Profi
stojí za skouknutí: https😐/www.busportal.cz/…atra-500hb-15807
Pamatuji si tento zvlastni autobus z detskych let v prvni polovine sedesatych let. Stal na okraji Ostravy - Poruby pobliz tehdejsiho staveniste na miste dnesni Fakultni nemocnice. Stal bez pohybu delsi dobu, zrejme pokazeny stary kus. V provozu jsem ho nevidel. Proti tehdy nejmodernejsimu autobusu Škoda 706 RTO i starsimu Škoda 706 RO to byla zvlastni “kara” s dvemi napravami vzadu s jednoduchou montazi misto obvykle dvojmontaze na zadni naprave. Libil se mi tehdy tvarem karoserie, ale bylo mi lito, ze jsem se v nem nesvezl. Byli jsme tehdy mali smradi, zadonici u ridicu nakladaku o svezeni. Parkrat se to povedlo, nejvetsi rarita z dnesniho pohledu byla Tatra 128. Jinak bezne Tatra 111 i Skoda
Pokracovani… Škoda 706 R s dlouhym nosem i novejsi Škoda 706 trambus. Jen tehdejsi novinka Tatry, 138, se “nepodarila”, nikdo nas nesvezl…
500HB mala motor vzadu a samonosnú karosériu, čo bolo na tú dobu nie celkom bežné a rozhodne pokrokové riešenie. Keby dali dozadu jednoduchú nápravu s dvojmontážou ako dostali hneď potom Karosou vyvíjané autobusy SB, dopadlo by to možno celé inak. SB sa do výroby ani nedostali. https😐/64.media.tumblr.com/…f288e2918d85.jpg
Mimochodom, v článku chýba viacero zásadných informácií - tieto témy by mali nechávať na spracovanie pánovi Dragounovi alebo pánovi Haasovi, to by bolo iné čítanie.