Česká republika podle zveřejněného žebříčku patří mezi nejméně připravené země Evropské unie na elektromobilitu. Ještě hůře však poněkud překvapivě skončilo Německo.
...vyližte si pr..el! :-O:-(:-(:no::no::no::no::no: Cca 90 % zákazníků o nepraktické, drahé, těžké a jízdně zoufale nudné zkratowozy nestojí a z těch 10% potenciálních šílenců, co by do nich šli, 9 % odpadne po zrušení zrůdných dotací na jejich koupi (či umělého brutálního zdanění normálních aut). Smrt nařizovanému EU elektrofašismu, smrt evropskému zelenorudému socialismu, který drtí automobilový průmysl a brutálně znásilňuje automobilový trh!!!
Myslíš si, že tyto tvoje zoufalé seznamy URL někdo čte?
Zoufalé 1000x opakované Aresovy výkřiky taky asi hodně lidí zajímají.
Ale pokecejte si tady chlapi spolu.
Hele, kamo, Ty tady porad valis a obhajujes elektromobilitu.
Kdyz pominu ta klasicka negativa typu dojezd (lepsi se), pocet stanic (taky), cena (horsi se), jizdni vlastnosti a ja nevim co. Jdeme na trochu vice obecnou rovinu.
Jak Ti jako zazranymu ekologovi prijde, ze takovych 50 kWh baterka znamena ca. 5 dni spoitreby prumerneho rodinneho domu?? Mne to proste nesedi - kdybychom tu elektrinu lovili ze vzduchu, OK. Ale bud ji vyrabime z neeko uhli, zakazaneho a zatracovaneho jadra (dle me nekde na pousti idealni varianta za soucasnych znalosti) nebo z extremne nevykonnych bio-zdroju, ktere uplne debilne zabiraji misto, pudu a vyroba / likvidace taky nic moc....
Proc se radeji tedy nevykasleme na elektroauta a nechame bejt lidi at si jezdi v cem chteji....a zamerime se na spotrebu (nesmyslne zbytecne velka). Rozumne zemedelstvi, co nejvice lokalni. Lokalni vyroba. Ropu, ktera se spotrebovava na zbytecne plasty nebo treba vis, kolik spotrebuje americka armada? Co velke lode, ktere vozi sem a tam (spise jenom sem) zbytecnosti? A zase - lokalni vyroba, at doprava je co nejmene potreba.
Atd atd. Zkratka zamerit se na to podstatne - pricinu. Resit u zdroje. Neprudit kolem aut, ktery znamenaji par procent celkoveho znecisteni a jinak vlastne nic nedelat. Naopak podporuje se konzumni zivot, ktery jen vytvari bordel, emise, okrada prirodu a prostor.
Tak se tady borci nedohadujme o yes / no elektro a pojdme treba neco malo udelat, za sebe, skutecne uzitecneho. Ciao
@flipmode: Píšeš dobre a ja s Tebou súhlasím takmer na 100 %, takto nejako by to malo byť.
Ale potom sa pozriem okolo seba a vidím reálny svet. Svet, kde ľudia cestujú napríklad na dovolenky. Čo spravíme, zakážeme to? Alebo ich tam pošleme peši? (Hint: CO2 nebude lepšie, len cesta potrvá dlhšie.)
Konzum. Áno, ľudia nevedia čo od radosti. Našim prastarým rodičom stačili jedny gate do práce a jedny do kostola, no a dneska, kto z vás má iba dvoje nohavíc? Viete si niekto predstaviť, že oblečenie celej rodiny sa vojde do jednej skrine? Elektronika, vybavenie domácnosti, Ty si povedz veci, ktorých si ochotný vzdať sa. Myslím, že ten zoznam nebude moc dlhý.
Lokálna výroba. Áno, poďme stavať fabriky doma! Čo bude výsledok? Stavebníctvo má podobné emisie ako doprava. Komíny z výroby budú pred oknami, kde bývame. Narastie množstvo odpadu a vzrastú ceny, lebo stratíme možnosť komparatívnych výhod.
Netvrdím, že EV vyriešia problémy tohto sveta. Ale riešenia s ktorými prichádzajú iní sú v lepšom prípade nerealizovateľné, v horšom sú to nezmysly. No a potom tu máme tých, ktorí by nezmenili nič. Remcajúca väčšina, ktorá by si zaslúžila, aby žili vo svete bez kolesa.
Som rád, že si prišiel s návrhmi, väčšina to nedokáže. Môžeme mať o nich nekonečnú debatu. Alebo môžeme robiť aspoň niečo.
Blackouty i prázdnou kasičku v rozpočtu. Ano tak to dopadne. To v době, kdy auta mají čistý výfuk a nesmrdí. Dotace elektrického Smartu dokážu pochopit, ale 2,5tuny těžkého obra už ne.
Ne to není neznalost, v USA to jezdí na regular 87, což je náš N91 :-):-) Takže asi tak, jinak pumpa kam jezdím bere LPG od Kralupolu stejně jako Benzina a ONO bere z německa ze strategických rezerv nebo normálně přes ČEPRO z rafinerek Kralupy a Litvínov.
@Barrichello: Aké kupuješ pečivo, klasické biele? A mäso nakupuješ v hypermarkete, alebo priamo od farmára?
Možno je to len placebo, ale (možno mylne) predpokladám, že výber vyššej kvality má dopad na kvalitu života, ktorý žijem.
Jak má na kvlitu života vliv, když natankuješ u poláků LPG za 18,90, když jinde ho maj za 14,20?
Ze je podpoříš, aby si užili tu marži 6 Kč na litru?
Nebo N95 za 37,50 a ONO ho má za 34,50 vid a Ondra říká že maj marži 80 haléřů. Takže benzína má marži 4 Kč, pokud kupuje ze stejného zdroje a to ještě může kupovat větší objemy, maj víc pump jak ONO.
Ten motor těch 100 oktanů musí využít. Když natnakuješ 100 oktanů do žigulíku z roku 1980, je to naprosto k ničemu. Můžeš vzít těch 6,50 za litr a dát to bezdomovci do klobouku, efekt je stejnej, spíš možná tomu bezdíkovi zlepšíš život.
Tomu žigulíku faaaakt ne :-)
Budeš tak laskav a dokážeš nám neškodnost výfukových spalin vlastním příkladem jakože zavedeš výfuk do kabiny auta a vezmeš celou rodinku na nějakou pěknou víkendovou projížďku.jenom napiš trasu ať můžeme říct policajtům kde mají hledat mrtvoly.
Stejně jako u multikulturalismu, imigrantské politiky i tady platí, že být nejhorší v EU je jednoznačnou pochvalu!!!
EV mobilita není cestou pro země s našimi přírodními podmínkami a je nutno sectakovemuto diktátu bránit!!!
Je jasné, že takové Norsko má absolutně diametrálně odlišné podmínky. Ano, ať si tam klidně EV mobilitu tlačí, ale ať ji nenutí ostatním. Je logické, že tyhle země si háji svoje zájmy. Ale je na nás abychom si hájil svoje a nesmysl jako je Green New Deal absolutně odmítli.
Je smutné, že EV fanatici nedokáží připustit základní principy na kterých stojí svět.
Postavit pasivní dům na rovníku nestojí v podstatě nic. Postavit pasivní dům na severním pólu je v podstatě nemožné, nebo velmi problematické s obrovskou CO2 stopou na vstupech.
Úplně stejné je to v principu s provozem elektromobilů.
člověče, tobě vážně šibe, vytahovat tady Norsko, takový komunistický sultanát, žijící z ropy a plynu, úplně jako arabští šejkové, tady chceš porovnávat s normálními zeměmi, ty ale stejné přírodní zdroje nemají? Na čem jedeš, to je super matroš?! Fakt ti ten zelený, zaslepený fanatismus nezávidím, neohlížíš se na fakta, prostě meleš svou bez ohledu na realitu života! Mimochdoem- v tom tvém vysněném Norsku je obyčený Golf 1,6 v benzínu dražší, než kterákoliv elektro***. Všechny dobíjecí stanice jsou zadotovány z jejich gigantického ropného fondu! Co chceš, sakra, porovnávat?! A i přesto je to taková "země zaslíbená" že tam moc lidí žít nechce. Na dovču, na ryby, a stačí!
stejně jako s dálnicemi, vysokorychlostními železnicemi, cenami za mobilní inernet, kovidem atd.
Půlka národa si myslí, že Oktávka TDI je vrchol techniky, kterou chce celý svět a vydrží to i dalších 20 let. No, myslet si to může, ale svět kolem nás se mění... Parní lokomotivy taky stále jezdí a stále je někteří lidé milují a považují za dokonalé stroje...
Ááá, tento klasický "parní" demagogický "argument" eurohujerů už jsme tu dlouho neslyšeli! Něco tak hloupého by nezbaštilo ani dítě na prvním stupni ZŠ! :-[]:-[]:-[]:-[]:no:
Ale 130 stovky km nedáš nikde protože poměrně často je omezení rychlosti:práce na silnici,zácpa,měření lidi dost spomalují a to se hned nasklada.To jde snad jen na 3proudé v noci v A,D
I ti Němci nebo Norové moc dobře vědí že pro země střední a východní Evropy je EV mobilita absolutní nesmysl.
Jenže oni háji své zájmy, ne naše zájmy. EU nikdy nebylo společenství, které by chránilo menší a slabší. Naopak. Je to prostředek, jak si velké a bohaté země upevnily vliv a mocenské postavení proti těm malým a slabým zemím.
Češi jsou právě hrozně chytří a každou nepravost prohlédnou, proto patří mezi nejlépe vydělávající, nejlépe se starají o přírodu a nejsou vůbec tak lehce zmanipulovaní, jako ti na západě. :D
Proč za pár desítek? To bude jasné mnohem, mnohem dřív, tak do 3-5 let! :-) A bude to hukot, Green Dealisté a elektrofašisté nebudou stačit utíkat před rozzuřenými ožebračenými davy! :-[]
No a já jsem si myslel že už jsme dávno měli dnes všichni jezdit v EV. Kde se stala chybka? Já jsem osobně žádný nenafasoval. Doteď. Stihne se to letos?
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Jedou na čipy, křemík, kobalt, nikl, měd a jsou vyrobené v továrnách které nemá a na lithium, které netěžíme.
Takže jsem zcela zásvislí na číně, rusku, jimi ovládaných afrických surovinách a na zbytku asie a jižní ameriky + činské a korejské továrny, kde se ty suroviny zpracovávaj :-):-):-)
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Ekekttomobily přinášejí, že nesmrdí. A nikde není psáno, že ekologie je přínosem pro uživatele, že na tom vydělá. Vyděláme na tom všichni, jen ne tak prvoplanove:)
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Jestliže má elektromobil trojnásobnou účinnost proti motoru spalovacimu, bude logicky v těch Počeradech smrdet třikrát min, než to nepřekonatelné tdíčko. Jen tak pro zjednodušení.
Donekonečna omilane fakty o tom, že je třeba změnit energeticky mix apod vynecham.
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Ten ctverecek je modrý.
Ne, není modrý!
Ale ano, takhle vypadá modrá barva.
Ale když ho premaluju na červeno, už modrý nebude!
Dekuju za účast. Moc si toho vážím :yes:
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Jo a s původním turbem a milionem dalších součástek, které elektromobil nemá
Největší sranda je, když se někdo ohani milionovým najezdem, ale auto s 300 tisíci už nikdo nechce :yes:
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
Já ti nechci kazit zelené představy, ale účinnost rankinovy turbíny v tepelné elektrárně bude kolem 40% a když k tomu připočteš účinnost přenosu a nabíjení, tak je ta trojnásobná účinnost jaksi v tahu. Ale nechci se hádat, která auta jsou více či méně ekologická, to je nekonečná debata. Všichni tak nějak musíme ke své nelibosti vstřebat, že problémem jsou auta obecně...
Re: A proč máme o každou blbost závodit a být první?
I když bys uvažoval tento případ ze zeleného snu, tak u nás je nereálné mít ostrovní rodinný dům jako takový. Natož aby solár utáhl rodiny dům a ještě dobíjení EV... :-!
1 jak se měří spotřeba plynu a el v domácnosti? 2 no řidič,zaměstnanec z výplaty srážku a samozřejmě podle ujetých km. Platily bychom všichni ale byla by šance že po městě než s tdi by radši lidi jezdili na kole😄
Jako že nainstalujes do auta měřič množství natankovaného paliva? A doplňíš ho i do starých aut, jako je třeba můj 25 let starý Peugeot? Češi vydrží hodně, ale nevěřím že tohle by si nějaká vláda dovolila. A že by to nezaplatila propadem v dalších volbach
Dobrý zamyšlení.
Kdo vlastně tyhle stále dokola znějící příspěvky píše?
Je to stále znova a znova pod každým článkem. Stokrát vyvraceny argument a pod dalším článkem ten samý Nick a ta samá vyvrácena argumentace. Žádný vývoj, jen křik o zle EU, zlých ev a armagedonu.
Proč?
Bariku jak se furt ohanis tema žlutýma vestama. Připomíná mi to Jokeruv výrok: jsem jako pes, honim se za autama a stekam na ne, ale co by se stalo, kdybych nějaké chytil? :-)
Revolucionáři dělali revoluce ale ve finale se vždycky ukázalo, ze dělnická třída proste potřebuje inteligenci, protože bohužel, její vládnutí vždycky dopadne špatně, francouzská revoluce, Kuba, Venezuela, proste někdo monterky a jiný psací pero ;-)
Řekové, to je úplně ideální příklad totálně zdechlého národa, který si rozdal jídlo na zítra už včera a když byli probuzeni do reality, začali demonstrovat a rozbíjet:)))
Radši spotřebovaného paliva a doplnit plombou-v Česku se krade o 106.Jasně že i ten tvůj veterán přece nejezdí na vzduch zase ale ty normy bývali přesnější a nelhali tolik.Že nejsi v Bruselu se divím
Auto plní normy dané svému vzniku a NIKDO, ZNOVU OPAKUJU NIKDO NA SVETE!!!! nemá právo chtít aby plnilo jiné normy než ke svému vzniku, NIKDO nemá právo takovému vozu zakazovat vjezd někam, NIKDO na to tehdejšího majitele předem nepozornil, že by tomu tak mohlo někdy být.
Je to zásadní omezení lidských práv, svobod a individuální dopravy.
Pokud Vám nevyhovuje vzduch, odstěhujte se na samotu nebo na Aljašku a do Omjakonu, tam je jdnou auto na 400 km2
Bar.cho vem si brýle na čtení a zvětš písmena ať to přečteš správně.Pro tebe dám WLTP pěkně velký písmena :D Z normované nebo NEDc spotřeb by i Mikeseus hybrid nebo Roman prius od Toyoty platily jak oslíčku otřes se
Přesně tak, jakákoliv diskriminace starších aut s vyššími emisemi je naprosto nepřípustná, protože by to byla právní RETROAKTIVITA, která je v civilizovaném světě naprosto nepřípustná. Je to jedna ze zásad, na které stojí jakýkoliv právní stát!
Ne, tím myslím jen to, že po každém autě smí stát vyžadovat jen plnění emisních norem, platných v době jeho výroby. A to samozřejmě platí i o dnešku. :-)
Bohužel žijeme v euroekosocialistické diktatuře. Taky zakázala EU staré kotle na tuhá paliva... Ty bolševické svi*ě proto klidně zakážou I Euro6d diesel...
To by přece stejně nestačilo. Protože na spotřebu je třeba i ujeté km. A každý přece ví, že auta u nás najednou jen max 150 tis. km... sice pětkrát po sobě, ale to je fuk :D:D:-!
Tak Čína se na Evropě a USA napakovala a teď už si dělá pořá
Hořčík nebude, takže si auta nebudeme moct ani vyrobit. Asi bude třeba udělat v Evropě perestrojku a vrátit se zpátky na zem. Už nepůjde je certifikovat to co dovezeme z Asie. 40% HDP z průmyslu v Evropě se pojí s automotivem a sami jsme si nastolili autodestruktivní politiku.
Re: Tak Čína se na Evropě a USA napakovala a teď už si dělá
Jako Husákovo dítě přímo nesnáším výmluvy, že něco není nebo nejde. Toho jsem si za komoušů užil dost. Když se chce tak všechno jde a když se chce tak se všechno sežene. Chybí nám podnikatelé z 19. století, ti, kteří si vždycky uměli poradit. Kindermanagement holt nezvládá, ale tomu se divit nejde. Divit se jde tomu, že je ještě nevykopali pryč. Asi se musí počkat, až jim to spadne na hlavu.
Jo a žijeme v ukázkové době, kdy pýcha předchází pád. Dojely na to v minulosti obrovské a vyspělé civilizace. Egypt, Řím a další. Namyšlená Západní Evropa v čele s Němci si myslí, že je nejlepší, neomylná a že si může dovolit namísto dříny zábavné nesmysly. Brzo přijde ten pád. Protože okolní svět to vidí jinak a čekat na ně nebude.
Re: Tak Čína se na Evropě a USA napakovala a teď už si dělá
Směšné je, že nejvíc si přejí tu zelenou cestu k prázdným regálům, blackoutům mladí Němci, Angličani, Francouzi, kteří se o sebe neumí postarat vůbec, svedou jen klikat v práci a a pak doma.
Re: Tak Čína se na Evropě a USA napakovala a teď už si dělá
Shodou okolnosti jsem taky ročník 73. Co bylo nebo nebylo v regalech jsme v dětském věku fakt neřešili.
A ty me Arese fakt neopravuj. Větší případ dmnce než tady projevujes ty neznám. Postujes dokola nějaký hoax a na jakoukoli výtku reagujes tupým mlčením…
Re: Tak Čína se na Evropě a USA napakovala a teď už si dělá
Ano. Proto bytostně nesnáším lži ve všech možných povrchních článcích novinářů a prohlášeních politiků s tím, že není cesty zpět a je třeba přijmout Green New Deal!!!
Je to lež století. Green New Deal je třeba odmítnout i kdyby bylo 20 minut po dvanácté. Čím déle se půjde touto destruktivní politikou, tím ve větší pasti budeme. :-!
Já vím, že nesnášíš elektromobily. Ale řídíl jsi někdy Teslu? Až si do toho jednou sedneš a necháš se (podle modelu) zatlačit výkonem 340kW nebo 800kW do sedačky, potom mávneš nad takovou kritikou rukou. Nevšimnul jsem si v Tesle Model 3 ničeho, co by bylo horší, než v jiných autech, kterými jezdím. A vrzala nejmíň ze všech.
Ano, úžasnou drtivou akcelerací se tady zaklínají všichni Teslisté a elektrofanatici. Samozřejmě jim to neberu, ale jako argument pro koupi je to v záplavě všech ostatních nevýhod a nedostatků málo, zoufale málo! :-)
Nějak jsem si nevšimnul nevýhod. Ticho, akcelerace jako prase, sedí na silnici jako přibitá. že bych někam nedojel jsem si taky nestihnul všimnout, vždycky jsem u Kaufu měl za 50 minut nabito na 200km. A ten celkový dojezd 500km taky nelže a nemusíš se nikde loudat.
Teda jednu kurevskou nevýhodu to má, že to stojí 1,5 mega.
vzadu je to menší než trojkové BMW, asi to bude živější než eSko, ale... no prostě chybí jim něco velikosti pětky. nebo Camry, abychom našli společnou řeč:)
Ne nemávnu. Zpracování Tesly je tragické a opravdu i Dacia je na tom líp.
Jestli bych to nekvalitní zpracování byl ochotný odpustit pro jiné pozitiva, to je otázka. Ale tvrdím že ne. Protože Korejci nejsou v EV o moc pozadu a kvalita zpracování je prvotřídní.
V tom případě jsi naprosto slepý a absolutně tvoje srovnání nelze brát.
Protože jestli nejsi schopný vnímat horší kvalitu materiálů, tristní zpracování a malou prostornost Tesly 3 vzhledem ke konkurentům, tak jsi prostě jouda co nerozezná hrušku od jabka.
Je pro bohaté a ti nejbohatší to můžou koupit i po záruce.Bych chtěl vidět 15letou ojetinu jestli má ještě původní baterku s průměrným nájezdem 15tkm/rok
Kvalita laku dobrá není. Velmi slušně řečeno.
Nebudu zde kopírovat odkazy ( článků a odkazů je víc než 40, pokud zadáš - tesla kvalita laku) včetně vyjádření Muska, že to je problém.
To není záležitost jednoho vzorku. Buď objektivní.
K bateriím se vyjadřovat nechci, tolik toho o nich nevím.
Laky - to je věc názoru, ale rozhodně u aut v cenových relacích 1,5 -2,5 mega nepozoruji snižování kvality a ani u levnějších takové faily, jako u Tesel, nenajdeš.
Uvedl jsi jeden příklad. Ani auto, které ujede milion km, nemá všechny součástky původní. Elektromobil spotřebuje za milion km elektřinu za milion korun i méně, dieselové auto za dva miliony i více. Na te milionové metě už vychází spalovací auto proti elektromobilu stejné kategorie opravdu nevyhodne.
Chtěl bych pro srovnani vidět faktury za milion najetých km u S-klasse. Jenom pravidelné výměny oleje budou tak za půl mega.
Tvůj problem je absence pochopení základních termínů. Názor vydáváš za fakt, jeden příklad za realitu. Fakt naopak vydáváš za lež. Proste bramboracka…
Na příkladu výš jsem ti ukázal, že realita je na hony vzdálená vzosným PR kecům Tesly. Není to jeden příklad, najdeš jich naopak mnoho. Když chceš samozřejmě. Pokud jsi ovce, tak troubíš jen ty PR kecy.
Zbytek považuji za skvělý vtip. Srovnávat zcela rozdílný vůz (top class prémii) s Teslou co do ekonomiky provozu, navíc když zdanění PHM je nesrovnatelně, může jediné diletant :-!
To bych pak taky musel vzít mj. kolik času stálo majitele to, že musel stát a dobíjet a nevydělával.. Hodinová sazba někoho kdo má na S class bude zajímavá cifra :D:D
Ale jasné, ty mi opét napíšeš vznosný argument že si dáš tu kávičku když zrovna musíš Teslu dobíjet že.... nebo něco jako že můžeš valit online business...
Jo, někdo hold žije v PR představách automobilek, někdo jiný v realitě :-!
Čím jezdis Rohypnole? To by mohlo mnohé objasnit.
Stříbrnou Oktavkou za pět nafty? Dobre, nikdo ti to nebere, to je tvoje realita. Nejlepší auto do české kotliny :yes:
Ano, ještě jsou varianty- nabíjíme pouze doma. A nabíjíme na obědě (=cpeme se bagetou na benzince. Popř. každý den nakupujeme ve Štěrboholích nebo AU parku... ...:-[]:-[] :no:)
Mám tak trochu pocit, že tenhle názor mají spíše lidi co ev moc neznají.
Z mé zkušenosti je při možnosti nabíjet doma ev lepší než jezdit tankovat, ale samozřejmě to záleží na denním nájezdu.
Podívej se na PC Tesly model S a vyber si, který model od Mercedesu chceš. Cenou je to zhruba na úrovni S-klasse. Spalovací auto bude na milion km daleko dražší, než elektromobil. S tím srovnáním jsi přišel ty, pamatuješ? A kdyz se ukazuje, že to je úplně jinak, najednou je to problem:)
Oktávka ujede milion km. Tesla model S ujede taky milion km. Ale něco to stojí. Ale u Oktavky to taky něco stoji. Srovnavam přibližně stejně drahé automobily, aby to dávalo smysl. Teslu model S jsi sem zatáhl ty. Končím.
… a šup na ignore