Novinky

Zpět na článek

Nejostřejší Porsche 718 Cayman je tu. GT4 RS má motor z 911 GT3

15 komentářů

Šimpanz
jen škoda, že to prezentují v takové barvě-nebarvě.
Avatar - Emel
Emel
Hezký to je, jen už to trošku popírá tu ideu "levnýho" Porsche. No nic, je prostě potřeba vydělávat víc peněz 😄
Avatar - white label
white label
Njn, s mírně podladěným motorem z GT3, dostává zákazník i pouze mírně podladěnou cenovku z GT3. 😉
Šimpanz
Tak ono už spojení "levné Porsche" je trochu protimluv. Na druhou stranu běžné verze 718 tak úplně nedosažitelné nejsou. A myslím, že tenhle unikát si svou cenu obhájí s prstem v nose a časem jako ojetina bude možná svou cenu i navyšovat, protože těžko hledat takovou káru na současném trhu. Takže správně je tvá druhá věta, je potřeba vydělávat víc peněz. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
My sme chlapci skromný takže by stačil aj Cayman GTS.
Avatar - white label
white label
A stačil by aj s manuálom, či? 🤔
Avatar - speedfred
speedfred
Samzrejme, ešte by som ušetril 😒] . Či?
Avatar - white label
white label
Hej, ušetril...
webpaja
To je jediná věc, že RS nedostávají manuál. Jinak hledat chybu je zbytečnost! :yes:
Avatar - white label
white label
K manuálu myslím bohatě stačí i "normální" GT4 za mnohem přijatelnější cenu.
RS jsou primárně okruhovky pro co nejlepší čas.
webpaja
Má to motor jako GT3, tak je to trochu škoda. Ale je fakt, že většina lidí nebude chtít na okruhu řadit manuálně.
Avatar - white label
white label
Tak jsem se dočetl, že Porsche ani žádný manuál vhodný pro GT4 RS nemá.
Manuál z GT4 nezvládá vysoké otáčky (9 000), nehledě na to, že je kritizován za své dlouhé převody.
A manuál z GT3/992 je zase příliš dlouhý na to, aby se do GT4 RS vešel.
Takže tady žádný GT4 RS "touring" (s MT) nehrozí. 😉
Jinak ten rozdíl -10PS (proti GT3) není způsoben nějakým úmyslným podladěním, ale prostým zvýšeným protitlakem delšího a složitějšího výfukového systému (jiné umístění motoru), který musí být (kvůli zadnímu difuzoru) dělený na 2x 3 do 1, kdežto GT3 má 6 do 1. Proto má taky GT4 RS o poznání jiný zvuk, než GT3, u kterého dominuje zvuk výfuku, kdežto u GT4 RS je naopak akusticky výraznější sání.
Šéf oddělení GT tvrdí, že ten papírový rozdíl 10 PS je spíš nadsazený a reálný rozdíl bude menší, podle jeho odhadu spíš jen něco do 5 PS.
Avatar - white label
white label
Myslím, že zrovna u tohoto modelu je úplně jedno jestli ho prezentují v kanárkově žluté, nebo nějaké neutrální barvě. Dalo se očekávat, že to bude něco ze "sonderfarben", a ty jsou u GT4 RS jen dvě, modrá Shark, ve které prezentovli už poslední GT3 a pak tahle nová šedá Arktik, která se objevila nedávno u vrcholného Cayenne GT.
Design sériových disků kol pochází z posledního Speedsteru (991.2) a design příplatkových magneziových disků kol je zase totožných s těmi, které dostalo poslední GT2 RS (také 991.2) v rámci příplatkového Weissach paketu, tedy podobně jako tady u GT4 RS.
Šimpanz
Vzhledem k tomu, že je tady řada karbonových doplňků, tak třeba s tou modrou shark by daleko lépe vynikly než s tou šedivou. Ale máš pravdu, kdyby mi někdo nabídl svezení, tak se na barvu neptám.
Avatar - white label
white label
Karbonové doplňky jsou tam díky Weissach paketu za nemalý příplatek. Kdyby to byla světlejší šedá, ideálně křídová, tak by to bylo kontrastní dost. S modrou Shark už pezentovali GT3, tak to musí odlišit, stačí, že to má z GT3 motor. 😉