Novinky
Objednal jsem si po dlouhých peripetiích MB Vito Tourer L 124CDI 4x4 a můj poslední vůz byl VW Multivan. Z důvodů problémů s motory u Multivanu T6, fungoval pouze ten TDI se 150 koňmi, jsem se rozhodnul pro MB Vito. Úplně prvně jsem zazálohoval Fiat Talento Panorma 170 koní....poměr cena výkon dle mého nejlepší varianta(582tis bez dph). Už mně ho nedodali......Multivan T7 je dle mě konkurent pouze nejkratší verze MB Vito 119 nebo 124 CDI. Verze, kterou jsem objednal já čelí z mého pohledu konkurenci dvěma vozům a to: VW T6.1 a Ford Tourneo Custom.
Konkurence Vita je Caravelle, V classe je skutečná konkurence bývaleho Multíku.
Rozumím co říkáš, ale pro mě ty vopíčárny v kokpitu prostě nejsou. Jsem stará škola navíc jsem si objednal u úpravce následující😒br />https😐/hoermann-autoteile.de/…werk-Schrau.html
ozvučení Alpine plus vytlumení po obvodu vozu jinak to není nutné
MAK KOMET GUN MET8x19 5x112 ET 34
Kó😜 F8090KMQM34WSY
Rozměr letní pneu: 235(225)/45/19 W
cena se zvedla o 150tis
Celková cena tedy 1 350 000 bez daně
ozvučení Alpine plus vytlumení po obvodu vozu jinak to není nutné
MAK KOMET GUN MET8x19 5x112 ET 34
Kó😜 F8090KMQM34WSY
Rozměr letní pneu: 235(225)/45/19 W
cena se zvedla o 150tis
Celková cena tedy 1 350 000 bez daně
Multivan je multivan, tahle parodie je spíš nástupce Sharanu. Výkony a prostorností se Multivanům nemůže vůbec rovnat je to je marketingové využítí dobrého jména co udělala generace T4 od té doby kvalita šla do kopru a tohle je už vyloženě parodie na Multivan.
kratka T7 je o 7cm delsi nez T6
dlouha T7 o 13cm kratsi nez T6
T7 je o 4cm sirsi nez T6
T7 je o 5cm nizsi nez T6
o 5cm mensi vysku nepovazuju za zasadni pokud jde o prostor, 13cm u dlouhe verze muze byt znat, ale predpokladam, ze nova verze ma lip obestavenej prostor
proti tve zboznovane T4 je dlouha T7 o 3cm nizsi, o 6cm delsi, 10cm sirsi
u tebe plati, ze kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde
edit😒br /> podle palcu to je jako v parlamentu
samej PITOMIO
zadnej argument
dlouha T7 o 13cm kratsi nez T6
T7 je o 4cm sirsi nez T6
T7 je o 5cm nizsi nez T6
o 5cm mensi vysku nepovazuju za zasadni pokud jde o prostor, 13cm u dlouhe verze muze byt znat, ale predpokladam, ze nova verze ma lip obestavenej prostor
proti tve zboznovane T4 je dlouha T7 o 3cm nizsi, o 6cm delsi, 10cm sirsi
u tebe plati, ze kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde
edit😒br /> podle palcu to je jako v parlamentu
samej PITOMIO
zadnej argument
Je to fakt jen Multisharan s jediným rozumným motorem. Ještě že žije V a zatím ekoclass PSA, který zahyne úplně.
ekoclass PSA, respektive Stellantis, už zahynul se zrušením nabídky spalovacích motorů.
Ešte tu je Hyundai Staria.
A to kterým?
2.0TSI 150kW bude fajn, 2.0TDI 110kW bude na dlouhé trasy bez velkého lítání taky v klidu... a možná i ten PHEV by mohl mít smysl.
Problém jsou ty ceny, budgetová varianta s 1.5 DSG za 1,2 v úplném základu... to je masakr.
2.0TSI 150kW bude fajn, 2.0TDI 110kW bude na dlouhé trasy bez velkého lítání taky v klidu... a možná i ten PHEV by mohl mít smysl.
Problém jsou ty ceny, budgetová varianta s 1.5 DSG za 1,2 v úplném základu... to je masakr.
Schválně, víš proč Stela a MB nemají benzín v dodávkách?
Prostě se rozhodli to nenabízet. Ale proč se tak rozhodli, to nevím 😄
2.0TSI bude určitě nejpříjemnější pohon ze všech, holt si trošku připlatíš za provoz...
2.0TSI bude určitě nejpříjemnější pohon ze všech, holt si trošku připlatíš za provoz...
az se od pristiho roku srovna zdaneni bezinu a nafty, tak levnejsi provoz naftaku se smaze
z toho vychazi nastaveni motorizaci u nove t7
naftak uz nebude tak vyhodnej, resp. se celkove mozna vyplati jen pro hodne velky najezdy
z toho vychazi nastaveni motorizaci u nove t7
naftak uz nebude tak vyhodnej, resp. se celkove mozna vyplati jen pro hodne velky najezdy
Zmenší se, určitě nesmaže... i když je ta 140kW verze TSI úspornej motor, tak nafta to pořád není, nějaké dva litříky rozdílu tam budou.
PS: nevím, jestli tahle 150kW verze je založená na té 140kW, nebo je to spíš heavy-duty verze té 180kW...
PS: nevím, jestli tahle 150kW verze je založená na té 140kW, nebo je to spíš heavy-duty verze té 180kW...
u supa benzin 140kW vs nafta 147kW rozdil litr
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
pricemz 7 litrum naftovym odpovida 7.7litru benzinovych, tedy +- stejne
jasne, tretina tech chrochtu je ve ctyrkolce, takze rozdil bude ve final pul litru
za me super
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
pricemz 7 litrum naftovym odpovida 7.7litru benzinovych, tedy +- stejne
jasne, tretina tech chrochtu je ve ctyrkolce, takze rozdil bude ve final pul litru
za me super
Litr je litr, ty hmotnostní přepočty bych neřešil... na pumpě taky platíš za litr.
Tím, že zohledníš 4x4, se ti ten rozdíl benzín vs. nafta zvětší, ne zmenší.
Jinak ano, ta 140kW verze dvoulitru je úspornej motor... proto jsem na začátku psal, že by mě zajímalo, jestli je tady tahle verze naboostovaná na 150kW, nebo jestli naopak jako základ posloužil "RS" motor 180kW a je nastavenej na nižší výkon... podobně jako předpokládám 1.5TSI bude ta 110kW verze nastavená pro větší životnost pouze na 100kW.
...a ano, kdybych měl tu volbu u Superbu za stejný prachy, tak sáhnu po benzínu... mrzí mě, že už není s manuálem, máme ve firmě posledního mohykána Passat 1.8TSI 132kW MT a je to super kombinace, byť teda jezdí 9+.
Tím, že zohledníš 4x4, se ti ten rozdíl benzín vs. nafta zvětší, ne zmenší.
Jinak ano, ta 140kW verze dvoulitru je úspornej motor... proto jsem na začátku psal, že by mě zajímalo, jestli je tady tahle verze naboostovaná na 150kW, nebo jestli naopak jako základ posloužil "RS" motor 180kW a je nastavenej na nižší výkon... podobně jako předpokládám 1.5TSI bude ta 110kW verze nastavená pro větší životnost pouze na 100kW.
...a ano, kdybych měl tu volbu u Superbu za stejný prachy, tak sáhnu po benzínu... mrzí mě, že už není s manuálem, máme ve firmě posledního mohykána Passat 1.8TSI 132kW MT a je to super kombinace, byť teda jezdí 9+.
jednoznacne su problem ceny, pretoze toto auto je skutocne nastupca Sharana len bez moznosti 4M. Za mna velke minus, lebo ked si to nas do konfiguratora a das vybavu aku ma napriklad moj Sharan highline s 130KW 4M kupovany novy v 2020 za 40k tak ti vypadne cenovka 6-valcovej Q7(!). samozrejme nie vybavenej, ale da sa. za tie peniaze sa da radsej zobrat 150KW 4M multivan 6.1 v highline. neviem cele je to akesi divne.
Ty jsi mudrlant. Multivan je o 30cm delší o 15 cm širší a o 17 cm vyšší. To je auto o třídu výš. Tak jako vždycky. Se sharanem to nemá společného nic, kromě zdejších haterů.
Cílí ale na stejný segment trhu a to jsou vícepočetné rodiny. Tenhle nový Multisharan není náhradou za Multivan T6.1, ale právě za Sharan. Hybrid měl být spárovaný právě s 2.0TSI a pak by měl smysl a to i za ty nekřesťanský peníze. 2.0TDI 110kW jen jako základ a pak ještě 147kW verze a byl klid 😉
Zatímco Multivan cílil na méněpočetné rodiny nebo co jako?
Opravdu by stálo za to udělat srovnávací test VW T7(raději VW T6.1), MB V-Classe, Ford tourneo custom.......
no předpokládám že minimálně srovnání s mercedesem se v nějaké dohledné době od redakce dočkáme. Ale vždycky když vidím tu černou plechovou bednu, na které je sedadlo řidiče a spolujezdce u v třídy, tak vím že ne každý mercedes je skutečným mercedesem.
https😐/www.bas-sitze.de/…rung/referenzen/
https😐/www.bas-sitze.de/…rung/referenzen/
Ale ne, Multivan bylo robustní auto pro rodinu, cestování, ale i práci - užitečné zatížení, 2,5t vlek atd, prostě ideální kombinace na skloubení všech potřeb uživatele. Aktuální verze působí křehce, bez motorů (mimo 2.0TSI) za brutální cenu, za mě i velmi divným designem postavená na platformě MQB = užitné vlastnosti odpovídají spíše minulému Sharanu, tedy jen civilní použití pro rodinu. Žádné práce… Tam holt musíš do Caravelly…
Hele já u 2,0TSI Multivanu vidím velký vnitřní prostor, 750 kg užitečnou hmotnost, skvělý interiér se samostatnými sedadly, moderní výbavu, konečně pohodlnou pozici za volantem. Cenu 2,0 TSI nižší než u biturba v T6, spotřebu stejnou. Dynamicky bude benzín někde uplně jinde. Co jako chtít víc??? Jedině čtyřkolku. Ale osobně jsem čtyřkolku nikdy nepostrádal, chápu že někdo jo.
A možná že pro někoho bude vlek 2,0t u TSI vs. 2,5t u T6 podstatný rozdíl. Já ale s vlekem nejezdím, nejsem vekslák s auty, takže mi dvě tuny připadají až až.
A možná že pro někoho bude vlek 2,0t u TSI vs. 2,5t u T6 podstatný rozdíl. Já ale s vlekem nejezdím, nejsem vekslák s auty, takže mi dvě tuny připadají až až.
Ale tak vždyť si ho kup 😉 Za ty peníze bych do něj nešel, praktický bude, ale jediný použitelný motor 2.0TSI bude tak se spotřebou 10-12l. Max hmotnost je totiž 2850kg. Navíc design, hlavně předku je katastrofa (tedy za mě). Naštěstí už ale takhle velký auto nepotřebuju, abych byl postaven před volbu, co v týhle kategorii koupit 😉
Stellantis po smrti je, ale Toyota nie - ta bude veselo dalej predavat Proace City VERSO a Proace VERSO so spalovakmi kvoli lepsim flotilovym emisiam. Smutne je, ze s tym autom nema nic spolocne a vyraba ho Stellantis
Co je smutne? Stellantis ho bude vyrabat dalej a toyota platit pokuty za emisie 😄 Nejaky dovod musi byt, ked to robia takto. Mozno casom spalovacie verzie fakt nebude nikto chciet.
https😐/www.autoforum.cz/…e-draz-nez-nove/
😄 😄 😄 :yes:
😄 😄 😄 :yes:
Zvláštní, že v nekonečné galerii zadních sedaček už nezbylo místo na jediné foto poš.těváku na palubní desce vedle hlavního displaye, kam se bude řidič "pohodlně" natahovat pro řazení.
O čem to mluvíš? Vždyť to auto je v automatu, takže řadí samo, manuální řazení rychlostí je na volantu a ten ovladač převodovky na palubce je tak blízko volantu že blíž snad ani být nemůže ne? Tohle je ergonomicky top.
si objednalo povoz, se kterým se ani nemohli projet. Veliký respekt a klobouček 😲 😒] 8-s
Nebo predvadecky dealerů?
To by bylo asi trochu moc ne. Co by s 200 předváděčkama jako dělali?
Asi tak to samé, co dělali na konci roku 2020 s 280 enyaqy
To asi ne 😄
Těch Enyaqů v prosinci bylo ne 280, ale asi 780.
A jejich registrace nebyla motivovaná tím mít na skladě předváděčku, ale srazit flotilové emise za rok 2020 - kdy jednak koncern ty limity přesáhl, dvak byly za EV auta ještě vyšší odpočty.
Těch Enyaqů v prosinci bylo ne 280, ale asi 780.
A jejich registrace nebyla motivovaná tím mít na skladě předváděčku, ale srazit flotilové emise za rok 2020 - kdy jednak koncern ty limity přesáhl, dvak byly za EV auta ještě vyšší odpočty.
Tak dokonce 😒]
"Dvak" -to mne vždy pobaví tohle spojení. 😒]
Takze s 200 predvadeckami není problém.
"Dvak" -to mne vždy pobaví tohle spojení. 😒]
Takze s 200 predvadeckami není problém.
No to si myslím že je zásadní rozdíl. Škodovka má násobně víc dealerů, a hlavně u novýho auta nemáš žádnou motivaci mít přeplněný dealery jejich autama, zvlášť pokud je to auta za 1,5- 2 míče. Nevím kolik má vw dealerů ale odhadem mi ta tvoje kalkulace vychází na osm až deset předváděček na dealera. Od jednoho modelu? To je fakt nesmysl je totální.
a aby to vylepšili, okořenili to ještě tím plastem pro uchycení zrcátek (řešení pro levná auta). Výhled jako z tanku :no: 😁 😁
Nebo je to snad brněnský hantec pro název Moravska?
Ale k věci: motor TDI není žádný extrabuřt, spíše nutnost, aby si to vůbec někdo koupil. Umí to dodat i s manuální převodovkou?
Ale k věci: motor TDI není žádný extrabuřt, spíše nutnost, aby si to vůbec někdo koupil. Umí to dodat i s manuální převodovkou?
S tak obrovskou odchylkou je prakticky k ničemu
a nechapou, ze vykon je to, co s autem hejbe
uroven klesa
samej PITOMIO
jako v parlamentu
A pak jsou tady i lidi, kteří sice vědí, že výkon je to, co hýbe autem, ale ne každej chce čekat, až se prokouše k vysokým otáčkám, hluku a vysoké spotřebě a proto je pro něj krouťák modla, jelikož díky němu může mít auto vysoký výkon už ve 2.000 ot. a ne až ve 4.000. Ale k tomu je potřeba mozek a matematika.
110 kW 2,0 TDI má krouťák tuším 340 Nm. Takže ve dvou tisících je výkon 71 kW
Mimochodem při 110 kW/3250 ot je krouťák 323 Nm, tj je poměrně lineární
oproti motorům co mají vrchol krouťáku vysoko se tedy nemusí čekat "až se prokouše k vysokým otáčkám, hluku a vysoké spotřebě"
stejne objemy, rozdil tridy
ve prospech benzinaku
samozrejme
ale porovnavat motory jen podle vykonu je blbost
u toho prikladu ten benzinak to natre tomu chrochtu se stejnym tocivym momentem kdykoliv se mu zachce
ale v poklidu bude jezdit jeste ve vetsi pohode nez ten naftak
se stejnejma otackama
benzinak 400Nm 2000-4900ot
ano, pod tech 2tis ot chrocht asi potahne lip
na druhou stranu asi bude mit delsi prevody
takze treba padesatka na ctyrku u benzinaku nebude to same jako padesatka na ctyrku u chrochtu a spis u nej budes muset jit na trojku
otazka je, jak se chrocht bude chovat treba kolem 1500ot, benzinak uplne vpohode
EVO umí jet i v 1.400 ot. docela v pohodě. 1.200 už není ideálních. Za mě těch 1.800 a vejš.
Tyhle boje výkon vs krouťák pochází z dob atmosfér a tam byly sakra rozdíly. Jako 100Nm vs 250, nebo 130 vs 300 atd...
Dneska ta debata ztrácí smysl, protože jsou ty krouťáky hrozně blízko a benzín umožní díky otáčkám dosáhnout často vyšší výkon za cenu vyšší spotřeby a někdy i hluku, to je celé.
proti 1.9tdi byla zezacatku benzinova 1.6, v lepsim pripade 1.8
to se moc srovnavat nedalo
turbobenziny u koncernu zacaly pred 10-12 lety (kdyz nepocitam legendarni 1.8T)
(nebrat doslova)
tedy typicky 110kW 1.5tsi a 2.0tdi
kdyz porovnavat, tak motory podobnych objemu se stejnou technikou
tedy u superbu v soucasny dobe nejvykonnejsi 2.0tsi/206kW a 2.0tdi/147kW
oba 400Nm
chrocht od 1750ot, benzinak od 2000ot.
tedy chrocht do 2tis ot by mel tahnout malicko lepe (jestli se nezakucka), pak do 3500ot stejne, a pak benzinak pojede rozdil tridy
neprijde mi, ze 2tis ot jsou nejaky vysoky otacky
navic 147kW je soucany nejvykonnejsi chrocht u VW, u benzinaku to je nekde kolem 230-240kW u serie, tedy tam ted tocivej moment bude mozna jeste o neco vyssi
U objemu to neplatí, když vezmeš TB a TD stejného objemu, je pravděpodobné že pojedou dost rozdílně, ten benzín pojede citelně víc.
Takže kdo chce točit do blba a platit a platit, sveze se líp s benzínem. To je jasné.
Ale kdo se chce svézt úsporně a dynamicky a přitom netočit motor, může zvolit naftu.
Vše má svoje pro a proti.
kdo nechce tocit, zvoli benzinaka s vetsim objemem
nebo si myslis, ze 2.0tsi/206kW musis tocit vic nez 2.0tdi/147kW, oba 400Nm, benzinak navic v mnohem vetsim rozsahu otacek??
samozrejme muzes, ale nemusis a mas stejnou dynamiku jako s tim chrochtem pri stejnych otackach a jeste se ti to neklepe jako ratlik.
proto jsou tak prijemny benzinovy motory s vetsim objemem, klidne i podladeny
treba i 2.0tsi/140kW o oct nebo supa
147kW EVO se neklepe jako ratlík a je při 130 tišší jak TSI. Žere o dost méně a jede líp jak 140kW TSI. Jediné co prudí je imbecilně nastavená regenerace DPF.
kdez vezmes, ze nafta ma o 10% vic energie a pusti o 10% vic CO2, tak 7 litrum naftovym odpovida 7.7litru benzinovych
a rozdil 0.3 litru mi neprijde podstatnej
od pristiho roku se srovnaj spotrebni dane benzinu a nafty a vyhoda chrochtu pada
aspon pokud jde o naklady na palivo
to ze nejvykonnejsi 2 litrovej chrocht jede o neco lip nez podladenej a nejslabsi 2 litrovej benzinak moc ve prospech chrochta nemluvi
benzinova 4kolka 206kw u supa stoji o 74tis vic, nez naftova 4kolka 147kW
to mi zas az takovej cenovej rozdil neprijde
Navíc aut je tam dost málo a nafta je často 4x4 a benzín není. A kazí to extrémní kousky z konce spektra.
Nejspíš je to dáno tím, že nafta se honí po autobahnu jako zdutá a benzín si jezdí na pohodu okresky.
Mě to jezdí za 5,6 a pochybuju, že s 2.0 TSI 140kW bych byl v automatu s 1,7 tunama za 6 a půl při mým stylu jízdy... Věřil bych spíš 7 a půl až 8.
A psal jsem o předokolce, takže rozdíl je bratru 150 litrů plus pojistka, benzín, servis atd... Takže kdo chce, proč ne?
Já si vybral EVO a uvidíme, kam se ceny paliv v reálu posunou.
Ale i když bude nafta o kačku vejš, než benzín, nebudu si rvát vlasy.
Jen to bude víc nahrávat volbě vzít to 140kW TSI, který jsem zvažoval taky. Já ale hrál s tím co bylo a je a ne s tím co možná bude.
porovnej
1.0tsi/81kW(5500ot)/200Nm(2000-3000ot)
vs
2.0tdi/85kW(2750-4250ot)/300Nm(1600-2500ot)
delaly se i stejne vykony
u chrochta mas maximalni vykon napric skoro celou polovinou pouzitelnyho otackovyho rozsahu
u toho benzinovyho kolovratku s polovicnim objemem ale stejnym vykonem jen v uzkem pasmu otacek
dynamika bude mozna podobna, ale u toho kolovratku si ji budes muset zaslouzit, pro normalni jezdeni ne uplne vypovidajici
je potreba porovnavat porovnatelne
asi oba víme o co jde
Cena je samostatná kapitola, že si VW fandí a svoje produkty cení často nezmyselne vysoko, je známa vec.
u vetsinu normalnich aut, ani nijak vykonnych, ta teoreticka rychlost je pres 300
i kdyz daj jen neco pres 200