Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík na téma zimní nafty: Od kdy ji tankujeme? A jak funguje po smíchání s tou letní?

Technický expert Světa motorů se po roce opět vrací k tématu zimní nafty. Co byste o ní měli na začátku sezony vědět?
Zpět na článek
4. 1. 2022 07:07
3. 1. 2022 20:14
Opakování je matka moudrosti
Opakování je matka moudrosti ... ale první poučka, který mě v tomto ohledu napadne je, že nafta patří do kamen, ne do aut.
V každém případě je s podivem, že výrobci aut se ve specifikacích chlubí vším možným, ale jestli má jejich auto s dieselovým motorem vyhřívaný palivový filtr, o tom budou mlčet, i kdybyste jim dali na hlavu pistoli.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lyon667
3. 1. 2022 22:49
Re: Opakování je matka moudrosti
Strčit naftu do kamen, tak ti Greta nejspíš vyhlásí válku. :-)
4. 1. 2022 17:33
Re: Opakování je matka moudrosti
Skoro půlka světa topnými oleji topí.
4. 1. 2022 18:44
Re: Opakování je matka moudrosti
Ano, ta zaostalá půlka světa.
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2022 05:46
Re: Opakování je matka moudrosti
No to se projeď Audi S4 nebo 340d, jede to tak, že nic takového si ani neřídil a žere to míň než co máš.
4. 1. 2022 17:32
Re: Opakování je matka moudrosti
Mám srovnání podobných výkonových verzí v běžných autech a závěr mám jasný.
Jak je to v autech v kategoriích za 2 miliony mě nezajímá, takové auto si nikdy nekoupím a to ani jako ojeté za čtvrtinovou cenu.
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2022 07:07
Zimní nafta
má taky menší cetanové číslo.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - skejpa
4. 1. 2022 08:42
Re: Zimní nafta
Tak někde se ty aditiva projevit musí. Asi by mělo zaznít i ve videu, že nic není zadarmo.
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2022 09:00
Re: Zimní nafta
Ale právě nejde o aditiva, ale parafíny.
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2022 10:39
Re: Zimní nafta
V parafínech je energie, ne cetanové číslo.
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2022 10:43
Re: Zimní nafta
Pan Vaculík se s prominutím se-e do něčeho, čemu moc nerozumí.
Sem tam něco zaslechne a dělá z toho dalekosáhlé závěry.
Je snad chemik, specialista na paliva? Od toho máme fakultu a katedry na VŠCHT v Dejvicích. Od toho máme specialisty v rafinériích výrobců paliv a maziv.

Ševče, drž se svého kopyta !!!
4. 1. 2022 17:48
Re: Zimní nafta
Jenže zase má obrovské praktické 20-leté zkušenosti s dieselovými auty. Na VŠCHT budou spíše teoretici. A specialisté v rafinériích nemůžou prozradit know-how do médií.
Neříkám, že souhlasím se všemi jeho názory a myšlenkami, ale palec nahoru za práci, kterou odvádí :yes: Ty testy aditiv do benzínů (a naft), nedovedu si představit, že by to nějaký jiný novinář zvládl udělat.
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2022 10:38
Re: Zimní nafta
Zimní nafta obsahuje o něco méně energie, aditivace cetanové číslo udrží.
4. 1. 2022 10:37
letni nafta, zimni nafta, mocovina
neni jednoduchy jezdit naftakem
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2022 10:38
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
pro trotly jako ty opravdu ne :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 11:38
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
Od roku 2007 mám naftová auta, nikdy jsem nic z toho neřešil.

Cca posledních 8 let preventivně liji VIF, dělám to i u svého benzinového auta
Olej měním rok/15 tisíc km max
Na krátké trasy a po městě pak diesel už skoro nepoužívám

Auto s močovinou jsem nikdy neměl, mám aktuálně Euro 6 B bez močoviny, tady nebudu soudit...
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2022 12:51
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
Já teda Toptena uznávám, ví toho hodně. Ale jeho slova řídí proti dieslový odpor a ne realita. Natankovat je jednodušší než nabíjet a močovina, to je 10 litrů na 6000 km. Jediné co dělám, je že v Alpách v zimě naberu plnou pro jistotu.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 13:23
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
Kdyby si jezdil s EV, tak do těch Alp ani nejezdíš, protože by ti došla baterka a neřešíš to :-[] :-!

Ale jo, toptenovi to nevyčítám, ten proti dieslum svým zpusobem bojoval už dávno, před touhle EV úderkou. Ale stejně je nejúsměvnější ta úvodní fotka z videa, kde je malý chemik Vaculík :D
4. 1. 2022 17:44
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
Pro průměrného řidiče je to otrava, proto každému průměrnému (a podprůměrnému) vždycky doporučuju, ať si koupí benzín.
Zas ale pro čtenáře auto.cz je auto většinou mazlíček, takže letní a zimní palivo, aditiva, močovina, vypálit filtr DPF dlouhou jízdou a podobné věci nejsou pro čtenáře starosti, ale spíše to mazlení s tím autem.
Mně by to v principu bavilo, kdybych například jako řidič mohl sám sledovat míru zaplnění filtru DPF a ve vhodný okanžik bych sám regeneraci spustil. Jenže snahou výrobců je udělat auto takové, aby nevyžadovalo pozornost podprůměrných řidičů. A pak člověk jede služebákem 500 km a dojede k čerpačce natankovat a hučí ventilátor chlazení. "To jsme jeli tak rychle, že si to chladí motor?", ptám se zkušenějšího. "Ne, to se spustila regenerace". "A proč to regeneruje v tu nejhorší možnou dobu?"
7. 1. 2022 21:44
Re: letni nafta, zimni nafta, mocovina
Do 30 eur mas obd adapter aj soft na ktorom tebou spominane udaje uvidis. Po pravde ja to sice mam ale ked mi spusti regeneraci cestou do prace, ma to smolu. Co viem tak na niektorych dodavkach mozes rege spustit tlacitkom na palubke. To by sa hodilo do vsetkych aut. Mimo mesta to spustis a mas klud.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud