Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropské prodeje v říjnu 2021: Korejci mezi nejlepšími v nejhorším říjnu za poslední léta

52 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to je snad POPRVÉ od doby co nenosím plenky = co je pod 10% 😲 :😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Koukám, že Škoda auto je taková naše Bohemia Energy světa automotive. Sice nejziskovější, ale její smlouvy na dodávky čipů byly asi "taky zajímavé"
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Naštěstí ani zdaleka ne Bohemia Energy (za to můžou všichni ostatní určitě ne mé soukromé lety tryskáčem)

a nejen škodoVWka = viz Audi -45,8%
Arese
VW totálně podělal smluvní zajištění dodávek čipů pro svoji výrobu. A Škodovka pak chce kompenzace za toto selhání od české vlády. Neuvěřitelné! 😲
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Naštěstí máme VELMI NEschopnou vládu = takže sice slíbila ale jako nic resp. jako všechno NEUDĚLALA https😐/archiv.hn.cz/…umysl-se-zasekla

Co sice přeju škodoVWce ale ne těm ostatním = ale to je holt ANO neMAKÁME vláda = ve všem furt dokola jedno jestli energetika nebo propad ve stavbě dálnic nebo jen opravě D1 nebo obeně úmyslných neinvesticích
topten
zrovna dneska me prislo oznameni na dalsi odklad dodavky chipu puvodne potvrzenych na cervenec 2021, ted uz prosinec 2022 a nic s tim nenadelas.
kdo nema nakoupeno dopredu nebo neni rychle schopnej prejit na to co je zrovna na trhu (coz casto neni zas tak jednoduchy), tak ma smulu
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nicméně u Škody je ten propad prostě největší ze všech (a ještě horší než u už tak špatných koncernových bratrů a sester...)
topten
jednak skoda si elektroniku nevyrabi a jednak jeji objemy jsou v milionech rocne, takze zatimco ja sem na jare jeste par set az tis chipu co pouzivam u dodavatelu vyluxoval a mam zajisteno jeste na cca rocni produkci, miliionovy objemy na trhu pro skodu nebyly.
a mit nakoupeno na rok az dva dopredu? tak to opravdu za normalni situace ne, ja jel po ctvrtletich a vybiral jsem si z 3-5 distributoru celosvetove, kdo byl zrovna nejlevnejsi.
vw dava logicky prednost vyrobe drazsich aut kde je vetsi zisk, takze skoda jako levna znacka tim logicky trpi
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Teoreticky jasný souhlas = proto trochu překvapuje propad (i) Audi druhý největší teď mínus 45,8% (škodoVWka - 49,3% to už neni zas tak rozdíl
Seat "jen" 39,8% a https😐/www.autoforum.cz/…em-roce-jezdeni/ 40,2% to zdá se mi reál maržím (nelogicky) spíš neodpovídá

Možná jen "chaos a bordel" logistika je teď asi dobrodružná práce s PŘEKVAPENÍm :-!
topten
zas na druhou stranu, vysledky od zacatku roku az tak katastroficky nejsou (VW+2.3%, audi +4.5%, skoda -4.3%, seat +14.6😖. treba renault ma -16
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Nojo ale to je vůči loňskému roku = to není moc dobrý měřítko 😄

Jen jsem ťuknul na zvláštnost = že s těmi čísly u VW je to zase maličko zvláštní = ale prostě možná viz má poslední věta minulého příspěvku

a VELKÁ ZVLÁŠTNOST https😐/elektrickevozy.cz/…yrobu-elektroaut
Arese
To sice nejsou, ale jen díky tomu, že brutálně zdražili! 😒 :no:
Avatar - miromen
miromen
Takže vyborne prodeje, diky brutalnimu zdraženi 8-s
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No roční prodeje má škodoVWka víceméně STEJNÝ jako loni = a výborné jim asi NIKDO NEříká :😉
Avatar - miromen
miromen
Ja jsem napsal vyborne ty si tu dal mel ty svoje mimozemske kydance.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
takže si další kdo to ví https😐/www.seznamzpravy.cz/…stronautka-85726 :😉 :-!
Avatar - miromen
miromen
Avatar - miromen
miromen
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět se ptám, když třeba jen Škoda má až 50 tis. rozvyráběných vozů, tak kam jdou tyhle vozy z hlediska statistiky?

Do registrací určitě ne. Ale počítá je Škoda za vyrobené nebo ne?

Není náhodou zdvojnásobení provozního zisku Škody právě výsledkem toho, že se hromadí nedodělané vozy, což navyšuje krátkodobá aktiva? Nechce se mi hledat co přesně zahrnuje právě provozní zisk...I když by to tak být nemělo, protože zůstávají náklady ale nejsou výnosy...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
po dlouhé době :yes: :-!

Provozní zisk tam neni co vymyslet = jen rozdíl mezi výnosy a náklady. ALE s těmi krátkodobými aktivy TO SI MOŽNÁ trefil hřebíček na hlavičku 😁
to by ty sVWiňky možná MOHLY používat 😲 :😉 😁 :-! 😒]
Avatar - Emel
Emel
Škodovka je asi počítá jako rozpracované... ale ve finále je to jedno, protože na vyrobené moc statistiky nejsou, typicky jsou statistiky registrací.
Ne, auto odstavené jako rozpracované určitě negeneruje zisk. Jestli chceš mini-lekci ekonomie, tak zjednodušeně zisk = výnosy - náklady, výnosy = tržby, tržby je to když auto vyfakturuješ. Nedokončené auto je tzv. "Nedokončená výroba" (dřív se používat pojem rozpracovaná), v principu je to něco jako zásoby.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
???

rohYpnol to (kupodivu) asi trefil = lekci viz i já hodinu a čtvrt před tebou určitě nepotřebuje

Jde o to jestli tyhle hrátky s účetnictvím praktikují = co myslíš?
Avatar - Emel
Emel
Je to nesmysl, představy o účetnictví na úrovni toho diplomu s beruškou. Nehledě na to, že vykazovat nereálný zisk není nic výhodného.
VII
Jsi skutečný finanční génius. Škoda si vytvoří dvojnásobný zisk na autě, které vyrobí, čímž do něj nacpe peníze, ale neprodá ho :no: :no: :no:

Vskutku revoluční myšlenka jak vydělávat. V každém článku se píše o provozním zisk, nebo jsi někdy viděl udávat zisk v zásobách??

Tvoje fantasmagorické teorie jsou opravdu zoufalé a směšné. A Škoda je -50% v říjnu ze 2 důvodů. Zaprvé 50% měsíce stála výroba, zbytek jela jen na část kapacity.
Zadruhé má extrémně malé skladové zásoby, takže prostě nemá co prodávat, ale tos mi minule vysvětlil, že třeba 95 skladových Superbů pro ČR je těžký nadbytek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výnos je mj. přírůstek aktiv. A nedokončená výroba je přírůstek altiv že... :-! :-! :-!

Pro tebe možná opravdu revoluční myšlenka :-! :no: :no: :no:
VII
Ano revoluční mylšlenko, je to přírustek aktiv, který má stejnou hodnotu, jako náklady, které vstupují do této výroby!! Neboli nedokončená výroba se oceňuje jako součet nákladů na přímý materiál, lidi + případné správní, odbytové nebo výrobní režije, ale účetně se na nich nerealizuje zisk.
Ten přijde vždy až v okamžiku prodeje. Naopak tady vstupují další vícenáklady na transport, skladování, repase atd. které jsou s těmito nekompletními vozy spjaty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je právě ta otázka jakou účetní hodnotu mají ty nedokončené vozy. Ty to víš???
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
no NORMÁLNĚ se to dělá jak píše VII

ale v tom absurdním množství desítek tisíc a vzhledem k famóznímu ca 100% skokovému nárůstu provozního zisku = by to CHTĚLO VYSVĚTLENÍ = čím to je (jestli si to úplnou NÁHODOU NETREFIL :😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No fajn že někdo ví jak to funguje normálně = a jen neplácá jak je tady zvykem :yes:

NICMÉNĚ teď to MOŽNÁ MŮŽE BÝT nějaká účetní "finta" = nebo jsi si JIST že těch 50.000 aut nebo kolik jich stojí = vedou prostě normálně jako běžný oběžný aktiva?

Jak si v tom případě ty vysvětluješ ten OBŘÍ SKOKový nárůst provozního zisku?
VII
Pomerne jednduse. Je to narust o 100% za prvni 3 ctvrtleti vuci roku 2020, kdy na jare 6 tydnu stala fabrika, zavrene autosalony atd, takze se realizoval pouze velmi maly zisk. Srovnej si to proti roku 2019 a uvidis, ze ty cisla jsou vuci 2021 cca stejne.
Do cervna 2021 to docela jelo, udelal se super zisk, pak leto nic moc a od zari je to na pendrek. Az ted to zase nejak jde.
Dalsi vec je, ze se primarne vyrabely verze a vozy s vyssi marzi a jak tu vsichni omilaji, tak se asi 3x zdrazilo, takze proste roste marže.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ad poslední odstavec - zase jen tvoje lži :no: :no: :no:
VII
😁 😁 😁 Já zapomněl že víš, kolik mají jednotlivé značky VW nevyřízených objednávek. Jsem zvědavý co napíšeš, až přítí rok, budou-li díly, bude za červenec-listopad VW GROUP +50% proti letošním číslům.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Škoda vyrábí. Ale vyrábí si EV, takže buduje plnění cílů EU. Díky tomu splní flotilové CO2. Ztráty kompenzuje stát pod zástěrkou covidu.

Je to možná trochu konspirační teorie, ale já v tom vidím možná i úmysl. Provozní zisk Škody letí vzhůru. Není třeba vyrábět to, co je díky politice EU nechtěným dítětem...

A že evropský zákazník nemá co kupovat a nemá čím jezdit?? Aspoň se zvedají ceny vozů se spalovacím motorem!!! Což je přesně to co EU chce. Díky tomu nás může skvěle obelhávat v tom, že cena EV se už vyrovnává spalovákům! Jenže opak je pravdou. Cena EV je stále stejné nedostupná, jen se stejně nedosrupné stávají i běžně vozy se spalovákem!!!

Ať EU a EK shnije v hrobě!!!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No a tady po zajímavém (možná správném) probliku z 14:16 klasický rohYpnol :no: :no: :no:
Arese
Trefa do černého! :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
do černého jako V HLAVĚ ÚPLNÁ TMA?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Každé 3 měsíce, když Tesla naveze do Evropy další dodávku vozů tu čteme masturbační výlevy svědků Elonových a EV magorů o tom, jak Tesla válcuje všechny automobilky a brzy bude dominovat trhu. Pak se člověk koukne na YTD výsledky a musí se hlasitě smát...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tesla je ještě na pohodu, to Rivian má už teď větší hodnotu než BMW, výrobce aut co svět ještě neviděl.
Arese
Jo, však to taky dopadne jako s tou jitrnicí... 😒] A ty obušky budou mít v ruce nasr.aní zákazníci! 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jo, jo. Ten Rivian me fakt bavi. Tupa luza na Robihoodu hypuje automobilku, ktera nevyrobila ani jeden vuz, ale maji smlouvu na dodavku enormnich 200 vozu. 😁 😁 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc se člověk směje při pohledu na statistiky SDA, kde Tesla v ČR neprodá ani to co ryze fosilní duo Dodge / RAM s výhradně V6 a V8 😄

Tak kde sou ty plakátoví olyzovači z diskuzí?

Sektařů stálé méně jak pravověrných petroheadů co, smůůla pro zelený soudruhy 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Avatar - miromen
miromen
Elektroodpady jako tesla nemaji co dělat na TV stolku ani před barakem.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
od neznalých teoretiků do reality postavené na znalostech a zkušenostech https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - miromen
miromen
Avatar - Anonym
Anonym
slušně válí....jo někdo má chipy a někdo nemá. A pak jsou ještě ti, co je nepotřebují nebo jen v minimální míře 😄
Avatar - miromen
miromen
Takže momentalně dle tebe jsou v čele pelotonu korejci...a co jako o čem to vypovida nebo o čem knk je řeč. hm
Avatar - Anonym
Anonym
že korejci umí dobře plánovat a že hezky ukrajují z tržního podílu koncernu Spojení předražení podvodníci AG , odštěpný závod neumíme benzínové TSI, fakt ne, sou to olejničky co žerou 3 litry oleje na 15 tis Km, s.r.o. 😄 😄 😄
Avatar - miromen
miromen
Tohle je, ale nějaky tvuj usudek, ktery muže byt blizky realitě a nebo to muže byt uplně nerealny pohled.
Nechapu na zakladě čeho usuzuješ, že korejci umi planovat a vlastně ostatni a vubec nejde o koncern VW, protože tvym pohledem jsou tu jini "břidilove" planovat neuměji.
Avatar - Anonym
Anonym
David Kubrt, kanál youtube, člověk co vozí německá auta z Německa, už 25 let, z 70% vozí jen značky D3 a přesto TSI nepoporučuje, maximálně 1,2 a ještě 2,0 od určitého roku. Zbytek prej kvalitní veteš.

Ne fakt není normální dolejvat 3 litry oleje ani měnit rozvodák (řetěz) ve 120, fakt NEEE. To že to někdo akceptuje je jejich problém.
Avatar - Anonym
Anonym
Lada Niva chipy nepotřebuje, takže asi takhle.
Někteří tak moc plánovat nemuseli.Jiní naplánovali dobře a chipů maj dost. Luxusní značky, korea, někteří japonci.

Nebo to dělaj tak, že tam postě tu výbavu nemontují (GM a Frantíci) a jde to i bez chipů, částečně.