Tohle jen potvrzuje, co si myslím. Rozdíl mezi RS (nebo prémiovou značkou) a normálním autem bude jen v "rychlých pruzích" na kapotě. 13 kWh na 100 km jezdím se Smartem :D
13kWh je pohádková hodnota, i když je to stylem "plynu s proudem". Hůř vypadaly ty norské testy v zimě.
U "normálních" (benzínových) aut jsou rozdíly mezi GTI, RS, ST, Cupra apod. a klasikou zásadní. Tady to vypadá jen na jiné ladění stejné techniky.
"SUV-kupé se navíc chlubí ještě nižším součinitelem odporu vzduchu než klasické SUV. To společně s lepší aerodynamikou znamená, že novinka s největší baterkou zvládne na jedno nabití o 10 až 15 km více."
Takže nejen že má Coupé nižší součinitel odporu, ale ještě k tomu má lepší aerodynamiku? Tak to je ovšem pecka... :-)
Ale inak strasne vysoky ponton to ma... tie bocne dvere budu na vysku skoro jak tie vchodove v nejakom panelaku.... zboku je to hrozny pohlad na to udajne kupatko....
Ale no tak, tohle už tu snad nebudou obhajovat ani místní elektro ultras. Maximální výkon jen do 88 procent baterie, to je snad výsměch, ne? To znamená, že si ho užiju jen ráno po celonočním nabíjení, protože na cestách to do sta procent asi nedotáhnu. A vlastně ne, ráno nemám zase ideální teplotní okno. Takže výkon jen na papír. Super, takhle si představuji nejrychlejší modely jednotlivých značek 8-s
Ale vraj olej treba mat nahriaty, nie chladiacu kvapalinu. Nezavisle kurenie mam aj ja v zaklade na elektromobile na rozdiel od dieselu, kde to k dispozicii nebolo. A ma to kazdy enyak.
Tohle mě trochu zaráží protože jsem měl zato, že max výkon bude naopak někde mezi řekněme 40-80% nabitím baterie kdy je baterie v největší pohodě. Plněé nabití jsem měl zato že také nesvědčí a nebude vhodný max odběr el. energie.
Nie, pri plnom nabiti je maximalny vykon :-) A urcite nie do 40%. Ide o to, aky vykon je ten nemaximalny, napr. pri 30 % baterky. Toto mohli novinari zistit.
duvod:
pri maximalnim nabiti je baterie schopna snaset velkej vybijeci proud bez ztraty napeti, tzn velkej vykon. Chova se tak kazda baterie vcetne modelarskejch hracek. Aby se to nedelo, museli by mit velkou zalozni kapcitu jako ma treba etron nebo taycan. Nebo treba jako maji PHEV. Ty jezdi na elektrinu konstantne. Nicmene podivej se na test enyaqu od rasto chvaly, to auto jede zasadne jinak i treba na 60 a jinak na 30% nabiti. Osobne si myslim, ze to ma stridace, ktery nejsou schopny poslat do motoru co maj v celym spektru napeti baterie. Proc nevim, x5 v EV rezimu zrychluje stejne at ma 100 nebo 10%, ikdyz staci to tak na fabii sdi...
Nie je nic neobvykle, ze na priemernej cerpacke tankuje naraz 8 az 10 aut. Ale predstav si, ze pridu desiati, ktori chcu nabijat vykonom 170kW! Dva megawatty na kazdu nabijaciu stanicu s 10 boxami bude minimum...
Jediné co lze ocenit je design. Zbytek všechno špatně.
Na dlouhých cestách se pohodlně cítit nelze, protože tohle auto prostě dlouhou cestu neujede a to je ten samotný základ všech základů. Zimní realita na pomezí 200 km je k uzoufání a nemá nic společného s použitelností pro tento typ auta.
Stejně tak jízda. Auto může být odladěné sebelíp ale ta nadváha je prostě brutální. Přes kvalitní design se nadváha bohužel dere do očí i z kazdeho úhlu pohledu. A 160 resp. 180 top speed je doslova výsměch, kdy tenhle technologický zázrak rozbije i Felicia 1.6 MPI :-[]
Třetí strike a out je pak samozřejmě cena. Brutální nesmysl, který se nevyplatí v naší geopolicitkoekonimické realitě nikdy.
Sorry Škoda, ale tímhle si kopeš vlastní hrob :-!:no:
Stále dookola píšeš to isté. :no: Sa tu tváriš ako keby sme všetci jazdili denne naprieč celou republikou a v priemere tak 200 km/h. Ak robíš denne cez 300 km, tak mi je ťa v prvom rade ľúto, v druhom pre teba nie je elektromobil. Dá sa kúpiť naftový Kodiaq? Dá. Tak načo dookola toto verklíkovanie? Ja som párkrát s Enyaqom absolvoval trasu BA - MB, čo je cez 340 km a neuveríš, ale ani raz som nemusel po ceste nabíjať.
Načo? Pretože to takto je i když ty to možná nikdy nepochopíš.
Diesely poslali na odstřel a tvoje kecy že jde koupit Kodiaq v naftě jsou k smíchu pro každého kdo nežije jak slepice a vidí dál než na dnešní den.
A kecy o tom že ne každý jezdí štreky jsou další demagogie. Protože naprostá většina aspoň někdy delší trasu prostě jede!!! A kvůli tomu asi nikdo další auto kupovat nebude že. A oni hlavně ani nebude co koupit, protože diesely politicky jsou odstřelené!!!
Dokud to bude pravda, tak to sem budu psát. Tak se s tou realitou smiř :-!
No tak si utrieš slzičky a na cestu si vyčleníš viac času, aby si to dal občas na nabíjačku a nepôjdeš tých svojich 180 km/h. A to nehovorím o každodennom dochádzaní do práce ale o nejakej dovolenke či výlete párkrát za rok.
Pokojne si to sem dookola píš, ak ti to robí dobre, ale je to len taká tvoja úchylka, ktorá nič, ale že ozaj NIČ na veci nezmení a ani nikomu nepomôže. Iní si radšej ešte kúpia nové dieselové auto a ďalších 10 rokov im môžu byť elektromobily ukradnuté.
Všetko vidíš moc jednostranne a tendenčne. Máš pri Škode na výber 9 modelov so spaľovacím motorom? Máš. Ale aj tak tu budeš vŕtať do toho desiateho, ktorý je na elektrinu. To ti píšem ako niekto, kto v súkromí jazdí s dieselom alebo hybridom a v práci čoraz častejšie s elektrom.
Souhlasím s Tvými názory, ale divím se, že sem ještě píšeš nebo na ty trotly co jsou tady vůbec reaguješ.....myslel jsem si, že například KANKUNEN je normální.....není. Tupan jako většina ostatních tady.
... a nebude to tím, že pro blbce je každý blbec? Hoši, kupte si raději vylítané staré emerické konzervy, kopněte to na plyn a plácejte se po zádech, jak jste velcí chlapi. ;-) ... na velmi věcný koment od avantima reaguje jak reaguje, tak se pak nediv, že vás pablbů je menšina. A vůbec nebude vadit, když se s tím vaším žvatláním přesunete na aeronet nebo novinky. Tady se opět budeme bavit o autech a ne o šašcích typu rohypnol barik a pod.
Osobně bych se divil, kdyby sis z toho něco vzal, pokud ano, jsi vítán.
Bateria ma kapacitu 82kWh, vyuzitelnych je len 77kWh (co uz je len 94% maximalnej kapacity). A este musi byt nabita najmenej na 88% (t.j. 72kWh). Takze na taketo "eReSove dovadeni" mas v idealnom pripade len len 5kWh.
Navyse u vacsiny (vsetkych?) elektromobilov sa nabijanie nad 80-90% kapacity prudko spomali, a na nabijaci vykon 135kW mozes rovno zabudnut. Takze mas vlastne eReSo len na papieri. No nekup to!
Súhlasím. Hlavne pri týchto koncernových elektro je to len také na papieri a rozdiel medzi zadokolkou a štvorkolkou je zanedbateľný. Už sa to viackrát objavilo aj v testoch. Taký Ioniq 5 to dá z nuly na sto za 5,2 sekundy a vôbec sa nehrá na nejaké N-ko. Aj tak je to zbytočné sa predháňať v zrýchlení, ale ani by sa nemuseli v tomto prípade chváliť, že je to RS.
To si myslím, že to u té horní hranice nepočítáš dobře... baterie plně nabitá je nabitá na 82kWh a pro maximální výkon potřebuješ 72kWh, takže máš 10kWh "okno".
Je otázka, jaké omezení výkonu nastane, pokud z toho okna vylezeš... čekal bych, že to nebude nic dramatického, pořád budeš mít třeba 200kW... samozřejmě to pořád nebude RS ve smyslu sportovního auta, jen ve smyslu cesťáku s nadstandardní dynamikou (až na maximálku, ta je jen méně slabá než u normálního Enyaqu).
Na p**u a úplně k ho*nu. 2 mega za 300km dojezdu.. Super škůdko si to udělala, tímto se potopíš ještě víc ke dnu. Zákazníci ti utíkají před očima ke konkurenci.