Se Standou jsme znovu vyrazili měřit spotřebu. Tentokrát jsme proti sobě postavili vznětovou klasiku v podobě Škody Koadiaq a hybridního obříka Toyotu Highlander. O překvapení nebyla nouze.
4:0 nižšia cena.Toyota je stále o kompromisoch.Musíš opatrne s plynom.Keby išli po dialnici bežných 140-150 km/h tak ten rozdiel v spotrebe by bol ešte väčší.Načo hybrid keď máš stále v ponuke turbo spalováky.PS:Highlander: Tá tyčka pri otváraní kapoty na aute za 1,4 melóna tak to je konečná + žiarovkové blinkre. :-)
chrochtání = lepší komfort?
kdyby v testu byl elektromobil napsal bys 3:0 pro elektro, protože má lepší spotřebu, lepší dynamiku a lepší komfort? předpokládám, že by se kritérium změnilo na dojezd:)))
Ano, chrochtání v nízkých otáčkách je příjemnější/komfortnější než zvuk vytočeného nijak zajímavého čtyřválce. A ano, dvoulitrový turbobenzín, který není potřeba vytáčet je příjemnější/komfortnější než dvoulitrový turbodiesel.
A co bych napsal kdyby v testu bylo EV, tak na to si počkej, ale jsi zcela mimo mísu. Srovnání Kodiaqa v dieselu a Enyaqa ti dát mohu hned. Diesel je daleko univerzálnější auto (díky dojezdu, rychlému tankování a daleko hustější síti čerpaček), Kodiaq má daleko lepší ergonomii ovládání (prostě klasika, kde se nemusí základní funkce nastavovat na šmatlacím displeji) a je daleko dynamičtější na dálnici (Enyaq je dynamičtější někam do 130 km/h, pak jej Kodiaq zamázne). Enyaq má daleko lepší odezvu na plyn, lepší jízdní vlastnosti (zadokolka) a je celkově tišší. Takže pokud chceš nějaké skóre, tak třeba 3:3. Nicméně ano, stále bych si vybral diesel, protože ta univerzálnost je pro mě kontumační výhra 5:0 bez ohledu na ostatní kritéria a pro manželku klidně EV, protože její charakter použití sedí na EV a FVE se mi již zaplatila. A co se týče spotřeby, tak moc neumím odpovědět, při jízdě po dálnici a rychlonabíjení leze EV stejně do peněz jako ICE, ten kdo jezdí jenom kolem komína, má rodinný dům a peníze na slušnou FVE tak jezdí "zadarmo", tedy za odpisy z té FVE, ale to je složité počítání, které každému vyjde jinak.
Tak s tím se dá docela souhlasit. Záleží hodně na preferencích každého, ale tvůj postoj beru. Já už benzín používám jen pro zábavu (v autě i na moto), pro dopravu z A do B jsem si zvykl na EV, paradoxně proto, že toho najezdím hodně a ta ekonomika provozu a komfort jsou úplně jinde.
Jo to beru, ale pokud chci převážně městské auto, tak mi dává daleko větší smysl PHEV, třeba Tarraco když zůstanu v mainstreamu, nebo cokoliv z prémie, kde je výběr daleko lepší jsou na příměsto dnes daleko lepší volby v PHEV. A i EV si pro tento účel dovedu představit.
Přesně tak, takovéhle srovnání je demagogie s předem jasným vítězem, když hybrid posuzují v o třídu větším autě, o čtvrt metru delším. Pokud by chtěli skutečné porovnání motorizace, bylo by potřeba test stejně velkých aut. Je to úplně stejný fail, jako kdyby to porovnání Kodiaqa udělali s Yarisem, a pak prohlašovali, že diesel žere o 2 litry víc.
škodu kodiag má mistr firmy co snáma spolupracuje a jezdí po městě mezi 8 až12litry/100km. Škodovka měří průtok paliva do čerpadla(CM), kdežto třeba bmw, toyota, citroen vypočítává spotřebu z trysky. U škody proměřuje k dobru počítač o 0,5-0,8l.
Tu odchylku u koncernu potvrzuji. Podle tankování jsme měli vzdy odchylku kolem 0.5-0.7, a je jedno jestli to je u Passatu nebo Leonu, ale jsou to auta z 2019, u Toyoty jsem na tom opačně, většinou mi ukáže o cca 0.2 vic nez je reálná po natankovani. Třeba teď podle spritmonitoru mám 6.9 a PP mi ukazuje 7.2.
u c-hr podle propočtů tankování-litry mně vždy vyjde co svítí na displeji, mám nastavený po tankování reset, stejně jak u citroena a bmw. U škodovky uplně stejně jak píšeš, možná k 0,8 k dobru auta.
A co další aspekty? Třeba životnost a servisní náklady? Hybrid od Toyoty je naprosto blbuvzdorný, zatímco dieselový Kodiaq si dříve či později vyžádá značné servisní náklady (filtr DPF, vstřikovače, DSG mechatronika) a i během záruky hrozí neplánované návštěvy servisu (čidla močoviny).
Navíc je Highlander o třídu větší auto než Kodiaq, což znamená přirozený handicap z hlediska spotřeby, zejména na dálnici.
Spotřeba není lepší, jen na dalnici ma nafta výhodu. A ani tam to není o tolik. Po 27tis km je spotřeba cca takto, Praha 4.5, mezi město 5.5-6 a dalnice 8.2. I podle spritmonitoru ma HL nizsi spotrebu než kodiaq 2.0TDI 147kw.
Až mi ukážeš, jak v Praze s Kodiaqem pojedeš pod 5, tak změním názor.
Dynamicky můžu srovnavat jen s kodiaqem RS ( nevím jestli je to ten samý motor, a tam to bylo do 140 cca na stejno, poté jsem mu lehce začal ujizdet. Samozřejmě omezovač ma HL dřív. No a pak ten komfort. Zatím jsem nejel kodiaq s adaptivnim podovzkem, jen klasiku a adaptiv v superbu a oktavce. A tedy na komfort, a to nemluvím o hluku, tak to se na HL nehrabou ani zdaleka. I Webpaja byl dost překvapen. Možná kodiaq s adaptivem bude na tom lépe, to nemohu porovnat. Takze z vlastni zkusenosti to co pises, tak je spis 1:2 pro hybrid. Ale chápu, že snadněji se hodnotí od klávesnice než pri přímém srovnání. Toyote je vždy možno vytknout milion veci, ve kterých je škoda, nebo i jiná konkurence lepší, I o parník, ale to co jsi napsal je nesmysl.
A teď nám ještě prozraď v kterém paralelním vesmíru jsi ujížděl tomu Kodiaqu RS. https://zeperfs.com/…uel7647-9186.htm
Ty spotřeby jsem neměřil já, ale redakce a já nemám důvod jim nevěřit a věřit zaslepenému anonymovi, který patrně vlastní hybrid a který má nutkavou potřebu obhajovat svou garáž v každé diskuzi a za každou cenu. Moc nerozumím tomu, proč lezeš na server, kde podle tebe neumí redaktoři změřit ani spotřebu dvou aut nebo porovnat jejich komfort, to je nějaká forma masochismu?
Jsi fakt ubohý. Dáváš pořád info z zpfers a pořád jsi nevysvětlil, jak tam dosáhli akcelerace u camry hybrid 0-200, kdyz ma omezovač na 180. Jdi už někam s těmi výmysly.
Ja nemám potřebu si nic obhajovat, narozdil od tvého smradlaveho dieselu u tebe, že? A kopeš kolem sebe s nesmysly. HL je možno vytknout milion veci, ale spotřeba, komfort a v porovnani s tímhle ani dynamika. Evidentne narozdil od tebe mám zkušenosti s více auty. Ale opice je opice, co dodat. Už jsi zvládl tech 4.5 s kodiaqem po Praze?
Kolik jsi najel s hybridem, kolik s highlanderem a kolik s dieslem a kolik kodiaqem?
Ja mam s HL kolem 29tis, s hybridem kolem 250tis, s dieselem taktéž kolem 250tis a kodiaqem 20tis. Co ty, že to můžeš srovnavat?
Lepší je si to vyzkoušet než dělat ze sebe debila, viz to zepfers.
Za kolik jezdíš s kodiaqem po Praze ( centru ) tedy? Jako HL remíza? https://moje.auto.cz/?…
Jdi si konečně vyzkoušet nějaké auto a třeba ti ho půjčí na víc než 2km kolem dealerstvi.
Jo a ještě mimochodem.. ten zepfers, zde je ukázka, že tam má nepravdivé údaje. Zaměřená dynamika od někoho jiného. VAG tam najednou nemá přidáno a ostatní ubrano. Zepfers už se hodnekrat ukázal jako lživé. Kodiaq najednou na 160 nemá 18,5 ale realnejsich 24,4s. No a najednou je vidět, jak je ve vyšších rychlostech horší, presne jak jsem psal. https://accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid
Můžeš porovnat v km/h nebo mph.
Je tam i vidět, že právě od těch 140 ma HL navrch.
Chtělo by to trochu víc používat informace než nesmysly typu zepfers.
Až se budeš pouštět do nějakých závěrů, je dobré si to nejdřív sám vyzkoušet, takhle jen ukazuješ, že plácáš zpoza klávesnice bez reálných zkusenosti a srovnani. Ještě dotaz, máš už aspoň řidičák? Nemusíš se stydět jestli ne, pak by to dávalo smysl.
Kodiaq RS je v testu i tady... 0-160 má naftový 18,2s a benzínový 16,6s. https://www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Proč jsi přesvědčený, že accelerationtimes jsou ta správná hodnota?
Protože jsme měl možnost realne s ním změřit 50-180 vedle sebe. A nad 140 jsem mu začal ujizdet.
To samé srovnání s hybridním yarisem, nad 150 byl yaris o kousek agilnejsi a rychlejší oproti kodiaqu RS, highlandera nestíhá yaris.
Sám bych tomu nevěřil, dokud jsme to nezkusil.
Nicméně dnes už benzínový kodiaq je na tom jinak. Konečně
pro srovnání Mondeo MK5 TDCI 180k vs Mondeo MK5 HEV 184k, obojí kombi, obojí automaty - ve městě rozdíl 4 litry (Praha za plného provozu centrum a blízké okolí).
Relevantnější, než naprosto totožná auta jen s jiným pohonem, srovnání nenajdeš.
Jen pro upřesnění, ten hybrid jezdil v tomto plném provozu asi za 4,5-5 na sto.
Ona je totiž městská spotřeba a městská spotřeba - mockrát jsem to tady vysvětloval a dával příklady ze zkušenosti z mnoha aut, ale dnes už na to nemám sílu ;)
Mám naměřeno, že ta čistě městská spotřeba i s 2.0 TDI (Superby, Oktávky - 4x4 i FWD, vše manualy) je 7-9 dle provozu a města (jestli je to kopcovitá Praha, či placka Varšava). Ale v tomto režimu ty Toyoty/Fordy HEV jezdí do 5-5,5 litr i mou nohou. Naposledy jsem byl svědkem, že si ten HL po Praze projel i Pája a ten tu konstatně píše, že s hybridem jezdit neumí - výsledek měl myslím něco přes 4 na s to.
Za 7 čistě po Praze jezdil i muj TDCI EURO4 ve starém Mondeu a ten uměl mimo město jet pod 5.
Jinak já po zajetí přes 100 tisíc km (nyní asi 112) i v tom aktuálním TDCi nemám problém jezdit kolem 5-6-7 (s rakví), takže zas tak extra rozežraný ten motor není.
Omlouvám se všem dieselheadům, ale město - Praha, centrum, semafory, kolony, tam za 5 nepojede žádné takové dvoulitrové TDI. Pak je tu obchvat, jižní spojka, menší provoz, konstatní rychlost - ano, tady se spotřeby přiblíží.
Proto říkám - je město a město.
Jo, tomu 2.0 TSI bych to odpustil, i když s tou cenou paliva.... :-[]
Spíš ty rozjezdy ti vezmou hodně, stačí, že se rozjíždíš někde do kopce a už to tam skáče, kdežto ten HEV většinou tut operaci udělá na elektromotor. Tam vidím největší rozdíl.
Vy chlapci, co se oháníte městem, jste k smíchu. Opravdu si myslíte že auta byla vytvořena pro jízdu pouze po městě? :-[]:-[]:-[]
Počítá se součet a ten hraje jasně pro diesely.
S dieselem nemusíte pořád sledovat spotřebu a různě upravovat styl jízdy. Prostě jedete a jste v pohodě, nízké otáčky = motor neslyšet.
Ježiši Wine, to tady přece nikdo neřeší... ty si napsal, že v každém případě je diesel úspornější - není, tak tu nekopej vztekle nožičkama a neměn téma hovoru.....
Stejně jako tento test spotřeby. Jelo se ze Strahova, dolu k řece, poté po Žižkově, Karlíně a Starým městě. Vím že svítilo slunce, byla špička, ale teplotu nevím.
Test je dost zavádějící, Koďour je o třídu menší, nižší, užší to je celkem zákonité že zvláště dálnice dělá velký rozdíl. Ve městě tu spotřebu dělá hodně noha a odhad, to co dosáhli se nejeví moc věrohodně.
Ale to pro vysledek testu neni podstatne, staci jen vybrat takovou trasu a zpusob jizdy, aby tam ten diesel proste vysel lip. Cert vem realne zkusenosti majitelu :)
Ty jsi takový zajímavý zoufalec... nebo spíš pozér. Přihonívat si nad rusákama, kritizovat zbytek světa, do toho koupit starý americký vehikl a dát ho na plyn. :-[]:-[]:-[] jako máš v té globalizaci celkem jasno. A utěšovat se, že jezdíš za tolik nebo tolik. Ti nevím, mi takoví honiči přijdou směšní. :yes:
ale furt je to stejné. Za posledních 30 let se změnilo jen to, že benzíny s turbem jezdí skoro jako diesel a žerou málo, když po nich nic nechceš, ale diesel nežere ani pod zátěží, výfuk čistý, smrad žádný a chrochtání minimální.
Diesel nežerie ani pod záťažou? To je niečo ako perpetuum mobile, že pri potrebe výkonu ho motor vysaje viac z rovnakého množstva nafty? Na to si ako prišiel?
Hoši, budu si muset půjčit a projet ten váš HL. Po Praze jsem mezi 4-5l podle počasí, to se mi s Kodiaqem pod 8l nafty nikdy nepovedlo dostat. A pak ty rány od kol. To dělaly první série hrozně, ale je to pryc, aspoň u mne. Zajímalo by mne jestli to je jen subjektivní, nebo jsou rozdíly i tak. No a vaha, to jste ho nechávali vážit? Já ho zvážil a s plnou nádrží měl rovnych 2200kg. Začínám si říkat, že nižší výbavy mají asi i horší materiály a sw.
Na okreskach s tím jezdim kolem 6, v teple 5.5. Dalnice je uz samozrejme něco jineho a pri tempomatu 140 je Plzeň-Praha a zpět 8.2. Tam je jasné, že diesel bude lepší.
A jako poslední dotaz, dáte vedle sebe 3 dětské sedačky?
Já mám HL dva měsíce, najeto od té doby 7tkm. Přesedlal jsem z naftové RS octavie, takže se pořád učím, jak na hybrid.
Prahu mám konstantně mezi 5-6 litry. Cca 70% jezdím dálnice, včera Norimberk a zpět, tempomat 130 a spotřeba 7,7. Při přidání na 140 se dostávám na cca 8,5 a 160 je 12.
Hodně dělá vítr a dost velký rozdíl zaznamenávám taky podle změny teplot venku. Každopádně auto moc fajn.
..opisovali sme údaje z palubných prístrojov.
Neviem ako teraz, ale predtým sa v Nemecku napojila externá skalibrovaná nádrž s palivom na systém a bolo to odmerané na ml³ ;-)
To sa stáva, keď mozog nestíha myslieť tak rýchle ako ruka píše. Existuje na to aj odborný termín, ale už si ho nepamätám. Stáva sa to bežne, vedomosti ani inteligencia na to nemajú vplyv.
Mililitr je centimetr krychlový. Tedy mililitr krychlový je centimetr krychlový na třetí, tj. cm na devátou - těleso v devítirozměrném prostoru, jehož každá strana má jeden centimetr.
... je mi jasné, že test byl o sdmi místném SUV, ale je opravdu velkou škodou, že se dnes neustále víc a víc prosazují právě SUV.
Zde se pánové tetelí nad dálniční spotřebou 8 litrů nafty a kolik by ta spotřeba byla v kombiku se stejným 2.0 TDI? Myslím, že by se dostali kolem 6 a nemuseli by se ani moc snažit. Takto ten green deal nesplníme ;-)
Ale jinak díky za pěkné video, i když ta Toyota dle všech ostatních testů umí ve městě jezdit za méně. Ale asi holt záleží na každé dané trase a každé jednotlivé noze. ;-)
Celý je to divný.. i firmy jsou poblázněný tou pseudoekologií.. u nás v práci chtěl kolega benzínového Passata (2.0 TSI 140 kw), ale to není ekologické auto, takže zakázáno. Nakonec vyfasuje Kodiaq 2.0 TDI 147 kw 4x4, protože to už ekologické auto je. Takže místo, aby jezdil za 7l benzínu, tak bude jezdit za 8l nafty. A vedení je nadšené, jak přispíváme k záchraně planety..
Myslím, že problém u kolegy byl spíše motor. Co se prodá lépe - ojetý Kodiaq s dieselem nebo Passat s dvouliterm TSI? Kdybys viděl za kolik se prodalo (a za jak dlouho) bývalé ředitelské fáro MB E 500, pak "můj" Passát v ceníkovce 1,6 milionu (pořízený v roce 2008) a největší skvost firmy - Phaeton 4,2 benzín :D
Ano to platí teď, ale bude to platit i za pár let? Až lidi pochopí, že moderní benzínové motory nežerou o moc víc než nafta a jsou mnohem levnější na pořízení a údržbu a hlavně budou jezdit i po tom, co Rusko utne plyn a začne být problém s AdBlue.. Myslím, že se to celé otočí a zůstatková hodnota benzínu naopak půjde dost nahoru oproti naftě.
Ale zůstatková hodnota s tímto konkrétním případem ani tak nesouvisí, protože kdyby ano, stačilo by ji třeba vykompenzovat nižší výbavou, aby měsíční náklady byly totožné, ale my máme benzín jednoduše plošně zakázaný, protože to není eko..
No, nevím úplně, jestli bych si koupil zakarbonované TSI. Ty motory jsou pasti. Sám jsem měl 2.0 TSI a odešlo po 120 tkm. Ten rozebraný motor bych vám přál vidět a to jsem nejezdil až tak krátké trasy. Ono to není ani tak o tom motoru, jako o EGR, ale co naplat, odejde to tak jako tak. Snad jen ty s kombinací přímého a nepřímého vstřiku dávají smysl, ale kolik motorů to dnes má?!
ten proplach stál v Renocaru 1500? takže nepochybuju, že to půjde levněji a asi se to podle kolegových slov opravdu musí...
ale Toyota má nějaký ten přímo-nepřímý vstřik a tohle ji údajně netrápí...
No jasny, jsou i motory, kde to nemusis resit, taky mam neprimovstrik, ale starsi, jenze jde o to, kolik majitelu ten proplach u primocstriku dela - ty a hrstka lidi. Urcite to nebude ani v servisnim planu
To jsou neporovnatelné příklady. Kdo by si koupil ojetý Phaeton? To auto bude drahé na provoz, i kdyby měl benzín zadarmo.
A navíc časy se změnily. Kdysi bylo ojetých dieselů docela málo a proto si držely vysoké ceny. Dnes je to spíše naopak, dieselů je dostatek až přebytek a u Passatů, Oktávek a podobných aut, kde litrová úspora na palivu těžko vyváží rizika ojetého dieselu, ce leckdy dráž prodává benzín.
co je na tom 2.0TSI passat ekologickeho?
moje skusenosti->
4 rocny passat a 2 rocny superb:
alltrack 2.0TSI 162kw a v meste si kludne vypyta 13 litrov
superb 2.0TDI 147KW 4x4 kombi v meste do 8 litrov.
alltrack 2.0TSI 162kw dialnica cca 8.5 (130kmh)
superb 2.0TDI 147KW 4x4 dialnica cca 6.8 (140kmh)
starsie auta co som jazdil:
W245 B180 CDI 109k automat (variator) dialnica s turhlou plne nalozeny 7.6l (140kmh)
S-cross 1.6 benzin 120k manual dialnica s truhlou plne nalozeny 11,5 l (140kmh)
ta ista trasa.
Verze 162kW je rychlejší, ale taky trošku víc papá, než ta eko 140kW. Už je to starší motor... no ale zase měl tu kombinaci přímého a nepřímého vstřiku... a dynamikou je se 140kW TDI neporovnatelný.
Že i s tou TSI 140kW budeš o nějakého 1-1,5l nad tím TDI, to budeš. Otázka je, jestli to nestojí za absenci AdBlue a DPF a lepší kultivovanost. Jinak ta 147kW verze TDI je taky povedenej motor, to nic proti.
Passata 2.0 TSI 140 kw mají dva kamarádi a zrovna jsme se o tom nedávno s jedním bavili. Dlouhodobou spotřebu má 6,5 l. Teď jel na hory a vrátil se spotřebou 5,9 l, což mi přijde super. Já s 2.0 TDI 110 kw jezdím dlouhodobě za 6,2 l, takže ten rozdíl ve spotřebě není nijak zásadní. Ale pravda mám tam víc města, on víc jezdí dálky. Každopádně tento konkrétní motor mi přijde dost povedený.
No, ono asi taky záleží, jestli to co mu ukazuje komp je pravda. Já jezdil s 2.0 TSI za cca 7,5. Ale je fakt, že se dalo víc i míň a záležeo kde a jak se jezdilo.
Ale to platí u každého auta. Se svým 3.0 TDI kombi už jsem jel i za 5,2, ale město 6-12, mimo 6,5, dálnice 7,5 a dlouhodobou mám taky 7,5 a jezdím hlavně dálnice.
Tak to upřímně nevím, ale jestli to měří u Passata nepřesně, tak stejně nepřesně to bude měřit i u mé koncernovky, se kterou to porovnávám, takže ten rozdíl asi zůstane cca stejnej tzn. zanedbatelnej.