Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vietnamci chtějí vyrábět auta přímo v Evropě. VinFast už hledá lokalitu pro továrnu

David Bureš
Diskuze (35)

Mladá vietnamská automobilka VinFast hodlá v Evropě vozy nejen prodávat, ale také vyrábět. Zatím však není jasné, kdy by evropská produkce mohla začít.

VinFast se dá nepochybně nazvat "automobilovým tygrem". Dosavadní růst této vietnamské automobilky je až neuvěřitelný, založena byla teprve v roce 2017, o rok později již vystavovala svá první auta na autosalonu v Paříži a v roce 2019 už zahájila na domácím trhu prodej svých aut. Tím se projekt miliardáře Phama Nhata Vuonga nezastavil, ba naopak. VinFast počítá s globální expanzí, prodávat své automobily hodlá také v Evropě.

O plánech na evropský prodej už se ví nějakou dobu, nyní však vyšlo najevo, že VinFast počítá také s výrobou svých automobilů přímo na starém kontinentu. Už dokonce hledá lokalitu, kde by evropská továrna VinFastu mohla vzniknout.

Vietnamská automobilka spolupracuje s německou agenturou GTAI (Germany Trade and Invest - Německý obchod a investice), která pomáhá s nalezením vhodné lokality pro továrnu na výrobu elektromobilů, jakou VinFast plánuje. Konkrétně hodlá VinFast v Evropě vyrábět elektrické automobily a autobusy.

 Plány harmonogramu zahájení výroby na starém kontinentu však firma zatím nemá. Spekuluje se však o zahájení výroby v polovině dekády a továrně s roční výrobní kapacitou na 250.000 aut.

"Éra přepravy automobilů po celém světě skončila, zvlášť po covidu-19. Musíte mít továrny blízko trhů, abyste zákazníky skutečně přilákali," vysvětluje generální ředitelka Le Thi Thu Thuy důvody tohoto kroku. Tato předsedkyně mateřské společnosti Vingroup se této role ujala teprve v prosinci, když z pozice nečekaně odstoupil Michael Lohscheller, bývalý šéf Opelu. Ten přitom do VinFastu nastoupil teprve nedávno, loni v létě, nyní ale musel náhle skončit, kvůli osobním důvodům se z Vietnamu vrací zpět do Evropy.

 „VinFast chce nabízet vysoce kvalitní elektrovozidla a speciální zákaznickou zkušenost za dostupné ceny. Jsme přesvědčeni, že na evropském trhu najdeme místo, zejména proto, že přechod na e-vozidla v Evropě je křišťálově jasný,“ tvrdí nová šéfka VinFastu.

Vietnamská automobilka již dříve prohlásila, že na evropských trzích chce své automobily začít prodávat již letos. Zprvu chce působit v Německu, Francii nebo Nizozemí. Počítá se přitom hned se dvěma elektromobily, SUV e36 a e35. Oba hodlá nabídnout také v Severní Americe.

David Bureš
Diskuze (35)

Doporučujeme

11. 1. 2022 01:09
Re: konkurence je přínosná
Všichni výrobci EV jsou zbyteční! :-[]
11. 1. 2022 01:08
Re: konkurence je přínosná
Sorry, ale ty seš fakt vemeno... Elektrovemeno! :*) :-( :no:
Avatar - wakantanka
10. 1. 2022 20:19
Re: Re: Ázijci
Myslíš, že si kúpia/postavia fabriku v Európe aby to vozili potom cez pol sveta? Fabriku v Európe chcú preto, aby na to mohli dať značku Made in europe a predávali hlavne v Európe presne tak ako to u niektorých modelov svojho času spravili Japonci či Korejci.
10. 1. 2022 16:06
Re: Ázijci
Toto všetko chápem. A bohužiaľ aj ja predikujem takýto scénar. Ale že by som z toho mal byť vytešený... to mi príde dosť maso.
Avatar - MS-sport
10. 1. 2022 15:21
Re: Ázijci
bambusovej podvozek a řidítka to je nepřekonatelný.