Proč se čínská auta jmenují doma jinak? A z jakého důvodu si automobilky najímají speciální firmy na vymýšlení jmen? Podívali jsme se na zajímavosti v označování automobilů.
Asi ma tu ukamenuju, ale ono to celkom sedi. Na ten vykon to v nizkych otackach idem prekvapivo dobre(aj vdaka kratkym previdom). Do mesta je htp vhodnejsie nez ospevovana 1.4 16v.
a přineslo to ovoce, kdybych kecal, kolik lidí je neštastných a tys vlastně to zkusil a provozem jsi dost ušetřil, možná jsem udělal životní chybu, že ten motor jsem si měl koupit u jiné automobilky. S motorem problémy nebyly, ale s autem ano.
Já jsem to auto provozoval asi tak 5 let předtím, než sem od tebe ty blbosti četl. Ušetřil jsem stejně, jako u jiných aut, akorát jsem se svezl o dost méně.
Měl jsem Seat Cordoba HTP 47kw z roku 2003, přeber si to jak chceš, ale v době, kdy si tady dělal HTP osvětu (někdy kolem let 2008-2012 cca co si pamatuji odhadem ) jsem sedlal Lagunu 1.9Dci a pak Mondeo 2.0 TDCi a to byla proti tomu jiná galaxie, takže mne nějaké dual rate a jiné blbiny nezajímaly.
Já jsem dělal osvětu na dvouvačku HTP a kolik tych lagun a mondeí v tdci jezdí včil, ty ani nevíš co to dual rate je, jenom pomlouvat a vychvalovat sebe, narozdíl od tebe jsem si na tu fábii vydělal a platil jsem převodem z mojeho učtu a ty se vychvaluješ rodičema, že ti dali klíčky. U nás lagunou a mondeem jezdí nepřispůsobiví asi tak a každý si udělá obrázek o tobě, préj jiná galaxie.
Jo, dali mi klíčky od HTP, to máš pravdu, nezáviď :D Ono tedy není co závidět :D , ale na svou dobu i přes toho mrzáka pod kapotou ta Cordoba byla hezký auto a na středoškoláka jsem se vlastně neměl špatně.
Lagunu jsem měl na VŠ, přizpůsobil jsem se pražskému životu a upgradoval na 4 válce, což jak sám uznáš, není silná stránka HTP :D
Hele, když u vás nepřizpůsobiví jezdí Mondeama a Lagunama, tak se tam maj dost dobře, co? Líp i než ty s Fabií HTP :D
Prosimtě, koho jsem pomlouval a kde se vychvaloval? :D Vychvaloval si se tu ty, že si mi udělal osvětu, jen ti říkám, že ne, protože jsem to auto měl dávno před tvou osvětou a ještě jsem ho stihl prodat :D
p.s Mondeí v TDCi jezdí pořád hodně, léta čtu, ž generace MK4, kterou jsem v té době měl, je nejlepší ojetina svého druhu, dokonce i takovej Vaculík o tom psal..a to je nějaká kapacita
Jo, fakt to nebylo ve své době špatné, oproti stodvácám, z kterých se do toho přesedalo, to docela i jelo. Já jsem měl 47kw verzi ve svém prvním autě (Seat Cordoba) a pak po letech jel 51kw s Fabii kombi 2. generace a po dálnici to letělo 190 :D Horší bylo, když tě zbrzdil kamion, nebo přišel kopec, ale jinej svět proti autum před rokem 90, co tu byly běžné.
Tak ono hlavně není HTP jako HTP. Ty první ročníky byly fakt hrozné krámy se spoustou vážných konstrukčních nedostatků (viz legendární Vaculdův článek "Hromada Technických Problémů", ze kterého tiskové odd. Škodovky málem kleplo), naopak ty poslední už se škodováckému vývoji po řadě zásadních konstrukčních změn podařilo dotáhnout k velmi solidní spolehlivosti. Škoda, že to takto dotažený motor nebyl od samého počátku, protože takto to spousta zákazníků odskákala svolávacími akcemi a později i drahými opravami... :-(:no: Když se k tomu přidá ještě příšerný zvukový projev těch starších ročníků, není divu, že image tohoto motoru byla katastrofální. Až to nakonec škodovácký marketing donutilo ho přejmenovat. Ale to už byla konstrukce tohoto motoru konečně bez vážných nedostatků. :-)
Tak to jste s ním asi moc nejezdili po dálnici. Spotřeba kolem 9 l/100 km kvůli chlazení katalyzátoru obohacenou směsí byl v takovém jízdním režimu ještě ten menší problém. Protože pokud na to uživatel dlouhodobě šlapal, začaly z nevhodně umístěného katu létat špony až do motoru a to byl konec. Jako další závažný problém se časem ukázaly ty poddimezované rozvody a bylo toho ještě víc, už si to všechno ani nepamatuju. Naštěstí škodováčtí vývojáři tyto konstrukční lapsy postupně odstraňovali, ale to je právě ten průser, že se na ně nepřišlo hned při prvotním vývoji a testování... :-(:no:
Ne, to auto se používalo na kombinaci všech jízd, já měl cca 15, když šel do rodiny, pak jsem ho v 18ti dostal, takže nákupy, občas nějakej výlet, či dovolená jednou za rok, tahali jsme za tim i malej vozejk.. asi bych tipoval prumerný nájezd tehdejší malé rodiny.
Mitsubishi Pajero sa v španielsky hovoriacich krajinách volalo Montero. Slovo Pajero má v španielčine hanlivý význam.
Toyota MR2 má v USA prezývku Mr.Two.
A indiánom kmeňa Cherokee sa nečudujem.
Európsky ,,osadníci" tento kmeň presídlili (vyhnali) z Oklahomy a spustili veľké parcelovanie ich pôdy.
Celý táto operácia začala v roku 1893 a mala názov ,,Cherokee Strip"
Nissany pro export do USA (a nejen tam) také celkem dlouho nesly původní jméno japonské automobilky, tedy Datsun. Teprve hodně pozdě japonským specialistům na marketing docvaklo, že Datsun se v široké americké výslovnosti velmi bliží slovnímu spojení "dead-soon" a že název automobilu i exportní značky celé automobilky BRZY MRTVÝ fakt není tím nejlepším ze všech možných :-):-):-)
Je to jeho teorie, já jsem měl medvídka pandu od fiata a jestli podle redaktora je bíložravec medvěd, tak asi se sešli na správným místě. Nechte lidem jejich jména, knížkou a vyděláváním peněz jim berete sny.
Najprv píšeš bíložravec, potom bílkožravec, daj si to v tej svojej tupej makovici do poriadku. Na zamaskovanie toho hanebného "ypsilonu" v bíložravcovi je už neskoro, Hurvínku. Apropo, chýbajúce vedomosti wikipédia nenahradí. ;-)
Jako nezlobte se na mě, ale ten článek psal nějaký analfabet. Je s pochvalou, že je nadšený a dodal mnoho zajímavých informací, ale to formátování? Kapitoly tučné s tečkami, pak v nich odrážky malým písmem, v nich něco mimo nadpis odstavce, čtenář se nemůže zorientovat ve které části článku je. Hrozný amatérismus. :no:
my co přemýšlíme všude, tak nám to nepřijde. Problém mají ti co ve škole biflovali učebnice. Ty kapitoly jsou z té knížky a je to forma i povídání s autorem, Je to srozumitelné a dobře napsané.
Tak on "sovětský Fiat 124", když se začal vyvážet do světa pod značkou Žiguli, což je dosti podobné slovu "džigolo" to taky docela přeťáp. Ale ono to soudruhům naštěstí bylo celkem u péééérdele ;-)
Pochopitelně. Ale námitka "vždyť se to kurrwa vyslovuje skoro stejně, jako džigolo" zazněla hned na počátku, ještě snad před rokem 1970. A trvalo dva-tři roky, než to soudruzi pochopili.
Oni tehdy vyhlásili soutěž, jak se má nové auto jmenovat - a pak o tom stejně rozhodnul ( a blbě) místní stranický aktiv...
Takhle nějak o tom alespoň píše Petr Tuček https://www.grada.cz/…-1970-1990-7104/
Co znamená (a jak se čte) DAEWOO a co znamená LEGANZA vím tak dlouho, co tohle auto vlastním (bez 2 měsíců 16 let). Na Leganze není nic krkolomného, jak se článek snaží navodit, a kdo zvládne použít Google, tak snadno zjistí, že to odjakživa znamenalo jen a pouze spojení 2 italských slov - elegante (elegantní) a forza (síla). Patrně je to odkaz na to, že vzhled Leganzy je dílem italské karosárny Italdesign (Giorgetto Giugiaro).
Jak se správně korejsky čte DAEWOO, lze také snadno zjistit, no ruku na srdce, kdybych to tady na někoho "vybafl", tak by si přinejlepším pomyslel, že jsem dyslektik a nikdo by mi nerozuměl. Ono k mému velkému překvapení i vyslovení slova LEGANZA je pro někoho problém - shodou náhod se mi to přihodilo zrovna tento týden! Nevím, jestli v BestDrive najeli na úsporný režim, ale pevně doufám, že to byly jen dočasné brigádnice, protože místo přijímacích techniků jako mnoho let v minulosti, tam tento týden seděly 2 sotva plnoleté dívčiny (když jsem v BestDrive byl naštěstí jen prohodit letní za zimní kola) a ta, co mě přijímala, mi po nadiktování RZ bezelstně oznámila, že LEGANZA nedokáže vyslovit. Ostatně není to tak dávno (jak je i v článku zmíněno), co za minulého generálního ředitele Hyundai CZ razili v reklamách správnou korejskou výslovnost "hjondé" a moc dlouho jim to tedy nevydrželo. Takže křečovitě se držet nějaké původní výslovnosti, navíc po přepisu slova z hangulu (korejské písmo) do latinky, není moc smysluplné ani rozumné.
Není také až tak pravda o automobilce Daewoo v článku uvedené "od roku 2005 nesla její auta v Evropě a Severní Americe značku Chevrolet a postupně zmizela z trhu". Jednak její auta nesla v různých zemích a světadílech různá loga a názvy (včetně Chevroletu) už dávno předtím a za druhé to hlavně nebyly už 4 roky "její" auta. Čebol (konglomerát) Daewoo se totiž v roce 1999 rozpadl v důsledku asijské finanční krize (KIA zbankrotovala dokonce o 2 roky dříve než Daewoo) a divizi osobních aut odkoupil v roce 2001 americký koncern GM (už předtím tam měl výrazný podíl), divizi nákladních aut a autobusů zase ovládla indická TATA, stavební techniku Doosan atd. Jen pro zajímavost - v Kanadě se Daewoo auta prodávala jako Suzuki, v USA vedle Daewoo a Chevroletu to byl také Saturn nebo Pontiac a v Evropě se Daewoo auta prodávala mj. jako Opel (např. modely Mokka, Karl či Antara) a dokonce i přímo montovala jako FSO (Polsko), Uz-Daewoo (Uzbekistán), ZAZ (Ukrajina) nebo Doninvest (Rusko).