Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: První ochutnávka Dacie Spring. Jak je na tom elektrický prcek s prostorem?

Už i automobilka Dacia nabízí elektromobil. Model Spring je nejdostupnějším elektrovozem na českém trhu. Před tradičním testem jsme jej krátce obhlédli společně s kamerou.
Zpět na článek
7. 12. 2021 00:08
7. 12. 2021 07:54
7. 12. 2021 09:50
7. 12. 2021 10:12
7. 12. 2021 10:25
7. 12. 2021 11:03
7. 12. 2021 15:07
7. 12. 2021 15:58
7. 12. 2021 08:32
7. 12. 2021 15:59
10. 12. 2021 10:27
8. 12. 2021 09:49
8. 12. 2021 21:57
6. 12. 2021 22:05
Trochu sklamanie
Bol som na toto auto dosť zvedavý po vyskúšaní elektrickej Škody Citigo aj predošlého Fiatu 500e, ale zároveň nemal nejaké veľké očakávania. Nie je to zlé auto, no v roku 2021 ani žiaden zázrak. Jazdil som celý čas v meste a v eko režime. Dojazd bol sotva 100 km a časy nabíjania, ktoré auto deklarovalo, boli dosť nepresné. Slušná svetlá výška tiež klame, nie je problém podvozok šuchnúť aj v meste. Škoda. Ale dobre, niekde začať treba a fandím každému pokusu o cenovo dostupný elektromobil.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - xxc
6. 12. 2021 22:26
Re: Trochu sklamanie
Bolo by to pekne, keby za tu cenu nebolo pred 2 rokmi Citigo, ktore aspon podla parametrov vyzera lepsie.
7. 12. 2021 00:07
Re: Trochu sklamanie
To nevim, neni tohle preci jen vetsi?
A co kufr?

Za stejnou cenu mas dnes zanovni Zoe.
Ktere je o tridu vetsi nez Citigo.
https://www.sauto.cz/…ult/zoe/18396131
Avatar - Emel
7. 12. 2021 09:54
Re: Trochu sklamanie
Větší o kousek jo (Spring je delší, ale užší), kufr je 250 vs. 300... ale Cígo má větší výkon, rychlejší nabíjení, větší baterku...
Cenu tři roky starýho auta na bazaru asi nemá smysl srovnávat... jinak Zoe dtto, na délku to větší je, ale je to taky taková "užovka"
https://d19-a.sdn.cz/…_F_Y/GR84qj.jpeg?…
7. 12. 2021 11:30
Re: Trochu sklamanie
Samozrejme to porovnani ojeteho s novym neni fer. :-)

Ale jde o to, ze uz tu takovy moznosti jsou. A netreba smutnit, ze uz neni Citigo, kdyz za stejnou cenu se da sehnat zanovni o tridu (lepsi - muj nazor) vetsi auto v zaruce atd.

A vetsina soukromniku si kupuje tak jako tak ojetiny.
Avatar - Emel
7. 12. 2021 11:45
Re: Trochu sklamanie
Tak mě napadá... u spalováku bys napsal totéž, nebo je tahle úvaha (nevadí že jsou nový drahý když se daj koupit tříletý) nějak specifická pro EV?
Což o to... mně se Zoe líbí - design je takovej futuristickej, ta přední světla s modrejma prvkama jsou cool... naopak Cígo se mi moc nelíbí. Jinak to ale zase takovej zázrak není... papírová dynamika je dokonce horší než Cígo, kufr sice trošku větší, ale zase s nedělenou lavicí... nabíjení pomalejší... a interiér u toho Zoe mě taky moc nebere.
7. 12. 2021 12:29
Re: Trochu sklamanie
Jasne ze bych to napsal i o spalovaku.
Sam vetsinou kupuju ojetiny......
Avatar - Emel
7. 12. 2021 13:13
Re: Trochu sklamanie
No jenže pak je ten Zoe pořád doklad toho, že se to nijak nelepší... ve srovnání s obdobně jetým spalovákem B-segmentu je pořád za dvojnásobek... a tady máš třeba za necelých 300 Megane, 2018 27tkm, 1.3TCe... abychom zůstali v rámci značky a barvy (ok, trošku holátko asi)
https://www.sauto.cz/…/megane/19165053
7. 12. 2021 14:29
Re: Trochu sklamanie
Na druhou stranu s EV setris podle najezdu napr. 30.000Kc rocne (pro >15.000km).
To je 300.000Kc za deset let.
A to nepocitam servisy, parkovny, dalnicni znamky, silnicni dane atp.

Resp. i kdyz je Megane o 150.000 levnejsi, po deseti letech se Zoe vic jak 150.000 Kc usetris. :-!
Avatar - Emel
7. 12. 2021 15:28
Re: Trochu sklamanie
Moje druhý auto v rodině má ročně 2000km, třeba Zoe v odkazu najelo ročně nějakých 6000km (a to je asi tak normálka)... jezdit se Zoe 15000+ po dobu 10 let je dost blízko mé představě automobilového pekla :-)
7. 12. 2021 23:07
Re: Trochu sklamanie
Když započítás reálnou usporu na palivu (mi vychází u obdobného auta okolo 1,20-1,50 Kč/km) , běžný nájezd, který je normální člověk ochoten s takovým autem jezdit (do 10tkm ročně max., spis ještě míň, viz. inzerce ojetin) a započítás náklady ušlé příležitosti, tak po těch 10 letech budeš rád, že se dostaneš u EV s náklady "na nulu" vůči klasice.
7. 12. 2021 07:49
Re: Trochu sklamanie
Áno, ale elektrické Citigo sa na Slovensku predávalo asi tak mesiac. Stálo 21-tisíc eur, Škoda dala na začiatku zľavu 3000 eur a potom prišla tá nesystémová štátna podpora elektromobilov, ktorá bola za pár minút fuč. Komu sa ušla, znamenala -8-tisíc eur. Takže komu sa ušlo, mal podarený malý elektromobil za 10-tisíc eur. Tie autá denne stretávam, musia mať vzadu nálepku, že im na to prispelo ministerstvo hospodárstva.
7. 12. 2021 08:03
Re: Trochu sklamanie
Za tých 10000 to bola pre užívateľa mestkého skokana celkom dobrá kúpa
7. 12. 2021 08:20
Re: Trochu sklamanie
Áno, nedalo sa to zobrať na leasing a auto si musí majiteľ nechať minimálne dva roky, ale aj po nich verím, že to vie predať tak, že ešte na tom zarobí. Mám ale známeho, čo si to Citigo kúpil a neplánuje ho predať, lebo síce by zarobil, ale už by ďalšie nové elektro za takú dobrú cenu nekúpil.
7. 12. 2021 10:12
Re: Trochu sklamanie
Ono to ani nie je o zarobení ďalším predajom. Na poskakovanie po meste si podobnú malú plechovku viem predstaviť, dojazd cca 100-150 je v pohode a nabijem ho pred domom. Nájazd by bol nízky...
8. 12. 2021 09:53
Re: Trochu sklamanie
jakoze fakt musej mit nekde nejakou nalepku? a co kdys to dotycnej sunda tu nalepku, dostane za to poznamku, dutku a musi na koberecek k ministrovi? :-[]
7. 12. 2021 08:05
Re: Trochu sklamanie
Keby, ale teraz už nie je
Avatar - Emel
7. 12. 2021 10:11
Re: Trochu sklamanie
Je to auto konzistentně ve všech ohledech ohlodaný na kost. Zaslepený tlačítka na volantu, nedělená zadní lavice, malý baterie bez termomanagementu, motor bez výkonu, pomalý nabíjení... nikde není nic navíc (jen ty oranžový dekory... no dobře, zvenku je to docela vymakaný). Pochybuju, že by to dosáhlo na ty 2*, co má z EuroNCAP Sandero.
Jako proč ne, dojet s tím pro děti do školky a k doktorovi a na nákup to zvládne, mně to takhle smysl dává... jak byla vždycky mantra lowendových kovbojů - na nic si to nehraje :-)
Že takový mrzáček stojí půl milionu i s tím, že za něj jsou ekoodpustky v hodnotě 13t€, by nás zavedlo k diskusi o (ne)klesajících cenách elektroaut...
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 11:21
Re: Trochu sklamanie
Nechci ani věřit tomu, že ta baterie nemá vůbec žádný termomanagement. Jestli je to skutečně pravda, tak dlouho nevydrží.
7. 12. 2021 11:36
Re: Trochu sklamanie
Jaky je tvuj zdroj o tom termomanagementu?
Nerozporuju to, jen by me to zajimalo.
Avatar - Emel
7. 12. 2021 11:46
Re: Trochu sklamanie
Přímo tady v článku:
Proč Dacia nedisponuje výkonnějším nabíjením? Důvod je prostý, výrobce totiž zcela rezignoval na jakýkoliv termomanagement akumulátorů, který by cenu vozu zvyšoval.
7. 12. 2021 12:30
Re: Trochu sklamanie
Dik, moc jsem to necetl 8-s
7. 12. 2021 00:08
Dynamika
Vedli jsme tu sahodlouhou diskuzi o dynamice Springa.
Tvrdil jsem, ze do mesta a primestskeho provozu je to dostatecny.
https://www.auto.cz/diskuse/79570/1
No a to samy tvrdi i Standa ve videu. :yes:

Spring by mohl mit uspech. Je maly, lehky a relativne levny.
O tomhle snad nikdo normalni nemuze prohlasit, ze neni ekologicky (ve srovnani se spalovakem).

Drzim Springu palce
Rozbalit vlákno
11
7. 12. 2021 07:54
Re: Dynamika
Áno, dynamika je úplne v pohode. Neviem, prečo si ľudia stále predstavujú, že sa za každým rozbiehajú z miesta na stovku. Také pripájanie na mestský okruh a do kopca je už horšie, ale stačí vypnúť režim eko a tiež žiadna tragédia. Rozgúľa sa to aj na 130-ku.
Avatar - xxc
7. 12. 2021 09:50
Re: Dynamika
ja sa rozbieham na 100vku denne 2x
7. 12. 2021 10:12
Re: Dynamika
Ty si bol vždy iný :-[]
7. 12. 2021 10:25
Re: Dynamika
Ak to nebol sarkazmus, môžem vedieť kedy a za akých okolností? Takéto som zažil len keď prerábali niečo na D1 a chvíľu sa muselo z pripájacieho rozbiehať zo stopky.
Avatar - xxc
7. 12. 2021 11:03
Re: Dynamika
Na jednej ceste mam stopku a vyjazd na "okruh", kde je 90ka a na druhej ceste je zly vyhlad, nie je tam stopka, ale kazdy zastavi a ked chvilu nic nevidno, da plny plyn a ide. Pomalsie auta obmedzia tych na hlavnej, sem tam aj ohrozia, ale havarie nie su caste. Je to este blizko domu, diesel byva studeny. S Citigom, kedze mam este skoro plne nabite, vraj to da pod 10s a plynulo sa zaradim bez vycitiek.
7. 12. 2021 15:07
Re: Dynamika
Máš spočtený náklady na km za elektřinu?
Mohl bys je uvést pro zdejší petrolheady?

U spalováku to dělá při spotřebě 5l a 35Kč ceně benzínu: 1,75Kč/km.
Avatar - xxc
7. 12. 2021 15:58
Re: Dynamika
Nemam spocitane naklady, ale v zime to vychadza na polovicu a v lete na tretinu nakladov spalovacich aut. Naklady podla mna nie su to hlavne, skor pohdlnost pouzivania.
7. 12. 2021 08:32
Re: Dynamika
Ano souhlas. Vypadá to na fajn vozítko na ježdění kolem komína. Dojezd adekvátní a rychlost nabíjení přijatelná na způsob použití. I ta cenovka není špatná. Zrychlení nevidím u takovýho auta jako podstatný parametr. Závodit s tím nikdo nebude. Já myslím, že se to bude prodávat celkem dobře.
Avatar - xxc
7. 12. 2021 15:59
Re: Dynamika
Praveze s tym bude podla vsetkeho clovek jazdit casto s plynom na podlahe na plny vykon :-)
9. 12. 2021 18:39
Re: Dynamika
Jak už tu někdo psal, mě tohle auto při dané ceně smysl nedává téměř žádný. Stále jsem přesvědčen o tom, že koupit sandero s LPG za podstatně méně je násobně smysluplnější. Nevidím v tom ani jedno negativum, krom snad striktního požadavku na "malost" vozu. Veškeré ostatní parametry Sandera jsou lepší, než u tohoto chcípáku. Dát 460 a za šest let se s tím bát jet do Kaufu mi nepřijde vůbec ekologické, natož rozumné. Co s tím šuplíkem budou majitelé za 8 let dělat? Jak to bude prodejné s vyšeptalou baterkou? :-(
10. 12. 2021 10:27
Re: Dynamika
To máš samozřejmě pravdu. Ale dovedl bych pochopit když nějaký bioeko člověk, kterýmu je jedno kolik peněz vyhodí za auto si to prostě koupí. Za 8 let to střelí za 100k a budou rádi. Ona teda možná ta baterka za 8 let do Dacie nebude stát takový ranec, aby se nedala koupit nová. Nicméně někdo kdo má doma fotovoltaiku a může s tím jezdit tím pádem zadarmo se to může vyplatit víc než LPG. Hele prodejní trhák to asi nebude, ale rozumím tomu, že si to někdo koupí spíš než, že se někdo koupí elektrickýho Enayqa.
Avatar - KANKUNEN
7. 12. 2021 07:29
Takto má EV vypadat
Základní myšlenka je čistý vzduch ve městě, toto auto jako jedno z mála ji ctí.
Rozbalit vlákno
11
7. 12. 2021 08:01
Re: Takto má EV vypadat
Čistý vzduch vonku áno, ale vo vnútri auta to hrozne smrdí umelinou. :D Ale spracovanie fajn celkom, len je to tak na čínske zadky. Inak by Suzuki spravilo z Ignisu elektromobil, bolo by to podobné.
7. 12. 2021 08:16
Re: Takto má EV vypadat
Ono to časom vypáchne. Ja som býval na autosalónoch rozčarovaný z ruskej Lady, tá páchla neskutočne, plasty a lepidlá v interiéri dávali razantne o sebe vedieť. Podobne čínske autá. Ale to sú nejaké roky dozadu, hádam sa už zlepšili.
7. 12. 2021 08:22
Re: Takto má EV vypadat
Hej, aj Jazz nám ešte dosť páchne, ale už je to lepšie. Asi najpríjemnejšie voňajú nové Volkswageny.
7. 12. 2021 08:29
Re: Takto má EV vypadat
Každý nový auto je cítit. Po pár měsících to ale vyčichne. V tom bych neviděl problém. Většinou se tak stane navíc ještě v autosalonu.
Avatar - wakantanka
7. 12. 2021 15:18
Re: Re: Takto má EV vypadat
Keď prišlo Citigo smrdelo v ňom ako v čínskej továrni na lepidlá. A očividne to buď ľuďom nevadilo, alebo to rýchlo vyriešili.
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 08:37
Re: Takto má EV vypadat
My jsme tomu vždy říkali "vonět novotou", takže nechápu, co kritizuješ.
7. 12. 2021 09:39
Re: Takto má EV vypadat
No to je asi jako s vůní benzínu.

Ani jedno není moc zdravý. ;-)
7. 12. 2021 10:27
Re: Takto má EV vypadat
To v tomto prípade nie je dobrý príklad. Skôr by som dal porovnanie ako to voní niekde u Baťu a ako v čínskom obchode pri keckách.
7. 12. 2021 09:11
Re: Takto má EV vypadat
Asi tak a na mestké auto má dostatočný dojazd, nevozí nezmyselne veľa bateriek (cena, hmotnosť). Ešte tak znížiť cenu o 3-4000€ bez dotácií a majú vypredané :D :D
7. 12. 2021 09:39
Re: Takto má EV vypadat
Já mám obavu, že s dotacemi bude vyprodáno i za tuhle cenu...
9. 12. 2021 18:42
Re: Takto má EV vypadat
...já bych se těch výprodejů zase tak nebál... Nechápu, co by se mi v hlavě muselo přihodit, abych za tohle dal i o třetinu méně.
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 08:34
To auto má tragický dojezd
Někde na úrovni ojetého Ion, který se dá sehnat za 120 tisíc.
Rozbalit vlákno
14
7. 12. 2021 09:12
Re: To auto má tragický dojezd
Ojazdený ion bude mať už dojazd asi úplne nulový. Zrovna na mestké auto je dojazd tej dacie asi dostatočný
7. 12. 2021 09:40
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
Za 120tisíc???

Já narazil na nejlevnějšího použitelnýho v ČR za 450.
Teď je na sauto nejlevnější za 550. :-O
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 09:48
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
https://www.sauto.cz/…ot/ion/157791931
Věřím, že kdybych to opravdu musel mít tak bych to na 120 ukecal.
Dříve jsem viděl nějaký na AAA za 140 minus 20 sleva.
Mě hrozně děsí toto video:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
7. 12. 2021 09:58
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
Myslím, že mluvíte každý o jiné značce :-)
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 10:02
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
Tak Ioniq opravdu za 120 nebude :-) Psal jsem jasně "Ion".
7. 12. 2021 11:26
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
Jj promin. :-)
Ion me vubec nenapadl.
To auto jde mimo me.
Myslel jsem, ze to byla zkratka Ioniqu.
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 11:43
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
:yes:
8. 12. 2021 10:02
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
jako co bys chtel od prestavenyho spalovaku u kteryho byla planovana zivostnost tak 10-12 let, proste to ma podobnou zivotnost i s baterkou a elektromotorem
9. 12. 2021 18:50
Re: To auto má dostatečný dojezd na průměrný dojíždění do pr
Ten vrak může opravovat jen naprostý šílenec.....
7. 12. 2021 10:38
Re: To auto má tragický dojezd
Presne toto mi napadlo keď som s tým Springom jazdil. Že či by nebol už lepší nejaký jazdený elektromobil v lepšej výbave, napríklad také BMW i3. Za tú cenu Springu a aj menej som našiel hneď 5 ponúk. Len teda zas sme pri tom, čo všetko jazdené si vieš kúpiť za cenu novej Dacie. Nové je nové. Ale keď sa vrátime k tomu dojazdu, tu je napr. i3 s nájazdom mierne cez 20-tis a vraj reálnym dojazdom 180 km, čo by znamenalo, že stále viac ako ten Spring. Fakt neviem aká je tam degradácia. Áno, bol by tam drahší servis aj tie neštandardné gumy, ale je to úplne iná liga. Takže toť dilema. http://www.autobazar.eu/bmw-i3-advanced-id19302331.html
Avatar - Roman Horký
7. 12. 2021 10:46
Re: To auto má tragický dojezd
To BMW i3 jako ojetina myslím dává smysl. Určitě i přes degradaci baterie je to pořád víc muziky za méně peněz, než nový Spring.
7. 12. 2021 13:08
Re: Re: To auto má tragický dojezd
Nedává. Co ušetřím na tom, že to je elektro, vydám za servis. Nespolehlivost se na webu probírá často. A obouvat malé auto za min. 12 tisíc je ekonomicky nesmysl.
Avatar - eLzyx
7. 12. 2021 10:46
Re: To auto má tragický dojezd
hlavně kolem i3 je poměrně rozsáhlá komunita, jdou dělat swapy baterek za silnější atp. To nepíšu kvůli tomu, že by se to dělalo nějak často, ale ve chvíli, kdy ta baterka zdechne, tak je možno použít větší. A nebývají nějak extra drahé. Ta "prostřední kapacita" stojí na bazarech kolem 6000-6500€.
Ovšem pak tu jsou i negativa - BMW je drahé. Servisně, díly, všechno drahé. I pneumatiky nejsou za hubičku, navíc je vyrábí jen dvě firmy, celoročky snad jen jedna.
8. 12. 2021 10:09
Re: To auto má tragický dojezd
i3 bude nasobne drazsi na servisu a to i tom beznem, jen ty spesl kola na i3 stojej svoje cca 3 tisice za kus, tohle si musi kazdy spocitat sam jestli se mu vyplati olitana nebo nova hracka

pokud bych mel rozvoz, tak Spring je a bude jasna volba, tak jako byla jsna volba elektricke Citigo, 4-6 let to bude drit v rozvozu, nalita to treba 200-250 tisic, na palivu to usetri treba 300-350 tisic na palivu a servisu oproti spalovaku, a pak se to proste zahodi na dily

na rozvazeni decek do skoly a jezdeni na nakup bych volil spis tu i3, neb to rocne asi nenalita 50-60 jako pri rozvozu, ale treba jen 10-20 a vyjde to cenove za 4-6 let podobne jako ten Spring, jen s lepsim komfortem a lepsim pcitem z jezdeni, a nebude to na konci sve zivotnosti (treba i te moralni, a ze dnes nam veci zastaravaji spise moralne nez fakticky)
7. 12. 2021 14:12
je to tragické jako celek
Dobrý den,
Před cca třemi lety existoval třeba Swift s automatem za cenu cca 350t. Nepřímovstřikový motor, euro 5, žádné ekologické drama... Jezdilo (jezdí a bude dvacet let jezdit) za 5,5 litru benzínu v dlouhodobé kombinaci.... Malé lehké auto, z uživatelského a praktického pohledu ve všem lepší než spring.... Taky o 150 000 korun levnější... Což pokrývá náklady na palivo (ona ta elektřina taky není a nebude "zadarmo") v podstatě na celou dobu životnosti vozu.

"Ekologicky" jsme zlikvidovali malá, ekonomická, ekologická auta a jako "pokrok" jsou udávány tyhle šílené plečky (dacii palec nahoru za snahu, ale fakticky je to děs a nechcete tohle ani potkávat v provozu. Bude to podobná hrůza jako Aixami jedoucí 45 apod.).
Nebo jsou "ekologické" přes dvě tuny vážící věci plné obtížně získatelných a na rafinování energeticky náročných ušlechtilých, drahých, někdy toxických kovů...

Co je na fabii, fiestě, yarisu tak eko hrozného?
Nezhoršují ovzduší ve městech z většiny staré diesely na hranici životnosti, nebo obecně auta ve špatném technickém stavu?
20 let stará fabie plnící Euro 4, emisně v pořádku... nemám pocit, že by z toho šel nějaký šílený "smrad". Jistě, není to rozkvetlá louka, ale skutečně je to hlavní problém?
Rozbalit vlákno
3
7. 12. 2021 14:59
Re: je to tragické jako celek
Honzo, nauč se počítat. :no: :no: :no:

150.000Kč je při ceně paliva 35Kč a spotřebě (jen) 5l/100km palivo na 85.714 km.
Prej ''na celou dobu životnosti vozu''. Ty se mi snad zdáš!
Fakt si myslíš, že spolehlivé Suzuki Swift má životnost ani ne 100.000km???
To se dá najet v pohodě za pět let!

Jinak souhlas, ze starsi benzinova auta nejsou takovy problem jako dieselova...

PS Cena elektřiny oproti benzínu je pro provoz malého auta zhruba třetinová? - ano není zadarmo....

PPS Baterka Springu váží asi 150kg a Spring celý pod tunu! Takže zbytečný plky o ekologii, Honzíku, si nech. A raději si zjisti životnost Swiftu, cenu paliva atd. Pak teprv přispívej do diskuze. ;-)
Avatar - Tomogo
8. 12. 2021 18:15
Re: je to tragické jako celek
Ale Vitíku, neber to tak doslovně. Trochu se sekl, ale myslím že každý ví, kam tím Honza mířil. Prostě pokud jsem obyčejný člověk a jezdím třeba 10 tisíc ročně, je lepší koupit třeba Sandero za 270 a dostanu rozhodně lepší auto. A než se mi celkové náklady, včetně servisu a paliva, po osmi letech srovnají s pořizovací u Springu, mohu si klidně zase koupit nové auto.
No a kdybych byl šťoura, tak si započítám LPG Sandero a to už je ten EV vůz úplně v háji s návratností prvotní investice a mohu si najezdit i skoro 15 tisíc ročně a po těch osmi letech to bude cenově +/- plichta.

Prostě ať si každý koupí co mu vyhovuje. Pokud potřebuji každý den jezdit s pizzou 150 km po městě, tak ten Spring asi dává smysl a za 1,5 roku ten rozdíl mám v kapse a to nemluvím o možnosti nabíjet zdarma. Prostě vždy záleží na okolnostech.

A co se týče ekologie, tak i 150 kg baterie je pořád dost vzácných surovin.
Avatar - xxc
7. 12. 2021 17:00
Re: je to tragické jako celek
Smrad ide zo vsetkeho, co je spalovacie a rovnako aj to, co nesmrdi, moze byt skodlive. Staci sa prejst okolo cesty.
8. 12. 2021 09:49
5 dni zpet
vratime se jen nejakych 5 dni zpet kdy Stanisla Kolman po probuzeni po 5 letech objevil vedle sveho stani elektrickou Dacii a vodikovou Toyotu, jedno z aut ma na delku necele 4 metry (3734mm) a druhe ma na delsku temer 5 metru (4975) , ve videich obou tech aut Stanislav Kolman uzasne zacina kufrem a nasleduje prostor na zadnich sedackach, zacneme Dacii Spring kter ama kufr 290 lidtu a pokracujme na Toyotu Mirai ktera ma 291 litru, no.... tak si tedy sedneme sami zasebe coby Stanislav Kolman se 178cm , a zjistime ze s prostorem na zadnich sedadlech je to opet velice podobne, a Stanislav Kolman se 178 centimetry se tam vejde jen tak tak aby neskrtal....ale musime zminit ze v Toyote Mirai ma precijen vice mista vedle sebe, neb Mirai coby limuzina je preci jen trosku sirsim autem......

hele kdyby v Dacii udelali Spring o 2 centaky desli, a dali tomu kufr o 5 litru vetsi, tak maj s pidiautem za par stovek lepsi stehovak nez Toyota s autem o 4 tridy vetsim autem za cca 2 miliony, jako tyhle dve auta se proste museli sejit, ja se doslova primlouvam za srovnavaci test techto dvou aut :-[]

a jako prvni disciplynu bych treba udelal kdo driv objede Ceskou Republiku po silnicich ktere jsou blizko hranic :yes:
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2021 21:57
Re: 5 dni zpet
:D :yes:

Pekne srovnani.
BEV (obycejny elektromobil) je drahy, ale ma levny provoz a da se nabit z kazde zasuvky.

FCEV (vodikove auto) je extremne drahe a ma drahy provoz (a na tom se nic nezmeni, to je dany fyzikalne). A jako tresnicka na dortu - FCEV neni kde natankovat.

PS K tomu, ze neni infrastruktura na BEV - (temer) kazdy kdo ma domek s obycejnou zasuvkou a dostane k EV 1-f nabijecku a muze doma nabijet. Prumerny denni najezd se timto (nejpomalejsim moznym) tempem dobije za par hodin.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud