Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejostřejší Porsche 718 Cayman je tu. GT4 RS má motor z 911 GT3

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
22 Fotogalerie
Diskuze (15)

Porsche na autosalon v Los Angeles přivezlo dosud nejradikálnější provedení modelu 718 Cayman.

Nese přídomek GT4 RS a možná už jste o něm slyšeli. Výrobce totiž na tuhle verzi upozornil v říjnu, když oznámil, že Jörg Bergmeister za volantem novinky zajel kratší část okruhu Nürburgring, měřící 20,6 kilometru, v čase 7:04.511. To je o neskutečných 23,6 sekundy lepší čas, než jaký zajela standardní verze modelu Cayman GT4.

Kompletní specifikace ovšem Porsche oznámilo až nyní, krátce před premiérou na autosalonu v Los Angeles.

Určitě nejvýznamnější novinku  GT4 RS představuje 4litrový plochý šestiválec, převzatý přímo z Porsche 911 GT3. Atmosféricky plněný motor je naladěn na maximální výkon 368 kW a nejvyšší točivý moment na 450 N.m. A omezovač zasahuje až v 9000 otáčkách.

Šestiválec je kombinován se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohání zadní kola. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,4 sekundy, maximální rychlost činí 315 km/h.

Porsche se ale zaměřilo také na další důležité věci, například hmotnost. Dvoumístné kupé díky mnoha dílům z lehkých materiálů váží slušných 1.415 kilogramů. Přední kapota je z uhlíkových vláken, v kabině najdeme lehčí koberečky, textilní poutka ve dveřích místo tradičních madel a výrobce vozu dal také méně izolačního materiálu. Zadní okno je z lehčího skla.

Video placeholder
Porsche 718 Cayman GT4 RS • Zdroj: Porsche

Cayman GT4 RS dostal také specificky naladěné šasi. Ve srovnání s klasickým Caymanem má GT4 RS o 30 milimetrů světlou výšku, nastavitelný podvozek je díky upraveným tlumičům, pružinám a stabilizátorům tužší. Auto stojí na 20palcových kovaných hliníkových kolech.

A myslelo se samozřejmě i na aerodynamiku, takže se vůz chlubí velkým zadním křídlem a řadou dalších prvků, které zlepšují přítlak.

Porsche už na GT4 RS přijímá objednávky, dodávky hotových strojů začnou v prosinci. V Německu cena startuje na částce 141.338 eur, což je v přepočtu asi 3,56 milionu korun. A jestli chcete ještě víc, v ceníku si můžete zaškrtnout příplatkový Weissach paket, který přidá karbonové prvky, hořčíková kola a ještě lepší aerodynamiku.

Vstoupit do diskuze (15)