Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Vaculík o zimní naftě: Od kdy ji tankujeme? A jak funguje po smíchání s letní?

27 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Opakování je matka moudrosti ... ale první poučka, který mě v tomto ohledu napadne je, že nafta patří do kamen, ne do aut.
V každém případě je s podivem, že výrobci aut se ve specifikacích chlubí vším možným, ale jestli má jejich auto s dieselovým motorem vyhřívaný palivový filtr, o tom budou mlčet, i kdybyste jim dali na hlavu pistoli.
Avatar - lyon667
lyon667
Strčit naftu do kamen, tak ti Greta nejspíš vyhlásí válku. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Skoro půlka světa topnými oleji topí.
frite
Ano, ta zaostalá půlka světa.
kyklop
Nemci, Rakúšania vo veľkom kúria vykurovacím olejom/naftou...
gomezz
Každý den jsem v kontaktu s Němci a spousta z nich mi řekla, že topí "naftou". To je ta zaostalá půlka světa? 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No to se projeď Audi S4 nebo 340d, jede to tak, že nic takového si ani neřídil a žere to míň než co máš.
Avatar - Anonym
Anonym
Mám srovnání podobných výkonových verzí v běžných autech a závěr mám jasný.
Jak je to v autech v kategoriích za 2 miliony mě nezajímá, takové auto si nikdy nekoupím a to ani jako ojeté za čtvrtinovou cenu.
Mig_35
No, jede to. Ale pak vyzkoušíš to samý v benzínu a máš jasno (teda nevím jak u Audi😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
má taky menší cetanové číslo.
Avatar - skejpa
skejpa
Tak někde se ty aditiva projevit musí. Asi by mělo zaznít i ve videu, že nic není zadarmo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale právě nejde o aditiva, ale parafíny.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V parafínech je energie, ne cetanové číslo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pan Vaculík se s prominutím se-e do něčeho, čemu moc nerozumí.
Sem tam něco zaslechne a dělá z toho dalekosáhlé závěry.
Je snad chemik, specialista na paliva? Od toho máme fakultu a katedry na VŠCHT v Dejvicích. Od toho máme specialisty v rafinériích výrobců paliv a maziv.

Ševče, drž se svého kopyta !!!
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže zase má obrovské praktické 20-leté zkušenosti s dieselovými auty. Na VŠCHT budou spíše teoretici. A specialisté v rafinériích nemůžou prozradit know-how do médií.
Neříkám, že souhlasím se všemi jeho názory a myšlenkami, ale palec nahoru za práci, kterou odvádí :yes: Ty testy aditiv do benzínů (a naft), nedovedu si představit, že by to nějaký jiný novinář zvládl udělat.
Mig_35
Tady je v oblibě Vaculíka kritizovat a pindat o tom, jak tomu nerozumí... ale faktická připomínka nepadna žádná, protože ti kritici tomu rozumí úplnou... renault 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zimní nafta obsahuje o něco méně energie, aditivace cetanové číslo udrží.
topten
neni jednoduchy jezdit naftakem
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pro trotly jako ty opravdu ne 😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Od roku 2007 mám naftová auta, nikdy jsem nic z toho neřešil.

Cca posledních 8 let preventivně liji VIF, dělám to i u svého benzinového auta
Olej měním rok/15 tisíc km max
Na krátké trasy a po městě pak diesel už skoro nepoužívám

Auto s močovinou jsem nikdy neměl, mám aktuálně Euro 6 B bez močoviny, tady nebudu soudit...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já teda Toptena uznávám, ví toho hodně. Ale jeho slova řídí proti dieslový odpor a ne realita. Natankovat je jednodušší než nabíjet a močovina, to je 10 litrů na 6000 km. Jediné co dělám, je že v Alpách v zimě naberu plnou pro jistotu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby si jezdil s EV, tak do těch Alp ani nejezdíš, protože by ti došla baterka a neřešíš to 😒] :-!

Ale jo, toptenovi to nevyčítám, ten proti dieslum svým zpusobem bojoval už dávno, před touhle EV úderkou. Ale stejně je nejúsměvnější ta úvodní fotka z videa, kde je malý chemik Vaculík 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Pro průměrného řidiče je to otrava, proto každému průměrnému (a podprůměrnému) vždycky doporučuju, ať si koupí benzín.
Zas ale pro čtenáře auto.cz je auto většinou mazlíček, takže letní a zimní palivo, aditiva, močovina, vypálit filtr DPF dlouhou jízdou a podobné věci nejsou pro čtenáře starosti, ale spíše to mazlení s tím autem.
Mně by to v principu bavilo, kdybych například jako řidič mohl sám sledovat míru zaplnění filtru DPF a ve vhodný okanžik bych sám regeneraci spustil. Jenže snahou výrobců je udělat auto takové, aby nevyžadovalo pozornost podprůměrných řidičů. A pak člověk jede služebákem 500 km a dojede k čerpačce natankovat a hučí ventilátor chlazení. "To jsme jeli tak rychle, že si to chladí motor?", ptám se zkušenějšího. "Ne, to se spustila regenerace". "A proč to regeneruje v tu nejhorší možnou dobu?"
moan78
Do 30 eur mas obd adapter aj soft na ktorom tebou spominane udaje uvidis. Po pravde ja to sice mam ale ked mi spusti regeneraci cestou do prace, ma to smolu. Co viem tak na niektorych dodavkach mozes rege spustit tlacitkom na palubke. To by sa hodilo do vsetkych aut. Mimo mesta to spustis a mas klud.
Cenduro
Sorry, ale to jsou fakt hrozné kecy. Jako uživatel dieselu s močovinou opravdu nevím co je tankovat močovinu, páč to dělá servisák s výměnou oleje. Nikdy nevím kdy auto regeneruje, nikdy to neudělá po delší jízdě na pumpě, opravdu nemusím bezcílně jezdit abych regeneroval... Prostě kdybych se nezajímal, tak o tom nevím.
jam2015
ako privezú zimnú naftu a pomiešajú ju s tou, čo je ešte v podzemnom zásobníku 😉
gomezz
Šlo by si naftu "naaditivovat" přidáním petroleje?