Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Taycan Cross Turismo si střihlo rekord na Pikes Peak

Terénní verze Taycanu zvládla jako první elektromobil rekordní převýšení 4,8 km za 33 hodin a 48 minut. Cílem byl prestižní vrchol Pikes Peak, který je pro rekordy jako stvořený.
Zpět na článek
15. 1. 2022 19:47
33 hodin a 48 minut
ako sa stravovali ti mladenci?
Rozbalit vlákno
6
15. 1. 2022 20:32
Re: 33 hodin a 48 minut
...byli přece 7x na výborné kávičce u Humpolce...

(Jinak průměrná rychlost 67,3 km/h je poměrně vysoká, s těma kávičkama. Museli docela tahat.)
16. 1. 2022 08:22
Re: 33 hodin a 48 minut
Jo 67 je už pěkný kalup.
Když v létě jedu do Chorvatska, mám jen o třicet víc.
16. 1. 2022 23:09
Re: 33 hodin a 48 minut
Jiste jedes pres vrcholky Alp.
A podle rychlostnich limitu jako v USA.

Mam radeji jabka s... jabkama. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2022 19:19
Re: 33 hodin a 48 minut
No jeli na rekord, ne?

Tak měli rezervace na rychlonabíječkách.
:-)

Tuhle tady šlo video fronty asi 60 elektromobilů, převážně Tesel, v Kalifornii. To se pak může čekat i několik dní.
16. 1. 2022 23:13
Re: 33 hodin a 48 minut
Wtf
Asi by to chtelo umet anglicky, kdyz koukas na videa ktera jsou anglicky.
Ale to je jedno.
https://www.theguardian.com/…ons-aa-head-says
V Britanii byly fronty na benzin.
Doufam ze jsi pro jistotu, abys nemusel cekat ty nehorazny fronty - u nas :D :D (stejne pitoma dedukce) ihned prodal svuj spalovak.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2022 19:20
Re: 33 hodin a 48 minut
Lidožrout?
No, vyjížděli 4, nepíšou, kolik jich dojelo do cíle...

:-)
16. 1. 2022 10:48
Prestavky na nabijeni
Jezdim pravidelne CR - Londyn cca 1600km.
Obvykle si dam jidlo cca 45min pauza plus asi 3x zastavim na 15 minut.

Tak jsem se koukal jak bych to zajel s EV co ma dobry dojezd - Mercedes EQS. Auto, co ma silenych 2,5 tuny. Musel bych zastavit 4x - 15, 25, 25 a 35 minut.

Celkove bych tu 16h trasu jel s EV asi o hodinu dele nez beznym autem. I s rychlonabijeckama bych usetril asi 40% za palivo v porovnani s Dieselem, ktery jede za 6,5l na sto (vetsinou o par deci mene).

To me dost prekvapilo, to uz by slo.
Rozbalit vlákno
14
16. 1. 2022 11:03
Re: Prestavky na nabijeni
1600 km za 16 hodin? Průměr kolem stovky mám, když jedu většinu cesty 220:)
16. 1. 2022 11:11
Re: Prestavky na nabijeni
Ano prumer je 95-100 km/h. Proste 16h jedes plus asi 60-90minut navrch trva tunel (tj prijezd, cekacka, 25minut samotna cesta ve vlaku)

Krome 50km je cela cesta dalnice, jedu 130/120 km/h GPS.

V noci pres nemecko jedu 160-180 kde to jde, to by s EV neslo, ale to je jedno, to je rozdil max 45-60min celkove a stejne ted jezdim temer vzdy tak, ze jedu nemecko ve dne.
16. 1. 2022 11:35
Re: Prestavky na nabijeni
Bjørn Nyland 1000km chalenge... :-!
Tesla Model 3 LR 82 kWh 09:20
Audi e-tron GT 09:35
16. 1. 2022 11:54
Re: Prestavky na nabijeni
Jo to uz je vazne slusny.

Zatim jsou to auta v cenove relaci S klasse s vyjimkou Tesla Model 3 LR, ale za 10 let to nebude problem a budou to umet bezna auta na urovni Passat / BMW 3.

Jenze potom uz bude hodne EV a bude hodne zalazet na tom, aby bylo dost rychlonabijecek, abys nemusel cekat - to zatim takovy problem neni. Uvidime.
16. 1. 2022 12:09
Re: Prestavky na nabijeni
S většinou EV z posledních dvou let není problém ani na delší tripy, další z tabulky 1000km chalenge, z těch dostupnějších...
Kia EV6 AWD 09:55
Hyundai Ioniq 5 10:00
Skoda Enyaq iV 80 10:20
VW ID3 82 kWh 10:20
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2022 19:10
Re: Prestavky na nabijeni
Otázka je jediná: dřív nebudou baterky nebo elektřina pro nabíjení?

Když se sjedou 4 taková auta, tak potřebují příkon 1 MW...

EU se chová naprosto nezodpovědně a nechává se od Číňana tzv namazat na chleba.

Napřed nejsou čipy... pak nebudou baterky.
A víceméně souběžně začne být málo elektřiny na všechno.

Když to vidím, tak sháním kamna na dřevo.
:-(
16. 1. 2022 23:23
Re: Prestavky na nabijeni
Jó, kamna se v zime hodi.
Abys nemel nouzi a mel doma konecne teplo. :D
Bude zima bude mraz. Ze jsi ptak doufam vis....
Ve sve zemliance se schovas.

U kamen bacha, aby se neucpal komin. A taky muze dojit drevo. Nebo zvlhnout sirky a nezatopis. A v budoucnosti nebude zelezo na kamna. A lidi budou bez kamen. A potom dojde i plech na kominy. Nebo dojde plech prvni? A to vse je taky dukaz toho, ze si EU Cinan namazal na chleba.

Promin, chtel jsem napsat prispevek obsahove tve urovne. ;-)
17. 1. 2022 01:37
Re: Prestavky na nabijeni
Nojo, kdyz se bude jezdit na elektriku, bude potreba natahat nekam tlustsi draty. Ale to zas takovy problem neni, proste se natahaj a je to.

Co se tyka spotreby elektriny, v CR jsme uplne v pohode. Podle CEZ a EON vyrabime tolik elektriny, ze 2 miliony EV pri stejnem prumernem najezdu jako dnesni auta budou potrebovat maximalne 2/3 z toho, co dnes CR exportuje do zahranici. Takze ani tu elektrarnu nemusime zadnou postavit, staci par dratu a tak.
17. 1. 2022 08:44
Re: Prestavky na nabijeni
Presne.

Je smutny, ze se k elektromobilite vyjadruje kazdej tulpas.
Tady v diskuzi se to tak nejak predpoklada.

V mediich uz je to ostuda. Zdravim "experta" Macka.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2022 19:15
Re: Prestavky na nabijeni
To asi ne... to tak na dálnici vychází.
Většinou jedeš 130, průměr 100 je zcela reálnej.

Dokud se to nezablokuje.
Avatar - Emel
16. 1. 2022 12:02
Re: Prestavky na nabijeni
Jezdívám Praha - Plovdiv. Je to o kousek míň (1500km), ale taky to většinou vyjde na 16-17h... protože Srbsko není v Unii a 2h člověk typicky stráví na hranicích. V tomhle směru ale zatím ty nabíječky moc nejsou...
16. 1. 2022 12:49
Re: Prestavky na nabijeni
no tak já jel do Neserbaru i 28 hodin, když jsem vychytal ten víkend, co končí skopčákům prázdniny... ale celkově abych měl průměr 100 tak musím sakra švihat, protože srbsko-maďarská je tam na půl hodiny a nazpět na dvě... Maďaři hrdě brání hranice Schengenu a teď naposled jsem sjížděl na menší hraniční přechod a brali poctivě jedno auto za druhým do posledního zavazadla... což tedy do té Anglie asi není...
17. 1. 2022 08:42
Re: Prestavky na nabijeni
Chtel bych se jmenovat Bara.
V Neserbaru. :-)
17. 1. 2022 10:05
Re: Prestavky na nabijeni
Neserrbar je dobrej, správnej skanzen. A je tam jeden dobrej bar:)
Avatar - white label
16. 1. 2022 12:01
Marketing Porsche a detaily
Porsche u Taycanu neumístilo "tankovací" vstup do pravého zadní blatníku, jako u Panamery (Cayennu/Macanu), ale do pravého předního blatníku, po vzoru 911/718.
Zřejmě to má být symbolem důrazu (marketingu) na tradici.
Rozbalit vlákno
0