Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Nenáročný dělník dře, co stačí

Petr Slováček Petr Slováček 30. 1. 2022 • 18:41
76
91
Zobrazit náhledy (76)
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit. Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách. Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral. Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia. Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Kombi pojme vzadu tři děti ve vajíčku, na podsedáku a v sedačce. Jenže každé poutání představuje kvůli ztíženému přístupu ke sponám pásů horor. Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Chválíme, že je Hyundai i30 jedním z nemnoha aut, kde se hadicí vysavače pohodlně dostanete i do prostoru mezi spodní hranou sedačky a sloupkem B Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Pneumatiky Nokian WR jsou možná slabší na břečce, zato na ujezděném sněhu jsme se s nimi vyhrabali až ke sjezdovce Využitelnost kufru citelně zmenšují zasahující podběhy zadních kol, kapsy za nimi se při balení na dovolenou báječně hodí na balíky PET láhví Spotřeba během testu

Během více než půlročního soužití s levným kombi Hyundai i30 jsme najeli 17.500 km. Občas sice láteříme na slabý výkon a hluk atmosféricky plněného motoru, ale třicítku s ním hodnotíme jako jedno z posledních normálních aut ke koupi.

S tím, jak poslední dobou auta zdražují, vzdaluje se většině Čechů pořízení nového rodinného vozu. I náš redakční kombík během sedmi měsíců zdražil včetně příplatků o nějakých patnáct tisíc korun, ale na trhu je to pořád rekordně malý výkyv. Navíc se na třicítku ani nečeká dlouhé měsíce a po vlastních zkušenostech soudíme, že nenáročným zákazníkům splní veškerou službu.

Sami nemáme problém vyrazit na otočku do Brna, a když vystoupíme, ani nás nebolí záda. Jezdí vlastně úsporně i komfortně, dokonce jsme odvezli na víkendový horský pobyt pět lidí včetně bagáže. Pár výtek už ale taky máme.

Moderní konzervativec

Zajímavostí našeho novinářského kousku a raritou dneška je pohon zážehovým čtyřválcem 1.5 DPI bez přeplňování. Ve světě oturbených tříválců a všemožných mild-hybridů to lehce zavání historií. Přitom jde o veskrze moderní motor, zato s nepřímým vstřikováním. A oněch vstřikovačů je dokonce osm. Lze oprávněně očekávat, že šikovně navržený agregát nebude trpět nadměrným karbonováním ani ředěním oleje při jízdě na krátké vzdálenosti jako přímovstřikové motory.

Takže pro takové to rodinné popojíždění domov-školka nebo návštěvy doktor-supermarket je doslova ideální. Celková spotřeba nám zatím vychází na 6,5 litru, což je vzhledem k použití dálnice-Praha přímo skvělé. Na vedlejších silnicích, kde se kombíku líbí jednoznačně nejvíc, pak spotřeba stabilně klesá pod šest litrů.

Svět motorů 04/2022 Svět motorů 04/2022

 

Ztichl, ale ne moc

Po ujetí prvních pěti tisíc kilometrů jsme pozorovali snížení spotřeby a o něco taky hluku. Ten je citelnou slabinou atmosféricky plněného motoru. Hlučnost roste od 110 km/h, zejména při 130 km/h je vyloženě otravná. Monotónní dunění dlouhodobě málokdo akceptuje, takže jezdíme po dálnici obvykle do 125 km/h, kdy se to ještě dá vydržet.

Pokud se vůz naloží čtyřmi dospělými, beztak o mnoho rychleji nejede. Patnáctistovka se totiž o svůj výkon dělí opravdu vlažně. Při snaze o předjíždění bohužel moc nepomáhá ani podřazování, protože výkonu není víc ani ve vyšších otáčkách. Základní patnáctistovka holt není motor pro závodníky. Jak výstižně zhodnotil Martin Vaculík v technickém speciálu Světa motorů, v horských zatáčkách i dvojka váhá, zda vůbec pojede dopředu.

Papírově vypadá 81 kW slibně, v reálu jsou ale ředěné. Zato se nemusíme trápit s častým řazením, motor vyniká pružností a pobere i pětku v padesátce. Pokud bychom se nevydávali tak často na dálnice, asi by nám nevadil.

Po střechu

Jakmile potlačíme ambice někam spěchat, třicítka je velmi příjemné auto. Měkoučké sedačky posádku obejmou a komfortní podvozek uklimbá. Jeho nevýhodou je pokles kufru při plném zatížení, na což auto s vlečenou zadní nápravou reaguje jankovitým chováním za bočního větru. Instinktivně tak každý sundá nohu z plynu.

Receptem na to je zvýšení tlaku pneumatik podle pokynů výrobce ze standardních 2,2 na doporučených 2,75 baru. Ačkoliv se do toho málokomu z uživatelů chce, hyundai na pneumatikách 205/55 R16 si o hru s tlakem vyloženě říká.

Po půlroce hodnotíme třicítku s patnáctistovkou jako normální a jednoduché auto pro nenáročné přesuny. Ačkoliv hlad po pohybu důstojně zasytí, gurmán si na ní nepochutná. Ovšem za ty peníze není co řešit. Vůbec se nedivíme, že jich denně potkáváme na silnicích mraky. Pokud vše půjde podle plánu, na konci ročního testu na počítadle ujetých kilometrů zasvítí 30.000 km. A třeba se objeví i nějaké závady, které se třicítce zatím úplně vyhýbají.

Plusy

  • Výhodná cena
  • Komfortní odpružení
  • Nízká spotřeba paliva
  • Dlouhá záruka

Minusy

  • Slabší zrychlení
  • Nepravidelný světelný kužel LED
  • Nestabilita zatíženého vozu
Základní údaje výrobce
Motor Zážehový atmosférický řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč.
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem 1498 cm3
Výkon 81 kW při 6000 min-1
Točivý moment 144 Nm při 3500 min-1
Pohon předních kol
Převodovka  6° manuální
Nejvyšší rychlost 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,6 s
Spotřeba město/mimo město NEDC 6,9/4,8 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km
Délka x šířka x výška 4585 x 1795 x 1475 mm
Rozvor náprav 2650 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1565/1573 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1281/519 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 600/1200 kg
Objem palivové nádrže 50 l
Standardní pneumatiky 205/55 R16
Objem kufru 602/1650 l
Celková záruka 5 let, 5 let na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Nejlevnější i30 Kombi (1.5/81 kW Start) 384 900 Kč
Testovaný vůz 499 260 Kč (verze Smart 464 990 korun + metalíza 16 900, sada koberců 1630 Kč a tažné zařízení 15 740 Kč)

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ada je zase tady
30. 7. 2022 23:21
Re: Jsem šťastný jako blecha
Do auta patří diesel :yes:
Avatar - Ada je zase tady
30. 7. 2022 23:17
Bída s nouzí
Slaboučký motorček jak ze sekačky na trávu. Pod kapotu auta patří diesel! :D
2. 2. 2022 13:43
Re: Kacířsky
to jsou rady. A když bude podvozek hucet od stovky, tak pojedu prece na dalnici devadesat, zadnej spech. Hele, takový argumentace neberu. Takový auto je jednoduse v porovnani s ostanimi spatny auto a ne ze ne.
Avatar - Emel
1. 2. 2022 10:16
Re: Úspěch zaručen
Je to za podobné peníze (cca. 400) podobná užitná hodnota (ve smyslu vejdu se do toho s tou "typickou" rodinou 2+2)... takže asi poměrně časté nákupní dilema. No, já bych moc velké dilema neměl.
Avatar - Jenik3
31. 1. 2022 23:18
Re: Kacířsky
Po 30.000 km lze udelat slusne zavery o tom, jak auto jezdi. Takze to zni velmi pozitivne.