Testy
Tak to na mne působí, nemám moc elektromobily v lásce, tohle je ale tak jiné, až mi to příjde sympatické. Sice je to velký hatch, něco jako Opel Signum, či VelSatis, což se nikdy moc neprodávalo, ale jinak proč ne.
A jen taková malá otázka ve srovnávací tabulce, Enyaq a ID4 jsou zadokolky ? To jsem neměl tušení.
A jen taková malá otázka ve srovnávací tabulce, Enyaq a ID4 jsou zadokolky ? To jsem neměl tušení.
Mně také osobně připomíná moderní ztvárnění legendárního DeLoreanu, a to zejména matným stříbrno-šedým lakem připomínajícím nerezový povrch a širokou černou maskou se dvěma obdélníkovými světlomety na obou koncích. Hyundai Ioniq 5 vypadá jako představy aut budoucnosti z minulých desetiletí 😄
Ale to musíš mít velice bujnou fantazii. Klidně v tom s takovou představivostí uvidím Škodu Favorit.
Ale notak, viděl si to naživo? Je to zajímavé auto, když vezmeš v potaz většinu těch moderních EV aut prapodivných tvarů, Tak tohle je jiné... zajímavé. Spíše je s podivem, že udělali velký hatchback, což je nezvyklá karoserie a mimo těch dvou aut o kterých mluvím, tak mne nenapadá, kdo to kdy vyráběl.
Pro mě je etalonem hezkého moderního EV Prius či Tesla. Tohle fakt ne. Je to hranatá krabice se zdůrazněnou hranatostí ve všech detailech, venku i uvnitř. Naprosto neergonomické pracoviště řidiče a interiér. Mě se to nelíbí. Dokonce i pro ten DeLorean je urážka když je s tímto srovnáván.
Prius ale není EV a pro mne je etalonem samoúčelné snahy odlišit se, i sama Toyota konečně začala dávat hybridní pohony do normálních aut a podívej, jak se prodávají, osobně bych v případě klasického HEV pohonu neveděl najít jediný argument, proč vzít Prius, namísto Corolly (v jakékoliv karoserii). U PHEV je to horší, ale to ty stejně nemáš 😁
Je vidět, že jsme jiná generace, ty si starší, za mého dětství však frčely tyhle sci-fi filmy, kde bylo vše hranaté a až dá se říc cyber-punkové a proto k tomu mám vztah.
Je vidět, že jsme jiná generace, ty si starší, za mého dětství však frčely tyhle sci-fi filmy, kde bylo vše hranaté a až dá se říc cyber-punkové a proto k tomu mám vztah.
Mýlíš se. Jako dítě jsem též obdivoval jako "tvary budoucnosti" tvary hranaté. Proto jsem byl taky nadšený, když domácí komunistická automobilka začala vyrábět "západní" hranaté auto. S tehdejším rozhledem jsem neměl šanci vědět, že svět je dávno jinde a že budoucnost (tehdy už současnost ve vyspělém světě) bude patřit aerodynamickým tvarům. K čemu je dobrá krabice? Například jako lednička je výborná.
K čemu aerodynamika, když máš kilowaty ? 😁 Ale jo, chápu kam míříš, i přesto mne hranatá auta berou, tedy až na krabice od VW (ty jsou tak nehezky hranaté - třeba Tiguan).
Obecně hranaté (hranatější abych byl přesný) auta a jejich přídě vypadají agresivněji a dynamicky, podívej na BMW, to až na Bangelovu éru bylo skoro vždy takové, třeba E38-39 a 46, mám rád hranaté Jeepy, Dodge, starší Volva, líbí se mi hranaté Fordy, nebo třeba starší japonci, takovej Galant poslední generace s obrovskou kapotou a hranatou maskou a mohl bych jmenovat dál.
Obecně hranaté (hranatější abych byl přesný) auta a jejich přídě vypadají agresivněji a dynamicky, podívej na BMW, to až na Bangelovu éru bylo skoro vždy takové, třeba E38-39 a 46, mám rád hranaté Jeepy, Dodge, starší Volva, líbí se mi hranaté Fordy, nebo třeba starší japonci, takovej Galant poslední generace s obrovskou kapotou a hranatou maskou a mohl bych jmenovat dál.
Rozumím tvým argumentům, ale v mém chápání světa má krabicoidní karosérie opodstatnění výhradně jen užitným kvůli vlastnostem, tedy kvůli jediné vlastnosti a to je schopnost převážet rovněž další krabice. Tedy náklaďák.
Takze jsem vždy jezdil nakladakem. Dík za info. Taková F1, O2, S2 i S3, Avensis nebo corolla v kombiku. To jsou doslova hranaté krabice.
Za to si můžeš sám.
No hlavně na něj vždycky koukali řidiči Priusu, že je horší člověk... tyjo Romane a víš čím jsem asi 4 roky jezdil já? V Super Bé !
Jestli horší člověk, to je diskutabilní a přicházíš s tím ty. Ale horší auto nepochybně.
Ale zas teď beztrestně můžu jezdit s 2.2t nalepenej na priuse a svítí mu do zrcatek světly, které jsou výš než ona zrcatka, protoze i když to nedelam, tak stejně patřím dle řidiče priusu do dané kategorie. Tak proč bych se namahal, pri nejhorším se prius o něco zmenší.
Já takové úchyly co tohle dělají (obvykle skouda qoqodák) donutím zastavit.
Tak to buď rád, že jsi ještě nedostal na budku, protože tohle je dost nebezpečné... Navíc tě taky někdo může nahlásit za vybrzdovani
Jako řidič vozidla mám nárok zvolit jeho rychlost od 0-max povolené podle vlastního posouzení situace a podminek před vozidlem. Tečka. Pro vozidlo za mno platí povinnost dělat totéž, včetně toho bezpečně snížit rychlost nebo zastavit.
No tak hidne štěstí ve střetu se zákony až tě někdo naprasi na PČR s kamerovým záznamem či v horším případě nedobrzdi tvé posouzení podmínek...
No nemáš. Bezdůvodně pomalá jízda ( od slova mít důvod, což provoz za tebou není), vybržďování ( zpomalování bez odůvodnění situací před tebou ) a poté pokus o ublížení na zdraví atd. Hodně štěstí. Nakonec ten lepič s kamerou se ti vysmeje a ty to odskaces. Protoze on by v případě stihl zastavit, neboť měl přehled o dění před tebou, ty jsi neměl důvod zpomalit.
Jj, Mitsu Galant z 90tych rokov s jeho žraločím predkom a ostrými hranami bol pre mňa prototypom športového sedanu (teda vizuálne), stačilo pridať krídlo na kufor a väčšie disky a bol to výzorom dravec.
https😐/www.autocentrum.pl/ac-file/article/58932f6e582c7da1b2a3dc74/mitsubishi-galant-zacny-z-zalozenia.jpg
https😐/www.autocentrum.pl/ac-file/article/58932f6e582c7da1b2a3dc74/mitsubishi-galant-zacny-z-zalozenia.jpg
Jo, přesně tak, kdybych takové auto viděl v nějakém scifi filmu z přelomu 80-90 let, tak mne ani nenapadne, že je to produkční auto od Kie 😁
no, taky čekám, kdy z podobné krabičky vystoupí krásná, dlouhonohá, tříprsatá manažerka 😊
😒] 😒] To dnes taky už není nereálné 😁
no nestraš... 😁
Počkej na Prague Pride, tam je k vidění věcí 😁
😊 😊 😊 no, bejvaj tam všelijak vyzdobený lidi... jak náklaďáky v Bangladéši... no ale já myslím, že co se týká techniky, tak jsou tam spíše tendence se zbavovat všeho přečnívajícího.... 😊
Takže důraz na aerodynamiku? Jako u Priusu? :d To by se asi líbilo Romanovi ! 😁
Jo Enyaq a ID4 jsou RWD. Asi jediná správná cesta u elektromobilů s pohonem dvou kol, z důvodu obecně mizerné trakce u elektroFWD. (jsem zvědavý jak dopadne to nové Volvo)
Mě v té tabulce zaujalo že udávaný dojezd souhlasí se spotřebou a kapacitou aku pouze u Kie a Fordu. Ostatní, tj Ioniq5 i oba koncernové modely s tabulkovými hodnotami lžou.
Mě v té tabulce zaujalo že udávaný dojezd souhlasí se spotřebou a kapacitou aku pouze u Kie a Fordu. Ostatní, tj Ioniq5 i oba koncernové modely s tabulkovými hodnotami lžou.
No vidíš, já s o EV moc nezajímám, vím, že Hyundai Kona EV byla FWD (to jsem si zažil na vlastní kůži, jak hrabala jak divá i snad ve stovce na mokru 😁), věděl jsem to u Mustangu (to snad ani nemohli udělat FWD), ale o platformě VW jsem to netušil, díky za vysvětlení... ono by se totiž tady dalo i čekat, že v tabulce je chyba 😁
Dojezd nemohu soudit.
Dojezd nemohu soudit.
dojezd je jednoduchý
kapacita aku / spotřeba = dojezd (ve stovkách km)
Někteří výrobci počítat umí, ale většina si vyláme zuby i na takhle jednoduché úloze
kapacita aku / spotřeba = dojezd (ve stovkách km)
Někteří výrobci počítat umí, ale většina si vyláme zuby i na takhle jednoduché úloze
Baterie 77,4 kWh (72,6 kWh využitelná kapacita)
Spotřeba Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojez😜 485 km
Máš pravdu a nebere mi hlava proč jim stojí za to dělat ze sebe debily. Navíc, není toto soudně napadnutelná lživá specifikace produktu?
Spotřeba Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojez😜 485 km
Máš pravdu a nebere mi hlava proč jim stojí za to dělat ze sebe debily. Navíc, není toto soudně napadnutelná lživá specifikace produktu?
Lhát se jim určitě vyplatí, například ti co nám tu dávají mínusy těm blafům zjevně věří
RWD je take id.3...
Proste MEB platforma v zakladu. 😉
https😐/www.world-today-news.com/…ric-skoda-or-vw/
Logically, the MEB platform also includes an electric motor. It is always located at the rear axle, which is, according to the designers, a more advantageous solution for electric cars. This ensures better traction when starting off, the electric motor is also compact, so it does not take up luggage space. After all, its dimensions correspond to the fact that it easily fits in a sports bag, and weighs only about 90 kilograms.
:yes:
Proste MEB platforma v zakladu. 😉
https😐/www.world-today-news.com/…ric-skoda-or-vw/
Logically, the MEB platform also includes an electric motor. It is always located at the rear axle, which is, according to the designers, a more advantageous solution for electric cars. This ensures better traction when starting off, the electric motor is also compact, so it does not take up luggage space. After all, its dimensions correspond to the fact that it easily fits in a sports bag, and weighs only about 90 kilograms.
:yes:
pointa je v tom, že FWD má slušnou trakci jen když je předek zatížený težkým spalovákem. U elektra bývá rozložení váhy spíše šulnul a předek proto nestíhá.
Chytřejší konstruktéři to pochopili rychle, ale nejsou asi u všech značek
Chytřejší konstruktéři to pochopili rychle, ale nejsou asi u všech značek
Ano, je to logicke.
A Tesla ma takto koncipovana "v zakladu" vsechna auta od pocatku.
Vcetne Roadsteru 😄
U tradicnich znacek se konstrukteri vice drzi "osvedcene" koncepce. 😁
A Tesla ma takto koncipovana "v zakladu" vsechna auta od pocatku.
Vcetne Roadsteru 😄
U tradicnich znacek se konstrukteri vice drzi "osvedcene" koncepce. 😁
Tak zrovna u roadsteru je to jasný... i spalovací roadstery se vesměs drží RWD.
Současný čistě elektrický platformy jsou pokud vím převážně RWD (VW, Ford, Hyundai)... a modely, který vznikly elektrifikací klasiky (CitiGo, eGolf, Kona), tak jsou FWD. Jo, Zoe myslím taky.
Jsem zvědavej, jestli se i pro malý a slabý EV uchytí RWD nebo ne.
Současný čistě elektrický platformy jsou pokud vím převážně RWD (VW, Ford, Hyundai)... a modely, který vznikly elektrifikací klasiky (CitiGo, eGolf, Kona), tak jsou FWD. Jo, Zoe myslím taky.
Jsem zvědavej, jestli se i pro malý a slabý EV uchytí RWD nebo ne.
Teslu jsem si před lety vyzkoušel na výstavě v Holešovicích a pak můj zájem o elektromobilitu upadl ve spalovací zapomnění... no a s tímto Hyundai se můj (nejspíš však krátkodobý) zájem probudil.
Tohle auto tak nějak splňuje mojí představu o po všech směrech použitelném elektromobilu a bonusem je především design. Včera jsem Ioniq5 viděl stát na semaforech v Nuslích, uvnitř vozu rozesmátí Asisaté... Dojem z reálného auta je o dobrou polovinu lepší, než poznatky z fotogalerií.
Korejské auto v italském hávu... hezká krabice to je.
Tohle auto tak nějak splňuje mojí představu o po všech směrech použitelném elektromobilu a bonusem je především design. Včera jsem Ioniq5 viděl stát na semaforech v Nuslích, uvnitř vozu rozesmátí Asisaté... Dojem z reálného auta je o dobrou polovinu lepší, než poznatky z fotogalerií.
Korejské auto v italském hávu... hezká krabice to je.
Jo, já to viděl už párkrát taky naživo a i když bych to nechtěl, ale tak nějak je mi to auto sympatičtější.
Hezká krabice to je, to souhlas.
Ta použitelnost... pokud bych na to koukal jako na rodinné auto, tak to použitelné asi je, ale na spoustě míst to trošku dře
- užitečná hmotnost 365-450kg? Co je to za rozpětí?
- kufr 527l, asi vč. přihrádek pod podlahou - ale jo, to by se asi dalo
- reálný dojezd v létě cca. 350km - nojo, tak ono se není co divit, s Michelinama PS 255...
- drobnosti typu absence "tunelu" na lyže nebo 40-20-40
- cena 1.2... ale tak to zase kritizovat nechci, stojí to cca. stejně co Enyaq a jako bonus to má 800V a vyšší maximálku, takže to je asi ok.
Ta použitelnost... pokud bych na to koukal jako na rodinné auto, tak to použitelné asi je, ale na spoustě míst to trošku dře
- užitečná hmotnost 365-450kg? Co je to za rozpětí?
- kufr 527l, asi vč. přihrádek pod podlahou - ale jo, to by se asi dalo
- reálný dojezd v létě cca. 350km - nojo, tak ono se není co divit, s Michelinama PS 255...
- drobnosti typu absence "tunelu" na lyže nebo 40-20-40
- cena 1.2... ale tak to zase kritizovat nechci, stojí to cca. stejně co Enyaq a jako bonus to má 800V a vyšší maximálku, takže to je asi ok.
No, vždyť jsi to vypsal za mě 😊
Lyže patří na střechu.
Je to úplně v klidu použitelné auto, dojezd mým potřebám naprosto vyhovuje, beztak jsem si už před lety naordinoval přestávku každých 250 km (dám kafe, cigárko,vyřídím maily... a mezi tím vším nabito)...
Na vožení ledniček, praček, myček a televizí jsou už dnes internetové shopy nebo půjčovny dodávek 😊
Lyže patří na střechu.
Je to úplně v klidu použitelné auto, dojezd mým potřebám naprosto vyhovuje, beztak jsem si už před lety naordinoval přestávku každých 250 km (dám kafe, cigárko,vyřídím maily... a mezi tím vším nabito)...
Na vožení ledniček, praček, myček a televizí jsou už dnes internetové shopy nebo půjčovny dodávek 😊
Je hodně podobný DeLoreanu, protože DeLorean je původně Hyundai Pony Coupé Concept.
Ha, a teď se přiznejte, kdo to nevěděl! 😄
Více o Giugiarovi a fotosrovnání: https😐/blog.hyundai.cz/…ony-znovu-oziva/
Ha, a teď se přiznejte, kdo to nevěděl! 😄
Více o Giugiarovi a fotosrovnání: https😐/blog.hyundai.cz/…ony-znovu-oziva/
Hromadná halucinace koukám, asi slušnej matroš kde to prodávaj?
Kdo v tom vidí DMC by si asi měl rychle skočit na oční nebo to přestat hulit a šnupat 😄 😄 😄
Kdo v tom vidí DMC by si asi měl rychle skočit na oční nebo to přestat hulit a šnupat 😄 😄 😄
To víš, to ta neomraxistická zelená pirátská úderka, která ti chce zakázat diesel nám distribuuje trávu rovnou do žil ! 😁
Hele, viděl si to naživo?
Hele, viděl si to naživo?
Pozoruju, pozoruju 😄 😄
Interiér je nevkusná přehlídka plastů a ty tvary 😄 😄 😄 To musel někdo kreslit aspon 5 000 hodin 😄 😄 😄 😄
Tohle by naškrábalo do skicáku i pětiletý díte 😄
A exteriér má k Deloreanu asi tak blízko jako Fiat 126 Maluch k Lamborghini Countach 😄 😄
Mě to připomíná nafouklý Stilo křížený s nějakémý konceptem Italdesignu z 90. let 😄
Interiér je nevkusná přehlídka plastů a ty tvary 😄 😄 😄 To musel někdo kreslit aspon 5 000 hodin 😄 😄 😄 😄
Tohle by naškrábalo do skicáku i pětiletý díte 😄
A exteriér má k Deloreanu asi tak blízko jako Fiat 126 Maluch k Lamborghini Countach 😄 😄
Mě to připomíná nafouklý Stilo křížený s nějakémý konceptem Italdesignu z 90. let 😄
Ok, každý máme jiný vkus
Mne sa to cele nepaci... proste takato koncepcia prerastenych el. megahatchov s 3m razvorom za 1,5 melona je mi doslova odporna... pritom klasicka i30 je za mna paradna... ale kolko ludi tolko chuti... kazdy to ma inak ... mam inak hranate kasne rad ale tato na ioniqu je fakt fuserina... proste dalsi ufoidny el blud aj vizualne ... este ze to ma aspon volant v kabine... zlaty novy grand cherokee... takto vyzera skutocne hodnotny dizajn :yes:
😒 Ozzmane, ta technicka cast tvojich vedomosti nedisponuje ani najzakladnejsimi udajmi... novych platforiem. Sklamaný
Musím se Ozzmana zastat. Není každý takový blázen aby sledoval techniku veškerých sráčů.
https😐/scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/241430126_4517294044972893_7209947807781262597_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=825194&_nc_ohc=3XvFwuGO8n4AX8lPfgG&tn=k5T8Ek-NYPJpjSjh&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=e1b496200fdd43f4a6b21f55f07e08dd&oe=617BDCCE
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty už to máš v hlavě rozloženo dávno.
Ty jsi to dokázal přečíst ? Píše tam něco zajímavého ?
Možná raději piš blogy, na komenty to máš moc dlouhé.
"Pokud zavřeme oči před logem výrobce na kapotě"... tohle už dle mého neplatí, kdo o autech něco ví, tak už oči nepřivírá.
"Pokud zavřeme oči před logem výrobce na kapotě"... tohle už dle mého neplatí, kdo o autech něco ví, tak už oči nepřivírá.
Ne, pohodlí Ioniqu 5 se nekoná. Střední třída je jinde a to není pochvalou Ioniqu 5.
Ano, technologicky VW páchá sebevraždu a tím, jak přistoupil na EV politický podvod se v podstatě odepsal. Proč? Protože z auta se tímto krokem stává z 90% elektronika a tam jsou Korejci a Čína o světelné roky dál před zaprděnou Evropou.
Jinými slovy - politici, kteří tlačí EV mobilitu, zatloukají hřebíky do rakve evropské automotive. Resp, dnes už tu zatlučenou rakev v podstatě zasypávají v hrobě.
Ano, technologicky VW páchá sebevraždu a tím, jak přistoupil na EV politický podvod se v podstatě odepsal. Proč? Protože z auta se tímto krokem stává z 90% elektronika a tam jsou Korejci a Čína o světelné roky dál před zaprděnou Evropou.
Jinými slovy - politici, kteří tlačí EV mobilitu, zatloukají hřebíky do rakve evropské automotive. Resp, dnes už tu zatlučenou rakev v podstatě zasypávají v hrobě.
v každém případě KIA/Hyundai pro mě se tímto dostali jasně do vedení v autoprůmyslu. Formát crossover rozhodně lepší než SUV u Enyaqu , dobití za 20 minut v síti evropské IONITY, tady Enyaq je o generaci pozadu. Dizajn neskutečný, ikdyž Enyaq je taky hezký, VW ID se mi vůbec nelíbí. Za cenu 1 a čtvrt mega asi nic lepšího není.
Pokud by bylo něco podobného v trochu menším formátu za 3/4 mega, tak do toho rozhodně jdu. Ale tomu moc nevěřím.
Pokud by bylo něco podobného v trochu menším formátu za 3/4 mega, tak do toho rozhodně jdu. Ale tomu moc nevěřím.
sdílím názor, že H/K se s tím poslední dekádu opravdu ne...se...rou. Formát za 3/4 mega tady bude do pěti let.
Design je parádní, moderní tvary, trocha futurismu, je to jiné než ostatní "ocumlaná" EV, interier nevypadá jak vnitřek kelímku od jogurtu. Hyundai tímhle autem ukazuje premii, jak se to dělá. A je s podivem, že tohle je design automobilky, která dělá designové nepodarky typu tusconu. Každopádně za design má ioniq jedničku. Jiná věc je, že je to auto limitované současnou EV technologií, i z hlediska elektromobilů je to průměr, navíc za cenu, za kterou je představa masového rozšíření EV prostřednictvím podobných aut stále větší utopií.
A😜 i z hlediska elektromobilů je to průměr. No neviem, ja sa v električkách moc nevyznám, ale javí sa mi, že práve Ioniq 5 je na úplnej špičke aktuálnej EV techniky, po boku Taycanu a e-tronu GT.
Dojezd a spotřeba nejsou nijak zázračný. Naopak super je rychlý nabíjení.
A kde půjde reálně využít? Navíc rychlé DC je pěkně mastné a leze do peněz a opotřebovává baterii. Když čtu něco o Ioniq 5, tak každý, kdo ho chválí zmíní jako první nebo druhý argument "800 V a super nabíjení". Ale už nějak zaniknou zásadní nedostatky jako je spotřeba. Spotřeba na dálnici je za mě u Ioniq 5 děsivá a pro mě je nepoužitelný. Rozhodně nemám v plánu si ničit baterii pravidelným DC a ještě k tomu to drahé DC platit.
Půjde reálně využít na rychlonabíječkách prosím. Jo, zatím jich je málo, obzvlášť u nás a od nás na východ. Taky to není na pravidelný nabíjení, ta idea je nabíjet doma přes noc a jen občas při cestě nad 300km použít rychlé nabíjení, aby člověk nečumákoval někde hodinu.
Spotřeba - zase těch 20kWh není žádná tragédie... holt je to velký auto, v tomhle případě osazený velkejma UHP gumama (255 Michelin Pilot Sport)... nevím, jestli bude třeba Enyaq zásadně lepší.
Spotřeba - zase těch 20kWh není žádná tragédie... holt je to velký auto, v tomhle případě osazený velkejma UHP gumama (255 Michelin Pilot Sport)... nevím, jestli bude třeba Enyaq zásadně lepší.
https😐/fdrive.cz/…a-pres-hory-7246
Neřekl bych že spotřebou je horší než konkurenti, samozřejmě za předpokladu stejných podmínek.
Rychlé nabíjení nemusíš vždy využívat, ale může se někdy hodit. Cena myslím není už pro Hyundai tak vysoká (je členem Ionity).
Ioniq5 má oproti konkurenci více kladů než záporů a proto je v drtivé většině testů velmi dobře hodnocen.
Neřekl bych že spotřebou je horší než konkurenti, samozřejmě za předpokladu stejných podmínek.
Rychlé nabíjení nemusíš vždy využívat, ale může se někdy hodit. Cena myslím není už pro Hyundai tak vysoká (je členem Ionity).
Ioniq5 má oproti konkurenci více kladů než záporů a proto je v drtivé většině testů velmi dobře hodnocen.
Cena je jaka je, nove technologie obecne nikdy nebyly levene. Je to velke prakticke auto s dostatecnym dojezdem pro 70% lidi a s mnoha prednostmi EV jako je ticho, vykon atd.
A s mnoha nesvary EV samozrejme taky.
Je to stejny jako brecet ze BMW X5 je drahy. Je, no a co. Budto na nej mas nebo ne. Drahe je ikdyz na nej mas :-!
Rozdil je ale v tom, ze si muzes koupit BMW 1 za 600 tisic, coz v EV zatim nemuzes - zpet k tomu, ze je to nova technologie a bude to trvat.
Prvni generace mobilu byly neskutecne velke, tezke (myslim pres 10kg), drahe. Dneska mas naprosto zcela NESROVNATELNE lepsi mobil za 3 tisice.
Stejne jako je ve vsech ohledech NESROVNATELNE lepsi, rychlejsi a spolehlivejsi i ta nejlevnejsi nova Oktavka oproti Felicii a v prepoctu na tvuj plat je o dost levnejsi nez tenkrat Felicie.
Vsechno bude, jen to bude chvili trvat
A s mnoha nesvary EV samozrejme taky.
Je to stejny jako brecet ze BMW X5 je drahy. Je, no a co. Budto na nej mas nebo ne. Drahe je ikdyz na nej mas :-!
Rozdil je ale v tom, ze si muzes koupit BMW 1 za 600 tisic, coz v EV zatim nemuzes - zpet k tomu, ze je to nova technologie a bude to trvat.
Prvni generace mobilu byly neskutecne velke, tezke (myslim pres 10kg), drahe. Dneska mas naprosto zcela NESROVNATELNE lepsi mobil za 3 tisice.
Stejne jako je ve vsech ohledech NESROVNATELNE lepsi, rychlejsi a spolehlivejsi i ta nejlevnejsi nova Oktavka oproti Felicii a v prepoctu na tvuj plat je o dost levnejsi nez tenkrat Felicie.
Vsechno bude, jen to bude chvili trvat
Za poloviční cenu x5 je kodiaq, za poloviční cenu kodiaqu je duster. V EV žádná taková patra pro "rodinně" použitelná auta nejsou, o tom píšu, a že něco bude trvat, to je ten druhý bod, kde píšu o utopii. Protože to tvé "trvat" může vzhledem k legislativě, která se připravuje, trvat jen pár let, pak budou ice zakázány, ale použitelná ev za cenu v těch nižších patrech nebudou. Proto mluvím o utopii, nějaké řeči o tom, že v roce 2040 už bude stát baterka desetinu a EV míň než dnešní spalovák, to jsou podobné těm Babišovým o rychlovlacích křižujících Česko už v roce ... (doplň sám).
Vzdyt presne to rikam.
Nejdriv byl jen drahy sportak, potom draha limuzina a SUV, ted jsme na cenach BMW 3 / X3.
A to vse za 10 let.
Muzes se rozhodnout, ze to nevidis, ale objektivne je to tak.
A samozrejme ze to bude pokracovat.
Nejdriv byl jen drahy sportak, potom draha limuzina a SUV, ted jsme na cenach BMW 3 / X3.
A to vse za 10 let.
Muzes se rozhodnout, ze to nevidis, ale objektivne je to tak.
A samozrejme ze to bude pokracovat.
Leaf začínal na 750t v roce 2011, pak zlevnil po přesunu výroby do Evropy na 715. Aktuálně začíná 779t. Jasně, s větší baterkou, zbytek aut zdražil... ale rozhodně se za těch 10 let nekonalo žádné zlevnění EV odpovídající řádovému poklesu cen baterií nebo tak něco - a to je potřeba vzít v úvahu, že loni automobilka za jeden prodaný Leaf inkasovala 0,5M emisních povolenek, to v roce 2011 nebylo (a u ostatních aut naopak emisní normy způsobily ten nárůst cen).
žádný zlevnění nebude, stoupaj burtálně ceny materiálů, ocel, křemík, hliník, stoupá i ropa (tj plasty, obaly baterií, izolace atd) , stoupaj i mzdy zaměstnanců (někde) a někde nejsou lidi (řidiči, pracovníci v těžkém průmyslu atd)
Takže se určitě nic zlevnovat nebude
https😐/www.e15.cz/…-hodnotu-1383994
Takže se určitě nic zlevnovat nebude
https😐/www.e15.cz/…-hodnotu-1383994
Leaf nebylo a neni dostatecne dobre EV. Predevsim proto, ze nema chlazenou baterku, takze jeji zivotnost podle toho vypada.
Krome toho je temer jiste, ze to nikdy negeneroval zisk. Nejspis existuje kvuli emisnim povolenkam. Takze to urcite neni dobry priklad.
Kdyz zapocitas inflaci (2011/2020) zlevnil z 715 na 660 tisic prepocitano v korunach 2011.
Krome toho je temer jiste, ze to nikdy negeneroval zisk. Nejspis existuje kvuli emisnim povolenkam. Takze to urcite neni dobry priklad.
Kdyz zapocitas inflaci (2011/2020) zlevnil z 715 na 660 tisic prepocitano v korunach 2011.
V roce 2011 (resp. 2013 kdy stál těch 715) určitě ještě o emisní povolenky nešlo.
Ze 715 na 660 - no dejme tomu... a těch "reálných" 660 je to s tím, že za to je 500t v povolenkách (letos už asi o něco míň). Nebýt toho... prodával by se Leaf za 1,3M, aby se to vyplatilo?
Takhle... určitě jdou EV správným směrem, zvětšuje se dojezd a tak... ale i když budu brát těch 715->660 a zanedbám kouzla s CO2, tak jsme pořád u toho, že s žádné razantní zlevňování nekoná.
Ze 715 na 660 - no dejme tomu... a těch "reálných" 660 je to s tím, že za to je 500t v povolenkách (letos už asi o něco míň). Nebýt toho... prodával by se Leaf za 1,3M, aby se to vyplatilo?
Takhle... určitě jdou EV správným směrem, zvětšuje se dojezd a tak... ale i když budu brát těch 715->660 a zanedbám kouzla s CO2, tak jsme pořád u toho, že s žádné razantní zlevňování nekoná.
Je třeba se více zajímat. Nic nebude, bude jen zmar a zkáza. BEV již nemají kam zlevňovat, proto se zdražují ICE aby se na oko dosáhlo cenové parity. BEV naopak budou zdražovat protože zmizí vnitropodnikové i státní dotace. Zákazem ICE zmizí dostupné vozy a proto se tyto "neprémiové" firmy snaží stát ve všech směrech "prémiové", aby po zavedení omezení mobility mohli své výrobky prodávat horním deseti tisícům a oni tak nepřišli o svůj společenský status. Tím chtějí odvrátit svůj krach, který by následoval při zaměření na pouze dostupné vozy.
Z toho interiéru teda až tak nadšenej nejsem. Třeba ty dveře mi přijdou takový "pustý prázdný"... ale jinak jo, hezký auto. Cena za to co nabízí (800V, rychlý nabíjení) mi vůči Enyaqu přijde adekvátní až slušná.
Navyse ten bakelit v kabine bobec neladi s tou kovadlinou vonku .. pardon... kasnou.... vsetko je tu ucelove ale nema to gule ducha ani charizmu... idealny voz mozno akurat tak pre nejakeho mimo realitu zijuceho ajtaka... ale bezny clovek z tohto premiestnovadka podla mna velku radost mat ani nemoze .... a aj za mna urcite radsej 2 fullhouse fastbaky s 1,5tgdi za danu cenu ako tuto bezpohlavnu splacaninu....
Je to podle me slusny EV. A design exterieru je za me super. Interier je jakz takz, ale pry je to velmi prostorne a to se rozhodne pocita.
Skoda te spotreby.
Naopak palec nahoru za rychle nabijeni, to je pecka.
Tesla je ve spotrebe proste jinde, tak o jednu nebo dve generace napred. Je to vazne tezky mit u EV dobrou spotrebu, je to kombinace hromady veci.
Tesla ma zase jine mouchy (napr zkus to v CR opravit). Navic primy konkurent je Model Y, ktery teprve ted konecne prichazi do evropy. Uz jsem Y videl, je to nazivo trochu vetsi nez jsem cekal (Model 3 jsem videl milionkrat)
Skoda te spotreby.
Naopak palec nahoru za rychle nabijeni, to je pecka.
Tesla je ve spotrebe proste jinde, tak o jednu nebo dve generace napred. Je to vazne tezky mit u EV dobrou spotrebu, je to kombinace hromady veci.
Tesla ma zase jine mouchy (napr zkus to v CR opravit). Navic primy konkurent je Model Y, ktery teprve ted konecne prichazi do evropy. Uz jsem Y videl, je to nazivo trochu vetsi nez jsem cekal (Model 3 jsem videl milionkrat)
Testování na dálnici bylo pro Ioniq 5 nemilosrdné utrpení co se spotřeby týče. Má velkou čelní plochu a na poměry elektromobilu i mizerný součinitel odporu vzduchu. ID a Enyaq jsou na tom líp, Tesla zásadně líp.
Při tachometrových 130 km/h vyšťavili baterku po 222 km (déšť, 12 stupňů), Při ideálních podmínkách se dostali lehce pod 300 km. A to jeli z plna na doraz.
Za mě Ioniq 5 ještě ne. Je to prvotina (původní překopaný benzín - Ioniq nepočítám) a s tím logicky přicházejí i problémy. Kdoví, co přijde za problémy po letech provozu. Počkal bych si na druhou generaci. Osobně plánuji elektriku až dojezdím hybrida.
Při tachometrových 130 km/h vyšťavili baterku po 222 km (déšť, 12 stupňů), Při ideálních podmínkách se dostali lehce pod 300 km. A to jeli z plna na doraz.
Za mě Ioniq 5 ještě ne. Je to prvotina (původní překopaný benzín - Ioniq nepočítám) a s tím logicky přicházejí i problémy. Kdoví, co přijde za problémy po letech provozu. Počkal bych si na druhou generaci. Osobně plánuji elektriku až dojezdím hybrida.
Není to opravdu nádhera?
https😐/www.suzuki.cz/…is-suv-front.jpg
https😐/www.suzuki.cz/…is-suv-front.jpg
Okrem psychiatra potrebuješ aj očného.
Sorry, fakt to Ignise nepřipomíná ani když vypiješ flašku myslivecké.
Mít nato, tak to chci :yes: 😁
nez muset v londyne nechat stat auto pred benzinkou bez benzinu
Jenže to není tím že není benzín, ale že ho nemá kdo vozit, protože na školení na převoz paliv (ADR) čeká asi 5 000 žadatelů nebo kolik, díky brexitu jim utekli zahraniční řidiči a za tu almužnu to britové odmítají dělat.
Stejný problém má USA taktéž s řidiči cisteren na paliva + řidiči školních busů.....nemá to kdo řídit.
Stejný problém má USA taktéž s řidiči cisteren na paliva + řidiči školních busů.....nemá to kdo řídit.
V USA je ten problém ale trochu jiný. Tam naopak nejezdili nádeníci. Ti začínají jezdit až teď, protože stávající řidiči odcházejí do důchodu a být řidičem kamionu není právě moderní terno. Nemaj špatný platy a cesty jsou na dobré úrovni, ale mezistátní řízení kamionů není nic pro mladou generaci + získáš tím stigma pupkatýho svéráznýho strejce samotáře. Problém klesajícího počtu zájemců trvá víc jak 10 let a čínský virus to jen pořádně vohulil.
kdyz je benzin na cerpacce vycerpanej, nic s tim nenadelas a nikam nejedes bez ohledu jestli ho ma nebo nebo kdo privezt, nebo proste neni protoze treba embargo, nebo dosla ropa, nebo vylitly vsechny rafinerie v evrope do luftu.
kdyz neni elektrika v zasuvce, muzes koupit elektrocentralu, muzes dobijet z FVE, muzes spalovat drevo, uhli nebo plyn a elektriku vyrabet klasicky.
spalovak je kazdopadne mnohem vic zranitelnej, protoze zdroj benzinu je jen jeden, zdroju elektriky je vic, a ze strednedobyho hlediska je kazdej kdo bydli v normalnim domku schopnej nejakej tren vlastni stabilni zdroj elektriky mit ...
kdyz neni elektrika v zasuvce, muzes koupit elektrocentralu, muzes dobijet z FVE, muzes spalovat drevo, uhli nebo plyn a elektriku vyrabet klasicky.
spalovak je kazdopadne mnohem vic zranitelnej, protoze zdroj benzinu je jen jeden, zdroju elektriky je vic, a ze strednedobyho hlediska je kazdej kdo bydli v normalnim domku schopnej nejakej tren vlastni stabilni zdroj elektriky mit ...
Když není elektrika v zásuvce a zároven nebude benzín ani lpg, tak do tý centrály asi nic nenaleješ....
A jak si doma vyrobíš elektřinu ze dřeva a plynu chci vidět 😄 😄
A jak si doma vyrobíš elektřinu ze dřeva a plynu chci vidět 😄 😄
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
cng kogeneracni jednotku si muzes koupit, nebo vzit normalni benzinak, predelat na CNG, dat k tomu obycejnej synchronni motor a ses nezavislej. divil bych se, kdyby to nekdo nemel, je to celkem primitivni vec.
z uhli nebo dreva to je komplikovanejsi, ale staci vzit papinak, pod nim zatopit, vyrobenou pary prohnat turbinou spojenou opet se synchronnim generatorem nebo treba jen obycejnym dynamem a ses taky nezavislej.
mysli bariku. mysli
z uhli nebo dreva to je komplikovanejsi, ale staci vzit papinak, pod nim zatopit, vyrobenou pary prohnat turbinou spojenou opet se synchronnim generatorem nebo treba jen obycejnym dynamem a ses taky nezavislej.
mysli bariku. mysli
A kolik lidí to má doma?
Jo konegeneraci si můžu koupit od Tedomu, je v tom motor Liaz, aspon stylovka 😄 😄 😄 Akorát ta cena moc stylová není 😄 😄 😄
Jo konegeneraci si můžu koupit od Tedomu, je v tom motor Liaz, aspon stylovka 😄 😄 😄 Akorát ta cena moc stylová není 😄 😄 😄
proc by to meli mit doma, kdyz to nepotrebujou??
ja taky nemam elektrocentralu, protoze par kratsich rocnich vypadku a dejme tomu jednou do roka celej den se prezit da, v pripade ze ty delsi vypadky budou delsi a castejsi, tak ji samozrejme koupim.
mala kogenerace na CNG dejme tomu na 15kW teplo + 5kW elektrika pri seriovce by se mela vejit do 1/4 mega, coz je cena tepelnyho cerpadla. prijde doba, kdy se to bude prodavat podobne jako tepelny cerpadla. naklady na topeni vyjdou levneji nez u tepelnyho cerpadla, a prebytky elektriky budes dodavat do site, takze budes topit zadarmo..
je s podivem, ze to nikdo nevyrabi. ma to urcite mnohem vetsi smysl nez bioplynky, ktery maj 100x - 200x mensi efektivitu nez FVE a mnohem vetsi smysl nez biopaliva do benzinu a nafty. a na polich by se misto kukurice a repky mohly opet pestovat brambory pro lidi i prasata
mysli bariku. mysli
ja taky nemam elektrocentralu, protoze par kratsich rocnich vypadku a dejme tomu jednou do roka celej den se prezit da, v pripade ze ty delsi vypadky budou delsi a castejsi, tak ji samozrejme koupim.
mala kogenerace na CNG dejme tomu na 15kW teplo + 5kW elektrika pri seriovce by se mela vejit do 1/4 mega, coz je cena tepelnyho cerpadla. prijde doba, kdy se to bude prodavat podobne jako tepelny cerpadla. naklady na topeni vyjdou levneji nez u tepelnyho cerpadla, a prebytky elektriky budes dodavat do site, takze budes topit zadarmo..
je s podivem, ze to nikdo nevyrabi. ma to urcite mnohem vetsi smysl nez bioplynky, ktery maj 100x - 200x mensi efektivitu nez FVE a mnohem vetsi smysl nez biopaliva do benzinu a nafty. a na polich by se misto kukurice a repky mohly opet pestovat brambory pro lidi i prasata
mysli bariku. mysli
Nikdo to nevyrábí protože k tomu nejsou zákony, vyhlášky, tedy legislativa, je tu nechotoa firem typu ČEZ něco někam zapojovat a na řadě vesnic absolutně nevyhovuje rozvodná sít, transformátorové stanice atd, prostě na tyhle účely je to brutálně poddimenzované a zastarelé.
A samozřejmě není na to žádný servis, když to nikdo nevyrábí.
Dělaj se jen ty velké kogenerace ala Tedom. To stojí miliony.
A samozřejmě není na to žádný servis, když to nikdo nevyrábí.
Dělaj se jen ty velké kogenerace ala Tedom. To stojí miliony.
nikdo to nevyrabi, protoze by to nikdo nekoupil. nikdo by to nekoupil, protoze elektrika je levna a dodavky spolehlive. v okamziku kdy elektrika bude draha a/nebo dodavky nespolehlive, vznikne poptavka. v okamziku kdy vznikne poptavka, vznikne i nabidka...
to jsou staletimi provereny zakony trhu bariku.
legislativa s tim nema co delat. uz cca 40 roku muzes do site pripojit malou vodni elektrarnu, prinejmensim 15 roku FVE, neni duvod, abys do site nemoh pripojit malou kogeneraci. spatnou sit na vesnici lokalni zdroj posili. otazka je, kolik je vesnic s tou spatnou siti. podle me to je spis mytus.
mysli bariku. mysli
to jsou staletimi provereny zakony trhu bariku.
legislativa s tim nema co delat. uz cca 40 roku muzes do site pripojit malou vodni elektrarnu, prinejmensim 15 roku FVE, neni duvod, abys do site nemoh pripojit malou kogeneraci. spatnou sit na vesnici lokalni zdroj posili. otazka je, kolik je vesnic s tou spatnou siti. podle me to je spis mytus.
mysli bariku. mysli
Mě to auto přijde jako pěkný designový podvod.
1. Odkazují se na pony ale každý, kdo má trochu oči v tom vidí jasnou inspiraci golfem. Je to takový mix designových elementů jeho různých generací. Aby také ne když schreyer dělal na golfu IV. Já tam ale vidím i hodně G II
2. Na fotkách působí hezky, ale na silnici je to na mne strašně nafouklé a otylé. Prostě ty proporce kompaktního Hb se na tak velké auto nehodí. byť podle čísel se moc neliší od id4 a eňáka..
3.Ten interiér je pro mně v absolutním kontrastu a je to podle mne divné, stylově takové americké nic co by mohlo být v kdejakém autě. Absolutně bez identity a estetiky. Vše vytažené do šířky, žádná velká myšlenka a navíc poměrně nehezké. Na testovacím voze to zachraňují světlé barvy. koukat se na takový interiér jako řidič bych fakt nechtěl.
1. Odkazují se na pony ale každý, kdo má trochu oči v tom vidí jasnou inspiraci golfem. Je to takový mix designových elementů jeho různých generací. Aby také ne když schreyer dělal na golfu IV. Já tam ale vidím i hodně G II
2. Na fotkách působí hezky, ale na silnici je to na mne strašně nafouklé a otylé. Prostě ty proporce kompaktního Hb se na tak velké auto nehodí. byť podle čísel se moc neliší od id4 a eňáka..
3.Ten interiér je pro mně v absolutním kontrastu a je to podle mne divné, stylově takové americké nic co by mohlo být v kdejakém autě. Absolutně bez identity a estetiky. Vše vytažené do šířky, žádná velká myšlenka a navíc poměrně nehezké. Na testovacím voze to zachraňují světlé barvy. koukat se na takový interiér jako řidič bych fakt nechtěl.
A ja si doted myslel, ze to pripomina Deltu.
Ale nekdo v tom vidi Golf..
No a co?
PS V Honde e taky kazdej videl Golfa, prestoze mela evokovat jine auto, ktere mimochodem vzniklo driv, nez Golf I.
Ale nekdo v tom vidi Golf..
No a co?
PS V Honde e taky kazdej videl Golfa, prestoze mela evokovat jine auto, ktere mimochodem vzniklo driv, nez Golf I.
Jako delta OK. Ale delta byla kult kůli tech. parametrům a nikoli vzhledu. A navíc to nebylo prodejní terno, takže není důvod kopírovat její design. To u golfa je to jinak. A že hyundai jde po vw resp. jeho zákaznících je taky známo léta.
CYBERPUNK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bohužel tady v EU.
Jak pro koho 😄. Pro mě naštěstí. Vyrostl jsem na benzínu, ale že bych nemohl žít bez řevu motoru, vůni benzínu, kvrdlání řadící pákou atd., to ne. Někdo má raději motoráky, já raději Pendolino 😁 😁 😁
Souhlas, volba mezi tramvaji a traktorem, tak ta tramvaj. Člověk se aspoň nedusí.
Ta tabulka porovnání s konkurencí je solidní myšmaš plný nesmyslů...
Mať teraz 1 500 000 kč na auto čo by ste si vybrali ?Kolký z vás by išiel momentálne do Ioniq 5 ?Je mi úplne momentálne jedno aký to je výrobca ale ja by som do EV ani Plug-In nešiel.Ten Ioniq 5 na to že je to Hyundai za mňa vyzerá dobre ale mať 1 500 000 kč na stole tak si určite vyberiem auto s turbobenzínom.Takže by som išiel buď do Mercedes C alebo BMW 3.Čo by ste si vy kúpili za 1 500 000 kč ?
Začínáš bejt jak topper... Vse prepocitavas na golfy či Cklasse...
Stačilo napísať typ auta za ktorý by si bol ochotný dať 1 500 000 kč cash.
Ford mustang
OK.Zaujimavá volba.
Rodinná auta už mám dvě a neplánuji je měnit, protože slouží dobře.
Takže na zábavu, vyblázniť sa.Keď človek na to má treba si dopriať však žijeme len raz. :yes:
EV ani omylem.
Jinak těžká volba, nejlepší dnes auto vůbec nekupovat. Slušný diesel v AWD + SUV začíná být absolutně nedostatkové zboží.
Za mě Sorento nebo Santa Fe diesel+AWD.
Jinak těžká volba, nejlepší dnes auto vůbec nekupovat. Slušný diesel v AWD + SUV začíná být absolutně nedostatkové zboží.
Za mě Sorento nebo Santa Fe diesel+AWD.
Ale prd, pořád máš awd diesel v nabídce i mimo suv, Passat X Superb, Insignii, Mondeo (tady už neobjednas ale v Německu jo) a ještě nedávno byla i mazda6, tu nesleduji.
Ano, máš. Jenže počkej na další nové generace... Pokud vůbec přijdou 😲 :-! 😒
Tady se shodnou částečně s hamunou, zbude camry, Outback a chvíli ještě přežije Passat
Ty jeho zelené slinty nečtu, je na HL 😁
Tak vidíš, říkám že kombinace silný diesel+AWD začíná být fakt problém.
Tak vidíš, říkám že kombinace silný diesel+AWD začíná být fakt problém.
Tak to nemusím bycharit jako někteří. Přesně tohle jsem řešil před 4 měsíci, 1.5M sice limit nebyl, ale skončilo to u cca takové částky. A zvažoval jsem zda PHEV nebo ne. Bral bych ho, ale aby splnil mé požadavky na prostor, bylo to u výrobců, kde ten PHEV zas takový přínos nedává a těch nejběžnějších cca 70km denně bych na EV nezvládl a ani EL značky by nedostal. Čisté hlavní EV je pro mne zatím pasé, když mám obcas cesty za den kolem 1200km. Takze odpověď, pro mne ani PHEV ani EV není na trhu, které by splnilo moje potřeby a přitom obhajilo svou cenu.
Záleží od mnohých okolností a účelu auta, takže na toto univerzálna odpoveď neexistuje. Ak by to muselo mať baterky, tak by som kľudne zvažoval passat gte, superb iv, alebo nedávno testovaný bramborák. Keby bolo keby, keby mala babka vtáka, bola by dedko 😒] 😒] 😒]
No já jsem si teraz kúpil Passat B8FL EVO 147kW za ceníkových 1,5 a udělal bych to znova.
EV možná za 10 let. Uvidíme...
EV možná za 10 let. Uvidíme...
No tak, nemít auta, co mám, tak to jedno co mám v garáži bych si taky koupil znovu, možná bych se dostal jen na 1-1,2M a stačilo by mi to 😁 Změnil bych jen barvu a optipaket.
Však já jsem se reálně taky dostal do tvého cenového pásma 😄
Na Variant se dá s cenou čarovat, plus spousta balíčků a slev na služby.
Na Variant se dá s cenou čarovat, plus spousta balíčků a slev na služby.
Passat je dobré auto, ale já radši jiné značky... 😊 Každý to máme jinak
A co bys volil v této cenové? Já nejsem koncernovej fanatik a vím, že není všechno ideální, ale jako celek mi prostě Variant dává smysl. Frantík mě strašně zklamal a u prémie bych se do ceny nevešel s výbavou.
Vidíte z malého prieskumu vzišlo že mať tak 1500 000 kč na auto nikto z opýtaných by si momentálne nekupoval EV alebo PHEV ale stále by išiel do auta so spalovákom. :yes:
No však jsem psal, že stejně jako ty by sis koupil ten Passat znovu, já bych si koupil znovu to co mám už v garáži 😁 Mondeo kombi tdci (tedy nově Ecoblue) awd, jen bych chtěl asi místo titania ST line ( když sem kupoval, ještě se nedělala tato verze) a místo šedé metalízy asi červenou, nebo modrou, popřípadě se mi v kombinaci černých doplňků líbí nová stříbrná (toto mne bere i na jiných autech). Jen nevím jestli jde v ČR ještě objednat, není v konfiguratoru, ale v okolních státech ano.
Hodnocení Ioniqu 5 není snadné. A to nechávám nesmyslnost celé koncepce EV stále stranou.
Jedna kapitola sama pro sebe je vnější design. Tady to je paráda. Design se extrémně povedl a tohle prostě JE automobilová osobnost roku. Tečka.
Jenže pak tu je interiér a s ohledem na vnější design a očekávání je interiér ... tragický. Ano, stále je to lepší než třeba ID.3. Ale v základu jen tvrdé plasty výplně dveří vepředu, vzadu úplně plasťák, volant opravdu brekeke na zvracení... Zkrátka bída a neomluví to ani to, že konkurence z řad EV není o nic lepší.
Co ale za mě sráží body Ioniqu celkově je prostě celkové pojetí. Vypadá to jako HB, jenže je to sakra přerostlý HB. Navzdory tomu ale uvnitř mnoho místa není. Především vzadu, víc místa je i v Octavii. Naopak na šířku prostoru haba kuk... A k tomu kufr, který je řešený hodně ledabyle a na nějakou prostornost a praktičnost se v Hyundai zhusta vyflákli.
Takže tu máme značně přerostlý HB, který ale absolutně nedokáže nabídnout pohodlí střední třídy a kufr je vyloženě odpovídající kompaktům. Ani jízdně vůz není nějak výrazně pohodlný, meta střední třídy je nedotčena. Praktičnost se nekoná. Do města extrémně velké. Mimo město příliš málo pohodlné a dojezd jednoduše elektrická bída. Ty vlastnosti se prostě nedoplňují, ale doslova míjí jedna druhou.
Za mě design 6 hvězd z pěti, ale jinak dobrý průměr. K tomu zůstává absolutně nesmyslná koncepce EV. Celkově 2 hvězdy, a to se mi vnějším vzhledem sakra líbí a navíc tvrdím, že jde o EV TOP mainstream :-!
Jedna kapitola sama pro sebe je vnější design. Tady to je paráda. Design se extrémně povedl a tohle prostě JE automobilová osobnost roku. Tečka.
Jenže pak tu je interiér a s ohledem na vnější design a očekávání je interiér ... tragický. Ano, stále je to lepší než třeba ID.3. Ale v základu jen tvrdé plasty výplně dveří vepředu, vzadu úplně plasťák, volant opravdu brekeke na zvracení... Zkrátka bída a neomluví to ani to, že konkurence z řad EV není o nic lepší.
Co ale za mě sráží body Ioniqu celkově je prostě celkové pojetí. Vypadá to jako HB, jenže je to sakra přerostlý HB. Navzdory tomu ale uvnitř mnoho místa není. Především vzadu, víc místa je i v Octavii. Naopak na šířku prostoru haba kuk... A k tomu kufr, který je řešený hodně ledabyle a na nějakou prostornost a praktičnost se v Hyundai zhusta vyflákli.
Takže tu máme značně přerostlý HB, který ale absolutně nedokáže nabídnout pohodlí střední třídy a kufr je vyloženě odpovídající kompaktům. Ani jízdně vůz není nějak výrazně pohodlný, meta střední třídy je nedotčena. Praktičnost se nekoná. Do města extrémně velké. Mimo město příliš málo pohodlné a dojezd jednoduše elektrická bída. Ty vlastnosti se prostě nedoplňují, ale doslova míjí jedna druhou.
Za mě design 6 hvězd z pěti, ale jinak dobrý průměr. K tomu zůstává absolutně nesmyslná koncepce EV. Celkově 2 hvězdy, a to se mi vnějším vzhledem sakra líbí a navíc tvrdím, že jde o EV TOP mainstream :-!
Zvláštní auto no. Pro mě nesmyslně velké a pro milovníky SUV by mohlo být zbytečně fádní.
Prostornost ani ne na úrovni Octávie? 😁 Tak ten je dobrej. To by jsi musel Octávii přidat vzadu tak 150mm. A navíc nepřekáží žádný středový tunel.... .
Prostě Ioniq5 je obývák,ale bez zbytečností (kytky a tak). Kvalita materiálů to samé v zahraničních testech chválená, žádné tvrdé plasty a jizdní vlastnosti komfortní. Ano žádný sport, to je pravda.
Prostě Ioniq5 je obývák,ale bez zbytečností (kytky a tak). Kvalita materiálů to samé v zahraničních testech chválená, žádné tvrdé plasty a jizdní vlastnosti komfortní. Ano žádný sport, to je pravda.
Proboha nelži. Plasty ve dveřích jsou tvrdé jak podrážka od bot. Pokud nemáš vyšší výbavu jako zde v testu, kde je potažena kůží.
Prostornost podílná se nekoná, podélně moc místa není. Navíc se sedí paradoxně hodně vysoko od podlahy (na EV hodně nezvyklé).
Pohodlí se taky nekoná. Ano, auto sedí hezky a jízdní vlastnosti ok. Jenže já se bavím o pohodlí a filtrování nerovností a celková tuhost podvozku není nic co lze srovnávat s kvalitní střední třídou.
Prostornost podílná se nekoná, podélně moc místa není. Navíc se sedí paradoxně hodně vysoko od podlahy (na EV hodně nezvyklé).
Pohodlí se taky nekoná. Ano, auto sedí hezky a jízdní vlastnosti ok. Jenže já se bavím o pohodlí a filtrování nerovností a celková tuhost podvozku není nic co lze srovnávat s kvalitní střední třídou.
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/hyundai/ioniq-5/355904/new-hyundai-ioniq-5-rwd-2021-review
https😐/www.topgear.com/…/hyundai/ioniq-5
https😐/www.automobilrevue.cz/…erace_48441.html
https😐/www.drivingelectric.com/…d-specifications
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/road-tests/354832/new-hyundai-ioniq-5-2021-review
Testů už je mnoho a zcela jasně dokládají plusy: prostornost, materiály a komfortní jízdu.
https😐/www.topgear.com/…/hyundai/ioniq-5
https😐/www.automobilrevue.cz/…erace_48441.html
https😐/www.drivingelectric.com/…d-specifications
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/road-tests/354832/new-hyundai-ioniq-5-2021-review
Testů už je mnoho a zcela jasně dokládají plusy: prostornost, materiály a komfortní jízdu.
Ne. Tohle jsou jen obecné novinářské řeči. Navíc hodnocení je velmi závislé od toho, co od vozu očekáváš
A já odmítám EV hodnotit optikou EV tak abych mohl překrucovat realitu.
Na rozdíl od novinářů mám jednu obrovskou výhodu- jsem skutečně nezávislý. Takže klidně můžu psát pravdu, nemusím mít obavy o něčem napsat že to je shit když to shit je. Novinář to napsat nemůže protože mu příště nic nepůjčí.
A já odmítám EV hodnotit optikou EV tak abych mohl překrucovat realitu.
Na rozdíl od novinářů mám jednu obrovskou výhodu- jsem skutečně nezávislý. Takže klidně můžu psát pravdu, nemusím mít obavy o něčem napsat že to je shit když to shit je. Novinář to napsat nemůže protože mu příště nic nepůjčí.
A pravdu si ohneš podle svého. Obecné kecy, ostatně těch je celá tato diskuze.
Minimálně ten prostor vzadu je vidět z každé fotky, nebo videí. Ostatní okecávej jak chceš, ale tohle jde dost těžko.
Proč pak Ti věřit další věci? Ne.
Minimálně ten prostor vzadu je vidět z každé fotky, nebo videí. Ostatní okecávej jak chceš, ale tohle jde dost těžko.
Proč pak Ti věřit další věci? Ne.
Věř si čemu chceš. Je mi to úplně jedno. Podélný prostor na to že rozvor je 3m tak je špatný. Koneckonců potvrzuji to i čísla. Nejsou o moc víc jak Octavia.
A o tom to je. Ano, podélně prostornost není špatná absolutně, ale relativně vzhledem k velikosti a rozvoru i příčné prostornosti prostě zaostává. Tak to je a stav se třeba na hlavu.
A o tom to je. Ano, podélně prostornost není špatná absolutně, ale relativně vzhledem k velikosti a rozvoru i příčné prostornosti prostě zaostává. Tak to je a stav se třeba na hlavu.
Ani nevim zda se mi tahle krabice libi, jednou si řikam ano podruhe ne, ale da se řict, že upoutalo což, ale i novy Tucson. Slyšel jsem nazor od jednoho člověka, ktery byl z fotek nadšen a po realnem shlednuti zklaman. Tak jsem zvědav na real.
Takovy Mach-E vypada paradně bez nějakych pochyb a co mě překvapilo a od VW jsem to nečekal tak i ID4 vypada taktež dosti k světu.
Co však maji všichni společne tak to jsou odrazujici interiery a nevim zda bych si zvykl.
Každopadně krabice a navic za jakekoliv elektro či hybrid bych nevyhodil ani korunu takže je mi to v podstatě jedno.
Takovy Mach-E vypada paradně bez nějakych pochyb a co mě překvapilo a od VW jsem to nečekal tak i ID4 vypada taktež dosti k světu.
Co však maji všichni společne tak to jsou odrazujici interiery a nevim zda bych si zvykl.
Každopadně krabice a navic za jakekoliv elektro či hybrid bych nevyhodil ani korunu takže je mi to v podstatě jedno.
Neřekl bych že jsem byl zklamán. Problém spíš je v tom, že WOW efekt vnějšího designu vyvolává hodně vysoká očekávání. Jenže když se pod nafintěnou skořápkou skrývá vlastně úplně obyčejné EV s interiérem jak v kterémkoliv jiném Ionoqu a infotainment je všechno jen ne příjemný (zlaté MMI/i-drive...), tak to silně zavání zklamáním.
Já bych to popsal spíš slovy - nenaplněné očekávání. Mě opravdu nejvíc vadí, že celá koncepce auta se míjí a vlastnosti dohromady netvoří logický celek. Příčná prostornost supr, podélná žádná sláva, kufr děs, pohodlí průměr. Dojezd EV bída. Jenže pořád se bavíme o obrovském a těžkém autě. Do města se nehodí. Na delší cesty taky ne. Praktický není. SUV to není. Takže co vlastně... Jo, dobíjení a EV je TOP class, ale to nejsou vlastnosti auta jako takového.
Já bych to popsal spíš slovy - nenaplněné očekávání. Mě opravdu nejvíc vadí, že celá koncepce auta se míjí a vlastnosti dohromady netvoří logický celek. Příčná prostornost supr, podélná žádná sláva, kufr děs, pohodlí průměr. Dojezd EV bída. Jenže pořád se bavíme o obrovském a těžkém autě. Do města se nehodí. Na delší cesty taky ne. Praktický není. SUV to není. Takže co vlastně... Jo, dobíjení a EV je TOP class, ale to nejsou vlastnosti auta jako takového.
Zvenku se mi to líbí docela dost, ale uvnitř vůbec ne. 800V je fajn, ale EV mě v tuto chvíli neoslovují ani náhodou. Tak třeba za 5 - 10 let.
Kua tohle mě fakt se.re. Proč když zapomenu odkliknout odebírat reakce mailem, nemůžu ani smazat příspěvek, ani v rámci editace toto zapnout? Tak jako debil musím napsat příspěvek znova. Neskutečný, jaký banality zde nejdou vyřešit tolik let.
Kua tohle mě fakt se.re. Proč když zapomenu odkliknout odebírat reakce mailem, nemůžu ani smazat příspěvek, ani v rámci editace toto zapnout? Tak jako debil musím napsat příspěvek znova. Neskutečný, jaký banality zde nejdou vyřešit tolik let.
Už viem ktoré auto mi vonkajší design pripomína. Lancia Delta Integrale z 90-tých rokov len tá mala vpredu gulate svetlá.Tak preto sa mi Ioniq páči.Bravo. 😀
Zítra si jdu vyzvednout dva elektromotory zabalené v téhle kouzelné karoserii v Digital Teal Green.
Až slunce vysvitne, pak se dostane taky na solární střechu, která (doufám) mi alespoň vyklimatizuje interiér.
Nečekal jsem zázraky, po 12 letech v prémii jdu usednout za volant mainstreamu.
Jak jsem Ioniq 5 zatím navnímal?
Komfort, ticho, hodně kvalitní materiály a lehce dostupný výkon. Svou živostí mi připomíná BMW i3S, svým pružením a komfortem jízdy pak Audi SQ7.
Na dvacítkách je i při 130km/h ticho a pohoda. Akustika se začne obracet ve prospěch prémie až někde nad 150km/h.
Technologicky je toto auto špička. 800V nabíjecí architektura, měniče na 400V nabíjecí systémy, motory s dvojím vinutím (ano, tady už je první výsledek spolupráce s Rimac a korejská injekce 80mil EUR má své opodstatnění). Dvojitá okna, rozvor na úrovni Audi A8, V2L funkce a nový typ klimatizace zajistí dostatečný komfort. Spotřeba na 20" kolech a se zadokolkou mě opravdu mile překvapila.
Moje cesta měla 400 kilometrů. Praha - D11 - HK - Trutnov a zpět.
Celková spotřeba byla 17,7 kWh, tam jsem jel běžným stylem, na dálnici 130-165 (spíše někde ke 140), okresky do 110, zpět v ECO, okresky 80-90 a dálnice tempomat na 115. Více samozřejmě ve videu, které jsem nedávno zveřejnil.
Těším se moc na zítřek a recenze na Moje Auto bude brzy (a ještě okořeněná počínající zimou).
Až slunce vysvitne, pak se dostane taky na solární střechu, která (doufám) mi alespoň vyklimatizuje interiér.
Nečekal jsem zázraky, po 12 letech v prémii jdu usednout za volant mainstreamu.
Jak jsem Ioniq 5 zatím navnímal?
Komfort, ticho, hodně kvalitní materiály a lehce dostupný výkon. Svou živostí mi připomíná BMW i3S, svým pružením a komfortem jízdy pak Audi SQ7.
Na dvacítkách je i při 130km/h ticho a pohoda. Akustika se začne obracet ve prospěch prémie až někde nad 150km/h.
Technologicky je toto auto špička. 800V nabíjecí architektura, měniče na 400V nabíjecí systémy, motory s dvojím vinutím (ano, tady už je první výsledek spolupráce s Rimac a korejská injekce 80mil EUR má své opodstatnění). Dvojitá okna, rozvor na úrovni Audi A8, V2L funkce a nový typ klimatizace zajistí dostatečný komfort. Spotřeba na 20" kolech a se zadokolkou mě opravdu mile překvapila.
Moje cesta měla 400 kilometrů. Praha - D11 - HK - Trutnov a zpět.
Celková spotřeba byla 17,7 kWh, tam jsem jel běžným stylem, na dálnici 130-165 (spíše někde ke 140), okresky do 110, zpět v ECO, okresky 80-90 a dálnice tempomat na 115. Více samozřejmě ve videu, které jsem nedávno zveřejnil.
Těším se moc na zítřek a recenze na Moje Auto bude brzy (a ještě okořeněná počínající zimou).
Video jsem si vychutnal... šel jsem si udělat toust... a mé osobní resumé bylo, že jsem si Ioniq zašel omrknout live. Přečnívající pocit: blahobyt. Auto, ve kterém se jeden cítí fakt dobře. Především je cítit naprosto odlišný způsob uvažování konstruktérů i tvůrců software. Kamera sledující slepý úhel a promítnutí prostoru na displeji je věc, kterou by místo věčně rozsvícené kontrolky na zrcátku měla být povinně v každém autě s virtuálním kokpitem. Byla by to i motivace pro znovu-rozšíření používání blinkru... Jinak výkonu to má na rozdávání a do kufru položím akustickou kytaru v pevném futrálu a i kombíčko se tam v klidu vejde... jsem si říkal, že takhle si můžu zajet někam mimo civilizaci, zapojit do zásuvky všechny krabičky a Marshalla a posekat cizí louku fakt drsným akordem...
Sice ho v hledáčku nemám, respektive... prozatím ne... ale bublá to ve mně jak v olověný baterce.
Na recenzi jsem zvědavý.
Sice ho v hledáčku nemám, respektive... prozatím ne... ale bublá to ve mně jak v olověný baterce.
Na recenzi jsem zvědavý.
jestli už jsi opravdu starší člověk, mohl by ses naučit určité diplomacii. Stačí napsat, tohle se mí nelíbí, tohle není můj šálek kávy apod. Nemáme všichni stejný vkus, to je normální. E😜resivní vyjádření typu "chce se mi zvracet" nech puberťákům.
Prius není zrovna etalon krásy, ale o to tady nejde.