Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault už reaguje na debakl Zoe v testech Euro NCAP. Horší airbagy mají svůj důvod

Renault Zoe nezískal v nejnovějším vydání nárazových zkoušek Euro NCAP ani jednu hvězdu. Důsledky hrozivého výsledku už jsou tu.
Zpět na článek
14. 12. 2021 16:21
14. 12. 2021 16:42
14. 12. 2021 17:08
14. 12. 2021 17:27
14. 12. 2021 17:31
14. 12. 2021 18:44
14. 12. 2021 21:04
14. 12. 2021 16:26
14. 12. 2021 16:36
15. 12. 2021 10:31
14. 12. 2021 18:46
14. 12. 2021 18:33
14. 12. 2021 18:38
14. 12. 2021 18:52
14. 12. 2021 20:31
14. 12. 2021 21:21
14. 12. 2021 21:38
14. 12. 2021 21:54
14. 12. 2021 22:49
14. 12. 2021 20:28
14. 12. 2021 20:29
14. 12. 2021 21:20
14. 12. 2021 21:39
14. 12. 2021 21:57
14. 12. 2021 22:55
Avatar - lamal
14. 12. 2021 16:21
pochabé
Jednoducho prisli na to, ze rozjebeš okno spankovou kosťou a mas lepsie :D Vypada to na malo miesta nad hlavou v okoli karoserie strechy + velky airbag, potom to mozno narobi paseku vyssim postavam.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
14. 12. 2021 16:42
Re: pochabé
Ja to moc nechápu. Píšou, že to nemůžou upravit, ale ze to je stejnej základ jako v roce 2013, kterej to měl.
Avatar - lamal
14. 12. 2021 17:08
Re: pochabé
verom tomu, ze prisli na neblahy ucinok hlavovych airbagov, ktore montovali v minulosti, blbe je ze usetrili na rieseni a radsej ich vybrali... potom mozu pisat, ako nejde spojit predosle riesenie so sucastnym to je k nicomu
Avatar - rohYpnol
14. 12. 2021 17:27
Re: pochabé
Tohle určitě mysleli tak, že chtějí zachovat zvlášť boční bag aby to bylo lepší než 1 boční +hlavový vcelku. Ale to by museli dát hlavový zvlášť a právě tohle nelze bez výraznější modifikace.
Avatar - lamal
14. 12. 2021 17:31
Re: pochabé
Co je to za riesenie ? Miesto toho aby to v ´´novej´´ generacii upravili vhodnejsim hlavovym airbagom, tak ho vybrali. Koho zaujima ze im novy bocny airbag nejde skombinovat so starym hlavovym ?
Avatar - xxc
14. 12. 2021 18:44
Re: pochabé
To je riesenie Renault. Asi o tom bolo rozhodnute skor, ako mohol Di Meo do toho zasiahnut a skoncovat s tymi hlupostami, ked naschval pokazia auto. Dalsie male elektroauto uz nebude Zoe, lebo to bude v ociach byvalych majitelov a verejnosti evokovat negativne asociacie, tak mu zmenia pre istotu meno :-)
14. 12. 2021 21:04
Re: pochabé
Z clanku sa zda, ze pred tym tam bol proste vacsi bocny airbag, ktory chranil aj hlavu, ale zase tam bol problem s distribuciou vzduchu vo velkom vaku. Co by vysvetlilo tu malu usporu 2-3 EUR. Komplet airbag by stal ovela viac.
Avatar - xxc
14. 12. 2021 16:26
Technický základ
ma rovnaký, alebo nejaký ochudobnený na spôsob clio a sandero? Vraj tam zredukovali vysokopevnostnú oceľ, základ rovnaký, len materiál iný :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
14. 12. 2021 16:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
15. 12. 2021 10:31
Re: ...
Bohužel ne. Renault se snažil ušetřit a nedal tam hlavový airbag, takže si figurína rozmlátí palici o sloup.
Avatar - rohYpnol
14. 12. 2021 17:24
Renault to zabil
Je to asi jako když zloděj na sebe práskne že vybral další 4 benzinky... :-[]

Takže jsme se dozvěděli, že odrbou auto i kvůli 3 éčkám.. A že se nevyplatí auto složitě předělat??

Vždyť stačilo vrátit původní řešení airbagů, které přeci jak nám Renault vysvětlil není o nic dražší!!!

A zdůvodnění že žádná nehoda nebyla jako v metodice?? Waaau, to zní jako dokonalé argumentační eso ve srovnání s tím že si hlavu rozflákáte a kaši o sklo, sloupek nebo rám dveří!!!

Že s tím nepřišel VAG, žádná jízda přece není jako WLTP takže to přece nebyl podvod s těma emisema... :-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
14. 12. 2021 18:46
Re: Renault to zabil
Oni to urobili naschval tak, aby si majitelia objednali novy Megane etech, ked chcu mat nieco bezpecne. Len neviem, ci to funguje takto.
14. 12. 2021 18:33
Ups...
Jedním z pádných argumentů, proč jsem v roce 2010 koupil (tehdy novinku) Megane III, byl rekordní výsledek v crashtestech EuroNCAP - rekordní z hlediska počtu získaných bodů. Když o pár let později přišel Renault u nové generace Clia a prvního Capturu s řešením bez hlavových airbagů, spadla mi čelist - ta roky budovaná pověst premianta crashtestů dostala první povážlivou trhlinu.
Teď to zabili totálně.
Vyjádření Renaultu - PR kecy. :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2021 18:38
Hanba
Nie je to tak davno co renault bezpecnostou nahanal volva.... pri zoe v tomto ale akosi pozabudol na svoje dobre meno... aj elektromobil ma 4 kolesa a volant... dokonca stoji este viac ako klasicke spalovaky... tak kde je problem aby za to clovek dostal aj ferovy vyrobok a to po kazdej stranke... bezpecnost nevynimajuc ....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - xxc
14. 12. 2021 18:52
Re: Hanba
Ako mohli zabudnut na dobre meno? To niekedy mali? Jedine s Renaultom ma ludia zastavovali na ulici a na parkovisku, ze tiez kedysi mali Renault a chodili s tym po servisoch a pod. Alebo sa z toho smeju, ze co to mam na kapote. Ale zase Arkana a Clio ma bezpecnost super, len do dacie modifikovali platformu, aby bola naschval nebezpecnejsia :-)

Ale zase mozno aj VW opakuje, Scala 97%, T-Cross 97%, Polo 96 %, Ibiza 95%, a nova Fabia 85%. Ale na toto sa nikdy neopytaju novinari, preco to tak je.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2021 20:31
Re: Hanba
Ale houno, Scala a Fabia se testovaly jinými metodikami.
Avatar - xxc
14. 12. 2021 21:21
Re: Hanba
Aj golf a leon sa testovali podla vsetkeho inymi metodikami a rozdiel je myslim 3%, nie 10. To iste audi a3, zeby nastavili trosku nizsie bezpecnost, nech si kupia aspon a4ku? :-) A3 89% a Leon 92%.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2021 21:38
Re: Hanba
Ne, Golf se netestoval srážkou s jedoucí překážkou a dalšími novotami.
Avatar - xxc
14. 12. 2021 21:54
Re: Hanba
Ano, ale audi a3 a leon ano. Nebol tam taky pokles % pri novej metodike, ako pri ostatnych surodencoch fabie pri starej metodike a pri fabii pri novej metodike. Ale viac by som to nerozpitvaval, len tiez sa myslim nikto nepozastavil nad tym.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2021 22:49
Re: Hanba
Ok, Leon ano. Co z toho vyplývá? Je to jiná třída.
14. 12. 2021 20:28
Trapas
Takéto kiksy sa podľa mňa budú stávať čoraz častejšie v snahe šetriť, lebo moc presvedčivo to zdôvodnenie neznie. Tuto je to o to trápnejšie, že v cenníku mali do minulého týždňa položku "bočný airbag chrániaci hlavu a hrudník na strane vodiča a spolujazdca", teraz je tam už len "bočný airbag".
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2021 20:29
Vtipné
Renault se tímto právě nevědomky přiznal, že použitím multifunkčního airbagu u Clia, Zoe a dalších modelů zásadně ohrozil bezpečí zákazníků. Geniální. Jistě, že se jim teď nevyplatí předělávat Zoe pro použití hlavových airbagů, ale to si měli rozmyslet před rokem 2013, kdy se rozhodli na tom šetřit. Strašná ostuda.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
14. 12. 2021 21:20
Re: Vtipné
Asi tazko, clio ma 96%, co by asi so zlymi airbagmi tazko dosiahol. Oni to urobili zamerne a mna celkom zaujimaju dovody, preco to robia.
Avatar - xxc
14. 12. 2021 21:57
Re: Vtipné
Clio IV 88% a stary zoe o 3 mesiace neskor 89%. Neviem, ci to bolo vtedy take strasne a nevieme, ci je na tom podla novej metodiky nove zoe horsie, lepsie, alebo rovnako. Napr. up ma v 2011 89% a v 2019 podla novsej metodiky 81%.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2021 22:55
Re: Vtipné
Renault sám tady tvrdí, že ty airbagy nestojí za nic, z toho důvodu se neodváží je opět dát do Zoe bez ohledu na hvězdičky. Navíc nijak nechrání pasažéry na zadních sedadlech. Samozřejmě, že je na tom nové Zoe hůř, když se figuríně rozjebe hlava o sloup. Dřív se tento druh nárazu v případě absence hlavových airbagů nedělal.
15. 12. 2021 08:20
mezi řádky čtu
že s původními airbagy měli nějaký problém, ale náprava by byla příliš drahá/složitá, tak to vyřešili jednodušším bočním airbagem. Teď se jim to už nevyplatí něco s tím dělat. No, tímto to ten příběh asi skončí a v nejlepším případě se urychlí nástupce Zoe.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
15. 12. 2021 10:48
Re: mezi řádky čtu
a nastupca sa bude volat inac, lebo meno Zoe evokuje negativne asociacie :-)