Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v září 2021: Velký pád prodejů, Korejci však bodovali

David Bureš David Bureš 18. 10. 2021 • 09:44
54
89
Zobrazit náhledy (54)
Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid

Registrace nových automobilů během září v Evropě meziročně klesly o čtvrtinu. Korejské značky si však s problémy autoprůmyslu poradily, třeba Kia meziročně rostla o 56,2 %.

Evropský trh s novými automobily se nadále potýká s důsledky pandemie onemocnění covid-19 a především s aktuálním nedostatkem výrobních komponentů, především čipů. To konkrétně znamená, že v září 2021 bylo v Evropě registrováno jen 972.723 nových aut, o 25,2 % méně než před rokem. Vyplývá to statistik zveřejněných Evropským svazem výrobců automobilů (ACEA).

Nutno podotknout, že do výrazného meziročního propadu promluvil i fakt, že loňské září bylo z hlediska registrací neobvykle silné, v září 2020 bylo podle ACEA v Evropě registrováno 1.300.048 aut, šlo tak o nejlepší září od roku 2017, kdy bylo na starém kontinentu evidováno dokonce 1.466.243 automobilů. Šlo o důsledek postupného uvolnění po koronavirových opatřeních z druhé čtvrtiny roku 2020, kdy se konečně dodávala dříve objednaná auta, na která zákazníci čekali, třeba kvůli přerušení výroby způsobené pandemií čínské chřipky.

Zároveň však aktuální odbyt silně ovlivňuje aktuální nedostatek výrobních dílů. Mluví se hlavně o chybějících křemíkových mikročipech, výrobcům ale rovněž ve velkém chybějí třeba plastové granuláty. I proto takřka všechny automobilky letos opět musely přerušit výrobu – protože auta zkrátka nemají z čeho vyrábět. Na trhu pak nové vozy zkrátka chybějí. Postupně se vyprodávají i skladové zásoby.

Z těchto důvodu naprostá většina značek v září 2021 zaznamenala meziroční pád registrací. Silně jsou zasaženy značky koncernu VW Group, mateřský Volkswagen se propadl o 28 %, Audi o 31,3 % a Škoda dokonce o 40,1 %. Silně padají i členové koncernu Stellantis – Peugeot o 35,8 %, Fiat o 35,5 %. A špatně je na tom také Mercedes-Benz, jehož registrace se meziročně propadly o 49,9 %.

I přes tyto potíže však Volkswagen s 91.147 registrovanými vozy za září 2021 zůstává evropskou jedničkou v prodejích. Na druhé místo se naopak vyšvihla Toyota, jejíchž 60.387 registrací je „jen“ o 18,5 % méně než před rokem. Japonská značka si tak s nedostatkem výrobních dílů umí poradit lépe než jiní výrobci.

Podobně jsou na tom také korejské značky, Kia a Hyundai byly dokonce v září jediné značky v top 20, kterým zářijový odbyt meziročně vzrostl. Kia se díky meziročnímu skoku o 56,2 % na 56.090 registrací vyšvihla dokonce na pátou příčku mezi značkami. Hyundai s 52.254 registrovanými vozy následuje šestý.

To Škoda se tentokrát propadla mimo nejlepší desítku. Jejích 38.694 registrací je na úrovni Dacie, před mladoboleslavskou značku se tak v září dostaly Ford či Opel/Vauxhall, naopak Fiat je stále za ní.

Evropský trh – registrace nových aut v září 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 9/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 91.147 -28 9,4
2. Toyota 60.387 -18,5 6,2
3. Renault 58.731 -30,1 6,0
4. BMW 57.118 -16,8 5,9
5. Kia 56.090 +56,2 5,8
6. Hyundai 52.254 +5,7 5,4
7. Peugeot 48.877 -35,8 5,0
8. Mercedes-Benz 42.696 -49,9 4,4
9. Ford 42.350 -46,2 4,4
10. Audi 42.100 -31,3 4,3
11. Opel/Vauxhall 41.663 -24,6 4,3
12. Škoda 38.694 -40,1 4,0
13. Dacia 37.664 -13,6 3,9
14. Fiat 34.758 -35,5 3,6
15. Citroën 33.951 -24,0 3,5
16. Seat 30.373 -17,3 3,1
17. Nissan 23.755 -34,2 2,4
18. Volvo 18.235 -38,8 1,9
19. Mazda 17.960 -11,8 1,8
20. Mini 11.302 -48,2 1,2
- CELKEM 972.723 -25,2 -

Po devíti měsících roku 2021 pak bylo v Evropě podle ACEA evidováno 9.161.918 aut, o 6,9 % více než před rokem. Zatím je tak znát silný odbyt ze začátku roku, respektive vyšší než před rokem, kdy se propadl kvůli covidovým opatřením. Meziroční růst se však s každým měsícem neustále snižuje, a tak se obecně očekává, že odbyt za celý letošní rok bude obdobný jako loni.

Právě výsledky za dosavadní měsíce roku však lépe napovídají, kterým značkám se letos daří. Bezesporu je to Toyota, která se s 562.824 registracemi vyšvihla na druhé místo mezi značkami! Lepší než japonská značka je tak jen hegemon evropského trhu, Volkswagen. Toyota totiž letos výrazně roste, o 20,2 %. Daří se též BMW (+11,4 %) a Audi (+11,6 %), naopak jejich rival, Mercedes-Benz letos klesá o 7,3 %.

Škoda se po třech čtvrtletích roku drží na osmé příčce, jejích 473.731 registrací je zatím mírný meziroční růst o 1,5 %. Silní jsou pak opět Korejci, což dokazuje, že září nebylo výjimkou. Kia je díky meziročnímu skoku o 24,5 % desátá, Hyundai s nárůstem o 24,2 % hned za ní.

Evropský trh – registrace nových aut v období leden-září 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-9/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.028.648 +7,8 11,2
2. Toyota 562.824 +20,2 6,1
3. Peugeot 558.408 +5,9 6,1
4. BMW 533.109 +11,4 5,8
5. Renault 506.340 -13,5 5,5
6. Mercedes-Benz 481.795 -7,3 5,3
7. Audi 481.035 +11,6 5,3
8. Škoda 473.731 +1,5 5,2
9. Ford 422.887 -11,3 4,6
10. Kia 387.716 +24,5 4,2
11. Hyundai 383.429 +24,2 4,2
12. Opel/Vauxhall 382.944 +9,6 4,2
13. Fiat 378.449 +8,9 4,1
14. Citroën 350.979 +6,9 3,8
15. Seat 332.576 +21,3 3,6
16. Dacia 299.357 +2,8 3,3
17. Volvo 218.490 +10,1 2,4
18. Nissan 191.552 -9,9 2,1
19. Mini 128.182 +3,7 1,4
20. Mazda 124.156 +7,5 1,4
- CELKEM 9.161.918 +6,9 -

ACEA počítá prodeje v 30 evropských zemích. Pětadvacítku zemí Evropské unie (vyjma nevýznamné Malty) doplňuje o prodeje ve Velké Británii, Norsku, Švýcarsku a na Islandu.

Související články

Témata
19. 10. 2021 10:54
Re: Čakať 6 mesiacov +
Musel jsem si promnout oči a refreshnout stránku :D Chápu správně, že ses rozhodl pro Lexus? :D UX?
Avatar - Mikesus
19. 10. 2021 09:15
Re: Re: Čakať 6 mesiacov +
Ale to trochu odporuje výroku "nevyrábí na sklad". Vyrábí na sklad u svých obchodních partnerů.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 21:08
Re: Čakať 6 mesiacov +
ovčan na Escalade za 4 mega holt nemá a moc to baští mámo :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 10. 2021 20:50
Re: Čakať 6 mesiacov +
Letos 101 ks Lady zatím a 88 UAZů a 26 GAZů
18. 10. 2021 19:11
Re: Čakať 6 mesiacov +
https://www.auto.cz/…en-o-cipy-141085
Tak v tomto článku je jasně psáno, Škoda má přes 3000 skladových vozů připravených k prodeji.
V srpnu při poptávání auta, kterákoliv značka z koncernu VAG dodání během 2-3měsíců, jen se musíš trefit do výbavy předobjednávky.
Hyundai pouze objednání z výroby 5-6 měsíců, ale můžeš se také trefit do předobjednávky dealera, to je dříve. Žádné skladovky.
V krizi se vždy ukazuje kvalita firem, lidí. Navíc to vypovídá o úspěšnosti nového Tucsonu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud