Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG – Objem ničím nenahradíš

Slavný výrok Enza Ferrariho o motorech lze v národě chalupářů aplikovat i na velikost kufru. Když se prodejce Škody zeptáte, čím nahradit Fabii Combi, jejíž výroba za pár let skončí, poradí vám SUV Kamiq. A tak jsme je postavili vedle sebe a zjišťovali, jestli je to pravda.
Zpět na článek
19. 11. 2021 08:15
19. 11. 2021 08:38
19. 11. 2021 09:13
19. 11. 2021 12:11
19. 11. 2021 17:08
19. 11. 2021 17:42
20. 11. 2021 09:04
21. 11. 2021 10:04
21. 11. 2021 11:29
19. 11. 2021 14:17
28. 11. 2021 18:13
19. 11. 2021 08:15
Pokrok mezastavis
Auto co ma smysl nahradi necim u ceho je toho smyslu zalostne malo. I kdyz DSG pro me postrada smysl v obou pripadech.
Rozbalit vlákno
55
Avatar - iudex
19. 11. 2021 08:37
Re: Pokrok mezastavis
Trend je žiaľ jasný. Nie je finančne zaujímavé v dobe blížiacej sa Euro 7 robiť malé autá. Fabia kombi je malá a ľahká, teda má emisné sankcie za "podváhu". Súčasne do takéhoto ľudového auta premietnuť tie pokuty nie je ekonomicky únosné, rovnako ako nie je ekonomické robiť z malej Fabie hybrid či plug-in. Tak radšej Škoda nebude robiť malé kombi vôbec a bude tlačiť zákazníkov do väčších áut, kde sa tie emisné pokuty vo vyššej cene skôr stratia a samozrejme kde má výrobca väčší zisk.
19. 11. 2021 08:42
Re: Pokrok mezastavis
Je to triesnivé, ale je to tak
19. 11. 2021 09:13
Re: Pokrok mezastavis
Pokud novou Fabii combi zařízli kvůli blížící se normě EU7, tak by nebylo od věci nabídnout i silnější variantu 1,0 TSI. Což asi neudělají. Pár lidem to ŠA zkomplikovala, protože počítali s Fabií v kombíku, který nakonec nebude. Budou muset jít ke konkurenci, nebo jít do Scaly, Kamiqu, Octavie.
19. 11. 2021 09:17
Re: Pokrok mezastavis
to nebylo kvuli novy norme, protoze kombik by emisne vychazel lip nez kratka verze, ale protoze maly kombici se zas tam moc neprodavaj a vyvojovy a vyrobni kapacity jsou potreba pro hybridy a elektriky
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 09:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 11. 2021 12:15
Re: Pokrok mezastavis
ale nová Fabia v kombíku je dávno hotová a stopka přišla před spuštěním výroby. Sama Škoda přiznává, že u jejího vývoje vyhodila pár miliard!
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 12:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2021 23:28
Re: Pokrok mezastavis
Nikoliv, blabá ekoteroristická EU, která trestuhodně pokřivuje automobilový trh! :-( :no:
Avatar - iudex
19. 11. 2021 09:17
Re: Pokrok mezastavis
A to je ten problém, že konkurencia (v triede) už nie je. Keby sa stále robili Clio, Ibiza a spol. ako kombi, tak by Fabiu kombi tak ľahko nezahodili, lebo by hrozila strata nie zanedbateľnej časti zákazníkov (ktorí idú po lacnom aute s veľkým kufrom). Ale tie už tiež nie sú, takže zostáva len tá cesta vyššie a tam už sa Škoda nemusí tak báť, lebo v nižšej strednej kombík má.
Avatar - Emel
19. 11. 2021 10:34
Re: Pokrok mezastavis
Jako zase z druhé strany - kdyby tu fakt byla poptávka, tak má Škodovka jedinečnou šanci shrábnout zadarmo kupce Ibizy i Clia v kombíku.
Ale Clio i Ibiza jsou fuč a Fabia v posledním normálním roce (2019) prodala 50.000 kombíků, bez konkurence. Takže když to otočíš - udělal Renault chybu, že celý lukrativní segment malých kombíků přenechal Škodovce, nebo ten segment až tak lukrativní není?
Avatar - iudex
19. 11. 2021 10:46
Re: Pokrok mezastavis
Dopyt by bol, ale nie za cenu, za ktorú by ho výrobcovia (platiaci pokuty) mohli/museli predávať. Takže malé kombi za 12t eur by ľudia brali, ale malé kombi za 16t už nie, to radšej za podobnú cenu zoberú o triedu väčšie kompaktné kombi.
Takže áno, segment pri súčasných cenách už lukratívny nie je.
Avatar - Emel
19. 11. 2021 11:00
Re: Pokrok mezastavis
...a v tom roce 2019 to bylo víceméně totéž. Mně je to auto taky sympatický, za relativně malý příplatek proti Fabii mnohem větší užitná hodnota... ale cílovka evidentně není nijak velká.
19. 11. 2021 12:18
Re: Pokrok mezastavis
Kompaktné kombi za 16k € je už skôr našim želaním a aj týchto kombikov rapídne ubúda
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 14:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:04
Re: Pokrok mezastavis
Přímo někdo ze Škody se vyjadřoval tak, že smysluplná je výroba od 100 tisíc kusů. To ale platí pro samostatný model, Scala a Kamiq si mohou dovolit méně, protože mají sdílenou techniku. 50 000 odvozené karoserie určitě není něco, co by negenerovalo zisk. Tedy pokud nebudeme řešit to, že je dnes žádoucí prodeje malých aut minimalizovat, protože málo žerou - pardon, málo váží.
19. 11. 2021 09:18
Re: Pokrok mezastavis
maly auta budou plne elektricky, protoze na jezdeni kolem komina top je nejvhodnejsi varianta.
a do 5 let se ceny srovnatelnych spalovaku a elektrik vyrovnaj
Avatar - iudex
19. 11. 2021 10:31
Re: Pokrok mezastavis
Áno, to by bolo najlogickejšie, elektro s malým dojazdom sú najvhodnejšie do malých mestských áut. Ale čo je logické sa nie vždy v praxi realizuje a súčasný stav je presne opačný, totiž že EVčka sú najčastejšie veľké a ťažké obludy, do toho mesta najmenej vhodné, a to práve z ekonomických dôvodov (že proste tie veľké drahé SUV skôr poberú tú vysokú cenu EV techniky ako malé lacné autá).
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:09
Re: Pokrok mezastavis
Přesně, snad 90 % nových EV jsou obludně velké crossovery za 1.2 mega.
19. 11. 2021 12:20
Re: Pokrok mezastavis
Tiež čakám na to malé el auto len stále nejako neprichádza. Na strane druhej nie je problém ev v podobe 5m sedanu, alebo suv :-[] :-[] . To je tá ekológia
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 12:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 11. 2021 01:21
Re: Pokrok mezastavis
Viděl jsi, kolik za tento elektrický výtvor se směšným dojezdem i užitnou hodnotou Honda chce? :-[] :no:
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:07
Re: Pokrok mezastavis
Ježkovy zraky necpi nám svá elektrická auta za mega na ježdění kolem komína. Já malým autem jezdím i 300 km denně, když je třeba.
Avatar - Ronault.
21. 11. 2021 20:40
Re: Pokrok mezastavis
Jenom 300? Kolik služebních fabii kombi denně potkáme? Mraky.... velká škoda
19. 11. 2021 11:47
Re: Pokrok mezastavis
Trestuhodné je nastavení podmínek EU. Proč mají malé vozy mít řádově nižší emise než ty velké? Trend likvidace nákupních tašek je pravý opak toho, co znamená slovo ekologie.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 11. 2021 12:06
Re: Pokrok mezastavis
Tady jde ale o to, že ty tašky už ze samé podstaty (nižší hmotnost, užší pneu a pod.) ty emise nižší mají i bez předražených chemických laboratoří pod kapotou. Tím, že jsou kritéria takto přísná, tak ty nejúspornější vozítka prostě mizí. A to je jednoznačně špatně.
Avatar - donPedro
19. 11. 2021 12:08
Re: Pokrok mezastavis
Tož třeba takový já, jsem typický "okolokomínový" jezdec ... tedy většinou, ergo by elektrovůz byl zn. ideál. Avšak ďábel, jest skryt v tom detailu "většinou", neb ta menšina jízd bývá někdy i hodně daleko "od komína", povětšinou do míst, kde už ani lišky nedávají dobrou noc. A tož fčíl "babo raď", co si kúpit a čím jezdit aby to bylo jak ekonomické, tak ekologické .......
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 12:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - donPedro
19. 11. 2021 15:04
Re: Pokrok mezastavis
:D tož pro dva kategorie 50+ je Mirai krapet zbytečně "cufíl" velikostně i cenově. Tož tedy hybrid? Pluginy si rovnou škrtám. Nuže máme na výběr Yaris Cross nebo C-HR. Ne že by to byli nějaí krasavci, ale já bych se s tím i nějak popasoval, ale zde však jest problém neprůchodnost vzhledu pro mou lepší 1/2. Že by tedy konkurenční HR-V? Já ji ještě nejel, tedy netuším zda-li by mi seděla jízdně ... a jestli projde u lepší 1/2 netuším, páč jsem si ji jí netroufl prezentovati ... prozatím.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 00:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 12:32
Re: Pokrok mezastavis
Logiku to má jen v prvním kroku, ale když je tak penalizuješ, tak pak po městech jezdí ten dieslový Passat namísto Fabie ;)
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 12:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 14:12
Re: Pokrok mezastavis
V Yarisu rodinu neodvezes :-)
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:13
Re: Pokrok mezastavis
Průměrný roční nájezd nevypovídá vůbec o ničem.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 00:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 11. 2021 01:28
Re: Pokrok mezastavis
Tahle Klasusovská diskusní foskule s plurálováním tvých ideologických odprůrců je mi fakt odporná. Vrcholná ubohost! :-( :no:
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:12
Re: Pokrok mezastavis
No jasně, můj malý benzín je ohromný problém pro ovzduší ve městě. Tomuhle stupidnímu zdůvodnění nesmyslné logiky výpočtu CO2 (!) emisí nemůžou věřit snad ani zatvrzelí EV fanatici.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 00:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
20. 11. 2021 09:36
Re: Pokrok mezastavis
Jo to tak nějak u te camry vychází. Kdyz clovke nejede úplně předpisově, je na těch 5l jako naše camry.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 18:56
Re: Pokrok mezastavis
To by měly evropské značky značný problém, protože malá auta, asi vlivem tíhy nejrůznějších ekodaní a poplatků, tvoří páteř prodejů.
19. 11. 2021 09:06
Re: Pokrok mezastavis
Kamiq a pdoobná auta smysl mají. Vidívám v tom spokojené důchodce, nebo mladé ženy z měst. Ale náhrada kombíku pro rodinu to není.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 11:56
Re: Pokrok mezastavis
Ja tedy kamiq potkavam hodne zřídka, mnohem víc karoq, ale tam je to úplně stejně jak píšeš.
19. 11. 2021 16:15
Re: Pokrok mezastavis
Moc vidět nejsou, no. Ale může to být tím, že jejich majitelé nevyjíždí na silnice každý den.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 19:44
Re: Pokrok mezastavis
Jo to je možné.
Avatar - Ronault.
21. 11. 2021 20:45
Re: Pokrok mezastavis
Jakože s Kamiquem se jezdí jen čtvrtek do Kauflandu a v neděli do kostela a pak na dušičky nebo jsi to doufám nemyslel tak, že skupinově jezdí majitelé Kamiquem jen některé sny v týdnu? :-[]
19. 11. 2021 12:45
Re: Pokrok mezastavis
Tak ani Fabka combi není auto pro rodinu. Za mě pro ženy a důchodce bylo ideální auto Fabka 2, relativně vysoký posed, velmi dobře je z ní vidět, dobré jízdní vlastnosti (vzhledem ke stylu jezdců) spolehlivé motory MPI (případně TSI), bytelný interiér. Hlavně cenově dostupné masám lidí. Taky je to vidět, že většina majitelů F2 jsou starší paničky a důchodci. (vyjma firemních vozítek)
Avatar - Emel
19. 11. 2021 13:03
Re: Pokrok mezastavis
Ideál to není, ale já si umím představit jako auto pro rodinu 2+2 spíš tu Fabii Combi než Scalu (Golf, Focus... prostě kompakt).
Jinak to jsou takové obecné řeči... spolehlivé motory TSI zrovna nebyly, Fabia 2 si vyžrala tu generaci s problematickými rozvody... a "cenově dostupná masám lidí" taky úplně nevím co tím chtěl básník říci.
Fabia 2 jako krátká po faceliftu dejme tomu, ale u kombíku je ta kombinace úzkého a vysokého auta dost disproporční, v tomhle byla Fa3Combi velký pokrok.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:17
Re: Pokrok mezastavis
Mně třeba F2 kombi nikdy disproporční nepřišla (víc než hatch). A zejména to není něco, kvůli čemu by si ji Pepa z vesnice nekoupil jako přesunovadlo na chalupu.
19. 11. 2021 16:16
Re: Pokrok mezastavis
Vyloženě rodinné auto to není, ale v reáliích střední Evropy tuto úlohu často musí hrát.
Avatar - Ronault.
21. 11. 2021 20:48
Re: Pokrok mezastavis
Není rodinná ani ve střední Evropě, reálně neznám žádnou rodinu v nové Fabii kombi. Pokud má řidič 180cm a více, je za něj problém upnout sedačka, s omezením na krátké trasy. Většina dá přednost raději jetemu autu. Fabia je spíše pro důchodce nebo pár s odrostlými dětmi, co chtějí kufr na dovolenou nebo na chatu a v druhé řadě vozí někoho opravdu zřídka a dá se to přetrpět. Tím nepopírám její smysl, naopak
Avatar - Emel
22. 11. 2021 10:21
Re: Pokrok mezastavis
Hele to si myslím že nemáš pravdu. Vem si, že Fabka bývala nejprodávanější auto pro soukromé kupce v ČR... a jakkoli nemám tuhle statistiku rád, tak si myslím, že v tom je spousta kombíků v roli rodinných aut.
Že většina mladých rodin má budget spíš na ojetinu je fakt.
Avatar - Ronault.
22. 11. 2021 20:35
Re: Pokrok mezastavis
Znáš někoho s dvěmi dětmi, nemluvím o třech, to už je úplný nesmysl, který by měl novou Fabii Combi jako rodinné auto? Neříkám před 15 lety, to možná, ale teď. A zkoušel jsi tam narvat dvě děti v sedačkách? Já docela často, protože ji mají moji rodiče a jako když tam za řidiče narvu sedačku, tak jako řidič se už pohodlně neposadim. Jako na občasný převoz pro prarodiče OK, ale nešel bych do toho, i když jsem propagátor nových aut, prostě bych vzal dva roky starší kompakt v kombíku... I když i ten můj ex Megane nebyl super zázrak, ale pořád proti Fabce na pohodu, Picasso je proti tomu jiný vesmír
Avatar - Emel
23. 11. 2021 09:13
Re: Pokrok mezastavis
Jo, jednu takovou rodinu znám. Ale to je asi jedno, dělat závěry z těch pár lidí kolem sebe je dost k ničemu.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:14
Re: Pokrok mezastavis
Kamiq vídám třeba jako náhradu O2. Až mě překvapuje, kolik FO si ho kupuje.
Avatar - iudex
19. 11. 2021 08:34
Ach tá čeština...
Redaktor asi na základnej škole nedával pozor, inak by nepísal názvy octavia či scala s malým začiatočným písmenom. :-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 09:18
Re: Ach tá čeština...
Ony za ta velká písmena ale opravdu nestojí ! :-)
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 11:54
Re: Ach tá čeština...
Tohle kdysi vysvětlovali pokud si pamatuji a píšou to malým záměrně.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
19. 11. 2021 12:36
Re: Ach tá čeština...
Pokud je to bráno jako obecné označení, píše se malé písmeno. Přijel jsem škodovkou je v pořádku s malým písmenem třeba.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 14:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
19. 11. 2021 17:02
Re: Ach tá čeština...
Jezdím superbem je taky dobře.
Avatar - petr petrumr
19. 11. 2021 19:04
Re: Ach tá čeština...
nejjhorší je profesor co chodí na forum o autech a ještě se zastává škodovky a děcka šlapou na hlavu koleje. Auto není lidská bytost, takoctavia, fabia. Kdyby Octavia šla na červenou, tak by to bylo jiné.
20. 11. 2021 11:11
Re: Ach tá čeština...
Zase si zo všetkých najmúdrejší? Akurát si zabudol doštudovať vybrané slová a gramatiku. "Ypsilony" sú v tvojich príspevkoch dosť bežné. Na to, že si taký múdry, je to dosť hanba, nie?
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2021 08:38
Skoda
V pripade novej fabie combi by to bolo hadam aj jasne... takto ale som skor za kamiq ... ktory je celkovo uz dalej aj kabinou priestrannejsi na kratsom podoryse navzdory mensiemu kufru...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
19. 11. 2021 08:40
Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
když mě pořád ne a ne dojmout velikost kufru? Co jsem v životě udělal špatně, že mi je to skoro jedno jestli má kufr o litr vic nebo méně? Při tom jako chalupář, co já toho těmi auty převozím...
Rozbalit vlákno
25
19. 11. 2021 08:43
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Každý máme iné kritéria a požidavky...
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2021 08:50
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Tiez nenahanam litre... takze aj 400L kamiqu by mi stacilo ... ale chapem kam smeruje tento test .... napriek tomu ja som jasne za kamiq
19. 11. 2021 09:04
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Litr je fetiš novinářů. Důležitá je využitelnost kufru. Pro chalupáře to znamená převoz neskladných předmětů.
Avatar - Roman Horký
19. 11. 2021 09:09
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Ano, o tom to přesně je. Jestli dokážu převézt delší tyč nebo rozměrnější desku. K tomu litry v kufru nepotřebuju a nevyužiju.
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 09:20
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
A o čem jiném by psali, když vypadly z nabídky stovky motorů (zbyly 3-válce) a EV jsou bzzz nuda? Tam už jim opravdu zbývá jen velikost kufru.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
19. 11. 2021 19:06
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
O hybridních toyotách.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 11:56
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
A přesně v tomhle je Fabia výrazně lepší že.... :-! :-! :-!
Avatar - iudex
19. 11. 2021 09:20
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Práve preto by si mal chápať, že objem kufra v SUV nie je to isté čo podobný objem v kombi. Lebo kým v SUV je ten objem nahnaný výškou, ktorá ti je vo väšľine prípadov nanič, kombík má ten objem hlavne vďaka dĺžke kufra a to je pre prevoz rozmerných, väčšinou dlhých predmetov rozhodujúce.
Takže (špeciálne pre teba veľmi zjednodušene): nie absolútny objem, ale najmä tvar kufra je dôležitý.
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2021 09:32
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
:yes:
Avatar - Roman Horký
19. 11. 2021 09:46
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Což jsem vlastně chtěl říct.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 11:57
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Stačí to napsat jednoduše - pro praktičnost je zásadní plocha kufru. A ta je u Kamiqu ve srovnání s Fabii Combi tragická :-!
19. 11. 2021 17:54
Re: Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Fabia Combi nemá ani v jednom rozměru kufru přes metr, což může být podstatné.
Avatar - miromen
19. 11. 2021 12:16
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Tak nějak. Jen připominka, že Kamiq neni SUV, ale zvyšeny kompakt tedy crossover u kterych je benefit oproti těm SUV nebo klasikam v podobě idealniho nastupovani/vystupovani. Navic oproti běžnym kompaktum přidava navic nějaky ten prostor a zvětšeny kufr. Ale jak pišeš plnohodnotnou nahradou za kombi verze to určitě neni.
Avatar - Emel
19. 11. 2021 10:45
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Kolik máš dětí? Jaké děláte volnočasové aktivity?
Já nejčastěji zaflákám kufr nějakou sportovní výbavou... a může to být potápění nebo lyžování nebo lezení, pokud potřebuješ pro vícero lidí naložit kompletní sadu, tak už to nějaký místo zabere.
19. 11. 2021 11:49
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
On je chalupář a chalupář. Pokud kufr nepotřebuješ, tak jsi druhý z nich... :D
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 12:00
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Tak litr sem litr tam neresi nikdo. Ale když do kufru nedáš ani základní potřeby pro 2 malé děti, tedy kočárek pro dvojčata, cestovní postýlku, vaničku, tašku s plenkami a druhou s oblečením, tak to opravdu jako rodinné auto nelze brát. To ze nekdo nepotřebuje kufr, to chápu. Mám dost známých, kterým stačí příruční zavazadlo na 14 dnů dovolené. Ale nechápu lidi, kteří nedokážou pochopit, že i někdo má jiné potřeby než on sám.
Avatar - Roman Horký
19. 11. 2021 13:12
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Není to tak, že bych nechápal potřeby jiných. Spíše se divám tomu, jak moc jsem výjimečný, že ten kufr neřeším. Protože od pohledu to vypadá, jako by ho řešiili všichni.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 13:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 14:13
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Protoze velka cast kupcu aut ma rodinu a nekde ty veci vozit musi
19. 11. 2021 17:53
Re: Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Uvedu příklad, do Roomsteru se kočárek pro dvojčata vejde, do Fabie II Combi ne, kvůli rozměru kufru, přesto že na litry měla ta Fabia více. ;-)
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 19:31
Re: Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Roomster je SUV? Navíc na podvozku kombinace fabie a Octavie, takže značně větší auto. Co třeba srovnat s Yeti, kdyz uz chceš být v takto prehistorické době. Měli jsme oboje současně a rozhodne vic pobrala fabia kombik
Avatar - Tielman
19. 11. 2021 12:46
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Špatně asi nic (tedy v rámci tvého dotazu). Ale někteří sportují, jiní převáží nějaký ten objemnější drahý hudební nástroj v ještě objemnějším futrálu, občas obří květináč, křoviňák... na tyhle věci je Fábia v combi docela vymyšlenej plechovej přibližovač.
24. 11. 2021 01:33
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Co je s tebou špatně? Že bys třeba ještě neměl manželku a děti, tj. zatím nepotřebuješ převážet hromadu zavazadel? :-)
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2021 08:51
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Tiez nenahanam litre... takze aj 400L kamiqu by mi stacilo ... ale chapem kam smeruje tento test .... napriek tomu volil by som kamiq
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 11. 2021 10:41
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Nie je liter, ako liter. Kamiq ma kufor nafuknuty do vysky (ako vlastne vsetky SUV-cka). Fabia skor do dlzky. Ak budes hadzat batozinu jednu na druhu, je to prakticky jedno. Ale ak budes chciet previezt nieco dlhsie, tam ti skor pomoze tych +15cm u Fabie...
Avatar - iudex
19. 11. 2021 10:51
Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Ako to práve ukazuje test s tými kuframi v galérii testu.
19. 11. 2021 18:03
Re: Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
Kamiq má v šířce delší kufr, Fabia Combi ho má v obou směrech podobně krátký (ani jeden rozměr není větší než u Kamiqu).
20. 11. 2021 11:16
Re: Re: Lidi prosím vás, co je se mnou špatně
"Kamiq má v šířce delší kufr..." - kokos, ty si iný macher v definíciách aj jazyku českom. ;-)
19. 11. 2021 08:58
Kombi níčím nenahradíš
Nejde jen o velikost kufru v litrech, ale o další vlastnosti, jako je například převoz rozměrných předmětů. Kamiq má menší otvor kufru a menší délku prostoru při sklopených sedadlech než Fabia Combi. Ano, dá se to řešit tažným, ale vždycky potěší, když člověk nemusí brát vozít kvůli "malému nákladu". O litr vyšší spotřeba Kamiqu je skoro neuvěřitelná, reálně ten rozdíl bude do cca půl litru, ale i to jsou zbytečné náklady navíc oproti klasickému kombíku.
Kdo chce kombíka, koupí prostě kombíka. Buď v jiní třídě, nebo v jiném stáří.
Měl jsem první generaci a vzhledem k tomu, že jsem rezervu vozil v kufru kvůli LPG, tak mi objem kufru přišel tak akorát i pro nerodinné použití.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 09:22
Re: Kombi níčím nenahradíš
Já bych Vás pane kolego trochu opravil: kombi SÚVéčkem nenahradíš. Míval jsem Ford Mondeo v kombíku a byla to loď a vešlo se tam všechno !
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 12:02
Re: Kombi níčím nenahradíš
Kdyz se podivam Mondeu do kufru, říkám si, kde kluci z Fordu udělali chybu, že v tak velkem aute je tak málo místa.
19. 11. 2021 12:47
Re: Kombi níčím nenahradíš
Předpokládám, že každý myslíte jinou generaci ;-) MK3 - loď.... MK5 - úsměvně malé
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 19:46
Re: Kombi níčím nenahradíš
Jo to mk3 mám osobní zkusenost jen se sedanem. Tak to nemohu hodnotit.
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 22:36
Re: Kombi níčím nenahradíš
Malé ani ne, jen už není největší ze třídy, ta ložná plocha je pořád velká, když chceš prostor, musíš skládat nad roletku. Starší Mondea byly na tohle lepší
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 23:30
Re: Kombi níčím nenahradíš
Na svou velikost male uvnitř je. Ale obecně velké nadprůměrně
19. 11. 2021 19:41
Re: Kombi níčím nenahradíš
No ale SUV ekvivalent Mondea bude třeba Q8 nebo Kodiaq a tam už ten náskok v kufru tak velký nebude, jestli vůbec
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 19:47
Re: Kombi níčím nenahradíš
Co to je za srovnání? Mondeo, Q8 a Kodiaq? Wtf? Ještě mondeo a kodiaq beru a tam je na tom Mondeo s přehledem lepe. ale co ta Q8?
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 19:55
Re: Kombi níčím nenahradíš
Co se ti nezda ? Mondeo a Q8 jsou na tom stejne, odedneska jezdim premii , takze se jdu bavit jen s vybranou spolecnosti… mejte se tu, jedu na golf !:D
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 20:35
Re: Kombi níčím nenahradíš
Opatrně se slovem golf. :-[]
Avatar - Ozzman
19. 11. 2021 21:35
Re: Kombi níčím nenahradíš
S Golfem na golf můžeš :D To je výjimka :D
Avatar - hugino
20. 11. 2021 08:09
Re: Kombi níčím nenahradíš
Myslím že to patrilo mne tak to je milé že ste si na mňa spomenuli.A ak sa môžem pridať tak z praktického hladiska / rodinného / bude kombi lepšia volba.A idem si zastrielať s luku golf je na mňa málo dynamický šport. :-) Ale samozrejme každý má iné potreby niekomu stačí aj coupé.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 09:29
Re: Kombi níčím nenahradíš
Golfové hole do Golfu dáš, ne? :D Tak pak je to v pohodě...
Avatar - hugino
20. 11. 2021 09:35
Re: Kombi níčím nenahradíš
Jasnééééé. :yes:
Avatar - Mikesus
20. 11. 2021 10:04
Re: Kombi níčím nenahradíš
Luk je super :yes:
19. 11. 2021 16:17
Re: Kombi níčím nenahradíš
SUV, crossover, to se dneska už ani nedá rozlišit. A sedanem či hatchbackem taky kombík nahradit nejde.
19. 11. 2021 09:01
Objem nenahradíš
Když jsem před 35 lety koukal na auta s dvoulitrovým motorem s otevřenou pusou, netušil jsem, že se to někdy bude opakovat. Na volnoběh to běží, jako když u čtyřválce nepálí jedna svíčka, na zpátečku by to snad jelo šedesát, takže couvání s přívěsem je pro spojku téměř smrtelné, na krátký trasy to ředí olej benzínem. Co je na těchto autech tak zajímavé??? Cena to určitě není. :-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 09:23
Re: Objem nenahradíš
Jízda s přívěsem dopředu je pro spojku taky smrtelná, v tetu ujeli do zadření asi 90 km. :-[] :-[] :-[]
19. 11. 2021 11:52
Re: Objem nenahradíš
Plněj teroekolimity, ke kterým by se ten starý dvoulitr ani zdálky nepřiblížil...
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 12:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 11. 2021 01:38
Re: Objem nenahradíš
Tříválec tedy pro mě rozhodně "není v pohodě"! Je to prostě motorová degradace vynucená zase jen debilními emisními limity EU! Jinak by takto z principu nevhodné motory nikdo nevyráběl ani nekupoval! :-O :-( :no:
19. 11. 2021 09:13
nesmyslnost SUV
tenhle clanek jen doklada nesmyslnost SUV, kdy v porovnani tehle dvou aut ma SUV o litr (o18%) vyssi spotrebu, pri vyssim vykonu o 11kW (o 16%) maximalku vyssi jen o 2km/h (o 2%), a k tomu vsemu o 130litru (o 25%) mensi kufr.
jestlize EU blazni z kazdyho gramu CO2 tak nechapu, ze krabicim s aerodynamikou cihly nejakym zpusobem nezneprijemni zivot, treba omezenim rychlosti na dalnicich na 100km/h, kdy se aerodynamika cihly zacina naplno projevovat
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Roman Horký
19. 11. 2021 09:22
Re: nesmyslnost SUV
Jsou dny a chvíle, kdy můžu přímo podepsat tvůj příspěvek. :yes:
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 09:25
Re: nesmyslnost SUV
Měl by ses zeptat těch lidí, co SÚVéčka mají, co se jim na nich líbí.
Tvé výkřiky, kdy chceš rozhodovat za ně a zakazovat a přikazovat jsou pro bandu lidí jako jsi ty typické. :no:
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 12:02
Re: nesmyslnost SUV
Přesně!

Naopak je jasně vidět, že dnešní emisní normy ve spojení s CO2 flotilovymi emisemi jsou totální 3,14čovina.

EU může udělat už jen jednu pozitivní věc pro nás- skončit.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 15:00
Re: nesmyslnost SUV
já odpovím. je to znouzecnost. pár výhod by se našlo, ale pořád vidím víc nevýhod.
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2021 09:41
Re: nesmyslnost SUV
Suv maju zase ine vyhody... vyssia svetla vyska povedzme... k mojej tete na zahradu by si s fabiou kombi uz pomaly ani nevysiel... zacina tam byt uz fajny tankodrom... a po dazdi je to tam rozryte ani nevravim... tam to chce uz aspon stepway... aj preto tam kazdy druhy zahradkar ma uz aspon vitaru ci asx alebo spominane vyvysene dacie s ktorymi ozaj pri ich nizkej cene ani nie je co riskovat kebyze aj suchnes bruchom o kamen .. .. takze ono kazda minca na dve strany ... a suv maju tiez svoje vyhody... a je ich dost... pravda je taka ze aj chalupari dnes uz presedlavaju z kombikov na suv... vyssiu svetlost nicim nenahradis... ziadnymi litrami v kufri ani super infotainmentom...
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 10:54
Re: nesmyslnost SUV
Rozumbrado, hlavně se do nich lépe nasedá. A vystupuje. Divil by ses, co lidí má nějaké zdravotní problémy a nemůže prostě padat dolů do tradičních sedanů hatchbacků jako Němci do krytu.
Tradiční auta jsou pro mladý. Ty nic nebolí, nastupuje se jim a vystupuje dobře.
Taky si pamatuji jak jsem se pořád bouchal do hlavy.
To s SUV nezažiješ, nad hlavou je vždy dost místa, hlavně při nastupování a vystupování.
19. 11. 2021 11:56
Re: nesmyslnost SUV
Ona je otázka, jesli by většina esuuvéčkařů staršího data výroby radši dnes nenasedla do MPVéčka, kteréžto v podstatě skoro vymizelo. Taková Venga (či iX20) na trhu žádné pokračování nemá, což je velká škoda. Bayon do toho nepočítám, to není žádný nástupce.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2021 15:03
Re: nesmyslnost SUV
no tak to jsme národ invalidů. ale to bylo vždy vlastně. Každého bolí záda ( i já mám s nimi velký problém ), a přesto nemám problém si sednout i do normálního auta. Sedačky, které jsou důležitější bývají naopak lepší v těch běžných autech.
A bouchání do hlavy, to je argument. Když půjdu po ulici a nabourám do lampy svojí neschopností, tak nechám všechny lampy odstranit?
A nezapomněl jsi zmínit třeba lepší výhled?
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:22
Re: nesmyslnost SUV
Konkrétně v téhle třídě je pro mě je jedinou výhodou rozumná prostornost proti mizérii v emisně snížených hatchích, a to při zachování slušné ceny. Vše ostatní je pro mě nevýhodou.
20. 11. 2021 11:24
Re: nesmyslnost SUV
Slovenčina moja...
Výška nemôže byť vyššia alebo nižšia - len väčšia alebo menšia. Vety sa píšu s veľkým písmenom na začiatku a bodkou (výkričníkom, otáznikom, atď.) na konci. Ešteže aspoň i/y píšeš správne. Ešte by to chcelo interpunkcie a obmedziť tie trojbodkové príšernosti, a bude sa to dať čítať. ;-)
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 09:44
Enzo měl pravdu
Bohužel objemem kufru objem motoru fakt nedoženete :-) :-) :-) :-)

Objem a válce ničím nenahradíš. To stále platí :-) :-)
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 09:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
19. 11. 2021 10:42
Re: Enzo měl pravdu
Mojím plagátovým favoritom boli desaťvalce: také Porsche carrera GT s jeho famóznym atmosférickým 5,7 V10 považujem za jedno z najlepších športiakov histórie, ten zvuk a charakter je nezabudnuteľný:
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 10:57
Re: Enzo měl pravdu
A co Tvé příspěvky v 6:03, 7:55, 8:13, 8:44, 8:59, 9:10, 9:33, 9:49 trolle???
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 14:25
Re: Enzo měl pravdu
Už si vyměnil doktora nebo prášky nemamterasu ani balkon? :-)
19. 11. 2021 19:35
Re: Enzo měl pravdu
Daj si ho na hatelist a máš pokoj....
Avatar - iudex
19. 11. 2021 10:47
Re: Enzo měl pravdu
Tak mi napadá, že V10 by mal byť aj Tvoj favorit, keďže bol v Lexuse LFA (objektívne tiež famóznom športiaku). ;-)
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 11. 2021 10:59
Re: Enzo měl pravdu
"Můj favorit právem velmi chválený V8 5.0 smáznou už biturbo šestiválce = nic proti LÁÁÁÁSCE k víc válcům a většímu objemu, jen holt realita"

Realita je taka,ze ked zacnes porovnavat jablka s jablkami a nie ako ty jablka s hruškami ,tak zistis ,ze V8 biturbo hravo zdola V6 biturbo,rovnako ako atmo V8 atmo V6 a vtedy pocitis v reale tie 2 valce navyse a poriadny objem k tomu.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 11:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 14:24
Re: Enzo měl pravdu
Spolehlivost, krouták od nízkých otáček, zvuk a charakter nesmázne nic :-)
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 21:33
Re: Enzo měl pravdu
tou trpíš ty, bolševická kedlubno :-)
19. 11. 2021 12:01
Re: Enzo měl pravdu
Když nebudu brát v potaz nic pod 4 válce a nezajímá mě poruchovost, životnost a LSPI, tak naprosto vždy šáhnu radši po turbomotoru (1.3-1.5) než moderním atmo-dvoulitru.

Tvá poučka o objemu už dávno neplatí.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 12:16
Re: Enzo měl pravdu
Platí stále. Protože 2,0 turbo je úplně jiný kafe než 1,2 turbo :-!
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 13:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 11. 2021 13:35
Re: Enzo měl pravdu
reagoval jsem na větu, že objem ničím nenahradiš...
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 14:29
Re: Enzo měl pravdu
Ano. A plati to stále. Objem ničím nenahradíš :-!
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 09:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2021 11:52
Re: Enzo měl pravdu
Ne platí to stále, turbo je o ho*vně, to je akorát další věc, která odchází a kompresor je sice fajn, až až pro ty vrcholné modely.

Jako základ stačí pořád atmosféra, dnešní atmosférická V6 může mít 350 HP a V8 Klidně 550. To bohatě stačí.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 13:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 13:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 21:34
Re: Enzo měl pravdu
nesmíš si kupovat dvoulitr, ale šestilitr buddy :) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 12:19
Re: Enzo měl pravdu
Bohužel, už i dnešní rádoby experti často žiji v bludných představách, že kvalitu auta dělá úhlopříčka displaye a počet barev led osvětlení...

Viz barthoviny, barthgo atp. ...
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 13:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2021 11:49
Re: Enzo měl pravdu
Auto pro řadu lidí rozhodně není jen přibližovadlo z A do B, ale i věc, v které tráví dost času, baví je nebo to maj vyloženě pro radost z jízdy.

Samozřejmě netýká se hekeplů s oturbeným litrem :-) :-) :-)
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 13:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tielman
19. 11. 2021 10:52
Pokud by mi prodejce...
...poradil místo Fabie Combi Kamiq, tak jdu k jinému prodejci, protože bych si pomyslel, že prodejce vůbec nechápe, co po něm zákazník chce, což může generovat jen řadu dalších dílčích nepochopení... Fabii Combi nejspíš skvěle nahradí Scala, nikoliv Kamiq.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 11:02
Re: Pokud by mi prodejce...
To je jako jabka a hrušky. Scala ano, Kamí-kv určitě ne. V benzínu navíc užrané ...
Přešel jsem z kombi na SUV, nebo co je CX-5 vlastně zač.
Do CX-5 se toho moc nedá ale já už velký nákladový prostor nepotřebuji.
Když je nejhůř, sklopím sedadla.
Do kombi se bez sklápění vejde vánoční stromek, celé kolo atd. Od té doby, co jsem měl kombi, jsem na střeše přestav vozit věci, když jsem měl střešní box a úchyty na kola atd.
Teď už mám 2. SUV, tedy celkem 12 let a všechno co jsem potřeboval jsem odvezl. Ale moc už toho fakt nevozím.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 12:13
Re: Pokud by mi prodejce...
Fabii combi skvěle nahradí jen Fabia combi. A to je ten problém :-!
Avatar - petr petrumr
19. 11. 2021 19:15
Re: Pokud by mi prodejce...
Chataři a chalupáři mají vozík, tak ten kombík už tolik neletí, pizzař a rohlík dojedou už skoro všude a stavebniny mají tak už auta na rozvážku. Auto musí mět závěs a právě škoda to nezaručuje.
20. 11. 2021 11:25
Re: Pokud by mi prodejce...
Ty máš teda prehľad... ;-) :yes:
24. 11. 2021 01:45
Re: Pokud by mi prodejce...
:-) :yes:
19. 11. 2021 11:43
Nerozumím...
Proč zahrnujete do srovnání dynamiku a pružnost dvou výkonných variant shodných motorů? (důvod chápu, ale toto kritérium nemělo být z objektivního hlediska v hodnocení zahrnuto)
Proč není alespoň zohledněna výrazně nižší spotřeba Fabie?

Aha, on by nakonec byl vítěz ten druhý :-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 12:11
Dva světy
Jeden je na délku, druhý na výšku. To je celé. Zvlášť Kamiq je případ, kdy je opravdu velmi prostorná kabina a aby se třídní a modelově Kamiq vměstnal do výrobního programu tak zadní převis je seseknutý.

Co mi vyloženě chybí pokud jsem nepřehlídl tak to je výška sedáku nad zemí a světla výška. Protože co Kamuqu vyčíst nejvíc je to, že světla výška příliš SUV není.

Že Škoda zařízla Fabii Combi považuji za obrovskou chybu a jednoznačné pohrdání zákazníky. Škoda upřednostňuje politické vize EU a vize Diesse... Ok, severské země a bohaté Německo a Holandsko dostává své. Ale Škoda vždy byla prezentována jako Česká!!!

Dnes se ukazuje, že Škoda není česká ani zdaleka. A mnohem víc český je i takový Hyundai!!! Ten totiž stále umí nabídnout českému zákazníkovi vlastně mnohem víc.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
19. 11. 2021 17:08
Re: Dva světy
Škoda upřednostňuje to, co a) zákazníci chtějí kupovat, b) na čem je schopná vydělat a c) co má budoucnost. Fabia Combi neexceluje ani v jedné z těhle disciplín, to už jsme tu probrali mockrát.

Zajímavý je ten apel na ČR... zkusil jsem najít čísla, ale rychle se mi to nepodařilo, jen v nějakém článku na idnes.cz se zmínilo, že podíl kombíku v ČR je "nadpoloviční"... možná ve statistikách mdcr.cz.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 17:42
Re: Dva světy
Obecně naprosto chápu, že malý kombík z pohledu bohatého západního Evropana je ... póvl. Tam když už někdo chce rodinný vůz tak bere nejmíň nižší střední.

Jenže pro ČR a východní Evropu platí přesný opak. Tady pokud už se nějaká rodina dotáhne na pořízení nového vozu, tak je limit právě často kolem 400, 450t. ... a v téhle ceně prostě Škoda nic jiného než Fabii Combi nabídnout neumí.

Fabia Combi na tři východní Evropy a na našem trhu prostě bude hodně chybět. V Německu po ní neštěkne ani pes.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:24
Re: Dva světy
Nebýt sabotáže EU v tom bodě b), kombík by byl. To snad přiznala i sama automobilka.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 09:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2021 21:41
Re: Dva světy
Koncern neví ani dnes, jaká norma v roce 2025 bude, takže nedělej chytrého.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
21. 11. 2021 11:29
Re: Dva světy
a jaké tedy budou limity v euro7?
19. 11. 2021 14:17
Kushaq
Neviem preco autor povazuje indicky Kushaq za najmensie SUV, ked Kamiq ma zhodne rozmery, len je o nejaky centimeter dokonca nizsi...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomogo
19. 11. 2021 16:16
Tak nějak si nevím rady...
... na co ty motory vlastně jsou vhodné.
1. Na dálnici, dlouhý nájezd a velkou zátěž je dobré silné TDI.
2. Na okresky, ale taky dlouhé nájezdy je lepší nějaký slabší TDI.
3. Na zábavu, kultivovanost a stále rozumnou spotřebu a zátěž je super pro takové auto třeba 1.5 TSI.
4. Na popojíždění kolem baráku je lepší benziňák bez turba.

Tak k čemu to 1.0 TSI vlastně je?
1. Karbonovat to bude stejně jako 1.4-2.0 TSI.
2. Spotřeba není nějak fascinující, snad jen ve městě je dobrá.
3. Výkon je možná dostačující, ale jak pro koho.
4. A vysoké nájezdy a zatížení to asi taky v běžném provozu nevydrží. To znamená, že to půjde do šrotu a místo toho opět nové auto. Takže ekologie taky nic moc.

Podle mě to je zajímavé jen na papíře a to je vše.
Asi bych si vybral na nějaké to popojíždění spíše Hyundai i30 Combi 1,5 DPi 81 kW.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
19. 11. 2021 16:55
Re: Tak nějak si nevím rady...
Jsou vhodné jako normální motor pro rodinné auto na univerzální použití, na těch 10-15tkm za rok, co většina soukromých jezdců tak najezdí. Naopak si myslím, že nízká spotřeba TSI (EB, TCe, TGDI, ...) a stále větší komplikovanost TDI znamená, že už se ta nafta vyplatí jen těm, co jezdí opravdu hodně, typicky pracovně.
Mám dojem (ale ne úplně podložený zkušenostmi), že vrchol bylo 1.2TSI v poslední verzi - to je pro Octavii naprosto dostatečná motorizace, s manuálem příjemně kultivovaná v nejčastěji používaném spektru otáček, úsporná, už konečně spolehlivá - a ne, zdá se, že ani "ježdění kolem komína" ji nějak zvlášť nevadí.
Avatar - Tomogo
19. 11. 2021 17:08
Re: Tak nějak si nevím rady...
Tím si právě nejsem jist. Asi si budeme muset počkat 10 let a pak hodnotit. Ale třeba se pletu... Jen jsem těch TSI na šrot viděl už poměrně dost. Včetně toho mého. Ale to uznávám byl opravdu nepovedený kousek (CC 2.0 TSI r.v. 2009).
Avatar - Emel
19. 11. 2021 17:19
Re: Tak nějak si nevím rady...
Jako takhle... půlmilionové nájezdy ti neslibuju. Ale motorů, co mají na hrbu 150-200tkm už je dost a na základě poměrně velkýho vzorku v ČR se dá říct, že 1.0TSI je nadprůměrně spolehlivej motor - nejen ve svý třídě, ale i ve srovnání se svými atmo předchůdci.
Ví se o jednom "konstrukčním" problému (namáhání spojky díky tomu, že zpátečka je moc do rychla - malá převodovka a nevhodný stálý poměr). Nevím přesně, kterých modelů a ročníků se to týká.
19. 11. 2021 18:39
Re: Tak nějak si nevím rady...
Z mého pohledu je 1.0 TSI vhodný motor pro všechny, co předtím měli nějaký slabší diesel (1.9 TDI, 1.6 TDI). Kulturu jízdy to má o třídu až dvě třídy lepší, spotřeba je vyšší jen nepatrně. A právě na dálnici se vůbec neprojeví největší nectnost 1.0 TSI, což turbodíra v nízkých otáčkách.
Myslím si, že se ten motor hodí i pro některé dřívější majitele slabších benzíňáků, které se pro dosažení obstojné dynamiky musely hodně vytáčet.
Výhoda 1.0 TSI je právě spolehlivost. Koncern VW má nepřetržitý vývoj benzínových motorů s přímým vstřikováním od roku 2000 a s přeplňovanými verzemi od roku 2004. Dětské nemoci si odskákali dřívější majitelé a teď patří jeho přímovstřikové benzínové motory k těm nejspolehlivějším.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 19:27
Re: Tak nějak si nevím rady...
Na TDI v téhle třídě zapomeň. 1.5 je drahá. Benzíňáky bez turba většinou slabé. Výkon i spotřeba jsou úplně v pohodě. To, že nic nevydrží, je pouze tvé nepodložené tvrzení. i30 proč ne, akorát to není auto do města a zprasili si servisní síť.
Avatar - Tomogo
19. 11. 2021 21:18
Re: Tak nějak si nevím rady...
Říkáte někomu, komu se ve 120 tisících rozpadl 2.0 TSI. Koupeno nové, olej měněn do 15. tisíc. Od servisáka info, že je to běžné a nejsou výjimky i v 70. tisících. Jen spousta lidí neřeší že je motor v troskách a vesele jezdí dál. Zničené svody turba, karbon všude, podpálené díky karbonu ventily a v kýblu pístní kroužky. A to už nemluvím o odejitém senzoru sání...
A všichni vám řeknou, že TSI žere olej. Není to pravda. Jen ta zničená a to je bohužel nemalé množství. Mě to začalo žrát olej až po těch kroužcích. Po generálce motoru opět vše v pořádku.
Jj TSI je známka dokonalosti.
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2021 02:19
Re: Tak nějak si nevím rady...
Opravdu nejsou všechna TSI od roku 2007 jeden a ten samý motor.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 08:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomogo
20. 11. 2021 09:06
Re: Tak nějak si nevím rady...
Věřím, ale fyziku neošidíte. Přímý vstřik s kombinací s EGR je vstupenka k problémům u každého motoru. A pokud auto žere olej, tak je to už pomalu tutovka.
Kamarád měl Audi A4 r.v. 2013 a ty samé problémy. Nakonec to prodral o 240 tisíc laciněji, než já to opravené CC. Jak říkal, "já už jezdil jen na olej".
Ale nechci tu ty 1.0 TSI odsuzovat dopředu. Asi si počkám na konečný soud pár let.
Jen se prostě nemohu zbavit té nedůvěry po těch pár zkušenostech a rozhovoru se servisákem.
PS: Někde jsem četl, že některé motory se obejdou i bez EGR ventilu. Ale nevím, jestli je to tento případ.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomogo
21. 11. 2021 11:38
Re: Tak nějak si nevím rady...
Ale stejně bych si asi spíš vybral Kia Ceed 1.5 T-GDI. Kdybych chtěl silnější motor než Hyundai i30 1.5 DPI.
22. 11. 2021 20:15
Re: Tak nějak si nevím rady...
https://youtu.be/z65HyJEMQ8E
Avatar - Tomogo
22. 11. 2021 22:48
Re: Tak nějak si nevím rady...
18 měsíců a 100 tisíc. To asi nebude užívání průměrného občana. Motor zakarbonovanej i při takovém dlouhém nájezdu. To bude při kratších cestách na šrot.
28. 11. 2021 18:13
Spotreba
Prikaz znel jasne, Kamik musi vyhrat.
Alebo redaktor nevie pouzivat kalkulacku, lebo spotreba 5,5 vs. 6,5 ma znamku zhodne 1,5,co je nezmysel.

V konecnom dosledku v dnesnej dobe ani jedno auto z dvojice.
Fabia ma len velky kufor, inak je vnutri mala + zdechly motor.
Jedina vyhra je cena.
Kamik jazdne priemerne, priestor vnutri onicom a kufor nepodstatny, zase len priemerny. A dizajn horsi ako u Fabie.
Rozbalit vlákno
0