Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Volkswagen Multivan konečně dorazil do Česka, objednat už lze i diesel

100 komentářů

topten
opravdu pro takhle velky a tezky auto staci jen 110kW ?
ericn
Na 2.4t těžký MultiSharan to nestačí, teda pokud chceš jet alespoň trošku svižně. Např v Touranu byla kombinace 2.0TDI 110kW + DSG líná a to má jen 1600kg, tedy o 800kg méně a je celkově menší. Jak tohle pojede je asi jasné… 😒
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ja som kedysi jazdil 74kw 2,4L dizlovou ( 240Nm ) L200vkou z 90 rokov... dlzka aj vaha bola tiez podobna tomuto vw... a tiez to bola vysoka skatula navyse uplne antiaerodynamicka ... a este na terennych pneu... napriek tomu nebol problem ist s nou 140 po dialnici aj 2 hodiny v kuse... samozrejme s patricnym diskomfortom vzhladom na prioritne zameranie auta na tazky teren a nie na dialnice.... len chcem povedat ze ono to proste jazdilo v pohode aj so 100 konikmi.... takze 150 konikov ( a na neterennych pneu ) by v tomto vw mohlo na bezne potreby postacovat.... samozrejme ze delo to zase nebude.... to akoze fakt nie... vaha nepusti... a urcite by sa tu hodilo aj nieco silnejsie okolo 125 - 140kw ... ale tak co spravime... doba sa meni.. a dnes uz aj donedavna dizlovy kral vw ako vidime dava ruky od dizlov prec... pricom prave v tomto segmente je to skoda lebo prave tu ( silny ) dizel na komfortne cestovanie dava zmysel.... takze opat len bezny zakaznik tymto pocinom vw na vsetko doplaca... ale to uz zase odbocujem.... a radsej ani logiku tu uz nehladam... ta uz sa stejne dlhsiu dobu v autach nenosi.... inak dizajn celkom fajn... uz to konecne zacina vyzerat ako auto a nie ako pojazdna skrina... uspech by teda mohol byt ( nadalej ) slusny
ericn
Tak jde o to co po tom autě chceš. Pokud jen klidně cestovat z bodu A do B, tam ti bude 150k TDI stačit. Pokud ale ho budeš zatěžovat (v plný náloži budeš u 3t) a ještě chtít nějakou dynamiku, tak si v háji…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To ano.. suhlasim... nejaky aspon 125kw dizel by tu slusal paradne.. skoda
ericn
jj, Caravelle má 2.0TDI 146kW 😉
Ales Chocholousek
V staréT4 mám 2.5 TDI 110 kW a stačí na tachometrových 200 😁 táhne jak lokomotiva a když jezdím jako člověk (dálnice max. 160) tak žere 7.5 l a to má za sebou 600000 km. Bohužel moderní motory se tomu nemůžou rovnat a to kupodivu ani spotřebou.
Othello
V tom případě bych doporučil výměnu tachometru.
S tak obrovskou odchylkou je prakticky k ničemu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Když jedeš 100 a jednou z kopce 160, tak by se to dalo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Záleží jak je poskládaná převodovka, starší transportery mívali 55kw a taky to jezdilo a tahalo věci, jenže to auto bylo určený na převoz zboží, že to někdo chce používat na přelet autobahnu, to je druhá věc 😁
Othello
Převodovku můžeš skládat jak chceš, výkon se tím nezvýší. A pro dynamiku i rychlost je výkon nezbytný, například 110 kW v Transporteru nemůže jet 200
topten
to mas podobny, jako kdyz pro mnohy je modlou tocivy moment
a nechapou, ze vykon je to, co s autem hejbe
uroven klesa
samej PITOMIO
jako v parlamentu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Samej pitomio tu je, když si myslí, že volby něco změní... K horšímu, to snad ano.

A pak jsou tady i lidi, kteří sice vědí, že výkon je to, co hýbe autem, ale ne každej chce čekat, až se prokouše k vysokým otáčkám, hluku a vysoké spotřebě a proto je pro něj krouťák modla, jelikož díky němu může mít auto vysoký výkon už ve 2.000 ot. a ne až ve 4.000. Ale k tomu je potřeba mozek a matematika.
Othello
matematika ne, stačí kupecké počty
110 kW 2,0 TDI má krouťák tuším 340 Nm. Takže ve dvou tisících je výkon 71 kW
Mimochodem při 110 kW/3250 ot je krouťák 323 Nm, tj je poměrně lineární
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a dál? Já tohle vím. Ale co z toho plyne?
Othello
z lineárního krouťáku plyne, že motor obvykle není nutné moc točit

oproti motorům co mají vrchol krouťáku vysoko se tedy nemusí čekat "až se prokouše k vysokým otáčkám, hluku a vysoké spotřebě"
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to já vím, takže nechápu proč zrovna mě vysvětluješ to co sám píšu 😄
Othello
jo tak pardon 😄
topten
viz nize - 2.0tsi vs 2.0tdi oba 400Nm
stejne objemy, rozdil tridy
ve prospech benzinaku
samozrejme
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo a takže ten benzín nemá krouťák? Já jen, že vejš píšeš o blbcích co adorují krouťák a pak přijdeš s přefoukaným benzínem, kterej se v top verzi vyškrábal s krouťákem na úroveň TDI. Takže se s ním jede stejně pohodově jako s naftou a není potřeba ho tolik točit. Takže zase je tím, kdo pomáhá ten blbej krouťák.
topten
pisu o tom, ze vykon je to, co s autem hejbe
ale porovnavat motory jen podle vykonu je blbost
u toho prikladu ten benzinak to natre tomu chrochtu se stejnym tocivym momentem kdykoliv se mu zachce
ale v poklidu bude jezdit jeste ve vetsi pohode nez ten naftak
se stejnejma otackama
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak může jezdit ve větším poklidu, když má maximum krouťáku položené výš a jeho max. hodnota je stejná? Z toho čistě papírově vychází líp opět dehet.
topten
nafta 400Nm 1750-3500ot
benzinak 400Nm 2000-4900ot
ano, pod tech 2tis ot chrocht asi potahne lip
na druhou stranu asi bude mit delsi prevody
takze treba padesatka na ctyrku u benzinaku nebude to same jako padesatka na ctyrku u chrochtu a spis u nej budes muset jit na trojku
otazka je, jak se chrocht bude chovat treba kolem 1500ot, benzinak uplne vpohode
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo máš pravdu, převodový poměr do toho může promluvit a Nm na kolech pak mohou vycházet i líp. Bohužel je neznám a nechce se mi je hledat a počítat. Ale uznávám, že toto hraje roli též.
EVO umí jet i v 1.400 ot. docela v pohodě. 1.200 už není ideálních. Za mě těch 1.800 a vejš.
Tyhle boje výkon vs krouťák pochází z dob atmosfér a tam byly sakra rozdíly. Jako 100Nm vs 250, nebo 130 vs 300 atd...
Dneska ta debata ztrácí smysl, protože jsou ty krouťáky hrozně blízko a benzín umožní díky otáčkám dosáhnout často vyšší výkon za cenu vyšší spotřeby a někdy i hluku, to je celé.
topten
jj, pamatuju tu dobu
proti 1.9tdi byla zezacatku benzinova 1.6, v lepsim pripade 1.8
to se moc srovnavat nedalo
turbobenziny u koncernu zacaly pred 10-12 lety (kdyz nepocitam legendarni 1.8T)
Othello
Papírově vychází líp nafa, ale benzín je na vyšší otáčky zvyklý a dělaný. Takže 2000 ot u nafty je stejná pohoda jako 3000 u benzínu
(nebrat doslova)
traveldrive
Ale ešte musíš pozerať aj na to, v akých otáčkach je ten výkon k dispozícii. 100 kW a 100 kW nemusí byť to isté, keď jeden motor to dáva pri 4000 otáčkach a druhý pri 6000 otáčkach, a s obidvomi jazdíš po diaľnici povedzme okolo tých troch.
topten
potiz kolenovrtu je ten, ze porovnavaj motory podle vykonu, coz benzin vs dyzl jsou neporovnatelny motory
tedy typicky 110kW 1.5tsi a 2.0tdi
kdyz porovnavat, tak motory podobnych objemu se stejnou technikou
tedy u superbu v soucasny dobe nejvykonnejsi 2.0tsi/206kW a 2.0tdi/147kW
oba 400Nm
chrocht od 1750ot, benzinak od 2000ot.
tedy chrocht do 2tis ot by mel tahnout malicko lepe (jestli se nezakucka), pak do 3500ot stejne, a pak benzinak pojede rozdil tridy
neprijde mi, ze 2tis ot jsou nejaky vysoky otacky
navic 147kW je soucany nejvykonnejsi chrocht u VW, u benzinaku to je nekde kolem 230-240kW u serie, tedy tam ted tocivej moment bude mozna jeste o neco vyssi
Othello
Kritéria můžou být různé, ale motory s podobným výkonem pojedou podobně.
U objemu to neplatí, když vezmeš TB a TD stejného objemu, je pravděpodobné že pojedou dost rozdílně, ten benzín pojede citelně víc.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To neplatí vždy a všude. Záleží na modelu a jeho naladění. Principielně má navrch turbobenzín, protože může točit víc otáček. Nic víc za tím není. Jen ty otáčky.
Takže kdo chce točit do blba a platit a platit, sveze se líp s benzínem. To je jasné.
Ale kdo se chce svézt úsporně a dynamicky a přitom netočit motor, může zvolit naftu.
Vše má svoje pro a proti.
Othello
proto jsem psal "je pravděpodobné"
topten
tak to neni
kdo nechce tocit, zvoli benzinaka s vetsim objemem
nebo si myslis, ze 2.0tsi/206kW musis tocit vic nez 2.0tdi/147kW, oba 400Nm, benzinak navic v mnohem vetsim rozsahu otacek??
samozrejme muzes, ale nemusis a mas stejnou dynamiku jako s tim chrochtem pri stejnych otackach a jeste se ti to neklepe jako ratlik.
proto jsou tak prijemny benzinovy motory s vetsim objemem, klidne i podladeny
treba i 2.0tsi/140kW o oct nebo supa
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano můžeš, můžeš si koupit zdaleka nejdražší užranou čtyřkolku i když chceš úspornou předokolku. A ano, když dáš podlahu, tak 280 koní ujede dvěma stovkám.
147kW EVO se neklepe jako ratlík a je při 130 tišší jak TSI. Žere o dost méně a jede líp jak 140kW TSI. Jediné co prudí je imbecilně nastavená regenerace DPF.
topten
podle spritmonitoru naftak 7litru, benzinak 8litru
kdez vezmes, ze nafta ma o 10% vic energie a pusti o 10% vic CO2, tak 7 litrum naftovym odpovida 7.7litru benzinovych
a rozdil 0.3 litru mi neprijde podstatnej
od pristiho roku se srovnaj spotrebni dane benzinu a nafty a vyhoda chrochtu pada
aspon pokud jde o naklady na palivo

to ze nejvykonnejsi 2 litrovej chrocht jede o neco lip nez podladenej a nejslabsi 2 litrovej benzinak moc ve prospech chrochta nemluvi

benzinova 4kolka 206kw u supa stoji o 74tis vic, nez naftova 4kolka 147kW
to mi zas az takovej cenovej rozdil neprijde
Avatar - Mokrous
Mokrous
To nevím odkud se ta čísla berou, protože rozdíl jednoho litru ve stejném režimu je z říše Sci-fi.
Navíc aut je tam dost málo a nafta je často 4x4 a benzín není. A kazí to extrémní kousky z konce spektra.
Nejspíš je to dáno tím, že nafta se honí po autobahnu jako zdutá a benzín si jezdí na pohodu okresky.
Mě to jezdí za 5,6 a pochybuju, že s 2.0 TSI 140kW bych byl v automatu s 1,7 tunama za 6 a půl při mým stylu jízdy... Věřil bych spíš 7 a půl až 8.
A psal jsem o předokolce, takže rozdíl je bratru 150 litrů plus pojistka, benzín, servis atd... Takže kdo chce, proč ne?
Já si vybral EVO a uvidíme, kam se ceny paliv v reálu posunou.
Ale i když bude nafta o kačku vejš, než benzín, nebudu si rvát vlasy.
Jen to bude víc nahrávat volbě vzít to 140kW TSI, který jsem zvažoval taky. Já ale hrál s tím co bylo a je a ne s tím co možná bude.
topten
teoreticky motory se stejnym vykonem pojedou stejne, prakticky tak uplne ne a jeste se u nich vic nadres (razeni)
porovnej
1.0tsi/81kW(5500ot)/200Nm(2000-3000ot)
vs
2.0tdi/85kW(2750-4250ot)/300Nm(1600-2500ot)
delaly se i stejne vykony

u chrochta mas maximalni vykon napric skoro celou polovinou pouzitelnyho otackovyho rozsahu
u toho benzinovyho kolovratku s polovicnim objemem ale stejnym vykonem jen v uzkem pasmu otacek

dynamika bude mozna podobna, ale u toho kolovratku si ji budes muset zaslouzit, pro normalni jezdeni ne uplne vypovidajici

je potreba porovnavat porovnatelne
Othello
Ano našel jsi konkrétní příklady každý z opačného konce spektra. Nicméně i tak jsi potvrdil co píšu, že motory se stejným výkonem pojedou rozhodně podobněji než motory stejného objemu

asi oba víme o co jde
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hlavne transporter je uzitkove auto a tam prave nepotrebujes litat 200 na dalnici, tak proto kratke prevody do sily a na tahani. Ze z toho VW dela multivan a hraje si na luxusni mpv bez nabidky motorizaci v teto generaci je vec druha
traveldrive
Emisnbí limity si VW nevymyslel a aspoň v rámci možností niečo ponúka, hoci každý by chcel trojliter so šiestimi valcami, čo dnes už proste nejde.
Cena je samostatná kapitola, že si VW fandí a svoje produkty cení často nezmyselne vysoko, je známa vec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Trilitr šestiválec jde pořád. Jen je čím dál méně lidí, kteří by za něj zaplatili. Vzdyt to je vidět např u BMW, kolik jezdi základních motorizaci.
Othello
Podle mě T6.1 110 kW nemá krátké převody, šestka by s klidem zvládla přes 200 jen na to nemá sílu
topten
vetsina dnesnich aut nema dost sily, aby na nejvyssi stupen se motor dostal do nejvyssich otacek nebo aspon do otacek s nejvyssim vykonem
u vetsinu normalnich aut, ani nijak vykonnych, ta teoreticka rychlost je pres 300
i kdyz daj jen neco pres 200
Avatar - MS-sport
MS-sport
Objednal jsem si po dlouhých peripetiích MB Vito Tourer L 124CDI 4x4 a můj poslední vůz byl VW Multivan. Z důvodů problémů s motory u Multivanu T6, fungoval pouze ten TDI se 150 koňmi, jsem se rozhodnul pro MB Vito. Úplně prvně jsem zazálohoval Fiat Talento Panorma 170 koní....poměr cena výkon dle mého nejlepší varianta(582tis bez dph). Už mně ho nedodali......Multivan T7 je dle mě konkurent pouze nejkratší verze MB Vito 119 nebo 124 CDI. Verze, kterou jsem objednal já čelí z mého pohledu konkurenci dvěma vozům a to: VW T6.1 a Ford Tourneo Custom.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Konkurence Vita je Caravelle, V classe je skutečná konkurence bývaleho Multíku.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Rozumím co říkáš, ale pro mě ty vopíčárny v kokpitu prostě nejsou. Jsem stará škola navíc jsem si objednal u úpravce následující😒br />https😐/hoermann-autoteile.de/…werk-Schrau.html

ozvučení Alpine plus vytlumení po obvodu vozu jinak to není nutné

MAK KOMET GUN MET8x19 5x112 ET 34
Kó😜 F8090KMQM34WSY
Rozměr letní pneu: 235(225)/45/19 W

cena se zvedla o 150tis

Celková cena tedy 1 350 000 bez daně
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To utlumení je největší rozdíl, tak ok.
Ales Chocholousek
Multivan je multivan, tahle parodie je spíš nástupce Sharanu. Výkony a prostorností se Multivanům nemůže vůbec rovnat je to je marketingové využítí dobrého jména co udělala generace T4 od té doby kvalita šla do kopru a tohle je už vyloženě parodie na Multivan.
topten
kratka T7 je o 7cm delsi nez T6
dlouha T7 o 13cm kratsi nez T6
T7 je o 4cm sirsi nez T6
T7 je o 5cm nizsi nez T6

o 5cm mensi vysku nepovazuju za zasadni pokud jde o prostor, 13cm u dlouhe verze muze byt znat, ale predpokladam, ze nova verze ma lip obestavenej prostor

proti tve zboznovane T4 je dlouha T7 o 3cm nizsi, o 6cm delsi, 10cm sirsi

u tebe plati, ze kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde

edit😒br /> podle palcu to je jako v parlamentu
samej PITOMIO
zadnej argument
Avatar - MS-sport
MS-sport
výška i délka je rozhodující, alespoň v mém případě, že tam dostanu jízdní kolo aniž bych ho musel demontovat.
topten
pro stehovaky je dulezitej i objem, takze pro ne je tohle maly, to je jasny
Tom Pro
Konecne uz dorazil. Naprosta bomba
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to fakt jen Multisharan s jediným rozumným motorem. Ještě že žije V a zatím ekoclass PSA, který zahyne úplně.
Avatar - kari.laz
kari.laz
ekoclass PSA, respektive Stellantis, už zahynul se zrušením nabídky spalovacích motorů.
Avatar - MS-sport
MS-sport
jj ti už jsou po smrti.
ericn
Tak jejich účetní to vedení určitě připomene 😉 :yes:
nippon
Ešte tu je Hyundai Staria.
Avatar - speedfred
speedfred
Ten dizajn není pre každého, za mňa ale môže byť.
traveldrive
Ponuka je už taká slabá, že dizajn asi celkom zásadnú rolu nehrá.
Avatar - Emel
Emel
A to kterým?
2.0TSI 150kW bude fajn, 2.0TDI 110kW bude na dlouhé trasy bez velkého lítání taky v klidu... a možná i ten PHEV by mohl mít smysl.
Problém jsou ty ceny, budgetová varianta s 1.5 DSG za 1,2 v úplném základu... to je masakr.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Schválně, víš proč Stela a MB nemají benzín v dodávkách?
Avatar - Emel
Emel
Prostě se rozhodli to nenabízet. Ale proč se tak rozhodli, to nevím 😄
2.0TSI bude určitě nejpříjemnější pohon ze všech, holt si trošku připlatíš za provoz...
topten
az se od pristiho roku srovna zdaneni bezinu a nafty, tak levnejsi provoz naftaku se smaze
z toho vychazi nastaveni motorizaci u nove t7
naftak uz nebude tak vyhodnej, resp. se celkove mozna vyplati jen pro hodne velky najezdy
Avatar - Emel
Emel
Zmenší se, určitě nesmaže... i když je ta 140kW verze TSI úspornej motor, tak nafta to pořád není, nějaké dva litříky rozdílu tam budou.
PS: nevím, jestli tahle 150kW verze je založená na té 140kW, nebo je to spíš heavy-duty verze té 180kW...
topten
u supa benzin 140kW vs nafta 147kW rozdil litr
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
pricemz 7 litrum naftovym odpovida 7.7litru benzinovych, tedy +- stejne
jasne, tretina tech chrochtu je ve ctyrkolce, takze rozdil bude ve final pul litru
za me super
Avatar - Emel
Emel
Litr je litr, ty hmotnostní přepočty bych neřešil... na pumpě taky platíš za litr.
Tím, že zohledníš 4x4, se ti ten rozdíl benzín vs. nafta zvětší, ne zmenší.

Jinak ano, ta 140kW verze dvoulitru je úspornej motor... proto jsem na začátku psal, že by mě zajímalo, jestli je tady tahle verze naboostovaná na 150kW, nebo jestli naopak jako základ posloužil "RS" motor 180kW a je nastavenej na nižší výkon... podobně jako předpokládám 1.5TSI bude ta 110kW verze nastavená pro větší životnost pouze na 100kW.

...a ano, kdybych měl tu volbu u Superbu za stejný prachy, tak sáhnu po benzínu... mrzí mě, že už není s manuálem, máme ve firmě posledního mohykána Passat 1.8TSI 132kW MT a je to super kombinace, byť teda jezdí 9+.
Avatar - MS-sport
MS-sport
To by mě taky zajímalo....ten důvod, protože když jsem se zeptal při objednávání prodejce proč u nich to jede a Fiat mně oznámil odstoupení od smlouvy z důvodů definitivního zastavení výroby, tak mně bylo řečeno, že má MB vyjednanou vyjímku.....
Vermo
jednoznacne su problem ceny, pretoze toto auto je skutocne nastupca Sharana len bez moznosti 4M. Za mna velke minus, lebo ked si to nas do konfiguratora a das vybavu aku ma napriklad moj Sharan highline s 130KW 4M kupovany novy v 2020 za 40k tak ti vypadne cenovka 6-valcovej Q7(!). samozrejme nie vybavenej, ale da sa. za tie peniaze sa da radsej zobrat 150KW 4M multivan 6.1 v highline. neviem cele je to akesi divne.
chytrak1
Ty jsi mudrlant. Multivan je o 30cm delší o 15 cm širší a o 17 cm vyšší. To je auto o třídu výš. Tak jako vždycky. Se sharanem to nemá společného nic, kromě zdejších haterů.
ericn
Cílí ale na stejný segment trhu a to jsou vícepočetné rodiny. Tenhle nový Multisharan není náhradou za Multivan T6.1, ale právě za Sharan. Hybrid měl být spárovaný právě s 2.0TSI a pak by měl smysl a to i za ty nekřesťanský peníze. 2.0TDI 110kW jen jako základ a pak ještě 147kW verze a byl klid 😉
chytrak1
Zatímco Multivan cílil na méněpočetné rodiny nebo co jako?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Opravdu by stálo za to udělat srovnávací test VW T7(raději VW T6.1), MB V-Classe, Ford tourneo custom.......
chytrak1
no předpokládám že minimálně srovnání s mercedesem se v nějaké dohledné době od redakce dočkáme. Ale vždycky když vidím tu černou plechovou bednu, na které je sedadlo řidiče a spolujezdce u v třídy, tak vím že ne každý mercedes je skutečným mercedesem.
https😐/www.bas-sitze.de/…rung/referenzen/
ericn
Ale ne, Multivan bylo robustní auto pro rodinu, cestování, ale i práci - užitečné zatížení, 2,5t vlek atd, prostě ideální kombinace na skloubení všech potřeb uživatele. Aktuální verze působí křehce, bez motorů (mimo 2.0TSI) za brutální cenu, za mě i velmi divným designem postavená na platformě MQB = užitné vlastnosti odpovídají spíše minulému Sharanu, tedy jen civilní použití pro rodinu. Žádné práce… Tam holt musíš do Caravelly…
chytrak1
Hele já u 2,0TSI Multivanu vidím velký vnitřní prostor, 750 kg užitečnou hmotnost, skvělý interiér se samostatnými sedadly, moderní výbavu, konečně pohodlnou pozici za volantem. Cenu 2,0 TSI nižší než u biturba v T6, spotřebu stejnou. Dynamicky bude benzín někde uplně jinde. Co jako chtít víc??? Jedině čtyřkolku. Ale osobně jsem čtyřkolku nikdy nepostrádal, chápu že někdo jo.
A možná že pro někoho bude vlek 2,0t u TSI vs. 2,5t u T6 podstatný rozdíl. Já ale s vlekem nejezdím, nejsem vekslák s auty, takže mi dvě tuny připadají až až.
ericn
Ale tak vždyť si ho kup 😉 Za ty peníze bych do něj nešel, praktický bude, ale jediný použitelný motor 2.0TSI bude tak se spotřebou 10-12l. Max hmotnost je totiž 2850kg. Navíc design, hlavně předku je katastrofa (tedy za mě). Naštěstí už ale takhle velký auto nepotřebuju, abych byl postaven před volbu, co v týhle kategorii koupit 😉
Avatar - sgt
sgt
Stellantis po smrti je, ale Toyota nie - ta bude veselo dalej predavat Proace City VERSO a Proace VERSO so spalovakmi kvoli lepsim flotilovym emisiam. Smutne je, ze s tym autom nema nic spolocne a vyraba ho Stellantis
Avatar - xxc
xxc
Co je smutne? Stellantis ho bude vyrabat dalej a toyota platit pokuty za emisie 😄 Nejaky dovod musi byt, ked to robia takto. Mozno casom spalovacie verzie fakt nebude nikto chciet.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Smutné je to, že automobilka, která prodává EV a má poměrně slušná PHEV, si nemůže dovolit prodávat osobní dodávky.
ericn
Spalovací verze nebude chtít jen Brusel. Reální zákazníci ano, ale těch se nikdo neptá... :no:
Arese
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz clovek nemůže sehnat auto, nakonec klesne i k nákupu vraku.
Avatar - MS-sport
MS-sport
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Smutné. Hodně Smutné.

Ale přesně takto to vždy dopadne když volný trh zprzní politické vize lepšího světa a snaha o páchání dobrá ve jménu záchrany všech.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zvláštní, že v nekonečné galerii zadních sedaček už nezbylo místo na jediné foto poš.těváku na palubní desce vedle hlavního displaye, kam se bude řidič "pohodlně" natahovat pro řazení.
chytrak1
O čem to mluvíš? Vždyť to auto je v automatu, takže řadí samo, manuální řazení rychlostí je na volantu a ten ovladač převodovky na palubce je tak blízko volantu že blíž snad ani být nemůže ne? Tohle je ergonomicky top.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ergonomicky top by byla manuální převodovka. Ovšem chápu, že se mezi námi řidiči vyskytnou i lundry, které řídit auto neumí.
Avatar - Anonym
Anonym
si objednalo povoz, se kterým se ani nemohli projet. Veliký respekt a klobouček 😲 😒] 8-s
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo predvadecky dealerů?
chytrak1
To by bylo asi trochu moc ne. Co by s 200 předváděčkama jako dělali?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi tak to samé, co dělali na konci roku 2020 s 280 enyaqy
Avatar - Emel
Emel
To asi ne 😄
Těch Enyaqů v prosinci bylo ne 280, ale asi 780.
A jejich registrace nebyla motivovaná tím mít na skladě předváděčku, ale srazit flotilové emise za rok 2020 - kdy jednak koncern ty limity přesáhl, dvak byly za EV auta ještě vyšší odpočty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak dokonce 😒]

"Dvak" -to mne vždy pobaví tohle spojení. 😒]
Takze s 200 predvadeckami není problém.
chytrak1
No to si myslím že je zásadní rozdíl. Škodovka má násobně víc dealerů, a hlavně u novýho auta nemáš žádnou motivaci mít přeplněný dealery jejich autama, zvlášť pokud je to auta za 1,5- 2 míče. Nevím kolik má vw dealerů ale odhadem mi ta tvoje kalkulace vychází na osm až deset předváděček na dealera. Od jednoho modelu? To je fakt nesmysl je totální.
chytrak1
Taky čumim. Byť se mi to líbí, tak bez možnosti to vidět a svézt se bych to teda neobjednal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spíše bohužel už.... :-! :-!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a aby to vylepšili, okořenili to ještě tím plastem pro uchycení zrcátek (řešení pro levná auta). Výhled jako z tanku :no: 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, tohle řešení mě taky vytáčelo. I když naštěstí jen krátce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky mě to praštilo do očí.
Avatar - MS-sport
MS-sport
fungl novej VW Multivan 6.1 v bílé barvě a plné palbě...... :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nebo je to snad brněnský hantec pro název Moravska?

Ale k věci: motor TDI není žádný extrabuřt, spíše nutnost, aby si to vůbec někdo koupil. Umí to dodat i s manuální převodovkou?