Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co nevíte o jménech aut? Daewoo není dejvů a jiné zajímavosti!

Proč se čínská auta jmenují doma jinak? A z jakého důvodu si automobilky najímají speciální firmy na vymýšlení jmen? Podívali jsme se na zajímavosti v označování automobilů.
Zpět na článek
20. 11. 2021 10:28
20. 11. 2021 21:21
20. 11. 2021 21:26
Avatar - Beefcake
20. 11. 2021 09:53
Pekna tema i clanok
Nezabudlo sa na najznamejsie HTP ? :-)
Knihu ale asi kupim.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 10:08
Re: Pekna tema i clanok
HTP snad zna kzdy, kdo se v nasich koncinach zajima o auta, je to high torque performace. Samozrejme parodii je nespocet.
20. 11. 2021 10:34
Re: Pekna tema i clanok
Asi ma tu ukamenuju, ale ono to celkom sedi. Na ten vykon to v nizkych otackach idem prekvapivo dobre(aj vdaka kratkym previdom). Do mesta je htp vhodnejsie nez ospevovana 1.4 16v.
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 10:53
Re: Pekna tema i clanok
Máš pravdu, měl jsem čtyřventil a nemohu na ten motor dát ani jeden mínus.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 11:35
Re: Pekna tema i clanok
Jo, vždyť to byl nejlepší motor na světě, nikdy nic lepšího nepotřeboval... alespoň si nám to tady dost dlouho vtloukal do hlavy
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 16:59
Re: Pekna tema i clanok
a přineslo to ovoce, kdybych kecal, kolik lidí je neštastných a tys vlastně to zkusil a provozem jsi dost ušetřil, možná jsem udělal životní chybu, že ten motor jsem si měl koupit u jiné automobilky. S motorem problémy nebyly, ale s autem ano.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 17:55
Re: Pekna tema i clanok
Já jsem to auto provozoval asi tak 5 let předtím, než sem od tebe ty blbosti četl. Ušetřil jsem stejně, jako u jiných aut, akorát jsem se svezl o dost méně.
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 19:04
Re: Pekna tema i clanok
joo a tedy jsi neměl dvouvačku, tuším, že někde se stala u tebe chyba nebo nevíš co je HTP dvouvačka. Možná jsi tlučhuba a neměls ani dual rate atd.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 19:14
Re: Pekna tema i clanok
Měl jsem Seat Cordoba HTP 47kw z roku 2003, přeber si to jak chceš, ale v době, kdy si tady dělal HTP osvětu (někdy kolem let 2008-2012 cca co si pamatuji odhadem ) jsem sedlal Lagunu 1.9Dci a pak Mondeo 2.0 TDCi a to byla proti tomu jiná galaxie, takže mne nějaké dual rate a jiné blbiny nezajímaly.
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 19:25
Re: Pekna tema i clanok
Já jsem dělal osvětu na dvouvačku HTP a kolik tych lagun a mondeí v tdci jezdí včil, ty ani nevíš co to dual rate je, jenom pomlouvat a vychvalovat sebe, narozdíl od tebe jsem si na tu fábii vydělal a platil jsem převodem z mojeho učtu a ty se vychvaluješ rodičema, že ti dali klíčky. U nás lagunou a mondeem jezdí nepřispůsobiví asi tak a každý si udělá obrázek o tobě, préj jiná galaxie.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 19:42
Re: Pekna tema i clanok
Jo, dali mi klíčky od HTP, to máš pravdu, nezáviď :D Ono tedy není co závidět :D , ale na svou dobu i přes toho mrzáka pod kapotou ta Cordoba byla hezký auto a na středoškoláka jsem se vlastně neměl špatně.

Lagunu jsem měl na VŠ, přizpůsobil jsem se pražskému životu a upgradoval na 4 válce, což jak sám uznáš, není silná stránka HTP :D

Hele, když u vás nepřizpůsobiví jezdí Mondeama a Lagunama, tak se tam maj dost dobře, co? Líp i než ty s Fabií HTP :D

Prosimtě, koho jsem pomlouval a kde se vychvaloval? :D Vychvaloval si se tu ty, že si mi udělal osvětu, jen ti říkám, že ne, protože jsem to auto měl dávno před tvou osvětou a ještě jsem ho stihl prodat :D

p.s Mondeí v TDCi jezdí pořád hodně, léta čtu, ž generace MK4, kterou jsem v té době měl, je nejlepší ojetina svého druhu, dokonce i takovej Vaculík o tom psal..a to je nějaká kapacita
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 11:33
Re: Pekna tema i clanok
Jo, fakt to nebylo ve své době špatné, oproti stodvácám, z kterých se do toho přesedalo, to docela i jelo. Já jsem měl 47kw verzi ve svém prvním autě (Seat Cordoba) a pak po letech jel 51kw s Fabii kombi 2. generace a po dálnici to letělo 190 :D Horší bylo, když tě zbrzdil kamion, nebo přišel kopec, ale jinej svět proti autum před rokem 90, co tu byly běžné.
20. 11. 2021 12:33
Re: Pekna tema i clanok
Tak ono hlavně není HTP jako HTP. Ty první ročníky byly fakt hrozné krámy se spoustou vážných konstrukčních nedostatků (viz legendární Vaculdův článek "Hromada Technických Problémů", ze kterého tiskové odd. Škodovky málem kleplo), naopak ty poslední už se škodováckému vývoji po řadě zásadních konstrukčních změn podařilo dotáhnout k velmi solidní spolehlivosti. Škoda, že to takto dotažený motor nebyl od samého počátku, protože takto to spousta zákazníků odskákala svolávacími akcemi a později i drahými opravami... :-( :no: Když se k tomu přidá ještě příšerný zvukový projev těch starších ročníků, není divu, že image tohoto motoru byla katastrofální. Až to nakonec škodovácký marketing donutilo ho přejmenovat. Ale to už byla konstrukce tohoto motoru konečně bez vážných nedostatků. :-)
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 12:52
Re: Pekna tema i clanok
My měli to první HTP z roku 2003 a nikdy s tím motorem nic nebylo, koupeno nové a provozované asi 5 let.
20. 11. 2021 13:30
Re: Pekna tema i clanok
Tak to jste s ním asi moc nejezdili po dálnici. Spotřeba kolem 9 l/100 km kvůli chlazení katalyzátoru obohacenou směsí byl v takovém jízdním režimu ještě ten menší problém. Protože pokud na to uživatel dlouhodobě šlapal, začaly z nevhodně umístěného katu létat špony až do motoru a to byl konec. Jako další závažný problém se časem ukázaly ty poddimezované rozvody a bylo toho ještě víc, už si to všechno ani nepamatuju. Naštěstí škodováčtí vývojáři tyto konstrukční lapsy postupně odstraňovali, ale to je právě ten průser, že se na ně nepřišlo hned při prvotním vývoji a testování... :-( :no:
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 16:03
Re: Pekna tema i clanok
Ne, to auto se používalo na kombinaci všech jízd, já měl cca 15, když šel do rodiny, pak jsem ho v 18ti dostal, takže nákupy, občas nějakej výlet, či dovolená jednou za rok, tahali jsme za tim i malej vozejk.. asi bych tipoval prumerný nájezd tehdejší malé rodiny.
Avatar - Mikesus
21. 11. 2021 11:28
Re: Pekna tema i clanok
my měli 47kw verzi ve F1 z roku 2003. Horší motor jsem snad nikdy nejezdil.
Avatar - Ronault.
20. 11. 2021 17:31
Re: Pekna tema i clanok
Ať je to jakýkoliv článek o čemkoliv, skončí to u Škodovky a nejčastěji HTP :D :D :D
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 17:56
Re: Pekna tema i clanok
:D :D
20. 11. 2021 10:28
Rumunsko...
Oltcit - Oltenia je historický názov rumunského regiónu, kadiaľ preteká rieka Olt, nie Rumunska!
P.S. A v Rumunsku sa Dacia vyslovuje Dačia
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
20. 11. 2021 21:21
Re: Rumunsko...
V Česku taky.
20. 11. 2021 10:39
Pár postrehov...
Mitsubishi Pajero sa v španielsky hovoriacich krajinách volalo Montero. Slovo Pajero má v španielčine hanlivý význam.
Toyota MR2 má v USA prezývku Mr.Two.
A indiánom kmeňa Cherokee sa nečudujem.
Európsky ,,osadníci" tento kmeň presídlili (vyhnali) z Oklahomy a spustili veľké parcelovanie ich pôdy.
Celý táto operácia začala v roku 1893 a mala názov ,,Cherokee Strip"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
20. 11. 2021 10:39
Nissany pro export
Nissany pro export do USA (a nejen tam) také celkem dlouho nesly původní jméno japonské automobilky, tedy Datsun. Teprve hodně pozdě japonským specialistům na marketing docvaklo, že Datsun se v široké americké výslovnosti velmi bliží slovnímu spojení "dead-soon" a že název automobilu i exportní značky celé automobilky BRZY MRTVÝ fakt není tím nejlepším ze všech možných :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 10:58
a nemá pravdu
Je to jeho teorie, já jsem měl medvídka pandu od fiata a jestli podle redaktora je bíložravec medvěd, tak asi se sešli na správným místě. Nechte lidem jejich jména, knížkou a vyděláváním peněz jim berete sny.
Rozbalit vlákno
9
20. 11. 2021 12:01
Re: a nemá pravdu
Možná jsem něco nepochopil...co je to bíložravec medvěd ?
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 12:34
Re: a nemá pravdu
bílkožravec je ten, co žere bílkoviny, ale panda to není, tak jsi to měl pochopit správně, že panda není medvěd, ale medvídek.
20. 11. 2021 12:49
Re: a nemá pravdu
Najprv píšeš bíložravec, potom bílkožravec, daj si to v tej svojej tupej makovici do poriadku. Na zamaskovanie toho hanebného "ypsilonu" v bíložravcovi je už neskoro, Hurvínku. Apropo, chýbajúce vedomosti wikipédia nenahradí. ;-)
Avatar - Ronault.
20. 11. 2021 17:33
Re: a nemá pravdu
A masožravec nežere bílkoviny? :D
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 19:10
Re: a nemá pravdu
ano, žere, ale panda tím není a o tom píši, že panda není medvěd, jak to píše redaktor. Možná ti to dojde........
Avatar - Ronault.
21. 11. 2021 20:32
Re: a nemá pravdu
Takže Panda sice patří do čeledi medvědovití (Ursidae), ale není medvěd...to jsou věci, co se od tebe nedozvíme...
20. 11. 2021 12:51
Re: a nemá pravdu
Medveď, ktorý žerie všetko čo má bielu farbu. :D :D :D
Avatar - robertPLUS
20. 11. 2021 15:22
Re: a nemá pravdu
Az sa mu z toho urobila biele skvrny po celom tele.. :-)
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 16:15
Re: a nemá pravdu
Takže takovej politicky nekorektní medvěd - rasista, tfuj tfuj !
Avatar - Ronault.
20. 11. 2021 17:40
Formátování textu
Jako nezlobte se na mě, ale ten článek psal nějaký analfabet. Je s pochvalou, že je nadšený a dodal mnoho zajímavých informací, ale to formátování? Kapitoly tučné s tečkami, pak v nich odrážky malým písmem, v nich něco mimo nadpis odstavce, čtenář se nemůže zorientovat ve které části článku je. Hrozný amatérismus. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
20. 11. 2021 19:13
Re: Formátování textu
my co přemýšlíme všude, tak nám to nepřijde. Problém mají ti co ve škole biflovali učebnice. Ty kapitoly jsou z té knížky a je to forma i povídání s autorem, Je to srozumitelné a dobře napsané.
Avatar - Ronault.
21. 11. 2021 20:34
Re: Formátování textu
Od kdy popeláři přemýšlí všude?
Avatar - Stejsn
20. 11. 2021 21:26
S tím honibrkem
- nejen Pajero, ale i Seat Malaga se musel v Řecku prodávat jako Gredos, protože v řečtině je stejně problémové slovo Malakas.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jerry.Gunman
20. 11. 2021 22:04
Re: S tím honibrkem
Tak on "sovětský Fiat 124", když se začal vyvážet do světa pod značkou Žiguli, což je dosti podobné slovu "džigolo" to taky docela přeťáp. Ale ono to soudruhům naštěstí bylo celkem u péééérdele ;-)
Avatar - Ozzman
20. 11. 2021 23:10
Re: S tím honibrkem
Možná proto, že se to jmenuje podle kopců za Togliatti
Avatar - Jerry.Gunman
20. 11. 2021 23:33
Re: S tím honibrkem
Pochopitelně. Ale námitka "vždyť se to kurrwa vyslovuje skoro stejně, jako džigolo" zazněla hned na počátku, ještě snad před rokem 1970. A trvalo dva-tři roky, než to soudruzi pochopili.
Oni tehdy vyhlásili soutěž, jak se má nové auto jmenovat - a pak o tom stejně rozhodnul ( a blbě) místní stranický aktiv...
Takhle nějak o tom alespoň píše Petr Tuček https://www.grada.cz/…-1970-1990-7104/
Avatar - DaewooMaster
22. 11. 2021 00:57
Daewoo Leganza
Co znamená (a jak se čte) DAEWOO a co znamená LEGANZA vím tak dlouho, co tohle auto vlastním (bez 2 měsíců 16 let). Na Leganze není nic krkolomného, jak se článek snaží navodit, a kdo zvládne použít Google, tak snadno zjistí, že to odjakživa znamenalo jen a pouze spojení 2 italských slov - elegante (elegantní) a forza (síla). Patrně je to odkaz na to, že vzhled Leganzy je dílem italské karosárny Italdesign (Giorgetto Giugiaro).

Jak se správně korejsky čte DAEWOO, lze také snadno zjistit, no ruku na srdce, kdybych to tady na někoho "vybafl", tak by si přinejlepším pomyslel, že jsem dyslektik a nikdo by mi nerozuměl. Ono k mému velkému překvapení i vyslovení slova LEGANZA je pro někoho problém - shodou náhod se mi to přihodilo zrovna tento týden! Nevím, jestli v BestDrive najeli na úsporný režim, ale pevně doufám, že to byly jen dočasné brigádnice, protože místo přijímacích techniků jako mnoho let v minulosti, tam tento týden seděly 2 sotva plnoleté dívčiny (když jsem v BestDrive byl naštěstí jen prohodit letní za zimní kola) a ta, co mě přijímala, mi po nadiktování RZ bezelstně oznámila, že LEGANZA nedokáže vyslovit. Ostatně není to tak dávno (jak je i v článku zmíněno), co za minulého generálního ředitele Hyundai CZ razili v reklamách správnou korejskou výslovnost "hjondé" a moc dlouho jim to tedy nevydrželo. Takže křečovitě se držet nějaké původní výslovnosti, navíc po přepisu slova z hangulu (korejské písmo) do latinky, není moc smysluplné ani rozumné.

Není také až tak pravda o automobilce Daewoo v článku uvedené "od roku 2005 nesla její auta v Evropě a Severní Americe značku Chevrolet a postupně zmizela z trhu". Jednak její auta nesla v různých zemích a světadílech různá loga a názvy (včetně Chevroletu) už dávno předtím a za druhé to hlavně nebyly už 4 roky "její" auta. Čebol (konglomerát) Daewoo se totiž v roce 1999 rozpadl v důsledku asijské finanční krize (KIA zbankrotovala dokonce o 2 roky dříve než Daewoo) a divizi osobních aut odkoupil v roce 2001 americký koncern GM (už předtím tam měl výrazný podíl), divizi nákladních aut a autobusů zase ovládla indická TATA, stavební techniku Doosan atd. Jen pro zajímavost - v Kanadě se Daewoo auta prodávala jako Suzuki, v USA vedle Daewoo a Chevroletu to byl také Saturn nebo Pontiac a v Evropě se Daewoo auta prodávala mj. jako Opel (např. modely Mokka, Karl či Antara) a dokonce i přímo montovala jako FSO (Polsko), Uz-Daewoo (Uzbekistán), ZAZ (Ukrajina) nebo Doninvest (Rusko).
Rozbalit vlákno
0