Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSlupky od kávy, zbytky pneumatik nebo cukrové řepy. I to jsou materiály, které vozy Škoda mohou použít
25 komentářů
Tom Pro
2
Ale ty za oktavku das stejne mega. Teda za enyaq 1,5. Uz vite ze kdyz jezdis do prace po dalnici, tak z dojezdu enyaque 550, je najednou 300. Hele, musite zabrat jeste, jinak vam na ty banany a kávu dlabem
PetrUmrd
2
tyto ta m mmáš v praze kávu ti nikdo nedá jedině polhreich za 100kč, pražák s bánánem
Pac-Man
Automobilky to v posledních letech nemají vůbec jednoduché. Lidé se snaží žít více ekologicky, vyhledávají značky, které netolerují testování na zvířatech a záleží jim, z čeho se dané auto vyrábí a kdo se na něm podílel.
Dříve byla ekologie brána jen jako alternativa. Mnohé z nás odrazovali lidé, kteří přehnaně propagovali ekologii, ale dnes je ekologie cesta budoucnosti! Ekologie se stále více projevuje i v automobilové výrobě. Značky velmi rychle zjistily, že pokud chtějí své produkty prodávat, musí vyrábět ekologické oblečení, čímž si opět mohou získat srdce svých zákazníků. Nabízí se mnoho alternativ ke klasice, jako je například syntetické kůže, jejíž získání neublížilo žádnému živému tvoru.
Příště, když si budete pořizovat své nové auto, nezapomeňte se podívat jak a z čeho bylo vyrobeno. Můžete ho oprávněně milovat a planeta se nám za taková rozhodnutí odvděčí!
Milují tento trend :yes:
Dříve byla ekologie brána jen jako alternativa. Mnohé z nás odrazovali lidé, kteří přehnaně propagovali ekologii, ale dnes je ekologie cesta budoucnosti! Ekologie se stále více projevuje i v automobilové výrobě. Značky velmi rychle zjistily, že pokud chtějí své produkty prodávat, musí vyrábět ekologické oblečení, čímž si opět mohou získat srdce svých zákazníků. Nabízí se mnoho alternativ ke klasice, jako je například syntetické kůže, jejíž získání neublížilo žádnému živému tvoru.
Příště, když si budete pořizovat své nové auto, nezapomeňte se podívat jak a z čeho bylo vyrobeno. Můžete ho oprávněně milovat a planeta se nám za taková rozhodnutí odvděčí!
Milují tento trend :yes:
Aby se jako třeba u papírových tašek vs igelitek neukázalo, že to s tou ekologií není tak žhavé.
Vyrábět z ropy syntetickou kůži, která stojí de facto za prd, je ok, pravou kůži z poražených zvířat nechat ekologicky rozložit na hnoji. A tak je to se vším. Koupíš si cedník, teče. Dáš ho zpravit a necedí.
"Milují tento trend." (Miluji, - já alespoň umím česky.) A auto můžeš do výfuku milovat i když se nepodíváš, z čeho bylo vyrobeno. A planeta se na nás stejně vy*s*ere.
Daleko ekologičtější je vrátit se trošku na stromy. Vyrábět auta kvalitní z dobrých materiálů a plánovanou životností 10 -15 let nebo i víc, jako dřív. Auta z kávových, slupek kukuřičného šustí a papíru co vydrží dva roky nejdou ani rentabilně opravit a musí se vyhodit, místo něj vyrobit pomocí další energie a materiálu nové je, podle mě, daleko neekologičtější. To ovšem jaksi nezapadá do byznys plánu.
"Milují tento trend." (Miluji, - já alespoň umím česky.) A auto můžeš do výfuku milovat i když se nepodíváš, z čeho bylo vyrobeno. A planeta se na nás stejně vy*s*ere.
Daleko ekologičtější je vrátit se trošku na stromy. Vyrábět auta kvalitní z dobrých materiálů a plánovanou životností 10 -15 let nebo i víc, jako dřív. Auta z kávových, slupek kukuřičného šustí a papíru co vydrží dva roky nejdou ani rentabilně opravit a musí se vyhodit, místo něj vyrobit pomocí další energie a materiálu nové je, podle mě, daleko neekologičtější. To ovšem jaksi nezapadá do byznys plánu.
Kozarensky prumysl je narocny na vodu, na chemikalie, na CO2. Ekologicky podpis prave kuze vs. umele kuze se neda vubec srovnat, ekokuze vychazi mnohem lip. Navic, treba BMW svuj Sensatec jeste neumi recyklovat, ale pracuji na tom aby prave na tomhle jeste zapracoval.
Navic kdyz tomu da clovek nezaujate sanci, tak to neni vubec k zahozeni. Dnes dovede mit umela kuze velice prijemne vlastnosti a do noveho auta / od nekterych vyrobcu bych se ji vubec nebal. Vlastne ta volba tu u me nedavno byla, nakonec jsem se pro umelou kuzi nerozhodl, neb tam byla jina nabalena omezeni, ale ciste pokud jde o matros tak si to nezada ani s vyssi tridou kuzi v automotive. Sam jsem zvedav kdy prijde treba BMW a nabidne Sensatec v 7er. Podle me jiz v pristi generaci.
Navic kdyz tomu da clovek nezaujate sanci, tak to neni vubec k zahozeni. Dnes dovede mit umela kuze velice prijemne vlastnosti a do noveho auta / od nekterych vyrobcu bych se ji vubec nebal. Vlastne ta volba tu u me nedavno byla, nakonec jsem se pro umelou kuzi nerozhodl, neb tam byla jina nabalena omezeni, ale ciste pokud jde o matros tak si to nezada ani s vyssi tridou kuzi v automotive. Sam jsem zvedav kdy prijde treba BMW a nabidne Sensatec v 7er. Podle me jiz v pristi generaci.
Pokud tu hovězí kůži nezpracuješ, ale spálíš, nebo ji necháš shnít, taky vzniká CO2.
Pravá kůže by byla průšvih, pokud je zvíře chované jen kvůli kůži. Ale u vepřové a hovězí kůže, kde jsou zvířata chována primárně pro maso, je použití kůže jen zpracováním vzniklého odpadu.
Přírodní kůže vzniká z plně obnovitelného zdroje, a je to vpodstatě něco, co už tu máme. Umělá kůže se musí cíleně vyrobit, veškeré emise vzniklé při její výrobě jsou navíc - a je vyráběna převážně z ropy, a její výrobní proces není nijak ekologický.
Pravá kůže by byla průšvih, pokud je zvíře chované jen kvůli kůži. Ale u vepřové a hovězí kůže, kde jsou zvířata chována primárně pro maso, je použití kůže jen zpracováním vzniklého odpadu.
Přírodní kůže vzniká z plně obnovitelného zdroje, a je to vpodstatě něco, co už tu máme. Umělá kůže se musí cíleně vyrobit, veškeré emise vzniklé při její výrobě jsou navíc - a je vyráběna převážně z ropy, a její výrobní proces není nijak ekologický.
Hele kámo další nick? Pozná se to podle stejných blábolů .....
Njn. mladí chtějí být eko, ale zaletět si pár tisíc km na prodloužený víkend chtějí taky. Že to nejde moc dohromady, nechtějí slyšet. 😁
Ano, je to dražší, má to často neověřenou životnost, ale je to eko. Eko frikulíni budou spokojeni, že to ale jen zdražuje auta, je jim jedno.
Docela to připomíná nadčasové "A skláři nebudou mít co žrát".
Docela to připomíná nadčasové "A skláři nebudou mít co žrát".
Takže v rámci ekologičtější výroby kůže budou vozit kávové slupky až z Indie. Hmm, tak hlavně, že se to dá marketingově prezentovat jako udržitelný rozvoj... 😁
Ekologie v dnešním pojetí není cesta budoucnosti, ale náboženství postrádající racionalitu.
Ekologie v dnešním pojetí není cesta budoucnosti, ale náboženství postrádající racionalitu.
PetrUmrd
Ano škodouvka je odat, too se ví..
fOE
Otazka jestli to vazne bude k necemu, nebo jen klasicke eko na oko (auto plne plastu, ale listicky z cukrove triny, to vazne velky barierovy utes nezachrani). Ale pokud dokazi zpracovat neco co dnes konci na skladce nebo se spaluje pak proc ne? Zalezet bude samozrejme na vlastnostech, ale pokud by se nasel material ktery ma naprosto shodne vlastnosti jako "pravy material" jen se u jeho zivotniho cyklu vic premyslelo, pak nejen ze bych bez premysleni volil ten vic ekologicky, ale dokonce ma smysl si za to i rozumne priplatit.
Nebude to k nicemu. Je to jen takova marketingova eko poza pro bio eko pomatence. Plasty pouzity v automotive jsou naprosta zanedbatelnost ve srovnani s tim kolik jich pouzijeme kazdy den v obalovem prumyslu. A tady se bavis navic o par gramech na aute. Ale myslenka je to zajimava, takze na druhou stranu proc to nezkusit.
Barry Lyndon
Přece se to nevyhodí! 😄 :yes: