Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Na domácím trhu a v EU Škoda kašle na přání zákazníka a vyrábí si co se jí zrovna hodí z pohledu emisniho diktátu.
Škoda zařízla Fabii Combi jen aby mohla vyrábět nesmysly v podobě EV.
Ale pro Inda uděláme první poslední... Dokonce mu vyvineme dva modely přímo... Višna je uspokojena, středoevropský a vychodoevropský zákazník dostal kopanec do zadku s pozdravem od Diesse s tím, že v EU si máš přece koupit Enyaq! ... :no: :no: :no:
Škoda zařízla Fabii Combi jen aby mohla vyrábět nesmysly v podobě EV.
Ale pro Inda uděláme první poslední... Dokonce mu vyvineme dva modely přímo... Višna je uspokojena, středoevropský a vychodoevropský zákazník dostal kopanec do zadku s pozdravem od Diesse s tím, že v EU si máš přece koupit Enyaq! ... :no: :no: :no:
To vis v Indii nemaji Green deal a Fitfor55, tak muzou delat normalni auta 😉
Děkuji, nechci
https://www.denik.cz/…di-20200118.html
https://www.denik.cz/…di-20200118.html
Co jsi tímto debilním odkazem jako chtěl říct? Že pokud se nepřeorientujeme na nařízenou elektrodebilitu, tak v evropských městech bude vzduch jako v těch indických? Nespadl jsi na hlavu? :-O :no:
rohYpnol
Hodili do hrnce Fabii, Polo sedan, Octaii. A uvařili tohle. Invence nula.
Ale za mě to není kritika. Vypadá to slušně. Škoda že Evropa je o tohle ochuzena. Tohle je model, který by měl přinejmenším ve střední a východní Evropě a na Balkáně salra úspěch.
Bohužel, Škoda nestojí o úspěch pro lidi, ale stojí pouze o úspěch v EV pro bohaté severské země...
Ale za mě to není kritika. Vypadá to slušně. Škoda že Evropa je o tohle ochuzena. Tohle je model, který by měl přinejmenším ve střední a východní Evropě a na Balkáně salra úspěch.
Bohužel, Škoda nestojí o úspěch pro lidi, ale stojí pouze o úspěch v EV pro bohaté severské země...
Úspěch ve střední Evropě? Malý sedan?
Cruze, Thalia, Fluence, Fabia sedan... Těch aut tu nejezdilo zrovna málo :-!
No a jak je to dlouho, co byly populární?
Po celou dobu co šly koupit.
Úspěch? To asi ne, všechny ty jmenované sedany se prodávaly jen díky příznivé ceně (a ta byla pokaždé nižší než základní modely z kterých byly odvozeny).
Jak víš že to byla jen příznivá cena a nic víc???
Vždy tam je ten benefit velkého kufru, větší tuhosti a většího pohodlí.
Vždy tam je ten benefit velkého kufru, větší tuhosti a většího pohodlí.
Protože občas nějaká automobilka ten sedan nabídla za cenu hatchbacku... Astra I a II, Focus... a v drtivé většině případů to byla okrajová záležitost.
Dokonce i u Mazdy 3 (minulé i současné), kde je sedan jasně hezčí, jich já osobně moc nepotkávám.
Dokonce i u Mazdy 3 (minulé i současné), kde je sedan jasně hezčí, jich já osobně moc nepotkávám.
žádné z nich už nemá nástupce. Proč asi?
Preto, ze su umelo propagovane SUV a EV, z torych su podstatne vyssie marze.
Keby tie naše domáce trhy boli také veľké ako ten indický, Škoda by určite robila malý kombík špeciál pre nás.
Indie je pokud jde o prodej novych aut cca 3-4x mensi trh nez evropa.
Bacha, my nie sme Európa, teda čo sa trhu týka. My sme východná Európa s inými požiadavkami trhu a inou kúpnou silou ako ten západnejší svet.
Nevím jak vy, ale my jsme Evropa. U ČR je dlouhodobě vidět, že nám tu na autech záleží, jsme ochotní za ně relativně víc utrácet a skladba prodaných aut není zase tak daleko třeba od Německa, Rakouska, ...
Ten neustale starnouci vozovy park me ale privadi k otazce kolik z tech v CR prodanych aut (a treba i prvne registrovanych aut) tu vazne zustane a kolik jich je dodatecne vyvezeno. Treba ja s lepsi polovickou taky prispel k reexportu z CR do DE (Juke co stal tehda v DE 21tis stal v CR 16tis) a velke rozdily se daly / daji najit napric znackama.
No,fandíš nám dosť, ale ružové okuliare sú zbytočné. realita je aká je. Skladba predaných áut rovnaká nie je, a čo sa tried a cenových hladín týka, tak už vôbec nie. Logicky, človek zarábajúci 1000,-€ a 3000,-€ ,á iné priority a iné možnosti. Ani pri pohľade na vek vozového parku v tuzemských krajoch nemôže byť o rovnakých, ani prodobných trhoch veľmi reč. Vidno to aj z toho, koľko názorov sa tu prikláňa k malému kombíku - pritom o jeho úspechu na západ a juh od českých hraníc možno úspešne pochybovať.
No hele... myslím si, že kdybys udělal srovnání třeba českých a německých registrací na 100.000 obyvatel, tak bys byl překvapený tím, že tam až takový rozdíl není. Stejně tak pražské ulice snesou srovnání s libovolnou evropskou metropolí (s výjimkou luxusních letovisek typu Monako).
V bohatém Švýcarsku lidé zarábajúcí nejvíc v Evropě měli dlouhodobě nejprodávanější auto Octavii...
O tom malém kombíku se sice hodně mluví... jenže jenom mluví, v ČR to taky žádný velký hit není a dlouhodobě bylo nejprodávanější auto u nás Octavia, ne Fabia - což nás mimochodem řadí do německého typu trhu, naopak třeba ta Francie nebo Itálie preferuje spíš ty subkompakty.
V bohatém Švýcarsku lidé zarábajúcí nejvíc v Evropě měli dlouhodobě nejprodávanější auto Octavii...
O tom malém kombíku se sice hodně mluví... jenže jenom mluví, v ČR to taky žádný velký hit není a dlouhodobě bylo nejprodávanější auto u nás Octavia, ne Fabia - což nás mimochodem řadí do německého typu trhu, naopak třeba ta Francie nebo Itálie preferuje spíš ty subkompakty.
V tomto sa asi nateraz nezhodneme. Praha nerovná sa ČR, zrovna tak ako Bratislavu alebo Košice nemôžeš brať za slovenský vzor alebo priemer. Český trh podobne ako ten náš preferuje - jazdenky. ;-)
Tí, čo kupujú nové auto, a u nás by zvolili malý kombík, by v prípade Nemecka alebo inej bohatšej krajiny brali minimálne kombík Golfa, Octaviu. A že sú kombíky u nás žiadanejšie ako na západe je tiež fakt, pokles predajov zaznamenali tam, a keď malé kombi začal z trhu miznúť, u nás bol po nich ešte vcelku hlad. Problém je skôr to, že trh pre malý kombík je proste malý, než aby sa vyplatil. Mne sa ako rozumný kompromis zdá byť Scala, ale na lowendové auto to príliš prehnali s cenou, než aby zaznamenala väčší úspech.
Tí, čo kupujú nové auto, a u nás by zvolili malý kombík, by v prípade Nemecka alebo inej bohatšej krajiny brali minimálne kombík Golfa, Octaviu. A že sú kombíky u nás žiadanejšie ako na západe je tiež fakt, pokles predajov zaznamenali tam, a keď malé kombi začal z trhu miznúť, u nás bol po nich ešte vcelku hlad. Problém je skôr to, že trh pre malý kombík je proste malý, než aby sa vyplatil. Mne sa ako rozumný kompromis zdá byť Scala, ale na lowendové auto to príliš prehnali s cenou, než aby zaznamenala väčší úspech.
Hele - čísla mluví jinak. Je to naopak jihozápad, kde vládnou subkompakty... a my patříme do toho německého prostoru, kde vládnou kompakty.
Kombíky dtto... u kompaktů i střední třídy jsou kombíky obvykle většinová varianta i na evropské úrovni.
U nás na trhu Fabia Combi je už 20+ let a její podíl na prodejích minimálně v poslední době klesá.
Kombíky dtto... u kompaktů i střední třídy jsou kombíky obvykle většinová varianta i na evropské úrovni.
U nás na trhu Fabia Combi je už 20+ let a její podíl na prodejích minimálně v poslední době klesá.
S kombíky je to spíš kulturní otázka, Němci jsou na ně ujetí tak jako my, Francouzi třeba tak moc ne.
Na západ a jih se ve velkém kupují malé hatche a crossovery. To není tak zásadní rozdíl, jen v ČR je větší tlak na maximum prostoru za minimum peněz.
Přesně tak. Na silnicích to zdaleka nevypadá na průměrné stáří aut kolem 16 let (nebo kolik to teď má být) a studie z reálného provozu to taky potvrdila.
http://www.tyden.cz/…roku_205087.html
http://www.tyden.cz/…roku_205087.html
Kdyby to byl liftback, no tak by to byl +- Rapid... a i tam se (kupodivu) líp prodával Spaceback.
Sedan... kdo tady chce sedan? Nikdo.
Když už, tak kombík... což by pak de facto byla ta Fabia kombi.
Což je sice model, který je mně osobně sympatický, ale čísla jeho oblibu nepotvrzují.
Za mě je tohle správný auto pro Indii, s atmo 1.6 třeba pro Rusko, tady mi po tom smutno nebude. Trošku mě mrzí to jméno... ale co už.
Sedan... kdo tady chce sedan? Nikdo.
Když už, tak kombík... což by pak de facto byla ta Fabia kombi.
Což je sice model, který je mně osobně sympatický, ale čísla jeho oblibu nepotvrzují.
Za mě je tohle správný auto pro Indii, s atmo 1.6 třeba pro Rusko, tady mi po tom smutno nebude. Trošku mě mrzí to jméno... ale co už.
Podle mě si i sedan najde spoustu zájemců. A to i u nás. Ale hlavně východní Evropa a Balkán.
Už jen to že kastle je výrazně víc tuhá, takže na nekvalitnich cestách vydrží víc než právě liftback.
Už jen to že kastle je výrazně víc tuhá, takže na nekvalitnich cestách vydrží víc než právě liftback.
Jenže to u nás nikoho moc netankuje, důležitější je kufr a přístup do něj. Možná Balkán, Turecko ale u nás malý sedan fakt moc zákazníků nepochytá. Viz Dacia, prodává se u nás vůbec Logan ? Zato nových Sander už jsem pár potkal.
Je to ta nejméně oblíbená karoserie v našich končinách. Pokud v Evropě nabídneš subkompakt nebo kompakt v sedanu, tak to bude ta nejméně oblíbená varianta.
Rád bych viděl čísla třeba u Corolly... ta stará se v sedanu kupovala prostě přes peněženku, ta nová pokud vím už levnější není... a tím ta obliba sedanu končí.
Rád bych viděl čísla třeba u Corolly... ta stará se v sedanu kupovala prostě přes peněženku, ta nová pokud vím už levnější není... a tím ta obliba sedanu končí.
Sedany Corolly vídám i v nové generaci docela hojně, pořád to platí za takovou reprezentativější variantu, než hatchback, ale i některé kombi. Čísla nebudou velká, ale Toyta má u modelu Corolla silnou historii v sedanech po celém světě, tak možná proto. Že to nefungovalo u ostatních značek v Evropě ? Netuším, ale liftback minimálně u Oktávky funguje. Ostatní auta už odvál čas.
Nez vsechna kombi. Jinak jak pises. :-[]
U všech kombi ne, taková Oktávka či Superb kombi nepůsobí jako chudej příbuznej před liftbackem, alespoň pro mne ne :) Stejně to mam i u jiných aut koncernu, tam je kolikrát hezčí pokoukání na kombík (Audi, i VW) naopak u BMW či MB už tak ne, to jsou buď duchodcovské stěhováky, či jako staré ojetiny romské stěhováky :-[] :-!
Vsechno to pusobi jako pracanti a zadny v eleganci neprekona lift / sedan z ktereho vychazi. At uz obchodak s oktavkou v kombiku nebo manazer s A6 v kombiku s 2l naftou. Nic proti tem autum, poslouzi majitelum vsetraneji a tim asi i lepe, ale lip u toho proste vypadat nebudou.
(vse co pisu samozrejme plati pro me oci ;-) )
(vse co pisu samozrejme plati pro me oci ;-) )
Sedan s dobou stratil na praktičnosti. Kým boli autá hranaté a sklá sklonené mierne, tak bol sedan docela funkčný - veko kufra bolo veľké siahalo skoro od hrany zadných operadiel, kde končilo zadné sklo, často až k nárazníku a prístup do kufra bol skoro taký ako na liftbacku. Ako sa všetko zaobľuje a zadné sklá stále viac ležia, tak prístup do auta tvorí neveľká diera. Veko kufra je krátke, lebo zadné sklo nekončí 20 cm za operadlami zadných sedadiel, ale 20 cm od konca auta...
Však ano. Nikdo tady nepopírá, že aby byl nějaký sedan v Evropě populární, musí být za dobrou cenu. A právě ty dobré ceny pro chudší evropské trhy Škodovce v posledních letech sakra chybí! :-(
No jenže tím, že auto vyrobíš jako sedan, ti výrobní náklady neklesnou... to má smysl jen pokud už máš nějakej globální model a spočítáš si, že bys ho sem mohl vozit.
Jestli se třeba Renaultu vyplatilo prodávat Thalii a Fluence je otázka... jo, těch aut se docela dost prodalo, zase to ale pokazilo reputaci značky.
Škodovka vyloženě lowcost typu Dacia dělat nechce. Jako levné rodinné auto by mohla fungovat Fabia Combi... jenže čísla ukazují, že trh o to nějak extra nestojí.
Jestli se třeba Renaultu vyplatilo prodávat Thalii a Fluence je otázka... jo, těch aut se docela dost prodalo, zase to ale pokazilo reputaci značky.
Škodovka vyloženě lowcost typu Dacia dělat nechce. Jako levné rodinné auto by mohla fungovat Fabia Combi... jenže čísla ukazují, že trh o to nějak extra nestojí.
Zájemců o novou Fabii Combi by na chudších evropských trzích byla spousta, ta čísla nemůžeš soudit podle prodeje dobíhající generace na konci životního cyklu, navíc s osekanou nabídkou motorizací i výbavy! Jejím zaříznutím VW spoustu lidí maximálně nasr...al! :-O :-( :no: :no: :no:
Zkus mi definovat tu legendarni "spoustu". Pokud to nema (idealne vyssich) 6 cifer je to pro automobilku velikosti VW (schvalne pisu VW a ne jen skoda, neb si koncern manazuje portfolio jako celek) pod jeji rozlisovaci schopnosti.
A viděl jsi ceník nový Fabie? ;-)
Ten podíl Fabie Combi na číslech Fabie je dlouhodobě celkem stabilní, pořád je to cca. ta třetina, prostě žádnej zázrak to nebyl už od Fabie II. Nebo řekni, kdy máš pocit, že se Fa Combi prodávala dobře...
Ten podíl Fabie Combi na číslech Fabie je dlouhodobě celkem stabilní, pořád je to cca. ta třetina, prostě žádnej zázrak to nebyl už od Fabie II. Nebo řekni, kdy máš pocit, že se Fa Combi prodávala dobře...
Dost lidí v okolí čekalo na fabii combi teď přemýšlí jestli i30 či Duster.....
Přesně. Tímto ***ským rozhodnutím Škoda (resp. VW) jen nahrál na směč Dacii a Korejcům! :-O Nemluvě o vyhozené miliardě Kč z okna za téměř dokončený vývoj!!! :-O
A co přesně těch "dost lidí" chtělo? Já jen že Fabia 3 Combi se pořád prodává... tak by mě zajímalo, co si ti lidé slibovali od Fa4.
No chtělo novou, moderní generaci Fabie Combi na bází aktuální generace. Co na tom proboha nechápeš? :-O
Lidi co znám jako fakt kupce týhle třídy aut moc neřešej, jestli je to Fa3 nebo Fa4, naopak většinou kvitujou nižší cenu trojky a argumenty typu "moderní platforma" jsou jim fuk.
Neříkám že to není možný, jen chci slyšet ty konkrétní příběhy.
Neříkám že to není možný, jen chci slyšet ty konkrétní příběhy.
Tohle neni omezeno jen na kupce nizsich trid. I u vyssich trid najdes lidi co vylozene jdou po koncicich modelech. Na nejnovejsich featurach jim zas az tak nezalezi a spis si ceni vetsi slevu co dostanou na koncici model + vetsi spolehlivost auta z 6-7 let vychytavane produkce.
Můj dojem je, že tenhle přístup je silnější právě v těch budgetových vodách, kde se často uvažuje starší = osvědčené = levnější na provoz... ale je to jen dojem.
Jo, můžeme vést filosofickou diskusi - dřív bývalo zvykem, že je nový model znatelně lepší než ten předchozí, má 548 zlepšení tady a tady, přináší novou techniku a výbavu, o kterou trh stojí. Tohle jde obecně v poslední době trošku do kopru, nový MB-C jen se čtyřválci a Golf s patlacím ovládáním a tak... takže s tím může klesat i ta touha po novějším modelu.
Jo, můžeme vést filosofickou diskusi - dřív bývalo zvykem, že je nový model znatelně lepší než ten předchozí, má 548 zlepšení tady a tady, přináší novou techniku a výbavu, o kterou trh stojí. Tohle jde obecně v poslední době trošku do kopru, nový MB-C jen se čtyřválci a Golf s patlacím ovládáním a tak... takže s tím může klesat i ta touha po novějším modelu.
Ja si taky myslim, ze je toho v budgetovych vodach vic, ale spis protoze tu na kazde korune zalezi, jde se po co nejlepsich koupich vyrazneji a to novinky na trhu spise neprinaseji.
Zeptej se kteréhokoliv prodejce Škody a vysype ti jich z rukávu, kolik budeš chtít! :-)
Zatim tady o nich ale jen mluvis ty… tyhle auta nikdo enchce, male kombi za poslednich 20 let mela rada automobilek a jsou fuc, proc asi ..
No možna o "pohřebaky" neni až takovy zajem, ale nemyslim si, že by to byla takova bida jako nezajem o sedany tak, aby se vyrobcum kombiky neoplatili vyrabět.
Spravedlivé rozhořčení příběhy nepotřebuje. ;-)
Já třeba teda neznám nikoho, kdo by vyloženě toužil po nové Fabii Combi. Mohl bych ale uvést pár příkladů lidí, kteří si šli pro Fabii, Clio nebo P207 a odjeli kombíkem, protože ho na místě viděli nebo jim byl prodejcem nabídnut. A příplatek byl příznivý.
Já třeba teda neznám nikoho, kdo by vyloženě toužil po nové Fabii Combi. Mohl bych ale uvést pár příkladů lidí, kteří si šli pro Fabii, Clio nebo P207 a odjeli kombíkem, protože ho na místě viděli nebo jim byl prodejcem nabídnut. A příplatek byl příznivý.
Ta statistika prodejů různých karoserií by mě docela zajímala, zrovna Coroll se sedanů prodá docela dost, podle toho co vidím kolem sebe bych dokonce tipnul, že sedan je nejprodávanější, těsně v závěsu kombík a hatch je na silnici vzácnost. Naopak třeba u Tipa frčí kombíky a hatche a seden aby člověk hledal lupou.
U Corolly kdoví. Původně se sedan prodával mizerně, pak ho začali tlačit a dostal se mezi nejprodávanější kompakty v republice. Poslední generace je na cestách vidět, ale podle mě jsou to většinou výprodejové výbavy se starým 1.6 čtyřválcem.
Xylo
Příští ministr průmyslu: Green Deal je realita a s Dukovany nemusíme spěchat (zdroj: Seznamzprávy dnes 7:12). Tak to je super, doufám že ještě zruší výstavbu té blbé dálnice co má vést okolo mé rodné vesničky :*) .
Nová vláda bude katastrofa. Naprosto nekompletní lidi. A Válek, to bude mazec!!! Ten člověk je psychopat, vědí to všichni kdo s ním někdy museli spolupracovat.
Babiš si lepší nástupce nemohl přát. Teď se vlastně ukáže jak byl Babiš skvělý. (I když byl tragédiií).
Babiš si lepší nástupce nemohl přát. Teď se vlastně ukáže jak byl Babiš skvělý. (I když byl tragédiií).
Od listopadu platí, že každá další vláda je horší než ta předchozí. Tak jsem zvědav, jestli se trend udrží
Netahejte sem politiku. Je to trapné a hlavně zbytečné... :no:
Politika dnes bohužel ovlivňuje výrobu automobilú více než zákazník. Jestli tě to nezajímá, tak vlákno přeskoč.
Přesně tak. Politiku dnes na autodiskusích prostě nemůžeš pominout, ať chceš nebo nechceš. Bohužel! :-O :-O :-O Žijeme v naprosto úchylné době, kdy zákazník je to poslední, co automobilky zajímá! :-O :-O :-O :no:
Myslím, že možností kde jinde debatovat o politice máte dost.
Opravdový zákazník má na výber a vybírá. Pak jsou ale teoretikové, co si potřebují vybíjet něco v diskuzích. V naprosté většině jsou tyto příspěvky bez technických a podložených argumentů a bez schopnosti argumentovat na případné dotazy.
PS: Jen tak mimochodem, Indie má emisní normy v cca úrovni EURO6 a limity má i na flotilové CO2.
Opravdový zákazník má na výber a vybírá. Pak jsou ale teoretikové, co si potřebují vybíjet něco v diskuzích. V naprosté většině jsou tyto příspěvky bez technických a podložených argumentů a bez schopnosti argumentovat na případné dotazy.
PS: Jen tak mimochodem, Indie má emisní normy v cca úrovni EURO6 a limity má i na flotilové CO2.
Právě že ten "opravdový zákazník" má kvůli šíleným zelenorudým magorům ve vedení EU ten výběr čím dál tím užší (a dražší) a bude hůř! To jsi ještě nepochopil? Laskavě si srovnej ceníky nejdůležitějších značek před pár lety a dnes! :-O :no:
Každý týden tu vychází retro test. Zkus se někdy podívat na ty ceny v té době.
Ale tobě jsem to psal už xkrát. Ty to ale nechceš vědět. Ty jsi tu od nadávání. A v tom jsi dobrej...
Ale tobě jsem to psal už xkrát. Ty to ale nechceš vědět. Ty jsi tu od nadávání. A v tom jsi dobrej...
Díky. :-) Až na to, že já měl na mysli ceníky tak 5-10 let pět, nikoliv 20 nebo 25 let! :-)
:yes:
Prostě jsou lide, kteři jsou jednodušši a proto neni divu, že nevidi nalevo, napravo a i ten kuň co ma klapky očich ma větši rozhled.
Prostě jsou lide, kteři jsou jednodušši a proto neni divu, že nevidi nalevo, napravo a i ten kuň co ma klapky očich ma větši rozhled.
Přidej, hoť jsem tak rok 2016-18! :-)
Psal jsi 10 let. To už se ti teď nehodí?
Sam vidíš, že před 20 i 10 lety byla auta v reálných cenách o hodně dražší.
Rok 2018 https://www.prerost-svorc.cz/…ctavia-cenik.pdf
Opět to samé, v porovnání s inflaci, průměrnou mzdou a výbavou je situace dnes lepší a nebo stejná.
Takže opět se ukazuje jak dobrý jsi v nadávání a špatný ve znalostech..
Sam vidíš, že před 20 i 10 lety byla auta v reálných cenách o hodně dražší.
Rok 2018 https://www.prerost-svorc.cz/…ctavia-cenik.pdf
Opět to samé, v porovnání s inflaci, průměrnou mzdou a výbavou je situace dnes lepší a nebo stejná.
Takže opět se ukazuje jak dobrý jsi v nadávání a špatný ve znalostech..
No to jsi to ocitoval v takovém Hamunastylu... ten rozhovor je naopak dost jednoznačná podpora jaderné energetiky.
Já to poslouchal. Michalík nechce solotendr, ale přifařit se k nějakému dalšímu státu - třeba k Polsku pro výstavbu 5 bloků poptávaných u Westinghouse. Taky nechce, aby to šlo za ČEZem se státní zárukou. Nějak jsem tam neslyšel nějakou jednoznačnou podporu jaderné energetiky. Nijak jsem nic neupravoval, jen jsem převzal název článku. Mimo jiné poměrně hezky papouškuje myšlenku 32 (let po 89 a 32 podnikatelů), že dosavadní hospodářský model zaměřený na výrobu se vyčerpal, což by znamenalo, že se ušetří elektrika ze zrušených výrobních závodů a inženýři (po sedmdesátce) pracující u PC na zkrácený úvazek prostě tolik elektřiny nespotřebují.
Tak si to přečti:
https://www.seznamzpravy.cz/…-prumyslu-180302
Např:
jedním z cílů našeho předsednictví bude, aby jádro bylo zakotveno v rámci EU jako čistý zdroj.
U nás mají obnovitelné zdroje své limity, takže si myslím, že jaderná energetika bude klíčová.
atd.
https://www.seznamzpravy.cz/…-prumyslu-180302
Např:
jedním z cílů našeho předsednictví bude, aby jádro bylo zakotveno v rámci EU jako čistý zdroj.
U nás mají obnovitelné zdroje své limity, takže si myslím, že jaderná energetika bude klíčová.
atd.
To je ale jinej článek ;-)
Se stejným člověkem? Hele nevím, tys odkaz nehodil... já našel tohle.
Je to rozhovor s ním - asi 50 minut z dnešního rána - odkaz https://www.seznamzpravy.cz/…e-spechat-180715
No, zni mi to jako spousta reci a vznesenych cilu ale doma skutek utek. Postavit JE je beh na 20 let, a to i kdyz se vybrana lokalita. Tvrdit ze neni kam spechat a soustredit se na politiku je krasne mleti pantem, ale prakticky prinos pro stabilitu soustavy a budouci energeticky mix CR roven nule.
Energeticky Mix CR je vetsinove fosilni (52%, jadro jen 40%, treba Slovensko ma z jadra jiz dnes 55% a to jeste nespustilo 2 nove bloky v Mochovcich, fosilni pak pod 30%), vzhledem k tomu ze se nektere uhelky v CR maji odstatovat je jiz dnes jasne, ze z CR bude behem jedne dekady dovozce elektriny. Vahat s vystavbou novych bloku pak tu budouci zavislost CR na sousedech dale prohloubi a hlavne prodlouzi.
Ona by se nemela resit (teda zatim hlavne usty) jen dostavba Dukovan, ale divat se i kam pak / co dal. Sam jsem zvedav co s tim nova vlada svede, jak se predvede. Ocekavani mam velke. :-)
Energeticky Mix CR je vetsinove fosilni (52%, jadro jen 40%, treba Slovensko ma z jadra jiz dnes 55% a to jeste nespustilo 2 nove bloky v Mochovcich, fosilni pak pod 30%), vzhledem k tomu ze se nektere uhelky v CR maji odstatovat je jiz dnes jasne, ze z CR bude behem jedne dekady dovozce elektriny. Vahat s vystavbou novych bloku pak tu budouci zavislost CR na sousedech dale prohloubi a hlavne prodlouzi.
Ona by se nemela resit (teda zatim hlavne usty) jen dostavba Dukovan, ale divat se i kam pak / co dal. Sam jsem zvedav co s tim nova vlada svede, jak se predvede. Ocekavani mam velke. :-)
Ano, zrušit výstavbu všech blbých dálnic a současné blbé dálnice rozbořit. Každá z nich totiž vede okolo nějaké p.rd,ele, ve které se narodil tu nějakej Lojza, tu Franta nebo v támhle té zase Pepík.
johny555
Před dvaceti lety se Korejcům smáli, že dělali slepeniny aut. Teď Korejci dělají dizajnově originální auta a Škoda dělá slepeniny. Zepředu a zezadu všechny škodovky nachlup stejný. Dizajner vezme vždy jeden mustr jenom ho trochu protáhne či zkrátí. Není to vyloženě hnusný, ale když každý třetí auto na ulici vypadá stejně, tak už je to fakt fádní. Poslední povedné auto bylo YETI.
Jenomže ten problém každého třetího auta na ulici se týká výhradně Česka (trochu možná Slovenska), ale zbylých 7 mld lidí tento problém přemíry podobně vypadajících Škodovek v ulicích nepálí... :D
A navíc Enyaq, Octavia 4, Scala, Fabia 4, Superb 3, Kodiaq, Karoq a Kamiq se liší docela dost. A nějaký lowcostový slepenec pro Indii nám může být jedno.
A navíc Enyaq, Octavia 4, Scala, Fabia 4, Superb 3, Kodiaq, Karoq a Kamiq se liší docela dost. A nějaký lowcostový slepenec pro Indii nám může být jedno.
Zajímalo by mě, kolik běžných lidí rozezná zeoředu Karoqa od Kamiqa. To samé Fabii 3 FL od Scaly...
No tak tohle zrovna kdo nerozezná, tak je fakt ignorant... protože světla jsou úplně totálně jinak.
https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Jo pardon, chtěl jsem napsat Kodiaqa od Karoqa... zas* jména :)
To je je jedno, jak Kodiaq před FL, tak po FL má úplně jiný tvar světel než Karoq a to jak těch hlavních, tak těch spodních. A samozřejmě, že jsou i lidi, co nerozeznají Octavii a trojkové BMW, když mají stejnou barvu :D
Možná jsem ignorant, ale když nebudu zkoumat detaily a letmo se na to kouknu, tak mi to přijde v podstatě stejný. Taky se mi stane, že si hned nejsem jistý jestli je to Oktávka nebo Rapid, případně Oktávka nebo Superb. U jiných značek kromě koncernu se mi to nestává. Megane je prostě Megane, Sportage je Sportage, RAV4 je RAV4 a nejde splést s menším či větším modelem stejné značky.
Rav4 a Highlander bych si spletl určitě spíš než Karoq a Kamiq.
https://www.autoguide.com/…rison-Header.jpg
A že by třeba Megane byl nějak zásadně jinak, než Talisman (ale i Kadjar, Espace)... ten pocit taky nemám (no schválně - co za auto je to uprostřed?)
https://leftlane.pl/wp-content/uploads/2018/11/6.jpg
https://www.autoguide.com/…rison-Header.jpg
A že by třeba Megane byl nějak zásadně jinak, než Talisman (ale i Kadjar, Espace)... ten pocit taky nemám (no schválně - co za auto je to uprostřed?)
https://leftlane.pl/wp-content/uploads/2018/11/6.jpg
Máš pravdu, že Renaulti masku mají stejnou. Ale naživo si je nespletu. Ty Škodovky se mi nějak pletou, nevím proč, možná že je jich moc :-) Teď už ani tolik ne, už jsem se zaměřil na detaily. Ale dřív mi to splývalo v jednu univerzální "Škodu". Ono by to tak nevadilo, kdyby to nebylo přeškodovkováno pomalu jak před rokem 89. Mně se nejvíce líbila O 2.gen. A od té doby mi vše přijde jako její slabší odvar.
Tak jasně, když žádný Talisman ani Highlander nepotkáš, tak si je ani nespleteš :-)
Mně se jasně nejvíc líbí Superb III před faceliftem, kombi i lift. A pak Octavia III před FL s xenonama, spíš kombík (ideálně RS).
Mně se jasně nejvíc líbí Superb III před faceliftem, kombi i lift. A pak Octavia III před FL s xenonama, spíš kombík (ideálně RS).
Podle mě nikdy nevypadá dobře auto, které má zadní dveře delší než přední, což je právě problém Superbu Combi. Liftback je v pohodě.
Combi a lift ale mají stejnej rozvor... a zadní dveře jsou cca. stejně k blatníku jako u liftu. Nemám pocit, že by se nějak lišila délka dveří. Tohle mě vůbec neruší.
Jasně, ale u liftbacku je díky zkosení plocha zadních dveří mnohem menší, takže to minimálně nebije do očí, ale u combi to auto vypadá jako dodatečně natažené (opticky projevuje zejména v bílé barvě :D )
topten
kterych u nas stale jezdi mraky
s 1.5tis v manualu do pul mega by to jako levny auto, kam se teoreticky srovna i nenarocna rodina s malejma detma, moh bejt trhak
s 1.5tis v manualu do pul mega by to jako levny auto, kam se teoreticky srovna i nenarocna rodina s malejma detma, moh bejt trhak
Ze strategického hlediska tohle nechtějí. Úmyslně postupně navyšují ceny, aby se za pár let vyrovnali s cenami elektromobilů. V podstatě tím dotují jejich vývoj. A to dělají všichni.
Jinak kdo chce kombík 1.5 za půl mega v manuálu jedině Ceed nebo i30. Nic jinýho nemá smysl řešit. Uvidíme, jaká bude jejich cenová politika, sice taky postupně zdražují, ale ne zásadně. Jsem zvědavý, jestli budou mít nástupce.
Jinak kdo chce kombík 1.5 za půl mega v manuálu jedině Ceed nebo i30. Nic jinýho nemá smysl řešit. Uvidíme, jaká bude jejich cenová politika, sice taky postupně zdražují, ale ne zásadně. Jsem zvědavý, jestli budou mít nástupce.
S těmi kombíky souhlas. Ještě bych přidal Tipo. I když to je zatím znevýhodněno jediným, zákadním benzinovým motorem... :-)
Modrý blesk
Na grafiku a potažmo tedy jízdní data displeje před volantem se nedá dívat ani 10-15 sekund na fotkách... A někdo na tohle bude civět třeba než najede 150 - 200 tis. km, zřejmě je na východě jiný vkus, jinak nevím.
A mnoho lidí sedá za volant s unaveným zrakem po práci s počítačem.
Ale minimálně dvě věci je třeba u Slavie vysoce ocenit:
1) I motor 1.5 TSI lze získat se 6st. manuálem (jenom nechápu, proč je i pro Indii vybaven drahým a poteciálně poruchovým odpojováním 2 válců)
2) Slavia má poctivou mechanickou P brzdu! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Jak se může v oficiálních materiálech Škody objevit takový lapsus, že víko zavazadlového prostoru je zde označováno za "páté dveře"?! :-O :-(
1) I motor 1.5 TSI lze získat se 6st. manuálem (jenom nechápu, proč je i pro Indii vybaven drahým a poteciálně poruchovým odpojováním 2 válců)
2) Slavia má poctivou mechanickou P brzdu! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Jak se může v oficiálních materiálech Škody objevit takový lapsus, že víko zavazadlového prostoru je zde označováno za "páté dveře"?! :-O :-(
Můžeš nějak přesněji popsat, co se ti na té grafice nelíbí?
Vím, že ta otázka nebyla určena mě, ale já bych prostě upřednostil pořádné fyzické "budíky", s dominujícím rychloměrem a otáčkoměrem. Tak to má pořádné auto mít! A pokud nedigitální přístrojový štít nemá, tak má alespoň nabídnout jako jednu z možností takový klasický "budíkový" design. Například současná BMW toto nenabízejí (byť BMW už dlouho slibuje nápravu) a tím štve spoustu svých zákazníků... :-( :no:
Tak se tě taky na něco zeptám. Kdyby ses narodil o 120 let dříve, taky bys trval na tom, že správné auto vypadá jako kočár bez koni? Proč nedáváš prostor přirozenému vývoji? Elektronika je prostě levnější a dovolí designérovi se více "vyblbnout".
Fajn. Tak ať zákazníkovi nabízejí i tradiční design! :-) Třeba můj Leon i Karoq má přístrojový štít perfektní! :-) :yes: :yes: :yes:
kari.laz
Jen o všem by rozhodovala cena.
Sedany tu nefrčí, ale z apříznévé ceny by bylo většině jedno, že to je sedan. V dnešní době, kdy ceny aut letí strmě nahoru by rozumně velké auto s rozumnou cenou přilíkalo dost lidí.
Jenže by to muselo být s cenou někde okolo 300 v základu, 350 za rozumně použitelné auto a 400 za slušně vybavené.
Většine lidí by bylo ukradené jestli to je slepenec "vysloužilých" platforem a řešení.
Sedany tu nefrčí, ale z apříznévé ceny by bylo většině jedno, že to je sedan. V dnešní době, kdy ceny aut letí strmě nahoru by rozumně velké auto s rozumnou cenou přilíkalo dost lidí.
Jenže by to muselo být s cenou někde okolo 300 v základu, 350 za rozumně použitelné auto a 400 za slušně vybavené.
Většine lidí by bylo ukradené jestli to je slepenec "vysloužilých" platforem a řešení.
Sedany nefrci, protoze jsou z nejakeho duvodu diskriminovany.
Chtel jsem vyslovne sedan, a nevim proc, ale nektere prvky vybavy se na nej vubec nedaji objednat.
Nedaly. Ted uz myslim jde do haje cely automobilovy prumysl, takze vicemene nejde objednat zadne auto.
Chtel jsem vyslovne sedan, a nevim proc, ale nektere prvky vybavy se na nej vubec nedaji objednat.
Nedaly. Ted uz myslim jde do haje cely automobilovy prumysl, takze vicemene nejde objednat zadne auto.
Pokud by to bylo auto za nízkou cenu asi by lidé tolik neřešili nadstandardní prvky výbavy. Prakticky jediné co člověk potřebuje ke spokojenosti je klima, lepší světla a max senzory, případně kamera a to by asi bylo i u tohoto auta.
Nemyslím si, že zrovna Slavia pokud by se prodávala by byla žádaná ve vyšších specifikacích.
Nemyslím si, že zrovna Slavia pokud by se prodávala by byla žádaná ve vyšších specifikacích.
Sedany se prodávají jen jižně od Alp. Na sever od Alp je potřeba liftback, hatchback, nebo kombík.
Já Prvni_1
je to jen jeden z mnoha.
Dalsi.
Zbytecne.
Takto postavene auto melo mit amosferickou 1.6. Pak by davalo smysl.
:-)
Dalsi.
Zbytecne.
Takto postavene auto melo mit amosferickou 1.6. Pak by davalo smysl.
:-)
Nic ve zlém, ale... ty máš představu o tom, jak má vypadat auto pro indický trh?
Ne, v Indii neziju.
Ale vidim, jaka auta tam prevazne jezdi.
Pak nasleduje odstavec o prizpusobeni mistnim podminkam, vcetne zadnich bubnovych brzd, protoze prasne prostredi.
To jsou vstupy.
Vystupem je citlivy, preplnovany, promovstrikovy trivalec.
To na konstatovani rozporu staci, ne?
Ale vidim, jaka auta tam prevazne jezdi.
Pak nasleduje odstavec o prizpusobeni mistnim podminkam, vcetne zadnich bubnovych brzd, protoze prasne prostredi.
To jsou vstupy.
Vystupem je citlivy, preplnovany, promovstrikovy trivalec.
To na konstatovani rozporu staci, ne?
Já vím, ale... jak je zdaněný litr a jak 1.6? Jak je to tam s emisemi? Co si tam myslí o spolehlivosti malých turbomotorů? Jak dlouho si tam auto nechávají a kolik najezdí?
Škodovka ty atmosféry má, dokonce je v rámci koncernu za jejich vývoj zodpovědná... ale rozhodla se nabídnout TSI a asi k tomu má důvod.
Možná je to podobná story jako Dacia v Evropě... nebo místní slavná historka o poctivých atmosférách od H/K World :-)
Škodovka ty atmosféry má, dokonce je v rámci koncernu za jejich vývoj zodpovědná... ale rozhodla se nabídnout TSI a asi k tomu má důvod.
Možná je to podobná story jako Dacia v Evropě... nebo místní slavná historka o poctivých atmosférách od H/K World :-)
No, mali by vojsť aspoň štyri osoby dopredu a 5-6 dozadu, dvaja až traja do kufra. Nosnosť strechy aspoň 200 kg, záhradka, prípadne s postrannými kolieskami vítaná. ;-) Ako opcia za príplatok sa hodia dve-tri sedadlá na prednú kapotu.
V Indii, stejně jako v některých dalších asijských zemích, podléhají motory s objemem nad 1.5 litru extra daním. Proto tam určitě atmosferická 1.6 nikdy nebude.
Tycoon
Karoserie liftback místo sedanu.
Snížený podvozek místo zvýšeného.
Klasický Climatronic s kolečkovými ovladači místo dotykového nesmyslu pro frkulíny.
Doplnit chybějící třetí rameno volantu.
A výsledek je jednoduché praktické auto, s výkonným a úsporným motorem, manuálem, jednoduchými zadními brzdami, normálním rozměrem pneumatik atd.
Snížený podvozek místo zvýšeného.
Klasický Climatronic s kolečkovými ovladači místo dotykového nesmyslu pro frkulíny.
Doplnit chybějící třetí rameno volantu.
A výsledek je jednoduché praktické auto, s výkonným a úsporným motorem, manuálem, jednoduchými zadními brzdami, normálním rozměrem pneumatik atd.
Sohlas. A doplnit normální přístrojový štít se skutečnými ciferníky! :-)
Ten prístrojový štít je to najmenej, pokaľ ti aj digitál zobrazí parametre ako otáčky, rýchlosť, teplota....
Tak to ja bych raději klasiku, ale zrovna u škodovky jsou ty budiky mizerne takže tam by nějaky digital na urovni byl snad i lepši.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PEEPEE
proč managment Škody pro domovský a evropský trh vymýšlí tak přitroublé nic neříkající cizokrajné názvy svých modelů a pak pro cizí trh dá název modelu Slavia, název s ryze českou historií. Tam jsou asi už vážně všichni na budku... :D:D 8-s Jinak článek jsem nečetl, ani jsem trapně nevyčkával na představení modelu, protože mi je úplně u zadele, v čem si bude nějaký Ind vozit svůj zadek... Jen ten název pro Inda mě na tom všem hodně (nemile) překvapil. A co se týče malého sedanu, měl jsem jednou, auto k ničemu, už bych ho nikdy nekoupil. Tak ať si to tam klině nechají. Indická Slávie, Indická Jawa, čeho se ještě dočkáme :D:D
Sedany už moc neletí skoro nikde.