Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje v říjnu 2021: Korejci mezi nejlepšími v nejhorším říjnu za poslední léta

David Bureš David Bureš 18. 11. 2021 • 10:41
82
52
Zobrazit náhledy (82)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV 132 kW 4x4 DCT N Line Style Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT Kia Ceed SW 1.5 T-GDI (118 W) 7DCT

Letošní říjen byl z hlediska registrací nových automobilů nejhorší za poslední léta. Někteří výrobci ale ze situace těžili, hlavně ti korejští.

Evropský trh s novými automobily nadále bojuje s krizí. Po loňském pádu registrací kvůli covidovým opatřením nastala letos výrobní krize, kvůli nedostatku komponentů. Projevuje se to už několik měsíců na statistikách registrací, což se potvrdilo i v říjnu. V minulém měsíci bylo v Evropě registrováno jen 798.693 aut, o 29,3 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

ACEA sleduje statistiky registrací nových aut v 26 zemích Evropské unie (kromě prodejně nedůležité Malty), které doplňuje o prodejní čísla z Velké Británie, Islandu, Norska a Švýcarska. Konkrétně v EU bylo registrováno v říjnu 2021 jen 665.001 aut (meziročně -30,3 %), což je nejhorší říjnový výsledek vůbec, co statistiky registrací ACEA eviduje.

Konkrétně za to může propad na klíčových trzích, v Itálii (-35,7 %), Francii (-30,7 %) i Německu (-34,9 %). Důvodem je nedostatek výrobních komponentů, který omezuje provoz výrobních závodů a tím i následný odbyt.

Silně se tento problém projevuje na výsledcích značek koncernu VW Group. Mateřský Volkswagen se tak v říjnu propadl o 40,2 %, zatímco Seat (společně se sesterskou Cuprou) o 39,8 %, Audi o 45,8 % a Škoda dokonce o 49,3 %. VW si tak sice díky své silné pozici udržel post nejprodávanější značky v Evropě, čtyři kruhy ale tentokrát byly s 32.991 registracemi až dvanácté v pořadí značek a mladoboleslavská automobilka s 30.356 registracemi třináctá.

Krize VW Group se podepsala na tom, že německý koncern v říjnu nebyl největším evropským koncernem. Na svém kontě měl 165.309 registrovaných vozů, zatímco nově vznklá automobilka Stellantis vzniklá fúzí Skupiny PSA a FCA dosáhla na 165.866 registrací.

Naproti tomu u korejských automobilek se potvrzuje, že jich se potíže s dodávkami čipů prakticky netýkají. Hyundai se vyšvihl na sedmou příčku, díky meziročnímu 11% nárůstu na 43.629 registrovaných kusů. Hned v závěsu následuje Kia s 42.809 kusy, což byl meziroční nárůst o 2,6 %. Jde přitom o jediné dvě značky v top 20, které v říjnu 2021 zaznamenaly meziroční růst počtu registrovaných automobilů.

Naopak silně v říjnu spadl také Ford (-41,4 %) nebo Mercedes-Benz (-36,3 %).

Evropský trh – registrace nových aut v říjnu 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 10/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 74.029 -40,2 9,3
2. Peugeot 52.706 -30,5 6,6
3. Renault 50.982 -36,0 6,4
4. Mercedes-Benz 48.101 -36,3 6,0
5. BMW 47.738 -21,2 6,0
6. Toyota 44.547 -24,4 5,6
7. Hyundai 43.629 +11,0 5,5
8. Kia 42.809 +2,6 5,4
9. Ford 34.351 -41,4 4,3
10. Fiat/Abarth 33.482 -32,2 4,2
11. Opel/Vauxhall 33.329 -30,5 4,2
12. Audi 32.991 -45,8 4,1
13. Škoda 30.356 -49,3 3,8
14. Citroën 30.023 -32,5 3,8
15. Dacia 29.874 -23,1 3,7
16. Volvo 21.734 -22,0 2,7
17. Seat/Cupra 20.036 -39,8 2,5
18. Nissan 17.216 -29,4 2,2
19. Mini 12.906 -25,2 1,6
20. Mazda 11.643 -18,5 1,5
- CELKEM 798.693 -29,3 -

Co se pak týče statistik za deset měsíců roku 2021, prokazuje se, že pozitivní výsledky ze začátku roku jsou ty tam. Od ledna do října 2021 bylo v Evropě podle ACEA registrováno 9.960.706 automobilů, což už je jen o 2,7 % více než před rokem. I proto se očekává, že souhrnné letošní registrace budou nakonec na podobné úrovni jako v roce 2020. Zdá se totiž, že výroba bude kvůli nedostatku dílů ještě nějakou dobu omezená, byť se situace v průmyslu zlepšuje.

Trhu přitom nadále vévodí Volkswagen, který se jako jediný už dostal přes hranici milionu registrovaných kusů, výsledných 1.102.088 registrací je o 2,3 % více než před rokem. Následují Peugeot a Toyota, která letos meziročně roste o 15,7 %, i díky úspěchu modelů s hybridním pohonem.

Nejlepší z prémiovek je celkově čtvrté BMW, s meziročním nárůstem o 7,8 %, naopak celkově šestý Mercedes-Benz letos klesá o 11 %.

Škoda za deset měsíců roku drží osmou příčku mezi značkami, jejích 504.047 registrací je o 4,3 % méně než před rokem. Přesto se nadále drží před Fordem. Kia je desátá, za ní následuje Hyundai.

Evropský trh – registrace nových aut v prvních deseti měsících roku 2021
Poř. Značka Registrace 1-10/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.102.088 +2,3 11,1
2. Peugeot 611.102 +1,3 6,1
3. Toyota 606.298 +15,7 6,1
4. BMW 581.171 +7,8 5,8
5. Renault 557.324 -16,2 5,6
6. Mercedes-Benz 529.896 -11,0 5,3
7. Audi 514.059 +4,5 5,2
8. Škoda 504.047 -4,3 5,1
9. Ford 457.306 -14,6 4,6
10. Kia 430.525 +21,9 4,3
11. Hyundai 427.015 +22,7 4,3
12. Opel/Vauxhall 416.204 +4,7 4,2
13. Fiat/Abarth 412.002 +3,8 4,1
14. Citroën 381.030 +2,2 3,8
15. Seat/Cupra 352.444 +14,6 3,5
16. Dacia 329.228 -0,2 3,3
17. Volvo 240.225 +6,2 2,4
18. Nissan 208.782 -11,9 2,2
19. Mini 141.096 +0,2 1,4
20. Mazda 136.099 +13,7 1,4
- CELKEM 9.960.706 +2,7 -

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 14:32
Re: Hyundai + KIA
Lada Niva chipy nepotřebuje, takže asi takhle.
Někteří tak moc plánovat nemuseli.Jiní naplánovali dobře a chipů maj dost. Luxusní značky, korea, někteří japonci.

Nebo to dělaj tak, že tam postě tu výbavu nemontují (GM a Frantíci) a jde to i bez chipů, částečně.
Avatar - Barrichello
19. 11. 2021 14:30
Re: Hyundai + KIA
David Kubrt, kanál youtube, člověk co vozí německá auta z Německa, už 25 let, z 70% vozí jen značky D3 a přesto TSI nepoporučuje, maximálně 1,2 a ještě 2,0 od určitého roku. Zbytek prej kvalitní veteš.

Ne fakt není normální dolejvat 3 litry oleje ani měnit rozvodák (řetěz) ve 120, fakt NEEE. To že to někdo akceptuje je jejich problém.
19. 11. 2021 13:05
Re: Opět nezodpovězený dotaz
Pomerne jednduse. Je to narust o 100% za prvni 3 ctvrtleti vuci roku 2020, kdy na jare 6 tydnu stala fabrika, zavrene autosalony atd, takze se realizoval pouze velmi maly zisk. Srovnej si to proti roku 2019 a uvidis, ze ty cisla jsou vuci 2021 cca stejne.
Do cervna 2021 to docela jelo, udelal se super zisk, pak leto nic moc a od zari je to na pendrek. Az ted to zase nejak jde.
Dalsi vec je, ze se primarne vyrabely verze a vozy s vyssi marzi a jak tu vsichni omilaji, tak se asi 3x zdrazilo, takze proste roste marže.
Avatar - miromen
19. 11. 2021 12:26
Re: Hyundai + KIA
Tohle je, ale nějaky tvuj usudek, ktery muže byt blizky realitě a nebo to muže byt uplně nerealny pohled.
Nechapu na zakladě čeho usuzuješ, že korejci umi planovat a vlastně ostatni a vubec nejde o koncern VW, protože tvym pohledem jsou tu jini "břidilove" planovat neuměji.
Avatar - Amaterasu
19. 11. 2021 10:00
Re: Krize nebo zástěrka?
do černého jako V HLAVĚ ÚPLNÁ TMA?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud