Viper posílil image koncernu Chrysler, postupně získával na popularitě a odnesl si spoustu vavřínů ze závodních tratí. K původnímu roadsteru se přidalo kupé...
Mám Bburago 1:18 červenej kabriolet :-) - ty klenutý blatníky jsou pecka, vůbec je to takový alfa-auto. Pak jsem byl naživo překvapenej, jak je to auto vlastně malý.
Corvette je asi reálně lepší, ale tohle je takovej hezkej nesmysl... i když na okruhu se Vipery oháněly docela úspěšně, tak možná to nebude tak zlý.
Jeden známý Rus mě kdysi v D zlákal, že si půjčíme na NS Vipera, tehdy ho tam nabízeli, a svezeme se. Zařizoval to, tak jel první, já vedle něj na spolujezdci, ve druhé zatáčce jsme šli bokem do svodidel. Takže jak to auto jezdí dodnes nevím, ale zvuk to mělo pěkný. :D:D
To jsem měl, tedy ještě máme doma, bohužel můj drahý syn, jakmile dorostl do věku, kdy začal chápat auta, si ho vyžádal z poličky, je to jeho nejoblíbenější hračka, nemá už čelní sklo a sedačky... no těžko mu vysvětlím, že to není hračka :D Jo a kdyby si to nevěděl, dost součástek jde vymontovat, měl jsem těchto modelů více, ale nikdy jsem netušil, že jsou rozebírací :D:D
Já jsem ho asi taky na živo potkal, ale je to opravdu rarita, takže si nepamatuji, jak velký byl, nicméně ty povídačky, že se to nedá řídit, že to má podvozek z Pickupu a kdovíco, jsem slyšel taky, stejně bych se chtěl svézt, to je pro mne ikona chlapáctví, přesně jak píšeš :) A tady bych se odvážil říct, že to auto má nadčasový vzhled, protože i kdyby si s tím přijel dneska mezi moderní muscle auta, nebudeš vypadat nějak zastarale.
Tohle je myslím nějaké... GTS? Nebo GTS bylo obecně kupé? Už si to nepamatuju... Tohle se pak dělalo nejvíc jako modrá metla + bílé pruhy (nebo takhle... tak jsem ho znal já... a měl jsem Bburago 1:43 :) ).
Tato bestie působila jako zjevení z jiného světa. Pamatuji si, jak jsme se na něj chodili jako školáci dívat do jednoho brněnského autosalonu a neustále zírali s otevřenou pusou. To bylo někdy v roce 93/94. Na salonu mělo skutečně cenovku 2.850.000,-. V té době suma z jiného světa. Přesto si jej jeden nejmenovaný brněnský podnikatel pořídil a byl často k vidění jak se v té bestií prohání Brnem. Byl to vždy silný zážitek potkat naživo. Do teď mám v živé paměti, že jsme nechápali šířku zadních pneumatik a že nejde zamknout.
Corvetta bol vlhky sen veteranov z vietnamu a rokov 70 tych. Viper je Hard-Core rokov 90s a corvetta sa mu nemohla rovnat v nicom. S tym autom sa nemohlo rovnat ani ferrari ci lambo. Viper definoval ikonicky grand turismo, kym talianske supersporty poslal z ciest na okruhy. Najlepsi model znacky dodge v historii ktory pomotal hlavu Amerike a vzbudil respekt a obdiv v Europe.
Viper nemohl poslat italské supersporty na okruhy, ty tam byly dávno před Viperem a jsou tam i dnes, dávno po Viperu. A podobné je to se zbytkem příspěvku ;-)
Ja nespochybnujem kvality talianskych supersportov. Ale tie auta su priserne vektorove. Este ferrari sa snazilo s pininfarinom. Lambo je ovsem jedno ako druhe. Su to supersporty a to je ich vlastna obmedzenost. Viper sa dizajnom viac podobal na poulicnu karu. Dnes nieco podobne ako kedysi viper je porsche taycan turbo s. Vyzera civilne oproti ferrari, ale je to masaker. A kvalitou spracovania, zial ferrari zaostava. Presne toto urobil viper. Ludia sa vyblaznili na okruhu s ferrari a potom ho zaparkovali do garaze a domou isli na bmw alebo toyote. Viper si si zobral na nakup aj na blaznovstva - proste vsade. A vsade si bol king.
Teď píšeš pro změnu o každodenní použitelnosti? To taky úplně nevím... obzvlášť u původního Viperu, který ani nejde zamknout a otevírá se vnitřní klikou. Viděls to vůbec někdy s nataženou střechou třeba?
Pokud chceš silné sportovní auto použitelné na všední den, tak etalon je snad odjakživa 911... jeho americký ekvivalent Corvette... a jakékoli V8 Ferrari tu službu zastane taky, jen teda s jinými provozními náklady.
Taycan - no to by bylo zase na jinou diskusi.
Uviedol som pohľad na 90 roky. Pochopiteľne, že Porsche je etalon v univerze (ale tiež nevybočuje z charakteristického dizajnu). Beriem v úvahu fakt, že stihačky na 4 kolesách (F, lambo,..) sú príšerne pretekarske - viper pôsobil civilne, ba až ikonicky športovo elegantne, ale s raketovým motorom. Dizajn s ktorým prišiel viper bol nádherný úlet, ktorý si žiadna s renomovaných supersportov nedovolila - lebo každá si definuje svoj charakter (dodge to odignoroval a dal slobodu dizajnerovi a nerobil zbytočne odkazy na minulosť). V tomto je viper jedinečný.
Že je Viper designově jedinečný, to je pravda. Je to dané tím, že má extra velkej motor vpředu - což je z pohledu supersportů méněcenné řešení, lepší je motor uprostřed. Rozhodně bych ani omylem neřekl, že působí civilně, naopak... Viper je to zjevení, které s civilním autem nemá vůbec nic společného. Ta bombastičnost ale není na úkor přirozenosti, nejsou tam nějaké samoúčelné kudrlinky a tak, ty tvary ladí a dávají smysl... v tom má moje uznání.
Pro mě je větší "civilní elegance" k nalezení u těch Ferrari - za mě je nej 458, ale pokud zůstaneme v 90., tak klidně úplně obyčejná F355 je určitě mnohem "civilnější" auto než Viper. Jo, FXX nebo Enzo jsou ty stíhačky, ale ta běžná Ferrari ne.
PS: pokud nějaké superauto té doby působí civilně, až možná trošku fádně... tak za mě je to nejvíc F456.
PPS: jo, a Lambo... Lambo byly vždycky auta na oko pro extroverty, Countach byl úlet a následně to Lambo nějak cizelovalo... a úspěšně, dneska třeba Aventador vypadá naprosto bombasticky a i když jsou moji favoriti jinde, tak musím uznat, že proti T.50 nebo McLarenům vypadá to Lambo o hodně líp. Jestli bylo v 90. letech civilnější Lambo nebo Viper, to je diskuse asi jako jestli jsou civilnější plavky pro chlapa boratky svítivě zelené nebo s leopardím vzorem :-)