Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mustang Mach-E AWD (98,7 kWh) – Dobrý elektromobil, podivný Mustang

Vcelku stylové elektrické SUV-kupé láká na slavné jméno, které sice skvěle funguje jako marketingový tahák, ale současně vyvolává trochu nereálná očekávání. Jakmile však na Mustang v názvu zapomenete, jde o překvapivě dobrý elektromobil.
Zpět na článek
17. 9. 2021 13:14
17. 9. 2021 13:16
17. 9. 2021 13:23
17. 9. 2021 17:20
17. 9. 2021 20:11
18. 9. 2021 07:54
17. 9. 2021 21:58
18. 9. 2021 07:51
18. 9. 2021 12:02
18. 9. 2021 12:22
19. 9. 2021 08:27
19. 9. 2021 08:46
19. 9. 2021 11:46
17. 9. 2021 13:23
17. 9. 2021 22:35
17. 9. 2021 20:15
17. 9. 2021 20:36
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 13:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
17. 9. 2021 15:37
Re: Neměl jsem moc velká očekávání??
Ty seš fakt pacient! :-[] :no:
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 16:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
17. 9. 2021 16:52
Re: Neměl jsem moc velká očekávání??
Taky jsem měl moc velká očekávání. Měl naplacato napsat, že takto ne, soudruzi. Je to křáp!
Avatar - Barry Lyndon
17. 9. 2021 13:14
nelíbí
To je ošklivé pomalu jak Enyaq. Tuhle jsem konečně na ulici viděl ID4 a to taky není krasavec, ale vypadá (zvenku!) přijatelně.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
17. 9. 2021 13:16
Re: nelíbí
Mne se nelíbí žádné z nich. Enyaqu i Mustangu by stačilo trochu retuše a spalovák a mohlo by se to prodávat i jako normální SUV v případě Enyaqu spíš MPV. Třeba přední maska zaslepená to mi příjde prostě ošklivé.
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
17. 9. 2021 16:50
Re: nelíbí
Zatím stále nejhezčí auto této třídy je Passat 5.5 1,9 TDI se stálým 4x4 (diferák Torsen), ruční brzdou, manuální převodovkou, zcela rovnou ložnou plochou a spotřebou nafty 6l/100km. :yes:
Avatar - Barry Lyndon
17. 9. 2021 16:54
Re: nelíbí
To je dobrý dieselový pobliják, byť teda jeho souputník Mondeo z té doby je smaradlák snad ještě o level horší.
Avatar - Mikesus
17. 9. 2021 17:20
Re: nelíbí
Zrovna včera jsem jel s Touranem s 1.9TDI. Větší klepajici, hlučnou a smradlavou tragédií jsem už dlouho nejel.
Člověk aby pořídil špunty do uší ( už jsem si fakt odvykl na ten kravál), pri nastartovanem motoru se to klepalo vic nez ratlik. A jako bonus, garáž to zasmrdelo za minutu na dalších pár hodin, že se z toho zvedal žaludek. Ještě, že tohle už začíná být historie a tyhle archaické motory mizí.
Avatar - Ozzman
17. 9. 2021 20:11
Re: nelíbí
Ale zátah vodspodu :D
Avatar - Mikesus
18. 9. 2021 07:54
Re: nelíbí
no, to jsem si myslel, ale taková sláva to není. Takový zátah od spodu má i yaris hybrid :D
Ale 60km po Praze a spotřeba se ustálila na 7l. Víc jsem s tou hrůzou jezdit nechtěl
Avatar - Jaros71
17. 9. 2021 21:58
Re: nelíbí
Tenhle Touran se nevyrábí přes 10 let...že by jízda se smradlavým veteránem ? :-)
Doporučuji vyzkoušet novější 2.0 TDI s AD BLUE... tam nic nesmrdí.
A jede velmi dobře za 5-6 litrů nafty!
Avatar - Mikesus
18. 9. 2021 07:51
Re: nelíbí
proto říkám archaické. Veterán je u nás od 25let? a průměrný věk aut 15? Takže to bylo průměrné auto na našich cestách.
Za tolik, 5-6litrů v kombinaci, jezdím aktuálně s Highlanderem, když se krotím na dálnici a zůstanu u max. povolené rychlosti. A nemusím řešit ad blue.
Potkávám už O3, které dost smrdí, ale tam nevím, jak to bylo s adblue.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 11:35
Re: nelíbí
Veterán je 30 let+, je vidět že o tom hodně víte :-) :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 12:19
Re: nelíbí
Počet dovažených aut starších 20 let stoupl od 80%, těš se :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 12:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 12:54
Re: nelíbí
ČR - Ráj veteránů.


Elektrojebky nikdo nechce, ani firmy.

Naším cílem je vozit do čr miliony veteránů.
19. 9. 2021 08:27
Re: nelíbí
https://electrek.co/2021/09/18/cadillac-lyriq-sells-out-in-19-minutes-automakers-still-underestimating-ev-demand/

EV nikdo nechce. Vazne?
:D
Avatar - Amaterasu
19. 9. 2021 08:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 9. 2021 11:26
Re: nelíbí
Kolik ji bude v první várce? 500 ks? :-) :-) :-)

To zas bude úspěch, jak ty hořící Bolty, kde nakonec zastavili výrobu :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
19. 9. 2021 11:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 10:24
Re: Re: nelíbí
Zvuk to má stejně ošklivý.
Avatar - KANKUNEN
17. 9. 2021 13:20
Musím ocenit ten tablet, jako v obyváku,
jako bys svoji TV postavil na výšku a opřel o skříňku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WesternDigital
17. 9. 2021 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2021 13:23
Tymto
elektrickym megahatchom ( ioniq.. ev6 ... mach E ) s 3m razvorom za 2 melony nikdy nepridem na chut... nemam pritom problem s nejakym nirom ci santa fe ci pumou ... ale toto ne... tento typ aut je absolutne nelogicky... to uz radsej zabacku plugin kugu ako toto elektricke megavajce ... za mna absolutne neatraktivny segment... aj cenovo neobhajitelny
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2021 22:35
Re: Tymto
Mám to stejně. Chápu, že existují, i s konvenčním pohonem si lidé kupují blbosti jako X4, ale vadí mi, že prakticky není alternativa v podobě hatche/kombi s aspoň 80kWh baterií. Symbolem elektromobility se stalo plýtvání.
Avatar - Ozzman
17. 9. 2021 13:23
Re: Musím ocenit ten tablet, jako v obyváku,
Konečně si taxikáři nemusí lepit tablety do svých pašíků, tady budou mít vše už z výroby :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 13:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - caliban
17. 9. 2021 15:10
Re: Musím ocenit ten tablet, jako v obyváku,
Vejrání do tabletu snižuje dojezd!
Každá uspořená W/h se v zácpě bude hodit.
Avatar - Jaros71
17. 9. 2021 22:00
Re: Musím ocenit ten tablet, jako v obyváku,
Interier je fakt katastrofa... obří tablet možná na brouzdání po netu na parkále... :-)
K jízdě je to ergonomická zoufalost.
Avatar - caliban
17. 9. 2021 13:24
Chceš se projet v Mustangu, kotě?
Ne, díky.
Rozbalit vlákno
4
17. 9. 2021 13:26
Re: Chceš se projet v Mustangu, kotě?
Ruku na srdce - Mustang má můj hluboký respekt, za to, že se takové auto pořád prodává a za jaké peníze.
Ale neláká me ani trošku ;-)
17. 9. 2021 15:38
Re: Chceš se projet v Mustangu, kotě?
Tak to nezbývá,než tě politovat... :-O
17. 9. 2021 16:18
Re: Chceš se projet v Mustangu, kotě?
:-) :-) :-)
Avatar - fOE
17. 9. 2021 16:54
Re: Chceš se projet v Mustangu, kotě?
Ja si treba tenhle uprimny nazor cenim vic nez plky diskusnich bojovniku za velke atmosfery.
(tim ted nemyslim konretne tebe, pisu obecne)
17. 9. 2021 13:29
Jen dva problemy
Tohle EV ma podle me jen dva podstatne problemy
- je tak o 200tis drazsi nez by asi melo byt
- je to konkurent Tesla Model Y a ta je nejspis ve vsem krome dostupnosti servisu lepsi

Jinak slusne EV :yes:

A mimochodem si myslim, ze vypada docela k svetu.

Jo a kdyz uz ji zminuju - videli jste Tesla Model Y tady?
https://youtu.be/gczso5OoM88
Hodne slusny, 83kmh s SUVckem pffff yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2021 14:39
Re: Jen dva problemy
Par dalsich zadrhelov:

Nizka nosnost... ako 5 miestne auto defakto nepouzitelne

Vysoka hmotnost...

Maly kufor....
17. 9. 2021 14:49
Re: Jen dva problemy
Vzdyt to ma o kufr vic jak skodovky a volkswageny … 😀

Nalozit muzes 570kg do zadokolky a 550kg do AWD to nestaci?
17. 9. 2021 15:10
Re: Jen dva problemy
údaje z technických dat v článku:
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2322 / 368

Nerozumím jak může redaktor ignorovat tak fatální hendikep a nedat ho do mínusů :no:
17. 9. 2021 17:44
Re: Jen dva problemy
K te hmotnosti - koukal jsem tady:

RWD https://ev-database.org/…ng-Mach-E-ER-RWD

Weight Unladen (EU) 2111 kg
Gross Vehicle Weight (GVWR) 2605 kg
Max. Payload 569 kg

AWD https://ev-database.org/…ng-Mach-E-ER-AWD
Weight Unladen (EU) 2218 kg
Gross Vehicle Weight (GVWR) 2690 kg
Max. Payload 547 kg

Unladen Weight (EU) je hmotnost vozidla s provoznimi kapalinami a bez paliva (coz je u EV nula).

Edit: podle teto definice (anglie a nevim, jestli to je stejne i v EU) je to ale hmotnost BEZ baterie?!?
https://www.gov.uk/vehicle-weights-explained

It doesn’t include the weight of:
- fuel
- batteries in an electric vehicle

To zas kdo vymysli takovy hovadiny?!?
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2021 22:37
Re: Jen dva problemy
To je dost hrozné, tolik váží E-Traveller a s tím se jede jak s tankem.
Avatar - Ada je zase tady
17. 9. 2021 16:54
Re: Jen dva problemy
zadokolka je jen pro uhrovaté mládence, kteří mají potřebu se předvádět. Ostatně: ani koně se nezapřahají za vůz!
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 17:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 17:25
Re: Jen dva problemy
O terenu se bavit nebudem, to je jasny.

Takze zustava zima - no jsem z hor a vzdycky jsem vyjel i s predokolkama a zadokolkama. Dobry zimaky jsou samozrejme nutnost. Mluvim o metru snehu, ledovkach a tak. Ano, jel jsem jednou s predokolkou na zpatecku, to byl v podstate cisty led. V tom ma nakonec predokolka oproti zadokolce vyhodu, na zpatecku vyjedes skoro vsechno.

Na druhou stranu zadokolka ma zasadni vyhody co se dynamiky jizdy tyka, ktere plynou z prosteho faktu, ze kazda naprava ma svou jednu funkci - predek zataci, zadek pohani. Nekecaji si so toho a kazdy entusiasticky ridic si rad uziva dynamiku zadokolky.

Zaroven s sebou nemusis vozit techniku navic tj hmotnost, plus veci co se mohou pokazit, plus to ma vliv na odpory, tedy mensi ztraty a tudiz je patrny rozdil i ve spotrebe.

U EV je to o to citelnejsi, ze u AWD mluvis o kompletnim motoru a DC/AC navic, coz zasadne meni slozitost celeho reseni a take rozlozeni hmotnosti kdyz porovnas RWD a AWD - je to vetsi zmena rozlozeni hmotnosti nez u auta se spalovacim motorem.

Takze ne, nemyslim si, ze auto musi nezbytne mit ctyrkolku.
Ale zaroven souhlasim, ze ctyrkolka ma sve nesporne vyhody … staci kopecek u chalupy, mokra trava a je to rozdil den a noc.
Jen chci rict, ze to neni cernobily.
17. 9. 2021 19:18
Re: Jen dva problemy
- Proč si myslíš že 4x4 je jen k tomu abys na sněhu nebo trávě vyjel kopec ?

- predek zataci, zadek pohani. - víš jistě, že na zadní kola nepůsobí v zatáčkách odstředivé síly ?
18. 9. 2021 10:09
Re: Jen dva problemy
FWD vs RWD - jeden z těch pohonů je kompatibilní s jakýmkoliv výkonem - hádej který?
Ctyrkolka má nepopiratelné výhody u méně zkušených řidičů, samozřejmě :yes:
Ádo, když ti dojde benzin, budeš auto táhnout nebo tlačit k pumpe?
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 12:09
Re: Jen dva problemy
S nádržemi na 165 litrů hned tak palivo nedojde :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 12:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 9. 2021 12:12
Re: Jen dva problemy
Oceňuji schopnost odpovědět k věci :yes:
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 12:17
Re: Jen dva problemy
dojezd 1200-1600 km :-) :-) :-)

až to bude mít Auto za mega, přijd, pokecáme :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 12:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 12:20
Re: Jen dva problemy
Těch 165 litrů natankuju za 10 minut a můžu jet 1600 km.

Za kolik nabiju Ev auto na 1600 km? Doma? za 60 hodin? :-) :-) :-) :-)
18. 9. 2021 12:33
Re: Jen dva problemy
Můžeš. Kdy se to naposledy stalo? ;-)
Proč někdo kdo najede sto km za den jednou za měsíc potřebuje k životu takový dojezd?
Avatar - Barrichello
18. 9. 2021 13:15
Re: Jen dva problemy
Když najedeš 100 km, za den, nemusíš 16 dní tankovat :-) :-) :-) A když 50, tak celý měsíc :-) :-)
18. 9. 2021 17:31
Re: Jen dva problemy
A když si koupíš obytnak, už nemusíš kvůli sra.ní zastavovat
Avatar - Jaros71
17. 9. 2021 22:01
Re: Jen dva problemy
ten krám nemá motor ani čudlíky v interieru.. :no: :no:
To je velký problém :D
Avatar - Mikesus
17. 9. 2021 13:45
Kapacita baterie
To uz nikdo nečte ani titulek?

"Ford Mustang Mach-E AWD (98,7 kW) – Dobrý elektromobil, podivný Mustang"

Podle Textu předpokládám, že má kapacitu baterií 98.7kWh, nebo vám uškrtili výkon auta jen na 98.7kW?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
17. 9. 2021 13:48
Re: Kapacita baterie
Ne, ale to je maximální výkon auta, aby si s tím doje těch 500 km :D
17. 9. 2021 14:29
Re: Kapacita baterie
Po precitani nadpisu som si vravel "to tam fakt dali taky slaby motor?"...
17. 9. 2021 15:07
Re: Kapacita baterie
Taky mě to hned zarazilo. Holt nejlepší jízda ....
Avatar - Barrichello
17. 9. 2021 13:57
Zneuctění jména
Mustang je jen jeden, a tenhle to opravdu není. Plastová, ohavná hračka na baterky :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Coronavirus
17. 9. 2021 14:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2021 15:04
Re: Zneuctění jména
Zlaty enyaq.... aj kufrom aj kabinou aj cenou... kto by to povedal ze skoda takto dnes uz rozdrti modry oval nielen v triede superbu ci kodiaqu ale aj v elektroautach.... ford pada ku dnu rychlejsie ako som cakal... o chvilu si ho daju pod zub aj vinfast a geely s havalom.. plakat ale nebudem
17. 9. 2021 16:17
Re: Zneuctění jména
Jakou baterku ma Enyaq? ;-)

Kdyz ho srovnavas s timhle Mustangem...

https://fdrive.cz/…ned-trikrat-7738

Aha kufr a kabina...
Co dojezd, spotreba, zrychleni? :-!
17. 9. 2021 19:08
Re: Zneuctění jména
Jde vidět, že jsi neseděl ani v jednom. Enyaq je hruzo strašna kvalita jak jizdy, tak interieru/materiálu.
Nepočítám rozdíl ve výkonech a dojezdech.

Už když mě rozdíl v kvalitě interieru a jízdy potvrdí člověk co ma rok Kodiaqa v L&K a hned řekne.....do Mach E bych okamžitě šel...to je mega rozdíl proti Enyaqo....

A jde šetřit :)

Já jen souhlasím, projel..porovnal....a hotovo.
Avatar - Barrichello
17. 9. 2021 14:36
Za 1,8 mega jde koupit pořádné SUV
Durango 5,7 V8 https://www.sauto.cz/…urango/152424730
Explorer 3,0 V6 hybrid https://shop.unitesta.com/…x4-black-p21785/?…
GrandCherokee 5,7 https://www.sauto.cz/…herokee/19133887
Wrangler 3,6 V6 https://www.sauto.cz/…rangler/18376232

Anebo si přihodit 400 a mít luxusní Lincoln https://www.sauto.cz/…aviator/18751249
3,0 V6 TT 405 HP

Všechno lepší jak bezpohlavní jebka s maskou vyrobenou z recyklovanýho obalu jogurtu co si hraje na Mustang.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - DrAlban
17. 9. 2021 14:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
17. 9. 2021 15:08
Re: Za 1,8 mega jde koupit pořádné SUV
tohle jsou funglovky :-)
17. 9. 2021 14:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - caliban
17. 9. 2021 15:05
Re: Mám výhrady k tomu tabletu před řidičem
Ano, ano. Je to moderní a útulné jako kuchyňská linka. Ten k dokonalosti vybroušený, všudypřítomný minimalismus u "auta" za 1,8 mega.
17. 9. 2021 15:40
Trapný marketingový podvod...
...a opravdové zneuctění ikonického jména. Fuj, Forde, měl by ses stydět! :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 16:38
Re: Trapný marketingový podvod...
Ze na ne reagujes...
Vzdyt ten prispevek ani nedava smysl.

Ford si ten nazev muze pouzit na co chce, protoze na nej ma trademark. :D :D :D
https://trademarks.justia.com/…ng-87230608.html
Avatar - WD-40
17. 9. 2021 16:30
Re: Trapný marketingový podvod...
Zneuctěni? Zneužití??? Znásilnění??? :-O :-O :-O

158 - Policie ČR 155 - Záchranná služba 150 - Hasičský záchranný sbor ČR
156 - Městská policie 112 - Jednotné evropské číslo tísňového volání
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2021 16:32
Re: Trapný marketingový podvod...
WD40 - promaž si kolečka :-! :no:
Avatar - WD-40
17. 9. 2021 16:36
Re: Trapný marketingový podvod...
OK a dík, hlavo profesora Dowella :-)
17. 9. 2021 17:27
Re: Trapný marketingový podvod...
https://www.flickr.com/…lhunk/7214525854

A to vite, ze WD-40 nebylo udelane jako mazivo?

Cilem bylo nastrikat to na povrch rakety (v te dobe to nebyl hlinik), aby nemohl oxidovat (reznout) a zaroven aby se to co nejlepe rozteklo a udelalo co nejmensi film a tudiz aby to melo co nejmensi hmotnost. Zaroven to melo byt hydrofobni - odpuzovat vodu / nesmyvat se.

Vedlejsi efekt pak je, ze je to genialni mazivo :-!
17. 9. 2021 20:55
Re: Trapný marketingový podvod...
WD-40 žádné mazivo není
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2021 16:26
Dobrý elektromobil?
Dobrý elektormobil = špatné auto.
Rozbalit vlákno
3
17. 9. 2021 17:56
Re: Dobrý elektromobil?
To bys pred 100 lety psal: Dobry automobil = spatny kun
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2021 22:40
Re: Dobrý elektromobil?
Není nad neotřesitelné argumenty. Akorát tedy elektromobily mají 100 let pořád ty samé nevýhody.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2021 23:14
Re: Dobrý elektromobil?
Ano, technologie se posunuly. Ale ani za těch 100+let pokroku jsme se nedostali na úroveň, kdy by EV mobilita dávala celkový smysl a byla vhodná pro masové rozšíření.

Ve výsledku vlastně zažíváme politický pokus EU o technologický převrat do EV. A to je úplně špatně. Nositelem trvale udržitelného pokroku totiž nikdy nebyla, není a nebude politika :-! :-! :-!
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2021 16:30
Neuvěřitelný průser
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle auto je prostě další obrovský průser. Doslova tragédie. Proč?

Délka 4,7m, ale objem kufru 402l???

Hmotnost 2,3t, ale nosnost JEN 368 kg???

1,7-1,8M za auto, kde Vmax= jen 180 kmh???

Nechápu, jak tomuhle může někdo dát 4* a ještě o tom napsat, že to je dobrý elektromobil. Ne, není to ani dobrý elektormobil. Je to zhmotnění zoufalství dnešního auto průmyslu na 4 kolech :-! Základní hodnoty jsou tak špatné, že jako automobil tohle nestojí ani za vteřinovou úvahu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 16:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 18:23
Re: Neuvěřitelný průser
Ja treba parkrat za rok otocim CR-Anglie, casto v noci, to pak od hranic nasadim 180-200, pred frankfurtem 220 a za chvili jsem v koline (a naopak).

Ale moc lidi to nepotrebuje / nevyuzije, s tim souhlasim.
Navic bych se vyhnul tomu hroznymu pocitu jak jsi zpomalil z nemeckych 220 na belgickych 120 a pripadas si, ze stojis na miste, jak kdybys jel 50 … :-[]
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 18:29
Re: Neuvěřitelný průser
To mas pravdu.
A ve dne je to uplne zbytecny, stejne do minuty nebo dvou pojedes zase 130, tam nic nenazenes, jen si delas zivot zbytecne slozity. Jedes 140-150 a klidek. Ovsem kdyz trefis patek odpoledne rush hour, mista kolem mest jsou nacpany, jsi rad kdyz jedes 100 a nestojis nekde v zacpe. Uz jsem si parkrat uzil. Proto se snazim pres noc, ale vzdycky to nejde.
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 18:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2021 22:41
Re: Neuvěřitelný průser
To jsou zase debilní dotazy, i kdyby jel jednou za rok, tak prostě v autě za ty peníze tu možnost asi chce.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2021 23:12
Re: Neuvěřitelný průser
Chce nechce je jen jedna věc. Druhá je, že auto těchto výkonných parametrů se spalovákem to zcela běžně umí.

Takže zatímco všichni zkratomozci propagující EV vždy pějí ódy nad zrychlením EV a spalovák co nemá 0-100 pod 5s je hrůza, tak Vmax náhle problém není??!

Kolikrát potřebuji 0-100 pod 5s? Kolikrát to využiji?? 95% tyhle výkonné parametry taky většinou nevyužije. Dá se dokonce i říct, že zrychlení mnohých EV je pro provoz a okolní účastníky a méně zkušené řidiče až nebezpečné. Ale Vmax budeme omezovat, zatímco zrychlení ne??

Takže ano, Vmax 180 určitě není problém. Ale u auta za skoro 2M s 250+kW to sakra problém je :-! :-!
Avatar - Amaterasu
18. 9. 2021 11:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 16:59
Re: Neuvěřitelný průser
Čekal jsem kdo první zmíní ten omezovač. Pri te rychlosti to pojede asi tak deset minut, než se vybijí baterky…
17. 9. 2021 18:08
Re: Neuvěřitelný průser
Rohypnol ma ale uplne ve vsem pravdu.
Jsem fanda EV ale tohle vsechno je hrozny.

Hmotnost tedy predevsim, 2,3 tuny to je proste nehoraznost. Takhle ta planeta fakt zelena nebude.

Cena zacinajici na 1.3 mega to je raketa. (kde cena konci me u aut zvlast EV obecne nezajima).

Omezeni rychlosti na 180 … to je trochu sporne, ofiko tak jde jet jen v jedne zemi na svete (coz je v CR zapadni soused takze zrovna u nas to je validni argument) ale jsem rozhodne na strane ze to ma jet, vykonu to ma dost na klasickych 250.

Mam i dalsi duvod, proc nemam rad snizovani maximalky - ja chci jezdit autem navrzenym na co nejvetsi rychlost, protoze po technicke strance se na to musi vse nadimenzovat. Pokud to omezim na 180 hned muzu nechat tamhle vetsi vule, jinde dat horsi (levnejsi) loziska, cepy, silentbloky atd atd.

Kufr me trapi asi nejmin, to ma kde ktere auto s 4,7m delky, tohle totiz ma jeste kufr vepredu (vim ze u RWD je velky, nevim jestli je u AWD steny nebo mensi).
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2021 22:44
Re: Neuvěřitelný průser
Výkonu to má dost, ale nemá to převodovku, takže ve 250 km/h by toho výkonu měl méně. Navíc je otázka, jak dlouho je baterie schopná maximální výkon podávat.
18. 9. 2021 06:34
Re: Neuvěřitelný průser
Ano, jezdit s EV 250 je nesmysl.

Ve 250 by vykonu nemel mene. Spis naopak. Kdyby byl zprevodovan do 250, tak nebude mit tolik sily dole.

Presne tohle resil Rimac...
Nejprve chtel pouzit dvoustupnovou prevodovku.
Ale nakonec osadil vykonnejsi motor.
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2021 13:11
Re: Neuvěřitelný průser
Nerozumím, elektromotor přece ve vyšších otáčkách zvadne.
18. 9. 2021 14:17
Re: Neuvěřitelný průser
Mluvim o tezsim zprevodovani.
Cili vykonu by mel pri 250 stejne (maximum).

Ale mel by o to (o resp. krat tu zmenu zprevodovani) mensi tocivy moment na kolech.

To co predvadi Tesla nebo Rimac je extrem. Mnohem jednodussi je cesta vetsiny ostatnich. Cili zprevodovani jen do 160-200km/h.
Ani dnes s nemeckou neomezenou dalnici to nedava moc smysl, obzvlast u EV, kde cas ktery nazenes vyssi rychlosti zase ztratis castejsim nabijenim.
Az zavedou v Nemecku omezeni, tak to bude v podstate jen na okruh...
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2021 19:09
Re: Neuvěřitelný průser
Tie zadrhely spominam vyssie suhlas... za mna nepouzitelna hovadina... mozno jedine ako firemny taxik ( tam pride megarazvor vhod a aj tych 2 ludi vzadu este unesie ) ... inak strasny kram... a ta cenovka to cele este zaklincovala... ani 600 litrov by som za tuto parodiu na auto nedal... to radsej aj nejake S cross od suzuki ( tiez v 4kolke ) ale v tretinovej cene tohto elektrickeho megahatchu...bude totiz po kazdej stranke daleko lepsim autom ako tato el. zufalost od modreho ovalu

Este by ma zaujimalo v com je tento 2,3 tonovy tank ekologickejsi ako nejaky povedzme golf v kombiku ci taka mazda 6 ... o pripadnej vymene baterky a jej cene a dostupnosti samozrejme tiez pomlcime...

Tesi ma ze opat sa zhodneme :yes:
Avatar - Ada je zase tady
17. 9. 2021 16:42
za 3 roky 60kWh, za 6 let 30kWh, za 8 let sešrotovat
zlatý diesel. Ten vydrží 30 roků a milion km...A navíc je ekologičtější, než ten vehikl na baterky
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 16:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
17. 9. 2021 16:56
Re: za 3 roky 60kWh, za 6 let 30kWh, za 8 let sešrotovat
Furt lepší starý diesel, než nový elektrovehikl, Kyliánku
Avatar - Amaterasu
17. 9. 2021 16:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 9. 2021 17:02
Re: za 3 roky 60kWh, za 6 let 30kWh, za 8 let sešrotovat
Osobní zkušenost je Ádo nejvíc :yes:
17. 9. 2021 18:11