zrovna dneska me prislo oznameni na dalsi odklad dodavky chipu puvodne potvrzenych na cervenec 2021, ted uz prosinec 2022 a nic s tim nenadelas.
kdo nema nakoupeno dopredu nebo neni rychle schopnej prejit na to co je zrovna na trhu (coz casto neni zas tak jednoduchy), tak ma smulu
jednak skoda si elektroniku nevyrabi a jednak jeji objemy jsou v milionech rocne, takze zatimco ja sem na jare jeste par set az tis chipu co pouzivam u dodavatelu vyluxoval a mam zajisteno jeste na cca rocni produkci, miliionovy objemy na trhu pro skodu nebyly.
a mit nakoupeno na rok az dva dopredu? tak to opravdu za normalni situace ne, ja jel po ctvrtletich a vybiral jsem si z 3-5 distributoru celosvetove, kdo byl zrovna nejlevnejsi.
vw dava logicky prednost vyrobe drazsich aut kde je vetsi zisk, takze skoda jako levna znacka tim logicky trpi
Opět se ptám, když třeba jen Škoda má až 50 tis. rozvyráběných vozů, tak kam jdou tyhle vozy z hlediska statistiky?
Do registrací určitě ne. Ale počítá je Škoda za vyrobené nebo ne?
Není náhodou zdvojnásobení provozního zisku Škody právě výsledkem toho, že se hromadí nedodělané vozy, což navyšuje krátkodobá aktiva? Nechce se mi hledat co přesně zahrnuje právě provozní zisk...I když by to tak být nemělo, protože zůstávají náklady ale nejsou výnosy...
Škodovka je asi počítá jako rozpracované... ale ve finále je to jedno, protože na vyrobené moc statistiky nejsou, typicky jsou statistiky registrací.
Ne, auto odstavené jako rozpracované určitě negeneruje zisk. Jestli chceš mini-lekci ekonomie, tak zjednodušeně zisk = výnosy - náklady, výnosy = tržby, tržby je to když auto vyfakturuješ. Nedokončené auto je tzv. "Nedokončená výroba" (dřív se používat pojem rozpracovaná), v principu je to něco jako zásoby.
Jsi skutečný finanční génius. Škoda si vytvoří dvojnásobný zisk na autě, které vyrobí, čímž do něj nacpe peníze, ale neprodá ho :no::no::no:
Vskutku revoluční myšlenka jak vydělávat. V každém článku se píše o provozním zisk, nebo jsi někdy viděl udávat zisk v zásobách??
Tvoje fantasmagorické teorie jsou opravdu zoufalé a směšné. A Škoda je -50% v říjnu ze 2 důvodů. Zaprvé 50% měsíce stála výroba, zbytek jela jen na část kapacity.
Zadruhé má extrémně malé skladové zásoby, takže prostě nemá co prodávat, ale tos mi minule vysvětlil, že třeba 95 skladových Superbů pro ČR je těžký nadbytek.
Ano revoluční mylšlenko, je to přírustek aktiv, který má stejnou hodnotu, jako náklady, které vstupují do této výroby!! Neboli nedokončená výroba se oceňuje jako součet nákladů na přímý materiál, lidi + případné správní, odbytové nebo výrobní režije, ale účetně se na nich nerealizuje zisk.
Ten přijde vždy až v okamžiku prodeje. Naopak tady vstupují další vícenáklady na transport, skladování, repase atd. které jsou s těmito nekompletními vozy spjaty.
Pomerne jednduse. Je to narust o 100% za prvni 3 ctvrtleti vuci roku 2020, kdy na jare 6 tydnu stala fabrika, zavrene autosalony atd, takze se realizoval pouze velmi maly zisk. Srovnej si to proti roku 2019 a uvidis, ze ty cisla jsou vuci 2021 cca stejne.
Do cervna 2021 to docela jelo, udelal se super zisk, pak leto nic moc a od zari je to na pendrek. Az ted to zase nejak jde.
Dalsi vec je, ze se primarne vyrabely verze a vozy s vyssi marzi a jak tu vsichni omilaji, tak se asi 3x zdrazilo, takze proste roste marže.
:D:D:D Já zapomněl že víš, kolik mají jednotlivé značky VW nevyřízených objednávek. Jsem zvědavý co napíšeš, až přítí rok, budou-li díly, bude za červenec-listopad VW GROUP +50% proti letošním číslům.
Škoda vyrábí. Ale vyrábí si EV, takže buduje plnění cílů EU. Díky tomu splní flotilové CO2. Ztráty kompenzuje stát pod zástěrkou covidu.
Je to možná trochu konspirační teorie, ale já v tom vidím možná i úmysl. Provozní zisk Škody letí vzhůru. Není třeba vyrábět to, co je díky politice EU nechtěným dítětem...
A že evropský zákazník nemá co kupovat a nemá čím jezdit?? Aspoň se zvedají ceny vozů se spalovacím motorem!!! Což je přesně to co EU chce. Díky tomu nás může skvěle obelhávat v tom, že cena EV se už vyrovnává spalovákům! Jenže opak je pravdou. Cena EV je stále stejné nedostupná, jen se stejně nedosrupné stávají i běžně vozy se spalovákem!!!
Každé 3 měsíce, když Tesla naveze do Evropy další dodávku vozů tu čteme masturbační výlevy svědků Elonových a EV magorů o tom, jak Tesla válcuje všechny automobilky a brzy bude dominovat trhu. Pak se člověk koukne na YTD výsledky a musí se hlasitě smát...
Jo, jo. Ten Rivian me fakt bavi. Tupa luza na Robihoodu hypuje automobilku, ktera nevyrobila ani jeden vuz, ale maji smlouvu na dodavku enormnich 200 vozu. :D:D:D
že korejci umí dobře plánovat a že hezky ukrajují z tržního podílu koncernu Spojení předražení podvodníci AG , odštěpný závod neumíme benzínové TSI, fakt ne, sou to olejničky co žerou 3 litry oleje na 15 tis Km, s.r.o. :-):-):-)
Tohle je, ale nějaky tvuj usudek, ktery muže byt blizky realitě a nebo to muže byt uplně nerealny pohled.
Nechapu na zakladě čeho usuzuješ, že korejci umi planovat a vlastně ostatni a vubec nejde o koncern VW, protože tvym pohledem jsou tu jini "břidilove" planovat neuměji.
David Kubrt, kanál youtube, člověk co vozí německá auta z Německa, už 25 let, z 70% vozí jen značky D3 a přesto TSI nepoporučuje, maximálně 1,2 a ještě 2,0 od určitého roku. Zbytek prej kvalitní veteš.
Ne fakt není normální dolejvat 3 litry oleje ani měnit rozvodák (řetěz) ve 120, fakt NEEE. To že to někdo akceptuje je jejich problém.
Lada Niva chipy nepotřebuje, takže asi takhle.
Někteří tak moc plánovat nemuseli.Jiní naplánovali dobře a chipů maj dost. Luxusní značky, korea, někteří japonci.
Nebo to dělaj tak, že tam postě tu výbavu nemontují (GM a Frantíci) a jde to i bez chipů, částečně.