Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Nenáročný dělník dře, co stačí

Během více než půlročního soužití s levným kombi Hyundai i30 jsme najeli 17.500 km. Občas sice láteříme na slabý výkon a hluk atmosféricky plněného motoru, ale třicítku s ním hodnotíme jako jedno z posledních normálních aut ke koupi.
Zpět na článek
31. 1. 2022 11:49
30. 1. 2022 20:21
30. 1. 2022 20:50
30. 1. 2022 21:59
30. 1. 2022 23:19
31. 1. 2022 07:31
31. 1. 2022 07:34
31. 1. 2022 07:49
31. 1. 2022 15:20
31. 1. 2022 21:05
31. 1. 2022 22:08
31. 1. 2022 23:18
Avatar - MS-sport
30. 1. 2022 19:26
Úspěch zaručen
už jenom proto, že se Fabia Combi přestala vyrábět......jak chytré. :-! :no:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2022 19:40
Re: Úspěch zaručen
suhlas.... aj vzhladom na cenu moze tento kombik s atmosferou smelo nahradit mnohym sucasne fabie kombi ... vidim to na jasnu volbu pre tych ktori chcu opat jednoduchy dostupny kombik... ktori uz ale bohuzial na drahu octavku kombi nemaju a ani je nechcu a fabiu combi uz zase kupit nemozu lebo skoncila.... uspech i30 kombi je jasny uz len tym ze nejaka vyslovene priama konkurencia tu fakticky ani nie je... lebo je to jedno z poslednych jednoduchych aut a tak kto hlada prave taketo nieco ... tak ma hned jasno.... aj mne sa paci... ale tak uvidime o rok .. mne tu postaci aj hatch.. az 600L kufor mi zase tiez netreba hoc potreby na priestor sa mi uz trosku zacinaju menit ( male dieta ) ale zatial to stale nie je nic horuce co do nedostatku priestoru a da sa to pri mojom stale este dost skromnom rocnom najazde ( vacinu z toho jazdim stejne sam v aute ) v pohode ustrazit ... ved o rok uvidime... tento model s tymto motorom ma teda aj moje sympatie.. ako som uz davnejsie spominal facelift i30tke velmi prispel.. uz to nie je ten tuponosy klaun ale vcelku sik a az sportovy hatch/kombik ... razom je to este aj lepsie ako ten sucasny "novy" spotvoreny ceed a to pritom som mal ceed vzdy za krajsi kusok z korejskej dvojice ( casy sa menia ) ... a ako aj z testu vyplyva .. mimo dialnicu to nakoniec nie je ziadna tragedia ten motor... takze preco nie... 200 konikov tu treba malokomu a sam viem z praxe ze len o kusok silnejsi lancer sportback s 1,6tkou ma pri podobnej hmotnosti aj podobnych rozmeroch vcelku aj solidnu dynamiku ak si clovek s autom a manualom dobre rozumie... vie sa to slusne rozbehnut ( a aj tu je slusna maximalka vzhladom na vykon a vahu ) a obcasne podradenie tu nijako neuraza ani motoru neublizuje ... ale ok... mivec bol vtedy predsa len kusok inak naladeny ako tento dnes uz atmosetrilek... kazdopadne je to do buducna moj cierny kon ( ako jednoduche rodinne auto na dennodenne behacky okolo domu ... a do prace.. a nejaku tu jednu dovolenku do tatier v roku ) .... urcite ho pojdem na salon omrknut ( ale len ako hatch ) ....... uspech je tu podla mna teda jasny a hyundai to kuje perfektne este za horuca a v case ked mu konkurencia sama uhyba z cesty... proste pecka tah ... takze kto nehlada nic zlozite drahe ani komplikovane a nejazdi moc dialnice ( ja som skor na okrskach a v meste ) tak nie je o com.. bude to za mna trhak ..... i30 :yes:
Avatar - hugino
30. 1. 2022 20:11
Re: Úspěch zaručen
Neviem presne aký je servisný interval pri tomto motore ale predpokladám že rok/15 000 km a ak to tak je mohli ešte napísať čo stála servisná prehliadka.Píšem to preto lebo kolega pri i 20 atmo 1.2 75 k sa pod 200 € nedostal a to sa mi zdá dosť drahé oproti druhému kolegovi ktorý má Corollu sedan 1.6 atmo a ten platí okolo 140 €. Ináč pomer cena/hodnota pre bežného motoristu ktorý nebaží po pružnom zrýchlení je toto momentálne najlepšia ponuka na trhu.Zaujmavé že ten istý motor neponúka aj Kia.
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2022 20:37
Re: Úspěch zaručen
Suhlas... presne to som zabudol spomenut... ze kia ceed tento motor pritom neponuka... rovnako by sa mi tato 1,5ka pacila v i20 ci v bayone... ktovie preco ho ma len i30... ale bohudik ze je aspon v i30...

Mal som teraz pred dvoma tyzdnami prehliadku po dalsom roku... ( 5 rocne auto ) 36 500km... bezna prehliadka plus akurat vymena brzdovej kvapaliny ... prvykrat ju menili po 3 rokoch....( olej mi teraz nemenili... mam s nim od minulorocnej prehliadky len 6000km ...takze vymeni sa az pri dalsej prehliadke... interval je tu 2roky/30tisic km... nic neklepe nebucha... auto tip top spokojnost... Suma sumarum zaplatil som 120 eur... zatial teda lahoda pohoda... da sa to... skor ma stve cena benzinu..... pred rokom som natankoval za 20 eur 16 litrov... vcera na tej istej pumpe na sidlisku uz len 13.... zacina to byt v tomto blbe kam to speje .... este ze toho vela nenajazdim... dokonca za posledne dva roky to bolo este menej ako som bol zvyknuty ( aj korona samozrejme co to ovplyvnila plus manzelka je doma na materskej ... posledny rok sotva 6000km ).... takze urcite nejake asx s dvojlitrom a spotrebou 8L s lahkou nohou nemam uz v plane riesit ak to takto pojde s cenou benzinu aj nadalej do r... ( polo jazdi za 6 priemer... okrsky 5L ) .. a tato i30 ma nakoniec aj celkom fajn spotrebu... bude to este zaujimave... corsa? I30 bayon.. scala? Cas ukaze
Avatar - Anonym
30. 1. 2022 21:20
Re: Úspěch zaručen
musim uznat, ze 81kw 3valec co ponuka VW group je asi to najlepsie na spotrebu.
Avatar - MS-sport
31. 1. 2022 08:24
Re: Úspěch zaručen
ale životnost bude na úrovni čínské dětské hračky :-!
31. 1. 2022 16:04
Re: Úspěch zaručen
Bohužel spotřeba je pouze jedna část celku. Důležitá je cena servisu, dílů a další výdaje jako například výměna drahé baterie zničené inteligentním dobíjením, čištění zaneseného sání atd.
U VW ještě každých 5 tisíc rozvodový řetěz...
31. 1. 2022 07:25
Re: Úspěch zaručen
Jestli by jsi uvažoval o Bayonu, tak ztrácíš možnost navždy relevantně diskutovat otázky designu aut. :D
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 07:28
Re: Úspěch zaručen
:-[] :-[]

Já myslím, že se už odstřihl dávno, když chtěl ASX :D
31. 1. 2022 07:33
Re: Úspěch zaručen
To je oproti Bayonu ještě krasavec! ;-)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 07:48
Re: Úspěch zaručen
No, akorát se z krásy moc nepokocháš, když jedeš rozbitou okreskou, to je paráda :D Třeba ten Bayon bude lepší :D
31. 1. 2022 11:34
Re: Úspěch zaručen
Bayon vraj jazdí celkom slušne. Ale ten dizajn j fakt hrozný.
Avatar - wakantanka
31. 1. 2022 17:29
Re: Re: Úspěch zaručen
Mno, byť tebou tak premýšľam na pár rokov dopredu a ak i30 rovno vezmem kombíka. Ľahko sa môže stať, že sa ako rodina rozrastiete a potom sa do HB už nezmestíte.
Avatar - Anonym
30. 1. 2022 21:18
Re: Úspěch zaručen
u H/K to velmi zavisi ze v ktorom servise si davas robit garancku. V BA extremne draho, mimo mesta priemer. Kia same shit. Toyota garancky su ovela lacnejsie, dokonca sa daju stiahnut z netu ceny pre jednotlive ukony. Za mna Kia nikdy viac, a v lete sa jej budem zbavovat (po 2rokoch).
30. 1. 2022 23:38
Re: Úspěch zaručen
Ale nemôže. Síce veľký, ale nízky placatý kufor je na prd. Fabia v kombíku mala celkom iné proporcie a kufor výrazne lepšie využiteľný. A to nemám škodovky zrovna v obľube.
S týmto motorom je to auto leda pre dôchodcu, ale zas na čo by dôchodcovi bol štyriapolmetrový kombík... Žiadne terno, len nepraktický batoh na kolesách pre nenáročných.
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2022 05:47
Re: Úspěch zaručen
Naopak, věcí do kufru se ukládají a ne vrství. A na dovču sundáš plato.
31. 1. 2022 11:35
Re: Úspěch zaručen
Tak tam skús napchať bicykel, kočík alebo niečo objemnejšieho. Nie že by väčšia dĺžka kufru bola zlá, tiež poteší, ale plochý kufor je na prd.
Avatar - iudex
31. 1. 2022 12:58
Re: Úspěch zaručen
To máš síce pravdu, ale tu bola debata Fabia kombi vs i30 kombi. A o bicykli so Fabii môžeš iba snívať.
31. 1. 2022 15:48
Re: Úspěch zaručen
Hele do I30 das jízdní kolo úplně v pohodě a to i s přihrádkama..
31. 1. 2022 08:15
Re: Úspěch zaručen
Delší mělký kufr je lepší než krátký hluboký. Alespoň pro mě. Hlavně ty věci jsou pak lépe přístupné, nemusejí se dávat na sebe. Však víme o co se jedná, když se na cestě na dovolenou manželka vzpomene, že v nějaké tašce má kosmetickou taštičku a člověk musí všechno vytahovat, aby se dostal do nejspodnější tašky. A taky se tam vejdou delší věci bez nutnosti sklápět opěradlo.
31. 1. 2022 08:57
Re: Úspěch zaručen
A to je len jedna z výhod. Ďalšie dlhá ložná plocha po sklopení sedadiel, takže z toho môže byť občas sťahovák, alebo môžeš naložiť bike bez rozoberania.
31. 1. 2022 11:37
Re: Úspěch zaručen
Pokiaľ je kufor nízky, tak máš s objemnejším nákladom problém. jeden bicykel naložíš, dve už možno s problémami, tri asi nie. Výška je v takom prípade dosť zásadný parameter.
31. 1. 2022 18:37
Re: Úspěch zaručen
Poznám ľudí čo si hádžu do kufra bike, keď sa chcú dostať napríklad na kraj lesa. Ja som si bike brával na niektoré slúžobky. Niekedy idú dvaja s dvomi bicyklami. Ale asi nebude veľa ľudí ktorý v dvojici berú na dovolenku tri a viac bicyklov. Okrem toho dostať tri bicykle do krátkeho kombíku ako Fábia bude asi tiež slušný tetris.
31. 1. 2022 09:57
Re: Úspěch zaručen
Tohle nesmíte napsat, tady se přísahá na svaté Háčko. Ano, taky nemám moc v oblibě Škodovky, ale proto, že mě neoslovuje současný design. Jenže! Jak píšete, Škoda Fabia kombi za stejnou cenu má daleko lépe využitelný kufr (i méně vylhané litry), lepší podvozek, daleko lepší motory a je lépe odhlučněná.
31. 1. 2022 10:29
Re: Úspěch zaručen
Tak teď jsem se vážně pobavil s tím lepším podvozkem a že má lepší motory ...právě škodovka je specialista na vylhané litry.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 10:47
Re: Úspěch zaručen
Fabia Combi nemá motory, Fabia Combi má motor ;-)
1.0TGDI dlouho neplatil za povedenou jednotku, ale inovovaná verze v posledních testech vypadá líp...
31. 1. 2022 11:37
Re: Úspěch zaručen
Ano - 1.0 tgdi se mi treba proti 1.0 ecoboostu fakt moc povedená nepřišla,osobně bych nechtěl ani tuhle testovanou 1.5 ( ale chápu, případné kupce ) Za sebe byl nejlepší 1.4 tgdi a nebo teď 1.5 tgdi. Fábia je prostě jiná třída a nějak nevím, poč sem tuhle "modlu" někdo tahá :-)
Avatar - Emel
1. 2. 2022 10:16
Re: Úspěch zaručen
Je to za podobné peníze (cca. 400) podobná užitná hodnota (ve smyslu vejdu se do toho s tou "typickou" rodinou 2+2)... takže asi poměrně časté nákupní dilema. No, já bych moc velké dilema neměl.
31. 1. 2022 11:39
Re: Úspěch zaručen
S tými "vylhanými" litrami by som bol práve u Škody opatrný, tá je na to naopak expert. Plochý kufor s veľkou plochou sa občas hodí, ale lepšie využijem kubickejší tvar ako placku.
30. 1. 2022 19:45
A co redaktoři?
V SM píší: hluk od motoru, hluk od kol, mělký kufr, tudíž špatná využitelnost těch 602 litrů. Linej motor, vlečka vzadu, kdy při naložení klesne záď až k zemi a vůz se houpe jak bárka na moři (Vaculík). Hacko prostě nezklamalo. Je přesně takové, jaké je. Auto mnoha kompromisů. Zlatý Tipo.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - MS-sport
30. 1. 2022 20:07
Re: A co redaktoři?
1,4i atmosféra taky nejede....
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 20:53
Re: A co redaktoři?
Ano. Tipo vůbec není kompromis :yes: :yes: A za tu cenu za jakou se prodává je to vyložený prodejní hit...
Avatar - Wolfsteen
31. 1. 2022 07:22
Re: A co redaktoři?
A proto v Tipu nikdo nejezdí. Tohle auto na silnici téměř nevidět na rozdíl od i30 :D
31. 1. 2022 09:47
A nebude
to tím, že se Hyundai vyrábí u nás a tou medialni masirkou spojenou s tím, že i vy tady velebíte Háčko jako nejlepší auto pod sluncem? Zajeďte si do Itálie, uvidíte, kolik tam jezdí Háček a kolik Efek. Háčka jsem tam za dva týdny dovolené spočítal na jedné ruce. Hyundai i30 je naprosto průměrný vůz, stejně jako Tipo, které je ale lépe odhlučněno, má lepší podvozek, spolehlivější motory a je prostornější.
31. 1. 2022 11:43
Re: A nebude
Jen momentálně ma tipo jen 1.0 s divokym výkonem 100 koni..to je fakt terno. Motory jsou práve slabina po celou dobu.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 11:49
Re: A nebude
Dokud tam byl 1.4T-Jet, tak to byla docela zajímavá varianta... výkonem teda taky neoslnila, ale intuitivně je mi taková motorizace sympatická.
31. 1. 2022 14:56
Reálně
je slabina 1.0 t -gdi. Litr od Fiatu je v praxi daleko lepším motorem. Méně žere, má daleko lepší kulturu chodu a pružnost. A i redaktori SM vi, že nejsou koně jako koně. Ti korejští bývají vždy takoví užraní a zdechlí.
31. 1. 2022 15:55
Re: Reálně
Hele ten 1.0 u Fiatu jsem nejel, ale když jdem sháněl auto, tak se mi Tipo libilo ve verzi 1.4 t jet..ale proste proti 1.4 tgdi je to horsi- je mnohem hlučnější, užranéjší. Tam ma 1.4. Tgdi určite rozdíl třídy a jestli tvrdíš opak, tak jsi ty auta nejel, nebo lžeš sám sobě. Fiat není špatný, ale proti I30 moc výhod nemá.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2022 21:12
Re: A co redaktoři?
Ten mělký kufr je opravdu chyba, přitom je to dáno témi zbytečně velkými boxy pod podlážkou. Když jsem to po týdnu ježdění vracel prodejci, tak jsem jim to vytýkal, že se mi tam nevleze složený kočárek, že musím sundávat kolečka, přitom do jedničkové fabie combi se vleze, ať si takového kombíka strčí někam
Avatar - Emel
30. 1. 2022 23:19
Re: A co redaktoři?
Bez mildu 54cm pod roletkou, s mildem 43...
Avatar - Mokrous
31. 1. 2022 13:22
Re: A co redaktoři?
Vážně 54 cm??? To je už solidní hloubka. To se mi teda nezdálo, když jsem byl naposledy obhlížet CEED/i30. Přišlo mi právě, že je to hrozně mělké a schránky jsou zbytečné.
No dnes mě štve i mělkost kufru v Passatu Variant s podlahou v horní poloze.
A dolů to zase dostane člověk jen, když vyndá rezervu a nářadí. Tohle tam nějakej blb zase parádně domyslel. Přitom chybí asi jen 2 cm... To by byla asi fuška udělat ty úchyty jinak.
31. 1. 2022 00:53
Re: A co redaktoři?
Osobně ty boxy považuju za parádně řešene - mnohem lépší než u koncernu nebo u fordu. A pokud vím, tak kdo je nechtěl, mohl je vyndat, nebo vúbec nekupovat a prostor je pak větší.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 09:12
Re: A co redaktoři?
Když jedu na dovolenou, tak je mi to víceméně jedno... klidně zaplním boxy a pak ten hlavní prostor.
Horší je to co píše Ronault... kočárek, nebo jiné velké věci... nakonec i na ty lyžovačky jsou ty boxy dost k ničemu. Těch 43cm u mildhybridu je už extrém.
Díval jsem se do ceníků a mám pocit, že to bez toho koupit nejde.
31. 1. 2022 09:52
Re: A co redaktoři?
Není to pravda, dá se to specifikovat při objednání. Ne u toho MHEV, ale u 1.0 T-Gdi jsem si mohl vybrat. A taky se to dvojitý dno dá samozřejmě celkem snadno vyndat, jen člověk v ceně nedostane koberec.
31. 1. 2022 10:36
Re: A co redaktoři?
Jak je to teď u MHEV nevím, ale u naší 1.4 tgdi úložné prostory mám a kočárek se tam vlezl úplně v pohodě. Každopádně měl jsem pújčenou v servisu verzi bez podlážky a prostor je hodně větší, jen já osobně bych to nechtěl protože pak není po složení sedaček rovná podlaha. Kdo ale potřebuje stěhovák, tak asi najde vhodnéjší auto, než je I30.
Avatar - Anonym
30. 1. 2022 21:22
Re: A co redaktoři?
ja osobne sa tesim na novu 1.5t v Tipe.
Avatar - MS-sport
31. 1. 2022 08:26
Re: A co redaktoři?
to by mohla být cesta z lesa ven..... :-! :yes:
31. 1. 2022 10:53
Re: A co redaktoři?
Jenže podle posledních indicií bude motor 1.5 Firefly vyráběn jako Mild-hybrid s dvouspojkovou převodovkou. To vyžene cenu Tipa do výšin. Kdo si koupí Tipo za cca 550 tisíc?
31. 1. 2022 08:59
Re: A co redaktoři?
Kombík má pokiaľ viem aj s najslabším motorom vzadu viacprvok.
31. 1. 2022 09:50
Re: A co redaktoři?
Po spustení predaja FL to tak nebolo. Tak neviem či bola chyba v špecifikácii, alebo to postupne osekávajú.
31. 1. 2022 09:53
Re: A co redaktoři?
Viceprvek má jen 1.5 MHEV
Avatar - iudex
31. 1. 2022 13:02
Re: A co redaktoři?
Osekali to potichu. Holt aj toto sa naučili od VW. ;-\
30. 1. 2022 20:21
tvl
A ja si to chtel za 500 koupit.
Rozbalit vlákno
6
30. 1. 2022 20:50
Re: tvl
proc za 500 kdyz stoji 385?
Avatar - woody-alien
30. 1. 2022 21:59
Re: tvl
Třeba proto, že nechce jezdit v autě, které nemá ani výškově stavitelnou sedačku řidiče ? Je pravda, že paket Plus je za babku, ale je to nutnost. Takže když už, tak minimálně 395t, ale pořád to máš na 15" plecháčích, bez parkovacích senzorů, se švihadlama vzadu, gumovým volantem a okouzlujícím displejem. http://d19-a.sdn.cz/…gU_T/z9wBRx.jpeg?…

Testované auto je za 500, ačkoliv je tam teda tažné. Mno, za mě nějaké rozumné šetření začíná u Family Comfort za 425. Nic pod tím nemá cenu. A i tak ti pořád zůstává uřvaná nejedoucí zdechlina a dobrodružná jízda s nákladem jako bonus. Tím neříkám, že by se to nedalo, ale je třeba se pravdě podívat do očí.
Avatar - Emel
30. 1. 2022 23:19
Re: tvl
Úplně zvlčili, tam je snad 10 výbavových stupňů v konfigurátoru :-)
Family Smart je za 470t kombík a už tam jsou BiLed a autoklima a tak...
A navíc... kdo by nechtěl zažít nějaké to dobrodružství...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 07:31
Re: tvl
Asi se chtějí zavděčit zdejším testum :D

Tady přeci bývalo zvykem, že koncernová auta dostávala pul hvězdy navíc a malé významné plus za to, že i když testovaný kousek neměl určitou výbavu, můžeš si ho nakonfigurovat jak je libo... takže hyundai jde VW po krku pořád ! :D
31. 1. 2022 07:34
Re: tvl
No, ale tady jsou výbavy v zásadě pevné a jen pakety ne? ;-)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 07:49
Re: tvl
Popravdě to byl jen vtip, nezkoumal jsem to :D
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 20:51
Piha na kráse tady je
Divím se, že SM ani ACZ neví, že tenhle motor přinejmenším z počátku výroby měl docela závažný problém který se řešil a nebyl jen tak. U zánovní vozů a netýkalo se to jen jed oho kusů se objevily problémy. Pokud si pamatuji správně tak se to týkalo emisniho systému vozidla.

A otázkou je také elektronická spojka, která má také životnost neodzkoušenou. A uživatelsky údajně příjemná taky není. Dost mě mrzí že jsem s tím ještě nejel.

Nicméně jako celek a s ohledem na to co předvádí dnešní autoprůmysl? Ano, smekám a posílám pozdrav do Nošovic :yes: :yes: :yes: Kdo by to byl před pár lety řekl, že tohle dnes napíšu. Hyundai zachraňuje české domácí zákazníky, zatímco mateřská Škoda typického českého rodinného zákazníka bez skrupulí vyhodila otevřeným oknem.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2022 22:58
Re: Piha na kráse tady je
Počkat, elektrickou spojku mají přece mildhybridní motorizace ne? A při krátkém svezení jsem s ní neměl problém, jen jsem teda kdoví proč nemohl nastartovat.
31. 1. 2022 08:21
Re: Piha na kráse tady je
Proto bych nikdy nekoupil auto ze začátku výroby. Však víme, jak nedotažená auta pouští koncern začátku výroby. Základem je počkat min. 1 rok, než se vyladí dětské nemoci.
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 11:41
Re: Piha na kráse tady je
To je asi nejdulezitejsi informace z cele diskuze. Neni treba spechat a mit novinku hned.
Avatar - Dzakobo
30. 1. 2022 21:10
Jsem šťastný jako blecha
Že jsem před necelým 1,5 rokem koupil své současné (ojeté) auto - za poloviční cenu oproti této i30... Musím zaťukat - zatím bez závad, výkonné dostatečně, tiché i při 180 km/h, citlivost na boční vítr malá... Sice nejezdí tak úsporně, ale pneu i zimní mám o 1 cm širší (215 mm), takže - bravo Ford! :D
Tohle mi přijde jako krok zpět, anebo auto do města a "kolem komína". Asi i můj předchozí vůz (Elantra 1.6i) byl živější (146 Nm už ve 3000 ot./min.) - a taky to moc nejelo, kór v létě s klimou... Ale aspoň byla tichá i na dálnici, min. do 140 - 150 km/h, ale kvůli měkkému odpružení citlivá na boční vítr.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 02:51
Re: Jsem šťastný jako blecha
Srovnej se stejne starou ojetinou of H. Bude vyrazne levnejsi?
Pred 15lety byly 1.4-1.6 standardni kubatury, ktere se za 12-14 vterin rozjely na 100kmh a pokracovaly az do 180-190kmh. Jezdilo se s nima bezne.
Vsichni nejsou zavodnici. Na jizdy po meste 1.5 neprimovstrik ideal.
31. 1. 2022 08:24
Re: Jsem šťastný jako blecha
To aute je hlučné k kontexte dnešnej doby a konkurencie. Oproti starej Elantre je to o dve triedy lepšie. Faktom je len to, že sú dnešné atmosféry letargickejšie voči starším emisne nepriškrteným. Ale Hyundai ma v ponuke aj moderné turbá. Tento motor je tam skôr pre staromilcov.
31. 1. 2022 10:22
Re: Jsem šťastný jako blecha
Redaktoři SM píší: Línějších 110 koní jsme nepoznali. Auto hlučné od kol, ale to za tu cenu čekají (bohužel klasika u Korejců a Japonců, na odhlučnění zvysoka kálí).. Co ale nečekají, je ten hluk od motoru od 110 výše. Ve 130 nejhorší. Takže si to shrňme,co říkají. Hlučné auto od kol. Na dálnici hlučné i od motoru. Vzadu odskakující vlečka a měkké tak, že se kývá jako loď. Když je naložené, tak nejen, že nejede, ale i leží na zadku. Krásná vizitka pro tento zde mnohými vzývaný vůz.
31. 1. 2022 11:03
Re: Jsem šťastný jako blecha
Ono je to dost subjektivní. Redaktoři zhýčkaní drahými auty nabitými příplatkovými výbavami až po strop, které by si ze svého redkatorského platu nikdy nemohli dovolit, vs. průměrný český zákazník, který si nechává auto 10 let.
Ono třeba jedničková Fabia Combi taky tahala záď po zemi a 65koňové HTP bylo rádo, že vyjelo kopec (nemluvě o 55 koňové verzi, kterou se Škodovka styděla dát do oficiálních ceníků Combi).
Jako jo, taky bych si to nekoupil, jezdím hodně po dálnici a patnáctistovka je prostě v dnešním provozu málo. Ale vidím docela velkou cílovou skupinu těch, co prostě chtějí auto na převážěn kratší trasy a neřeší až tak moc výkon, jízdní vlastnosti a tak. Dovolenou jednou za rok přežijí.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 11:42
Re: Jsem šťastný jako blecha
Za ty peníze je to pořád dobrá koupě.
Teď je ale v akci 1.0TGDI za stejnou cenu jako ta 1.5i... a je otázka, jestli je ta "staromilská opatrnost" na místě... ono spolehlivost té 1.5 taky není neprůstřelná. Kdybych potřeboval koupit auto pro rodinu za těch 430 takhle od stolu, tak bych objednal to turbo.
31. 1. 2022 11:57
Re: Jsem šťastný jako blecha
Osobně už bych taky na běžné ježdění auto bez turba nechtěl.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 12:04
Re: Jsem šťastný jako blecha
Vzal bych na milost:
- 1.5 v Yarisu, na městský auto musí 1.5 atmosféra v pohodě stačit
- 2.0G v Mazdě 3
- 4.0 V12 v T.33 :-D
Avatar - iudex
31. 1. 2022 12:54
Re: Jsem šťastný jako blecha
Ešte atmo 2,5G v Mazde 6 je v pohode. Asi najvýkonnejšia nešportová atmosféra.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 13:25
Re: Jsem šťastný jako blecha
Ale jo, našel bych těch příkladů ještě víc... u Lexusu, u sporťáků od MX-5 po Mustanga, nějaké další velkoobjemové ameriky třeba... a konec konců, v autě typu Up! nebo Aygo bych třeba kousnul i ten atmolitr.
Avatar - Ada je zase tady
30. 7. 2022 23:21
Re: Jsem šťastný jako blecha
Do auta patří diesel :yes:
31. 1. 2022 13:06
Re: Jsem šťastný jako blecha
Minulý rok ta 1.5i v akčních cenících nebyla a vycházela tak dokonce dráž než to litrové turbo.
A co se týče spolehlivosti, zážehové motory pro evropský trh měl H/K problémové už dříve, takže obezřetnost je určitě na místě. Ale zase mají dlouhé záruky a staví se k tomu většinou čelem.
BTW Kupovat dnes auto bych nechtěl :-) Vše míří opačným směrem, než bych si představoval.
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 13:18
Re: Jsem šťastný jako blecha
Je to velmi subjektivni. Pred lety jsem si pujcil na prevoz veci opel combo s motorem 1.9D (zadny turbo) a na dalnici to v pohode udrzelo 130kmh. Takze jsme zhyckani.
31. 1. 2022 15:03
Kacířsky
řeknu, že pro takové lidi, co jezdí většinou ve městě, je daleko lepší a ekonomičtější volbou jezdit ojetinou a na dovolenou si půjčit dieselovou Octavii (příklad nejběžnějšího vozu v půjčovnách). Koupit si totiž auto, se kterým se budu trápit právě tisícikilometrovou cestou na dovolenou a zpět, plus pokaždé, kdy pojedu po dálnici, to raději na posouvání po městě a okolí 15 let starého Golfa v kombíku a ušetřit 400 tis. Nikdo z vás by nechtěl v roce 2022 jet 10 hodin ve voze, kterej hučí jak tank, to se klidně vsadím.
31. 1. 2022 15:20
Re: Kacířsky
Čistě matematicky vyjde ojetina skoro vždycky ekonomicky výhodněji.
Avatar - wakantanka
31. 1. 2022 17:40
Re: Kacířsky
No, ale čiste teoreticky, ak to bude hučať pri 130 až moc, tak ten človek proste uberie, proste ide na dovolenku a či tam príde o pol hodiny skôr ho nespasí, zvlášť ak tých všetkých čo ho cestou predbehli dobehne zase na hranici či mýtnici :)
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 21:05
Re: Kacířsky
To neprijemne huceni u i30 se objevuje okolo rychlosti 130kmh nebo od 130 a vyse?
Ja jen, ze vetsinou jedu po dalnici 140 tacho, coz mi dela nejakych 134kmh realnych.
31. 1. 2022 21:41
Re: Kacířsky
Jezdím s krátkou a hluk na dálnici žádný problém. Při žádné rychlosti, ani kolem 130. Takže bych doporučil si to sám projet a poslechnout.
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 22:08
Re: Kacířsky
I30 s motorem 1.5atmo?
31. 1. 2022 22:28
Re: Kacířsky
Ano. Schválně jsem to po posledním článku projížděl a kolem 130 se vůbec nic neděje. Spekulovalo se tady, že by za tím mohl být výfuk kombíku, ale nevím. V kombíku jsem jel jen kdysi na předváděčce a hluk taky nezaznamenal. Mám najeto 30 tisíc a jestli je tam hluk, tak při akceleraci do otáček. Určitě ne na dálnici, tam to ševelí, a to jsem na pazvuky dost citlivý.
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 23:18
Re: Kacířsky
Po 30.000 km lze udelat slusne zavery o tom, jak auto jezdi. Takze to zni velmi pozitivne.
2. 2. 2022 13:43
Re: Kacířsky
to jsou rady. A když bude podvozek hucet od stovky, tak pojedu prece na dalnici devadesat, zadnej spech. Hele, takový argumentace neberu. Takový auto je jednoduse v porovnani s ostanimi spatny auto a ne ze ne.
Avatar - Ada je zase tady
30. 7. 2022 23:17
Bída s nouzí
Slaboučký motorček jak ze sekačky na trávu. Pod kapotu auta patří diesel! :D
Rozbalit vlákno
0