Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejostřejší Porsche 718 Cayman je tu. GT4 RS má motor z 911 GT3

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Porsche na autosalon v Los Angeles přivezlo dosud nejradikálnější provedení modelu 718 Cayman.

Nese přídomek GT4 RS a možná už jste o něm slyšeli. Výrobce totiž na tuhle verzi upozornil v říjnu, když oznámil, že Jörg Bergmeister za volantem novinky zajel kratší část okruhu Nürburgring, měřící 20,6 kilometru, v čase 7:04.511. To je o neskutečných 23,6 sekundy lepší čas, než jaký zajela standardní verze modelu Cayman GT4.

Kompletní specifikace ovšem Porsche oznámilo až nyní, krátce před premiérou na autosalonu v Los Angeles.

Určitě nejvýznamnější novinku  GT4 RS představuje 4litrový plochý šestiválec, převzatý přímo z Porsche 911 GT3. Atmosféricky plněný motor je naladěn na maximální výkon 368 kW a nejvyšší točivý moment na 450 N.m. A omezovač zasahuje až v 9000 otáčkách.

Šestiválec je kombinován se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohání zadní kola. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,4 sekundy, maximální rychlost činí 315 km/h.

Porsche se ale zaměřilo také na další důležité věci, například hmotnost. Dvoumístné kupé díky mnoha dílům z lehkých materiálů váží slušných 1.415 kilogramů. Přední kapota je z uhlíkových vláken, v kabině najdeme lehčí koberečky, textilní poutka ve dveřích místo tradičních madel a výrobce vozu dal také méně izolačního materiálu. Zadní okno je z lehčího skla.

Video se připravuje ...

Cayman GT4 RS dostal také specificky naladěné šasi. Ve srovnání s klasickým Caymanem má GT4 RS o 30 milimetrů světlou výšku, nastavitelný podvozek je díky upraveným tlumičům, pružinám a stabilizátorům tužší. Auto stojí na 20palcových kovaných hliníkových kolech.

A myslelo se samozřejmě i na aerodynamiku, takže se vůz chlubí velkým zadním křídlem a řadou dalších prvků, které zlepšují přítlak.

Porsche už na GT4 RS přijímá objednávky, dodávky hotových strojů začnou v prosinci. V Německu cena startuje na částce 141.338 eur, což je v přepočtu asi 3,56 milionu korun. A jestli chcete ještě víc, v ceníku si můžete zaškrtnout příplatkový Weissach paket, který přidá karbonové prvky, hořčíková kola a ještě lepší aerodynamiku.

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - white label
22. 11. 2021 02:18
Re: Bezkonkurenční brousek,
Tak jsem se dočetl, že Porsche ani žádný manuál vhodný pro GT4 RS nemá.
Manuál z GT4 nezvládá vysoké otáčky (9 000), nehledě na to, že je kritizován za své dlouhé převody.
A manuál z GT3/992 je zase příliš dlouhý na to, aby se do GT4 RS vešel.
Takže tady žádný GT4 RS "touring" (s MT) nehrozí. ;-)
Jinak ten rozdíl -10PS (proti GT3) není způsoben nějakým úmyslným podladěním, ale prostým zvýšeným protitlakem delšího a složitějšího výfukového systému (jiné umístění motoru), který musí být (kvůli zadnímu difuzoru) dělený na 2x 3 do 1, kdežto GT3 má 6 do 1. Proto má taky GT4 RS o poznání jiný zvuk, než GT3, u kterého dominuje zvuk výfuku, kdežto u GT4 RS je naopak akusticky výraznější sání.
Šéf oddělení GT tvrdí, že ten papírový rozdíl 10 PS je spíš nadsazený a reálný rozdíl bude menší, podle jeho odhadu spíš jen něco do 5 PS.
18. 11. 2021 14:01
Re: Bezkonkurenční brousek,
Má to motor jako GT3, tak je to trochu škoda. Ale je fakt, že většina lidí nebude chtít na okruhu řadit manuálně.
Avatar - white label
18. 11. 2021 13:34
Re: Bezkonkurenční brousek,
K manuálu myslím bohatě stačí i "normální" GT4 za mnohem přijatelnější cenu.
RS jsou primárně okruhovky pro co nejlepší čas.
18. 11. 2021 13:26
Re: Bezkonkurenční brousek,
To je jediná věc, že RS nedostávají manuál. Jinak hledat chybu je zbytečnost! :yes:
Avatar - white label
18. 11. 2021 10:51
Re: Bezkonkurenční brousek,
Hej, ušetril...