Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda nabízí první pohled na Enyaq Coupé. A láká na nejlepší aerodynamiku v segmentu
64 komentářů
DonVito
Už koncept téhle škodovky se mi moc líbil - na živo na náplavce. :yes:
https😐/www.auto.cz/…im-prijede-skoda?…
:yes: :yes: :yes:
Tenhle tvar SUV-coupé je mnohem hezčí, než co předvádí Audi se svým polovičatým designovým řešením třeba Q8, nebo Q5 sportback. 😄
Myslím, že tohle nebude dělat ostudu ani vedle Ioniq 5 ani vedle Mach-E.
KdyBYCH chtěl škodovku, tak tohle je jasná volba.
https😐/www.auto.cz/…im-prijede-skoda?…
:yes: :yes: :yes:
Tenhle tvar SUV-coupé je mnohem hezčí, než co předvádí Audi se svým polovičatým designovým řešením třeba Q8, nebo Q5 sportback. 😄
Myslím, že tohle nebude dělat ostudu ani vedle Ioniq 5 ani vedle Mach-E.
KdyBYCH chtěl škodovku, tak tohle je jasná volba.
Osobně se mi líbí ta Q8... to není žádné SUV kupé, jen "trošku hezčí krabice"... a to mi asi vyhovuje víc. U Enyaqu bych asi spíš sáhl po klasické krabici.
I když srovnáš s Q5 sportback?
https😐/www.auto.cz/…-byt-i-prakticke?…
Vážně?
Jsem překvapen. 😄
Je vidět, že vkus je silně individální.
Mně se vždy SUV coupé líbili víc (snad kromě SSang-yonga) než krabice.
Líbí se mi snaha o zlepšení aerodynamiky. Když už SUV, tak s dobrým cx.
Viz Tesla X,Y...
Krabice je pro EV poměrně fail.
https😐/www.auto.cz/…-byt-i-prakticke?…
Vážně?
Jsem překvapen. 😄
Je vidět, že vkus je silně individální.
Mně se vždy SUV coupé líbili víc (snad kromě SSang-yonga) než krabice.
Líbí se mi snaha o zlepšení aerodynamiky. Když už SUV, tak s dobrým cx.
Viz Tesla X,Y...
Krabice je pro EV poměrně fail.
Q5 Sportback proti čemu? Taky se mi nelíbí... a X4 se mi už vůbec nelíbí.
Když SUV-kupé, tak se mi nějak líbila původní X6 - to byl takovej ten nasvalenej chlápek se zlatejma řetězama, macho auto... velký zvenku, malý uvnitř... nekoupil bych si to, ale svůj styl to mělo.
Enyaq kupé nebo Mustang mi nevadí, ale ani nemám pocit, že by to bylo hezčí řešení, než klasický SUV tvary.
Když SUV-kupé, tak se mi nějak líbila původní X6 - to byl takovej ten nasvalenej chlápek se zlatejma řetězama, macho auto... velký zvenku, malý uvnitř... nekoupil bych si to, ale svůj styl to mělo.
Enyaq kupé nebo Mustang mi nevadí, ale ani nemám pocit, že by to bylo hezčí řešení, než klasický SUV tvary.
kari.laz
Ta je potřeba, když už v rámci ekologie vyrábí velká těžká SUV. Navíc v rycostech, v jakých se pohybují to bude znát. 50 po městě 80 mimo a 90 po dálnici.
Ale malé Elektro do města, kam patří (ačkoli to tam paradoxně většina nemá jak dobít) s cenou do 400 000 pořád nikde.
Ale malé Elektro do města, kam patří (ačkoli to tam paradoxně většina nemá jak dobít) s cenou do 400 000 pořád nikde.
Máš dojem, že tohle SUV je jen do města?
K cenám: Podívej se, za kolik se prodávají EV v Číně. Tomu říkám lidové ceny.
https😐/www.auto.cz/…-nabizeji-135366
Tím nerozporuju, cos napsal.
Tím chci říct, že je v Evropě velký prostor pro zlevňování.
A že elektromobilita skutečně nebude jen pro bohaté.
Nejvíce budou profitovat nízkopříjmové skupiny díky levnému provozu. :yes:
A v případě auta z odkazu i díky levnému pořízení.
K cenám: Podívej se, za kolik se prodávají EV v Číně. Tomu říkám lidové ceny.
https😐/www.auto.cz/…-nabizeji-135366
Tím nerozporuju, cos napsal.
Tím chci říct, že je v Evropě velký prostor pro zlevňování.
A že elektromobilita skutečně nebude jen pro bohaté.
Nejvíce budou profitovat nízkopříjmové skupiny díky levnému provozu. :yes:
A v případě auta z odkazu i díky levnému pořízení.
Kdo nemá rád EV, může v Číně pořídil i ojetý vůz renovované značky 😉 - viz https😐/www.alibaba.com/…00054064535.html?…
Kde vidíš ten levný provoz, EE už nestojí 1,5 kW, ale spolu s distribucí 6,5Kč/kW -doma v veřejných nabíječkách je to ještě o cca 2 kačky dražší. Spolu s pořizovací cenu auta se ta úspora vytrací jako pára nad hrncem.
Nesmysl. Opakuju to tu stále dokola.
Už mi to nebaví.
Začni tím, že si spočteš, kolik dáš vlastně za benzín. 😉
Pak si to přepočti na km.
Pak si zjisti cenu energie v nízkém tarifu, který máš, když vlastníš EV.
A pak piš něco o páře nad hrncem.
Už mi to nebaví.
Začni tím, že si spočteš, kolik dáš vlastně za benzín. 😉
Pak si to přepočti na km.
Pak si zjisti cenu energie v nízkém tarifu, který máš, když vlastníš EV.
A pak piš něco o páře nad hrncem.
Protože cena elektřiny neroste a zavedení silniční daně pro EV nepřijde. 😁
Už máš ty čísla?
Nebo jen plkáš?
Nebo jen plkáš?
Jak jako čísla? Myslíš, že bude elektromobilita donekonečna dotována?
Tak jinak. Aktuální cena za kWh je v nízkém tarifu je pod pět korun.
https😐/www.cez.cz/…pora/ceniky.html?…
A to není zdaleka nejvýhodnější cena, na kterou se můžeš dostat.
Nejvýhodnější je nabíjení zdarma...
18kWh x 5Kč = 90Kč ... cena za palivo pro EV
6l x 35Kč = 210Kč .. cena za palivo pro benzínové auto
Tohle je realita.
A nepřijde mi jako pára nad hrncem.
https😐/www.cez.cz/…pora/ceniky.html?…
A to není zdaleka nejvýhodnější cena, na kterou se můžeš dostat.
Nejvýhodnější je nabíjení zdarma...
18kWh x 5Kč = 90Kč ... cena za palivo pro EV
6l x 35Kč = 210Kč .. cena za palivo pro benzínové auto
Tohle je realita.
A nepřijde mi jako pára nad hrncem.
Nekecej, 5 Kč ?? Tys asi posledních pár měsíců měl zimní spánek, ne? Laskavě se podívej na nové ceníky ČEZ i E.ON pro nabíjecí stojany!
Poslal jsem ti odkaz na AKTUÁLNÍ ceník.
A za to, že neznáš rozdíl mezi domacím a rychlo nabíjením, já nemůžu.
Zjisti si to a pak diskutuj. 😉
Nezaspal jsem, neboj.
Btw. nová cena (od 2022) AC nabíjení u ČEZu je taky pod 5Kč (sice bez dph, které se ale teď neplatí). :-!
https😐/www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse
Nějaký dotazy?
Ještě jsi neuvedl, za kolik na km jezdíš aktuálně ty.
8-s
Taky pod 1Kč/km jako s EV? Nééé?
Nebo jezdíš za cenu elektřiny v roce 2028, kterou prorokuje twisted vyšší?
😁 😁 😁
A za to, že neznáš rozdíl mezi domacím a rychlo nabíjením, já nemůžu.
Zjisti si to a pak diskutuj. 😉
Nezaspal jsem, neboj.
Btw. nová cena (od 2022) AC nabíjení u ČEZu je taky pod 5Kč (sice bez dph, které se ale teď neplatí). :-!
https😐/www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse
Nějaký dotazy?
Ještě jsi neuvedl, za kolik na km jezdíš aktuálně ty.
8-s
Taky pod 1Kč/km jako s EV? Nééé?
Nebo jezdíš za cenu elektřiny v roce 2028, kterou prorokuje twisted vyšší?
😁 😁 😁
Fajna manipulace kámo! cituji z ceníku "AKTUÁLNÍ CENÍK DOBÍJENÍ
Na základě Rozhodnutí o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události snižujeme od 1. 11. 2021 do 31. 12. 2021 veškeré ceny za dobíjení o výši DPH." zkus raději toto: https😐/fdrive.cz/…-ale-drazsi-8130
Na základě Rozhodnutí o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události snižujeme od 1. 11. 2021 do 31. 12. 2021 veškeré ceny za dobíjení o výši DPH." zkus raději toto: https😐/fdrive.cz/…-ale-drazsi-8130
Nevěděl jsem, do kdy to bude bez daně. Takže u ČEZ AC za 6Kč pro registrované od nového roku. Díky.
Nicméně to domácí nabíjení v nízkém tarifu je skutečně pod 5Kč i s DPH. 😉
Odkaz jsem ti uvedl.
Takže 90Kč na 100km u EV platí.
Za kolik že tedy jezdíš ty?
Nicméně to domácí nabíjení v nízkém tarifu je skutečně pod 5Kč i s DPH. 😉
Odkaz jsem ti uvedl.
Takže 90Kč na 100km u EV platí.
Za kolik že tedy jezdíš ty?
myslím, že nejčastější je to AC nabíjení za 8,-Kč, ale vsadím botky, že to do konce prvního pololetí poletí nahoru tak o 50-100%
hybridem jezdíš do 1,50kč, ale ten hybrid je o polovinu levnější.
Proto také nejnovější ceník ČEZ není v pomalém nabíjení nejdražší. U rychlého však s přehledem vede. Zejména to bude mrzet zákazníky, kteří dosud využívali tarif ČEZ Obchodní cestující. Zde měli 122 kilowatthodin zdarma a další jen za 4,50 Kč, a to i u rychlonabíječek. I s paušálem 550 Kč by tak za provoz našeho Enyaqu platili měsíčně 1500 korun, zatímco od ledna to bude 3200 Kč.
Proto také nejnovější ceník ČEZ není v pomalém nabíjení nejdražší. U rychlého však s přehledem vede. Zejména to bude mrzet zákazníky, kteří dosud využívali tarif ČEZ Obchodní cestující. Zde měli 122 kilowatthodin zdarma a další jen za 4,50 Kč, a to i u rychlonabíječek. I s paušálem 550 Kč by tak za provoz našeho Enyaqu platili měsíčně 1500 korun, zatímco od ledna to bude 3200 Kč.
A ještě dodám k tomu, co píšeš: "Nejvíce budou profitovat nízkopříjmové skupiny díky levnému provozu. " takže ty předpoládáš domácí nabíjení, no, fakt . Každá nízkopříjmová skupina obyvatel má RD kde může uplatnit to "domácí nabíjení" že ano? 😊 nebo myslíš, že natáhne z okna paneláku prodlužku? Já bych řekl, že bude závislé na veřejném nabíjení. A navíc- v posledních dnech stojí EE na burze BSLD 2022 cena Best Aks 200EUR/ MWh!- bez profilu diagramu, takže pokud beru TDD1 je to cca 200*1,08=216EUR/ MWh bez DPH a bez marže! Přepočteno na Kč je to 5458,-Kč. Ano, to je cena, která bude až koncem roku 2022 spíše 2023( pokud se nepohnou povolenky). ale auto nekupuješ na rok, žejo!
Koukám, že jsi úplný prognostik.
Ale za kolik jezdíš sám, nám neprozradíš. 😁
Tak naposledy: Jaké jsou TVÉ AKTUÁLNÍ náklady na km???
Jsou pod 1Kč jako u EV?
Jezdíš vůbec autem?
PS ''Domácí'' si v budoucnu nahraď slovy ''v práci''.
Ale za kolik jezdíš sám, nám neprozradíš. 😁
Tak naposledy: Jaké jsou TVÉ AKTUÁLNÍ náklady na km???
Jsou pod 1Kč jako u EV?
Jezdíš vůbec autem?
PS ''Domácí'' si v budoucnu nahraď slovy ''v práci''.
nejsem prognostik, ale tu elektřinu prodávám a vidím vývoj na PXE i trendy. A jezdím za 6,5 l nafty, pokud je to důležité, dnes to bylo za 36Kč/litr. A v práci to elektroauto ze zásuvky 2x25A nenabiješ , ale pošimráš baterku.
A umíš si spočítat své náklady na km?
Je to 2,34Kč/km. Vidíš ten rozdíl k 0,9Kč na km?
Platíš za palivo o 160% VÍC.
UŽ TO CHÁPEŠ????
Platíš za 15.000km 35.100Kč.
S EV je to 13.500Kč.
To je rozdíl 21.600Kč ročně ve prospěch EV. :-!
Stačí?
Jinak za 8 hodin nabiješ 1x16A skoro 30kWh.
To je minimálně na 150km nájezdu denně. Jinými slovy na dojíždění do 75km vzdálené práce.
Zdá se ti to málo???
Pošimrání 😁 baterky 2x25A za 8 hodin (92kWh..) mám nějak dál komentovat?
Nauč se raději počítat, ty prognostiku. 😉
PS Zaměstnavatel lidí s nižšími příjmy, např. nějaká montovna, bude mít energii ještě mnohem levnější...
Je to 2,34Kč/km. Vidíš ten rozdíl k 0,9Kč na km?
Platíš za palivo o 160% VÍC.
UŽ TO CHÁPEŠ????
Platíš za 15.000km 35.100Kč.
S EV je to 13.500Kč.
To je rozdíl 21.600Kč ročně ve prospěch EV. :-!
Stačí?
Jinak za 8 hodin nabiješ 1x16A skoro 30kWh.
To je minimálně na 150km nájezdu denně. Jinými slovy na dojíždění do 75km vzdálené práce.
Zdá se ti to málo???
Pošimrání 😁 baterky 2x25A za 8 hodin (92kWh..) mám nějak dál komentovat?
Nauč se raději počítat, ty prognostiku. 😉
PS Zaměstnavatel lidí s nižšími příjmy, např. nějaká montovna, bude mít energii ještě mnohem levnější...
Tvá teorie je fakt modrá, bez obláčků, tak Ti ji trochu zkazím, promiň.Ale
- 1x16A jako zásuvku jen pro 1 auto, což znamená, že nic jiného na této větvi nesmíš zapnout, nebo ti to spadne.
- kolik tedy bude hlavní jistič( přece jen příkon není zadarmo, že)
- cena EE je v tuto chvíli už 5,5Kč(bez marží) + distribuce 30% zatímco ty předpokládáš zatímco ty stále počítáš 5 kaček(s marží a distribuci), já počítám pro příští rok těch 30-40% navíc. A vtu chvíli nevěřím, že v práci dá někdo EE zadarmo. Už nyní vidím, že firmy šetří, kde můžou.
- 1x16A jako zásuvku jen pro 1 auto, což znamená, že nic jiného na této větvi nesmíš zapnout, nebo ti to spadne.
- kolik tedy bude hlavní jistič( přece jen příkon není zadarmo, že)
- cena EE je v tuto chvíli už 5,5Kč(bez marží) + distribuce 30% zatímco ty předpokládáš zatímco ty stále počítáš 5 kaček(s marží a distribuci), já počítám pro příští rok těch 30-40% navíc. A vtu chvíli nevěřím, že v práci dá někdo EE zadarmo. Už nyní vidím, že firmy šetří, kde můžou.
Aktualne nabizi PRE tarif na dva roky s sazbou pro nizky tarif celkem za 3,6kc vcetne dph a poze.
https😐/www.pre.cz/…-fix-2023-predi/
Celkem urcite do 4 kc i s rozpocitanym poplatkem za jisc (pri odhadovanym odberu kolem 1000kwh mesicne). Aktualne to mam za 2,5. Jezdim mezi 35-50kwh/100km s velkym phev. V nejhorsim tedy za 200kc/km. Totez s slabsi mhev naftou za 10 a benzinem za 14l/ 100km. Celkovy naklady na km nizsi nez s podobnym hybridnim Lexusem nebo naftovou obdobou. Plne EV bude efektivnejsi. Podotykam ale, ze mluvim o odebrane energii ze site vcetne nezavisleho topeni a klimatizace, ne o tom co pise palubak
https😐/www.pre.cz/…-fix-2023-predi/
Celkem urcite do 4 kc i s rozpocitanym poplatkem za jisc (pri odhadovanym odberu kolem 1000kwh mesicne). Aktualne to mam za 2,5. Jezdim mezi 35-50kwh/100km s velkym phev. V nejhorsim tedy za 200kc/km. Totez s slabsi mhev naftou za 10 a benzinem za 14l/ 100km. Celkovy naklady na km nizsi nez s podobnym hybridnim Lexusem nebo naftovou obdobou. Plne EV bude efektivnejsi. Podotykam ale, ze mluvim o odebrane energii ze site vcetne nezavisleho topeni a klimatizace, ne o tom co pise palubak
Tvl. jdu se podívat k Lídlu na ten nabíjecí stojan s nízkým tarifem 😊!! Člověče ty blouzníš!
U Lidlu je to pořád zadara a těch míst je více - viz https😐/www.mapotic.com/nabijim-zadarmo . Pořád podle mého názoru je problémem spíše pořizovací cena elektroauta a ne provozní náklady. Cena do konce roku je u EONu za pomalé (AC) dobíjení (jiné u Smarta nevyužiju) 5 Kč za kWh. Od 1.1.2022 by to podle tohodle zdroje (https😐/elektrickevozy.cz/…tite-v-roce-2022) mělo být stejně (bez DPH), tedy 4,96 + DPH, tj. 6 Kč (předpokládám že u všech tří velkých dodavatelů to bude stejně). Oficiální cenu ještě od EONDrive nemám. Můj stávající tarif domácího odběru je okolo 3,50 Kč za kWh, takže pro mě osobně nemá ekonomický smysl dobíjet u veřejných stanic. Od příštího roku by měla cena za kWh v nízkém tarifu vzrůst o cca 1 Kč (počítám to na spotřebu cca 5 MWh), takže moje cestování se Smartem bude za 58 haléřů na kilometr.
Je otázka, jak dlouho to bude zadara, když EE roste jako teplota při horečce. ...a zkušenost, že něco člověk koupí a pak díky změnám na trhu nebude mít na provoz už historie zažila.
Profitovat nízkopříjmové skupiny 😁DDDD dost prosím
Ještě tu o babičkách, jak dotují elektromobily.
I nízkopříjmový mají své výdaje.
Chceš, aby Lidl prodělával, když prodává levné potraviny?
WTF
I nízkopříjmový mají své výdaje.
Chceš, aby Lidl prodělával, když prodává levné potraviny?
WTF
Co to má společnýho s Lidlem?
Za mě je jasný, že nový standardy v automotive pro nízkopříjmové znamenají špatné zprávy dnes a ještě mnohem větší nejistotu do budoucna. Naopak se zdá, že kdo si může auto s cenovkou 1M+ dovolit, tak se až tak moc bát nemusí...
Za mě je jasný, že nový standardy v automotive pro nízkopříjmové znamenají špatné zprávy dnes a ještě mnohem větší nejistotu do budoucna. Naopak se zdá, že kdo si může auto s cenovkou 1M+ dovolit, tak se až tak moc bát nemusí...
Profitovat na nizkoprijmovych...
Pořád mi asi uniká pointa.
Na trhu je konkurence od toho, aby si jedna značka nemohla dovolit nějaké vydírání apod. Vedle Lidlu stojí Penny a Tesco a pokud by některý řetězec zkoušel brát zákazníky na hůl, no tak zákazníci půjdou jinam.
Nikdo e😜licitně neplánuje odírat nízkopříjmový... ale taky na ně nikdo nebude brát extra ohledy.
Na trhu je konkurence od toho, aby si jedna značka nemohla dovolit nějaké vydírání apod. Vedle Lidlu stojí Penny a Tesco a pokud by některý řetězec zkoušel brát zákazníky na hůl, no tak zákazníci půjdou jinam.
Nikdo e😜licitně neplánuje odírat nízkopříjmový... ale taky na ně nikdo nebude brát extra ohledy.
Přesně o to mi šlo: ''Nikdo e😜licitně neplánuje odírat nízkopříjmový.'' :yes:
Byla to reakce na hloupý příspěvek twisteda 13:58.
Který by zřejmě zvláštní ohledy pro nízkopříjmové vyžadoval.
Byla to reakce na hloupý příspěvek twisteda 13:58.
Který by zřejmě zvláštní ohledy pro nízkopříjmové vyžadoval.
Nojo, ale extra ohled se na ně nebere a vlastně pro ně není "v zeleném plánu" žádné řešení. Jejich i30 SW za 400 se přestanou prodávat... a co bude s ojetinama se neví. Zatím se sice EU tváří, že tu realitu na silnicích nevidí a soustředí se na nová auta... ale je jasný, že pokud to myslí vážně, tak budou muset provozování starých aut nějak znepříjemnit nebo znemožnit.
Myslis si skutecne, ze novou i30 SW si kupuji nizkoprijmovy?
Podle me spis stredni trida...
A co se tyce ojetin, nevim, proc by si nizkoprijmovy nemohli koupit za deset let ojety Enyaq.
Jinak jeste moje oprava - prispevek twisteda jsem spatne precetl. On tam nedal uvozovky, ze me cituje a ja si tam doplnil "Z".
Profitovat Z nizkoprijmove skupiny.
Uz chapu, ze jsi nechapal. V tom pripade my prispevky nedavaly uplne smysl. 😁
Sorry
Podle me spis stredni trida...
A co se tyce ojetin, nevim, proc by si nizkoprijmovy nemohli koupit za deset let ojety Enyaq.
Jinak jeste moje oprava - prispevek twisteda jsem spatne precetl. On tam nedal uvozovky, ze me cituje a ja si tam doplnil "Z".
Profitovat Z nizkoprijmove skupiny.
Uz chapu, ze jsi nechapal. V tom pripade my prispevky nedavaly uplne smysl. 😁
Sorry
No to je spíš evropskej pohled, u nás nízkopříjmový nový auta nekupujou a jak říkáš, ta i30 je záležitost střední třídy... možná teda té trošku chudší střední třídy.
Za deset let bude nabídka desetiletých Enyaqů kopírovat dnešní prodeje. A pokud unie utáhne šrouby a zkomplikuje užívání spalováků, tak budou ojetý Enyaqy nedostatkový zboží a budou prostě drahý.
Nízkopříjmový - ok.
Za deset let bude nabídka desetiletých Enyaqů kopírovat dnešní prodeje. A pokud unie utáhne šrouby a zkomplikuje užívání spalováků, tak budou ojetý Enyaqy nedostatkový zboží a budou prostě drahý.
Nízkopříjmový - ok.
On asi myslí Lídl proto, že u něj sou ty nabíječky" s levným tarifem" který zdůrazňuje 😊
Lidl i Kaufland (oba jsou vlastněny Schwarz gruppe) mají dobíjení zdarma.
https😐/spolecnost.lidl.cz/…ce-based-targets
https😐/spolecnost.kaufland.cz/…o-prostredi.html#…
Tuhle humornou historku jsi asi přehlédl - https😐/elektrickevozy.cz/…ecky-lidl-zdarma
https😐/spolecnost.lidl.cz/…ce-based-targets
https😐/spolecnost.kaufland.cz/…o-prostredi.html#…
Tuhle humornou historku jsi asi přehlédl - https😐/elektrickevozy.cz/…ecky-lidl-zdarma
Vím, že tě tahle kategorie aut míjí, ale víš kolik stoji Dacia Spring?
Nové auto je i dnes mimo dosah většiny rodin...
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ktera-auta-si-u-nas-vloni-nejvice-kupovaly-soukrome-osoby-zname-zebricek-15-nejoblibenejsich
Kolik procent nových prodejů asi dělají skutečně služebáky?
A kolik procent rodin si (odjakživa) kupuje ojetiny?
PS Horní hranici cen aut uvádíš z jakého důvodu? Že u spalováků leží nízko? 😁
Hyundai Kona Electric se da sehnat v zakladu pod 700k.
Lidi si zvykli, že jsou auta relativně dostupná - platy vyletěly nahoru, ceny aut dlouho klesaly nebo stagnovaly. Teď je to jinak a lidi si budou muset znovu rozmýšlet, jestli vůbec auto potřebujou... a stejně jako dneska - ti, co potřebují auto na 10tkm ročně a nemůžou ho dát do daní, většinou pragmaticky skončí u ojetiny.
Průměrná mzda je 37, pokud takový máš v domácnosti dvě tak máš měsíčně 60t čistýho a z toho si auto za mega koupit můžeš... ale je to otázka priorit.
😲
Resp. aerodynamika ovlivnuje (nutny) celkovy CAS straveny na ceste s EV v pripade nutnosti dobijeni...
Pomerne podstatny parametr.
Rekl bych ze od jiste tridy dokonce ten nejpodstatnejsi.
V tomto smeru je z evropskych automobilek nejdal asi Mercedes se svymi dvema sedany.
A s EQS s vynikajici aerodynamikou. :yes: