Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video krizovky ve 240 km/h ukazuje, proč sci-fi volant Tesly není dobrý nápad

43 komentářů

Avatar - lordlord
lordlord
ten volant na to neměl vůbec vliv
Avatar - pallas
pallas
práveže mal.. pusti si to spomalene, vidno ako siahal do prázdna
Avatar - del42sa
del42sa
selhalo ABS ne volant , ale souhlas že ten tvar je pí... :no:
Šimpanz
nebo ABS nebo obojí dohromady, nešikovný volant, takže omezená možnost auto přesně řídit, ideální vercajk pro sebevrahy.
Avatar - lyon667
lyon667
Fíčurou pro sebevrahy byl už dlouho předtím autopilot. Zabít svého řidiče bylo snad jediné, co na Tesle fungovalo spolehlivě. :-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Taky jsem jel na autopilota a pořád tady straším. Smůla asi.
Avatar - lyon667
lyon667
Škoda, tím zprznili jedinou užitečnou funkci.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Tesla pocitově líp zrychluje než brzdí. Ale zase nemám moc zkušeností z jiných aut jak to brzdí ze 180. Z řídkých zážitků si vzpomínám, že se mi při rychlostech nad 160 vždy zdálo, že to špatně brzdí. V každém autě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já zas neznám auto, které by ze 160+ brzdilo špatně, tedy moderní. Výrobky AZNP nepočítám.Budu muset zkusit tu Teslu, nebo radši ne. Mám se rád zatím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je jasny, baterky v podlaze ti zvysuji vahu a brzdnou drahu :-[]
kyklop
za to ťažisko ničím nenahradíš :-[] :-[]
moan78
Ty, inak to si dobre napisal. Ja mam pocit podobny. Auta, ktore okolo 80-90 km/h a v meste brzdia spolahlivo, tak na dialnici hlavne brzdenie typu zo 140 na 100 celkom komfortne a potom zistis ze potrebujes vlastne zastavit a skocis na to, nic moc. To druhe spomalenie uz ani nekopalo abs. Stalo sa mi to v p308 a v primere.
traveldrive
Prvým počinom toho samovraha je ísť 240...
Avatar - speedfred
speedfred
Áno 240 není málo ale na uztvorenej trati je to ok a hlavne u auta ktoré je stavané na 300+
Samovrah je ale celkom silné slovo.
traveldrive
Ak auto zvládne 300 km/h, neznamená to, že je stavané na uzatvorenú trať a prevažné používanie v podobných rýchlostiach. Keby šlo o športové náradie použiteľné aj na ceste, bolo by to samozrejme iné.
Každopádne ten volant je síce efektný, ale to je asi tak všetko, čo môže ponúknuť. Keď mám pravdu povedať, už keď som ako chlapec pozerával na ORF seriál Knight Rider, tak mi ten volant, ktorý mal KITT, prišiel nemotorný.
Také niečo aj dnes patrí leda tak do F1.
displacement
Minulou nedeli rano jsem jel v Nemecku 240 kmh spolu asi 15 min, doslo na nekolik brzdeni a nikdy se ma E63 nechovala ani naznakem divne. To,co predvadi Tesla,je strasne
traveldrive
Tak si ju nekupuj, trúbka. Aby si nakoniec nebol z tých aristokratov, čo jazdia s V8 leda tak vo svojich mokrých snoch a diskusiách sekajú frajerov.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty krásné auta by mohly dostat zas normální palubku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mě koncepce Peuveotu nevadí. I když volant by fakt mohl být kulatý.
moan78
Mne koncepce iCocku pezot nevadi v zmysle umiestnenia volantu a budikov, ale ovladanie cez dotykac vsetkych funkcii, tak to naozaj nie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla a volant. Tesla a auto. Tyhle slova nejsou náhodou ve shodným vztahu.

Jak se má Tesla k volatnu, tak se má Tesla k automobilu.
webpaja
...psal při uvedeny těchto beranů místo volantu v Tesle, že to je nebezpečná věc, tak svědci vypisovali, že to má tak přímé řízení, že je to naprosto ok.

Tohle video ukazuje reálné potvrzení problémového tvaru. O brzdách ani nebudu psát. Vrchol prémie. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Měl jsem za to, že ten volant je option, ale jestli je pro tu vrcholnou verzi ve standardu, pak je to průšvih, nikdo soudný, kdo se s tím sveze víc než jen dvacet kilometrů v testu, kde se půlku času opájí zrychlením v přímce, nemůže tuhle věc přejít, ten volant je klasickým příkladem designové manýry, věci bez obsahu, která v daném případě zhoršuje ergonomii, potažmo ovladatelnost auta.
traveldrive
Skúšajú byť iní, aby boli stále videní. Je to asi choroba doby, že sa často chodí až na hranu. Pri takýchto postupoch treba počítať s tým, že je to blbosť a nevyjde to. Volant s pevným stredom v Citroenoch mi prišiel oveľa reálnejší aj opodstatnenejší, napriek tomu sa neujal. Tento teslácky "KITT-volant" je voči tomu bláznovstvo.
ryccardo
Tak je jasný, že tenhle designově zastaralej volant ala 30 let stará machrovinka je jen takový výkřik do tmy. Je to nebezpečný, nepraktický, hnusný, takže to zapadne v propadlišti dějin stejně jako dementní nápad Citroenu udělat volant, kterýmu se netočil střed. Já myslím, že za příplatek umí ale Tesla nabídnout i normální volant a ne tenhle základní šišatej, zastaralej šmejd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslim, ze v krizive situaci ten volant od citroenu fugnuje stejne, jako normalni, ale souhlasim, ze jento divne
ryccardo
Nevím jak ty, ale já periferně při zatáčení vnímám úhel natočení volantu a pokud to auto neumí, tak mi to chybí. Stejně jako by mi chybělo, že nemůžu chytit volant tam kde chci, protože je to vlastně obdélník s ušima a krizové situaci sahám do prázdna.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ale pořád s ním točíš a je kulatej, jako u normálního auta, chci tím říct, že tyhle beraní rohy jsou mnohem větší fail i z bezpečnostního hlediska.
ryccardo
Ano to máš pravdu. :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je pravda. Že podvědomě taky vidím hned úhel natočení podle ramen volantu. To u toho citroenu nešlo. Ale byl aspoň kulatej
Avatar - speedfred
speedfred
Načo Vám je pekný okrúhly volant keď tu máte super-extra-ultra autopilota.
Váš E.M.
_Teddy_
To auto nemoze mat tak priame riadenie, aby si presiel aj malym kruhacom bez prechytavania (alebo do ostrej odbocky na krizovatke). Ten volant je len dalsi priklad ked dizajn zvitazil nad zdravym rozumom...

Mimochodom cital som, ze to je "srdcovka" osobne Muska. Vraj dizajneri ho varovali pred rizikami takeho volantu, ale on to zmietol zo stola, ze taky volant tam bude, a basta. Ani ziadna moznost doplatit si za normalny...
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Už v nadpisu je uvedeno, že to je "volant", jenže pricipielně/funkčně jsou to maximálně řidítka.
Pokud by to mělo mít funkci volantu, tak by na tom neměla chybět zrovna ta část, kde se má správně/optimálně volant držet. :no:
traveldrive
A kde sa má volant správne optimálne držať? 13:50 je vraj už zastaralý spôsob a že správne to má byť 14:45 a to sa aj na tomto "volante" dá. Akurát mi ten spôsob pripomína držanie volantu na traktore, keď šla Anna proletárka do šichty...
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Když budeme přesní, tak ani 14:45 s ním nedáš, když to začíná trojkou a končí devítkou.
Je to jak knipl v letadle, jenže na rozdíl od letadla s ním u auta potřebuješ otačet dokola, teda pokud Tesle nestačí na plný rejd z jedné strany na druhou jediná otočka... ;-\
Avatar - Ondore
Ondore
Mám taký návrh - na konci diskusie si spočítame, koľkí sa nechali nachytať na titulok a koľkí si aj pozrú originálne video, kde je celý problém krásne popísaný. Zatiaľ mi stačia prsty jednej ruky.
(Ak mi to chceš uľahčiť, tak mi sem ako reakciu napíš dôvod zlyhania, názov firmy, čokoľvek, z čoho vyplynie, že vieš čo sa reálne stalo.)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zablokování zadních kol na hrbolu na dráze, rozdil rychlosti o vic nez 80km/h jestli si pamatuji dobře. následně zablokování jednoho předního a ABS stále nereagovalo, ale jen v jednom tomhle místě. Zároveň stabilizace nereagovala a jako podezření je na bug v SW ABS od Bosch, že se tam aktivuje nejakej divnej režim. Něco víc chceš?
Nicméně ten volant je fakt nesmysl.
Avatar - Ondore
Ondore
+1
A teraz si to porovnajme s titulkom: "Video krizovky ve 240 km/h ukazuje, proč sci-fi volant Tesly není dobrý nápad"
Volant kritizuje redakcia, volant kritizujú miestni diskutéri, ale vo videu o ňom nepadlo ani slovo. Situácia by skončila rovnako aj s normálnym volantom, auto bolo kvôli správaniu ABS od Bosch neovládateľné.
Avatar - Dinar
Dinar
Já v té diskusi pod článkem nikde nečtu, že volant byl příčinou nehody, všichni z videa bez problému pochopili, o co tu jde, až na jednoho, který ve svém komentu "podme spolu počítat" objevil nový kontinet, tuším konkrétně Ameriku.

Jinými slovy, právě na té krizovce je dobře vidět, jak je ten volant špatně, řidič (a není to žádné poleno) v reakci na auto ve smyku při snaze točit volantem několikrát zoufale sáhne do prázdna, prostě stačí krizovka (zapříčiněná čímkoliv) a pitomost desingu toho volantu je okamžitě vidět.

A co je ještě taky pěkné, "nemůžeme vinit teslu, abs je od boshe", to mě vrací v paměti do diskusí s wolfem (vedoucí tehdejšího bazalka klubu), na téma nespolehlivost italských aut, jak tam něco nefungovalo, nebyl to problém fiatu nebo alfy, ale německého výrobce komponentu. Tohle je podobné, zabiješ se chybou auta v tesle, ale bude tě u toho hřát vědomí, že sis koupil skvélé auto, protože tesla chybu neudělala, to bosh. :D:D
Avatar - Ondore
Ondore
Dinare neviem čo si objavil Ty, ale ja nikde nepíšem, že ten volant je dobrý, v minulosti som sa opakovane vyjadril, že by som uprednostnil klasiku. Len som sa vtedy - rovnako ako aj dnes - čudoval ľuďom, ktorí dokážu posúdiť niečo od pohľadu cez monitor. Všetko ostatné sú Tvoje fabulácie mojím smerom.
Avatar - speedfred
speedfred
Myslím že komponenty môžu byť aj z Bangládéša ale za finálny produkt (momentálne auto) je zodpovedný výrobca a je jedno či je Nemec,Japan,Amik alebo Taloš.
Avatar - Ondore
Ondore
Buď si taktiež nevidel video na ktorom je postavený článok, alebo si sa nechal vtiahnuť do manipulácie, ktorá sa tu rozbehla.
Auto bolo upravované kvôli závodom, bol by som opatrný v hodnotení, že Tesla môže za správanie, ktoré sme videli vo videu. Celkom určite však môžeme povedať, že zmena volantu by situáciu nevyriešila.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz je to chyba ABS, tka yb to na stejném místě mělo dělat akademie auto s ABS od Bosch. Nebo je problém v tom, ze většina aut se na daném místě na danou rychlost ani neodstane?