Ikonická řada užitkových vozů Volkswagen Transporter, chcete-li Bulli nebo VW Bus, vznikla již v padesátých letech a její výroba běžela dlouhou dobu v relativně zaběhlých kolejích. Jenže to se pomalu mění.
Slabý, užraný a hybrid v boudě narekuperuje 30 % toho co v sedanu. Mi stačil přechod kolegy na benzínové GLC, jet s tím 150 tě bolí srdce, jak to začne chlastat. Za mě 200 koní TDI předokolka, na dálnici poznáš u boudy každý kůň a čtyřkolka je požírá a je to váha navíc.
Doufám že do VW T7.1 někoho napadne dávat natahovací strojek... T7.2 by mohl být šlapací, čím víc šlapek tím víc jedeš. A T8 bych navrhl rovnou bez podlahy ve specifikaci The Flintstone...
ale ak je to auto primárne určené pre ľudí, nerozumiem prečo nie je možné sťahovanie okien na zadných dverách. A čo posledné bočné okná? Sú aspoň elektricky výklopné? A to nie je kritika len VW, rovnako sú na tom Vklasse či štvorčatá od Stellantisu.
To vieš, nová doba. Hlavne treba ušetriť, čo tam po nejakých oknách, pasažierom musí stačiť klimatizácia, ktorú vynechať nemôžu... A pokojne nech je to kritika VW, ten to už aplikoval aj na Caddyne. Proste všetci zdierajú vlastných zákazníkov jak to ide, treba na nich ušetriť čo najviac, lebo vývoj EV je drahý a nemôžu ho financovať na úkor vlastného pupka...
A potom jeden testér drbko vo videu na youtube pochváli, aké sú tie pevné okná super, že sa mu s nimi nehrajú jeho deti...
Som schopný akceptovať také riešenie u zcivilnených dodáviek. Ale auto, ktoré má nahradiť pôvodný Multivan a Sharan by to malo mať automaticky, pri tých veľkých oknách zvlášť.
Nemal, ale Sharan ich má a toto má nahradiť jak Multivan tak Sharant. A kým pôvodný Multi bol v podstate stále dodávka s veľkou užitočnou nosnosťou, toto je čistokrvné MPV čo trochu vyzerá ako dodávka. :)
Nechápu proč není možné si takový auto koupit alespoň se 200kW??? Max engine co do toho dávají je tak na úrovni mýho pekáče se 3.0 R6, to bych nesnesl.
Ta legenda skončila s T4 pak přišli pěkné dodávky s technikou (krom 1.9 TDI 77 kW) která byla tragická, ono osobní VW na tom nebyly lépe VW už neuměl vyrobit dobrý natož skvělý motor jako před rokem cca 2000 :-( Je to modernější než moje T4 ale mě ve staré T4 vyloženě nic nechybí výkon 111 kW OK, spotřeba 7.5 (výš jen když jedu v reichu pořád přes 180), vše v elektrice, dotyková obrazovka pioneer, dvd pro zadní sedadla, dvouzonová automatická klima s ovládáním i na zadních sedadlech, nezávislé topení, pohodlí, prostor (když vidím tu krátkou verzi nové T7 tak to je hodně špatný vtip) nemám si na co stěžovat. Zatím to mám v záběhu jen 600000 km jsou lidi co mají kolem mega a půl a kolem mega má skoro každý co si koupí několikrát stočenou v bazáru s nesmyslem na tacho.
Motor utopený kdesi pod čelným sklom, kontrolovať olej alebo meniť baterku, to bude zážitok. :no:
Predné hmlovky zase v hlavných svetlách meter nad cestou. Caddy ako cez kopirák. :no:
Zozadu to vyzerá ako keby po 30 rokoch našli obrázok v šuplíku a bolo im ho ľúto zahodiť. :no:
Palubka zase ako kópia Golfu alebo Caddy - dotykový megahnus. :no:
Pevné okná v zadných bočných dverách. :no:
Stolíky na operadlách predných sedadiel - opäť tie najlacnejšie, ukotvené nízko a vyklápajú sa zdola nahor, aby si zadní cestujúci mali čím spraviť na kolenách modriny. :no:
Panoramatická strecha bez roliet? To vážne, alebo som niečo prehliadol?
Myslím, že na toto sa nepôjdem do showroomu ani len pozrieť, odpudzuje už z fotiek.
Mimochodom, redakcia, stará galéria bola lepšia. Už som si na ňu začínal zvykať.
S těmi mlhovkami je to záhada. Vždy se říkalo, že mají podsvítit mlhu a osvítit přímo silnici nejlépe žlutě. Teď najednou někteří výrobci zeslabí LEDky a je vyřešeno, zajímavé.
....jedné úžasné automobilové legendy. Je zcela evidentní, že jediné, na čem VW při vývoji tohoto nástupce Sharanu záleželo, je minimalizace emisí nejedovatého CO2 a výrobních nákladů! R.I.P. Transporter/Caravelle! :-O:-(:-(:no::no::no:
P.S. Povinný automat + hnusné dotykové ovládání i základních funkcí? A opožděná výroba zdaleka nejžàdanějších TDI? To je plivnutí výrobce do tváře zákazníkům! :-O:-O:-O
pred par lety jsem byl na dovolene s pujcenym T5 chrochtem 140k, lina mrcha, spotreba 9 litru a to jsem jel s lehkou nohou.
proti tomu redaktorska spotreba T7 s bensinem 1.5tsi 136k za 9 je velmi dobrej vysledek a skoro 220 hybridnich koni s vybitou baterkou za 8 je primo excelentni.
samozrejme, ze mnohem zajimavejsi by byl bensinovej dvoulitr v hybridu, ale trend je v navysovani kapacity aku a standarnim dojezdu aspon 100km ciste v elektrickym rezimu a pak 100k benzinovej moturek bude uplne dostatecnej.
kazdopadne tenhle hybrid je jen konstrukcni cviceni pro plne elektrickej multivan T8 pred 2030, ktery navic prinese moznost plnohodnotnych spotrebicu na palube.
proste zastavis v divocine, z lednice vytahnes maso, knedliky a zeli a na elektrickym varici si normalne uvaris obed ...
doba chrochtu je uz opravdu pryc.
Ty si tiež nedovidíš na koniec nosu....Tak sa jukni na test Ducata kde mali priemer okolo 7,5l s vacsim autom. A ono znova ide o to, čo s tým autom človek chce robiť. Ak to má byť mama car na vozenie detí do školy, potom do práce a cez víkend výlet, tak prečo nie hybrid. Ale ak s tým chceš voziť ľudí kdesi do západnej európy a fičať 130 po diaľnici 1000+km na jede šup, tak nič lepšie ako diesel nenájdeš.
to sou jen vlhky sny dunihlavu, za kazdej denne natoci 1000+km po zapadni ojrope a proto nutne potrebuje chrochta.
mrkni na spritmonitor T6 od 2018: https://www.spritmonitor.de/…45-Multivan.html?…
294+213 chrochtu prumer cca 8.7
28 benzinaku 10.68
trend je jasnej - upadek dyzlu a nastup hybridu a elektrik a to i do velkejch aut a dodavek
Trend je jasný, alespoň pro Evropu a vůbec se mi to nelíbí. No na ty spotřebiče na palubě zapomeň, anebo pak zapomeň na ježdění s takovým "auto-mobilem"... energetická hustota baterii je oproti uhlovodíkovým palivům, o řád jinde. Buď budeš jezdit, nebo bydlet, obojí najednou bude oříšek... teď na to dojíždějí elektrické dodávky a komunál, oni by to chtěli, ale nedostaneš tam hydrauliku, nedostaneš tam PTO, na trakční baterii nesmíš (a kdyby jsi na ni mohl: řemenice na motoru je takových 5-8kWh a PTO na motoru 15-40kWh - baterky v dodávkách se motají 30-90kWh, matematika nepustí). Nahradit spalovací motor ve všem větším, než je velký sedan nebo malá dodávka je bez omezení prostě problém.
Jak napsal výše Arese, zadání splněno = nižší emise CO2 a nižší výrobní náklady. Komu MQB nebude stačit (tažné 1500kg a benzín 1,5TSI to je vtip), dostane zanedlouho už jen Transporter (a Caravelle) od Forda.
a ted zavzpominej jaka situace byla pred 5, 10 lety a jaka asi bude za 5, za 10 roku.
problem vas popiracu novych technologii je ten, ze si myslite, ze vyvoj ustrne a uz nic novyho se uz nevymysli, pritom je jasny, ze vyvoj aku jde hodne rychle dopredu, a tak za par let nebude problem dat do dodavky aku 200kWh kdyz to bude potreba, nabijecka bude na kazdym rohu atdatd.
EU chce byt uhlikove neutralni v 2050, USA taky v 2050, china v 2060, tak je jasny, ze nejen EU musi dat prostor novych technologiim, ktery vy odpiraci tolik nenavidite
A jaká situace byla před pěti lety? Maximální kapacita battery packu Modelu S se nezměnila. "za pár let 200 kWh" je opravdu vtipná myšlenka. Jistě, akorát to bude stát 3 mega, budeš rád, když se vejdeš pod 3.5 tuny a nabíjet budeš 40 minut v lepším případě.
9 litru nafty vs 10.5 benzinu je z hlediska CO2 a energie skoro to samy
jen problem v EU je ten, za nafta je mnohem min zdanena nez benzin, tedy je tak o 5kc levnejsi na stojanu, nez by ve skutecnosti mela stat kdyby byla zdanena stejne jako benzin, a na cenu vy kolenovrti slysite mnohem vic, nez ze naftakem zamorujete vzduch vsude kolem
Alebo to bude skôr 8.7l vs 12l to už bude rozdiel.
Naftakom plniaci najnovšie normy toho už moc nezamorujes, hlavne ak ho používaš na dlhé trasy. No a kde tie autá neberú tie stovky tisíc kilometrov, ak na nich jazdia všetci v nedeľu do Lidla iba?
Ja nemám nič proti moderným technológiám, ale mám niečo proti hlúpemu používaniu technológií nasilu tam, kde nepatria.
Západná Európa nedávno zachraňovala svet dieselom v cliu a podobných mestských krabiciach. To že ty nerobíš dlhé cesty neznamená, že ich nerobí nikto. Ja som otca presvedčil aby si kúpil hybrid. Ale nie kvôli tomu, že to povedal úradník z EU, ale kvôli tomu, že to nebol ekonomický nezmysel a využíva to.