Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Multivan konečně dorazil do Česka, objednat už lze i diesel

Ondřej Mára
Diskuze (100)

Multivan s interním označením T7 konečně míří k českým prodejcům a zákazníkům, ještě předtím se ale objevil na české prezentaci.

České zastoupení divize Volkswagen Užitkové vozy včera v industriálním areálu libčického Uhelného mlýna uspořádalo českou premiéru nového modelu Multivan s interním označením T7. Současně s prezentací navíc oficiálně oznámila zahájení prodejů nejnovějšího Multivanu na českém trhu.

První předváděcí vozy by měly k českým prodejcům dorazit v průběhu příštího týdne, přesto už se zástupci české divize Volkswagen Užitkové vozy pochlubili velmi působivými čísly – během 3 měsíců od začátku příjmu objednávek už si totiž lidé měli objednat okolo 200 vozů, přičemž dosud nikdo neměl možnost se s vozem na českých silnicích projet.

Novému osobnímu Multivanu na platformě MQB, u kterého je T7 vlastně už jen interním označením, navíc stále konkuruje ještě Multivan 6.1, který je odvozen od užitkové dodávky. Dnes jsme se ale konečně dozvěděli, že tohle „Multivaní schizma“ ukončí příchod nového Multivanu s pohonem všech kol.

Kdy přesně k tomu dojde, to bohužel zatím nevíme. Aktuální zájem o nový Multivan ale údajně předčil očekávání českého zastoupení a současně naznačil, že nový model na platformě osobního vozu by mohl být velmi důstojným nástupcem stávající koncepce.

Sázka na osobní platformu MQB, na které stojí osobní vozy nejrůznějších velikostí (Multivan je překvapivě až 3. největší), přitom znamená řadu výhod. Kromě kompatibility s nejmodernějšími technologickými, technickými a elektronickými systémy je ale jednou z největších předností vozu jeho komfort.

Video se připravuje ...

Během krátké testovací jízdy s 2,0litrovým Multivanem s bohatou příplatkovou výbavou (cena se ze základních 1.641.533 Kč vyhoupla až na 2.114.072 Kč vč. DPH) po rozbitých silnicích totiž vůz předváděl skvělé tlumení nerovností i skvělý akustický komfort. K zátahu motoru nebo práci převodovky přitom ani tentokrát nešlo mít výtek, jízda však byla opravdu krátká.

O prvních dojmech z nového Multivanu, včetně rozebírání jeho historie a techniky, už jsem se ale rozepsal po prvních jízdách v Německu, kde byla možnost strávit za volantem vozu podstatně delší čas – navíc se všemi motorizacemi. Opakovat se tak nejspíš nemá moc smysl.

Sluší se ale zmínit, že navzdory absenci vznětové motorizace v ceníku a konfigurátoru, už mohou zákazníci objednávat i 2,0litrový motor TDI o výkonu 110 kW u dealerů značky, přičemž jeho výroba začne v 11 týdnu tohoto roku (cca v polovině března). Ceny přitom automobilka oznámila již koncem listopadu, kompletní ceník včetně prodloužené verze Long (díky delšímu zadnímu převisu délka 4973 mm vs. 5173 mm) si tak můžete prohlédnout v následující tabulce.

Volkswagen Multivan T7: české ceny
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TSI 1.4 TSI plug-in hybrid
Výkon [kW] 100 110 150 160
Převodovka 7DSG 7DSG 7DSG 6DSG
Cena Multivan [Kč] 1.202.103 (1.242.576) 1.297.170 (1.337.592) 1.330.004 (1.372.451) 1.436.876 (1.479.395)
Cena Life [Kč] 1.307.981 (1.350.502) 1.405.096 (1.445.518) 1.421.254 (1.463.791) 1.528.215 (1.570.737)
Cena Style [Kč] - 1.636.749 (1.667.170) 1.641.533 (1.684.053) 1.739.985 (1.782.507)
(ceny v závorce platí pro prodlouženou verzi Long)

Kromě dvoulitrového dieselu a dvou zážehových motorizací (1.5 TSI 100 kW / 2.0 TSI 150 kW) navíc automobilka nabízí nový Multivan také v plug-in hybridní verzi, sázející na klasickou kombinaci motoru 1.4 TSI s elektromotorem o výkonu 160 kW. PHEV verze přitom jako jediná nabízí šestistupňovou dvouspojku, zatímco ostatní motorizace jsou vždy kombinovány se sedmistupňovou DSG převodovkou.

Výhodou elektrifikovaného modelu přitom bude možnost získání tzv. nízkoemisních značek, díky kterým bude možné například parkovat s vozem zdarma na pražských modrých zónách. Tato výhoda v kombinaci s prostornou kabinou, komfortním podvozkem a moderní výbavou, včetně té bezpečnostní (airbagy jsou v podstatně od A po D sloupek) by pak z vozu mohla udělat skvělý rodinný dostavník.

Po stránce vnitřního prostoru se sluší připomenout novou koncepci samostatných zadních sedadel, která jsou oproti minulosti výrazně lehčí, snadno se vyjímají, nabízejí vyhřívání a umožňují bohaté možnosti konfigurace s maximálně sedmimístným interiérem.

Posádka přitom může sedět jak za sebou, tak proti sobě. Důležitou novinkou se navíc stal i multifunkční stolek, který lze libovolně posouvat skutečně napříč celým vozem – od předních sedadel, až k těm zadním. Zavazadelník pak slibuje maximální objem až 4053 litrů ve verzi Long, což by mělo uspokojit rodiny i sportovce.

Ondřej Mára
Diskuze (100)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2022 21:39
Re: Řadící poš.těvák
Ergonomicky top by byla manuální převodovka. Ovšem chápu, že se mezi námi řidiči vyskytnou i lundry, které řídit auto neumí.
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2022 21:29
Co to je "do Česka"? To je ta mexická limonáda?
Nebo je to snad brněnský hantec pro název Moravska?

Ale k věci: motor TDI není žádný extrabuřt, spíše nutnost, aby si to vůbec někdo koupil. Umí to dodat i s manuální převodovkou?
Avatar - MS-sport
25. 1. 2022 20:43
Kamarád si dnes převzal
fungl novej VW Multivan 6.1 v bílé barvě a plné palbě...... :-!
14. 1. 2022 09:24
Re: 200 opravdových srdcařů
No to si myslím že je zásadní rozdíl. Škodovka má násobně víc dealerů, a hlavně u novýho auta nemáš žádnou motivaci mít přeplněný dealery jejich autama, zvlášť pokud je to auta za 1,5- 2 míče. Nevím kolik má vw dealerů ale odhadem mi ta tvoje kalkulace vychází na osm až deset předváděček na dealera. Od jednoho modelu? To je fakt nesmysl je totální.
13. 1. 2022 21:30
Re: Ani nie
Spalovací verze nebude chtít jen Brusel. Reální zákazníci ano, ale těch se nikdo neptá... :no: