Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík představuje speciál ke čtvrtstoletí Octavie: Právě teď na stáncích!

Čtvrtý a poslední letošní speciál časopisu Svět motorů je věnovaný jedinému modelu – první generaci novodobé Škody Octavia, která letos oslavuje pětadvacet let.
Zpět na článek
9. 12. 2021 18:49
13. 12. 2021 13:47
9. 12. 2021 19:03
10. 12. 2021 14:25
Avatar - rohYpnol
9. 12. 2021 18:30
Tu kritiku si moc dobře pamatuji
To, jak SM hanil Octavii si vybavuji dodnes. Oceňuji sebereflexi pane Vaculík :yes: Nikdy jsem nechápal proč ts kritika. Pamatuji si na tu brutální kritiku prostornosti, 1,8 92 kW byla potopena jako rozežraná, atd. atd. ... Ta míra kritiky byla neuvěřitelná.

Octavia byla nejlepší Škoda nové doby. Škoda nikdy nic lepšího a trvanlivějšího nevyrobila. Podobně byl udělaný Golf 4 a Passat B5.

Co mě zklamalo je, že chybí data o počtech vyrobených kusů před 2001. Tedy chybí vlastně to nejzajímavější a nejcennější. To mě mrzelo hodně. Ale důvod chápu. Proto i tak za mě dobrá práce :yes: :yes: :yes:

P.S. Čas ukázal prostředníček všem posměváčkům. Jenže všechny ty Mondea, Avensisy, Primery jsou dávno slisované do kostky a zrecyklované. Zatímco Octavia při péči a údržbě stárne stejně pomalu jako Pyramidy v Gíze.

Za mě jedno z absolutně nejlepších aut co kdy byly vyrobeny. Řadím sem Mercedes W123, Octavii 1, Passat B5, BMW e39, BMW e46.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - parohypnol
9. 12. 2021 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2021 21:13
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Ty dementný pablb si daj radšej odchod a nekaz tu vzduch.
9. 12. 2021 23:51
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Až na to, že si úplně mimo. Když SM představoval první novodobou Octavii, Vaculda někde začínal studovat střední školu. A pak dlouhá léta pracoval pro úplně jiný automobilový časopis. A v něm Škodovky věru nešetřil! ;-)
P.S. Až do přepracování sacího potrubí a dalších změn byl 1.8 20V skutečně dost rozežraný a hlavně nepružný motor. Navíc první novinářská auta dostala nesmyslně krátký stálý převod v rozvodovce. A zoufalý nedostatek místa v podélném směru (citelně méně, než v novodobé Felicii!) byl prostě neoddiskutovatelný lapsus tohoto auta (stejně jako jiných koncernových modelů, stojících na této platformě). Při kombinaci velkých kol (resp. podběhů) a brutálně poddimenzovaného rozvoru 2,51 m to ani jinak nemohlo dopadnout. U modernizovaných verzí došlo alespoň k částečnému zlepšení díky zeslabení předních (a později i zadních) opěradel.
Avatar - rohYpnol
10. 12. 2021 17:04
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Nevím kde tehdy psal Vaculík. Ale ta rétorika byla v podstatě všude stejná. Všichni se na Octavii dívali skrz prsty. Hlavně pro málo místa uvnitř. Což byla určitě nectnost. Ale nebyla nijak výrazná. Že ve Felicii nebo Favoritu bylo víc místa? Ano, to bylo. Protože tyhle auta byly "papír".
Avatar - trapid
13. 12. 2021 13:32
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Ty neznáš kultovní a již zaniklý časopis AUTODIESEL ?
Ostudo :-) .
Ten časopis defacto zmizel s Vaculdovým odchodem. Myslím, že vzniklo jedno nebo dvě čísla a šlus. Všechny čísla mám doma a bylo to (a i dnes je) vpravdě počteníčko :-O .
10. 12. 2021 13:43
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Martin Vaculík vzpomíná na délkově tehdejší stř. třídu (4,5 m), ale na krátkém rozvoru Golfu, který měl i na svou nižší stř. třídu 4-metrového hatchbacku velmi podprůměrný rozvor. Ovšem, co s tímhle krutým základem Škodovka docílila, je i po těch letech obdivuhodné! A to jak ve vycizelovaném místu vzadu (sezení bylo znatelně lepší než v Golfu nebo v Leonu), tak ve vyladění zadní nápravy tak, že na suché vozovce si s tím blbouni mohli dovolit až překvapivě mnoho. Octavia se v zatáčkách nekroutila, jako zmínění bratříci, Vliv dlouhého a těžkého zadního převisu byl velmi pracně a až geniálně v jednoduché klikové zadní nápravě téměř(!) potlačen. To u prodloužených Golfů a Leonů nebylo se zadní nápravou uděláno nic, a to přesto, že i krátké verze na tom nebyly dobře..

Vedle Martinem Vaculkem zmiňované elektronické klapky je tenhle počin taky výkladní skříň mladoboleslavských vývojářů.
10. 12. 2021 13:55
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Já mám dojem, že zrovna p. Vaculík na Náplavce na pódiu říkal něco v tom smyslu, že jízdní vlastnosti OI můžou za to, kolik jich končí omotaných okolo stromu, a tuším že zrovna o téhle generaci se říkalo, že to je auto co umí jezdit jen rovně.
Avatar - trapid
13. 12. 2021 13:38
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Ano, vím, že někde říkal, že o jízdních vlastnostech O1 mohou vyprávět řidiči co s ní při prvním dešti skončili ve škarpě.
Je fakt, že O1 nemá dobré jízdní vlastnosti (vím, mám ji), ale zřejmě jsou v rámci platformy na dobré úrovni.
Avatar - SKAY
9. 12. 2021 18:49
Smrad
Dnes jeto smradlavá popelnice strach jít kolem cesty po chodníku jak se blíží . V Česku hospodský kult co jede ... Se stovkou za 13 :D
Zase toje asi levné a ,,nenáročné,, na údržbu, když jich tolik jezdí :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - trapid
13. 12. 2021 13:47
Re: Smrad
Možná se budeš divit. Vždy jsem ji nesnášel, ale před 4 lety jsem nezaviněně rozflákal Ceed´ník a byl jsem nucen koupit něco levného (rozestavěný barák) na naftu. Koupil jsem z nouze O1 combi TDI ALH 66kW, tehdy moje 6. auto.
A teď to přijde - dostala se mi tak pod kůži, že jsem sháněl nějakou hezkou zachovalou a s takovou teď už 2 roky jezdím a jízda mě s tím pořád baví - s motorem ASV (TDI 81kW) po úpravě na 105kW a 326 Nm to i docela letí.
Z auta je opravdu cítit ta kvalita a nadšení, se kterým to auto bylo konstruováno.
9. 12. 2021 19:03
skodofka
To se jeste tenkrat setrilo na novy auto. Koupil si a jezdil a mel radost. Ted uz lidi nevi co by. Asi prodam x4 a koupim corvettu. Proste jen tak, protoze chci zas sedet nizko nad zemi. V pici
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DidierA
10. 12. 2021 14:25
Nechápu...
...jaký má smysl zveřejňovat video tohoto typu týden po tom, co už je časopis na stáncích. To už ho sotva člověk sežene. Nakonec se povedlo, ale oběhl snad všechny prodejny tisku v blízkosti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
10. 12. 2021 16:58
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Říkalo se spoustu věcí. A většina z toho byly nesmysly.

V jednom testu srovnávali Octavii 4x4 s Focusem a naopak jízdní vlastnosti Octavie byly hodně konkurenceschopné i vzhledem k Focusu. Ano, 4x4 neměla torzku, ale zadní torzka je naopak dnes opět běžný standard.

Octavia jezdila hodně dobře. Jen to chtělo jet s rozumem a chápat, v jakých vodách jsme. Nebyla to žádná e46, ale prostě obyčejný auto pro rodinu. Obyčejný mainstreamový auto nižší střední třídy. Jídzně tomu odpovídala. Neměla se zač stydět.

Když někdo naložil plný kufr dlažby do koupelny a pak měl představu že ho raketový zátah TDI přepraví kosmickou rychlostí domů a divil se, jak je možné že auto je rázem přetáčivé, tak to FAKT nebylo chybou auta. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - trapid
13. 12. 2021 13:54
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Pamatuji si na jedno číslo SM, kde jeden borec (jméno už nevím, ale starší pán a bývalý závodník - Janda však ne) srovnával v rubrice bazar G4 s FoFo1 a jeho názor byl takový, že mu více vyhovovaly a přišly lepší jízdní vlastnosti Golfa.
U O1 je problém v dlouhých převisech, které na nerovnostech dokáží rozhoupat kastli a pokud je to v zatáčce tak máš blízko k výletu do škarpy.
Avatar - DidierA
14. 12. 2021 11:49
Re: Tu kritiku si moc dobře pamatuji
Jo, to byl Jindřich Kotek.