, nahradit svoje turbodiesle benzin generatormi a odbremenit kupujucich od draheho servisu vsemoznych kazitok komplikovanych ICE a nahradit ich tymito spolahlivymi jednoduchymi atmosferami, obzvlast ak po radikalnom obmedzovani ICE predajov pojde vela ludi do jazdeniek. Nie je vacsej macky vo vrecy ako jazdeny turbodiesel s mnozstvom drahych kazitok.
Tak já beru jako ideální rodinné auto pro 2+2 MPV střední velikosti, např Touran. Mám ho 3,5roku od nového a 4-5členné rodině vyhovuje naprosto perfektně ;-)
Octavia hybrid je 32k eur, na to sa ti bezna SR/CR rodina moze vies co :) , HR-V hybrid zacina na 27k. Neplet si svoje zufalen subjektivne pocity s objektivnym hodnotenim auta ktore si ludia spravia sami aj bez teba ;)
Tak běžná rodina si v klidu koupí Hyundai i30 s litrovým TGDI za 450tis Kč a bude víc v pohodě než s touhle Hondou za 700 tis Kč ;-) Rozčilovat se můžeš jak chceš. Můj názor je, že OIV klidně i s 1.0TSI za 500-550tis Kč udělá víc parády.. a ty na tom nic nezměníš. Zkus respektovat i jiný názor, třeba ti to pomůže v komunikaci s ostatními lidmi ;-)
škodovky jsou pro obchodní cestující, policii a jiné, normální lidi škodovky nekupují a kupují hyundai/kia. I tu hondu si koupí než aby šel do koncernu pro auto, co tři roky stojí na čekačce v trávě.
O tom dost pochybuji, Honda je na českém trhu je takřka neviditelná a HRV? O té normální člověk snad neví, že se vyrábí 😉 Btw ani o předešlou generaci na silnici ani nezakopneš… OII a OIII je naopak nejčastější auto na našich silnicích, takže asi tak 😉
"Octavia hybrid je 32k eur, na to sa ti bezna SR/CR rodina moze vies co , HR-V hybrid zacina na 27k" - obávam sa, že pri tejto cene nie je 5000€ prelomových. Ak sa môže bežná rodina vy.... na octaviu iv, môže sa vy.... aj na túto hondu
Octavia je ale Plugin hybrid a osobne si myslím, že aj ten príplatok naviac voči honde tomu zodpovedá a je adekvátny. Nie som extra fandom bateriek, ale zrovna octavia iv, superb iv, prípadne plugin hybridy, ktoré sú schopné prejazdiť nejakých 40-50 km na nabitie bateriek mne dávajú väčší zmysel ako samotný hybrid ako táto honda. Zároveň aj tá jej spotreba je len o chlp nižšia ako u súčasných malých turbomotorov ako 1,0tsi, 1,33 tce, 1,5 tsi pričom tieto nemusia voziť balast v podobe kopy elektroniky a bateriek.
To myslis vazne s tou dostatecnou velikosti jako rodinne auto? Nema to zavazadelnik kolem 330 litru? Pokud ano, tak to teda jako rodinne auto moc nevidim, presto, ze tobe to tak vyhovovat muze.
Ja ted jezdim Tucsonem NX4 a na dovolenou byl prostor na zavazadla pro 4-clenou rodinu tak akorat...no, nedovedu si predstavit o tolik mensi kufr...jedine tak na dovolenou bez deti, nebo bez manzelky ;-) Taky dam do Tucsona 3 hokejove bagly, takze muzou na hokej 3 lidi jednim vozem, coz tada u HRV vidim max na 2 a to jeste s otaznikem. Proste jako dostatecne rodinne auto bych to vazne neoznacoval...ikdyz se urcite najdou vyjimky, a jak ctu, nekteri mozna i radi vzpominaji na cestovani ALA "stodvacitkou k mori" a slo to :yes:
Tak to ude spis problém u vás v rodině. Naši známí jezdili ve 4 lidech ( 2 děti kolem 12 let ) ve Swiftu na 3tydenni dovolenou k moři. Tak proč by nemohli v tomhle. Vejít se dá do čehokoliv, záleží jen na ochotě.
Přesně, my máme jako jediné rodinné auto Toyotu Yaris a jezdíme i k moři. Čtyři velké sportovní tašky se do kufru vejdou, takže v klidu.
A to mám 197cm a za mě se vejde na pohodu 185cm člověk.
Všechno jde a jsme spokojení :-)
Ano, mas pravdu, jde to ve vsech autech a je to moc prijemne. K tomu je idealni bydlet ve ctyrech v 1+1 a vse je cajk :yes::D
Cenu si u toho auta musis hold obhajit necim jinym nez prostorem, pokud to kupujes jako auto pro ctyri....nebo jit jinam.
No já určitě cilovka nejsem, neboť nás je v rodině 5. Takze musím koukat po jiných autech.
Takze kdyz bych to měl brát podle sebe, ani octavia není rodinné auto.
Ono to nemusí byť nutne len o rodine, na väčšinu vozenia s rodinou veľký kufor nepotrebujem. Stačí ale keď používaš auto aj na prácu, prípadne máš nejakú športovú aktivitu a hneď je vymaľované. Áno, aj my sme chodievali 4 na chalupu v škodylaku 105, lenže keď už nebolo kde dávať veci (a to sa stalo vždy), tak sme sedeli vzadu a tašky boli medzi nami, pod nohami, skrátka všade. Potom doniesol otec formana a bol pokoj...
Nie je rodina ako rodina... 5 clennej to stacit nemusi... 3 alebo 4 clennej uz kludne ano.... inak nie je to tak davno co aj 4 ci 5 clenne rodiny u nas jazdili fabiami a thaliami a prezili to... dnes uz ale mnohi co jazdia dokonca len dvaja tak zrazu im nestaci ani bachrata X3ka ci Q5ka ... asi nova doba... a samozrejme aj vivat ekologia...
V tej thalii mali viac miesta ako dnes v o triedu vacsom a 2-3x drahsom hatchi ci SUV. Thalia je už prehistoricka, ale zober si taky hyundai accent najnovsej generacie, ktory sa uz nepredava v EU - viezol som sa v nom ako v taxiku - zmestia sa tam 4 dospele osoby a 500 litrov batoziny - niet divu, ze vo svete sa male sedany stale predavaju...
Do veľkosti kufra by som kľudne pripočítal miesto pod zadnými sedadlami, pri Jazzovi sme tam dokázali natlačiť 3 batohy ;-)
Aporpo pojem rodinné auto je veľmi diskutabilný pojem. Pamätám si časy kedy túto rolu s prehľadom zvládala aj Felícia a potom sme tu mali extrémy ako Octavia 1, kde bol síce obrovský kufor, ale miesto vzadu bol totálny trest. HR-V vyzerá byť vzhľadom k triede priestorovo veľmi štedré a kto pozná magic seats a ich možnosti variability tak rýchlo pochopí, že tu ide o iné veci ako o litre..
Suhlas.. my sme sa do kratkej feldy nabalili 4 osoby na tyzdenny pobyt v tatrach... pamatam este na ten rok 2010 akoby to bolo vcera... k tomu 2 horske bicykle na streche.... a netrebalo ani S kladu... voslo vsetko.... staci len kusok sikovnosti a chcenia...pojem rodinne auto je za mna teda ozaj subjektivny a kazdy to vnima inak... niekomu proste nestaci ani autobus... takze zbytocne sa o tomto hadat... kazdy to mame individualne... za mna hrv bude teda idealny rodinny voz :yes:
Nebude, nema dost isofixov :-) Urcite to tam nedali. Inak auto asi dobre do mesta, len drahe. Kto uz ma tolko penazi na auto, uz ma asi aj kde nabijat.
veci pod zadnymi sedadlami su skor nudzove riesenie ktore moze byt pri silnej zrazke nebezpecne, to by som radsej nerobil
kazdy normalny clovek chce veci nalozit do kufra a nie strkat ich pod sedadla kde ich cestujuci vzadu budu okopavat a spinit podrazkami topanok
320 litrov + 15 litrov pod podlahou kufra je na auto velkosti HRV jednoducho bieda, takisto ako zrychlenie 10,5 sek., predpokladam ze aj pruzne zrychlenie vo vyssich rychlostiach bude tragicke
vybava celkom ok, ale za tu cenu mohli dat do zakladu kozeny volant, dat za auto 26990 EUR a este davat obsivat volant, to co ma byt?
To je uhol pohľadu.. napr. pri spomínaných batohoch je to výhoda, cestujúci si počas jazdy vedeli vytiahnúť čo potrebovali, keby to bolo v kufri tak musíme zastaviť a vystúpiť. Pod jedno sedadlo Jazza sa zmestila napr. aj prepravka mineráliek /6x2l fľaše/ nie je to len taká núdzovka, je to pekne využiteľný priestor.
So zvyškom je to žiaľ tak, cena je relatívne vysoká, dynamika biedna. Uvidíme ako na tom bude s dynamikou v mestských rýchlostiach 0-50, tam by to nemuselo byť tragické.
Za mňa je najväčší zabijak Hondy ich cenová politika v EU, doslova si koledujú o neúspech.
, ze zrazu nikomu nevadi (resp. to ani nespomenie) osekana maximalka (este aj pod Volvom), priemerne zrychlenie a relativne malo priestoru :)
Ale dizajnovo palec hore.
Zober si aj hybridne niro... maximalka sa tu az tak neriesi u takehoto typu auta... uspech to ma tak ci tak... uz ale 180tka na velkej nehybridnej V90tke od volva kusok nas.ere to ano... minimalne soferov volva v nemecku
Přizvednutý Jazz velikosti Capturu, Pumy, Kamiqu s dynamikou elektrického invalidního vozíku je za tyto ceny zcela neprodejný. Tažení Hondy za co nejnižšími prodeji tak dosáhne nových "vrcholů".
Přesně tak, Honda v Evropě neomylně míří k totálnímu zániku. Takže, pá pá, Hondo! Bývalo nám s tebou dobře a např. na tvé Type-R či S2000 určitě nezapomeneme! :-O:-O:-O:-(
Švagor má tu staršiu generáciu HRV tiež s 1.5 96 kw v plnke so šiberom a CVT r.v.2017 dal za ňu vtedy 25 000 € a po odvezení sa v nej musím zodpovedne povedať že je to slušne povedané šopa.Táto nová za mňa nie je v ničom lepšia a ani krajšia takže za mňa za tie prachy jednoznačne Formentor alebo nový Quashqai.
Neviem o tom, že by sa Formentor bol ako full-hybrid. Myslíš ten plug-in, ktorý začína s cenou o 10-tisíc eur vyššie ako HR-V? Na cenu Qashqaia e-Power som zvedavý, ale ešte nie je na trhu.
O pár rokov sa nikto bude nad HR-V pozastavovať, že má zlý pomer ceny/výbavy, lebo tak dopadnú aj ďalšie automobilky. Je to jednoducho ukážka toho, čo nás čaká. Nateraz si môžete kopať do Hondy, lebo to cenovo ozaj nie je sláva. Ale ruku na srdce, išli by ste do väčšieho ale horšie vybaveného hybridu od Hyundaiu, Fordu alebo Renaultu? To mám v Japoncovi väčšiu dôveru, takže keď tak, skôr je smutné, o koľko lacnejšie vie dať Toyota C-HR. Lenže opäť, nahradí ho možno Corolla Cross a zas škrtnú najnižšie výbavy a cena pôjde hore.
Klidně se vsadím, že tohle není ukázka toho co nás čeká. Se spotřebou 5,4 litru na sto není Honda schopná plnit EU limity CO2., takže minimálně pro Evropu je tahle technika už dnes mrtvá větev a o pohledu do budoucnosti nemůže být vůbec řeč. Dnes mají v dané třídě auta kombinovanou spotřebu kolem 5 litrů benzínu nebo cca 4,2 litru nafty a i to je to do budoucna neúnosné (protože to znamená nějakých 110-115 g CO2 na km), kombinovaná spotřeba 5,4 l této Hondy je pak úplně mimo mísu. Spíše se obávám, že "o pár rokov" tady žádná Honda nebude, protože nemá žádné konkurenceschopné PHEV ani EV, což jsou jediné technologie, které jsou schopné limity plnit..
Co bude v roce 2030 nikdo pořádně neví, ale už letos a příští rok tahle Honda neplní emise CO2, takže některé hybridy možná kariéru ještě udělají, ale určitě ne takovéto, normovaná 5,4 l by byla fajn v roce 2017, ne v roce 2021/22. Už v roce 2020 Honda skončila s limity CO2 hodně špatně a musela se vykoupit spojením s Teslou za tučné výpalné.