Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Škoda nabízí první pohled na Enyaq Coupé. A láká na nejlepší aerodynamiku v segmentu

64 komentářů

Xylo
Na aerodynamiku kálí .... Cena 600 tisíc a prodej se rozjede (v ČR).
Avatar - Emel
Emel
Jak se to vezme... aerodynamika je spotřeba, spotřeba je dojezd.
šofér
Kolik lidí si může dovolit dát za auto 1,3 mil. Kč či jejich ekvivalent v EUR? Bez dotací, samozřejmě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle toho, kolik a v jakych konfiguacich jezdi superbu a kodiaqu, tak asi hodně.
šofér
Nemyslím si, 1/5 je nových a ten zbytek z druhé ruky. A ty, co jsou fakt nové tak bych řekl, že jsou firemní 2,0TDi, tedy kupované kvůli zásadně jiným užitným hodnotám, než je jakákoliv verze Enyaqu. Mimo jiné dojezd.
gil54
Souhlasím, souhrn veškerých užitných hodnot ve vztahu k ceně zůstává stále hlavním kritériem výběru, snad pro drtivou většinu.
Avatar - Dinar
Dinar
Na tomhle to začne celé drhnout, reálná kupní síla. Slyšel jsem sice Jahna, před cca třemi týdny, jak tvrdil, že rodinné EV typu Enyacu od Škody bude stát za pět let půl milionu (konkrétně to bylo ve Focusu Václava Moravce, pokud někdo nevěří), ale jsem k podobným prohlášením velmi skeptický, mnohem pravděpodobnější je u EV spodní hranice kolem 1 mil. Kč (bez ohledu na velikost auta) a horní v nedohlednu, nemluvě o ceně za pět let. Cena rodinného vozu kolem 1,5 mil Kč pak nutně musí přinést otázku, kdo na to bude mít. Velmi pravděpodobná stagflace v příštích letech nedává moc šancí na zvýšení mzdy v řádu desítek procent (kopírování cen aut), takže auto za tyhle peníze bude zcela mimo dosah většiny rodin. Jinými slovy, hodně štěstí s tem pertinaxem.
DonVito
1 mil. Kč bez ohledu na velikost?
Vím, že tě tahle kategorie aut míjí, ale víš kolik stoji Dacia Spring?

Nové auto je i dnes mimo dosah většiny rodin...
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ktera-auta-si-u-nas-vloni-nejvice-kupovaly-soukrome-osoby-zname-zebricek-15-nejoblibenejsich
Kolik procent nových prodejů asi dělají skutečně služebáky?
A kolik procent rodin si (odjakživa) kupuje ojetiny?

PS Horní hranici cen aut uvádíš z jakého důvodu? Že u spalováků leží nízko? 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dacia Spring není ani úroveň Sandera. Malý nebezpečný křáp, fakt briliantní argumentace.
DonVito
Ano diky. Jedna se o "briliantni" argumentaci v pripade, ze nezalezi na velikosti auta (a o jinych parametrech nebyla rec, ale klidne me oprav).

Hyundai Kona Electric se da sehnat v zakladu pod 700k.
Avatar - Emel
Emel
To je komplikovaná otázka.
Lidi si zvykli, že jsou auta relativně dostupná - platy vyletěly nahoru, ceny aut dlouho klesaly nebo stagnovaly. Teď je to jinak a lidi si budou muset znovu rozmýšlet, jestli vůbec auto potřebujou... a stejně jako dneska - ti, co potřebují auto na 10tkm ročně a nemůžou ho dát do daní, většinou pragmaticky skončí u ojetiny.
Průměrná mzda je 37, pokud takový máš v domácnosti dvě tak máš měsíčně 60t čistýho a z toho si auto za mega koupit můžeš... ale je to otázka priorit.
šofér
Ale těch 37 je hrubýho 😊 , jinak máš pravdu. Já to beru z hlediska svého bydlení na vesnici u Ostravy, bez auta jsem tady -15 km od města totálně v řiti! Takže máme dvě auta. A sice platy vyletěly nahoru, ale i benzín a nafta zrovna není žádná láce. Ovšem když vidím, že kluk jede do školy-12 km za 18Kč/ jednu jízdu, dá se říct, že to auto je levné....
Avatar - Emel
Emel
No však jo, to je při dnešním zdanění 30 čistýho, 60 na domácnost měsíčně...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ještě by měl někdo upozornit automobilky, že ty segmenty, na kterých stojí prodeje, tedy malé auto či kompakt za 300-700 tisíc, nebudou existovat, a těžko se cílovka přesune do dvakrát dražší sféry.
Avatar - Emel
Emel
Hele... automobilky nejsou úplně blbý... ale budou prostě nabízet to, co jim legislativa dovolí... a cílovka pak taky nebude mít moc na výběr. Nakonec už Covid ukázal, že se autem pracovně tolik jezdit nemusí... tak někdo se třeba obejde bez auta, někdo ho potřebuje a tak za něj holt ty peníze dá.
DonVito
Jeste te doplnim: Aerodynamika je krome spotreby a dojezdu jeste RYCHLOSTI NABIJENI, jestlize se udava v km/h.
😲

Resp. aerodynamika ovlivnuje (nutny) celkovy CAS straveny na ceste s EV v pripade nutnosti dobijeni...

Pomerne podstatny parametr.
Rekl bych ze od jiste tridy dokonce ten nejpodstatnejsi.

V tomto smeru je z evropskych automobilek nejdal asi Mercedes se svymi dvema sedany.
A s EQS s vynikajici aerodynamikou. :yes:
DonVito
Už koncept téhle škodovky se mi moc líbil - na živo na náplavce. :yes:
https😐/www.auto.cz/…im-prijede-skoda?…
:yes: :yes: :yes:

Tenhle tvar SUV-coupé je mnohem hezčí, než co předvádí Audi se svým polovičatým designovým řešením třeba Q8, nebo Q5 sportback. 😄

Myslím, že tohle nebude dělat ostudu ani vedle Ioniq 5 ani vedle Mach-E.

KdyBYCH chtěl škodovku, tak tohle je jasná volba.
kozakm
Ne, není hezčí, v žádném vesmíru 😊
DonVito
Pleteš se. 😄

V tom mém ano. 😁
Avatar - Emel
Emel
Osobně se mi líbí ta Q8... to není žádné SUV kupé, jen "trošku hezčí krabice"... a to mi asi vyhovuje víc. U Enyaqu bych asi spíš sáhl po klasické krabici.
DonVito
I když srovnáš s Q5 sportback?
https😐/www.auto.cz/…-byt-i-prakticke?…
Vážně?
Jsem překvapen. 😄
Je vidět, že vkus je silně individální.
Mně se vždy SUV coupé líbili víc (snad kromě SSang-yonga) než krabice.
Líbí se mi snaha o zlepšení aerodynamiky. Když už SUV, tak s dobrým cx.
Viz Tesla X,Y...
Krabice je pro EV poměrně fail.
Avatar - Emel
Emel
Q5 Sportback proti čemu? Taky se mi nelíbí... a X4 se mi už vůbec nelíbí.
Když SUV-kupé, tak se mi nějak líbila původní X6 - to byl takovej ten nasvalenej chlápek se zlatejma řetězama, macho auto... velký zvenku, malý uvnitř... nekoupil bych si to, ale svůj styl to mělo.
Enyaq kupé nebo Mustang mi nevadí, ale ani nemám pocit, že by to bylo hezčí řešení, než klasický SUV tvary.
DonVito
Q5 sportback proti Eniaq coupe.

X6 byla a je podle mě nejhezčí.
Kromě týhle škodovky.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ta je potřeba, když už v rámci ekologie vyrábí velká těžká SUV. Navíc v rycostech, v jakých se pohybují to bude znát. 50 po městě 80 mimo a 90 po dálnici.
Ale malé Elektro do města, kam patří (ačkoli to tam paradoxně většina nemá jak dobít) s cenou do 400 000 pořád nikde.
DonVito
Máš dojem, že tohle SUV je jen do města?

K cenám: Podívej se, za kolik se prodávají EV v Číně. Tomu říkám lidové ceny.
https😐/www.auto.cz/…-nabizeji-135366
Tím nerozporuju, cos napsal.
Tím chci říct, že je v Evropě velký prostor pro zlevňování.

A že elektromobilita skutečně nebude jen pro bohaté.
Nejvíce budou profitovat nízkopříjmové skupiny díky levnému provozu. :yes:
A v případě auta z odkazu i díky levnému pořízení.
Xylo
Kdo nemá rád EV, může v Číně pořídil i ojetý vůz renovované značky 😉 - viz https😐/www.alibaba.com/…00054064535.html?…
šofér
Kde vidíš ten levný provoz, EE už nestojí 1,5 kW, ale spolu s distribucí 6,5Kč/kW -doma v veřejných nabíječkách je to ještě o cca 2 kačky dražší. Spolu s pořizovací cenu auta se ta úspora vytrací jako pára nad hrncem.
DonVito
Nesmysl. Opakuju to tu stále dokola.
Už mi to nebaví.

Začni tím, že si spočteš, kolik dáš vlastně za benzín. 😉
Pak si to přepočti na km.
Pak si zjisti cenu energie v nízkém tarifu, který máš, když vlastníš EV.
A pak piš něco o páře nad hrncem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože cena elektřiny neroste a zavedení silniční daně pro EV nepřijde. 😁
DonVito
Už máš ty čísla?
Nebo jen plkáš?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak jako čísla? Myslíš, že bude elektromobilita donekonečna dotována?
DonVito
xxxxxx
DonVito
Nešlo přidat příspěvek...
DonVito
Tak jinak. Aktuální cena za kWh je v nízkém tarifu je pod pět korun.
https😐/www.cez.cz/…pora/ceniky.html?…
A to není zdaleka nejvýhodnější cena, na kterou se můžeš dostat.
Nejvýhodnější je nabíjení zdarma...

18kWh x 5Kč = 90Kč ... cena za palivo pro EV
6l x 35Kč = 210Kč .. cena za palivo pro benzínové auto
Tohle je realita.

A nepřijde mi jako pára nad hrncem.
šofér
Nekecej, 5 Kč ?? Tys asi posledních pár měsíců měl zimní spánek, ne? Laskavě se podívej na nové ceníky ČEZ i E.ON pro nabíjecí stojany!
DonVito
Poslal jsem ti odkaz na AKTUÁLNÍ ceník.
A za to, že neznáš rozdíl mezi domacím a rychlo nabíjením, já nemůžu.
Zjisti si to a pak diskutuj. 😉

Nezaspal jsem, neboj.

Btw. nová cena (od 2022) AC nabíjení u ČEZu je taky pod 5Kč (sice bez dph, které se ale teď neplatí). :-!
https😐/www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse

Nějaký dotazy?
Ještě jsi neuvedl, za kolik na km jezdíš aktuálně ty.
8-s
Taky pod 1Kč/km jako s EV? Nééé?
Nebo jezdíš za cenu elektřiny v roce 2028, kterou prorokuje twisted vyšší?
😁 😁 😁
šofér
Fajna manipulace kámo! cituji z ceníku "AKTUÁLNÍ CENÍK DOBÍJENÍ
Na základě Rozhodnutí o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události snižujeme od 1. 11. 2021 do 31. 12. 2021 veškeré ceny za dobíjení o výši DPH." zkus raději toto: https😐/fdrive.cz/…-ale-drazsi-8130
DonVito
Nevěděl jsem, do kdy to bude bez daně. Takže u ČEZ AC za 6Kč pro registrované od nového roku. Díky.
Nicméně to domácí nabíjení v nízkém tarifu je skutečně pod 5Kč i s DPH. 😉
Odkaz jsem ti uvedl.
Takže 90Kč na 100km u EV platí.

Za kolik že tedy jezdíš ty?
šofér
myslím, že nejčastější je to AC nabíjení za 8,-Kč, ale vsadím botky, že to do konce prvního pololetí poletí nahoru tak o 50-100%
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
hybridem jezdíš do 1,50kč, ale ten hybrid je o polovinu levnější.
Proto také nejnovější ceník ČEZ není v pomalém nabíjení nejdražší. U rychlého však s přehledem vede. Zejména to bude mrzet zákazníky, kteří dosud využívali tarif ČEZ Obchodní cestující. Zde měli 122 kilowatthodin zdarma a další jen za 4,50 Kč, a to i u rychlonabíječek. I s paušálem 550 Kč by tak za provoz našeho Enyaqu platili měsíčně 1500 korun, zatímco od ledna to bude 3200 Kč.
šofér
A ještě dodám k tomu, co píšeš: "Nejvíce budou profitovat nízkopříjmové skupiny díky levnému provozu. " takže ty předpoládáš domácí nabíjení, no, fakt . Každá nízkopříjmová skupina obyvatel má RD kde může uplatnit to "domácí nabíjení" že ano? 😊 nebo myslíš, že natáhne z okna paneláku prodlužku? Já bych řekl, že bude závislé na veřejném nabíjení. A navíc- v posledních dnech stojí EE na burze BSLD 2022 cena Best Aks 200EUR/ MWh!- bez profilu diagramu, takže pokud beru TDD1 je to cca 200*1,08=216EUR/ MWh bez DPH a bez marže! Přepočteno na Kč je to 5458,-Kč. Ano, to je cena, která bude až koncem roku 2022 spíše 2023( pokud se nepohnou povolenky). ale auto nekupuješ na rok, žejo!
DonVito
Koukám, že jsi úplný prognostik.
Ale za kolik jezdíš sám, nám neprozradíš. 😁
Tak naposledy: Jaké jsou TVÉ AKTUÁLNÍ náklady na km???
Jsou pod 1Kč jako u EV?
Jezdíš vůbec autem?

PS ''Domácí'' si v budoucnu nahraď slovy ''v práci''.
šofér
nejsem prognostik, ale tu elektřinu prodávám a vidím vývoj na PXE i trendy. A jezdím za 6,5 l nafty, pokud je to důležité, dnes to bylo za 36Kč/litr. A v práci to elektroauto ze zásuvky 2x25A nenabiješ , ale pošimráš baterku.
DonVito
A umíš si spočítat své náklady na km?
Je to 2,34Kč/km. Vidíš ten rozdíl k 0,9Kč na km?
Platíš za palivo o 160% VÍC.
UŽ TO CHÁPEŠ????
Platíš za 15.000km 35.100Kč.
S EV je to 13.500Kč.
To je rozdíl 21.600Kč ročně ve prospěch EV. :-!
Stačí?

Jinak za 8 hodin nabiješ 1x16A skoro 30kWh.
To je minimálně na 150km nájezdu denně. Jinými slovy na dojíždění do 75km vzdálené práce.
Zdá se ti to málo???
Pošimrání 😁 baterky 2x25A za 8 hodin (92kWh..) mám nějak dál komentovat?

Nauč se raději počítat, ty prognostiku. 😉

PS Zaměstnavatel lidí s nižšími příjmy, např. nějaká montovna, bude mít energii ještě mnohem levnější...
šofér
Tvá teorie je fakt modrá, bez obláčků, tak Ti ji trochu zkazím, promiň.Ale
- 1x16A jako zásuvku jen pro 1 auto, což znamená, že nic jiného na této větvi nesmíš zapnout, nebo ti to spadne.
- kolik tedy bude hlavní jistič( přece jen příkon není zadarmo, že)
- cena EE je v tuto chvíli už 5,5Kč(bez marží) + distribuce 30% zatímco ty předpokládáš zatímco ty stále počítáš 5 kaček(s marží a distribuci), já počítám pro příští rok těch 30-40% navíc. A vtu chvíli nevěřím, že v práci dá někdo EE zadarmo. Už nyní vidím, že firmy šetří, kde můžou.
DonVito
Prohlédni si ten ceník pořádně a už mě dál nezdržuj.
Distribuce je v nízkém tarifu 16 haléřů!

Sbohem
šofér
Hlupáčku firmy nemají ceníky "D", víme! jak říká klasik: s volem se nedomluvíš"! Víš o tarifech a distribuci EE *** a muduješ!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Ty neplatíš mesíční taxu?
kesumb
Aktualne nabizi PRE tarif na dva roky s sazbou pro nizky tarif celkem za 3,6kc vcetne dph a poze.

https😐/www.pre.cz/…-fix-2023-predi/

Celkem urcite do 4 kc i s rozpocitanym poplatkem za jisc (pri odhadovanym odberu kolem 1000kwh mesicne). Aktualne to mam za 2,5. Jezdim mezi 35-50kwh/100km s velkym phev. V nejhorsim tedy za 200kc/km. Totez s slabsi mhev naftou za 10 a benzinem za 14l/ 100km. Celkovy naklady na km nizsi nez s podobnym hybridnim Lexusem nebo naftovou obdobou. Plne EV bude efektivnejsi. Podotykam ale, ze mluvim o odebrane energii ze site vcetne nezavisleho topeni a klimatizace, ne o tom co pise palubak
šofér
Tvl. jdu se podívat k Lídlu na ten nabíjecí stojan s nízkým tarifem 😊!! Člověče ty blouzníš!
Xylo
U Lidlu je to pořád zadara a těch míst je více - viz https😐/www.mapotic.com/nabijim-zadarmo . Pořád podle mého názoru je problémem spíše pořizovací cena elektroauta a ne provozní náklady. Cena do konce roku je u EONu za pomalé (AC) dobíjení (jiné u Smarta nevyužiju) 5 Kč za kWh. Od 1.1.2022 by to podle tohodle zdroje (https😐/elektrickevozy.cz/…tite-v-roce-2022) mělo být stejně (bez DPH), tedy 4,96 + DPH, tj. 6 Kč (předpokládám že u všech tří velkých dodavatelů to bude stejně). Oficiální cenu ještě od EONDrive nemám. Můj stávající tarif domácího odběru je okolo 3,50 Kč za kWh, takže pro mě osobně nemá ekonomický smysl dobíjet u veřejných stanic. Od příštího roku by měla cena za kWh v nízkém tarifu vzrůst o cca 1 Kč (počítám to na spotřebu cca 5 MWh), takže moje cestování se Smartem bude za 58 haléřů na kilometr.
šofér
Je otázka, jak dlouho to bude zadara, když EE roste jako teplota při horečce. ...a zkušenost, že něco člověk koupí a pak díky změnám na trhu nebude mít na provoz už historie zažila.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Profitovat nízkopříjmové skupiny 😁DDDD dost prosím
DonVito
Ještě tu o babičkách, jak dotují elektromobily.

I nízkopříjmový mají své výdaje.
Chceš, aby Lidl prodělával, když prodává levné potraviny?
WTF
Avatar - Emel
Emel
Co to má společnýho s Lidlem?

Za mě je jasný, že nový standardy v automotive pro nízkopříjmové znamenají špatné zprávy dnes a ještě mnohem větší nejistotu do budoucna. Naopak se zdá, že kdo si může auto s cenovkou 1M+ dovolit, tak se až tak moc bát nemusí...
DonVito
Profitovat na nizkoprijmovych...
Avatar - Emel
Emel
Pořád mi asi uniká pointa.
Na trhu je konkurence od toho, aby si jedna značka nemohla dovolit nějaké vydírání apod. Vedle Lidlu stojí Penny a Tesco a pokud by některý řetězec zkoušel brát zákazníky na hůl, no tak zákazníci půjdou jinam.
Nikdo e😜licitně neplánuje odírat nízkopříjmový... ale taky na ně nikdo nebude brát extra ohledy.
DonVito
Přesně o to mi šlo: ''Nikdo e😜licitně neplánuje odírat nízkopříjmový.'' :yes:
Byla to reakce na hloupý příspěvek twisteda 13:58.
Který by zřejmě zvláštní ohledy pro nízkopříjmové vyžadoval.
Avatar - Emel
Emel
Nojo, ale extra ohled se na ně nebere a vlastně pro ně není "v zeleném plánu" žádné řešení. Jejich i30 SW za 400 se přestanou prodávat... a co bude s ojetinama se neví. Zatím se sice EU tváří, že tu realitu na silnicích nevidí a soustředí se na nová auta... ale je jasný, že pokud to myslí vážně, tak budou muset provozování starých aut nějak znepříjemnit nebo znemožnit.
DonVito
Myslis si skutecne, ze novou i30 SW si kupuji nizkoprijmovy?
Podle me spis stredni trida...

A co se tyce ojetin, nevim, proc by si nizkoprijmovy nemohli koupit za deset let ojety Enyaq.

Jinak jeste moje oprava - prispevek twisteda jsem spatne precetl. On tam nedal uvozovky, ze me cituje a ja si tam doplnil "Z".
Profitovat Z nizkoprijmove skupiny.
Uz chapu, ze jsi nechapal. V tom pripade my prispevky nedavaly uplne smysl. 😁
Sorry
Avatar - Emel
Emel
No to je spíš evropskej pohled, u nás nízkopříjmový nový auta nekupujou a jak říkáš, ta i30 je záležitost střední třídy... možná teda té trošku chudší střední třídy.
Za deset let bude nabídka desetiletých Enyaqů kopírovat dnešní prodeje. A pokud unie utáhne šrouby a zkomplikuje užívání spalováků, tak budou ojetý Enyaqy nedostatkový zboží a budou prostě drahý.

Nízkopříjmový - ok.
šofér
On asi myslí Lídl proto, že u něj sou ty nabíječky" s levným tarifem" který zdůrazňuje 😊
Xylo
Lidl i Kaufland (oba jsou vlastněny Schwarz gruppe) mají dobíjení zdarma.
https😐/spolecnost.lidl.cz/…ce-based-targets
https😐/spolecnost.kaufland.cz/…o-prostredi.html#…
Tuhle humornou historku jsi asi přehlédl - https😐/elektrickevozy.cz/…ecky-lidl-zdarma
šofér
tvl, já o voze ty o koze, vrať se k prvnímu příspěvku!