Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Porsche Taycan Cross Turismo si střihlo rekord na Pikes Peak

23 komentářů

Priateľský ľudožrút
ako sa stravovali ti mladenci?
gil54
...byli přece 7x na výborné kávičce u Humpolce...

(Jinak průměrná rychlost 67,3 km/h je poměrně vysoká, s těma kávičkama. Museli docela tahat.)
Othello
Jo 67 je už pěkný kalup.
Když v létě jedu do Chorvatska, mám jen o třicet víc.
DonVito
Jiste jedes pres vrcholky Alp.
A podle rychlostnich limitu jako v USA.

Mam radeji jabka s... jabkama. 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No jeli na rekord, ne?

Tak měli rezervace na rychlonabíječkách.
😄

Tuhle tady šlo video fronty asi 60 elektromobilů, převážně Tesel, v Kalifornii. To se pak může čekat i několik dní.
DonVito
Wtf
Asi by to chtelo umet anglicky, kdyz koukas na videa ktera jsou anglicky.
Ale to je jedno.
https😐/www.theguardian.com/…ons-aa-head-says
V Britanii byly fronty na benzin.
Doufam ze jsi pro jistotu, abys nemusel cekat ty nehorazny fronty - u nas 😁 😁 (stejne pitoma dedukce) ihned prodal svuj spalovak.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Lidožrout?
No, vyjížděli 4, nepíšou, kolik jich dojelo do cíle...

😄
Freddka
Jezdim pravidelne CR - Londyn cca 1600km.
Obvykle si dam jidlo cca 45min pauza plus asi 3x zastavim na 15 minut.

Tak jsem se koukal jak bych to zajel s EV co ma dobry dojezd - Mercedes EQS. Auto, co ma silenych 2,5 tuny. Musel bych zastavit 4x - 15, 25, 25 a 35 minut.

Celkove bych tu 16h trasu jel s EV asi o hodinu dele nez beznym autem. I s rychlonabijeckama bych usetril asi 40% za palivo v porovnani s Dieselem, ktery jede za 6,5l na sto (vetsinou o par deci mene).

To me dost prekvapilo, to uz by slo.
Mig_35
1600 km za 16 hodin? Průměr kolem stovky mám, když jedu většinu cesty 220😊
Freddka
Ano prumer je 95-100 km/h. Proste 16h jedes plus asi 60-90minut navrch trva tunel (tj prijezd, cekacka, 25minut samotna cesta ve vlaku)

Krome 50km je cela cesta dalnice, jedu 130/120 km/h GPS.

V noci pres nemecko jedu 160-180 kde to jde, to by s EV neslo, ale to je jedno, to je rozdil max 45-60min celkove a stejne ted jezdim temer vzdy tak, ze jedu nemecko ve dne.
gutex
Bjørn Nyland 1000km chalenge... :-!
Tesla Model 3 LR 82 kWh 09:20
Audi e-tron GT 09😁5
Freddka
Jo to uz je vazne slusny.

Zatim jsou to auta v cenove relaci S klasse s vyjimkou Tesla Model 3 LR, ale za 10 let to nebude problem a budou to umet bezna auta na urovni Passat / BMW 3.

Jenze potom uz bude hodne EV a bude hodne zalazet na tom, aby bylo dost rychlonabijecek, abys nemusel cekat - to zatim takovy problem neni. Uvidime.
gutex
S většinou EV z posledních dvou let není problém ani na delší tripy, další z tabulky 1000km chalenge, z těch dostupnějších...
Kia EV6 AWD 09:55
Hyundai Ioniq 5 10:00
Skoda Enyaq iV 80 10:20
VW ID3 82 kWh 10:20
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Otázka je jediná: dřív nebudou baterky nebo elektřina pro nabíjení?

Když se sjedou 4 taková auta, tak potřebují příkon 1 MW...

EU se chová naprosto nezodpovědně a nechává se od Číňana tzv namazat na chleba.

Napřed nejsou čipy... pak nebudou baterky.
A víceméně souběžně začne být málo elektřiny na všechno.

Když to vidím, tak sháním kamna na dřevo.
😒
DonVito
Jó, kamna se v zime hodi.
Abys nemel nouzi a mel doma konecne teplo. 😁
Bude zima bude mraz. Ze jsi ptak doufam vis....
Ve sve zemliance se schovas.

U kamen bacha, aby se neucpal komin. A taky muze dojit drevo. Nebo zvlhnout sirky a nezatopis. A v budoucnosti nebude zelezo na kamna. A lidi budou bez kamen. A potom dojde i plech na kominy. Nebo dojde plech prvni? A to vse je taky dukaz toho, ze si EU Cinan namazal na chleba.

Promin, chtel jsem napsat prispevek obsahove tve urovne. 😉
Freddka
Nojo, kdyz se bude jezdit na elektriku, bude potreba natahat nekam tlustsi draty. Ale to zas takovy problem neni, proste se natahaj a je to.

Co se tyka spotreby elektriny, v CR jsme uplne v pohode. Podle CEZ a EON vyrabime tolik elektriny, ze 2 miliony EV pri stejnem prumernem najezdu jako dnesni auta budou potrebovat maximalne 2/3 z toho, co dnes CR e😜ortuje do zahranici. Takze ani tu elektrarnu nemusime zadnou postavit, staci par dratu a tak.
DonVito
Presne.

Je smutny, ze se k elektromobilite vyjadruje kazdej tulpas.
Tady v diskuzi se to tak nejak predpoklada.

V mediich uz je to ostuda. Zdravim "e😜erta" Macka.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To asi ne... to tak na dálnici vychází.
Většinou jedeš 130, průměr 100 je zcela reálnej.

Dokud se to nezablokuje.
Avatar - Emel
Emel
Jezdívám Praha - Plovdiv. Je to o kousek míň (1500km), ale taky to většinou vyjde na 16-17h... protože Srbsko není v Unii a 2h člověk typicky stráví na hranicích. V tomhle směru ale zatím ty nabíječky moc nejsou...
Mig_35
no tak já jel do Neserbaru i 28 hodin, když jsem vychytal ten víkend, co končí skopčákům prázdniny... ale celkově abych měl průměr 100 tak musím sakra švihat, protože srbsko-maďarská je tam na půl hodiny a nazpět na dvě... Maďaři hrdě brání hranice Schengenu a teď naposled jsem sjížděl na menší hraniční přechod a brali poctivě jedno auto za druhým do posledního zavazadla... což tedy do té Anglie asi není...
DonVito
Chtel bych se jmenovat Bara.
V Neserbaru. 😄
Mig_35
Neserrbar je dobrej, správnej skanzen. A je tam jeden dobrej bar😊
Avatar - white label
white label
Porsche u Taycanu neumístilo "tankovací" vstup do pravého zadní blatníku, jako u Panamery (Cayennu/Macanu), ale do pravého předního blatníku, po vzoru 911/718.
Zřejmě to má být symbolem důrazu (marketingu) na tradici.