Jednoducho prisli na to, ze rozjebeš okno spankovou kosťou a mas lepsie :D Vypada to na malo miesta nad hlavou v okoli karoserie strechy + velky airbag, potom to mozno narobi paseku vyssim postavam.
verom tomu, ze prisli na neblahy ucinok hlavovych airbagov, ktore montovali v minulosti, blbe je ze usetrili na rieseni a radsej ich vybrali... potom mozu pisat, ako nejde spojit predosle riesenie so sucastnym to je k nicomu
Tohle určitě mysleli tak, že chtějí zachovat zvlášť boční bag aby to bylo lepší než 1 boční +hlavový vcelku. Ale to by museli dát hlavový zvlášť a právě tohle nelze bez výraznější modifikace.
Co je to za riesenie ? Miesto toho aby to v ´´novej´´ generacii upravili vhodnejsim hlavovym airbagom, tak ho vybrali. Koho zaujima ze im novy bocny airbag nejde skombinovat so starym hlavovym ?
To je riesenie Renault. Asi o tom bolo rozhodnute skor, ako mohol Di Meo do toho zasiahnut a skoncovat s tymi hlupostami, ked naschval pokazia auto. Dalsie male elektroauto uz nebude Zoe, lebo to bude v ociach byvalych majitelov a verejnosti evokovat negativne asociacie, tak mu zmenia pre istotu meno :-)
Z clanku sa zda, ze pred tym tam bol proste vacsi bocny airbag, ktory chranil aj hlavu, ale zase tam bol problem s distribuciou vzduchu vo velkom vaku. Co by vysvetlilo tu malu usporu 2-3 EUR. Komplet airbag by stal ovela viac.
Je to asi jako když zloděj na sebe práskne že vybral další 4 benzinky... :-[]
Takže jsme se dozvěděli, že odrbou auto i kvůli 3 éčkám.. A že se nevyplatí auto složitě předělat??
Vždyť stačilo vrátit původní řešení airbagů, které přeci jak nám Renault vysvětlil není o nic dražší!!!
A zdůvodnění že žádná nehoda nebyla jako v metodice?? Waaau, to zní jako dokonalé argumentační eso ve srovnání s tím že si hlavu rozflákáte a kaši o sklo, sloupek nebo rám dveří!!!
Že s tím nepřišel VAG, žádná jízda přece není jako WLTP takže to přece nebyl podvod s těma emisema... :-[]
Jedním z pádných argumentů, proč jsem v roce 2010 koupil (tehdy novinku) Megane III, byl rekordní výsledek v crashtestech EuroNCAP - rekordní z hlediska počtu získaných bodů. Když o pár let později přišel Renault u nové generace Clia a prvního Capturu s řešením bez hlavových airbagů, spadla mi čelist - ta roky budovaná pověst premianta crashtestů dostala první povážlivou trhlinu.
Teď to zabili totálně.
Vyjádření Renaultu - PR kecy. :-O
Nie je to tak davno co renault bezpecnostou nahanal volva.... pri zoe v tomto ale akosi pozabudol na svoje dobre meno... aj elektromobil ma 4 kolesa a volant... dokonca stoji este viac ako klasicke spalovaky... tak kde je problem aby za to clovek dostal aj ferovy vyrobok a to po kazdej stranke... bezpecnost nevynimajuc ....
Ako mohli zabudnut na dobre meno? To niekedy mali? Jedine s Renaultom ma ludia zastavovali na ulici a na parkovisku, ze tiez kedysi mali Renault a chodili s tym po servisoch a pod. Alebo sa z toho smeju, ze co to mam na kapote. Ale zase Arkana a Clio ma bezpecnost super, len do dacie modifikovali platformu, aby bola naschval nebezpecnejsia :-)
Ale zase mozno aj VW opakuje, Scala 97%, T-Cross 97%, Polo 96 %, Ibiza 95%, a nova Fabia 85%. Ale na toto sa nikdy neopytaju novinari, preco to tak je.
Aj golf a leon sa testovali podla vsetkeho inymi metodikami a rozdiel je myslim 3%, nie 10. To iste audi a3, zeby nastavili trosku nizsie bezpecnost, nech si kupia aspon a4ku? :-) A3 89% a Leon 92%.
Ano, ale audi a3 a leon ano. Nebol tam taky pokles % pri novej metodike, ako pri ostatnych surodencoch fabie pri starej metodike a pri fabii pri novej metodike. Ale viac by som to nerozpitvaval, len tiez sa myslim nikto nepozastavil nad tym.
Takéto kiksy sa podľa mňa budú stávať čoraz častejšie v snahe šetriť, lebo moc presvedčivo to zdôvodnenie neznie. Tuto je to o to trápnejšie, že v cenníku mali do minulého týždňa položku "bočný airbag chrániaci hlavu a hrudník na strane vodiča a spolujazdca", teraz je tam už len "bočný airbag".
Renault se tímto právě nevědomky přiznal, že použitím multifunkčního airbagu u Clia, Zoe a dalších modelů zásadně ohrozil bezpečí zákazníků. Geniální. Jistě, že se jim teď nevyplatí předělávat Zoe pro použití hlavových airbagů, ale to si měli rozmyslet před rokem 2013, kdy se rozhodli na tom šetřit. Strašná ostuda.
Clio IV 88% a stary zoe o 3 mesiace neskor 89%. Neviem, ci to bolo vtedy take strasne a nevieme, ci je na tom podla novej metodiky nove zoe horsie, lepsie, alebo rovnako. Napr. up ma v 2011 89% a v 2019 podla novsej metodiky 81%.
Renault sám tady tvrdí, že ty airbagy nestojí za nic, z toho důvodu se neodváží je opět dát do Zoe bez ohledu na hvězdičky. Navíc nijak nechrání pasažéry na zadních sedadlech. Samozřejmě, že je na tom nové Zoe hůř, když se figuríně rozjebe hlava o sloup. Dřív se tento druh nárazu v případě absence hlavových airbagů nedělal.
že s původními airbagy měli nějaký problém, ale náprava by byla příliš drahá/složitá, tak to vyřešili jednodušším bočním airbagem. Teď se jim to už nevyplatí něco s tím dělat. No, tímto to ten příběh asi skončí a v nejlepším případě se urychlí nástupce Zoe.