Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny aut: Zpomalí válka růst cen? Nebo to bude naopak?

Zelená politika, kovid, nedostatečná výroba nových vozů, obří inflace, a do toho teď ještě válka v Evropě a oslabující koruna. Automobilová branže dostává ránu za ranou. Na jaké ceny aut se máme připravit?
Zpět na článek
12. 3. 2022 08:39
12. 3. 2022 08:49
12. 3. 2022 09:40
12. 3. 2022 10:18
12. 3. 2022 10:34
12. 3. 2022 10:03
12. 3. 2022 10:18
12. 3. 2022 10:44
12. 3. 2022 11:01
12. 3. 2022 11:38
12. 3. 2022 11:51
12. 3. 2022 11:54
12. 3. 2022 12:12
12. 3. 2022 18:53
12. 3. 2022 10:54
12. 3. 2022 11:20
12. 3. 2022 12:00
12. 3. 2022 12:17
12. 3. 2022 13:54
12. 3. 2022 12:33
12. 3. 2022 13:58
12. 3. 2022 14:07
12. 3. 2022 14:34
12. 3. 2022 15:30
12. 3. 2022 18:57
12. 3. 2022 15:31
12. 3. 2022 19:04
12. 3. 2022 17:12
12. 3. 2022 19:01
12. 3. 2022 21:49
12. 3. 2022 23:31
13. 3. 2022 12:46
13. 3. 2022 14:20
13. 3. 2022 14:54
13. 3. 2022 18:48
13. 3. 2022 19:47
14. 3. 2022 07:13
14. 3. 2022 08:49
12. 3. 2022 12:47
12. 3. 2022 14:01
12. 3. 2022 14:58
12. 3. 2022 17:17
12. 3. 2022 20:26
12. 3. 2022 21:34
12. 3. 2022 23:49
13. 3. 2022 12:36
13. 3. 2022 14:27
13. 3. 2022 15:08
13. 3. 2022 18:44
13. 3. 2022 19:53
14. 3. 2022 07:18
14. 3. 2022 10:57
12. 3. 2022 20:27
13. 3. 2022 02:09
13. 3. 2022 08:13
13. 3. 2022 13:43
13. 3. 2022 14:38
13. 3. 2022 15:35
13. 3. 2022 18:31
12. 3. 2022 10:18
12. 3. 2022 10:23
12. 3. 2022 10:27
12. 3. 2022 11:24
12. 3. 2022 12:34
12. 3. 2022 14:59
12. 3. 2022 15:37
12. 3. 2022 20:28
12. 3. 2022 11:36
12. 3. 2022 11:41
12. 3. 2022 11:53
12. 3. 2022 15:00
12. 3. 2022 23:00
13. 3. 2022 00:06
13. 3. 2022 02:41
13. 3. 2022 08:26
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 08:39
sankce
evropská unie by měla vymyslet sankce i tady, rusáci, komunisti by neměli nárok vlastnit auto, řidičák a být za volantem po evropě.
V tabulce je blbé srovnávat cenu starého a nového sandera neboť ten rozdíl by se dal srovnat 120 versus nejnovější fábie, která čím novější model, tím horší co se nevidí.
Rozbalit vlákno
74
Avatar - Amaterasu
12. 3. 2022 09:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 10:03
Re: sankce
Evropská unie a celý západ je naprosto pokrytecký. Odsuzovali jsme nacisty, protože nálepkovali Židy jen proto že to je Žid.
Dnes celý západ nálepkuje Rusy jen proto že to je Rus bez ohledu zda s válkou souhlasí nebo ne. Prostě narodil ses jako Rus, tak teď za to budeš pykat...
Nechutné jak se západ chová. Není o nic lepší než východ :-! :-! :no: Mimochodem, hrajeme si na právní zřízení a přesto západ zasahuje do vlastnictví Rusů žijících na západě... Na základě čeho na to má západ právní nárok?!?!? Kde je ústava a nedotknutelnost soukromého vlastnictví?!? Dnes je to Rus, zítra to bude třeba Sparťan nebo Křesťan :no: :no: :no:
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 10:18
Re: sankce
Jednoduše lžeš. Jediný kdo tu paušálně obviňuje Rusy je petrumr, obecní blázen tohoto serveru a nejspíš nesvéprávná osoba.
Západ nenálepkuje Rusy, ale nálepkuje Putina a jeho nohsledy a těm také zabavuje majetky. A to je v pořádku, ti co rozpoutali válku si v civilizovaném světě ani neškrtnou. Jsi ideální překrucovač faktů pro ruskou propagandu, už ti hodili laso?
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 10:44
Re: sankce
V některých zemích již k prvnímu zmrazení majetku Rusů došlo. Například německé úřady zabavily megajachtu ruského miliardáře Ališera Usmanova v ceně 600 milionů dolarů (13,8 miliardy korun).

Italská policie zase zabavila jachtu patřící Alexeji Mordašovovi. Celkem již rozhodly tamní úřady o zabavení majetku v hodnotě 140 milionů eur (3,5 miliardy korun).

Atd.
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 11:01
Re: sankce
Ano, to je v pořádku, pátá kolona Putinových oligarchů a tedy přímých strůjců války v Evropě postupně přijde o své majetky. Tempo zabavování je naopak velmi pomalé a musí dramaticky zrychlit.
Putinův kámoš Mordašov
https://i.guim.co.uk/img/media/a179b411fd335815fe168dd58b49a47ae4500903/0_0_3500_2358/master/3500.jpg?width=620&quality=85&auto=format&fit=max&s=54a856b9863f010113474669051e4626
Putinův kámoš Usmanov
https://i.insider.com/…04579d001893bbbc?…
A pro tvou informaci, jeden z nich není Rus, ale Uzbek, čímž jsi nechtěně doložil, že v sankcích vůbec nejde o Rusy, ale o ty, kdo podporují Putina a rozpoutali válku bez ohledu na národnost.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 11:51
Re: sankce
To jako myslíš vážně??? Jsi směšný. A co jako má být že je Uzbecké národnosti??? To jako Moravák není podle tebe občanem České republiky?!?!? Tak to je síla :no: : :no: :no:
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:54
Re: sankce
Tobě to fakt nedošlo? Zkus si to přečíst ještě jednou. :D :D :D
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 12:12
Re: sankce
Dal jsi jej jako příklad paušálního "útlaku" Rusu ze strany EU a přitom to není Rus, ale Uzbek. Sankce jsou prostě na podržtašky Putina a na Putina samotného, nikoliv na nějaký národ. Kdyby byl Putin české národnosti, tak tak ty sankce budou úplně stejné.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 18:53
Re: sankce
Ano dal jsem jej jako příklad útlaku Rusů. A on snad není Rus????
12. 3. 2022 10:54
Re: sankce
Tomu predsa sám celkom neveríš... Petrumr je pablb, ale ten západ zase nie je také neviniatko. Zabavuje majetky Putinových nohsledov - a taký Abramovič? Pretože je ruský milionár, automaticky podporuje Putina? Robí hlavne populistické kroky - tie sankcie, ktorými sa oháňa, volí vo vlastnom záujme opatrne. Nemci vyhlásili, že ruský plyn potrebujú - čiže žiadne väčšie kroky proti Rusku sa nekonajú. Firmy opúšťajú ruský trh, ale spočítaj si reálne, čo to pomôže - McDonald, Apple, Ikea... To všetko je muší prd. Ale keď sa tam po vojne budú chcieť vrátiť, treba počítať s tým, že to bude bolieť - ak sa to vôbec podarí, lebo ich miesta pohotovo obsadí Čína, alebo niekto s podobnou politikou. Všetky sankcie najviac ublížia bežným Rusom - vojnu ovplyvnia minimálne, pretože všetky ekonomické sankcie sú behom na dlhé trate a kým sa prejaví ich skutočný účinok, bude všetko inak.
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 11:20
Re: sankce
Pokud máš pět pohromadě, tak si umíš spočítat, že ekonomické sankce jsou to jediné vedle jaderné války co západ může dělat. Ano, McD, Ikea etc. se těžko budou vracet do Ruska, ano trhy tam obsadí Čína, ano sníží se nám životní úroveň. Ale co navrhuješ jako alternativu? Tu jadernou válku? Vlézt Putinovi do zadku a tvářit se, že se nic neděje? V tom případě nezapomeň, že Slovensko je hned vedle Ukrajiny.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 12:00
Re: sankce
Pokud je zájmem NATO bránit VŠECHNY svoje členy vč. Slovenská, tak tento zájem tu nebyl před 24.2.2022?!? Co se z pohledu NATO změnilo dne 24.2.2022 napadením Ukrajiny??? VÚBEC NIC!!! Žádný člen NATO nebyl napaden ani bezprostředně ohrožen.
A NAOPAK pokud NATO vnímá napadení Ukrajiny za bezprostřední vlastmí ohrožení, tak proč NATO nekonalo aby toto nenastalo?!?!? A kde je ta jednota západu když USA jako člen NATO dává od Ukrajiny ruce pryč a zastává názor že vstup ČR a SR do NATO byl největší omyl?!?
Avatar - xxc
12. 3. 2022 12:17
Re: sankce
to je odkial, ze vstup cr a sr do nato bol najvacsi omyl? :-)
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 13:54
Re: sankce
To veřejně proklamují americká média.
Avatar - Emel
12. 3. 2022 12:33
Re: sankce
Sám to poměrně přesně píšeš... tak nevím, čemu se divíš.
NATO se k tomu postavilo tak, jak stojí smlouvy o NATO. Tj. bude bránit svoje členy, ale nebude se přímo angažovat na Ukrajině. A to přesně znamenají vyjádření i činy USA. Je to spíš pragmatický než odvážný postoj... budiž.
Vedle toho ne NATO jakožto vojenská organizace, ale jednotlivé státy a firmy civilizovaného světa budou vyvíjet ekonomický a politický nátlak na Putina, aby toho nechal.
Od NATO unisono zní, že o stávajících členech NATO není žádná diskuse... a naopak, přijetí Ukrajiny do NATO v plánu nebylo před invazí a není ani teď.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 13:58
Re: sankce
Ne. To, že NATO nemůže zasáhnout mimo území svých států je LEŽ. Zahraniční mise jsou důkazem a je to jednoznačně zakotveno v právní úpravě NATO.
Takže Ukrajina a její suverenita a nezačlenění pod Rusko buď je zájmem NATO a mělo právo a dokonce i povinnost zasáhnout, nebo to není zájmem NATO a pak tam absolutně nemáme co posílat zbraně!!!
Avatar - Emel
12. 3. 2022 14:07
Re: sankce
Možná to je lež... ale já ji nenapsal. NATO samozřejmě může zasahovat i jinde... typicky na základě mandátu Rady bezpečnosti OSN. Takový mandát na Ukrajině nemá.
NATO by mohlo zasáhnout i bez mandátu rady, prostě na žádost Ukrajinské vlády... vzhledem k tomu, že je celý konflikt na ukrajinském území a agresor je Rusko, by to asi bylo z hlediska mezinárodního práva v pořádku. Ale už to pak nemá vlastně nic společného s NATO, smlouvy NATO o tomhle nejsou.
Já osobně bych byl třeba pro vynucování bezletové zóny, třeba aspoň nad západní Ukrajinou... ale je otázka, nakolik je NATO schopné to efektivně dělat. A všichni odborníci od toho zrazují, takže jim asi ač nerad věřím.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 14:34
Re: sankce
Neříkám že lžeš ty. Ale ty lži jak NATO nemůže na Ukrajině zasáhnout jsou tu bohužel běžně politiky předkládané.
Odborníci zrazují... Podívej. Za mě Putin ve svých úvahách udělal jednu zásadní chybu. Neuvědomil si že neútočí proti západu. A napíšu něco za co mě tady zase budou duchem prostí jedinci pronásledovat. Ukrajinci a Zelenskyj je svým způsobem obdobné mentality jako jsou Rusové. Co totiž představuje stát? Je to země? Nebo lidi? Obojí. Ale co je přesnější chránit? Zemi jako půdu nebo zemi jako území a hroudu země?! Putin se rozhodl že Ukrajinu dobude i kdyby ji měl srovnat se zemí. Ale Ukrajinci se rozhodli, že budou zemí bránit i kdyby je Putin srovnal se zemí. Bez ohledu na ekonomické dopady a dopady na obyvatelstvo.
Já toto absolutně nehodlám hodnotit jestli je to správně nebo špatně. Jen říkám, že za mě bych hodně zvažoval, jestli mi není milejší záchrana milionů lidských životů a existencí v širším smyslu za byť významné ustoupení vlastní pýše, a národní hrdosti. Ale ubránit Ukrajinu za cenu spálené země a 30 mil. válečných běženců a 10 mil. mrtvých mě přijde jako příliš krutá daň.
A jestli si někdo myslí že Putin dostane na Velikonoce napráskáno a odtáhne jak spráskaný pes, tak se podle mě hluboce mýlí. Bohužel.
Avatar - pradeda777
12. 3. 2022 15:30
Re: sankce
Jsi typický zbabělý Čížek....od roku 1938 se v tomto národě nic nezměnilo.... :-(
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 19:04
Re: sankce
Hlavně že ty jsi národní hrdina. Především v diskusích :-!
Avatar - Emel
12. 3. 2022 17:12
Re: sankce
Touhle logikou by bylo lepší Hitlerovi odevzdat Evropu a nebojovat. Podle mě musíš mít nějaké principy a zásady. A pokud chceme klidný svět, tak se agrese nesmí vyplácet. Myslel jsem, že už je to v dnešní době všem velkým státům jasné... ale holt teda bude potřeba ještě jedna lekce.
Že Putin bude na Ukrajině poražen, to se nestane. Ale ani nevyhraje. A pak, při troše štěstí, přijde na to, že to nikam nevede, národ chudne, lidi umírají... a bude lepší z toho nějak se ctí vycouvat.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 19:01
Re: sankce
Jasné. Tahle analogie tu visí.

Nemyslím že tyhle věci jde posuzovat stejně. Protože všechno je také otázkou míry a ne pouze principu. Když tvůj přístup a náhled postavím do extrému, tak necháme zničit pro principy a hrdost planetu jadernými zbraněmi?!? To vše aby jsme uhajili princip že agrese se nesmi vyplácet a se zlem se nevyjednává ?!? ;-) :-!
Avatar - Emel
12. 3. 2022 21:49
Re: sankce
No dobře. Svět může dopadnout takhle:
1 Svět v rukou psychopata, který díky své odhodlanosti všechny zabít zvítězí
2 Svět v rukou altruistických elit řídících ho ku prospěchu a blahu všech
3 Svět zničený třeba jadernou katastrofou
4 Svět řízený pragmatickým mezinárodním společenstvím, kde se hraje aspoň podle nějakých základních pravidel

Dvojka by byla hezká... ale protože nejsem až takový idealista, tak si myslím, že holt musíme bojovat za čtyřku. Což se právě děje.
12. 3. 2022 23:31
Re: sankce
Svet nikdy nebude v jedných rukách - aj preto sú stále nejaké vojny, aby nebol.
Čo sa týka 4.možnosti, si skôr utopista. Nič také ako "pragmatické medzinárodné spoločenstvo" neexistuje a pravidlá určujú mocní.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 12:46
Re: sankce
Pragmatické mezinárodní společenství existuje. Jsou v něm dost různorodé země, které se na spoustě věcí neshodnou... na právech menšin, svobodě tisku, politickém systému... tak, jako se třeba neshodneme s Čínou a není to žádné tajemství... ale přesto spolu neválčíme a obchodujeme. A bylo to tak i s Ruskem, až do roku 2014.
13. 3. 2022 14:20
Re: sankce
Čo je to za spoločenstvo, ktorého čelnovia sa nezhodnú? O akom pragmatizme v tom prípade hovoríš? Kam môže dosvet spieť v takýchto rukách? Odporuješ sám sebe.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 14:54
Re: sankce
Společenstvo jako každá větší skupina lidí. Někdo věří v Ježíše a někdo v Alláha, někdo v liberalismus a někdo v tradiční hodnoty... a holt se musí nějak domluvit, aby po sobě nestříleli.
13. 3. 2022 18:48
Re: sankce
No asi nemusia, keď sa nedohodnú a niektorí aj strieľajú po sebe. Každý si ide svoju líniu a dohodnúť sa je problém. Preto aj EÚ považujem za de facto zbytočnú, umelo poskladanú organizáciu, ktorá nefunguje a nikdy fungovať nebude. Pravidlá určujú nasilnejšie štáty a ostatní prakticky len prikyvujú, aj keď ich to všetko serie (viď. tzv ekológia ktorá sa tu okolo EV riešila prakticky denne). Sorry, kámo, na takéto organizácie sa nedá spoľahnúť vôbec v ničom.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 19:47
Re: sankce
To teď mícháš dvě různé věci.
Většina toho mezinárodního společenství se dokázala dohodnout minimálně na tom, že války, zejména takové ty klasické války mezi státy jsou špatné a je potřeba jejich viníky trestat, aby k těm válkám nedocházelo. A pak se zhádáme třeba o dodržování práv duševního vlastnictví... ale nebudeme se kvůli tomu střílet.
A EU - EU je primárně ekonomické uskupení (ne vojenské a ani moc politické) a jeho hlavní myšlenka je společný trh bez cel a harmonizovaná legislativa. Aby firmy mohly relativně jednoduše podnikat napříč Evropou. Protože v tom byla velká výhoda relativně velkých jednotných USA před Evropou. A v tomhle ohledu EU funguje docela dobře, i když pořád to není úplně ideální. Jedním z nástrojů má být společná měna - myšlenka teoreticky dobrá, ale tam už to v praxi trošku drhne, protože domluvené mechanismy se nedodržují a přece jen je ta Evropa příliš různorodá.
14. 3. 2022 07:13
Re: sankce
No to mi je dohoda sakra... Zhodnúť sa na tom, čo vie aj malé dieťa, fakt výnimočný počin.
A čo sa týka ekonomických vecí - zatiaľ vnímam prevažne negatíva. lobalizácia ešte nič dobrého nepriniesla. "Aby firmy mohly relativně jednoduše podnikat napříč Evropou.." - tak zrovna toto je v realite pekné svinstvo. Ono to funguje, ale nič dobrého to neprináša, tak ako celá globalizácia - len obmedzenia, zákazy, limity a nadvládu veľkých nadnárodných korporátov nad miestnym priemyslom. Všetko zle, kámo. Práve preto, že je Európa taká rôznorodá, je absolútna blbosť viazať ju umelo dohromady. Nefunguje to a fungovať nebude, môžeme si nahovárať čo chceme.
Avatar - Emel
14. 3. 2022 08:49
Re: sankce
Otázka názoru. Někdo by radši viděl ČR izolovanou a jakože nezávislou... někdo si myslí, že jí je líp v Evropě. Já patřím do té druhé skupiny.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 12:47
Re: sankce
Ty sis tu položil otázky na které si sám odpovídáš.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 14:01
Re: sankce
Já se neptám. Já moc dobře vím jak se věci mají. Jen konstatuji ;-)
12. 3. 2022 14:58
Re: sankce
Alternatíva je dávno premrhaná. K rozhovorom a snahe vyhnúť sa ozbrojenej akcii malo prísť dávno predtým. Lenže namiesto toho sa robil pravý opak - povzbudzovanie Ukrajiny k vstupu do NATO a EÚ bolo prilievaním oleja, ignorácia udalostí v Donbase, Krym - to všetko posúvalo udalosti smerom ku konfliktu. A nikto neurobil nič.
Zelenský po napadnutí Ruskom veril v pomoc zo západu - ktorej sa nedočkal, pretože západný svet uprednostňuje vlastné zámery a Ukrajina ako taká je im ukradnutá (rovnako ako náš, či váš osud, aj keď sme členmi).
Putin je a bude hrdinom väčšiny Rusov, lebo im daruje Ukrajinu a pozdvihne ekonomiku. Je produktom prostredia a jeho konanie je výsledkom moci ktorú má on a ľudia za ním. Všetky tie udalosti nemajú nič spoločné, s nejakou demokraciou alebo právom. Putin má moc podporenú nerastným bohatstvom Ruska, a je prakticky nemožné, aby prehral alebo nedosiahol čo chce. Nejaké hospodárske sankcie ho neprinútia zmeniť myslenie, radšej sa odstrihne od zbytku sveta, pretože vie, že ten svet to bude bolieť viac. Chce to konečne otvoriť poriadne oči a pochopiť, že realita je iná ako nám pod nos strkajú médiá.
Avatar - Emel
12. 3. 2022 17:17
Re: sankce
Vesměs s tím nesouhlasím komplet. Ale jedna věc obzvlášť - Putin pozdvihne ekonomiku? No tak na to si počkám... zatím to spíš vypadá, že dovede zemi k bankrotu.
On sám asi nouzi mít nebude... ale šance je, že tlak přijde od ostatních mocných, kterým izolované Rusko nebude po chuti.
Podle mě má tahle válka hned po Ukrajině nejhorší dopad na Rusko - oslabení armády, raketově rostoucí podpora NATO a armád v zahraničí, ztráta podpory i u dřívějších obdivovatelů (např. Zeman), hospodářské dopady... a jediné pozitivum je jakási macho image vůdce.
12. 3. 2022 20:26
Re: sankce
To si píš, že Putin pozdvihne ruskú ekonomiku. Dočkaj času. Vojna nebude trvať večne a po nej sa svet bude odušu snažiť obnoviť predchádzajúce vzťahy, kupovať plyn, ropu, kovy a obilie. Ale bude to sakra ťažké a horibilné ceny, ktoré budú Rusi požadovať, im štátnu pokladnicu naplnia. Rusko nevyhrá armádou, ale surovinami. Nemci sa už vyjadrili, že bez ruského plynu sa nezaobídu a odstrihnúť sa od ruských zdrojov sa nedá zo dňa na deň. Dovtedu budú Rusi za vodou. Ďalší potichu súhlasia. Američania Ukrajine nepomôžu, dokonca ani na Slovensko nedodajú tento rok sľúbené F-16. Oficiálne kvôli covidu, pravdepodobnejší dôvod je, že majú obavu, aby neboli použité proti Rusom v prospech Ukrajiny.
S posledným odstavcom si celkom mimo - všetko, čo popisuješ, sú podružné záležitosti. Vieš ako to chodí - reči sa hovoria a chlieb sa je. Jediným kritériom je ekonomika aj peniaze, aj keď sa odušu snažia tlačiť nám do hláv niečo celkom iné.
Avatar - Emel
12. 3. 2022 21:34
Re: sankce
Dobře, dočkám času. Podle mě bude jasno už tak za půl roku.
Samozřejmě... pokud se Rusko v budoucnu vrátí k civilizovanému chování, tak se ostatní zase časem vrátí k obchodu s Ruskem.
V civilizovaném světě je to tak - ekonomika je nejdůležitější. Ale z toho civilizovaného světa se teď Putin "vyfauloval".
Ty podružné záležitosti mi vysvětli. Putin se údajně obával posilování NATO. A čeho válkou dosáhl? Přesně toho - posilování NATO. Země, které dřív v NATO být nechtěly, tam najednou být chtějí. Země, které považovali za pragmatické vydávat na armádu méně, se za to najednou začínají stydět. Polsko hodlá investovat 3% HDP. Pokud někdo pochyboval o smyslu aliance, tak teď už nepochybuje.
12. 3. 2022 23:49
Re: sankce
V čom vidíš posilovanie NATO? Že tam niekto chce, neznamená, že tam chce kvôli posilneniu NATO a už vôbec to neznamená, že sa tam dostane. Putin dosiahol ústup a oslabenie NATO. Chceli posunúť hranice NATO ešte viac na východ - ale museli Putinovi ustúpiť, strach z jadrového útoku a obava z rozpútania svetového konfliktu im to nedovolí. Bez ohľadu na to, čo tu miesni klauni vykrikujú, Rusko nie je slabý a zaostalý hráč a NATO ťahá za kratší konec. Nemôže si dovoliť ostro proti Rusku vystúpiť a tobôž nie otvorene brániť Ukrajinu.
NATO by ustála a psychologicky posilnila svoju pozíciu, pokiaľ by Ukrajine a svetu včas oznámila, že ju do svojich štruktúr vzhľadom na medzinárodnú situáciu neprijme - v tom prípade by Putin veľmi pravdepodobne na Ukrajinu nezaútočil. Ukrajina by zostala pod vplyvom Ruska a situácia v krajine by síce bola naďalej vypätá, ale svet aj Ukrajina sama by si ušetrili túto vojnu. Ukrajina by sa taktiež stala obeťou, má skrátka veľmi rizikovú polohu medzi východom a západom - ale šla by cestou menšieho zla. Ja osobne si myslím, že keby to bolo naopak, keby Rusi rozširovali svoju pôsobnosť na úkor mocnosti na druhej strany pomyslenej barikády, dopadlo by to veľmi podobne. Aliancia (NATO) má zmysel ako protiváha proti Rusku, prípadne inej veľmoci, ktorá by mala ambície sa jej postaviť, nič viac a nič menej.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 12:36
Re: sankce
Posilování NATO - základ je veřejné mínění. Stoupá podpora NATO v členských i nečlenských státech, stoupá podpora armády a výdajů na armádu. NATO v současném konfliktu na rozdíl od Ruska neztrácí techniku, ale naopak bude armádu posilovat.
Pokud třeba Švédsko nebo Finsko do NATO vstoupí, tak to nebude "kvůli" posílení NATO, ale samozřejmě to NATO posílí.
Úroveň ruské armády je na Ukrajině poměrně dobře vidět, obrázek si udělá každý sám.
Pamatuješ si, kdy Ukrajina začala stát o vstup do NATO? Ano, v roce 2014... protože jí Rusko ukradlo Krym a Ukrajina seznala, že neutralita jí bezpečnost nezaručuje.
13. 3. 2022 14:27
Re: sankce
Ukrajina už vie, že bezpečnosť jej nezaručia ani EU a NATO spolu. Jediný, kto Ukrajine, resp. jej obyvateľom môže zaručiť bezpečnosť, je paradoxne Rusko. Lenže za podmienok, ktoré diktuje Putin, nie ktoré si predstavuje Zelenský. Buď si istý, že už v roku 2014 NATO skutočnú situáciu poznala. Napriek tomu aliancia nepodnikla žiadne kroky a situáciu nechala vyhrotiť do dnešného stavu. A naďalej nič nerobí. Prečo asi.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 15:08
Re: sankce
To je taková ta psychologie oběti - tyran zajišťuje její bezpečnost. Před čím? No před tyranem, nic jiného jí nehrozí.
13. 3. 2022 18:44
Re: sankce
Jo, to si vystihol, pretože práve tak to v tomto prípade je. Ukrajina proste bude patriť pod ruský dohľad, s tým už nikto nič nespraví. Záleží už len na tom, koľko krviešte pretečie a koľko miest bude zbombardovaných, kým to svet aj Ukrajina pochopia. V celých ľudských dejinách vždy platilo právo silnejšieho -- žiadne iné. Zo slabých prežil vždy ten, kto mal šťastie a spolu s ým sa dokázal prispôsobiť. netreba tu kázať o demokracii alebo práve - tie platia na papieri. Realita je žiaľ oveľa drsnejšia a nespravodlivejšia. Chceš sa je postaviť? OK, ale musíš byť silnejší. Ak nie si, prispôsob sa, alebo padni. Iná možnosť nie je. Nepíšem to preto, že by ma to tešilo. Ani najmenej. Lenže tak to je.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 19:53
Re: sankce
V době jaderných zbraní bohužel stačí být dostatečně šílený... a dá se tím do nějaké míry kompenzovat ta síla.
Ukrajina uvidíme... zatím to nevypadá, že by ji Rusko zlomilo... a už začínají padat hlavy a možná Rusko přestane být vnitřně jednotné v tom, že ta válka má smysl. Medvěda nemusíš nutně zabít... někdy stačí ho přesvědčit, že jsi natolik "tuhé" sousto, že bude lepší nechat si zajít chuť.
14. 3. 2022 07:18
Re: sankce
Zošaleli zatiaľ iba Amíci, keď zhodili dve jadrovky na Japonsko, aj keď už mali kapituláciu prakticky na stole.
Ukrajina, pokiaľ nepristúpi na dohodu, bude zrovnaná zo zemou celá ako je, aj keď ju predtým nezlomia. Medveďa doteraz nikto nepresvedčil, ani ho nepresvedčí, pretože sa o to nikto ani nesnaží. Mám naviac obavu, že keď Rus na Ukrajine dokoná svoje dielo, všetko si ešte poistí nejakou novou Mníchovskou dohodou a bude vymaľované na dlhé desaťročia, ak nie nastálo.
Avatar - Emel
14. 3. 2022 10:57
Re: sankce
Medvěd už je dávno přesvědčený, že do tohohle se pouštět neměl... jen ego mu brání zařadit zpátečku.
Na Putina se hodí moje oblíbená poučka z psychologie - každý chce být milovaný. Když to nevyjde, chce být obdivovaný. Když to nevyjde, chce být obávaný. Když to nevyjde, chce být nenáviděný. Protože nejhorší je být ignorovaný.
12. 3. 2022 20:27
Re: sankce
Rusko se chova jak severni korea a stejne budou Rusove i zit.... tak proste to je. Je to jen otazka casu, na cestu uz se vydali.
Avatar - Plautus
13. 3. 2022 02:09
Re: sankce
Vidím, že je to tu samý ekonomický “expert”, tak pridám tiež svoj “expertný” pohľad :D
Zabúdate viacerí na jednu podstatnú vec...KĽDR je v porovnaní s Ruskom malá krajinka, ktorá je závislá na surovinovej a potravinovej pomoci od Číny a Ruska. Je to len taký ich štekajúci psík v regióne, “nárazníková zóna” od Južnej Kórey a Japonska, ovládanými vojenskou silou USA.
Rusko je krajina, ktorá zaberá 1/6 pevninskej rozlohy celej planéty, surovinovo takmer absolútne nezávislá od zvyšku sveta. Samozrejme, bohatý Rus obmedzenia doterajšieho spôsobu života pocíti, ale iPhone a ďalšie blbosti si kúpi cez Číňana, ktorý mu to ochotne zobchoduje. Prípadne, pre hrdosť (a tiež pravdepodobnú nedostatočnú SW a servisnú podporu pre ruský trh), sa na “západné” vymoženosti vyflákne a podporí Číňana a jeho vlastný produkt, čím aj Číňan a jeho produkt ešte viac technologicky porastie, lebo peniaze-peneži-peníze... Bežný Rus sa vyserie na iPhone a iné blbosti, nebude kupovať drevotriesku v IKEA, nebude jesť odpad od McDonalda, hamburger si kúpi aj inde a podporí domáceho výrobcu nábytku, či rýchloobčerstvenia... Chudobnejší Rus na vyššie menované nepomyslel ani doteraz, a hlavne, v porovnaní s rozmaznaným Európanom sa aj bežný Rus uskromní.
V konečnom zúčtovaní ten, kto bude plakať a prosíkať nebude Rus, ale Európan na západ od hranice Ruska, odstrihnutý od surovín a kvôli tomu s podstatne zníženým životným štandardom.
Takže áno, “treba” podporovať márny boj a bojovať s veternými mlynmi nech nás zomelú, lebo “vyšší morálny princíp”. Zaujímavé, že mnohí tu ten vyšší morálny princíp objavili až od 24.2.2022, lebo však od 2014 na ukrajinských a už vôbec na ruských životoch nezáležalo...
Ste zasratí pokrytci, a na to pokrytectvo dopláca a doplatí celá naša rozmaznaná a už až príliš hlúpo zliberalizovaná spoločnosť!
Palce dole si nalejte do nádrže a zakúrte si nimi doma.
13. 3. 2022 08:13
Re: sankce
Tiež je to boj s veternými mlynmi. S triezvym a realistickým pohľadom pochodíš len ťažko, u niektorých vôbec. V podobnom duchu ako teraz Ty, sa tu aj ja snažím už nejaký čas. Odo mňa máš :yes: .
Avatar - Emel
13. 3. 2022 13:43
Re: sankce
Tak se podívej, jak vypadala životní úroveň běžného člověka v ještě větší SSSR se stejným nerostným bohatstvím... ve srovnání s běžnou zemí západní Evropy. Tak k tomu to směřuje zpět.
2014 bych byl taky pro tvrdší reakci na obsazení Krymu... jenže bohužel tehdy západ zareagoval podobně, jako když si Hitler nárokoval české pohraničí - naivně uvěřil, že se s tím diktátor spokojí a že bude stačit proti tomu protestovat. Měli jsme reagovat mnohem tvrději. Dneska už to víme.
13. 3. 2022 14:38
Re: sankce
Takže tvrdíš, že vtedy sa mala začať príprava na vojnu? Lebo ostrá reakcia Západu by vysoko pravdepodobne vyvolala konflikt už vtedy. Nie, dobrý muž, reakcia mala byť celkom iná. Vtedy sa mali začať robiť kroky na odvrátenie vojny a pokúsiť sa s Ruskom dohodnúť a zaviazať ho, aby anexia Krymu bola tá posledná. Namiesto toho nespravili nič a následnými snahami o rozšírenie západných štruktúr na východ ruského medveďa popudili a vpodstate dokopali k tomu aby konal. A teraz sú rozčarovaní, že koná. Sorry, ale šelmu, ktorú nedokážeš zabiť, je rozumnejšie snažiť sa ju upokojiť ako ju dráždiť.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 15:35
Re: sankce
Dohodnout se s Ruskem je úplně k ničemu, protože Rusko ty dohody nedodržuje. Rusko se v Budapešťské úmluvě zavázalo respektovat územní integritu Ukrajiny výměnou za to, že se Ukrajina vzdá jaderných zbraní.
Ruský medvěd má všechny dohody úplně u zadku, pokud sežere Krym a zdá se mu, že to šlo hladce, tak zkusí sežrat Ukrajinu. Naštěstí si ukousl moc velké sousto - kdyby podnikl pouze mírovou misi do Doněcku a Luhansku, tak by se pořád našli zbabělci s naším prezidentem v čele, kteří by tvrdili, že na to má nárok a že plyn potřebujeme a hlavně ho nemáme moc dráždit a že si za to můžeme sami... a medvěd by to strávil a Ukrajinu by sežral příště.
Naštěstí bombardování hlavního města cizí země je něco, kde už ta relativizace neprojde a všem je jasné, že tomu už je nutné se postavit... a že jsme to měli udělat už dávno. Stejně jako nemělo smysl ustupovat Hitlerovi, protože jeho cílem není nějaké české pohraničí... on se nezastaví nikde, on musí být zastaven.
13. 3. 2022 18:31
Re: sankce
Však o tom to je. Rusi zmluvu porušili - a nič sa nestalo. Prečo by teda neporušili znova a závažnejšie, keď im za to beztak nič nehrozí? Naviac tú zmluvu podpísal Jeľcin a samozrejme neberie v úvahu Krym ani Donbas , kde sa toho medzičasom dialo dosť a nevrhalo to na Ukrajinu zrovna dobré svetlo. Že to tiež môže byť zámienkou pre Putina, malo diplomatov napadnúť - a podľa mňa aj napadlo, ale neurobili opäť nič.
Áno, medveďa môžeš zabiť. Ale musíš mať na to buď silnejšie zbrane, alebo väčšie gule. Žiaľ, náš slávny "demokratický" Západ nemá z toho ani jedno. Iba hrdinské reči nemajú žiadny zmysel ani účinok.
Mimochodom, odpovedz si úprimne, kde všade na svete Američania bombardovali (v"mierových" časoch po druhej svetovej vojne) - a v koľkých prípadoch z toho to bolo bombardovanie cudzích miest cudzích krajín...
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 10:18
Re: sankce
To nálepkování nedělají všichni, extrémní blbci jsou vždy a všude v každé populaci.

Příjde mi fér, že podnikatelé dávají podepsat rusům, že s válkou nesouhlasí a až pak je obslouží - je to jejich volba. Ničení majetku a nenávist je špatně kdekoliv a kdykoliv.

Ale pak tu máš "omezení" běžného Rusa. Ti tady na západě většinou mají majetky a jsou napojeni na Kreml, to je v pořádku - nepřímý tlak na vládu - nevšiml jsem si ,že by odstřihli od majetku nezávislé rusy, žijící na západě a kteří se nehlásí k Putinovi, ty jo ? . No a pak je tu tlak na obyvatele v Rusku - jedině oni mohou svrhnout vládu, taky mi je jich svým způsobem líto, jenže je to nenásilná forma války.

p.s. už si dohledal ty data k té soběstačnosti ? Těším se na to :)
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 10:27
Re: sankce
Vy fakt Petra berete vážně? :D
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 11:24
Re: sankce
Jeden z mála lidí tady se zdravým rozumem. :yes:
Avatar - Emel
12. 3. 2022 12:34
Re: sankce
Někdo vždycky holt musí být největší zoufalec v diskusích... Holden je pryč...
12. 3. 2022 14:59
Re: sankce
A neschováva sa Holden len pod nejakou inou prezývkou? ;-)
Avatar - pradeda777
12. 3. 2022 15:37
Re: sankce
Neschovává. Prostě odešel. Nechtěl už číst ty bolševické žvásty..... :-[]
12. 3. 2022 20:28
Re: sankce
Ty máš podivné okuliare, dedo. Nemal by si prestať šňupať?
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:36
Re: sankce
Tak jsi nám tady opět postnul TVUJ pohled na věc. Jsi lhář, pokrytec a jak vidím, tak i křivák. V mém okolí lidi silně rozlišují obyvatele Ruska a ty jejich hajzly. Nicméně tady rusáci nechali po sobě veliký bordel a to už bylo o těch lidech. Ale díky za vhled do tvého světa. Zabavení majetků oligarchům je vpořádku, jsou zodpovědni za válku.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:53
Re: sankce
Zase jsi před zrcadlem? :-[] :-[]
12. 3. 2022 15:00
Re: sankce
Myslím, že to napísal s plnou rozvahou a úplne správne.
12. 3. 2022 23:00
Re: sankce
Je mi to moc líto, o autech jsme si vždy fajn pokecali...

Ne kvůli tomuhle jedinému příspěvku, sleduji tvé výplody ohledně tohoto ruského zvěrstva už déle.

Hate list.

Ps.: Nemyslím, že to bude mít nějaký význam, ale - chlape, sakra, prober se!
13. 3. 2022 00:06
Re: sankce
Priateľu, pozeráš sa na vec len z jednej strany, to je ten problém. Každá minca má dve strany - a naviac môže stáť aj na hrane, takže si na vnímanie udalostí okolo nás treba dávať pozor a zvažovať informácie z tej aj onej strany. Svojim jednostranným pohľadom si doteraz nepostrehol, že rohYpnol činnosť Rusov nijak nepodporuje ani nechváli, ale naopak kritizuje nečinnosť západua snaží sa mať na vec triezvy a nezaujatý pohľad. Ak sa niekto z vás dvoch potrebuje prebrať, sorry, si to skôr Ty. V dobrom, bez urážky. ;-)
Avatar - Plautus
13. 3. 2022 02:41
Re: sankce
Presne! A “najlepšie” je, keď najviac zaslepení pokrytci tu začnú iných nazývať pokrytcami...a práve aj pre túto servilnosť voči prehnitej politike USA, si teraz v Európe riadne za všetko priplatíme a si to najviac odserieme.
“Nášmu chlebodarcovi” spoza oceánu sa je potrebné znovu poskladať na jeho astronomické dlhy. Ak vôbec budeme mať časom čo liať do nádrží, čím kúriť v kotloch a tak ďalej. Ešteže boli tí “naničhodní” Rusi takí dobrí, že nám pred sankciami predali jadrové palivo, a že vôbec otvorili vzdušný priestor nášmu lietadlu, vyslanému najväčšími pokrytcami v našej krajine, a povolili mu letieť po to jadrové palivo do JE, lebo reálne, ak sa situácia a vzťahy nedajú do poriadku, by nám časom hrozili aj výpadky elektrickej energie...
Tie suroviny našim politickým pokrytcom nesmrdia, teda prezidentka to “citlivo vníma” a vadí jej to veľmi. Hlavne “treba” posielať pomoc v podobe zbraní na Ukrajinu, aby sa mohli tamojší náckovia čo najdlhšie realizovať...
13. 3. 2022 08:26
Re: sankce
Našu pani prezidentku by už konečne mohol zobrať čert. jedinou jej prednosťou je jej pohlavie a vek, ale už ju prekonala nová maďarská prezidentka, takže súťaž je stále otvorená...
Hlavne by tá pekná pani mala vyložiť karty na stôl a priznať, kto ju (okrem štátu) platí a riadi jej veškerú činnosť. Pretože tá naivná dušička s hlasom smutnej vdovy už nevyzerá ani ako svojprávna.
Cez druhú vojnu sa hovorilo, že bude trvať, kým bude Hitler nažive. Spojenci letáky podobného znenia sypali aj na bombardované nemecko v závere vojny. To isté by malo platiť o Putinovi, ale o tom sa dá pochybovať, pretože za ním stoja ďalší mocní, ktorí sú schopní ho v tom prípade nahradiť - ide im o všetko. Tou druhou možnosťou je smrť Zelenského.- kým nebude hore bradou alebo kým ho Rusi nezajmú (čo je de facto to isté), dovtedy bude Ukrajina krvácať, Rusi ju budú zrovnávať so zemou a Západ sa bude prizerať a "pomáhať" utečencom - čo je mimochodom jediná pozitívna vec, čo sa pre Ukrajinu robí.
12. 3. 2022 08:56
Příčina je hlavně v Indii
Jak víme, nyní všichni jako o závod budují fabriky v Indii, i ta Škoda, i Tesla, i Foxconn (také auta), ... .
Tesla vyšla Indům vstříc, že 80% dílů bude vyrobeno v Indii.
A nyní chce mít 1 500 000 000 Indů nejen mobil, ale už i auto, takže se zdražuje.
Tu ropu z Ruska potřebuje i Indie, která se zdržela hlasování proti Rusku.

Pamatuji VW Taigo do 500 000. Nyní již od 516 000.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2022 09:07
Ked si predstavim
Ze este pred 5 rokmi som kupoval nove male auto za 12 tisic eur a zdalo sa mi to akoze uz celkom dost ... a dnes mi ten isty predajca ponuka nove male auto uz za 18 tisic .... tak som rad ze som to este stihol vcas a mozem si gratulovat .... ale otazne je co byde dalej.... ake dalsie nove auto kupit s vlastne ci ma este zmysel kupovat dnes auto ako uplne novy tovar na behanie do prace a len bezne liatanie okolo komina .... ale ono aj jazdenky uz zdrazuju co pozeram ... scaly astry a pod .. este bude zda sa veselo.... neostava nic len sporit dalej... a dufat v nejaky ten cenovy obrat :-|
Rozbalit vlákno
8
12. 3. 2022 09:12
Tak do toho, kobylky
Jak jsem napsal výše s Indií, kobylky se přemnožily a ne pro všechny bude potrava.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2022 09:24
Re: Tak do toho, kobylky
A do toho coraz drahsie palivo.... auta opat este raz budu luxusom... ako som predpokladal ... a ano... sme preludneni... a to nam veru nepomaha v nicom... ani v klime ani v ekologii... ani v cenach surovin co uz... zlate casy hojnosti uz boli....
Avatar - Amaterasu
12. 3. 2022 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2022 10:55
Re: Tak do toho, kobylky
A sprostý západ to vedel a neurobil na odvrátenie toho problému vôbec NIČ.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:24
Re: Tak do toho, kobylky
Západ je odpovědný za konání Ruska, Číny a Indie?

No to jsou věci...
13. 3. 2022 00:09
Re: Tak do toho, kobylky
Zaujímavé, nevedel som, že môžu žiť aj ľudia bez mozgu...
Avatar - Ji/Ri
13. 3. 2022 06:50
Re: Tak do toho, kobylky
... můžou. ty jsi toho jasným příkladem. :-[]
13. 3. 2022 08:27
Re: Tak do toho, kobylky
Hej, jedného som identifikoval, môžem to potvrdiť. ;-)
12. 3. 2022 09:09
Příklad, jak evoluce...
...způsobila, že i ten nejjednodušší organizmus se může naučit mluvit a dokonce, i když blbě, psát.
Rozbalit vlákno
1
12. 3. 2022 11:03
Re: Příklad, jak evoluce...
Uf... Tvrdá rana. ;-)
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 09:11
Další EUsvazácká agitka z povinné série.
:D :-! :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
12. 3. 2022 09:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 10:19
Re: Další EUsvazácká agitka z povinné série.
Viz 94:73
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 10:34
Co bude je zřejmé
Lež v podobě ano, bude líp, se stala neudržitelnou a je jasné že platí ano, bude hůř.
Další východiska jsou, že svět EU je nenahraditelně závislý na surovinách z východu.
Green deal a fit for 55 jsou naprostou utopií. EV mobilita jen drahým snem pár vyšinutých politiků.
EU se řítí do chudoby obdobnou rychlosti jako Rusko. Jen to ještě mnohým vůbec nedochází.
EU bohužel směřuje k tomu, že většině bude úplně jedno kolik stojí nové auto. Protože lidi nebudou mít ani na základní potřeby jako potraviny, bydlení, energie, vzdělání, důchod či zdravotní péče.
Česko v tomhle jde příkladem a situace se zde zhoršuje nejrychleji z celé EU. A jelikož jsme uplynulých 30 let věnovali jen tomu, aby jsme všechno prodali zahraničnímu kapitálu, a aby jsme byli jen montovnou aut a pŕekladištěm zboží, tak naše přidaná hodnota je absolutní nula.
Výsledek je víc než jasný. Navíc jsme si do čela zvolili dalšího neschopného šaška s ansámblem tragédů. Do zlé doby zlá volba. Babišova drahota začíná nabírat kurz k Fialově hyperinflaci... aneb SPOLU to dokážem dotáhnout na úplné dno že... :'-( :no:
Rozbalit vlákno
95
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 10:37
Re: Co bude je zřejmé
Víš co by mne zajímalo? Jak by si to řešil ty ? Co by si udělal, proč by si to udělal a třeba dal návrh, komu to hodit v příštích volbách? Fakt mne to zajímá
12. 3. 2022 10:59
Re: Co bude je zřejmé
Ozzy,neviem ako by to riesil Rohac,ale podobne otazky som si kladol aj ja,kedze u nas je rovnaka situacia ako u Vas.Nie je komu hodit hlas, aby sme sa stale netocili v kruhu rovnakych politikov.Ja osobne vidim riesenie vo forme PRIAMEJ DEMOKRACIE.

Priama voľba občianskych zástupcov (prezidenta, predsedu vlády, starostov, poslancov, sudcov…) bez nutnosti ich angažovania sa v politickej strane a teda ich selekcii podľa politickej príslušnosti

Imperatívny mandát – možnosť občanov odvolávať svojich zástupcov (starostu, poslancov…)

Ludové veto – umožňuje občanom zamietnuť zákon, ktorý prijali ich zástupcovia v parlamente

Ludová iniciatíva – umožňuje občanom podať návrh na novú ústavnú alebo právnu normu a návrh na zmenu či odmietnutie existujúcej ústavnej alebo právnej normy

Referendum – priame a záväzné rozhodnutie občanov o verejnej otázke
12. 3. 2022 11:03
Re: Co bude je zřejmé
Druhá vec je, že ak môžeš niekoho zvoliť priamo, keď ho ako jednotlivca poznáš ete menej, ako predstaviteľa nejakej strany. A ďalšia otázka je, ako budú spolupracovať jednotlivo zvolení ľudia, ktorí nemusia mať nič spoločného - rôzne vzdelanie, názory, plány - ako sa dohodnú a budú fungovať? Akým smerom povedú štát? Budú rozhádaní viac ako tí súčasní politici, ktorí šli do volieb v rovnakej strane alebo uzavreli koalíciu.
12. 3. 2022 11:15
Re: Co bude je zřejmé
Ako?
Ako to je vo Svajciarsku?
Mas pocit,ze tam priama demokracia nefunguje?
Treba ist podla ich vzoru a od nich si brat priklad ako to ma fungovat.
U nas 30 rokov to iste a kam sme to dotiahli?
K mafianom,podvodnikom,plagiatorom vo vlade....
12. 3. 2022 15:04
Re: Co bude je zřejmé
Musíš brať do úvahy všetko, nie iba to, čo sa ti hodí. Švajčiarsky koncept môžeme skúsiť napodobiť, keď sa nám podarí napodobiť ich ekonomiku, produktivitu a hlavne mentalitu. A ani potom to nemusí fungovať. Je to zaujímavá predstava, ale nereálna.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 11:18
Re: Co bude je zřejmé
Vlastně si to shrnul, ještě bych dodal, že ta přímá volba by přinesla do vlády ještě větší nýmandy, protože si troufnu tvrdit, že až na Volný Blok a SPD třeba na post ministrů dávají alespoň trochu lidi od fochy (né vždy samozřejmě :D).. Takhle se tam pak může dostat i člověk se ZŠ, který má totálně vymleto.
12. 3. 2022 15:09
Re: Co bude je zřejmé
Jedna vec je zbožné prianie, druhá vec realita. Neviem si predstaviť fungovanie priamej demokracie v štáte, v ktorom nefungujú ani základy demokracie a každý politik si napriek spoločnému programu plní len vlastné vrecká (česť výnimkám, ktoré buď mlčia, opustili politiku, boli vyštvaní z politiky alebo boli fyzicky zlikvidovaní).
Jak to vidím ja, v absolútne ideálnom prípade (s prvkami fantasy a sci-fi) by tu mohla byť diktatúra, ale diktátorom by musel byť pánboh. ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 11:25
Re: Co bude je zřejmé
Za mě bych jako základ viděl změnu na většinovou parlamentní demokracii. Poměrné zastoupení nefunguje a fungovat nikdy nebude.
Přímá volba prezidenta opět nesmysl.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 11:33
Re: Co bude je zřejmé
Tak by tam bylo ANO...
12. 3. 2022 11:38
Re: Co bude je zřejmé
Proč myslíš?
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 11:57
Re: Co bude je zřejmé
Protože mělo jako strana nejvíce hlasů
12. 3. 2022 12:00
Re: Co bude je zřejmé
A proč je mělo? Odpovím za tebe. Měli největší důvěru. A tak by to mělo být.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 12:22
Re: Co bude je zřejmé
Jenže je volilo jen necelých 30 % občanů a mít vládu, která má důvěru jen 1/3 voličstva - respektive celý parlament by pak tvořili zástupci té jedné strany (tak tedy chápu většinovou demokracii ? nebo jak to Rohypnol myslel jinak ?), nastves zbylou většinu. To poměrové zastoupení mi příjde lepší - férovější.
12. 3. 2022 12:30
Re: Co bude je zřejmé
Obojí má pro i proti, asi těžko říci co je lepší. Bohužel tohle co je tam teď je fakt průser.
Avatar - Emel
12. 3. 2022 12:43
Re: Co bude je zřejmé
...a většina národa to vidí obráceně :-)
13. 3. 2022 17:36
Re: Co bude je zřejmé
Skutečně většina? :-O
Avatar - Emel
13. 3. 2022 18:33
Re: Co bude je zřejmé
Dle výsledků voleb určitě.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 12:50
Re: Co bude je zřejmé
.... už chápu, další zhrzená kobliha... :D
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 11:39
Re: Co bude je zřejmé
Možná ano možná ne. ANO bez podpory komunistů a ČSSD by se určitě chovala úplně jinak. Možná by po prvním volebním období naopak byla odejita.
A i kdyby tam dnes byla ANO, tak bych to svým způsobem bral. Protože by tam byla s jasnou odpovědnosti a kdyby to tu za 4 roky dovedla úplně do kopru tak by prostě šli k čertu. Takto vyhráli volby ale vládnou jiní. Toto je úplně špatně.
12. 3. 2022 15:15
Re: Co bude je zřejmé
Hlavne malý štát ako ČR a SR nepotrebuje prezidenta aj premiéra, beztak si len navzájom hádžu polená pod nohy. Plus zrušiť poslaneckú imunitu a ďalšie výhody voči "obyčajným" ľuďom ale naopak - zdvojnásobiť ich trestnoprávnu zodpovednosť a povoliť za vlastizradu trest smrti - aby ich ani nenapadla nejaká "sviňárna". Vysoké platy týmto ľuďom patria, aby sa nemuseli vzdávať cti za úplatky, ale zbytok naostro, aby mali strach pustiť sa bočnými cestičkami mimo zákon. Dnes toto chýba a veselo sa kradne, kšeftuje a bratríčkuje s mafiou.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 21:12
Re: Co bude je zřejmé
Máš pravdu že nepotřebujeme prezidenta, kterého si volí přímou volbou voliči. A nepotřebujeme prezidenta, který se nechá obklopit lidmi představujícími bezpečnostní hrozbu pro naši zem.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:25
Re: Co bude je zřejmé
Hmm.
Nefunguje.
To jsme si vyzkoušeli přímou volbou... Zemana.
12. 3. 2022 11:05
Re: Co bude je zřejmé
Každopádně tahle vláda je průser. Už nadávají i ti kteří je volili. Ti s krátkou pamětí.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:40
Re: Co bude je zřejmé
to je tak možná přání koblihistů tobě podobných.
12. 3. 2022 15:16
Re: Co bude je zřejmé
A ktorá vláda nebola průser? Väčší či menší, ale väčšinou väčší...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 11:23
Re: Co bude je zřejmé
Nyní bych určitě snížil DPH na základní potraviny a na PHM, aby se neurvala inflace.
Nepřijde ti targikomická argumentace, že nechtějí snížit DPH na PHM z důvodu, že kdyby to udělali tak by se zvedla výtoč protože by lidi začali skupovat PHM?!?
Upřímně i kdyby tohle nastalo, tak na tom naopak stát nebude bitý na příjmech z DPH, protože z nižší sazby vybere celkově stejně nebo i víc. Cena PHM by nezvýšila cenu zboží a služeb. Zároveň by lidi z příhraničí nejezdili s kanystry např. do Polska atp.
Co se Ukrajiny týká, Fiala se tu plácá jak jsme jako spojenci jednotní. USA o útoku prokazatelně věděly od září 2021. A my jako spojenci jsme útokem v únoru 2022 ZASKOČENÍ??? Nepřijde ti to divné? My nemáme zahranicni tajné služby atp.? Zbraně na Ukrajinu bych nikdy neposílal, je to opět porušení všech pravidel kdy do zemí s konfliktem posílat zbraně je jen přilévání benzínu do ohně. Ukrajina se měla vojensky podpořit před útokem aby se mu předešlo. Ale teď už je pozdě.
Pokud už dnes vojensky podporuje západ Ukrajinu i když je pozdě, tak je absolutní nesmysl odebírat ropu a plyn z Ruska. EU není ochotná si vybrat stranu a nést za to důsledky a odpovědnost. Chceme porazit Rusko, ale nejsme ochotni v EU proto nic obětovat. Za mě bojovat s Ruskem v situaci, kdy jsme na něm zavislí, je absolutní nesmysl.

Nikdy bych neprivatizoval základní infrastrukturu jako vodovody, kanalizace, ...
Nikdy bych nepodepsal ten nesmyslný cár papíru na Turowo a trval na dodržování základních principů.
Do armády bych nekupoval nesmysly jako nějaké OT, tanky a těžkou techniku. Naopak bych investoval do moderních bojových prostředků jako drony, přenosné mobilní systémy atp. Grippeny úplně k ničemu atp.
Vyhnul bych se volbě politických stran bez tradičního zakotvení a bez tradičních hodnot (catch all party není nic než populistická strana...).
Je to ucelená řada chyb a špatných voleb. Babiš byl produktem selhání tradičních stran. SPOLU je produkretm populistické nezodpovědné vlády. V takovéto situaci už je opravdu těžké zvolit někoho, kdo bude schopný zemi posunout rozumným směrem. Nestála se tu jedna chyba, kterou by šlo jednoduše napravit. Jdeme špatnou cestou.
Jestli jsem ti trochu odpověděl nevím, ale dal jsi hrozně širokou otázku.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:59
Re: Co bude je zřejmé
... a co dál? Pokud by se tohle vše událo, zadlužení by bylo ještě větší a o to víc závislí na EU... a ty bys byl opět, jako vždy, ten první, co by tu kvičel, že ty bys to udělal jinak. Začínám si myslet, že ses ze 4. cenové přesunul ke kompu. Ty jsi přesně ten rozumbrady, který radí od hokeje, přes doktory, přes ekonomy, přes biology, přes .... , .... prostě zaprděný čecháček, co si koupí vylítanou starou hujdu s veeelkym wow efektem, hodí to na plyn a tváři se jak největší borec. Kámo, od komedií tu máme herce, takhle jsi jen smutný šašek. NIcméně klidně si s tebou projdu to, co píšeš, bod po bodu ...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 12:05
Re: Co bude je zřejmé
Jak by bylo zadlužení větší?!? Co to blekotáš?? PHM zdražily. Z většího základu je větší výběr daně. Takže i kdyby stát kompenzoval toto výrazné zvýšení tak by dopad na výběr daní nemusel být vůbec významný!!!
Avatar - xxc
12. 3. 2022 12:26
Re: Co bude je zřejmé
Ved pohonne hmoty zdrazeli nie preto, zeby sa niekomu chcelo, ale preto, aby to ludia nekupovali a nepodporovali tym vojnu :-) Pripadne pri odrezani zdrojov, nech si pomaly zvykaju. Aky vyznam ma znizovat dane, zvysovat spotrebu a zavislost od nepriatela a agresora?
12. 3. 2022 15:16
Re: Co bude je zřejmé
Ty si stále väčší mimoň.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 12:27
Re: Co bude je zřejmé
Čistě z tohoto jediného úhlu pohledu máš pravdu a z tohoto úhlu pohledu to vidím stejně. Mi osobně přijde legrační např. nulová silniční daň. V mém případě toto zvýhodnění je pryč u necelých dvou nádrží. Jenže ona dan jde do společného koše a tam se jim ted hodí každá koruna. Takže ano, v mnohém s tebou souhlasím a vidím dost věcí podobně jako ty, ale v kontextu souvislostí je to už složitější.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 12:29
Re: Co bude je zřejmé
... jak by ses díval na regulaci cen ze strany státu? ...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 13:41
Re: Co bude je zřejmé
Je to za mě o míře zdražení a o délce toho výkyvu.
Zastropit cenu znamená dorovnavat rozdíl ze státních peněz které nejsou.

Tj. pokud je zdražení ve výši kdy lze dopady snížit sazbou daně, tak bych rozhodně nezastropoval.
Pokud by cena vylétla do nesmyslu a byl by reálný předpoklad dočasnosti tak bych klidně přistoupil k zastropování i za cenu vyššího dluhu. Ale pořád lepší řešit vyšší dluh než připustit roztočení inflační spirály.

A ještě tu je jedna možnost - začít uvolňovat státní rezervy nakoupené za původní ceny a doplňovat za dnešní vysoké ceny, a to tak aby se na spotřebě naředilo navýšení ceny.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 16:44
Re: Co bude je zřejmé
No, nemyslíš, že snížení spotřební daně nebo dph by ztrácelo svůj efekt maržemi obchodníků? Proto když říkáš A, zkus brát v úvahu i B. Nic není jen tak, jak jsi výše popsal. Ano, bylo by to fajn, nicméně v širším kontextu to už taková diskotéka není. Takže stát by přišel o peníze z daní /tedy občané/ a získali by obchodníci /tedy jednotlivci/. Osobně ať stojí litr třeba stovku, ale ať tu je mír....
Ono vyzobat si pár tezí a těm dát rámec je jednoduché, ale aby to mělo i svou váhu a smysl, tak je třeba udělat i to další. Další věc, co je krátkodobé? Ty víš, jak dlouho to bude trvat? Měsíc? Rok? ... je to stálý stav? ... je to časově ohraničené? ...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 19:09
Re: Co bude je zřejmé
Ne. Marže by to nepobrala protože to není problém uhlídat. Tím spíš že tu je i síť čerpaček Čepra že..
Avatar - Ji/Ri
13. 3. 2022 06:51
Re: Co bude je zřejmé
... jak bys chtěl tu marži hlídat? není to ta regulace?
12. 3. 2022 15:23
Re: Co bude je zřejmé
V súčasnej dobe jedna z možných záchranných bŕzd. Určite uznáš, že pri tvorbe cien, kde marža sa počíta percentami z ceny nákupu, môžu predajné ceny vyletieť extrémne vysoko. Čím vyššia je nákupná cena tovarov, tým vyšší zisk si obchodník pripočíta a cena pre spotrebiteľa neúmerne rastie. Keď narastie na úroveň, ktorú už zákazník nechce alebo nemôže akceptovať, trh s touto komoditou jednoducho sadne - ak obchodník nebude ochotný znížiť svoju maržu. Čo sa môže stať a nemusí. Vzniku takej situácie môže štát reguláciou zabrániť. Zjednodušene.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 16:45
Re: Co bude je zřejmé
... ano, některé kroky, aby měly efekt, je třeba dohlídat - regulovat.
13. 3. 2022 08:38
Re: Co bude je zřejmé
Hlavne treba strážiť a kontrolovať úplne všetko. Aby bolo možné zodpovedne určiť, čo a ako je nutné regulovať.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:26
Re: Co bude je zřejmé
A kde by vzal stát peníze na rostoucí náklady?
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2022 10:24
Re: Co bude je zřejmé
Jestli myslíš vyšší náklady na PHM tak bych klidně připustil vyšší schodek. Protože pořád je jednodušší řešit v budoucnu +10 mld dluhu nez +10% inflaci.

A hlavně - když stát nekompenzuje nárůst ceny PHM aby se mu jakože nesnížil výběr daně, tak absolutně pomíjí to, že se mu zvyšují veškeré náklady stejně a v mnohem větší míře. Protože stát je taky spotřebitelem zboží a služeb že. A to je to zásadní.
Avatar - pradeda777
12. 3. 2022 15:40
Re: Co bude je zřejmé
Ten blb? Jak by mohl něco řešit... :-[]
Avatar - Amaterasu
12. 3. 2022 10:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 10:51
Re: Co bude je zřejmé
Ano, díky ANO tady je tady jedna z nejhorších inflací v EU.
Ano, díky Putinovi je zde válka.
Ano, v zemi s 10 mio. obyvatel kde je 6 mio. osobních aut není žádná tragédie, když si dalších pár let nedokáže řada lidí koupit nové auto.
Ano, bude to stát kus životní úrovně, druhá možnost je, že to bude stát životy.
Ano, můžeš si vybrat, žít tady nebo v Rusku či v Severní Koreji.
12. 3. 2022 10:57
Re: Co bude je zřejmé
Myslíš, že vojna je LEN kvôli Putinovi, alebo AJ kvôli Putinovi? To je vcelku zásadný rozdiel.
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 11:03
Re: Co bude je zřejmé
Putin je ten, kdo ji rozpoutal. On poslal armádu na cizí území, on velí zabijákům, kteří páchají zločiny na civilním obyvatelstvu.
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 11:19
Re: Co bude je zřejmé
No to je blbost. :D
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 11:23
Re: Co bude je zřejmé
No to jsou prostá fakta.
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 11:27
Re: Co bude je zřejmé
Nejsou, to je indoktrinace. :-! :no: fakta jsou přesně obráceně.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:44
Re: Co bude je zřejmé
... zkus to vidět reálně a nežer tak ten aeronet a pitomia....
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 11:47
Re: Co bude je zřejmé
zavři radši hubu. Meleš nesmysly a ještě seš drzej.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:55
Re: Co bude je zřejmé
... zkus dva kroky stranou od zrcadla.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:28
Re: Co bude je zřejmé
Arogantně meleš nelsmysly akorát ty...

Rus je na Ukrajině.
To je základní vstupní informace.
Uvědomuješ si to?
Avatar - pradeda777
12. 3. 2022 15:42
Re: Co bude je zřejmé
Prosím ignoruj trolla... :-[]
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 16:46
Re: Co bude je zřejmé
:D je s nima pr.del :yes: ale některé jsem už vyčlenil...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 11:32
Re: Co bude je zřejmé
Ne. Fakta jsou také to, že Putin měl požadavky, na které nikdo neslyšel. Putin měl k napadení Ulrajiny (ZE SVÉHO POHLEDU) důvod. To je taky fakt.
Že ten důvod v našem uvažování je nesmyslný, pokřivený, nehorázný, smyšlený atd. to je taky fakt. Ale základní pravidlo je, že pokud s někým nechci válčit, tak s ním prostě musím jednat. A pokud s ním nejednám, tak je jasné že se mnou bude válčit.
A pokud Putin zvolil válku, tak jak dlouho EU a NATO udrží to pokrytectví že s Ruskem neválčí i když proti němu posílá vlastní zbraně?!?
12. 3. 2022 11:42
Re: Co bude je zřejmé
Ano, Putin měl požadavky, ale to měl Hitler také.
Ano, denacifikace Ukrajiny, té Ukrajiny, kde prezidentem je Žid, je jistě velmi pádný důvod.
EU a NATO s Ruskem válčí, ekonomicky naplno, vojensky nepřímo podporou Ukrajiny.
Jediná další alternativa je jaderná válka. To navrhuješ?
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 12:07
Re: Co bude je zřejmé
Ekonomicky naplno?!? Aha, tak proč odebirame ruskou ropu a zemní plyn ty šašku???
Avatar - xxc
12. 3. 2022 12:30
Re: Co bude je zřejmé
Lebo potom by tu vykrikovali podobni, ze su drahe pohonne hmoty. Jasne, ze plyn a ropu by sme odoberat nemali, alebo mozeme odoberat, ale urcite neplatit a ukladat to do fondu na obnovu civilnych objektov Ukrajiny, ked Rusko bude platit reparacie, tak mu s tym pomozeme :-) Rieseni je vela.
13. 3. 2022 00:13
Re: Co bude je zřejmé
Ty si to predstavuješ Hurvínek válku... Odoberaj od Rusov a neplať im, trúbka...Určite z toho budú happy.
Avatar - Plautus
13. 3. 2022 03:18
Re: Co bude je zřejmé
Hlavne by “určite nezastavili” kohútiky :D
To môže naozaj napísať iba blb. Alebo inak, Rusko je nímand, ale ropa od neho nesmrdí a zadarmo by nesmrdela už vôbec... A vlastne aj o to práve “niekomu” išlo, a preto sa svet dostal na túto “križovatku”, v ktorej dnes stojí...konečný smer cesty je v tejto chvíli neznámy, a budeme radi, ak ešte ďalší smer bude, pretože existujú aj “politickí” pablbi, ktorí by podporili bezletovú zónu nad Ukrajinou.
13. 3. 2022 08:40
Re: Co bude je zřejmé
Väčšina ľudí podporujúcich bezletovú zónu nad Ukrajinou nemá ani tušenie, čo všetko to obnáša a aké by boli dôsledky.
12. 3. 2022 13:26
Re: Co bude je zřejmé
Ano, tohle je jediný bod, kde ti musím dát zapravdu. Putina je potřeba vzít u huby totálně a kohouty na plynovodech i ropovodech okamžitě zavřít i za cenu, že litr phm bude stát 1000 czk a gigajoule plynu bude 10x dražší než v době pádu Bohemia Energy. Ale jsem pak zvědavý na takové jako jsi ty, co budou vykřikovat.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 13:44
Re: Co bude je zřejmé
Kdybys uměl číst tak jsem psal, že bojovat s někým na kom jsem ekonomicky závislý je nesmysl.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:30
Re: Co bude je zřejmé
To je ale ukrutný prohlášení... přečetl sis to po sobě?

:-(
Avatar - Plautus
13. 3. 2022 03:33
Re: Co bude je zřejmé
Prečo zavrieť kohútiky na plynovode a ropovode? Na čo tieto pokrytecké prehlásenia? Veď začni od seba! Ráno vypni kúrenie a od zajtra už do auta netankuj. Neželáš si platiť Rusom, nebudeš platiť Rusom. Stačí tak málo. Keď nebude dopyt, nebudú sa spomínané suroviny nakupovať. Konečne zafungujú princípy trhovej ekonomiky podľa vašich predstáv. Spávať môžeš v spacáku a jazdiť na bicykli. Ale aby som nezabudol, vypni aj elektrinu, značná časť z nej je vyrobená z jadrového paliva z Ruska. Mnohým by to tu veľmi pomohlo, nemali by ste vymetené hlavy tou 24-hodinovou propagandou z TV a rádií.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2022 10:27
Re: Co bude je zřejmé
Aha, a zboží taky přestaneš kupovat aby jsi neplatil dopravu, ve které je nafta a ruská ropa?!?

Přestaneš kupovat ovoce, zeleninu a potraviny, když zemědělci jezdí na naftu z ruské ropy?!?

Co to chytáku?!?
Avatar - Plautus
13. 3. 2022 10:54
Re: Co bude je zřejmé
To je reakcia na mňa?
Tak si to prečítaj ešte raz a v kľude. Ja nie som ten, ktorý plánuje prestať podporovať nákup ruských surovín. Za mňa je to stále najspoľahlivejší dodávateľ, zo všetkých prichádzajúcich v úvahu, napriek všetkému tomu bezhlavému skákaniu do všetkého ruského. Sa čudujem Rusom, že už kohútiky nezastavili, ale týmto spôsobom ideme tomu v ústrety.
13. 3. 2022 13:27
Re: Co bude je zřejmé
Plautus - to bolo skôr pre Ja Prvni 123...
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 18:03
Re: Co bude je zřejmé
protože to přikázalo byro komunistických komoušů. Komouši rušili třeba trolejbusy, aby se dováželo víc a víc ruské ropy, komouši rušili svítiplyn aby se nedalo otrávit a nahradili to ruským velice výbušným plynem.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 19:13
Re: Co bude je zřejmé
30 let tu nevládnou komunisti. Měli jsme 30 let kdy jsme mohli zajišťovat suroviny odjinud.
Zaprvé to nukdo neudělal, zadruhé stejně příliš lepších alternativ prostě není.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 19:54
Re: Co bude je zřejmé
Neni lepsich alternativ ke komu ? Ke komunismu ?
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 21:16
Re: Co bude je zřejmé
:-O to jsi teda netrefil. Navíc v Rusku není komunismus že.
Není mnoho alternativ ke geopoliticky stabilnějšímu zdroji surovin.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2022 08:11
Re: Co bude je zřejmé
Psal si, že tu komunismus není, a že jsme měli 30 let na to, abychom zajistovali suroviny... to se nestalo a moc lepších alternativ není... ptám se k čemu ? Ke komunismu? ke kapitalismu ?
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2022 10:31
Re: Co bude je zřejmé
Ne. Nepsal jsem že tu není 30 let komunismus. Ten tu nebyl nikdy. Psal jsem ze tu 30 let nevládniu komunisti.

Napsal jsem že není moc lepších alternativ zajistit si zdroj surovin ze stabilní geopolitické země.
Avatar - MS-sport
14. 3. 2022 08:31
Re: Co bude je zřejmé
Těm tupanům tady něco vysvětlovat je jako hrát tenis o záclony.
12. 3. 2022 20:45
Re: Co bude je zřejmé
EU a NATO s Ruskom nijak nebojuje. EU a NATO čučia a čakajú ako to dopadne.Ekonomické sankcie sú starostlivo vybrané, aby čo najmenej západu uškodili, a tým pádom aj Rusku.Vojenská podpora je menej ako symbolická, prakticky nulová. Alternatívu premrhali prv ako Putin poslal armádu do Ukrajiny. Keby boli konali vtedy, mohlo zostať len pri cvičení v pohraničí. EU a NATO presrali všetko čo sa dalo a ani to nie sú vo svojej pýche a nadradenosti voči východu schopní a ochotní priznať. Ukrajinu hodili cez palubu potichu a anonymne.
12. 3. 2022 20:34
Re: Co bude je zřejmé
Putin zaútočil. Ale konečne by sa mal niekto zamyslieť aj nad tým, prečo tak urobil. Svet nie je čierny a biely, Putin nie je iba zlý a zbytok sveta dobrý. O tomto nikto nechce počuť, niekomu ten čiernobiely pohľad sakra vyhovuje.
Avatar - Emel
12. 3. 2022 12:47
Re: Co bude je zřejmé
V komplexním světě není nic jen z jednoho důvodu. A nikdo nevidí do toho, nakolik je Putin opravdu jediný vůdce a nakolik někdo tahá za nitky. Ale tady je to tak jasné, že klidně napíšu - válka je jen kvůli Putinovi a lidem okolo něj.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 13:03
Re: Co bude je zřejmé
Říká se, ze svět ovládají tajné služby, Putin je agent KGB, takže to sedí . Jiná neexistuje na světě jeden zlej superpadouch, ale Putin z těch žijících má k tomu nejblíže.
12. 3. 2022 13:38
Re: Co bude je zřejmé
Já někde četl, že to vše organizují mimozemšťani.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 15:39
Re: Co bude je zřejmé
Jo… jsou i tady v diskuzi, třeba Petrumr
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 18:12
Re: Co bude je zřejmé
Já nejsem mimozemštan ani komunista, mám důkazy.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2022 18:24
Re: Co bude je zřejmé
Důkaz ze nejsi komunista ti věřím, ale toho mimozemšťana… 8-s
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 21:39
Re: Co bude je zřejmé
mimozemštané nejezdí hybridem.
Avatar - pradeda777
12. 3. 2022 15:47
Re: Co bude je zřejmé
Mimozemšťané? No jasně. Jirka Paroubek má na ně telefonní číslo..... :-!
12. 3. 2022 20:35
Re: Co bude je zřejmé
Z dôvodu tvojej prvej vety tá posledná nemôže platiť. ;-)
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:42
Re: Co bude je zřejmé
Hame, standing ovation! Trošku se obávám, jestli to padne na úrodnou půdu. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 13:33
Re: Co bude je zřejmé
Svým způsobem už padlo (jenom bych to nenazýval úrodnou půdou), pátá kolona tu pěkně zazpívala a "identifikovala" se. Nic jiného jsem si od toho nesliboval. :-)
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2022 16:07
Re: Co bude je zřejmé
Je mi zle z toho kolik je tady poskoků kremlstánu. Já měl v politice jasno i na základce, kdy tady komunistická propaganda bujela. Vypláchnout hlavu jsem si nenechal.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 16:48
Re: Co bude je zřejmé
:yes: přesně tak. Mám to stejně.
Avatar - Ham.
12. 3. 2022 18:18
Re: Co bude je zřejmé
Souhlas, já mám někdy pocit, že někteří mladí, kteří tu dobu nezažili by potřebovali občas vrátit strojem času do socíku a zpátky do současnosti by se směli vrátit až po určité době. Léčebná kůra v současném KLDR nebo v tom Rusku by možná jako alternativa také velmi rychle pomohla leckterým srovnat kolečka v palici.
12. 3. 2022 20:36
Re: Co bude je zřejmé
Považuješ za mladého aj mňa? Dík za kompliment, kámo. :*)
Avatar - MS-sport
14. 3. 2022 08:29
Re: Co bude je zřejmé
Vypláchlou makovici máš pořádně. Zanechalo to na tvém myšlení nesmazatelné stopy.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 16:48
Re: Co bude je zřejmé
Obdivuji tvou asertivitu i v momentech, kdy u mě nastupuje sertivita... :D :D :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2022 21:33
Už někdy nějaká válka snížila ceny?
Co je to za blbost?

Čekají nás těžký roky, a nedá ses tím nic dělat.
Každý odklad znamená je to, že ty roky přijdou sice o něco později, ale budou ještě těžší.
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2022 00:15
Re: Už někdy nějaká válka snížila ceny?
Čakajú nás ťažké roky a nedá sa s tým nič robiť. Podľa čoho usudzuješ?
Avatar - kari.laz
13. 3. 2022 08:40
Tahle diskuze ukázala jedno
Dost jsem změnil pohledy na některé diskutující a to jsem s některými celkem i souhlasil v pohledu na auta. Po tom, co se tady odkopali nemám chuť s nimi diskutovat snad ani o těch autech.
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2022 13:24
Re: Tahle diskuze ukázala jedno
Čo má svetonázor spoločné s autami?
Avatar - MS-sport
14. 3. 2022 08:37
Zabalte se do UK vlajek a nasaďte si respirátory a zatím se
Realita vašich životů mění k horšímu každej den. Příčína vás nezajímá....to je znak ovce a stáda....to dokážu ještě pochopit. Ovšem, že už vás přestaly zajímat i důsledky, tak to je od bolševických sociálních EUinženýrů majstrštyk. :-! :yes:
Rozbalit vlákno
0