Terénní verze Taycanu zvládla jako první elektromobil rekordní převýšení 4,8 km za 33 hodin a 48 minut. Cílem byl prestižní vrchol Pikes Peak, který je pro rekordy jako stvořený.
Nojo, kdyz se bude jezdit na elektriku, bude potreba natahat nekam tlustsi draty. Ale to zas takovy problem neni, proste se natahaj a je to.
Co se tyka spotreby elektriny, v CR jsme uplne v pohode. Podle CEZ a EON vyrabime tolik elektriny, ze 2 miliony EV pri stejnem prumernem najezdu jako dnesni auta budou potrebovat maximalne 2/3 z toho, co dnes CR exportuje do zahranici. Takze ani tu elektrarnu nemusime zadnou postavit, staci par dratu a tak.
Jó, kamna se v zime hodi.
Abys nemel nouzi a mel doma konecne teplo. :D
Bude zima bude mraz. Ze jsi ptak doufam vis....
Ve sve zemliance se schovas.
U kamen bacha, aby se neucpal komin. A taky muze dojit drevo. Nebo zvlhnout sirky a nezatopis. A v budoucnosti nebude zelezo na kamna. A lidi budou bez kamen. A potom dojde i plech na kominy. Nebo dojde plech prvni? A to vse je taky dukaz toho, ze si EU Cinan namazal na chleba.
Promin, chtel jsem napsat prispevek obsahove tve urovne. ;-)
Wtf
Asi by to chtelo umet anglicky, kdyz koukas na videa ktera jsou anglicky.
Ale to je jedno. https://www.theguardian.com/…ons-aa-head-says
V Britanii byly fronty na benzin.
Doufam ze jsi pro jistotu, abys nemusel cekat ty nehorazny fronty - u nas :D:D (stejne pitoma dedukce) ihned prodal svuj spalovak.
no tak já jel do Neserbaru i 28 hodin, když jsem vychytal ten víkend, co končí skopčákům prázdniny... ale celkově abych měl průměr 100 tak musím sakra švihat, protože srbsko-maďarská je tam na půl hodiny a nazpět na dvě... Maďaři hrdě brání hranice Schengenu a teď naposled jsem sjížděl na menší hraniční přechod a brali poctivě jedno auto za druhým do posledního zavazadla... což tedy do té Anglie asi není...
S většinou EV z posledních dvou let není problém ani na delší tripy, další z tabulky 1000km chalenge, z těch dostupnějších...
Kia EV6 AWD 09:55
Hyundai Ioniq 5 10:00
Skoda Enyaq iV 80 10:20
VW ID3 82 kWh 10:20
Jezdívám Praha - Plovdiv. Je to o kousek míň (1500km), ale taky to většinou vyjde na 16-17h... protože Srbsko není v Unii a 2h člověk typicky stráví na hranicích. V tomhle směru ale zatím ty nabíječky moc nejsou...
Porsche u Taycanu neumístilo "tankovací" vstup do pravého zadní blatníku, jako u Panamery (Cayennu/Macanu), ale do pravého předního blatníku, po vzoru 911/718.
Zřejmě to má být symbolem důrazu (marketingu) na tradici.
Zatim jsou to auta v cenove relaci S klasse s vyjimkou Tesla Model 3 LR, ale za 10 let to nebude problem a budou to umet bezna auta na urovni Passat / BMW 3.
Jenze potom uz bude hodne EV a bude hodne zalazet na tom, aby bylo dost rychlonabijecek, abys nemusel cekat - to zatim takovy problem neni. Uvidime.
Ano prumer je 95-100 km/h. Proste 16h jedes plus asi 60-90minut navrch trva tunel (tj prijezd, cekacka, 25minut samotna cesta ve vlaku)
Krome 50km je cela cesta dalnice, jedu 130/120 km/h GPS.
V noci pres nemecko jedu 160-180 kde to jde, to by s EV neslo, ale to je jedno, to je rozdil max 45-60min celkove a stejne ted jezdim temer vzdy tak, ze jedu nemecko ve dne.
Jezdim pravidelne CR - Londyn cca 1600km.
Obvykle si dam jidlo cca 45min pauza plus asi 3x zastavim na 15 minut.
Tak jsem se koukal jak bych to zajel s EV co ma dobry dojezd - Mercedes EQS. Auto, co ma silenych 2,5 tuny. Musel bych zastavit 4x - 15, 25, 25 a 35 minut.
Celkove bych tu 16h trasu jel s EV asi o hodinu dele nez beznym autem. I s rychlonabijeckama bych usetril asi 40% za palivo v porovnani s Dieselem, ktery jede za 6,5l na sto (vetsinou o par deci mene).