Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda nabízí první pohled na Enyaq Coupé. A láká na nejlepší aerodynamiku v segmentu

Jan Zajíc
Diskuze (64)

Škoda odhalila datum premiéry modelu Enyaq Coupé iV. Elektrické SUV kupé se světu představí 31. ledna příštího roku.

Při té příležitosti česká automobilka nabízí také první pohled na design sportovně střiženého příbuzného modelu Enyaq iV. Jde však o pohled vyloženě minimalistický, první obrázky a video-teaser ukazují zejména siluetu vozu. Prostě klasická upoutávka...

Současně však Škoda vyzdvihuje aerodynamické vlastnosti novinky. S hodnotou cx = 0,234 má mít Enyaq Coupé iV nejlepší součinitel odporu vzduchu ve své třídě.

SUV kupé je samozřejmě stejně jako výchozí Enyaq iV postaven na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Od svého sourozence se liší především tvarem karoserie: střešní linie se od B-sloupku mírně svažuje směrem dozadu a přechází do zadních dveří s ostře lomenou hranou. Střecha by měla být vždy panoramatická a díky technologii odrážející sluneční paprsky se obejde bez roletky.

Krátké video pak potvrzuje, že Coupé po vzoru standardního Enyaqu dostane - zřejmě příplatkovou - osvětlenou masku Crystal Face. Iluminaci zajišťuje 131 LED diod. V nabídce budou také Matrix LED světlomety.

A už nějakou dobu známe i rozměry. Enyaq Coupé je iV oproti klasické verzi o 4 mm delší (4653 mm) a o milimetr vyšší (1617 mm). Šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm zůstávají shodné. Kola mají průměr od 19 do 21 palců.

Interiér by měl být shodný s klasickým Enyaqem, čekat tak můžeme 5,3palcový digitální přístrojový panel a třináctipalcovou obrazovku infotainmentu uprostřed, která slouží jako prostředek k ovládání veškerých důležitých funkcí vozu.

Enyaq Coupé iV dorazí ve třech výkonnostních variantách a se dvěma kapacitami akumulátorů.

S verzí 80, která se nachází ve středu nabídky, s akumulátorem o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh) a jedním elektromotorem vzadu, jenž disponuje výkonem 150 kW a 310 newtonmetry točivého momentu, jsme se už svezli. Naše dojmy najdete ve starším článku.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (64)

Doporučujeme

Avatar - Emel
15. 12. 2021 22:28
Re: Aerodynamika
No to je spíš evropskej pohled, u nás nízkopříjmový nový auta nekupujou a jak říkáš, ta i30 je záležitost střední třídy... možná teda té trošku chudší střední třídy.
Za deset let bude nabídka desetiletých Enyaqů kopírovat dnešní prodeje. A pokud unie utáhne šrouby a zkomplikuje užívání spalováků, tak budou ojetý Enyaqy nedostatkový zboží a budou prostě drahý.

Nízkopříjmový - ok.
15. 12. 2021 21:17
Re: Cena
Jeste te doplnim: Aerodynamika je krome spotreby a dojezdu jeste RYCHLOSTI NABIJENI, jestlize se udava v km/h.
:-O

Resp. aerodynamika ovlivnuje (nutny) celkovy CAS straveny na ceste s EV v pripade nutnosti dobijeni...

Pomerne podstatny parametr.
Rekl bych ze od jiste tridy dokonce ten nejpodstatnejsi.

V tomto smeru je z evropskych automobilek nejdal asi Mercedes se svymi dvema sedany.
A s EQS s vynikajici aerodynamikou. :yes:
15. 12. 2021 19:47
Re: Aerodynamika
Aktualne nabizi PRE tarif na dva roky s sazbou pro nizky tarif celkem za 3,6kc vcetne dph a poze.

https://www.pre.cz/…-fix-2023-predi/

Celkem urcite do 4 kc i s rozpocitanym poplatkem za jisc (pri odhadovanym odberu kolem 1000kwh mesicne). Aktualne to mam za 2,5. Jezdim mezi 35-50kwh/100km s velkym phev. V nejhorsim tedy za 200kc/km. Totez s slabsi mhev naftou za 10 a benzinem za 14l/ 100km. Celkovy naklady na km nizsi nez s podobnym hybridnim Lexusem nebo naftovou obdobou. Plne EV bude efektivnejsi. Podotykam ale, ze mluvim o odebrane energii ze site vcetne nezavisleho topeni a klimatizace, ne o tom co pise palubak
15. 12. 2021 18:34
Re: Aerodynamika
Myslis si skutecne, ze novou i30 SW si kupuji nizkoprijmovy?
Podle me spis stredni trida...

A co se tyce ojetin, nevim, proc by si nizkoprijmovy nemohli koupit za deset let ojety Enyaq.

Jinak jeste moje oprava - prispevek twisteda jsem spatne precetl. On tam nedal uvozovky, ze me cituje a ja si tam doplnil "Z".
Profitovat Z nizkoprijmove skupiny.
Uz chapu, ze jsi nechapal. V tom pripade my prispevky nedavaly uplne smysl. :D
Sorry
15. 12. 2021 18:10
Re: Cena
Ano diky. Jedna se o "briliantni" argumentaci v pripade, ze nezalezi na velikosti auta (a o jinych parametrech nebyla rec, ale klidne me oprav).

Hyundai Kona Electric se da sehnat v zakladu pod 700k.