Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Videotest spotřeby: Škoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD. Kdo je úspornější?

132 komentářů

Šimpanz
Takže 3:0 pro diesel, lepší spotřeba, lepší dynamika, lepší komfort.
Avatar - hugino
hugino
4:0 nižšia cena.Toyota je stále o kompromisoch.Musíš opatrne s plynom.Keby išli po dialnici bežných 140-150 km/h tak ten rozdiel v spotrebe by bol ešte väčší.Načo hybrid keď máš stále v ponuke turbo spalováky.PS:Highlander: Tá tyčka pri otváraní kapoty na aute za 1,4 melóna tak to je konečná + žiarovkové blinkre. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
On ten Kodiaq vyhral i ve meste ? :O To jezdi pod 5 ? Ja jen, ze s HL jsem po Praze jezdil .Nemuzu ted koukat na video
Šimpanz
Ne, ve městě to byla remíza. Celková spotřeba město, dálnice, okreska lepší diesel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
OK, díky, ale to město se mi nezdá po zkušenostech s ostatními 2.0TDI za posledních cca 13 let co jsem je jezdil :)
Mig_35
chrochtání = lepší komfort?
kdyby v testu byl elektromobil napsal bys 3:0 pro elektro, protože má lepší spotřebu, lepší dynamiku a lepší komfort? předpokládám, že by se kritérium změnilo na dojezd:)))
Šimpanz
Ano, chrochtání v nízkých otáčkách je příjemnější/komfortnější než zvuk vytočeného nijak zajímavého čtyřválce. A ano, dvoulitrový turbobenzín, který není potřeba vytáčet je příjemnější/komfortnější než dvoulitrový turbodiesel.
A co bych napsal kdyby v testu bylo EV, tak na to si počkej, ale jsi zcela mimo mísu. Srovnání Kodiaqa v dieselu a Enyaqa ti dát mohu hned. Diesel je daleko univerzálnější auto (díky dojezdu, rychlému tankování a daleko hustější síti čerpaček), Kodiaq má daleko lepší ergonomii ovládání (prostě klasika, kde se nemusí základní funkce nastavovat na šmatlacím displeji) a je daleko dynamičtější na dálnici (Enyaq je dynamičtější někam do 130 km/h, pak jej Kodiaq zamázne). Enyaq má daleko lepší odezvu na plyn, lepší jízdní vlastnosti (zadokolka) a je celkově tišší. Takže pokud chceš nějaké skóre, tak třeba 3:3. Nicméně ano, stále bych si vybral diesel, protože ta univerzálnost je pro mě kontumační výhra 5:0 bez ohledu na ostatní kritéria a pro manželku klidně EV, protože její charakter použití sedí na EV a FVE se mi již zaplatila. A co se týče spotřeby, tak moc neumím odpovědět, při jízdě po dálnici a rychlonabíjení leze EV stejně do peněz jako ICE, ten kdo jezdí jenom kolem komína, má rodinný dům a peníze na slušnou FVE tak jezdí "zadarmo", tedy za odpisy z té FVE, ale to je složité počítání, které každému vyjde jinak.
martin_MPS
Tak s tím se dá docela souhlasit. Záleží hodně na preferencích každého, ale tvůj postoj beru. Já už benzín používám jen pro zábavu (v autě i na moto), pro dopravu z A do B jsem si zvykl na EV, paradoxně proto, že toho najezdím hodně a ta ekonomika provozu a komfort jsou úplně jinde.
Mig_35
Pořadí je jasný.
1. Benzin
2. Elektro (nebo benzinový hybrid)
3. Plyn
4. Nafta
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsi zoufalec, zamrzl jsi před 20 lety, wole.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ta spotřeba je nesmysl tedy.
Avatar - Emel
Emel
Beru... HL je ale přece jen o kus větší auto... a i když ve městě nejezdí za míň, tak mu bude městský provoz vyhovovat víc.
Šimpanz
Jo to beru, ale pokud chci převážně městské auto, tak mi dává daleko větší smysl PHEV, třeba Tarraco když zůstanu v mainstreamu, nebo cokoliv z prémie, kde je výběr daleko lepší jsou na příměsto dnes daleko lepší volby v PHEV. A i EV si pro tento účel dovedu představit.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Třeba u Toyoty je příplatek PHEV 400 t , to v městě neprojezdíš a ještě budeš platit elektriku navíc.
Adamantium
Toyota Highlander - městské auto :D
Avatar - žlababa
žlababa
Přesně tak, takovéhle srovnání je demagogie s předem jasným vítězem, když hybrid posuzují v o třídu větším autě, o čtvrt metru delším. Pokud by chtěli skutečné porovnání motorizace, bylo by potřeba test stejně velkých aut. Je to úplně stejný fail, jako kdyby to porovnání Kodiaqa udělali s Yarisem, a pak prohlašovali, že diesel žere o 2 litry víc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na video teď nemám čas, po Praze kodiaq jezdi za 4.5?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
škodu kodiag má mistr firmy co snáma spolupracuje a jezdí po městě mezi 8 až12litry/100km. Škodovka měří průtok paliva do čerpadla(CM), kdežto třeba bmw, toyota, citroen vypočítává spotřebu z trysky. U škody proměřuje k dobru počítač o 0,5-0,8l.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tu odchylku u koncernu potvrzuji. Podle tankování jsme měli vzdy odchylku kolem 0.5-0.7, a je jedno jestli to je u Passatu nebo Leonu, ale jsou to auta z 2019, u Toyoty jsem na tom opačně, většinou mi ukáže o cca 0.2 vic nez je reálná po natankovani. Třeba teď podle spritmonitoru mám 6.9 a PP mi ukazuje 7.2.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
u c-hr podle propočtů tankování-litry mně vždy vyjde co svítí na displeji, mám nastavený po tankování reset, stejně jak u citroena a bmw. U škodovky uplně stejně jak píšeš, možná k 0,8 k dobru auta.
Avatar - Anonym
Anonym
A co další aspekty? Třeba životnost a servisní náklady? Hybrid od Toyoty je naprosto blbuvzdorný, zatímco dieselový Kodiaq si dříve či později vyžádá značné servisní náklady (filtr DPF, vstřikovače, DSG mechatronika) a i během záruky hrozí neplánované návštěvy servisu (čidla močoviny).
Navíc je Highlander o třídu větší auto než Kodiaq, což znamená přirozený handicap z hlediska spotřeby, zejména na dálnici.
Avatar - wakantanka
wakantanka
HL je hádam väčšie auto nie?
Avatar - Mikesus
Mikesus
2 palce dolu :-[] :-[] :-[]
HL je o třídu větší, 25cm delší a cca 250kg těžší. Můj zvážen a přesně 2200kg.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Spotřeba není lepší, jen na dalnici ma nafta výhodu. A ani tam to není o tolik. Po 27tis km je spotřeba cca takto, Praha 4.5, mezi město 5.5-6 a dalnice 8.2. I podle spritmonitoru ma HL nizsi spotrebu než kodiaq 2.0TDI 147kw.
Až mi ukážeš, jak v Praze s Kodiaqem pojedeš pod 5, tak změním názor.
Dynamicky můžu srovnavat jen s kodiaqem RS ( nevím jestli je to ten samý motor, a tam to bylo do 140 cca na stejno, poté jsem mu lehce začal ujizdet. Samozřejmě omezovač ma HL dřív. No a pak ten komfort. Zatím jsem nejel kodiaq s adaptivnim podovzkem, jen klasiku a adaptiv v superbu a oktavce. A tedy na komfort, a to nemluvím o hluku, tak to se na HL nehrabou ani zdaleka. I Webpaja byl dost překvapen. Možná kodiaq s adaptivem bude na tom lépe, to nemohu porovnat. Takze z vlastni zkusenosti to co pises, tak je spis 1:2 pro hybrid. Ale chápu, že snadněji se hodnotí od klávesnice než pri přímém srovnání. Toyote je vždy možno vytknout milion veci, ve kterých je škoda, nebo i jiná konkurence lepší, I o parník, ale to co jsi napsal je nesmysl.
Šimpanz
A teď nám ještě prozraď v kterém paralelním vesmíru jsi ujížděl tomu Kodiaqu RS.
https://zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
Ty spotřeby jsem neměřil já, ale redakce a já nemám důvod jim nevěřit a věřit zaslepenému anonymovi, který patrně vlastní hybrid a který má nutkavou potřebu obhajovat svou garáž v každé diskuzi a za každou cenu. Moc nerozumím tomu, proč lezeš na server, kde podle tebe neumí redaktoři změřit ani spotřebu dvou aut nebo porovnat jejich komfort, to je nějaká forma masochismu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jsi fakt ubohý. Dáváš pořád info z zpfers a pořád jsi nevysvětlil, jak tam dosáhli akcelerace u camry hybrid 0-200, kdyz ma omezovač na 180. Jdi už někam s těmi výmysly.

https://zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…


Ja nemám potřebu si nic obhajovat, narozdil od tvého smradlaveho dieselu u tebe, že? A kopeš kolem sebe s nesmysly. HL je možno vytknout milion veci, ale spotřeba, komfort a v porovnani s tímhle ani dynamika. Evidentne narozdil od tebe mám zkušenosti s více auty. Ale opice je opice, co dodat. Už jsi zvládl tech 4.5 s kodiaqem po Praze?
Kolik jsi najel s hybridem, kolik s highlanderem a kolik s dieslem a kolik kodiaqem?

Ja mam s HL kolem 29tis, s hybridem kolem 250tis, s dieselem taktéž kolem 250tis a kodiaqem 20tis. Co ty, že to můžeš srovnavat?
Lepší je si to vyzkoušet než dělat ze sebe debila, viz to zepfers.

Za kolik jezdíš s kodiaqem po Praze ( centru ) tedy? Jako HL remíza?
https://moje.auto.cz/?…

Jdi si konečně vyzkoušet nějaké auto a třeba ti ho půjčí na víc než 2km kolem dealerstvi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ještě mi vysvětli jak je možném, že s yarisem jsem byl nad 150 rychlejší než kodiaq RS, který mne nechtěl nechat predjet?

https://zeperfs.com/…uel7647-8761.htm

Kvůli takovým trolům jako jsi ty si budu tyhle nezajímavý záznamy z kamery ukládat. Pak jsem zvědav co budeš mlít potom za blbosti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo a ještě mimochodem.. ten zepfers, zde je ukázka, že tam má nepravdivé údaje. Zaměřená dynamika od někoho jiného. VAG tam najednou nemá přidáno a ostatní ubrano. Zepfers už se hodnekrat ukázal jako lživé. Kodiaq najednou na 160 nemá 18,5 ale realnejsich 24,4s. No a najednou je vidět, jak je ve vyšších rychlostech horší, presne jak jsem psal.
https://accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid

https://accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs

Můžeš porovnat v km/h nebo mph.
Je tam i vidět, že právě od těch 140 ma HL navrch.
Chtělo by to trochu víc používat informace než nesmysly typu zepfers.

Až se budeš pouštět do nějakých závěrů, je dobré si to nejdřív sám vyzkoušet, takhle jen ukazuješ, že plácáš zpoza klávesnice bez reálných zkusenosti a srovnani. Ještě dotaz, máš už aspoň řidičák? Nemusíš se stydět jestli ne, pak by to dávalo smysl.
Avatar - Emel
Emel
Kodiaq RS je v testu i tady... 0-160 má naftový 18,2s a benzínový 16,6s.
https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Proč jsi přesvědčený, že accelerationtimes jsou ta správná hodnota?
Avatar - Emel
Emel
Kodiaq RS je v testu i tady... 0-160 má naftový 18,2s a benzínový 16,6s....
https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
tady je nafta za 17,5s
https://www.youtube.com/watch?…
Proč jsi přesvědčený, že accelerationtimes jsou ta správná hodnota?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože jsme měl možnost realne s ním změřit 50-180 vedle sebe. A nad 140 jsem mu začal ujizdet.
To samé srovnání s hybridním yarisem, nad 150 byl yaris o kousek agilnejsi a rychlejší oproti kodiaqu RS, highlandera nestíhá yaris.
Sám bych tomu nevěřil, dokud jsme to nezkusil.
Nicméně dnes už benzínový kodiaq je na tom jinak. Konečně
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi prosím ještě vysvětli tech 200km/h u camry.
YouTube_AutoDoktor
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Anonym
Anonym
jako byste s tím hybridem neuměl jezdit:
https://www.youtube.com/watch?…
Nebo proč to video ukazuje diametrálně odlišnou spotřebu od té vaší?
samdoma
Protože Musí vyhrát škodovka. :-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tentokrát ne. Hybrid neznamená řešení spotřeby, tady by vyhrál každý diesel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevyhrál

pro srovnání Mondeo MK5 TDCI 180k vs Mondeo MK5 HEV 184k, obojí kombi, obojí automaty - ve městě rozdíl 4 litry (Praha za plného provozu centrum a blízké okolí).

Relevantnější, než naprosto totožná auta jen s jiným pohonem, srovnání nenajdeš.

Jen pro upřesnění, ten hybrid jezdil v tomto plném provozu asi za 4,5-5 na sto.

Ona je totiž městská spotřeba a městská spotřeba - mockrát jsem to tady vysvětloval a dával příklady ze zkušenosti z mnoha aut, ale dnes už na to nemám sílu ;)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tys jeste nepochopil, ze hluboke presvedceni diskutera obecneho je mnohem pevnejsi, nez tvoje osobni zkusenos podporena daty?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někdy mi příjde, že diskutuji s inteligenty.. nechal jsem se unést. :/ Čest tvrdému jádru :-!
Avatar - Emel
Emel
HEV byl taky 4x4?
Možná prostě to TDCI hodně žere.
Ale takhle... já bych si koupil 2.0TSI a to by žralo ještě víc... :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebyl, ale to ti neudělá +4 litry.

Mám naměřeno, že ta čistě městská spotřeba i s 2.0 TDI (Superby, Oktávky - 4x4 i FWD, vše manualy) je 7-9 dle provozu a města (jestli je to kopcovitá Praha, či placka Varšava). Ale v tomto režimu ty Toyoty/Fordy HEV jezdí do 5-5,5 litr i mou nohou. Naposledy jsem byl svědkem, že si ten HL po Praze projel i Pája a ten tu konstatně píše, že s hybridem jezdit neumí - výsledek měl myslím něco přes 4 na s to.

Za 7 čistě po Praze jezdil i muj TDCI EURO4 ve starém Mondeu a ten uměl mimo město jet pod 5.

Jinak já po zajetí přes 100 tisíc km (nyní asi 112) i v tom aktuálním TDCi nemám problém jezdit kolem 5-6-7 (s rakví), takže zas tak extra rozežraný ten motor není.

Omlouvám se všem dieselheadům, ale město - Praha, centrum, semafory, kolony, tam za 5 nepojede žádné takové dvoulitrové TDI. Pak je tu obchvat, jižní spojka, menší provoz, konstatní rychlost - ano, tady se spotřeby přiblíží.

Proto říkám - je město a město.

Jo, tomu 2.0 TSI bych to odpustil, i když s tou cenou paliva.... :-[]
Avatar - Emel
Emel
2.0TSI furt žere míň, než 2.0 SIDI
Pokud jedeš přes ucpané centrum, tak je asi dost rozdíl v tom, jestli necháš S&S zapnutý, nebo ho vypneš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
2.0 SIDI? To je co?

Spíš ty rozjezdy ti vezmou hodně, stačí, že se rozjíždíš někde do kopce a už to tam skáče, kdežto ten HEV většinou tut operaci udělá na elektromotor. Tam vidím největší rozdíl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle nemá smysl. Tady kdakakaji lidi, co s tím v životě nejeli.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někteří jo, ale Emela mezi ně rozhodně nepočítám :)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo toho neberu. Jen na mobilu už není vidět strom, tak se to zařadilo no...víš kam
Avatar - Emel
Emel
Ten dvoulitr od GM co je v Insignii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, sry, zase vše neznám :)

No TSI umí jezdit docela úsporně, to vím a nerozporuju. Moje F4R po Praze jezdí kolem 9-11 :D Ale i mimo Prahu, tam je to jedno :D
Avatar - Emel
Emel
Jo, kolem 9-11 jezdím taky.
Cestou na dovolenou umím i pod 8 (dovolenkové tempo a teplý motor).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Paja skončil na 3.1l s highlanderem.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Bez uvedeni trasy a venkovnich podminek je to nic nerikajici udaj :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já za nimi jel za 8,5 tuším :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady yje hezká ukázka

HL 7.4
https://www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…

O třídu menší Kodiaq 7.7
https://www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…

A to předpokládám že je převážně nemecko s vyšší rychlosti
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne nepřesvědčuj, to město prostě bylo vždy ve prospěch hybridu, ostatní bude dle stylu jízdu. I Corolla jezdila za 13, když chtěla :D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vy chlapci, co se oháníte městem, jste k smíchu. Opravdu si myslíte že auta byla vytvořena pro jízdu pouze po městě? :-[] :-[] :-[]
Počítá se součet a ten hraje jasně pro diesely.
S dieselem nemusíte pořád sledovat spotřebu a různě upravovat styl jízdy. Prostě jedete a jste v pohodě, nízké otáčky = motor neslyšet.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ježiši Wine, to tady přece nikdo neřeší... ty si napsal, že v každém případě je diesel úspornější - není, tak tu nekopej vztekle nožičkama a neměn téma hovoru.....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Corolla dlouhodobe skončila na 4.5 v kombinaci. Highlander ma po 27tis km průměr 6.9. To na spritmonitoru nemá ani ten kodiaq s "uspornym" diselem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stejně jako tento test spotřeby. Jelo se ze Strahova, dolu k řece, poté po Žižkově, Karlíně a Starým městě. Vím že svítilo slunce, byla špička, ale teplotu nevím.
ACE.
Test je dost zavádějící, Koďour je o třídu menší, nižší, užší to je celkem zákonité že zvláště dálnice dělá velký rozdíl. Ve městě tu spotřebu dělá hodně noha a odhad, to co dosáhli se nejeví moc věrohodně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dost by mne zajímalo jak s kodiaqem po Praze jezdi se spotřebou 4.5l
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ale to pro vysledek testu neni podstatne, staci jen vybrat takovou trasu a zpusob jizdy, aby tam ten diesel proste vysel lip. Cert vem realne zkusenosti majitelu :)
ACE.
Právě co jsem koukal i na konkurenční testy, tak ve městě dopadly znatelně lépe. No ale co.
Avatar - Anonym
Anonym
6x75=450 Kč

Ono i v reálicích dnešních cen
6x52=312
16x19,20= 307

Je dost blbý jezdit s V8 HEMI co má 400 koní za menší náklady jak se smrdutým sazometem R4 2,0 :-):-)

Tak užívejte dehtu :-):-):-):-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zalez, smrdutej ruskej švábe.
Avatar - Anonym
Anonym
Copak, copak , máš trauma že už nafta není vůbec výhodná? :-)
jam2015
Jj - a rusáci tými svojimi manévrami na Ukrajine už zamorili pol Zemegule!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ty jsi takový zajímavý zoufalec... nebo spíš pozér. Přihonívat si nad rusákama, kritizovat zbytek světa, do toho koupit starý americký vehikl a dát ho na plyn. :-[] :-[] :-[] jako máš v té globalizaci celkem jasno. A utěšovat se, že jezdíš za tolik nebo tolik. Ti nevím, mi takoví honiči přijdou směšní. :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Dělá machra a hajzl má na zahradě 🙂
Avatar - Midlosek
Midlosek
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale furt je to stejné. Za posledních 30 let se změnilo jen to, že benzíny s turbem jezdí skoro jako diesel a žerou málo, když po nich nic nechceš, ale diesel nežere ani pod zátěží, výfuk čistý, smrad žádný a chrochtání minimální.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Za toto asi moc plusů nedostaneš :-[] :-[] :-[]
traveldrive
Diesel nežerie ani pod záťažou? To je niečo ako perpetuum mobile, že pri potrebe výkonu ho motor vysaje viac z rovnakého množstva nafty? Na to si ako prišiel?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...je obrovský rozdíl benzín pod zátěží a diesel.... nebuď takový křikloun a čti více.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hoši, budu si muset půjčit a projet ten váš HL. Po Praze jsem mezi 4-5l podle počasí, to se mi s Kodiaqem pod 8l nafty nikdy nepovedlo dostat. A pak ty rány od kol. To dělaly první série hrozně, ale je to pryc, aspoň u mne. Zajímalo by mne jestli to je jen subjektivní, nebo jsou rozdíly i tak. No a vaha, to jste ho nechávali vážit? Já ho zvážil a s plnou nádrží měl rovnych 2200kg. Začínám si říkat, že nižší výbavy mají asi i horší materiály a sw.
Na okreskach s tím jezdim kolem 6, v teple 5.5. Dalnice je uz samozrejme něco jineho a pri tempomatu 140 je Plzeň-Praha a zpět 8.2. Tam je jasné, že diesel bude lepší.
A jako poslední dotaz, dáte vedle sebe 3 dětské sedačky?
xtalker
Já mám HL dva měsíce, najeto od té doby 7tkm. Přesedlal jsem z naftové RS octavie, takže se pořád učím, jak na hybrid.
Prahu mám konstantně mezi 5-6 litry. Cca 70% jezdím dálnice, včera Norimberk a zpět, tempomat 130 a spotřeba 7,7. Při přidání na 140 se dostávám na cca 8,5 a 160 je 12.
Hodně dělá vítr a dost velký rozdíl zaznamenávám taky podle změny teplot venku. Každopádně auto moc fajn.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...hajlendr je pěkný parník :yes:
gutex
V době, kdy nafta stojí v průměru přes 49 korun a růst cen nekončí, budou tyto rozežrané mastodonty stejně neprodejné :no: :-!
jam2015
..opisovali sme údaje z palubných prístrojov.
Neviem ako teraz, ale predtým sa v Nemecku napojila externá skalibrovaná nádrž s palivom na systém a bolo to odmerané na ml³ ;-)
xtalker
u HL palubní přístroje docela sedí. Odchylka minimální.
Avatar - Emel
Emel
Co je to ml³ :-)?
traveldrive
To sa stáva, keď mozog nestíha myslieť tak rýchle ako ruka píše. Existuje na to aj odborný termín, ale už si ho nepamätám. Stáva sa to bežne, vedomosti ani inteligencia na to nemajú vplyv.
Avatar - Emel
Emel
Škoda... já čekal nějakou vědeckou revoluci v deváté dimenzi...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... Emele :yes: :D:D:D krásná Emelovina ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mililitr krychlovy, ne? Je preci rozdil jestli je ta kapka kulata nebo hranata. Kulata ma mensi povrch a tim padem pomalejsi spalovani ;-)
Avatar - Emel
Emel
Mililitr je centimetr krychlový. Tedy mililitr krychlový je centimetr krychlový na třetí, tj. cm na devátou - těleso v devítirozměrném prostoru, jehož každá strana má jeden centimetr.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Koukam, ze pokus o vtip se nezdaril, i pres na mrkajici smajlik. :)

Ja samozrejme vim, ze mililitr je centimetr krychlovy, zakladni fyziku jakz takz zvladam :)
Avatar - Emel
Emel
Ne, já to chápu, jen dál rozvíjím teorii :-)
jam2015
Kajám sa - mal to byť poctivý mililiter :-|
jam2015
Jups! Mal to byť mililiter ;-)
Avatar - Tomogo
Tomogo
... je mi jasné, že test byl o sdmi místném SUV, ale je opravdu velkou škodou, že se dnes neustále víc a víc prosazují právě SUV.
Zde se pánové tetelí nad dálniční spotřebou 8 litrů nafty a kolik by ta spotřeba byla v kombiku se stejným 2.0 TDI? Myslím, že by se dostali kolem 6 a nemuseli by se ani moc snažit. Takto ten green deal nesplníme ;-)
Ale jinak díky za pěkné video, i když ta Toyota dle všech ostatních testů umí ve městě jezdit za méně. Ale asi holt záleží na každé dané trase a každé jednotlivé noze. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na dálnici při 140 tempomatu jede highlander za 8.2 teď na zimních pneu. Je to trasa Praha-Plzen a zpět. Po Praze jezdim teď kolem 4.5
vondry87
Celý je to divný.. i firmy jsou poblázněný tou pseudoekologií.. u nás v práci chtěl kolega benzínového Passata (2.0 TSI 140 kw), ale to není ekologické auto, takže zakázáno. Nakonec vyfasuje Kodiaq 2.0 TDI 147 kw 4x4, protože to už ekologické auto je. Takže místo, aby jezdil za 7l benzínu, tak bude jezdit za 8l nafty. A vedení je nadšené, jak přispíváme k záchraně planety..
Xylo
Myslím, že problém u kolegy byl spíše motor. Co se prodá lépe - ojetý Kodiaq s dieselem nebo Passat s dvouliterm TSI? Kdybys viděl za kolik se prodalo (a za jak dlouho) bývalé ředitelské fáro MB E 500, pak "můj" Passát v ceníkovce 1,6 milionu (pořízený v roce 2008) a největší skvost firmy - Phaeton 4,2 benzín :D
vondry87
Ano to platí teď, ale bude to platit i za pár let? Až lidi pochopí, že moderní benzínové motory nežerou o moc víc než nafta a jsou mnohem levnější na pořízení a údržbu a hlavně budou jezdit i po tom, co Rusko utne plyn a začne být problém s AdBlue.. Myslím, že se to celé otočí a zůstatková hodnota benzínu naopak půjde dost nahoru oproti naftě.

Ale zůstatková hodnota s tímto konkrétním případem ani tak nesouvisí, protože kdyby ano, stačilo by ji třeba vykompenzovat nižší výbavou, aby měsíční náklady byly totožné, ale my máme benzín jednoduše plošně zakázaný, protože to není eko..
Avatar - Tomogo
Tomogo
No, nevím úplně, jestli bych si koupil zakarbonované TSI. Ty motory jsou pasti. Sám jsem měl 2.0 TSI a odešlo po 120 tkm. Ten rozebraný motor bych vám přál vidět a to jsem nejezdil až tak krátké trasy. Ono to není ani tak o tom motoru, jako o EGR, ale co naplat, odejde to tak jako tak. Snad jen ty s kombinací přímého a nepřímého vstřiku dávají smysl, ale kolik motorů to dnes má?!
Mig_35
Prodával jsem ve 180 tisících kamarádovi, dělal se proplach každou výměnu oleje a motor šlape jak hodinky pořád. Plus aditiva v lepším benzinu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to jsi ale hodne svetla vyjimka, takovou peci motoru nedava skoro nikdo, ale az budes prodavat auto, dej vedet :D
Mig_35
ten proplach stál v Renocaru 1500? takže nepochybuju, že to půjde levněji a asi se to podle kolegových slov opravdu musí...
ale Toyota má nějaký ten přímo-nepřímý vstřik a tohle ji údajně netrápí...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jasny, jsou i motory, kde to nemusis resit, taky mam neprimovstrik, ale starsi, jenze jde o to, kolik majitelu ten proplach u primocstriku dela - ty a hrstka lidi. Urcite to nebude ani v servisnim planu
Avatar - Tomogo
Tomogo
Nejezdil jsem na nic jiného, než na prémiová paliva. Olej měnil vždy po 15 tisících i dřív. A stejně to bylo na šrot.
Mig_35
Je třeba ty usazeniny proplachovat.
Avatar - Anonym
Anonym
To jsou neporovnatelné příklady. Kdo by si koupil ojetý Phaeton? To auto bude drahé na provoz, i kdyby měl benzín zadarmo.
A navíc časy se změnily. Kdysi bylo ojetých dieselů docela málo a proto si držely vysoké ceny. Dnes je to spíše naopak, dieselů je dostatek až přebytek a u Passatů, Oktávek a podobných aut, kde litrová úspora na palivu těžko vyváží rizika ojetého dieselu, ce leckdy dráž prodává benzín.
voyo
co je na tom 2.0TSI passat ekologickeho?
moje skusenosti->
4 rocny passat a 2 rocny superb:
alltrack 2.0TSI 162kw a v meste si kludne vypyta 13 litrov
superb 2.0TDI 147KW 4x4 kombi v meste do 8 litrov.

alltrack 2.0TSI 162kw dialnica cca 8.5 (130kmh)
superb 2.0TDI 147KW 4x4 dialnica cca 6.8 (140kmh)

starsie auta co som jazdil:
W245 B180 CDI 109k automat (variator) dialnica s turhlou plne nalozeny 7.6l (140kmh)
S-cross 1.6 benzin 120k manual dialnica s truhlou plne nalozeny 11,5 l (140kmh)
ta ista trasa.
Avatar - Emel
Emel
Verze 162kW je rychlejší, ale taky trošku víc papá, než ta eko 140kW. Už je to starší motor... no ale zase měl tu kombinaci přímého a nepřímého vstřiku... a dynamikou je se 140kW TDI neporovnatelný.
Že i s tou TSI 140kW budeš o nějakého 1-1,5l nad tím TDI, to budeš. Otázka je, jestli to nestojí za absenci AdBlue a DPF a lepší kultivovanost. Jinak ta 147kW verze TDI je taky povedenej motor, to nic proti.
vondry87
Passata 2.0 TSI 140 kw mají dva kamarádi a zrovna jsme se o tom nedávno s jedním bavili. Dlouhodobou spotřebu má 6,5 l. Teď jel na hory a vrátil se spotřebou 5,9 l, což mi přijde super. Já s 2.0 TDI 110 kw jezdím dlouhodobě za 6,2 l, takže ten rozdíl ve spotřebě není nijak zásadní. Ale pravda mám tam víc města, on víc jezdí dálky. Každopádně tento konkrétní motor mi přijde dost povedený.
Avatar - Tomogo
Tomogo
No, ono asi taky záleží, jestli to co mu ukazuje komp je pravda. Já jezdil s 2.0 TSI za cca 7,5. Ale je fakt, že se dalo víc i míň a záležeo kde a jak se jezdilo.
Ale to platí u každého auta. Se svým 3.0 TDI kombi už jsem jel i za 5,2, ale město 6-12, mimo 6,5, dálnice 7,5 a dlouhodobou mám taky 7,5 a jezdím hlavně dálnice.
vondry87
Tak to upřímně nevím, ale jestli to měří u Passata nepřesně, tak stejně nepřesně to bude měřit i u mé koncernovky, se kterou to porovnávám, takže ten rozdíl asi zůstane cca stejnej tzn. zanedbatelnej.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hybrid celkově na diesel nemá. A celkově jasně dominuje diesel. Hybrid jediné na krátké trasy a do města, jinak se absolutně nechytá.

Diesel forever :-! :-! :-! Díky za potvrzení :yes: :yes: :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
přeci auto patří do města a okolo komína, na dálky máme v republice vlak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tebe zasáhla ruská raketa nebo co?!?
K čemu mi je na delší trasu vlak, když asi člověk obvykle nejde na výlet nebo na dovolenou na nádraží že... A obvykle si s sebou veze spostu věcí jako třeba rybářské pruty, lyže, kola, psy, paddle boardy, brusle atd. atd.
Ty máš fakt zas úvahy na úrovni houpacího koně. :no: :no: :no:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
paddle board je přeci nafukovací, dáš to do pytle a rybářský potřeby si půjčíš tam, kde si koupíš rybolovku, když jedeš na kole tak nemůžeš autem, lyže jsou pro snoby, brusle ti pujčí a pes nepatří na dovolenou, je vystresovaný, že páníček nemá pytlíky a existují psí hotely. chodím pracovně do psího utulku a tak to vím a vidím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi fakt důkaz že lidská blbost je nekonečná :no: :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jels vůbec někdy vlakem? Na letišti je taky parkoviště na auta a na vlakovým taky, ale ty jdeš tuším podle východní normy, na západě tohle je běžný.
ACE.
Hele to co tvrdíš je myšleno vážně a nebo si děláš ***?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja osobně si myslim, ze to druhé.
ACE.
No doufám, protože pokud je to parodie na retarda tak dobrý tak to klaplo, pokud je to reál, tak to asi nemá cenu řešit. :D
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tys viděl někdy nenafukovací paddle board? nepleteš si to se surfem? A ty vozíš v autě letní sporty, zimní atd a ještě do toho dáš psa, tam musíš mět pěkný smrádek. Jen retard vozí paddle board a lyže na sníh v autě dohromady.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ano, já jsem koupil auto do města, na dálky jezdím vlakem, jestli ty máš kamarády co jezdí ve městě diselem a turbobenzínem, tak se jich drž, půjdete do stejnýho pokoje.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
v litrech! Litr každého z paliv představuje jiné množství paliva.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
lpg vůbec nebereme v potaz, máme garáž, jezdíme nakupovat kde je podzemní P, před vjezdem je kanalizace. LPG se na hybrida nechytá i když nové sandero na lpg je už firemně vymakané.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak já chtěl hlavně naznačit, že litr nafty váží cca 850 g, litr benzinu cca 750 g a litr lpg cca 500 g. Jinými slovy litr nafty představuje o cca 13,5 % více paliva než litr benzinu. Až pak máme otázku výhřevnosti, účinnosti atd...
Jediné, z čeho dieselofilové tyjí, jsou nízké daně (Bureš s Dluženou to těm hysterikům ještě o korunu snížili v reakci na polský dumping).
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo to jo, U nás nafta je o 2,10 dražší než 95, myslím, že to půjde k 5kč, naftáci se u nás prosadili ohledně krádeže nafty, třeba já jsem měl taky diesla a averzi vůči LPG mám z AVIE na LPG.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
v testu jsem nevyčetl, jak kodiag klimatizuje když motor vypne, nevím jestli to má souvislost, ale znám dost lidí co zkolabovali a měli škodovku, možná je tohle jeden prohřešek.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mít Škodovku tak zkolabuju studem.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ty běž k zrcadlu ty estebákův šašku a kolabuj studem.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
něco na tom bude pravda, jeden kradl naftu a potom dostal infarkt. Všichni škodovkáři, ale nejsou zloději nafty, znám jednoho, co ze škodovek kradl benzín.
Třeba v Českým Krumlově mají MP hybridy a ti po přečtení testu se musí tedy smát.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Konečně jsem se dostal k videu. 7,8 ve městě? To nemám ani když jedu od řeky z Holešovic nahoru na Bílou horu. Jezdím to denně a je to kolem 7l, a to je jen a pouze do kopce. Okresky vychází na těch 5,5-6l, dálnici jsem vyzkoušel na otočku Praha-Plzeň a zpět na tempomat 140 a spotřeba byla 8,2. Těch 9,3 člověk dosáhne možná na nějakém kratším úseku. V týdnu jedu do Velkého Meziříčí, tak to otestuju i na D1. No a nakonec ta Praha. Z Bílé hory do centra to je nejčastěji kolem 1,5-2l, nahoru kolem 7. takže těch 7,3 po celé Praze vůbec nerozumím. To i Ozzman zvládá za míň. :-[]
DonVito
Uz samotna myslenka - video (vychvalovani Kodiaka a dieselu) a spotreba - je podle me zvrhla.
Na cely video jsem nemel nervy.
Seriozni novinar udela clanek s tabulkou. :-)
Jenze ta tabulka by v tomto pripade obsahovala absurdni cisla.
Tak to radsi vokecas... :no:

Tady se bere hybrid na okruh apod.
Vzdycky najdes rezim ve kterem hybrid smysl nedava.
A ten, ve kterem smysl dava pojedes se studenym motorem, (zacns s) prazdnou baterkou do kopce a pak vodectes z palubaku spotrebu...
:no: :no: :no:


Za me Higlander: super auto se kterym bych jezdil (svym obycejnym nenovinarskym) stylem (a vysokym mestskym podilem) skoro vzdy za min a hlavne MNOHEM komfortneji.

PS Ja bych o hlucnem dieselu se start-stopem neuvazoval uz z principu...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak jsem psal. Za těch 7.3 jezdim s HL z Holešovic nahoru na Bílou horu, což je nejhorší trasa v Praze, stále do kopce. Průměr po Praze je do těch 5 úplně v pohodě za jakéhokoliv provozu. Ale tak musí lidi navnadit, kdyz cena nafty letí nahoru.
DonVito
Proc verim tvym udajum a ne tem z videa...?
8-s

Ja dnes tankoval nejdrazsi elektrinu v zivote.
1kWh za 0,50Eur.
A km mi vysel zhruba na 2Kc...
:-)
Normalne jezdim pod jednu korunu / km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Právě jsem měl možnost pořádně vyzkoušet, jaká je reálná dalnicni spotřeba, ne žádná na nějakém krátkém pár desítek km. Natankoval jsem v Praze na Vypichu a vydal se na okruh a do Velkého Meziříčí. K dálnici cca 2km, poté tempomat na 130 ( GPS ) a zpomalení jen na omezení nebo za predjizdejicim kamionem. Velké Meziříčí je od dálnice taky cca 2km. Tam vyřízeno a zpět opět do Prahy při 130 na tempomat. Celkem se ujelo 348km s průměrnou spotřebou 7.9. Plzeň a zpět mám za 8.2, ale ještě musím zkusit při teplejším počasí, jako bylo teď.
Takze spotřeba 9.3 na dalnici není při 130 reálná, pokud ji nechcete úmyslně dosahnout
dmpato
Příspěvek podléhá schvalování.