Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Videotest spotřeby: Škoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD. Kdo je úspornější?

Se Standou jsme znovu vyrazili měřit spotřebu. Tentokrát jsme proti sobě postavili vznětovou klasiku v podobě Škody Koadiaq a hybridního obříka Toyotu Highlander. O překvapení nebyla nouze.
Zpět na článek
11. 3. 2022 08:27
11. 3. 2022 08:36
11. 3. 2022 08:44
11. 3. 2022 08:55
11. 3. 2022 09:00
11. 3. 2022 09:00
11. 3. 2022 09:23
11. 3. 2022 09:54
11. 3. 2022 13:33
11. 3. 2022 10:28
11. 3. 2022 23:44
11. 3. 2022 09:32
11. 3. 2022 09:43
11. 3. 2022 09:57
11. 3. 2022 13:46
11. 3. 2022 11:05
11. 3. 2022 11:03
11. 3. 2022 16:47
11. 3. 2022 17:30
11. 3. 2022 17:48
11. 3. 2022 15:46
11. 3. 2022 16:20
11. 3. 2022 23:43
11. 3. 2022 23:41
12. 3. 2022 09:50
12. 3. 2022 13:48
12. 3. 2022 13:53
12. 3. 2022 14:17
13. 3. 2022 21:40
13. 3. 2022 21:40
13. 3. 2022 22:55
13. 3. 2022 23:06
11. 3. 2022 11:01
11. 3. 2022 11:48
11. 3. 2022 15:47
12. 3. 2022 00:01
12. 3. 2022 19:54
13. 3. 2022 06:13
13. 3. 2022 10:52
13. 3. 2022 17:53
19. 3. 2022 07:55
11. 3. 2022 08:27
3:0
Takže 3:0 pro diesel, lepší spotřeba, lepší dynamika, lepší komfort.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - hugino
11. 3. 2022 08:36
Re: 3:0
4:0 nižšia cena.Toyota je stále o kompromisoch.Musíš opatrne s plynom.Keby išli po dialnici bežných 140-150 km/h tak ten rozdiel v spotrebe by bol ešte väčší.Načo hybrid keď máš stále v ponuke turbo spalováky.PS:Highlander: Tá tyčka pri otváraní kapoty na aute za 1,4 melóna tak to je konečná + žiarovkové blinkre. :-)
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 08:44
Re: 3:0
On ten Kodiaq vyhral i ve meste ? :O To jezdi pod 5 ? Ja jen, ze s HL jsem po Praze jezdil .Nemuzu ted koukat na video
11. 3. 2022 08:55
Re: 3:0
Ne, ve městě to byla remíza. Celková spotřeba město, dálnice, okreska lepší diesel.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 09:00
Re: 3:0
OK, díky, ale to město se mi nezdá po zkušenostech s ostatními 2.0TDI za posledních cca 13 let co jsem je jezdil :)
11. 3. 2022 09:00
Re: 3:0
chrochtání = lepší komfort?
kdyby v testu byl elektromobil napsal bys 3:0 pro elektro, protože má lepší spotřebu, lepší dynamiku a lepší komfort? předpokládám, že by se kritérium změnilo na dojezd:)))
11. 3. 2022 09:23
Re: 3:0
Ano, chrochtání v nízkých otáčkách je příjemnější/komfortnější než zvuk vytočeného nijak zajímavého čtyřválce. A ano, dvoulitrový turbobenzín, který není potřeba vytáčet je příjemnější/komfortnější než dvoulitrový turbodiesel.
A co bych napsal kdyby v testu bylo EV, tak na to si počkej, ale jsi zcela mimo mísu. Srovnání Kodiaqa v dieselu a Enyaqa ti dát mohu hned. Diesel je daleko univerzálnější auto (díky dojezdu, rychlému tankování a daleko hustější síti čerpaček), Kodiaq má daleko lepší ergonomii ovládání (prostě klasika, kde se nemusí základní funkce nastavovat na šmatlacím displeji) a je daleko dynamičtější na dálnici (Enyaq je dynamičtější někam do 130 km/h, pak jej Kodiaq zamázne). Enyaq má daleko lepší odezvu na plyn, lepší jízdní vlastnosti (zadokolka) a je celkově tišší. Takže pokud chceš nějaké skóre, tak třeba 3:3. Nicméně ano, stále bych si vybral diesel, protože ta univerzálnost je pro mě kontumační výhra 5:0 bez ohledu na ostatní kritéria a pro manželku klidně EV, protože její charakter použití sedí na EV a FVE se mi již zaplatila. A co se týče spotřeby, tak moc neumím odpovědět, při jízdě po dálnici a rychlonabíjení leze EV stejně do peněz jako ICE, ten kdo jezdí jenom kolem komína, má rodinný dům a peníze na slušnou FVE tak jezdí "zadarmo", tedy za odpisy z té FVE, ale to je složité počítání, které každému vyjde jinak.
11. 3. 2022 09:54
Re: 3:0
Tak s tím se dá docela souhlasit. Záleží hodně na preferencích každého, ale tvůj postoj beru. Já už benzín používám jen pro zábavu (v autě i na moto), pro dopravu z A do B jsem si zvykl na EV, paradoxně proto, že toho najezdím hodně a ta ekonomika provozu a komfort jsou úplně jinde.
11. 3. 2022 13:33
Re: 3:0
Pořadí je jasný.
1. Benzin
2. Elektro (nebo benzinový hybrid)
3. Plyn
4. Nafta
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:28
Re: 3:0
Jsi zoufalec, zamrzl jsi před 20 lety, wole.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 23:44
Re: 3:0
Tak ta spotřeba je nesmysl tedy.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 09:32
Re: 3:0
Beru... HL je ale přece jen o kus větší auto... a i když ve městě nejezdí za míň, tak mu bude městský provoz vyhovovat víc.
11. 3. 2022 09:43
Re: 3:0
Jo to beru, ale pokud chci převážně městské auto, tak mi dává daleko větší smysl PHEV, třeba Tarraco když zůstanu v mainstreamu, nebo cokoliv z prémie, kde je výběr daleko lepší jsou na příměsto dnes daleko lepší volby v PHEV. A i EV si pro tento účel dovedu představit.
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2022 09:57
Re: 3:0
Třeba u Toyoty je příplatek PHEV 400 t , to v městě neprojezdíš a ještě budeš platit elektriku navíc.
11. 3. 2022 13:46
Re: 3:0
Toyota Highlander - městské auto :D
Avatar - žlababa
11. 3. 2022 11:05
Re: 3:0
Přesně tak, takovéhle srovnání je demagogie s předem jasným vítězem, když hybrid posuzují v o třídu větším autě, o čtvrt metru delším. Pokud by chtěli skutečné porovnání motorizace, bylo by potřeba test stejně velkých aut. Je to úplně stejný fail, jako kdyby to porovnání Kodiaqa udělali s Yarisem, a pak prohlašovali, že diesel žere o 2 litry víc.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:03
Re: 3:0
Na video teď nemám čas, po Praze kodiaq jezdi za 4.5?
Avatar - petr petrumr
11. 3. 2022 16:47
Re: 3:0
škodu kodiag má mistr firmy co snáma spolupracuje a jezdí po městě mezi 8 až12litry/100km. Škodovka měří průtok paliva do čerpadla(CM), kdežto třeba bmw, toyota, citroen vypočítává spotřebu z trysky. U škody proměřuje k dobru počítač o 0,5-0,8l.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 17:30
Re: 3:0
Tu odchylku u koncernu potvrzuji. Podle tankování jsme měli vzdy odchylku kolem 0.5-0.7, a je jedno jestli to je u Passatu nebo Leonu, ale jsou to auta z 2019, u Toyoty jsem na tom opačně, většinou mi ukáže o cca 0.2 vic nez je reálná po natankovani. Třeba teď podle spritmonitoru mám 6.9 a PP mi ukazuje 7.2.
Avatar - petr petrumr
11. 3. 2022 17:48
Re: 3:0
u c-hr podle propočtů tankování-litry mně vždy vyjde co svítí na displeji, mám nastavený po tankování reset, stejně jak u citroena a bmw. U škodovky uplně stejně jak píšeš, možná k 0,8 k dobru auta.
11. 3. 2022 15:46
Re: 3:0
A co další aspekty? Třeba životnost a servisní náklady? Hybrid od Toyoty je naprosto blbuvzdorný, zatímco dieselový Kodiaq si dříve či později vyžádá značné servisní náklady (filtr DPF, vstřikovače, DSG mechatronika) a i během záruky hrozí neplánované návštěvy servisu (čidla močoviny).
Navíc je Highlander o třídu větší auto než Kodiaq, což znamená přirozený handicap z hlediska spotřeby, zejména na dálnici.
Avatar - wakantanka
11. 3. 2022 16:20
Re: 3:0
HL je hádam väčšie auto nie?
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 23:43
Re: 3:0
2 palce dolu :-[] :-[] :-[]
HL je o třídu větší, 25cm delší a cca 250kg těžší. Můj zvážen a přesně 2200kg.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 23:41
Re: 3:0
Spotřeba není lepší, jen na dalnici ma nafta výhodu. A ani tam to není o tolik. Po 27tis km je spotřeba cca takto, Praha 4.5, mezi město 5.5-6 a dalnice 8.2. I podle spritmonitoru ma HL nizsi spotrebu než kodiaq 2.0TDI 147kw.
Až mi ukážeš, jak v Praze s Kodiaqem pojedeš pod 5, tak změním názor.
Dynamicky můžu srovnavat jen s kodiaqem RS ( nevím jestli je to ten samý motor, a tam to bylo do 140 cca na stejno, poté jsem mu lehce začal ujizdet. Samozřejmě omezovač ma HL dřív. No a pak ten komfort. Zatím jsem nejel kodiaq s adaptivnim podovzkem, jen klasiku a adaptiv v superbu a oktavce. A tedy na komfort, a to nemluvím o hluku, tak to se na HL nehrabou ani zdaleka. I Webpaja byl dost překvapen. Možná kodiaq s adaptivem bude na tom lépe, to nemohu porovnat. Takze z vlastni zkusenosti to co pises, tak je spis 1:2 pro hybrid. Ale chápu, že snadněji se hodnotí od klávesnice než pri přímém srovnání. Toyote je vždy možno vytknout milion veci, ve kterých je škoda, nebo i jiná konkurence lepší, I o parník, ale to co jsi napsal je nesmysl.
12. 3. 2022 09:50
Re: 3:0
A teď nám ještě prozraď v kterém paralelním vesmíru jsi ujížděl tomu Kodiaqu RS.
https://zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
Ty spotřeby jsem neměřil já, ale redakce a já nemám důvod jim nevěřit a věřit zaslepenému anonymovi, který patrně vlastní hybrid a který má nutkavou potřebu obhajovat svou garáž v každé diskuzi a za každou cenu. Moc nerozumím tomu, proč lezeš na server, kde podle tebe neumí redaktoři změřit ani spotřebu dvou aut nebo porovnat jejich komfort, to je nějaká forma masochismu?
Avatar - Mikesus
12. 3. 2022 13:48
Re: 3:0
Jsi fakt ubohý. Dáváš pořád info z zpfers a pořád jsi nevysvětlil, jak tam dosáhli akcelerace u camry hybrid 0-200, kdyz ma omezovač na 180. Jdi už někam s těmi výmysly.

https://zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…


Ja nemám potřebu si nic obhajovat, narozdil od tvého smradlaveho dieselu u tebe, že? A kopeš kolem sebe s nesmysly. HL je možno vytknout milion veci, ale spotřeba, komfort a v porovnani s tímhle ani dynamika. Evidentne narozdil od tebe mám zkušenosti s více auty. Ale opice je opice, co dodat. Už jsi zvládl tech 4.5 s kodiaqem po Praze?
Kolik jsi najel s hybridem, kolik s highlanderem a kolik s dieslem a kolik kodiaqem?

Ja mam s HL kolem 29tis, s hybridem kolem 250tis, s dieselem taktéž kolem 250tis a kodiaqem 20tis. Co ty, že to můžeš srovnavat?
Lepší je si to vyzkoušet než dělat ze sebe debila, viz to zepfers.

Za kolik jezdíš s kodiaqem po Praze ( centru ) tedy? Jako HL remíza?
https://moje.auto.cz/?…

Jdi si konečně vyzkoušet nějaké auto a třeba ti ho půjčí na víc než 2km kolem dealerstvi.
Avatar - Mikesus
12. 3. 2022 13:53
Re: 3:0
A ještě mi vysvětli jak je možném, že s yarisem jsem byl nad 150 rychlejší než kodiaq RS, který mne nechtěl nechat predjet?

https://zeperfs.com/…uel7647-8761.htm

Kvůli takovým trolům jako jsi ty si budu tyhle nezajímavý záznamy z kamery ukládat. Pak jsem zvědav co budeš mlít potom za blbosti.
Avatar - Mikesus
12. 3. 2022 14:17
Re: 3:0
Jo a ještě mimochodem.. ten zepfers, zde je ukázka, že tam má nepravdivé údaje. Zaměřená dynamika od někoho jiného. VAG tam najednou nemá přidáno a ostatní ubrano. Zepfers už se hodnekrat ukázal jako lživé. Kodiaq najednou na 160 nemá 18,5 ale realnejsich 24,4s. No a najednou je vidět, jak je ve vyšších rychlostech horší, presne jak jsem psal.
https://accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid

https://accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs

Můžeš porovnat v km/h nebo mph.
Je tam i vidět, že právě od těch 140 ma HL navrch.
Chtělo by to trochu víc používat informace než nesmysly typu zepfers.

Až se budeš pouštět do nějakých závěrů, je dobré si to nejdřív sám vyzkoušet, takhle jen ukazuješ, že plácáš zpoza klávesnice bez reálných zkusenosti a srovnani. Ještě dotaz, máš už aspoň řidičák? Nemusíš se stydět jestli ne, pak by to dávalo smysl.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 21:40
Re: 3:0
Kodiaq RS je v testu i tady... 0-160 má naftový 18,2s a benzínový 16,6s.
https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Proč jsi přesvědčený, že accelerationtimes jsou ta správná hodnota?
Avatar - Emel
13. 3. 2022 21:40
Re: 3:0
Kodiaq RS je v testu i tady... 0-160 má naftový 18,2s a benzínový 16,6s....
https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
tady je nafta za 17,5s
https://www.youtube.com/watch?…
Proč jsi přesvědčený, že accelerationtimes jsou ta správná hodnota?
Avatar - Mikesus
13. 3. 2022 22:55
Re: 3:0
Protože jsme měl možnost realne s ním změřit 50-180 vedle sebe. A nad 140 jsem mu začal ujizdet.
To samé srovnání s hybridním yarisem, nad 150 byl yaris o kousek agilnejsi a rychlejší oproti kodiaqu RS, highlandera nestíhá yaris.
Sám bych tomu nevěřil, dokud jsme to nezkusil.
Nicméně dnes už benzínový kodiaq je na tom jinak. Konečně
Avatar - Mikesus
13. 3. 2022 23:06
Re: 3:0
Tak mi prosím ještě vysvětli tech 200km/h u camry.
11. 3. 2022 08:52
Příspěvek podléhá schvalování.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
11. 3. 2022 08:59
Pane Kolmane, mám takový pocit
jako byste s tím hybridem neuměl jezdit:
https://www.youtube.com/watch?…
Nebo proč to video ukazuje diametrálně odlišnou spotřebu od té vaší?
Rozbalit vlákno
24
11. 3. 2022 09:34
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Protože Musí vyhrát škodovka. :-)
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:30
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Tentokrát ne. Hybrid neznamená řešení spotřeby, tady by vyhrál každý diesel.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 10:46
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Nevyhrál

pro srovnání Mondeo MK5 TDCI 180k vs Mondeo MK5 HEV 184k, obojí kombi, obojí automaty - ve městě rozdíl 4 litry (Praha za plného provozu centrum a blízké okolí).

Relevantnější, než naprosto totožná auta jen s jiným pohonem, srovnání nenajdeš.

Jen pro upřesnění, ten hybrid jezdil v tomto plném provozu asi za 4,5-5 na sto.

Ona je totiž městská spotřeba a městská spotřeba - mockrát jsem to tady vysvětloval a dával příklady ze zkušenosti z mnoha aut, ale dnes už na to nemám sílu ;)
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2022 10:54
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Tys jeste nepochopil, ze hluboke presvedceni diskutera obecneho je mnohem pevnejsi, nez tvoje osobni zkusenos podporena daty?
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:08
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Někdy mi příjde, že diskutuji s inteligenty.. nechal jsem se unést. :/ Čest tvrdému jádru :-!
Avatar - Emel
11. 3. 2022 11:08
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
HEV byl taky 4x4?
Možná prostě to TDCI hodně žere.
Ale takhle... já bych si koupil 2.0TSI a to by žralo ještě víc... :-)
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:13
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Nebyl, ale to ti neudělá +4 litry.

Mám naměřeno, že ta čistě městská spotřeba i s 2.0 TDI (Superby, Oktávky - 4x4 i FWD, vše manualy) je 7-9 dle provozu a města (jestli je to kopcovitá Praha, či placka Varšava). Ale v tomto režimu ty Toyoty/Fordy HEV jezdí do 5-5,5 litr i mou nohou. Naposledy jsem byl svědkem, že si ten HL po Praze projel i Pája a ten tu konstatně píše, že s hybridem jezdit neumí - výsledek měl myslím něco přes 4 na s to.

Za 7 čistě po Praze jezdil i muj TDCI EURO4 ve starém Mondeu a ten uměl mimo město jet pod 5.

Jinak já po zajetí přes 100 tisíc km (nyní asi 112) i v tom aktuálním TDCi nemám problém jezdit kolem 5-6-7 (s rakví), takže zas tak extra rozežraný ten motor není.

Omlouvám se všem dieselheadům, ale město - Praha, centrum, semafory, kolony, tam za 5 nepojede žádné takové dvoulitrové TDI. Pak je tu obchvat, jižní spojka, menší provoz, konstatní rychlost - ano, tady se spotřeby přiblíží.

Proto říkám - je město a město.

Jo, tomu 2.0 TSI bych to odpustil, i když s tou cenou paliva.... :-[]
Avatar - Emel
11. 3. 2022 11:32
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
2.0TSI furt žere míň, než 2.0 SIDI
Pokud jedeš přes ucpané centrum, tak je asi dost rozdíl v tom, jestli necháš S&S zapnutý, nebo ho vypneš.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:38
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
2.0 SIDI? To je co?

Spíš ty rozjezdy ti vezmou hodně, stačí, že se rozjíždíš někde do kopce a už to tam skáče, kdežto ten HEV většinou tut operaci udělá na elektromotor. Tam vidím největší rozdíl.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:40
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Tohle nemá smysl. Tady kdakakaji lidi, co s tím v životě nejeli.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:44
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Někteří jo, ale Emela mezi ně rozhodně nepočítám :)
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 17:32
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Jo toho neberu. Jen na mobilu už není vidět strom, tak se to zařadilo no...víš kam
Avatar - Emel
11. 3. 2022 11:49
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Ten dvoulitr od GM co je v Insignii.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:53
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Jo, sry, zase vše neznám :)

No TSI umí jezdit docela úsporně, to vím a nerozporuju. Moje F4R po Praze jezdí kolem 9-11 :D Ale i mimo Prahu, tam je to jedno :D
Avatar - Emel
11. 3. 2022 13:30
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Jo, kolem 9-11 jezdím taky.
Cestou na dovolenou umím i pod 8 (dovolenkové tempo a teplý motor).
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:33
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Paja skončil na 3.1l s highlanderem.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2022 11:37
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Bez uvedeni trasy a venkovnich podminek je to nic nerikajici udaj :)
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:38
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Já za nimi jel za 8,5 tuším :D
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:44
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Tady yje hezká ukázka

HL 7.4
https://www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…

O třídu menší Kodiaq 7.7
https://www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…

A to předpokládám že je převážně nemecko s vyšší rychlosti
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 11:48
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Mne nepřesvědčuj, to město prostě bylo vždy ve prospěch hybridu, ostatní bude dle stylu jízdu. I Corolla jezdila za 13, když chtěla :D
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 12:20
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Vy chlapci, co se oháníte městem, jste k smíchu. Opravdu si myslíte že auta byla vytvořena pro jízdu pouze po městě? :-[] :-[] :-[]
Počítá se součet a ten hraje jasně pro diesely.
S dieselem nemusíte pořád sledovat spotřebu a různě upravovat styl jízdy. Prostě jedete a jste v pohodě, nízké otáčky = motor neslyšet.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 12:23
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Ježiši Wine, to tady přece nikdo neřeší... ty si napsal, že v každém případě je diesel úspornější - není, tak tu nekopej vztekle nožičkama a neměn téma hovoru.....
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 17:33
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Corolla dlouhodobe skončila na 4.5 v kombinaci. Highlander ma po 27tis km průměr 6.9. To na spritmonitoru nemá ani ten kodiaq s "uspornym" diselem.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:39
Re: Pane Kolmane, mám takový pocit
Stejně jako tento test spotřeby. Jelo se ze Strahova, dolu k řece, poté po Žižkově, Karlíně a Starým městě. Vím že svítilo slunce, byla špička, ale teplotu nevím.
11. 3. 2022 09:57
Rozdílná třída
Test je dost zavádějící, Koďour je o třídu menší, nižší, užší to je celkem zákonité že zvláště dálnice dělá velký rozdíl. Ve městě tu spotřebu dělá hodně noha a odhad, to co dosáhli se nejeví moc věrohodně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:05
Re: Rozdílná třída
Dost by mne zajímalo jak s kodiaqem po Praze jezdi se spotřebou 4.5l
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2022 11:14
Re: Rozdílná třída
Ale to pro vysledek testu neni podstatne, staci jen vybrat takovou trasu a zpusob jizdy, aby tam ten diesel proste vysel lip. Cert vem realne zkusenosti majitelu :)
11. 3. 2022 13:10
Re: Rozdílná třída
Právě co jsem koukal i na konkurenční testy, tak ve městě dopadly znatelně lépe. No ale co.
Avatar - Barrichello
11. 3. 2022 09:59
Nafta brzy za 75
6x75=450 Kč

Ono i v reálicích dnešních cen
6x52=312
16x19,20= 307

Je dost blbý jezdit s V8 HEMI co má 400 koní za menší náklady jak se smrdutým sazometem R4 2,0 :-) :-)

Tak užívejte dehtu :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:30
Re: Nafta brzy za 75
Zalez, smrdutej ruskej švábe.
Avatar - Barrichello
11. 3. 2022 12:02
Re: Nafta brzy za 75
Copak, copak , máš trauma že už nafta není vůbec výhodná? :-)
11. 3. 2022 11:14
Re: Nafta brzy za 75
Jj - a rusáci tými svojimi manévrami na Ukrajine už zamorili pol Zemegule!
Avatar - Ji/Ri
11. 3. 2022 15:46
Re: Nafta brzy za 75
Ty jsi takový zajímavý zoufalec... nebo spíš pozér. Přihonívat si nad rusákama, kritizovat zbytek světa, do toho koupit starý americký vehikl a dát ho na plyn. :-[] :-[] :-[] jako máš v té globalizaci celkem jasno. A utěšovat se, že jezdíš za tolik nebo tolik. Ti nevím, mi takoví honiči přijdou směšní. :yes:
Avatar - wakantanka
11. 3. 2022 16:32
Re: Re: Nafta brzy za 75
Dělá machra a hajzl má na zahradě 🙂
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2022 10:01
Politici a sluníčkáři se pokouší měnit vědu,
ale furt je to stejné. Za posledních 30 let se změnilo jen to, že benzíny s turbem jezdí skoro jako diesel a žerou málo, když po nich nic nechceš, ale diesel nežere ani pod zátěží, výfuk čistý, smrad žádný a chrochtání minimální.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:31
Re: Politici a sluníčkáři se pokouší měnit vědu,
Za toto asi moc plusů nedostaneš :-[] :-[] :-[]
11. 3. 2022 12:15
Re: Politici a sluníčkáři se pokouší měnit vědu,
Diesel nežerie ani pod záťažou? To je niečo ako perpetuum mobile, že pri potrebe výkonu ho motor vysaje viac z rovnakého množstva nafty? Na to si ako prišiel?
Avatar - Ji/Ri
11. 3. 2022 15:47
Re: Politici a sluníčkáři se pokouší měnit vědu,
...je obrovský rozdíl benzín pod zátěží a diesel.... nebuď takový křikloun a čti více.
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:01
Highlander
Hoši, budu si muset půjčit a projet ten váš HL. Po Praze jsem mezi 4-5l podle počasí, to se mi s Kodiaqem pod 8l nafty nikdy nepovedlo dostat. A pak ty rány od kol. To dělaly první série hrozně, ale je to pryc, aspoň u mne. Zajímalo by mne jestli to je jen subjektivní, nebo jsou rozdíly i tak. No a vaha, to jste ho nechávali vážit? Já ho zvážil a s plnou nádrží měl rovnych 2200kg. Začínám si říkat, že nižší výbavy mají asi i horší materiály a sw.
Na okreskach s tím jezdim kolem 6, v teple 5.5. Dalnice je uz samozrejme něco jineho a pri tempomatu 140 je Plzeň-Praha a zpět 8.2. Tam je jasné, že diesel bude lepší.
A jako poslední dotaz, dáte vedle sebe 3 dětské sedačky?
Rozbalit vlákno
2
11. 3. 2022 11:48
Re: Highlander
Já mám HL dva měsíce, najeto od té doby 7tkm. Přesedlal jsem z naftové RS octavie, takže se pořád učím, jak na hybrid.
Prahu mám konstantně mezi 5-6 litry. Cca 70% jezdím dálnice, včera Norimberk a zpět, tempomat 130 a spotřeba 7,7. Při přidání na 140 se dostávám na cca 8,5 a 160 je 12.
Hodně dělá vítr a dost velký rozdíl zaznamenávám taky podle změny teplot venku. Každopádně auto moc fajn.
Avatar - Ji/Ri
11. 3. 2022 15:47
Re: Highlander
...hajlendr je pěkný parník :yes:
11. 3. 2022 11:12
neprodejné mastodonty
V době, kdy nafta stojí v průměru přes 49 korun a růst cen nekončí, budou tyto rozežrané mastodonty stejně neprodejné :no: :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2022 11:19
To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
..opisovali sme údaje z palubných prístrojov.
Neviem ako teraz, ale predtým sa v Nemecku napojila externá skalibrovaná nádrž s palivom na systém a bolo to odmerané na ml³ ;-)
Rozbalit vlákno
11
11. 3. 2022 11:47
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
u HL palubní přístroje docela sedí. Odchylka minimální.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 11:51
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Co je to ml³ :-)?
11. 3. 2022 12:17
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
To sa stáva, keď mozog nestíha myslieť tak rýchle ako ruka píše. Existuje na to aj odborný termín, ale už si ho nepamätám. Stáva sa to bežne, vedomosti ani inteligencia na to nemajú vplyv.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 13:25
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Škoda... já čekal nějakou vědeckou revoluci v deváté dimenzi...
Avatar - Ji/Ri
11. 3. 2022 15:48
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
... Emele :yes: :D :D :D krásná Emelovina ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2022 14:51
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Mililitr krychlovy, ne? Je preci rozdil jestli je ta kapka kulata nebo hranata. Kulata ma mensi povrch a tim padem pomalejsi spalovani ;-)
Avatar - Emel
11. 3. 2022 14:58
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Mililitr je centimetr krychlový. Tedy mililitr krychlový je centimetr krychlový na třetí, tj. cm na devátou - těleso v devítirozměrném prostoru, jehož každá strana má jeden centimetr.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2022 15:18
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Koukam, ze pokus o vtip se nezdaril, i pres na mrkajici smajlik. :)

Ja samozrejme vim, ze mililitr je centimetr krychlovy, zakladni fyziku jakz takz zvladam :)
Avatar - Emel
11. 3. 2022 15:26
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Ne, já to chápu, jen dál rozvíjím teorii :-)
11. 3. 2022 15:06
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Kajám sa - mal to byť poctivý mililiter :-|
11. 3. 2022 15:03
Re: To je také testovanie ako u Jožka na dvore!
Jups! Mal to byť mililiter ;-)
Avatar - Tomogo
11. 3. 2022 11:32
A zase ty krabice...
... je mi jasné, že test byl o sdmi místném SUV, ale je opravdu velkou škodou, že se dnes neustále víc a víc prosazují právě SUV.
Zde se pánové tetelí nad dálniční spotřebou 8 litrů nafty a kolik by ta spotřeba byla v kombiku se stejným 2.0 TDI? Myslím, že by se dostali kolem 6 a nemuseli by se ani moc snažit. Takto ten green deal nesplníme ;-)
Ale jinak díky za pěkné video, i když ta Toyota dle všech ostatních testů umí ve městě jezdit za méně. Ale asi holt záleží na každé dané trase a každé jednotlivé noze. ;-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Mikesus
11. 3. 2022 11:37
Re: A zase ty krabice...
Na dálnici při 140 tempomatu jede highlander za 8.2 teď na zimních pneu. Je to trasa Praha-Plzen a zpět. Po Praze jezdim teď kolem 4.5
11. 3. 2022 12:11
Re: A zase ty krabice...
Celý je to divný.. i firmy jsou poblázněný tou pseudoekologií.. u nás v práci chtěl kolega benzínového Passata (2.0 TSI 140 kw), ale to není ekologické auto, takže zakázáno. Nakonec vyfasuje Kodiaq 2.0 TDI 147 kw 4x4, protože to už ekologické auto je. Takže místo, aby jezdil za 7l benzínu, tak bude jezdit za 8l nafty. A vedení je nadšené, jak přispíváme k záchraně planety..
11. 3. 2022 13:02
Re: A zase ty krabice...
Myslím, že problém u kolegy byl spíše motor. Co se prodá lépe - ojetý Kodiaq s dieselem nebo Passat s dvouliterm TSI? Kdybys viděl za kolik se prodalo (a za jak dlouho) bývalé ředitelské fáro MB E 500, pak "můj" Passát v ceníkovce 1,6 milionu (pořízený v roce 2008) a největší skvost firmy - Phaeton 4,2 benzín :D
11. 3. 2022 13:21
Re: A zase ty krabice...
Ano to platí teď, ale bude to platit i za pár let? Až lidi pochopí, že moderní benzínové motory nežerou o moc víc než nafta a jsou mnohem levnější na pořízení a údržbu a hlavně budou jezdit i po tom, co Rusko utne plyn a začne být problém s AdBlue.. Myslím, že se to celé otočí a zůstatková hodnota benzínu naopak půjde dost nahoru oproti naftě.

Ale zůstatková hodnota s tímto konkrétním případem ani tak nesouvisí, protože kdyby ano, stačilo by ji třeba vykompenzovat nižší výbavou, aby měsíční náklady byly totožné, ale my máme benzín jednoduše plošně zakázaný, protože to není eko..
Avatar - Tomogo
11. 3. 2022 13:30
Re: A zase ty krabice...
No, nevím úplně, jestli bych si koupil zakarbonované TSI. Ty motory jsou pasti. Sám jsem měl 2.0 TSI a odešlo po 120 tkm. Ten rozebraný motor bych vám přál vidět a to jsem nejezdil až tak krátké trasy. Ono to není ani tak o tom motoru, jako o EGR, ale co naplat, odejde to tak jako tak. Snad jen ty s kombinací přímého a nepřímého vstřiku dávají smysl, ale kolik motorů to dnes má?!
11. 3. 2022 13:35
Re: A zase ty krabice...
Prodával jsem ve 180 tisících kamarádovi, dělal se proplach každou výměnu oleje a motor šlape jak hodinky pořád. Plus aditiva v lepším benzinu.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 14:36
Re: A zase ty krabice...
Tak to jsi ale hodne svetla vyjimka, takovou peci motoru nedava skoro nikdo, ale az budes prodavat auto, dej vedet :D
11. 3. 2022 14:40
Re: A zase ty krabice...
ten proplach stál v Renocaru 1500? takže nepochybuju, že to půjde levněji a asi se to podle kolegových slov opravdu musí...
ale Toyota má nějaký ten přímo-nepřímý vstřik a tohle ji údajně netrápí...
Avatar - Ozzman
11. 3. 2022 14:46
Re: A zase ty krabice...
No jasny, jsou i motory, kde to nemusis resit, taky mam neprimovstrik, ale starsi, jenze jde o to, kolik majitelu ten proplach u primocstriku dela - ty a hrstka lidi. Urcite to nebude ani v servisnim planu
Avatar - Tomogo
11. 3. 2022 14:58
Re: A zase ty krabice...
Nejezdil jsem na nic jiného, než na prémiová paliva. Olej měnil vždy po 15 tisících i dřív. A stejně to bylo na šrot.
11. 3. 2022 21:54
Re: A zase ty krabice...
Je třeba ty usazeniny proplachovat.
11. 3. 2022 16:00
Re: A zase ty krabice...
To jsou neporovnatelné příklady. Kdo by si koupil ojetý Phaeton? To auto bude drahé na provoz, i kdyby měl benzín zadarmo.
A navíc časy se změnily. Kdysi bylo ojetých dieselů docela málo a proto si držely vysoké ceny. Dnes je to spíše naopak, dieselů je dostatek až přebytek a u Passatů, Oktávek a podobných aut, kde litrová úspora na palivu těžko vyváží rizika ojetého dieselu, ce leckdy dráž prodává benzín.
11. 3. 2022 14:09
Re: A zase ty krabice...
co je na tom 2.0TSI passat ekologickeho?
moje skusenosti->
4 rocny passat a 2 rocny superb:
alltrack 2.0TSI 162kw a v meste si kludne vypyta 13 litrov
superb 2.0TDI 147KW 4x4 kombi v meste do 8 litrov.

alltrack 2.0TSI 162kw dialnica cca 8.5 (130kmh)
superb 2.0TDI 147KW 4x4 dialnica cca 6.8 (140kmh)

starsie auta co som jazdil:
W245 B180 CDI 109k automat (variator) dialnica s turhlou plne nalozeny 7.6l (140kmh)
S-cross 1.6 benzin 120k manual dialnica s truhlou plne nalozeny 11,5 l (140kmh)
ta ista trasa.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 14:18
Re: A zase ty krabice...
Verze 162kW je rychlejší, ale taky trošku víc papá, než ta eko 140kW. Už je to starší motor... no ale zase měl tu kombinaci přímého a nepřímého vstřiku... a dynamikou je se 140kW TDI neporovnatelný.
Že i s tou TSI 140kW budeš o nějakého 1-1,5l nad tím TDI, to budeš. Otázka je, jestli to nestojí za absenci AdBlue a DPF a lepší kultivovanost. Jinak ta 147kW verze TDI je taky povedenej motor, to nic proti.
11. 3. 2022 14:37
Re: A zase ty krabice...
Passata 2.0 TSI 140 kw mají dva kamarádi a zrovna jsme se o tom nedávno s jedním bavili. Dlouhodobou spotřebu má 6,5 l. Teď jel na hory a vrátil se spotřebou 5,9 l, což mi přijde super. Já s 2.0 TDI 110 kw jezdím dlouhodobě za 6,2 l, takže ten rozdíl ve spotřebě není nijak zásadní. Ale pravda mám tam víc města, on víc jezdí dálky. Každopádně tento konkrétní motor mi přijde dost povedený.
Avatar - Tomogo
11. 3. 2022 15:04
Re: A zase ty krabice...
No, ono asi taky záleží, jestli to co mu ukazuje komp je pravda. Já jezdil s 2.0 TSI za cca 7,5. Ale je fakt, že se dalo víc i míň a záležeo kde a jak se jezdilo.
Ale to platí u každého auta. Se svým 3.0 TDI kombi už jsem jel i za 5,2, ale město 6-12, mimo 6,5, dálnice 7,5 a dlouhodobou mám taky 7,5 a jezdím hlavně dálnice.
11. 3. 2022 19:23
Re: A zase ty krabice...
Tak to upřímně nevím, ale jestli to měří u Passata nepřesně, tak stejně nepřesně to bude měřit i u mé koncernovky, se kterou to porovnávám, takže ten rozdíl asi zůstane cca stejnej tzn. zanedbatelnej.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 17:04
Píšu to tu neustále
Hybrid celkově na diesel nemá. A celkově jasně dominuje diesel. Hybrid jediné na krátké trasy a do města, jinak se absolutně nechytá.

Diesel forever :-! :-! :-! Díky za potvrzení :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - petr petrumr
11. 3. 2022 17:39
Re: Píšu to tu neustále
přeci auto patří do města a okolo komína, na dálky máme v republice vlak.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 18:57