Mladá vietnamská automobilka VinFast hodlá v Evropě vozy nejen prodávat, ale také vyrábět. Zatím však není jasné, kdy by evropská produkce mohla začít.
Já bych se ani nedivil, kdyby postupně skoupili ty naše upadající "montovny" a pak sem jen dotáhli k tomu ještě montovny svých krumplů.
DOufám, že k tomu nedojde, ale na druhou stranu jsme na "dobré" cestě toho dosáhnout.
Paradox. Dříve byla Asie jen montovna světa, teď bude Evropa montovna pro Asii
To je proto, že v Evropě žijí dnes už jen hloupí a navíc velmi líní lidé. Jejich nenažraní předkové dávali v zájmu nejnižších nákladů vydělat netopýrojedům a výsledek se dostavil.
Myslím, že problém je tentokrát v zabedněnosti těch druhých. Například Musk si nedokáže sehnat schopné lidi, kteří vědí, že hned vedle Německa (= kromě Francie a díky Hitlerovi jediná evropská země, kterou zná), jsou vysoce vyspělé země s třetinovými mzdovými náklady.
Ale vraj nie je vsetko o mzdach, proste ludi aspon minimalne vzdelanych, schopnych zmontovat auto je vraj uz problem zohnat. Aspon u nas. Nikdy som to neriesil, tak neviem.
Humanitní vědy táhnout, to jsou kolikrát obory, že člověk žasne co za nesmysly je na školách možné "studovat" a k tomu všemu pak ten člověk se dokonce uplatní někde v nějaké organizaci, která je jen další pijavicí veřejných financí, protože nic neumí a mají prd co na práci, tak tam vymýšlí totální mesmysly, které vyřvávají do světa.
Myslíš, že si kúpia/postavia fabriku v Európe aby to vozili potom cez pol sveta? Fabriku v Európe chcú preto, aby na to mohli dať značku Made in europe a predávali hlavne v Európe presne tak ako to u niektorých modelov svojho času spravili Japonci či Korejci.
Pre zakaznika je vacsia pestrost aj lepsia cenova dostupnost len vyhodou... nikto pritom europskym "legendam" nijako neublizuje... ono tie nase legendy sa nakoniec stejne dobabru aj sami tym ako uz nenacuvaju hlas a priania zakaznika a myslia si ake su nedotknutelne.... z nakoniec sa zosypu ako domcek z karat legenda nelegenda...
Babojago, to tomuhle borci z Hornouherska nevysvětlíš. Raduje se, že bude díky těmhle asijským jebkám levněji a nedochází mu, že to rákosníci Ázijci jsou ještě větší zlo místo současných Arijců, pěkně to tu zotročí a nám nezbude ani to málo.
Tohle dokáže uvítat jenom hlupák a totální nevzdělaný čistě konzumní primitiv.
Momentalne to vyzera len na dva strednodobe scenare:
- kupa EV auta za milion Kč a viac
- vyrazne stazenie vlastnej mobility.
Ak k tomu pribudne scenar treti = dostupne auto, ludia sa on pobiju. A nebudu riesit, ci je to WinFast alebo Geely. Ked sa bude navyse vyrabat v EU ako napr. H/K, nie je co riesit.
EV od EU automobiliek budu mat mizerne predaje tak ci tak, pretoze ludia na ne nebudu mat.
Nejaky WinFast nebude pricina problemu, len klincek do rakvy...
Ked firma nepochopi co chce zakaznik, tak vacsinou krachne, preco by to malo byt v automotive inak?
Zatuchlý evropský trh a neinovativní výrobci hnijící v režimu socialismu, potřebují konkurenci jako sůl. Každý nový výrobce EV je přínosem pro zákazníky :yes::-!
Konkurence je potřeba, aby se neopakovaly případy jako Dacia Spring, kdy Renault přidal více jak 100% přirážku k ceně výchozího čínského modelu, aby podojil evropské zákazníky :no: https://en.wikipedia.org/…enault_City_K-ZE
Na to Vietkongové brzy narazí. V západní Evropě najdou leda tak Turky a další přisedlinu, ve východní Evropě nekvalifikovanou pracovní sílu (Ukrajince, Bulhary, Rumuny, můžou to zkusit v Srbsku, tam to vždy dopadlo skvěle.) U nás žádná volná pracovní síla není, ze všech se stali úředníci. Leda že by tito úředníci-Babišovy rychlokvašky "uvolněni" ze svých pracovních pozic.
pane, šuší, auto ne maly, pan velky, šuší. Ně rozbity, to tak dobže. Kuze, právy, líbit? Pán vzít? Ně dvětěpade, či sta.
No, zatím se jim takto můžeme smát, ale lidi ty vietnamský šusťáky a boty Niike, Adibas kupovali jak zběsilí. Aby tak nedopadl i automotiv ...