Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Škoda má tisíce, možná desetitisíce vozů v různém stupni (ne)dokončení po celých severních Čechách.
Tyhle vozy budou zákazníkovi dodány jako NOVÉ i když už budou rok dva (nebo i více?) staré...Není to tak trochu podvod?
Mimochodem, zaměstnanci berou 80% platu i když výroba stojí... Pak nemá být inflace... Pak nemají auta zdražovat...
Tyhle vozy budou zákazníkovi dodány jako NOVÉ i když už budou rok dva (nebo i více?) staré...Není to tak trochu podvod?
Mimochodem, zaměstnanci berou 80% platu i když výroba stojí... Pak nemá být inflace... Pak nemají auta zdražovat...
I skladovka, kterou si vezmeš, může být dokončena 2 roky stará, onehdá jsem viděl asi 3 letou Audi na prodejně, uplně novou, v zápise v TP je pak jen datum uvedení do provozu.Takže vlastně asi nic neobvyklého.
To sice ano, ale auto je pak s patřičnou slevou. Tady to budou desetitisíce aut, která za rok nebo dva zastarají výrazně víc, než by to bylo třeba před pěti lety. Nezbývá, než Škodě popřát hodně štěstí, budou ho potřebovat.
To si nemyslím, za rok či dva to budou povětšinou aktuální modely a nikdo nic nepozná 😉
Jasně, nebude to tak, že by je nikdo nechtěl, ale prodej těch ležáků bude tak známá a masová záležitost, že prostě sleva bude nutná. Nakonec o tom určitě udělá video i Vaculík. "Na co si dávat pozor, když kupujete novou starou Oktávku" 😁
Jo, to si piš, a hned vysvětlí, proč je to lepší koupě, než konkurenční BMW3 a Mondeo .. u toho Mondea to bude mít lehčí, protože už nebude ve výrobě 😁
A vzhledem k tomu, že servisáci vám doporučují minimálně jednou za rok měnit olej, tak to auto bylo už 2x na servisu, aniž by vyjelo, je to tak správně? 😊
Tak asi proto už delší dobu není v dokladech uváděn rok výroby, ale datum registrace.
Stačí se podívat na DOT pneumatik-z výroby jsou max pár měsíců staré a někdy stěží týden.
To není pravda. Gumy se pečou většinou 2-5 měsíců před sezónou. V srpnu už se často pečou zimní a v lednu letní, takže většinou ta guma je pár měsíců stará i na novém autě.
Záleží odkud naváží a co zrovna Škoda montuje.Z Nexenu(Cz) to do Ml.Bol či jinam mají max 200km.Navíc jsem to napsal až "pár měsíců".
Jsi teda hodně mimo. Opravdu si myslíš, že to ze strany Škody není právně pohlídané?? Ty auta tam stojí v průměru 3 měsíce, max 5. Pokud sis nevšiml, tak ta krize s čipy začla letos ne před 2 roky. Navíc s výrobou nekompletů se končí a do konce roku bude většina těchto aut dodělána poslána k zákazníkovi. Auto z Japonska za tebou taky jede měsíce a nikdo nekřičí, že chce čerstvě sjeté z linky, protože tohle už je staré.
i u nás na moravě je obrovský počet škodovek na trávě bez záchytných jímek a hlídačů a myslím si kdyby někdo z novinářů to sečetl, tak na duhý den nemá akreditaci.
Ano jsou po půlce republiky, jak to neguje tvrzení, že tam stojí 3 měsíce v průměru? Ty auta se pořád točily, nestálo tam například pořád stejných 1000 aut. Všechny ty placy jsou pod kamerama s 24h dohledem.
Xylo
Celkové prodeje v této statistice jsou 973 tisíc vozů, z toho jen v Německu je to 265 tisíc, tj. přes 27 %. Dle insideev.com jsou prodeje aut s elektrickým pohonem z baterek 8 % a je to víc než plugin hybridů, kde podíl je 7,6 %. Jedničkou EV v Německu je Renault Zoe s 3600 registracemi, Tesla 3 má skoro 2800, ale třeba ID3 má pouze 1773 kusů - což je podobné jako výběhový Smart 1660.
Čísla jsou zde : https😐/insideevs.com/…september-2020/.
Čísla jsou zde : https😐/insideevs.com/…september-2020/.
Dle aktuální statistiky (září 2021), je podíl (YTD) pluginů v Německu takto😒br />
So far this year, more than 477,000 new passenger plug-in cars were registered in Germany. It's the largest plug-in market in Europe.
New registrations year-to-date😒br />
BEVs: 236,695 – up 141% at 11.7% market share
PHEVs: 241,064– up 128% at 12.0% market share
Total: 477,759– up 134% at 23.7% market share
Co se týče značek, nejúspěšnější není Zoe, ale Tesla3....
The top all-electric models year-to-date😒br /> Tesla Model 3 - 6,828 (23,982 YTD)
Volkswagen e-up! - 1,452 (21,890 YTD)
Volkswagen ID.3 - 2,694 (21,539 YTD)
Renault ZOE - 1,536 (13,756 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,289 (13,720 YTD)
https😐/insideevs.com/…s-september2021/
So far this year, more than 477,000 new passenger plug-in cars were registered in Germany. It's the largest plug-in market in Europe.
New registrations year-to-date😒br />
BEVs: 236,695 – up 141% at 11.7% market share
PHEVs: 241,064– up 128% at 12.0% market share
Total: 477,759– up 134% at 23.7% market share
Co se týče značek, nejúspěšnější není Zoe, ale Tesla3....
The top all-electric models year-to-date😒br /> Tesla Model 3 - 6,828 (23,982 YTD)
Volkswagen e-up! - 1,452 (21,890 YTD)
Volkswagen ID.3 - 2,694 (21,539 YTD)
Renault ZOE - 1,536 (13,756 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,289 (13,720 YTD)
https😐/insideevs.com/…s-september2021/
3_diamanty
Cipy necipy... ten pokles skody je vskutku brutalny... zda sa ze aj ti korejci su dnes uz skladovkami zasobeni lepsie... staci ist aj k nam na predajnu a vsetko je hned jasne... ceed je v showroomoch vsade... aj vonku stoja ... ale octavky tie ani pan boh nevidel.... logistika koncernu voci azijskej konkurencii opat raz "zabodovala" ...
Podla mna to bude skor tym, ze korejcania maju blizsie k vyrobcom cipov, ktori sa povacsine tiez nachadzaju v Azii. Europa je az druha v poradi...
Tak koncernoví nákupčí mají mentalitu vyděračů. Nakonec se strašně diví, že se nedomluví. K našemu zákazníkovi přišli, že chtějí galvanovat ty ozdoby prahů na Monte Carlo. Majitel je nakonec vyprovodil se slovy, že "jsou to zoufalci". Tak pokud jejich pověst taková, že dodávat do Škody znamená být pořád na pokraji ekonomické smrti, tak se nedivím, že mají problémy.
možná trochu offtopic, ale podobnou zkušenost měl jeden bývalý kolega ve škodovce kde se ucházeli o dodávání vybavení pro výrobu (rázové utahováky atp..), kdy nejen že jim arogantní nákupčí nabídl naprosto nereálnou cenu ale ještě si nebál říct o "provizi" pro sebe a ostatní zúčastněné. S kolegou tam byl tenkrát na návštěvě jeden z vysokých šéfů prodeje z japonska a po meetingu značně rozladěný říkal, že "tohle ještě teda nezažil" 8-s
už jsem to psal, že za vše můžou vysokoškoláci, oni si řeknou o peníze, ale potom se nesnaží, nemají návyk pracovat a o nic jim nejde, zítra půjdou jinam kde mají lepší tenisové kurty.
fOE
Nedostatek cipu je prapuvodni pricina vetsiny dnesnich problemu, pokud jde o nabidku aut, ale ten problem nemusel byt az tak velky jak velky z nej dela existence prioritnich zakazniku. Ti maji automobilky podchycene stylem, ze chteji mit sve auta z konfiguraku k dispozici treba do 8 tydnu. Tohle jsou zakaznici o ktere nechteji automobilky prijit, tohle jsou zakaznici kde nejspis budou nezanedbatelne smluvni pokuty, tohle jsou zakaznici, kteri si tak prijdou na prioritni plneni, cipova krize nekrize. Jako priklad treba Xfleet, Leaseplan a dalsi co berou radove az miliony aut rocne, tihle maj smlouvy na dodani aut v radu tydnu, a ti je i v tehle casech v radu tydnu dostavaj.
Pudes k BMW/Audi/MB pro novy povoz z konfiguraku? Ve dverich te pozdravi se slovy 11-12 mesicu.
Reknes ze to beres skrze velkou leasingovku? Najednou to jde za 8 az 12 tydnu.
Tohle jeste vic nahrava velkym hracum a trati na tom ti mali. 😐
Pudes k BMW/Audi/MB pro novy povoz z konfiguraku? Ve dverich te pozdravi se slovy 11-12 mesicu.
Reknes ze to beres skrze velkou leasingovku? Najednou to jde za 8 az 12 tydnu.
Tohle jeste vic nahrava velkym hracum a trati na tom ti mali. 😐
Dovolím si tedy parafrázovat to, co píšeš.
Dalo by se tedy říct, že tyto prodeje jsou odrazem fleetových/leasingových prodejů a s relaitou, jak moc jsou automobilky populární u soukromníků odrážejí méně, než kdykoliv předtím ?
Dalo by se tedy říct, že tyto prodeje jsou odrazem fleetových/leasingových prodejů a s relaitou, jak moc jsou automobilky populární u soukromníků odrážejí méně, než kdykoliv předtím ?
To bych si netroufnul rict. Precijen je kazda automobilka zasazena nedostatkem cipu trochu jinak, ma situaci kolem skladovek trochu jinou atd.
Pobavils, až jsme poprskal monitor a kolegové spadli z kancelářské židle, když jsme to nahlas četl 😊.... přes Lease plan, máme od května objednáno 10 Octavii, v rámci skupiny se jich bere 250ks a stále na ně čekáme. První termín byl říjen, druhý listopad a nynější termín je - duben 2022!!! Tak.... toto je realita k tvému snu!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
johny555
Koncern kupují hlavně korporace, firmy a ty teď taky méně nakupují nová auta. A do toho zdražení a poslední kapkou je, že nejdou objednat. KIA/H jedou na sklad, ceny ještě v rozumných výších, navíc nepodlehli módě rušení tlačítek. Tak není divu, že mají pozitivní čísla. Já se vůbec divím, že O4 nebo nového Golfa vůbec někdo kupuje. Ergonomicky posun zpět, zato o dost dražší.
Ne, objednávek jsou jen ve Škodovce statisíce, opravdu to není o tom, že ty auta nikdo nekupuje.
a ty jim věříš? Než byla čipová krize, tak škodovku už na ulici nepotkals a včil mají tisíce objednávek?
Ano, pracuju v automotive a vidím přesný počet objednávek na každý model, takže svým očím věřím.
Nějak nechápu, kam se na cestách díváš, ale v roce 2020 bylo zhruba každé třetí prodané auto Škodovka.
Celkem prodáno v roce 2020: 202 971 - 100%
Škoda: 74 786- 36,85%
Je docela smutné sledovat "patriotismus" českých občanů. Posledních 10 let slyším jak je Škoda předražená, jak to nikdo nekupuje a přitom výroba jela pořád naplno. Teď přijde problém s díly a všichni hned spřádají teorie, že to není tím, ale automobilka prostě jen neumí ty auta nikomu prodat, protože zdražily o 50k za posledni 2 roky a podobné nepřejícné nesmysly.
Nějak nechápu, kam se na cestách díváš, ale v roce 2020 bylo zhruba každé třetí prodané auto Škodovka.
Celkem prodáno v roce 2020: 202 971 - 100%
Škoda: 74 786- 36,85%
Je docela smutné sledovat "patriotismus" českých občanů. Posledních 10 let slyším jak je Škoda předražená, jak to nikdo nekupuje a přitom výroba jela pořád naplno. Teď přijde problém s díly a všichni hned spřádají teorie, že to není tím, ale automobilka prostě jen neumí ty auta nikomu prodat, protože zdražily o 50k za posledni 2 roky a podobné nepřejícné nesmysly.
ambospetr
Mě teď mile překvapili v Hyundaii. Začátkem Sprna objednáno i30N do výroby a příští týden si ho mám vyzvednout. A to jsem původně počítal s Prosincem. Takže někde to zatím funguje 😄
Co jsem četl, Korejci při covidové krizi nestornovali svoje objednávky na čipy. Přesněji řečeno je chtěli stornovat stejně jako ostatní podle módních hesel typu just in time, nulové zásoby atd atd, ale "někdo" osvícený nahoře prý tohle rozhodnutí zrušil a nechal objednávky běžet a vyrábět čipy na sklad. Takže teď na rozdíl do jiných čipy mají. Výrobci totiž samozřejmě po stornování objednávek vytížili kapacity jinou výrobou a najednou byl koncern překvapený, že jaxi nemá čipy kdo dodávat.
Jinak Korejci samozřejmě řeší spoustu problémů s dodávkami typu kabely atd, ale zatím se jim to daří zajistit.
Jinak Korejci samozřejmě řeší spoustu problémů s dodávkami typu kabely atd, ale zatím se jim to daří zajistit.
Asijský přístup je opačný. Individuální konfigurace nejsou možné a zvolit lze pouze barvu karoserie. Takže se skoro všechno může vyrábět na sklad.
Škoda Octavia má 18 konfigurací motor-převodovka, přes 50 konfigurací motor-převodovka-výbava, s pakety to budou stovky konfigurací a s jednotlivými příplatkovými prvky tisíce či desetitisíce.
Každý přístup má své výhody i nevýhody.
Není to tak individuální jako u VW, ale tako e kecy jsou nesmysl. Pakety vybav mají též.
Ještě že jsou ty ameriky a Lady a UAZY, těch se zatím zádle jezdí dost 😄
Dneska sem viděl přepravník aut jedoucí do Aouto Outlet, vez GMC Yukon, Lincoln Aviator a Ford F-150 😄
https😐/www.sauto.cz/…a/niva/151894544
https😐/www.sauto.cz/…a/xray/151063212
https😐/auto.bazos.cz/…oss-novy-vuz.php
https😐/www.sauto.cz/…calade/151548381
https😐/www.sauto.cz/…harger/148060842
https😐/www.sauto.cz/…charger/19005741
https😐/www.sauto.cz/…lenger/147138022
https😐/www.sauto.cz/…llenger/19138051
https://www.sauto.cz/…durang👋19034564
https://www.sauto.cz/…durang👋19183618
https://www.sauto.cz/…camar👋151040316
https://www.sauto.cz/…burban/153308059
https://www.sauto.cz/…orvette/19135843
https://www.sauto.cz/…er/300c/18432192
https://www.sauto.cz/…acifica/19144875
https://www.sauto.cz/…canyon/153456667
https://www.sauto.cz/…sierra/153031034
https://www.sauto.cz/…/yukon/154164662
https://www.sauto.cz/…aviator/19135083
https://www.sauto.cz/…ge/ram/154164639
https://www.sauto.cz/…dge/ram/19074150
slušný výčet modelů co jsou skladem že, a to tam nemam Jeepy, Bronca, Mustangy a E😜lorery 😄
Takže nebylo o čem. MB už kvůli otravným nedostatkům nevezmu, BMW umí po Novém roce X2 v několika pevných specifikacích a X1 až od dubna s tím, že některé kombinace léto 22.
Tiguan dtto, pokud nevezmeš R předváděčku.
Žádná automobilka dnes nedělá auta na sklad, která by si někde schovávala a rozprodávala.
Ano linky jdou v pracovní dny téměř nonstop, ale dle poptávky se upravuje třeba rychlost taktu, nebo se ruší směny apod. Třeba Škoda jede na 100% kapacity, ale to je naprostý unikát. Většina automobilových závodů jede na 70-90% své maximální kapacity.
Takže na sklad se prostě nevyrábí, každé auto je někým objednáno a auta se opravdu z nudy nešrotují.
Pokud je všechny prodá a obejdnává znovu a znovu, tak jsou všechny strany spokojené.
Tak v tomto článku je jasně psáno, Škoda má přes 3000 skladových vozů připravených k prodeji.
V srpnu při poptávání auta, kterákoliv značka z koncernu VAG dodání během 2-3měsíců, jen se musíš trefit do výbavy předobjednávky.
Hyundai pouze objednání z výroby 5-6 měsíců, ale můžeš se také trefit do předobjednávky dealera, to je dříve. Žádné skladovky.
V krizi se vždy ukazuje kvalita firem, lidí. Navíc to vypovídá o úspěšnosti nového Tucsonu.