Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a upoutávka na velký test olejů: Několik měsíců práce právě teď na stáncích!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)

Technický specialista Martin Vaculík vám v dnešním videu prozradí, proč byste si měli koupit aktuální vydání časopisu Svět motorů.

„Nakoupili jsme osm olejů dle velmi poptávané specifikace VW 502.00 ve viskozitní třídě SAE 5W-40 a nechali v laboratořích společnosti SGS změřit celou řadu jejich parametrů. Další tři oleje jiných tříd jsme použili pro srovnání. Vznikl materiál, jaký zatím žádný motoristický titul nenabídl,“ láká na nové číslo týdeníku Svět motorů sám Martin Vaculík, jenž v nejnovější upoutávce přiznává, že za bohatými devíti stranami stojí několik měsíců práce.

Přesvědčit se ostatně můžete videem výše. Velký test motorových olejů s překvapivými výsledky najdete v aktuálním čísle časopisu Svět motorů (8/2022), které je od tohoto pondělí na stáncích. A pokud máte svou oblíbenou trafiku z ruky, nezoufejte. Nové číslo si můžete z pohodlí domova objednat na webu iKiosek.cz.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)

Doporučujeme

24. 2. 2022 17:49
Re: barrichello
Tak on taky prakticky žádný výrobce nepředepisuje hoblovat někde něco 30tis, to je taková ta novinářská zkratka, těch 17-25tis ve kterých si většin dnešních aut v běžném provozu je ok.

Ale souhlas že proplach nového motoru není nic proti ničemu, že by se dalo říct že to nějak konkrétně prodlouží životnost to ne, ale prospěje, to ano :yes:
24. 2. 2022 17:45
Pěkné, jen ta specifikace
Opravdu velká škoda že se pro porovnání takového rozsahu nevybrala vhodnější specifikace, sice se nás článek snaží na úvod přesvědčit že je správná, ale opak je pravdou - specifikace vytvářená pro čtvrt století staré motory opravdu není zrovna to právé ořechové co většinu zajímá, průměr aut v provozu je 9let a většina masových výrobců používá posledních 15-20let bezpopelné oleje a specifikaci 5w30, takže tam by byl dopad zásadně větší…
23. 2. 2022 15:12
Re: barrichello
Ano to máš sice pravdu, že jsou motory trochu jiné než v době 1000 MB, ale záběh je pořád nutný, byť to těch 120 tis co je záruka většinou přežije. Já ale očekávám od motoru, že mi vydrží výrazně déle, takže jsem o každý motor vždycky náležitě pečoval a často svá minulá auta prodával s nájezdy kolem 300 tis a motory jim fungovaly bez problémů.
23. 2. 2022 14:03
Re: barrichello
Jo, obecně souhlas, tento přístup lze uplatnit univezalne. Ale chtěl jsem říct, že ty dnešní motory nemají takový zabeh jako Škoda 1000 MB a motory jsou udělané tak, aby přežily fleetovou službu. Já jsem zabeh vůbec nepoznal, hned při 7 km na tachometru běžel motor tiše a s nízkou spotřebou. V půlce intervalu si měním olej sám a petilitrovka kvalitního oleje stojí jako litr oleje v autorizaku. Hned od začátku jsem dával VW 504.00 ve viskozitni třídě 0W30 a s potěšením jsem zjistil, že koncern VW na tuto viskozitu přešel o dva roky později také 😂
23. 2. 2022 12:07
Re: barrichello
Ano souhlasím, ale v zásadě bych, bez ohledu na to jestli kupuješ auto s 50 nebo 500 km (obojí je fungl nové auto), vyměnil olej po 5-10 tis a nečekal do první regulérní výměny.