Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force – Prima crossover i bez hybridu

Lovil jsem v paměti, kdy naposledy se v redakci zastavila „všední“ toyota bez hybridního pohonu. Nevzpomněl jsem si. Základní atmosférický tříválec přitom není jen okrajovou záležitostí, ale solidní vstupní branou.
Zpět na článek
19. 1. 2022 15:33
19. 1. 2022 15:56
19. 1. 2022 17:13
19. 1. 2022 19:14
20. 1. 2022 19:22
20. 1. 2022 23:50
19. 1. 2022 21:58
11. 7. 2022 06:39
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2022 13:55
Toyota bez hybridu?
Vacsina automobiliek ma pre mna tu chybu ze neponukaju skutocny hybrid (neratam mild-hybrid nepodarky) a neviem si predstavit dovod preco by som si Toyotu ponukanu v hybridnej verzii chcel kupit bez hybridu. Presadol som tak z hybrid Corolly do nehybridnej a bolo to ako navrat spat k zastaralemu systemu s horsim komfortom.
Rozbalit vlákno
90
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 13:57
Re: Toyota bez hybridu?
No, protože Corolla bez hybridu nemá adekvátně výkonný motor jako u hybridní verze. Kdyby ti tam dali 1.6T z YAGRU, tak budeš mluvit jinak... a možná že i dají :)
Avatar - iudex
19. 1. 2022 14:11
Re: Toyota bez hybridu?
Presne tak, keď sa to rieši systémom: spaľovák pre základ a do výkonnejších verzií hybrid, tak logicky hybrid vyznieva lepšie.
Na druhej strane to ešte zvýrazňuje ten cenový odstup. Viď aktuálny Peugeot 308 či sesterský Opel Astra, základné trojvalce a slušný výkon majú až hybridy o stotisíce drahšie.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 14:23
Re: Toyota bez hybridu?
No jasné, pokud to má automobilka takto nastaveno, moc srovnávat to nejde. Ale zase já a Mikesus máme srovnání předchozího Yarisu s TOP verzí hybridní a pak i tou 1.5 s MT a nemohu říct, že by byla horší, jen jiná a možná i zábavnější až na krátkou spojku.
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2022 15:08
Re: Toyota bez hybridu?
Okrem rovnakeho vykonnostneho omylu ako u Oziho, si pleties PHEV s HEV. Toto je ten najvacsi problem dnesnej ponuky ze ani po 24 rokoch ostatne automobilky (okrem oneskorenej Hondy a este viac meskajuceho Nissanu) nepochopili preco ma Toyota taky velky uspech s hybridmi, lebo ich neznici nezmyselnym vykonom a predrazenim o zbytocne velku bateriu. PHEV proste nie je pre masy na rozdiel od HEV.
Cenovy rozdiel ICE automat a HEV je dnes ziadny alebo velmi maly a lahko dorovnatelny nizsou spotrebou a absenciou servisu spojky ktora hlavne v takychto autickach a v mestach dostava poriadne zabrat najma od zien.
19. 1. 2022 22:17
Re: Re: Toyota bez hybridu?
Kolko krat si menil spojku v svojich autach?
20. 1. 2022 10:30
Re: Re: Toyota bez hybridu?
myslel tým že automat v hybride je nesmrteľný narozdiel od rozšírených dvojspojok ktoré majú problém už po 100 000km
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 11:43
Re: Re: Toyota bez hybridu?
Dost hlupa otazka.. vzdy ked bola potrebna jej vymena. V Tucsone som chodil do servisu ako na klavir od 20k km, odisla po 60k a v Mazde 6 ide aj po 350k a medzi tym je vela aut ktore mali alebo nemali problemy so spojkou v roznom najazde.. pointa je v tom ze planetova prevodovka je neporovnatelne spolahlivejsia, komfortnejsia aj uspornejsia ako manual takze je uplne logicke ze sa priplatok oplati.
22. 1. 2022 07:46
Re: Re: Re: Toyota bez hybridu?
Ako sa oplati priplatok, ked som v zivote pocas vlastnenia auta nemenil spojku?
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 08:05
Re: Re: Re: Toyota bez hybridu?
Jestli jsi nikdy neměnil spojku, tak je prodáváš poměrně brzy. A cena hybridu při prodeji je mnohem vyšší než klasiky. Takž euplne v pohodě.
Ale jinak není to jen o spojce, ale o celém servisu, který je u hybridu mnohem levnější.
Avatar - .StenLi.
22. 1. 2022 11:09
Re: Re: Re: Toyota bez hybridu?
To je tvoja nerelevantna osobna skusenost, myslis ze nikto nikdy nemenil spojku lebo si ju nemenil ty? Ale hlavne si si nezmyselne vybral z "prevodovka je neporovnatelne spolahlivejsia, komfortnejsia aj uspornejsia ako manual" len to ze sa oplati iba keby si ju menil? Ludia si nekupuju hybrid oproti manualu preto ze je lacnejsi .. ale kvoli komfortu, uspore paliva a spolahlivosti za ktore sa im ten priplatok oplati.
Avatar - iudex
20. 1. 2022 11:16
Re: Toyota bez hybridu?
Nič si nepletiem, HEV a PHEV sú vždy hybridy kombinujúce spaľovák s baterkou, akurát HEV sa nedá nabíjať externe a musí si vystačiť s tým, čo má. Teda z môjho pohľadu vývojovo staršia, jednoduchšia vetva, ktorá naviac v dnešnej dobe z hľadiska predpisov a benefitov má jedinú výhodu v nižšej cene. A práve tá cena je alfou a omegou úspechu toyotích hybridov, keď ako sám píšeš to umožňuje ich masové rozšírenie, na rozdiel od technicky náročnejších a teda drahších PHEV.
Ale vráťme sa na začiatok, reč bola o tom, že motorová paleta začína obnášať len slabšie spaľováky a silnejšie hybridy, takže logicky kto chce väčší výkon, chtiac-nechtiac musí ísť do hybridu, či už je to Corolla, 308 alebo Astra. Byť výkonnejšia spaľovacia alternatíva k hybridom, je otázne, aké by boli predaje tých výkonných hybridov.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 12:16
Re: Toyota bez hybridu?
Napisal si nezmysel: "spaľovák pre základ a do výkonnejších verzií hybrid" Corolla 1.2T a 1.8 H maju 116k a 122k.. takze uplne ekvivalentne motorizacie co sa tyka vykonu, hybrid nie je vykonnejsi, ale ma obrovsky rozdiel v komforte, spotrebe a spolahlivosti a preto vyznieva hybrid lepsie a stoji za maly priplatok.

Tvoj pohlad na HEV a PHEV je uplne mylny, maju velmi rozdielne elektromotory, prevodovky a baterie, vlastne jedine co maju spolocne je ten spalovak. Ked pochopis tie rozdiely, pochopis preco PHEV musia byt tak nezmyselne vykonne, drahe a maju tak nizke predaje (ci ide o Toyotu alebo PSA), lebo su nezmyselnym doplnkom medzi HEV a BEV ktory kombinuje nevyhody z oboch svetov.

Toyota vyrabla BEV, HEV a PHEV zaroven v 90tych rokoch a prisla presne na to co ostatnym automobilkam stale nedoslo (Honde a Nissanu doslo nedavno) - nahrada za masove ICE benzin a diesel modely je HEV, nie PHEV.
Avatar - Emel
20. 1. 2022 12:30
Re: Toyota bez hybridu?
PHEV kombinuje také výhody - umí jezdit čistě na elektřinu, ale není závislý na dobíjení, nemá omezený dojezd. Výrobně je dražší, ale do nějaké míry to kompenzují poplatky za CO2.
Není žádný technický důvod, proč by PHEV musel mít jiný elektromotor nebo převodovku než HEV. Pokud se nepletu, tak Prius PHEV a HEV mají to eCVT postavené stejně, ne?
Avatar - Mikesus
20. 1. 2022 13:42
Re: Toyota bez hybridu?
Právě pokud vím, tka Prius HEV a PHEV mají to eCVT rozdílné, ale víc by k tomu řekl Jirka Vejražka.
Avatar - JirkaVejrazka
20. 1. 2022 13:50
Re: Toyota bez hybridu?
Je to skoro stejne, jsou je to tam nepatrne jinak zprevodovane (jiny pocet zubu) a je tam jednosmerna spojka branici spalovaku aby se otacel "v protismeru", kdyz zaberou oba elektricke motory (coz HEV neumi). A pak samozrejme elektromotor je vyrazne silnejsi v PHEV verzi.
Avatar - Emel
20. 1. 2022 14:36
Re: Toyota bez hybridu?
:yes:
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:05
Re: Toyota bez hybridu?
"umí jezdit čistě na elektřinu, ale není závislý na dobíjení, nemá omezený dojezd" To si prave popisal HEV :)

Poplatky za CO2 znasa predajca, nie kupujuci, ten znasa nezmyselne vysoku cenu PHEV.

Samozrejme ze je jasny technicky dovod preco PHEV musi mat iny elektormotor a prevodovku ako HEV. Naozaj.. tieto diskusie by mali vacsi zmysel (resp. vobec nejaky) ak by mali diskutujuci najpr fakticke vedomosti o danej teme. :-(
Avatar - Emel
20. 1. 2022 17:02
Re: Toyota bez hybridu?
HEV typicky čistě na elektřinu jezdit neumí (umí popojet, ale ne jezdit).
Superb PHEV 160kW stojí 1.075 v Ambition, Camry HEV 160kW začíná na 1.010... takže na obecně vyšší ceny Škodovky u nás tam žádnej propastnej rozdíl není, nemyslíš?
On totiž prodejce ty poplatky za CO2 musí nějak promítnout do ceny...

No tak tu zkus smysluplně vysvětlit, proč by třeba HEV Prius nemohl mít stejnou převodovku jako PHEV. Beru co tu napsal Jirka, ale ale osobně mi to přijde jako fakt detail... principiální rozdíl je fakt jen v tý šňůře, ten zbytek se dá udělat všelijak.
Avatar - JirkaVejrazka
20. 1. 2022 21:36
Re: Toyota bez hybridu?
To uz si trochu hrajes se slovicky :) Princip je asi v tim,ze HEV se umi pohybovat (rozjet, zrychlit, atd.) bez toho, aby se ve spalovacim motoru pohnul valec.

Pokud budes trvat na ujete vzdalenosti a tvrdit, ze HEV vlastne neumi jet jen na elektriku, tak pak laikum tezko vysvetlis rozdily mezi HEV a MHEV ;-)
Avatar - Emel
20. 1. 2022 22:22
Re: Toyota bez hybridu?
Když říkám, že výhoda PHEV je možnost jezdit čistě na elektřinu, tak tím myslím to, že fakt třeba celej tejden dojíždím do práce jenom na elektriku. A pokud nepojedu nikam daleko, tak můžu jezdit ČISTĚ na elektřinu. To ten HEV nemůže... i kdyby měl stejně velkou baterku tak mu tam ta šťáva dojde.
V tomhle smyslu HEV jezdit ČISTĚ na elektřinu neumí, může z té baterky vzít jen to, co do ní předtím spalovák dal. Ale proč to píšu tobě :-) ?
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2022 12:09
Re: Toyota bez hybridu?
mild-hybrid hlavne nie je hybrid :) to ma vzdy vytaca ked to vidim, kedze mild hybrid nesplna zakladnu definiciu hybridneho pohonu, elektromotor, resp. spravne posilneny starter/generator neponuka ziadny pohon, iba ubohu dopomoc zanedbatelnym vykonom pri nutnom! behu ICE a hlavne neponuka skutocnu rekuperaciu, kedze po uvolneni pedalu akceleratora sa aplikuje brzdenie motorom co je super neefektivne a toto brzdenie motorom je jemne zosilnene odporom generatora - teda jediny zmysel v znizeni spotreby/emisii u "mHEV" je pri brzdeni, plachtenie predstavuje iba stratu energie.
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2022 12:04
Re: Toyota bez hybridu?
No pockat, ovladas definiciu HEV? HEV je iba auto ktore musi vediet jazdit 100% na elektriku bez akejkolvek podpory ICE a samozrejme ze kazdy Toyota HEV dokaze jazdit cisto na elektriku, Prius 3 vie prejst 2,7km, viac neprejde kvoli kapacite baterky, vacsia by nedavala v tejto konfiguracii auta a elektromotora (generatora) zmyel, to je vysledok dekad testovania u Toyoty kedy nasli optimalnu konfiguraciu ktoru ostatne automobilky mohli iba okopirovat a usetrit si miliardy na vyvoji ale nepochopitelne to nespravili.

Pisem to treti krat, rozdiel medzi HEV a PHEV je v elektromotoroch + prevodovke + baterii, ty sa zbytocne zameriavas na prevodovku, najlacnejsi komponent. Prevodovka je tam ina kvoli vyrazne vykonnejsiemu elektromotoru, tak isto ako mas ine sprevodovanie v ICE pri silnejsich a slabsich motoroch, ale napisal som to tam kvoli vseobecnemu porovnani HEV a PHEV kedze niektori vyrobcovia integruju elektromotor priamo do klasickych automatov.

Cela pointa tohto vlakna je v tom, ze je hlupost ponukat zbytocne vykonne a drahe PHEV a neponukat HEV, dopyt to jednoznacne dokazuje. Tak isto je hlupost napisat ze ICE je zaklad a HEV patri do drahsich a vykonnejsich verzii. Rozumna automobilka spravi zaklad z HEV, pretoze je tam primitivna a jednoducha atmosfera s jednoduchym elektromotorom, planetovou prevodovkou a lacnou NiMh bateriou a ma porovnatenu cenu ako ICE s automatom, drahymi kazitkami (turbom, medzichladicom, DPF filtrom, dvojspojkou, atd.. ) ktorych servis sa tiez musi priratat k life cycle nakladom.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 13:18
Re: Toyota bez hybridu?
Prius ujede 2,7km... a pak co? Pak se zapne spalovák a jede se na benzín. Tj. HEV není v tomhle smyslu schopný jezdit čistě na elektřinu, PHEV ano.
Nebo ještě jinak - veškerá energie pro pohon hybridu se bere z benzínu. Baterie pouze umožní ten provoz spalováku optimalizovat.
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2022 14:10
Re: Toyota bez hybridu?
Pak co? Pak to bude nadalej HEV, cize hybridny elektromobil - cisto elektricky elektromobil s moznostou hybridneho pohonu aj s pomocou ICE. To ze sa HEV vybije bateria neprekonfiguruje jeho pohon z HEV na ICE, je to stale HEV a za par minut jazdy dole kopcom alebo generovanim elektriny z generatora si tak isto ako PHEV vyrobi dalsiu elektrinu a pojdne na nu znova cisto elektricky alebo hybridne podpori ICE. To kolko km prejde EV (ci uz BEV, HEV, PHEV) na elektrinu neurcuje typ pohonu, ale iba velkost baterie, to ci tu elektrinu ziska zo zasuvky, z baterie alebo priamo z generatoru napojeneho na ICE nemeni to ci to je EV alebo nie, urcuje iba zdroj energie. Ak das do HEV 18kWh bateriu z PHEV, ktoru si dobije sam bez zasuvky s ICE, tak ako to vie vacsina PHEV spravit, tak zrazu povies o tom HEV ze je schopne jazdit cisto ne elektriku lebo prejde 60km? Nie, ono je stale schopne jazdit cisto na elektrinu, lebo mu to jeho pohonne ustrojenstvo umoznuje. Ani ICE ani MHEV to nedokazu, preto sa po spravnosti MHEV nemoze volat EV ale iba ICE automobil so zosilnenym starter/genertorom. Ty pleties dve rozdielne veci, 1. typ pohonu a 2. zdroj energie ktorym sa napaja elektromotor. Ak sa PHEV vybije bateria, nezmeni sa ti oznacenie na HEV, bude to stale PHEV pretoze aj ked uz nie je nabite zo zasuvky, ma tu moznost nabitia zo zasuvky, tak isto ako aj vybity HEV je EV preto ze ma moznost cisto elektrickeho pohonu.
Honda e:HEV do 75km/h jazdi cisto na elektrinu, takze cely tyzden mozes jazdit na elektrinu do prace a podla tej nespravnej logiky pozerania na zdroje energie to teda jazdi na benzin ci na elektrinu? :) No jediny zdroj pohonu (kinetickej energie) je elektromotor, cize je to 100% EV ale zdroj elektrickej energie pre motor je spalovacim motorom pohanany generator, cize potencialna chemicka energia v benzine. Ty pleties dve rozdielne veci dokopy a pritom jediny rozdiel medzi EV jazdou HEV alebo zo zasuvky nabitym PHEV je emisnost energie ktoru ich elektromotory pouzivaju, zdrojom pohybu je stale elektromotor bez ohladu ako daleko na tu energiu zajdu.. to uz hovorime o EV dojazde, zase uplne iny parameter.
Takze ked pises ze vyhoda PHEV je jazda na elektriku, myslis tym vlastne ze vyhodou je moznost jazdit na menej emisnejsiu elektriku, reps. bezemisnu elektriku vyrobenu zo solaru na streche domu. Vlakno ale nie je o emisiach, ale o cene ICE vs HEV a nezmyselnosti kupy ICE pri porovnatelnych cenach HEV ktore maju navyse lepsi komfort, nizsiu spotrebu, lacnejsi servis a dlhsiu zivotnost. Ak automobilka ako spomenuty Peugeot alebo Opel nevyraba HEV ale iba rovno PHEV a konstatuje ze gro ich predajov su stale ICE, tak to proste nepochopila a strelila sa sama do nohy aj tym ze vyvija a vyraba uplne zbytocne diesle. Preto je nezmyselne ked diskuter napise ze hybridy patria do drahsich aut, tak ako som tu uz 3x napisal. Tymto by som to ukoncil.. snad ;)
Avatar - Emel
21. 1. 2022 14:40
Re: Toyota bez hybridu?
"cely tyzden mozes jazdit na elektrinu do prace..."
Jak daleko to musíš mít do práce, abys mohl celý týden jezdit do práce s tím HRV čistě na elektřinu? A proč by - teoreticky - to auto nemohlo fungovat jako PHEV, pokud bys tam přidal nabíjení?
Prostě platí to co jsem napsal už v prvním příspěvku - PHEV kombinuje složitost obou světů, ale také výhody obou světů - a výhoda toho EV je možnost jezdit čistě na elektřinu, tuhle možnost HEV nemá - do hybridu leješ benzín. To je celý.
Každý má ty priority jinde - tobě vyhovuje HEV, mně zatím nejvíc čistý spalovák, někomu zase PHEV nebo EV.
PS: extra levné to HRV taky není.
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2022 15:09
Re: Toyota bez hybridu?
Plati stale to iste, nechapes co je to hybridny elektromobil aj ked som ti to jasne vysvetlil, preto nechapes ani preco je uplne nepodstatne ako daleko jazdis do prace kedze tvoj elektricky dojazd v e:HEV je obnoveny kazdym dotankovanim a nechapes ani preco je pridanie nabijania do Hondy HR-V e:HEV s 1kWh bateriou uplne nezmyselne aby si po nabiti presiel menej ako 2km :) Uz to ze to vyrobcovia neponukaju ti malo indikovat nezmyselnost tvojich napadov.

Vazne odporucam nezapajat sa do diskusii o elektromobiloch ;)
Avatar - Emel
21. 1. 2022 15:32
Re: Toyota bez hybridu?
Platí to isté - výhoda PHEV oproti HEV je možnost jezdit čistě na elektřinu.
Výrobci - někteří nabízí HEV, někteří PHEV, někteří oboje.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 17:51
Re: Toyota bez hybridu?
Takze tucson phev není phev, protoze při topení jede spalovak i v EV režimu?
Avatar - Emel
23. 1. 2022 01:12
Re: Toyota bez hybridu?
Možnost jezdit čistě na elektřinu je tam taky, jen nesmíš topit. Je to dostatečně blbá odpověď na blbou otázku :)?
Avatar - Mikesus
23. 1. 2022 17:59
Re: Toyota bez hybridu?
takže HEV může taky, mám tam tlačítko EV, které přepne na jízdu jen na elektriku, pokud je dostatečně nabitá baterka.
Takže vlastně je to stejně podmíněné jako u toho PHEV. Takže díky za tu odpověď.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 19:46
Re: Toyota bez hybridu?
Ach jo, no tak vážně, no.
HEV jezdí jen na elektriku, kterou předtím vyrobil z ropy. Kdyby tam místo baterky a elektromotoru byla pružinka, taky bys neřekl, že to auto jezdí na pružinku.
PHEV umí jezdit i na elektřinu, která neprošla rafinerií a nádrží, ale pochází třeba z fotovoltaiky. Není to jen optimalizovaný spalovák, ale opravdu kombinace elektromobilu a spalováku. Když budeš jezdít dost krátkých tras, můžeš mít na elektřinu 100% svých jízd, u HEV najedeš třeba 3km a pak jedeš zase na benzín.
Opakujeme očividné... proč?
Avatar - Mikesus
23. 1. 2022 22:43
Re: Toyota bez hybridu?
:-[] :-[] :-[]
Že se necháš nachytat. Vím o co ti jde, jen se to špatně pojmenovává. PHEV můžeš provozovat čistě na elektriku, narozdíl od HEV, právě díky nabíjení. Ale jízdu v čistě EV režimu, to zvládají oboje.
Avatar - Emel
25. 1. 2022 17:42
Re: Toyota bez hybridu?
A co jsem napsal úplně na začátku vlákna?
PHEV kombinuje také výhody - umí jezdit čistě na elektřinu, ale není závislý na dobíjení,...
Avatar - Mikesus
26. 1. 2022 07:20
Re: Toyota bez hybridu?
No já se bavím o tom, co jsi psal dal. Že HEV neumi jezdit na elektriku. :-[]
Avatar - Emel
26. 1. 2022 11:33
Re: Toyota bez hybridu?
Psal jsem, že neumí jezdit čistě na elektřinu... a docela si na to dával pozor. Nebo jsem někde to čistě zapomněl?
A vysvětlil jsem, co si pod tím čistě představuju.
Avatar - Mikesus
26. 1. 2022 19:17
Re: Toyota bez hybridu?
I čisté na elektřinu umí. Přijeď a ukážu ti to. Ale je to spíš definice, co znamená čisté na elektřinu. Chápu. Pro mne jízda čisté na elektřinu znamená s vypnutym ICE. Je to ciste na elektřinu, protoze nic jiného auto nepohani. A proto mhev není hybrid, protoze neumi jezdit čistě (pouze) na elektřinu.
Pokud čisté u tebe znamená něco jineho než pouze, ale ve smyslu bezemisně, pak souhlasím od začátku.
Avatar - Emel
28. 1. 2022 23:42
Re: Toyota bez hybridu?
Vysvětlil jsem jak to myslím... ještě jednou ;-)?
Avatar - miromen
26. 1. 2022 23:23
Re: Toyota bez hybridu?
Proč se zabyvat nějakym hybridem či elektrem.
Větši potěšeni jistě bude s GR86 a neni u něj ani jedno z těch 2 sprostych slov. A ani cena od 850tkč po 920tkč neni k zrunovani.
Avatar - Mikesus
27. 1. 2022 09:02
Re: Toyota bez hybridu?
To jednodušší člověk nikdy nepochopí, takže se do diskuze zbytečně zapojuješ .
Protože v 95% situací je ten hybrid lepsi než to GR86.
Avatar - miromen
27. 1. 2022 19:29
Re: Toyota bez hybridu?
Chytry člověk hleda jednoducha řešeni a naopak. Jak jsem psal hybrid a elektro jsou ve spojeni s auty sprosta slova. Takže tohle nebylo ani žadne zapojeni.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 12:46
Re: Toyota bez hybridu?
Camry už není od 920? To zdražili pěkně taky.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 13:12
Re: Toyota bez hybridu?
Reálně třeba jo, Toyota na to uměla hezký slevy... ale ceník je 1010.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 17:49
Re: Toyota bez hybridu?
No koukám na to. Myslel jsem opravdu ceníkovou, takhle byla při uvedení, 920 základ, 950 střed a 1.05 top
Avatar - iudex
20. 1. 2022 13:55
Re: Toyota bez hybridu?
Corolla má spaľovák len ako úplný základ, vyššie sú len hybridy. To, že základný spaľovák je relatívne blízko nasledujúceho motora v poradí (hybridu 1,8) na veci nič nemení, proste stred (1,8 hybrid) a vrchol (2,0 hbrid) sú len hybridy, na výber nemáš.
Teda stále tvrdím, že tie hybridy sú kupované nielen tými nadšencami elektromobility, ale začína to byť dané aj tým, že automobilky (pri uvedených modeloch) vo vyšších motorizáciách už alternatívu neponúkajú a teda kto chce výkon, viacmenej musí ísť do hybridu, aj keby možno chcel klasiku. Aj keď zrovna v prípade Corolly si myslím, že ponuka klasického spaľováku v kategógii 150k + by predajmi moc nezahýbala, pretože Toyota je v poslednej dobe voľbou práve pre hybridy a ako píšeš kúpiť si Corollu bez hybridu je blbosť (žiadalo by sa dodať, že okrem hybridu je to úplne tuctové auto, ktoré sa v spaľovacej konkurencii stráca, ale zase nechcem Corolle krivdiť). Inak povedané, v rámci hybridov Corolla (a všeobecne Toyota) vyniká a tu sa jej dlhodobá stávka na HEV vypláca; naopak zoberme túto konkurenčnú výhodu a Corolla (resp. aj iné Toyoty) sú v zásade priemerné autá: slušný priemer, ale priemer, ktoré nie sú na špičke danej triedy.
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2022 14:30
Re: Toyota bez hybridu?
Takze ty chces povedat ze "kto chce vykon, musi ist do hybridu", cize o 1300 eur drahsi hybrid si kupia ludia preto ze chcu o zanedbatelnych 6 koni vyssi vykon? :D To dufam nemyslis vazne.

Jediny dovod existencie motorizacie 1.2T je moznost kombinovat ho s manualom a vytvorit low cost verziu aby mohla konkurovat inym low cost verziam od francuzov, rumunov a lacnym Skoda modelom, kedze Golf zacina o skoro 2k vyssie. Jeho male predaje svedcia o tom ze tvori stale nezaujimavejsiu alternativu a jeho zivotnost bude kratka. Hybrid 1.8 si kupuju rozumni ludia ktori ovladaju zaklady matematiky a nesetria na nespravnom mieste.
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 14:16
Re: Toyota bez hybridu?
Kdyz presedas 1.8HSD a 1.2T, to jsou porovnatelné motory mezi sebou.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 14:22
Re: Toyota bez hybridu?
Uplně si to nemyslím, ta jednadvojka je základ, má 85kw, hybrid jede lépe, navíc by to asi chtělo i automat, kterej se tam taky nedává ? Nebo dává?

Mne se ale v té 1.2 jezdilo příjemě a možná komfortněji, než v tvém dvoulitru, je měkčí, lépe odhlučněná, ale jasně, že výkonostně je to jiná liga a občas to připomínalo nějakýho rozhoupanyho staryho Citrona :D
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 15:16
Re: Toyota bez hybridu?
Nevím jak teď, ale 1.2T šla nebo mozna a stále jde s CVT.

Jo byla hodne do komfortu, ale taky to zatáčení byl opruz.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 16:47
Re: Toyota bez hybridu?
Opruz ne, proste to bylo takove vse lehke az moc :D Ale to neni nekdy ma skodu
20. 1. 2022 10:32
Re: Toyota bez hybridu?
tie motorizácie sú ladené úplne inak - 1.2T je na hrane možností zato 1.8 hsd je zámerne podladená na spotrebu - z 1.8 by sa dalo vytlačiť najmenej 90kW nie 73 či koľko to tam je. Takže rozdiel bude aj v životnosti - s hsd najazdíš 500 000km určite bez problému, s 1.2T si to nedovolím povedať
Avatar - iudex
20. 1. 2022 11:08
Re: Toyota bez hybridu?
Prečo preboha by bola 1,2ka s 85 kW na hrane možností?!! 8-s
Taký Ford už dekádu robí jednoliter s 92 kW (neskôr so 103 kW a aktuálne so 114 kW). Takže 85 kW z 1,2ky, čo je cca. 70 kW na liter je naopak úplný výkonový základ spomedzi porovnateľných motorov, teda tvojím slovníkom podladený motor.
Avatar - Emel
20. 1. 2022 11:37
Re: Toyota bez hybridu?
Hele, 600tkm s NSX, to bych si nějak představit uměl. Ale 500tkm s 1.8HSD, to jsi mě docela vyděsil :-)
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2022 15:02
Re: Toyota bez hybridu?
Ako ti uz napisali, ma to uplne adektvatny ICE alternativu, pliest sem 1.6T zo specialov je uplne odveci, sorry. Ale hlavne, nejde vobec o vykon motoru, ten hybridny system posuva dojem z jazdenia a jeho komfortu na uplne inu uroven za velmi prijemny a podla mna nevyhnutny priplatok, inac nie je problem najst ovela zaujimavejsiu ICE konkurenciu u inych znaciek, ktore tej hybridnej stale nedokazu konkurovat. Preto je aj drviva vacsina predanych Toyot hybridna..
20. 1. 2022 10:34
Re: Toyota bez hybridu?
presne... ak chce niekto poriadny hybrid tak jedine Toyota-Lexus, Honda prišla so zaujímavým riešením a Ford ktorý prebral hsd. Inak cesty ktoré spájajú turbo motor a dct a hybrid do kopy vedú do riti
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 12:18
Re: Toyota bez hybridu?
Ako majitel Toyota hybridu musim povedat ze Honda e:HEV a Nissan e-Power su elegantnejsie riesenia hybridu ako THS. VW mohol uz davno konkurovat Toyote svojimi eDSG benzin hybridmi, ale vedenie sa rozhodlo ist cestou TDI podvodov.
19. 1. 2022 15:30
Re: Toyota bez hybridu?
Ozzy,mozna? :-O
Vypluj to! :D
Musia dat ten motor do Corolly.
Potrebujem max do roka vymenit auto na firme a tak cakam,ze ho uz predstavia.
Skoda,ze tak neurobili na tohtorocnom Tokyo autosalone.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 16:46
Re: Toyota bez hybridu?
Tohle bude otazka na Mikesuse, on nejake info myslim ma
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 19:13
Re: Toyota bez hybridu?
zrádče, teď budu bombardován dotazy :-[]
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 19:18
Re: Toyota bez hybridu?
Mel by sis rict Toyote o provizi :D
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 19:50
Re: Toyota bez hybridu?
To uz bych měl na další nové auto jak nic. No i ty slevy nejsou špatné. Ale nedělám to kvůli penězům a rád domluvím známým lepší ceny. Sice pak nejsme nejrychlejší a nehonime si ego na dalnici (jen na semaforech :-[] ) , ale nemusíme řešit vybitou baterku po dlouhé cestě na dalnici nebo někde na benzince po 20km jizdy. :-! Jen když mi nějaký dobrak zapojí kameru tak, že tu baterku vybije :-[] takze aspoň v klídku doma v teple :D
Avatar - Ozzman
19. 1. 2022 20:44
Re: Toyota bez hybridu?
A nebo ti do auta daji z vyroby spatnou :-! Tvuj statisticky vzirek Toyot ukazuje, ze i auta bez inteligentniho nabijeni umiraji na baterky :-[]
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 22:38
Re: Toyota bez hybridu?
Vadnou baterku může mít cokoliv, inteligentní dobíjení může zničit i tu dobrou.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2022 08:08
Re: Toyota bez hybridu?
Ja tohle nerozporuju, Taky rikam, ze je to tvuj statisticky vzorek :D Nam umrela ma Yarisu taky a byla dva roky stara :-! Netvrdim, ze ostatnim Toyoty nejezdi :D Mluvim o tvych autech
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 19:55
Re: Toyota bez hybridu?
Kdyz uz mne Ozzy prasknul.
Nikdy není nic jistého dokud to není oficiálně veřejné, proto to možná, termín přesný nemam, ale do roka objednat, to asi se vejdeš, ale dodat to už bude myslím horší.
Avatar - iudex
20. 1. 2022 14:04
Re: Toyota bez hybridu?
Ja neviem asi čítať medzi riadkami, ale čo práskol? Akože máš info, že Corolla s 1,6T bude? Alebo že máš na tento model zálusk?
Ak sa teda bavíme o GR Corolle, tak to sa mi tiež veľmi pozdáva, konečne po dlhej dobe poriadna ostrá Corolla (Auris) a aj vizuálne by to mohlo byť fajn: https://img.auto.cz/…aW1n/6773096.jpg?…
To, že príde, je verím hotová vec, uvidíme presné parametre a najmä cenu. Snáď nebude obdobou ceny GR Yarisu v rámci triedy, to by potom proti výkonnejším HH nemala šancu. Naopak ak bude na spodnom okraji cien kompaktných HH (čo by v kontexte toho, že pôjde "len" o trojvalec 1,6 mohla), tak to bude veľmi atraktívna ponuka.
20. 1. 2022 23:35
Re: Toyota bez hybridu?
Aj my bolsevici sa tesime na toto auto.
Verime,ze sa ho v najblizsej patrocnici dockame.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:59
Re: Toyota bez hybridu?
Jj, vzhor ku krajším zajtrajškom (teda aspoň takémuto záblesku).
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 12:37
Re: Toyota bez hybridu?
Ne kupovat ji nehodlam. Není k tomu jediný relevantní důvod.
Avatar - Emel
19. 1. 2022 14:22
Re: Toyota bez hybridu?
No to je jednoduchý - Yaris 1.5 6MT 380, totéž v hybridu 470. Pokud ti nevadí řadit nebo ti přímo vadí eCVT, tak je ta 1.5 zajímavá nabídka. Kdybych to auto kupoval pro sebe na krátký trasy, asi bych vzal manuál.

PS: Ten motor je vůbec solidní... i přes eko ladění má přes 100Nm z litru... to je fajn.
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2022 14:57
Re: Toyota bez hybridu?
No zasadny problem je v tom "totez". Samozrejme ze to nie je totez kedze tam je ta najkomfortnejsia automaticka prevodovka a elektricka spiatocka namiesto do mesta nevhodneho manualu a s vyssim vykonom, nizsou spotrebou a mensim servisom je ten priplatok 90k CZK jasna volba.

PS: Toto je najcastejsi omyl pozerat na max. krutak, nikdy nevytocis motor na 5000ot./min. pri rozbehu aby si citil ten zatah, v praxi tam mas jeho zlomky s manualom ktory nema sancu konkurovat planetovej prevodovke a halvne elektromotorm v hybride ktore maju okamzity zatah v nasobkoch Nm. Prave na kratke trasy kedy motor bezi uplne zbytocne len aby sa zahrial je nehybridna verzia najvacsi nezmysel.
Avatar - Emel
19. 1. 2022 18:46
Re: Toyota bez hybridu?
Totéž = stejný motor s hybridem.
Pro mě osobně nemá planetová převodovka šanci konkurovat manuálu, pokud to chceš psát takhle zjednodušeně.
PS: motor nad 5000? Viz avatar ;-)
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:12
Re: Toyota bez hybridu?
Nemozes povedat ze ICE je totozne s HEV.. len HEV viacej stoji.. to je ako cudovat sa preco stoji automat viac ako manual ked je to to iste.. no nie je a hybrid pridava dalsie vyhody k automatu za ktore si ludia bezne priplacaju u turbodieslov a elektromobilov.

Pre teba osobne mozno nie, ale manual nema fakticky sancu konkurovat planetovej prevodovke pretoze kazdy motor ma urcite otacky v ktorych pracuje optimalne a manualna prevodovka je pri zatazeni vacsinu casu mimo nich a preradenie odpaja motor od kolies, preto nema sancu konkurovat planetovej v efektivite a optimalnom vyuziti vykonu motora.

Notaak, musis uznat ze odvolavat sa na max. krutak pri 5k je nezmysel, aj pri otackach z avataru praveze krutak prudko klesa, pretoze pri vysokych rychlostiach sa motor nevytaca kvoli krutaku ale kvoli vykonu.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 11:09
Re: Toyota bez hybridu?
Přesto zrychlí auto bez hybridu na stovku rychleji než s hybridem... takže to "nemá šanci konkurovat" asi nebude tak žhavé.

Avatar je o tom, že nemám problém si pro výkon do těch otáček dojít. Samozřejmě ano - pro výkon, ne pro krouťák, krouťák je prostě výkon / otáčky.

Když jsem psal o slušném krouťáku, tak jsem to nesrovnával s HEV, jen jsem obecně chválil ten motor... že ten zátah odspodu bude díky EV mnohem lepší je jasný.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2022 23:59
Re: Toyota bez hybridu?
Nemyslím si, že každý považuje eCVT za nejkomfortnější. Ten menší servis mi prosím objasni. O Yarisu Cross trochu přemýšlím pro matku, chtěl bych hybrid, protože stejně chce automat a ušetří za palivo. Nicméně 90 k v téhle třídě není nic zanedbatelného.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:22
Re: Toyota bez hybridu?
Ak pozries tuto diskusiu tak niektori ludia si myslia ze max. krutiaci moment spalovaku pri 5000 ot./min. je rovny okamzitemu krutiacemu momentu elektromotora.. takze by som sa velmi nezameriaval kto si co mysli. eCVT (co je vazne nestastny nazov pre planetovu prevodovku) je hned druhe najkomfortnejsie riesenie po ziadnej prevodovke v EV. Komfort je hlavne o rozjazde, zmene medzi D a R a radeni jednotlivych stupnov. Najkomfortnejsie a najrychlejsie radenie stupnov je ziadne, rozjazd a zmena medzi D a R je otazka magnetickeho pola bez akehokolvek mechanickeho spojenia alebo razov a preto je eCVT komfortnejsia ako akakolvek hydrodynamicka prevodovka, o priamo mechanicky zapojenych ozubeneych kolesach do sebe cez spojku ako v manuale a dvojspojkach ani nehovoriac.

THS auta su tie najspolahlivejsie v historii automobilizmu.. nemas tam spojku (aspon nie vo funkcii klasickej spojky) takze najlacnejsi servis je na komponentoch ktore v aute vobec nie su ;-) olejova napln je dozivotna (aj ked som ju menil, ale len pre pokoj duse a mechanik povedal ze mu bolo luto vyliat tak cisty olej).

Ak chce Toyotu a automat, neexistuje jediny rozumny dovod preco by si niekto kupil nehybrid.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2022 00:25
Re: Toyota bez hybridu?
Kdyby to bylo nejkomfortnější, neměly by CVT umělé stupně. To bude prostě značně subjektivní.
Avatar - kari.laz
20. 1. 2022 08:22
Re: Toyota bez hybridu?
"s vyssim vykonom"

Ty odborníku. Ten hybrid má výkon nižší, než verze bez něj.

čistá 1,5 má 92kW , zatím co v hybridu je kombinovaný výkon 85kW.
Avatar - iudex
20. 1. 2022 11:22
Re: Toyota bez hybridu?
Jj, tiež som chcel reagovať, že odkedy je 85 kW viac, ako 92. Ale možno sú tie hybridné kone násobené nejakým koeficientom. :-[]
Avatar - kari.laz
20. 1. 2022 11:55
Re: Toyota bez hybridu?
A ještě za čisté konstatování faktu dostanu palec dolu :D
Podle mě bez toho, aby se podíval na fakta si myslel, že 1,5R3 bude stejná a plus k tomu elektro, že je výkonnější. Možná zrychlení a pružnost v nízkých rychlostech bude lepší u hybridu, ale jak Vmax, tak 0-100 má lepší právě klasická 1,5 bez hybridu.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:32
Re: Toyota bez hybridu?
Predtym ako zacnes ludom nadavat do "odbornikov" si nastuduj ci vies o com pises. Porovnavas nepouzitelny maximalny a super kratkodoby vrcholovy vykon spalovaku s okamzitym vykonom elektromotora + vykon mierne menej vykonneho spalovaku a celkovy pouzitelny vykon aj dojem z vykonu je lepsi u hybridu co jasne dokumentuje aj o pol sekundy lepsie zrychlenie 0-100 hybridu oproti ICE. Nauc sa citat cele vykonov specifikacie aj s otackami a teda jeho vyuzitelnostou.
Avatar - iudex
20. 1. 2022 17:19
Re: Toyota bez hybridu?
Tak namiesto toho, aby si uznal ako chlap, že si sa pomýlil (alebo aspoň mlčal), ešte ideš obhajovať svoju nevedomosť kecami typu "priebeh výkonu v nízkych otáčkach". O tom reč nebola, reč bola o výkone ako takom, ergo nominálnoim, maximálnom. Má benzín vyšší výkon (92 kW) ako hybrid (85 kW)? Má.
Ale keďže ešte ďalej blábolíš, tak opäť fakty:
ty: o pol sekundy lepsie zrýchlenie 0-100 hybridu oproti ICE
Toyota: 1,5 zrýchlenie 0-100 za 9,0s, 1,5hybrid zrýchlenie 0-100 za 9,7s.
zdroj priamo Toyota: www.toyota.sk
A prosím ťa zase nezačni krútiť, že ty si myslel zrýchlenie 0-50 kmh, CVT či podobné podmienky a blbosti.
Avatar - kari.laz
21. 1. 2022 08:47
Re: Toyota bez hybridu?
.StenLi, .StenLi.... jsi úsměvný :D

Víc netřba viz iudex

Asi jsi zmatený jak tvůj avatar. Obhájce všemožných elektrických vehiklů a v avataru hlavici řazení manuální převodovky.
19. 1. 2022 15:45
Re: Toyota bez hybridu?
Hlavne ak nemáš vysoké nároky na výbavu, lebo potom už Toyota núti ísť do hybridu.
20. 1. 2022 08:25
Re: Toyota bez hybridu?
Presne. Pozeral som cenník aktuálneho Yarisa ak chceš auto klímu, bez hybridu, tak musíš ísť do najvyšších výbav a to už väčšine ľudí cenovo nedáva zmysel.
11. 7. 2022 06:35
Re: Toyota bez hybridu?
A prečo?
Práve krátke trasy a nemusíš sa babrať s prevodovkou.
A na dlhé trasy po diaľnici? Vystačíš s najvyšším stupňom ;-)
Avatar - petr petrumr
19. 1. 2022 15:25
Re: Toyota bez hybridu?
U toyot je hybrid otázka komfortu a výbavy a lidi jdou k toyotě, protože chcou hybrid. Nejčastější otázka je jestli to klimatizuje při zhasnutým motoru a má to neškubající automat. Myslím, že yaris bez hybridu u nás dlouho nevydrží a postihne ho osud nezájmu jak u oblíbené C-HR.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:35
Re: Toyota bez hybridu?
Toyota sa u C-HR sama strelila do nohy ked ako (asi) u prveho hybridu nahradila tu najlepsiu radiacu paku klasickym kutacom, odstranila HUD a zadne okna spravila tak klaustrofobickymi ako to len islo. Kvoli tomu som si ju nekupil, inac z vonku sa mi velmi pacila.
20. 1. 2022 10:36
Re: Toyota bez hybridu?
a prichádza corolla cross - to bude podľa mňa trefa do čierneho....
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2022 16:34
Re: Toyota bez hybridu?
Videl si ju ako vyzera? :)
20. 1. 2022 23:41
Re: Toyota bez hybridu?
Lebo sa starucka 1.6 ma o 20 koni viac.
A pri tak slabo vykonnych autach to je sakra rozdiel.

1.8 HSD je do mesta - spotreba, spolahlivost, komfort, prve dve-tri sekundy to aj silne zrychluje, ale potom to uz len reve a nejde a dost.

1.6 tiez velmi nejde a treba vela preradovat, ale tych 136 koni z toho clovek vydoluje, zatial co v hybride jednoducho nie su a je to citit pri snahe o coilen trochu dynamiky.

2.0 HSD je vraj ina salka kavy - usporny a vykonny, ale aj drahy.

V novemu 1.5 v corolle sa samozrejme neviem vyjadrit, ale kym na yaris cross to podla recenzie staci, na corollu to moze byt poslabsie, chce to test...
Avatar - MS-sport
19. 1. 2022 14:34
Jak slyším tříválec....
hned jdu od toho. :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
19. 1. 2022 14:42
Re: Jak slyším tříválec....
Kúp rovno dva a budeš mať 6-valcov.
Avatar - MS-sport
19. 1. 2022 20:54
Re: Jak slyším tříválec....
neznám vtipnýho ani chytrýho Slováka.....
Avatar - Emel
19. 1. 2022 20:54
Re: Jak slyším tříválec....
To vypovídá výlučně o tobě, ne o Slovácích :-)
19. 1. 2022 14:41
Naprostý prcek - pouze pro 2
Tak jsem si do toho v autosalonu sedl a ten prostor byl tragický.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - praděda7
19. 1. 2022 14:53
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Ano, jestli někdo čekal, že Yaris Cross bude uvnitř znatelně širší než Yaris, tak zklamání je namístě. Proto bych se raději rozhodl pro C-HR nebo počkal na Corollu Cross.
Avatar - petr petrumr
19. 1. 2022 15:18
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
anebo RAV4. Ale taky jsem poznal, že lidi si neumí seřídit sedák a volant a cpou se do auta v autosaloně, kde seděla před nima slečna o váze 38kg.
Avatar - Barry Lyndon
19. 1. 2022 15:43
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
V japonských autech je prostě míň místa a ne že ne. A nepoučujte mě prosím nikdo o opaku, pořizovali jsme na firmu RAV4 PHEV. Pro lidi do cca 180 cm OK, vyšší člověk už se tam ale cítí nepatřičně (to neznamená, že se tam nevejde).
Avatar - petr petrumr
19. 1. 2022 16:40
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Mladší ročníky stebou budou souhlasit, prostě lidé i auta se zvětšují.
20. 1. 2022 08:44
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Mam meter 187 a nie som ani nejak útlej postavy a v RAV4 ma mierne obmedzoval len stredový tunel. Ale to je časté aj u Európskych značiek. S pozdĺžnou priestornosťou som problém nemal. Možno je v Kodiaqu viac miesta. Ale v RAV4 by som určite nemal problém za sebou cestovať aj dlhšiu cestu.
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 15:21
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Ja v tom jel vzadu půl hodiny. A se 186cm jsem necítil potíž. Ale je to jen pulhodina. Tak možná při statickem sednuti zjistím vic. Ne, nejde to srovnat s mým autem, ale oproti yarisu je to víc mista. Musím uznat, že suv místo přidalo.
19. 1. 2022 15:43
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Povedal by som, že samotné sedenie vzadu nie je tragické, ale ani žiaden priestorový zázrak, ale to nastupovanie s úzkym otvorom v kombinácii s malým uhlom otvárania dverí to dosť zhoršuje.
20. 1. 2022 08:54
Re: Naprostý prcek - pouze pro 2
Vnímal som to podobne. Tie malé dvere mi trochu vadili. Ale oproti Yarosu priestoru pribudlo a už si viem predstaviť, že by to niekto používal ako rodinné auto.
19. 1. 2022 15:33
Vnútri malé
Na Yaris Cross padla doma voľba už predtým, než prišiel na trh, lebo s Toyotou sme mali dobré skúsenosti. Problém bol, že išlo o výmenu väčšieho auta za menšie a ten vnútorný priestor stále niekde na pozadí hral úlohu. Yaris Cross nie je priestranný a to ani vo svojej kategórii. Vyslovene cítiť, že sa veľmi nepočíta s používaním zadných sedadiel.
Kamarát však presadal z menšieho auta, starého Golfa a on sa tešil, aké veľké auto, hneď objednal rovno v plnej výbave, ktorá mi už prišla dosť drahá.
Chceli sme hybrid v tejto triede a s dosť vysokými nárokmi na jazdných asistentov (mŕtvy uhol stále býva až v najvyšších výbavách alebo aj tam za príplatok), takže nakoniec voľba padla na Hondu Jazz.
Musím povedať, že rok dozadu by som o nej ani neuvažoval, ale teraz som rád, že sme sa nedali zlákať suv módou, pretože v tomto B segmente to aj tak znamená len vysokú kapotu, nízke okná a teda aj horší výhľad. Kufor v Jazze nie je bohviečo, ale dosť to kompenzujú zadné sedadlá magic seats, navyše je na nich aj viac miesta pre posádku a lepšie sa nastupuje vďaka vyššej streche. Nie je žiaden dizajnový zázrak, ale máme sympatické auto so všetkým, čo sme chceli a o triedu vyššie by už na takú výbavu nebol rozpočet.

Ale teda na margo tejto nehybridnej verzie. Chcel som napísať, že tam majú navrch niektorí konkurenti. Trojvalec ako trojvalec, živostnosť toho nového v Toyote sa ešte len ukáže, ale z užívateľského hľadiska je to v podstate jedno. Ale do tých 20-tis. eur sa vždy treba rozhodovať, že či ide o robustnosť, spracovanie, priestor, motor alebo výbavu. Nejaký ten ideálny pomer sa ťažko hľadá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
19. 1. 2022 15:58
Re: Vnútri malé
Někomu a dost to i v testech zdůraznují nelíbí interier a mají strach z tych spojek v té převodovce.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2022 15:56
Hybrid
Skoda ze 4kolka je v kombinacii prave a jedine v hybride... ale aj tak lepsie aspon takato 4kolka v topke ako ziadna ... tato testovana 1,5ka bez hybridu a 4kolky bude stejne asi najziadanejsia kombinacia a aj cenou este unosna a zmysluplna.... auto opat sikovne posadene.. toyota dnes toto uz zvlada perfektne... a casy neslapajucich kuskov ako kedysi yaris verso ci corolla verso alebo toyota urban cruiser su uz fuc... dnes co toyota to trhak... a s yarisom cross to nebude inak ... vyborne posadene auto :yes:
Rozbalit vlákno
4
19. 1. 2022 17:13
Re: Hybrid
Už si len krok od toho, aby si tú štvorkolku chcel s naftou a manuálom, ale na to tu už jedného máme. :)
Avatar - Mikesus
19. 1. 2022 19:14
Re: Hybrid
a zapomínáš na ručku :-[]
Avatar - Jaros71
20. 1. 2022 19:22
Re: Hybrid
Za mne pěkný malý crossover...buhužel ceny jsou nyní dost nahoře , uvidíme jak se bude prodávat.
Testovaná verze za tyto peníze by měla mít automatickou klimu !
20. 1. 2022 23:50
Re: Hybrid
Toto je iba taka modna uplne zakladna stvorkolka, nie subaru permanentne 4x4, toto sa vo vyssej rychlosti odpoji a ani v tej nizsej to nedokaze to co klasicke 4x4. Kto chce stvorkolku, je tu vitara ci s-cross.
Avatar - miromen
19. 1. 2022 21:58
Už zase
Yaris v provedeni quasimodo opět na sceně nebo mi přijde, že je to par dni možna tydnu co tu strašil.
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2022 06:39
Buďme radi...
že sa ešte takéto autá vyrábajú ;-)
A k tým automatickým prevodovkám poznámka.
Motory ich milujú - žiadne šupy do ojníc, kľukovky a piestov ;-)
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2024 01:50
Yaris cross hybrid
Sháněl jsem malé auto do města. Vlastním totiž již přes deset let Citroen c6, délka bez pár centimetrů 5 metru. Máme toho prcka cca 5 měsíců. Jsem zvyklý na šestiválec a tak jsem se před koupí trochu bál. Mohu říct, že Yaris naše očekávání splnil. Sice po prudkém sešlápnutí plynu chvíli hlučnější, ale v režimu sport jede slušně svižně, to jsem nečekal. Naše rodina s autem spokojena.
Rozbalit vlákno
0