Od svého uvedení na trh se Multipla dočkala jistě mnoha více či méně lichotivých přezdívek. Ať je ale vztah lidí k tomuto vozu jakýkoli, marketingoví odborníci v Turínu mohou být spokojeni: lidé si tohle auto zapamatovali.
s dvoulitrovým turbodieselem PRACANT! Navíc za tu cenu nemělo a hlavně dnes nemá konkurenci....přibližovala se tomu Dacia, ale co jí EUsoudruzi v rámci své zvrácené životní filosofie zakázali motorozice a nařídili eko-nesmysly se cena už dostala mimo logiku jejich i potenciálních zákazníků. Multipla, pro rodiny se třemi/čtyřmi dětmi kde žena za volantem neřídí po městě a příměstských lokalitách žádný nadrozměrný kolos a díky rozměrům parkovala bez stresu....pro pensiony, pro pro různé menší organizace apod., byla ideálním řešením. :-!
kolem Fiatu 500L a říkal jsem si, že zlatá Multipla, taky hnusná, ale měla svůj styl. Na to, že je Itálie vyhlašená designem, dělala hodně hnusných aut. Paradox: Grande Punto x Croma, krasavec x brontosaurus
Vzhľad p facelifte už bol o ničom, splynula s davom. Šakredých áut je dnes viac ako v tej dobe, Multipla bola skôr odlišná ako škaredá. Napodobnila trochu Citroeny - tie sa v minulosti často vymykali zažitým predstavám o dizajne, veľa ľudí ich považovalo za škaredé, ale boli len odlišné a výnimočné. Ako táto Multipla.
Nieco podobne bola neskor aj honda frv s 3 sedackami vpredu... akurat ze to prostredne sedadlo tam by som fakt nechcel vidiet sediet cutlera alebo colemana .... tato koncepcia na danej sirke osobneho vozu ozaj nemala sancu na uspech.... multipla navyse oproti frv od hondy bola este aj skareda a neforemna .... ale je legendou to hej.... nezavidenia hodnou legendou .... ale aj take obcas musia byt ;-)
Kamos me v tom parkrat vezl, i na delsi vzdalenosti. Prostorny a dobre si z toho videl ven. Jsi v tom jak v akvarku. Ale delnik dobrej. Jezdil by do ted, kdyby nezkusil jezdit na olej jako u svého stareho mergla. Takze v tom zarachtalo, a uz se to jen sralo. Nemel to auto asi moc rad. U mergla olej lil dlouho a to dokonce starej z kuchyne. Jednou za tejden objel hospody v okoli a ty mu dali olej smazenej. Prej mergl pochroupne i hranolku. Cedil to ale na dvorku aby tam nejakou nemel. Multipla asi pritahuje i urcity individua.
Ta presklenna plocha je fakt brutalna... vidiet tam posadke skoro az do zaludka... ale na druhej strane aj vdaka tomu na mna multipla posobi velmi vzdusne a opticky bez nadvahy
Design Multiply byl (v pravém smyslu slova) kontroverzní. Někde zvláštní až bizarní, někde geniální, mnohými milovaný a mnohými opovrhovaný. Nakonec, dobře o tom svědčí čtyřnásobné ocenění (2001 - 2004 časopis Top Car Magazine) Nejlepší rodinný automobil, a zároveň ocenění "Nejošklivější auto všech dob" - AutoCar v roce 2002
Rozhodně je třeba designérům přiznat odvahu, když stvořili auto o rozměrech téměř 2 x 1 x 1 ( délka 3.994 mm, šířka 1871 mm, výška 1695 mm), do něhož se PRÝ v poměrné pohodě a dostatečném komfortu vešlo 6 lidí :yes::yes::yes:
Je fakt, že první generace vypadala opravdu zvláštně - nízký a placatý ponton, na němž byla skoro neústrojně přilepena bublinoidní kabina s dalším párem světel.