Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a upoutávka na velký test olejů: Několik měsíců práce právě teď na stáncích!

Technický specialista Martin Vaculík vám v dnešním videu prozradí, proč byste si měli koupit aktuální vydání časopisu Svět motorů.
Zpět na článek
22. 2. 2022 09:51
22. 2. 2022 11:00
22. 2. 2022 13:08
22. 2. 2022 18:57
22. 2. 2022 16:01
22. 2. 2022 11:13
24. 2. 2022 17:49
22. 2. 2022 16:03
23. 2. 2022 14:03
22. 2. 2022 16:52
Avatar - Dzakobo
22. 2. 2022 09:51
Dnes ho vezmu
Např. můj 1.5 ecoboost (čtyřválec) nemá ony rolny, takže tohle je dost důležité téma.
Liju PMO 5W30 - v testu ochrany proti otěru vyšel dost solidně (i oproti jiným "značkovým").
Laickým okem se mi zdá poměrně světlý, tak snad vše OK...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
22. 2. 2022 11:00
Oleje
se mají lít ty, které tam patří dle výrobce, s příhlédnutím na najeté km.

A samozřejmě nedodržovat nesmyslné intervaly výměny, ale ideálně to měnit po každých 10 000 km.
Rozbalit vlákno
3
22. 2. 2022 13:08
Re: Oleje
Samozřejmě. Například do Renaultu patří Elf.
Avatar - xxc
22. 2. 2022 18:57
Re: Oleje
preto mi tam naliali castrol :-)
22. 2. 2022 16:01
Re: Oleje
Leckdy i výrobce doporučuje olej, který se do motoru nehodí. Třeba do HTPéček koncern VW doporučoval stejné oleje jako do ostatních koncernových motorů, ačkoliv HTPéčko narozdíl od těch ostatních nemělo chladič oleje. Long-life oleje pro diesely s filtry pevných částic prohlásil za vhodné i pro starší benzínové atmosféry. Jednou mi to v servise nalili do 2.0 MPI a šlem se pak tvořil nejen na víčku oleje, ale oblepil i měrku, že ani nešla pořádně měřit hladina oleje.
22. 2. 2022 11:13
barrichello
A mam vymenit po prvnich 1000km u noveho? Diky
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barrichello
22. 2. 2022 13:48
Re: barrichello
To je asi zbytečné, ale u auta co je v záběhu třeba po 5 tis to neškodí. Udělat tu první výměnu. Motoru to je prospěje.
22. 2. 2022 14:01
Re: barrichello
Rozhodně bych se nedržel doporučení výrobce nechat ho tam hoblovat 30 tis, ale první výměna po 5-10 tis je myslím pro životnost motoru optimální. Není třeba to zase přehánět a po 1000 km měnit u nového auta olej.
24. 2. 2022 17:49
Re: barrichello
Tak on taky prakticky žádný výrobce nepředepisuje hoblovat někde něco 30tis, to je taková ta novinářská zkratka, těch 17-25tis ve kterých si většin dnešních aut v běžném provozu je ok.

Ale souhlas že proplach nového motoru není nic proti ničemu, že by se dalo říct že to nějak konkrétně prodlouží životnost to ne, ale prospěje, to ano :yes:
22. 2. 2022 16:03
Re: barrichello
To mi přijde zbytečné. Už nemáme 70. léta s tehdejší kvalitou materiálů a olejů. U těch nových motorů leckdy ani nejde poznat, že by se zabíhaly a řídké oleje mažou motor dobře i za studena.
Ale zkrátit první interval, to asi jo.
23. 2. 2022 08:52
Re: barrichello
Tak u toho zabíhajícího auta jde spíš o to, že vlivem záběhu bude v oleji hodně mikročásteček kovů vzniklých ze zabíhání motoru a sedání si jednotlivých komponent, takže je lepší ten první interval zkrátit a dát motoru nový olej. Po zajetí už asi stačí normálně každých 15 tis vyměnit olej a dát tam přiměřeně kvalitní. Spíš než super drahej olej za 1000 korun litr nechat hoblovat 30 tis, tak je lepší dát nějaký běžný olej, který splňuje specifikaci výrobce a měnit ho cca po těch 15 tis. Ony kvalitní oleje nejsou paradoxně vůbec drahý. Jen to chce nenechat se okrást autorizovaným servisem. ;-)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2022 09:44
Re: barrichello
Přesně tak, v tom prvním oleji budou mikročástečky vzniklé tím záběhem. A to se bavíme o autě, co si koupíš nové u dealera a má 50 km.

Všechno ostatní, tj předvádečky nebo ležáky salonů se slevou, kde je na tachu 500 km a víc značně záleží jak s tím byly ty km odjetý, pokud do toho někdo skočil s najetými 90 km a řádně to oroštoval studený, tak tak ten interval 5000 km nebude vůbec od věci. Tam bude totiž těch částeček poněkud více.
23. 2. 2022 12:07
Re: barrichello
Ano souhlasím, ale v zásadě bych, bez ohledu na to jestli kupuješ auto s 50 nebo 500 km (obojí je fungl nové auto), vyměnil olej po 5-10 tis a nečekal do první regulérní výměny.
23. 2. 2022 14:03
Re: barrichello
Jo, obecně souhlas, tento přístup lze uplatnit univezalne. Ale chtěl jsem říct, že ty dnešní motory nemají takový zabeh jako Škoda 1000 MB a motory jsou udělané tak, aby přežily fleetovou službu. Já jsem zabeh vůbec nepoznal, hned při 7 km na tachometru běžel motor tiše a s nízkou spotřebou. V půlce intervalu si měním olej sám a petilitrovka kvalitního oleje stojí jako litr oleje v autorizaku. Hned od začátku jsem dával VW 504.00 ve viskozitni třídě 0W30 a s potěšením jsem zjistil, že koncern VW na tuto viskozitu přešel o dva roky později také 😂
23. 2. 2022 15:12
Re: barrichello
Ano to máš sice pravdu, že jsou motory trochu jiné než v době 1000 MB, ale záběh je pořád nutný, byť to těch 120 tis co je záruka většinou přežije. Já ale očekávám od motoru, že mi vydrží výrazně déle, takže jsem o každý motor vždycky náležitě pečoval a často svá minulá auta prodával s nájezdy kolem 300 tis a motory jim fungovaly bez problémů.
22. 2. 2022 16:52
diky
Diky za info vsem 👍
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2022 17:45
Pěkné, jen ta specifikace
Opravdu velká škoda že se pro porovnání takového rozsahu nevybrala vhodnější specifikace, sice se nás článek snaží na úvod přesvědčit že je správná, ale opak je pravdou - specifikace vytvářená pro čtvrt století staré motory opravdu není zrovna to právé ořechové co většinu zajímá, průměr aut v provozu je 9let a většina masových výrobců používá posledních 15-20let bezpopelné oleje a specifikaci 5w30, takže tam by byl dopad zásadně větší…
Rozbalit vlákno
0