Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra 500 HB: Pamatujete si nezvyklý bus do hor vyvinutý s Karosou?

Značku Tatra si dnes spojujeme s nákladními vozy. V minulosti ale byla kopřivnická automobilka aktivní také na poli osobních vozidel či autobusů.
Zpět na článek
7. 12. 2021 21:18
7. 12. 2021 23:15
8. 12. 2021 22:36
8. 12. 2021 22:38
7. 12. 2021 21:18
Film
Take klasicke komunisticke. Niecoho, co nefunguje vyrobili 500 ks. Ale v nejakom filme som ich videl. Ece homo homolka?
Rozbalit vlákno
1
7. 12. 2021 23:15
Re: Film
Tak zase nedá sa tvrdiť, že by celý autobus nefungoval. Problémom bola zdvojená zadná náprava, ktorá sa snažila celý autobus posúvať rovno a na klzkom podklade bolo ťažšie zatočiť do zákruty. Poruchovosť bola daná hlavne nezrelosťou celkom novej koncepcie, pokiaľ viem, napríklad autobusy rady Š11 boli na začiatku podobne zúfalo nespoľahlivé.
500HB mala motor vzadu a samonosnú karosériu, čo bolo na tú dobu nie celkom bežné a rozhodne pokrokové riešenie. Keby dali dozadu jednoduchú nápravu s dvojmontážou ako dostali hneď potom Karosou vyvíjané autobusy SB, dopadlo by to možno celé inak. SB sa do výroby ani nedostali. https://64.media.tumblr.com/…f288e2918d85.jpg
Mimochodom, v článku chýba viacero zásadných informácií - tieto témy by mali nechávať na spracovanie pánovi Dragounovi alebo pánovi Haasovi, to by bolo iné čítanie.
Avatar - Stejsn
7. 12. 2021 23:50
500 HB Milana Horky
stojí za skouknutí: https://www.busportal.cz/…atra-500hb-15807
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2021 09:11
Re: 500 HB Milana Horky
Konkrétne toto je špeciálny kúsok zo začiatku, s tatrováckym podvozkom. Neskoršie sériové vozy mali tuhé nápravy Praga.
8. 12. 2021 22:36
mirek st
Pamatuji si tento zvlastni autobus z detskych let v prvni polovine sedesatych let. Stal na okraji Ostravy - Poruby pobliz tehdejsiho staveniste na miste dnesni Fakultni nemocnice. Stal bez pohybu delsi dobu, zrejme pokazeny stary kus. V provozu jsem ho nevidel. Proti tehdy nejmodernejsimu autobusu Škoda 706 RTO i starsimu Škoda 706 RO to byla zvlastni “kara” s dvemi napravami vzadu s jednoduchou montazi misto obvykle dvojmontaze na zadni naprave. Libil se mi tehdy tvarem karoserie, ale bylo mi lito, ze jsem se v nem nesvezl. Byli jsme tehdy mali smradi, zadonici u ridicu nakladaku o svezeni. Parkrat se to povedlo, nejvetsi rarita z dnesniho pohledu byla Tatra 128. Jinak bezne Tatra 111 i Skoda
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2021 22:38
mirek st
Pokracovani… Škoda 706 R s dlouhym nosem i novejsi Škoda 706 trambus. Jen tehdejsi novinka Tatry, 138, se “nepodarila”, nikdo nas nesvezl…
Rozbalit vlákno
0