Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Škody Enyaq Coupé RS: Jak jezdí první elektrické ereso?

Po jízdách s prototypy a prvním seznámení se s Enyaqem Coupé v ateliéru mě čekala poslední milá povinnost. Zjistit, jak funguje finální produkt.
Zpět na článek
11. 3. 2022 13:12
11. 3. 2022 13:23
11. 3. 2022 13:19
11. 3. 2022 14:09
11. 3. 2022 15:04
11. 3. 2022 16:31
11. 3. 2022 17:33
11. 3. 2022 17:49
11. 3. 2022 16:36
11. 3. 2022 17:26
11. 3. 2022 17:29
12. 3. 2022 07:34
12. 3. 2022 09:50
11. 3. 2022 15:37
11. 3. 2022 18:43
11. 3. 2022 21:20
12. 3. 2022 13:33
12. 3. 2022 21:00
11. 3. 2022 15:51
13. 3. 2022 13:08
11. 3. 2022 13:12
Vše podobné
Tohle jen potvrzuje, co si myslím. Rozdíl mezi RS (nebo prémiovou značkou) a normálním autem bude jen v "rychlých pruzích" na kapotě. 13 kWh na 100 km jezdím se Smartem :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
11. 3. 2022 13:23
Re: Vše podobné
13kWh je pohádková hodnota, i když je to stylem "plynu s proudem". Hůř vypadaly ty norské testy v zimě.
U "normálních" (benzínových) aut jsou rozdíly mezi GTI, RS, ST, Cupra apod. a klasikou zásadní. Tady to vypadá jen na jiné ladění stejné techniky.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 13:19
Aerodynamika
"SUV-kupé se navíc chlubí ještě nižším součinitelem odporu vzduchu než klasické SUV. To společně s lepší aerodynamikou znamená, že novinka s největší baterkou zvládne na jedno nabití o 10 až 15 km více."

Takže nejen že má Coupé nižší součinitel odporu, ale ještě k tomu má lepší aerodynamiku? Tak to je ovšem pecka... :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2022 14:02
Re: Aerodynamika
Ale inak strasne vysoky ponton to ma... tie bocne dvere budu na vysku skoro jak tie vchodove v nejakom panelaku.... zboku je to hrozny pohlad na to udajne kupatko....
Avatar - Barry Lyndon
11. 3. 2022 17:01
Re: Aerodynamika
Baterie skoupila Tesla, takže ve VW dávají do podlahy palivové tyče z odstavených německých JE. Samozřejmě nastojato :yes:
11. 3. 2022 14:09
bazmek
.. k ničemu, není co dodat.
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2022 15:04
:-D
Ale no tak, tohle už tu snad nebudou obhajovat ani místní elektro ultras. Maximální výkon jen do 88 procent baterie, to je snad výsměch, ne? To znamená, že si ho užiju jen ráno po celonočním nabíjení, protože na cestách to do sta procent asi nedotáhnu. A vlastně ne, ráno nemám zase ideální teplotní okno. Takže výkon jen na papír. Super, takhle si představuji nejrychlejší modely jednotlivých značek 8-s
Rozbalit vlákno
8
Avatar - xxc
11. 3. 2022 16:31
Re: :-D
zase s dieselom si maximalny vykon uzijem len po dlhsej ceste, lebo motor sa musi zahriat :-) ten nemaximalny vykon je potom aky?
11. 3. 2022 17:33
Re: :-D
U dieslu mi ráno před strartem sepne nezávislé topení, efekt je na teploměru chladicí kapaliny vidět hned po nastratování :-)
Avatar - xxc
11. 3. 2022 17:49
Re: :-D
Ale vraj olej treba mat nahriaty, nie chladiacu kvapalinu. Nezavisle kurenie mam aj ja v zaklade na elektromobile na rozdiel od dieselu, kde to k dispozicii nebolo. A ma to kazdy enyak.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 16:36
Re: :-D
Tohle mě trochu zaráží protože jsem měl zato, že max výkon bude naopak někde mezi řekněme 40-80% nabitím baterie kdy je baterie v největší pohodě. Plněé nabití jsem měl zato že také nesvědčí a nebude vhodný max odběr el. energie.
Avatar - xxc
11. 3. 2022 17:26
Re: :-D
Nie, pri plnom nabiti je maximalny vykon :-) A urcite nie do 40%. Ide o to, aky vykon je ten nemaximalny, napr. pri 30 % baterky. Toto mohli novinari zistit.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 17:29
Re: :-D
Nevidím důvod proč by max výkon měl být při max nabití.
12. 3. 2022 07:34
Re: :-D
duvod:
pri maximalnim nabiti je baterie schopna snaset velkej vybijeci proud bez ztraty napeti, tzn velkej vykon. Chova se tak kazda baterie vcetne modelarskejch hracek. Aby se to nedelo, museli by mit velkou zalozni kapcitu jako ma treba etron nebo taycan. Nebo treba jako maji PHEV. Ty jezdi na elektrinu konstantne. Nicmene podivej se na test enyaqu od rasto chvaly, to auto jede zasadne jinak i treba na 60 a jinak na 30% nabiti. Osobne si myslim, ze to ma stridace, ktery nejsou schopny poslat do motoru co maj v celym spektru napeti baterie. Proc nevim, x5 v EV rezimu zrychluje stejne at ma 100 nebo 10%, ikdyz staci to tak na fabii sdi...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 09:50
Re: :-D
Pokud to tak je tak je to dost smutné.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 15:34
První nebo poslední?!?
První nebo poslední elektrické RS...?!?
Rozbalit vlákno
1
11. 3. 2022 19:04
Re: První nebo poslední?!?
Spíš žádné RS, jen poladěný elektro na trošku vyšší výkon, ale jen na papíře. Dá si 2-3 rozjezdy a je z něj obyčejný elektro... :no:
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2022 15:37
DC?
Už minulý rok se šuškalo o 170kW nabíjení a oni to vytáhli jen na 135? Škoda, ačkoli životnost baterie musí být prioritou. Buzz nicméně těch 170 má.
Rozbalit vlákno
4
11. 3. 2022 18:43
Re: DC?
Hyundai ioniq 5 až 220kw....
11. 3. 2022 21:20
Re: DC?
Nie je nic neobvykle, ze na priemernej cerpacke tankuje naraz 8 az 10 aut. Ale predstav si, ze pridu desiati, ktori chcu nabijat vykonom 170kW! Dva megawatty na kazdu nabijaciu stanicu s 10 boxami bude minimum...
Avatar - xxc
12. 3. 2022 13:33
Re: Re: DC?
Sa to rozdelí, každému to nepôjde naplno. A 10 áut s úplne vybitou baterkou nepríde.
Avatar - Ji/Ri
11. 3. 2022 15:51
Pěkné
.... ale ať z toho spotřebiče udělají auto.... to bude na lítačku kol komína celkem na pohodu. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 16:29
Jediné co lze ocenit
Jediné co lze ocenit je design. Zbytek všechno špatně.

Na dlouhých cestách se pohodlně cítit nelze, protože tohle auto prostě dlouhou cestu neujede a to je ten samotný základ všech základů. Zimní realita na pomezí 200 km je k uzoufání a nemá nic společného s použitelností pro tento typ auta.

Stejně tak jízda. Auto může být odladěné sebelíp ale ta nadváha je prostě brutální. Přes kvalitní design se nadváha bohužel dere do očí i z kazdeho úhlu pohledu. A 160 resp. 180 top speed je doslova výsměch, kdy tenhle technologický zázrak rozbije i Felicia 1.6 MPI :-[]

Třetí strike a out je pak samozřejmě cena. Brutální nesmysl, který se nevyplatí v naší geopolicitkoekonimické realitě nikdy.

Sorry Škoda, ale tímhle si kopeš vlastní hrob :-! :no:
Rozbalit vlákno
12
11. 3. 2022 17:32
Re: Jediné co lze ocenit
Stále dookola píšeš to isté. :no: Sa tu tváriš ako keby sme všetci jazdili denne naprieč celou republikou a v priemere tak 200 km/h. Ak robíš denne cez 300 km, tak mi je ťa v prvom rade ľúto, v druhom pre teba nie je elektromobil. Dá sa kúpiť naftový Kodiaq? Dá. Tak načo dookola toto verklíkovanie? Ja som párkrát s Enyaqom absolvoval trasu BA - MB, čo je cez 340 km a neuveríš, ale ani raz som nemusel po ceste nabíjať.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 17:45
Re: Jediné co lze ocenit
Načo? Pretože to takto je i když ty to možná nikdy nepochopíš.
Diesely poslali na odstřel a tvoje kecy že jde koupit Kodiaq v naftě jsou k smíchu pro každého kdo nežije jak slepice a vidí dál než na dnešní den.
A kecy o tom že ne každý jezdí štreky jsou další demagogie. Protože naprostá většina aspoň někdy delší trasu prostě jede!!! A kvůli tomu asi nikdo další auto kupovat nebude že. A oni hlavně ani nebude co koupit, protože diesely politicky jsou odstřelené!!!
Dokud to bude pravda, tak to sem budu psát. Tak se s tou realitou smiř :-!
11. 3. 2022 19:59
Re: Jediné co lze ocenit
No tak si utrieš slzičky a na cestu si vyčleníš viac času, aby si to dal občas na nabíjačku a nepôjdeš tých svojich 180 km/h. A to nehovorím o každodennom dochádzaní do práce ale o nejakej dovolenke či výlete párkrát za rok.
Pokojne si to sem dookola píš, ak ti to robí dobre, ale je to len taká tvoja úchylka, ktorá nič, ale že ozaj NIČ na veci nezmení a ani nikomu nepomôže. Iní si radšej ešte kúpia nové dieselové auto a ďalších 10 rokov im môžu byť elektromobily ukradnuté.
Všetko vidíš moc jednostranne a tendenčne. Máš pri Škode na výber 9 modelov so spaľovacím motorom? Máš. Ale aj tak tu budeš vŕtať do toho desiateho, ktorý je na elektrinu. To ti píšem ako niekto, kto v súkromí jazdí s dieselom alebo hybridom a v práci čoraz častejšie s elektrom.
Avatar - rohYpnol
11. 3. 2022 21:14
Re: Jediné co lze ocenit
Jestli jezdíš na výlet párkrát za rok, tak je mi tě fakt líto :-!
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 07:36
Re: Jediné co lze ocenit
Souhlasím s Tvými názory, ale divím se, že sem ještě píšeš nebo na ty trotly co jsou tady vůbec reaguješ.....myslel jsem si, že například KANKUNEN je normální.....není. Tupan jako většina ostatních tady.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 09:57
Re: Jediné co lze ocenit
Tak je pravda, že počet na mém HL se celkem zvyšuje :D Ale najdou se tu i rozumní diskusní kolegové ;-)
Avatar - MS-sport
12. 3. 2022 11:21
Re: Jediné co lze ocenit
těch je tady strašně málo.
Avatar - Ji/Ri
12. 3. 2022 11:51
Re: Jediné co lze ocenit
... a nebude to tím, že pro blbce je každý blbec? Hoši, kupte si raději vylítané staré emerické konzervy, kopněte to na plyn a plácejte se po zádech, jak jste velcí chlapi. ;-) ... na velmi věcný koment od avantima reaguje jak reaguje, tak se pak nediv, že vás pablbů je menšina. A vůbec nebude vadit, když se s tím vaším žvatláním přesunete na aeronet nebo novinky. Tady se opět budeme bavit o autech a ne o šašcích typu rohypnol barik a pod.
Osobně bych se divil, kdyby sis z toho něco vzal, pokud ano, jsi vítán.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 19:24
Re: Jediné co lze ocenit
Na tom co napsal Avantime je jen to, že uvažuje jako slepice. Dokud mám zrní tak zobu a jsem spokojený...
12. 3. 2022 20:07
Re: Jediné co lze ocenit
A čo mi ostáva? Už len ti držať palce, že tvojimi komentmi určite zachrániš výrobu áut so spaľovacími motormi.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2022 21:09
Re: Jediné co lze ocenit
Co ti ostává? Říkat věci tak jak jsou. I když tím nic nezměníš.
12. 3. 2022 21:04
Re: Jediné co lze ocenit
Hele Jiri nenavážej se do mejch kámošů jo?!
11. 3. 2022 18:12
Carujeme s kW...
Bateria ma kapacitu 82kWh, vyuzitelnych je len 77kWh (co uz je len 94% maximalnej kapacity). A este musi byt nabita najmenej na 88% (t.j. 72kWh). Takze na taketo "eReSove dovadeni" mas v idealnom pripade len len 5kWh.

Navyse u vacsiny (vsetkych?) elektromobilov sa nabijanie nad 80-90% kapacity prudko spomali, a na nabijaci vykon 135kW mozes rovno zabudnut. Takze mas vlastne eReSo len na papieri. No nekup to!
Rozbalit vlákno
2
11. 3. 2022 20:11
Re: Carujeme s kW...
Súhlasím. Hlavne pri týchto koncernových elektro je to len také na papieri a rozdiel medzi zadokolkou a štvorkolkou je zanedbateľný. Už sa to viackrát objavilo aj v testoch. Taký Ioniq 5 to dá z nuly na sto za 5,2 sekundy a vôbec sa nehrá na nejaké N-ko. Aj tak je to zbytočné sa predháňať v zrýchlení, ale ani by sa nemuseli v tomto prípade chváliť, že je to RS.
Avatar - Emel
13. 3. 2022 13:55
Re: Carujeme s kW...
To si myslím, že to u té horní hranice nepočítáš dobře... baterie plně nabitá je nabitá na 82kWh a pro maximální výkon potřebuješ 72kWh, takže máš 10kWh "okno".
Je otázka, jaké omezení výkonu nastane, pokud z toho okna vylezeš... čekal bych, že to nebude nic dramatického, pořád budeš mít třeba 200kW... samozřejmě to pořád nebude RS ve smyslu sportovního auta, jen ve smyslu cesťáku s nadstandardní dynamikou (až na maximálku, ta je jen méně slabá než u normálního Enyaqu).
12. 3. 2022 09:31
Jaky je prvni qereso ?
Na p**u a úplně k ho*nu. 2 mega za 300km dojezdu.. Super škůdko si to udělala, tímto se potopíš ještě víc ke dnu. Zákazníci ti utíkají před očima ke konkurenci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 18:49
Re: Jaky je prvni qereso ?
K toyotě bZ4X, už je tady první článek, tohle bude elektro chudých, škodovku nechme seladonům a státním institucím.
Avatar - kuk
13. 3. 2022 13:08
Závodní almara
s aerodynamikou letící tvárnice, sen každý kadeřnice a venkovskýho Lojzy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
13. 3. 2022 13:50
Re: Závodní almara
Aerodynamika s koeficientem 0,234 je solidní, ne? Jasně, čelní plocha je věc druhá.