Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda představuje evropský Civic. Dorazí na podzim jako hybrid

107 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bude to stát 700 tisíc v holobytu, nepojede to, spotřeba vyšší než má Corolla 2.0 a prodá se toho 20 tisíc kusů ročně. Vzhůru ke světlým zítřkům.
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Jo no, tak nějak to bude, vlastně ani nevím na koho kromě fanoušků Hondy to auto míří. Přijde mi Honda v Evropě tápe co se sebou, více než roční prodleva v uvedení oproti US trhu je tristní.
Jirik_H
Honda jen reaguje na politiku EU. Proc by mela platit za CO2 EU?
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Ano z logiky věci se to jeví jako dobré řešení, ale jít na trh jen s jedním motorem a převodovkou je teda slabota na to že je to např. oproti Mazdě daleko větší automobilka. Jako jestli je tohle vítězná strategie nevím, ale jelikož od roku 2011 jdou čísla výrazně dolů tak asi spíš ne. Mrzí mě to? Ano. Překvapuje mě to? Ne.
Jirik_H
V USA ma uplne jinou politiku
Jirik_H
Spotrebu to urcite nebude mit vyssi nez Toyota. Pokud to bude mit e:HEV, pujde o jeden z nejvyspelejsi hybridu. Vubec Civic je jizdnimi vlastnostmi hodne pred Toyotou.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, Prius 1 z roku 1996 už pravděpodobně překonali.
DonVito
Honda e:HEV je na urovni aktualniho HSD, nebo jak se ted jmenuje Toyoti hybrid.
Jirik_H
Ale kdepak. Chtelo by to seznamit s technologii e:HEV. Uz jen ucinnost spalovaku je daleko od Toyoty.
DonVito
Predpokladam, ze to byla reakce na Romana.

Jaka je ucinnost Toyoty?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ti nevím, tam píšou že účinnosti dosáhli 41%. To má toyota už několik let. Nebo jakou účinnost spalovak ma Honda?
Zase nepiš hlouposti, Honda má dobrej hybrid, jinej než toyota s jinými pro a jinými proti
Jirik_H
Honda ma motory s tepelnou ucinnosti nad 40 % dele nez Toyota. Civic bude mit motor s touto ucinnosti od 11 G.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Odkdy presne? Nejaky zdroj? Jsem jen zvedavy, diky!
Jirik_H
Je toho plno.

Toyota has implemented gasoline engines with a thermal efficiency of 41% or more in HEVs such as the Prius, C-HR, and Camry; and is currently e😜anding its lineup of new powertrains based on its TNGA concept globally. Honda has achieved a net thermal efficiency of 45.2% or greater for individual chambers in its i-CVCC sub-chamber rapid combustion system.

https😐/www.marklines.com/…l/rep1607_201706

Nicméně Honda má i benzínový motor s účiností kolem 50 % od 2015, ovšem ten je pro F1.

Obecně Honda patří mezi absolutní tom motoráře desítky let. Akorát nepřistoupila na hru německých automobilek, jejichž výsledkem je nižší spolehlivost.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Az na ten kriticky detail - rozdil mezi "implemented" a "achieved" 😉

Porad bych se rad dozvedel, ktere motory s ucinnosti nad 40% ma dele nez Toyota. Aby bylo jasno, proti Honde vubec nic nemam, jen me zajimaji technicke podrobnosti tohoto typu.
Jirik_H
V F1 má cca 50 %, nyní více, od 2015. Vzhledem k počtu motorů to u Hondy bude těžší. Třeba 1.8 s pseudoatkinsnem (var. kompresní poměr /objem) prodávala i u nás

Nicméně podle odkazů pod článkem byl motor pro Accord Hybrid v 2013 s tepelnou účinností nad 40 %.

https😐/www.hondarandd.jp/point.php?pid=1271&lang=en
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky - sice je to taky laboratorni hodnota, v optimalnich podminkach, ale aspon vim odkud vitr vane.
Jirik_H
Ono toho je daleko více.
To co všechny automobilky prezentují, jsou téměř vždy víceméně laboratorní hodnoty.
Třeba k oné účinnosti - na to jsou mapy, nejvyšší účinnost je jen za určitých otáček a výkonu motoru. Jinak je nižší. A takto to mají všechny motory. Liší se jen tou nejvyšší.
Hybridy, které napájejí akumulátory, mají tu výhodu, že pracují za ideálních otáček a výkonu. Takže v oblasti vyšší účinnosti. Honda e:HEV nemá převodovku (ani CVT), tedy jen jeden pevný převod. Takže se jednak nemá co porouchat, jednak i převod nemá 100 % účinnost, takže další pozitiva e:HEV.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky, to ja vsechno pomerne dobre vim. Jeste nez jsem se zeptal, hledal jsem mapy motoru od Hondy. Na prvni dobrou jsem nasel jen motor z r. 2015 (L15B7), kde byl vrchol ucinnosti 37%. Proto jsem se te ptal na dalsi udaje.

"Takže se jednak nemá co porouchat, jednak i převod nemá 100 % účinnost, takže další pozitiva e:HEV. " - zatimco prevod mechanicke prace na elektrickou a zpet na mechanickou (seriovy hybrid) ji ma? Nebo jak mam tohle tvrzeni chapat?

"Takže se jednak nemá co porouchat," - muze se porouchat treba spojka, kterou Toyota vubec nema 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
A můžu vědět od kdy je má Honda?
Jirik_H
Je toho plno. Např.

Toyota has implemented gasoline engines with a thermal efficiency of 41% or more in HEVs such as the Prius, C-HR, and Camry; and is currently e😜anding its lineup of new powertrains based on its TNGA concept globally. Honda has achieved a net thermal efficiency of 45.2% or greater for individual chambers in its i-CVCC sub-chamber rapid combustion system.

https😐/www.marklines.com/…l/rep1607_201706

Nicméně Honda má i benzínový motor s účiností kolem 50 % od 2015, ovšem ten je pro F1.

Obecně Honda patří mezi absolutní tom motoráře desítky let. Akorát nepřistoupila na hru německých automobilek, jejichž výsledkem je nižší spolehlivost.
DonVito
@ Mikesus: Taky si myslim.
Ja bych si samozrejme vybral Hondu. 😄
Ale treba Toyota ma hybrid v kombiku. :yes:
Toyota muze byt v nekterych parametrech nebo jizdnich rezimech lepsi.
Honda by mela byt teoreticky o trochu vpredu ve meste.
Ale OBA tyto hybridy dostavaji ze spalovaku maximum. :yes:
Jirik_H
Kombík je to, co nyní Hondě chybí. Civic Tourer s geniálními magic seats, který naštěstí mám, je opravdu velmi praktický a zároveň zábavný.
DonVito
Dobrá volba :yes:
Avantime
Ten tvoj už určite.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co je na tom vyspělého?
DonVito
Patrne nejvyspelejsi hybrid na trhu, takze asi tak vsechno. 😁

Od ucinnosti spalovaku, pres elektromotory bez vzacnych prvku, az po po invertor a dalsi convertory.

Proste posledni evoluce spalovaciho motoru.
:yes: :yes: :yes😒br />
Jinak v cem je objektivne nejlepsi?
Spotreba na urovni hybridu Toyoty.
Tzn. nejnizsi mozna dosazitelna spotreba spalovaku (unplugged).
Dynamika lepsi nez Toyota.
Komfort (nepatrne) vyssi nez Toyota, diky (vetsinu casu) mechanicky odpojenemu spalovaku od kol.
Tudiz start spalovaku na jizde poznat nelze.
Atd. Atd.

Obdivuhodny kus (hybridni) techniky Honda o kterem si muzou evropske automobilky nechat zdat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Budu si ten hondi hybrid muset znovu projet. Ta dynamika mi tedy lepší nepřišla, obzvlášť nad 80. Ale je pravda, ze jsem zkoušel "jen" jazz a crv ( a to crv ještě jen krátce takze nehodnotím reálnou spotrebu). Ale crv ma wltp spotřebu jako highlander a to nemluvím o ravce, ktera jezdi za 5l. jazz na stejné trase s yarisem byl o 0.5l vic. V kombinaci jsem se s jazzem pod 4 nedostal, s yarisem a třeba i corollou 2.0 ano. Ale spotřeba může být moji nohou. Dynamiku ale už nevím jak ovlivnit a tam mne to dost zklamalo v mimomestskych rychlostech
DonVito
Myslim, ze Toyota je v udavanych parametrech optimistictejsi nez Honda...

Vychazim m. j. z tohoto srovnani😒br />https😐/www.autobild.de/…is-20926001.html

Spotrebu namerili stejnou: 5,4.

80-120😒br /> Toyota 8,6
Honda 7,8

Btw. normovana spotreba😒br /> Toyota 4,8
Honda 5,4

Myslim, ze CR-V je dynamikou o neco horsi nez RAV.
Kdyz jsem psal o lepsi dynamice, tak to bylo o tom Jazzu.
Priznavam, neplati to o obecne.
Ale tenhle Civic s "dvoulitrovym" hybridem pojede slusne, patrne mnohem lip, nez spousta do nebe vynasenych manualu s ruckou... 😁

Proste hybridy Honda a Toyota jsou spicka.
:yes😒br />
PS Ja jsem jezdil jen s CR-V a RAV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja právě přemýšlel mezi jazz a yaris. Velikost nebyla priorita, takže tam yaris neměl deficit.
Tvl 5.4 s yarisem? To jsme zajeli s ozzmanem s yarisema, kdyz jsme jeli po dálnici 130 Praha Plzeň 😒]
Ja si říkám, že ti novináři úmyslně jezdi proti principu hybridu. Protoze to ani ten jazz mimo dalnici nepojede takhle. A na dalnici s tou reakci ve vyšších rychlostech stejně člověk nechce. Kdyz jsem jezdil typicke městské a příměstské jízdy, tak yaris byl na 3.2 a jazz na 4.2. Jezdit za 5.4 s yarisem nebo jazzem.....To radši nekomentuju.
Medocetl jsem to do konce, nevyhral náhodou VW?
DonVito
Novinarske spotreby...

VW vyhrava obvykle nemecke testy.

Tesla treba nemohla v autobildu vyhrat proti BMW, tak dostali stejne bodu. 😁
https😐/m.bild.de/….bildMobile.html#…
Test je v aktualnim Autotipu.

Nemecky testy je nutny brat s rezervou, kdyz testuji nemecka auta.
Naopak kdyz srovnavaji japonce mezi sebou, tak by to svou vypovidaci hodnotu mit mohlo.
Proto mam taky nejradsi US testy...

Ten Jazz proti VW je asi jako Model 3 proti BMW.
Podle me Honda/Tesla jednoznacne lepsi.
Nemecke znacky obvykle ziskavaji body na tezko meritelnych parametrech jako obratnost nebo komfort. A pak v realu zjistis, ze rozdily jsou marginalni (neni-li realita opacna).
Ok VW ma vetsi kufr. Ale ctyri body za prostornost vpredu...

Mj usporna jizda Toyota Yaris Cross i Honda Jazz Crosstar 3,9l. :-!
VW 5l...
Avantime
Na čo sa vôbec trápia z nejakým hybridom. Stačilo, aby si prečítali tuto miestnych odborníkov a bolo by vymaľované.
Avatar - Emel
Emel
20t kusů kde? Civic je globálně úspěšný auto a asi bude i ten novej.
Na 600t začíná Peugeot 308 1.2PT 130k AT... takže Civic se 135kW za 700 mě asi neuráží.
Čekám, že do základu narvou většinu těch asistentů...
Jet by to docela mělo, podle parametrů - je to o dost silnější než HRV a výhodnější karoserie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Evropě. Globální prodeje jsou celkem jedno, když jinde mají úplně jinou nabídku motorizací.

Výkon uvidíme, dle testů u jiných modelů ve vyšších rychlostech chybí.
DonVito
Hele, realita u nas je ale takova, ze i kdyz byla nabidka motoru (relativne) slusna, tak to tu nikdo nekupoval. A vsichni jdou pro Golfa...

Civic mel spickovy diesel. Nikdo to nechtel.
Mel atmosferu 1.8 benzin s nejvetsim kufrem ve tride. Nikdo to nechtel.
V minuly generaci velmi dynamickou 1.5 turbo a kolik se jich prodalo?

A samozrejme jeste Type-R, takze vykonovy rozpeti motorizaci bylo doposud velmi slusny!
Avatar - Anonym
Anonym
Proč by někdo kupoval Japonce v dieselu? To je oxymorón.
Kolik se prodalo dynamické 1.5 turbo? Málo, protože to svázali pouze s nejvyšší výbavou za velmi vysokou cenu. Nižší a střední výbavy měly udýchyný tříválec.

Generace "UFO" se prodávalo 100 tisíc kusů ročně. Víceméně s jednou karoserií a jedním motorem (hatchback 5D, atmosféra 1.8, ostatní verze byly okrajové). Hodně slušný výsledek.
DonVito
Minimalne sedan se dal koupit se zminenym comfortem.

Ty vis neco o Honda dieselu?
Ze pises o oxymoronu? 😁

1.6 d-tec byla lepsi nez koncernova tdi snad ve vsem.

Honda spalovaky umi nejlip!
Kdo ze je sampion F1? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
No o jejich dieselu vím jen to, že ho s velkou slávou uvedli na trh a za rok ho z většiny trhů včetně našeho tiše stáhli z nabídky, protože o to byl skoro nulový zájem.
Tím neříkám, že jde o špatný motor. Ale kdo chce diesel, koupí si spíše Peugeot nebo tu Škodovku.
Avatar - Emel
Emel
1.5 v HB byla buď ve Sport, nebo... myslím, že ta topka byla Exclusive. Ten Sport byl docela dobrej mix... pro někoho, kdo chce v autě lepší světla a vyhřívaný sedačky a tak.
DonVito
Vyhrivany sedacky byly i v comfortu.
Mne prijde super mit adaptivni tempomat v zakladu...

Je mozny ze HB v comfortu s 1.5 nenabizeli. Nevim.
Avatar - Emel
Emel
Nenabízeli, 1.5 HB začínal na Sportu.
Adaptivní tempomat bez možnosti vypnutí té adaptivnosti nechci ani zadarmo.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Proc nechces adaptivni tempomat bez moznosti vypnuti? Vzdyt pri pliskanici se snehem se zalepi radar a jsi bez tempomatu, sen kazdeho praveho ridice 😉
Ginger Kyriakos
Ano, přesně takto to funguje. Z hlediska bezpečnosti asi dobře, v takových situacích má člověk převzít kontrolu nad vozem sám. Jinak ACC skvělá záležitost, spárován s automatem téměř nemá chybu i na okreskách. Jen je třeba na to naučit spolujezdce, že auto bude trošičku cukat😄Není to ale nic proti tomu, jak občas nečekaně zasekne člověka protikolizní systém....
Avatar - Emel
Emel
Jako že když je zaflákanej radar od sněhu, tak nemám po dálnici jezdit na tempomat? No... tak to děkuji za radu 😄
Jo, za velkýho provozu je ACC fajn... ať už v zácpě, nebo v hustým provozu mimo dálnici... ale jednak je tu ten problém, že to občas nefunguje vůbec... a pak se mi na dálnici pravidelně stává, že dojedu auto v pravým pruhu, zapomenu plynem podržet rychlost a ACC hezky zpomalí... to je otrava.
Ideální řešení je jasný - adaptiv, se schopností popojíždět v koloně, s možností přepnutí na "hloupej" tempomat. Já ale v kolonách moc nejezdím, tak mi stačí klasika.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To bylo jen rypnuti (ze zivota). V Toyote si muzu tempomat vybrat a je to super. Kia ma jen adaptivni a v lednu se mi zaplacal snehem a pul dne jsem musel pres Nemecko bez tempomatu 😞
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja uz jezdim i na dalnici na acc. Žádné brzdění vpravo není, stačí dát včas směrovku a tempomat se přichytí na auta v levem pruhu. Takze nechá přijet bez zpomaleni mnohem blíž
Avatar - Emel
Emel
To jo... taky stačí včas vyjet do levého pruhu nebo včas položit nohu na plyn. Ale někdy tomu situace nepřeje a na ten plyn člověk zapomene.
Nějak si člověk zvykne... ale ani po delších trasách s ACC (třeba 4000km) jsem nedošel k tomu, že bych se nechtěl vrátit do auta bez ACC.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To zaseknuti protikolizniho systemu nastesti neznam. Mam ho v aute tri roky, ale zatim jenom zurive pipa, kdyz moc natesno objizdim odbocujici auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne párkrát jo, ale měl k tomu důvod.
Ginger Kyriakos
pouze v sedanu byla ve výbavách pod SPORTem, tj. za cenu nižsí než tabulkových cca 650 tis....V HB byla 1.5 pouze ve výbavách SPORT a výše. Adaptivni tempomat,asistencni prvky, autoklimu,vyhrivany sedacky ma i COMFORT.
Avatar - hugino
hugino
Prvý tvoj komentár s ktorým maximálne súhlasím.Rovnica bola/je ? taká že keď nevieš čo si máš kúpiť v segmente C tak si kúp Golf.Neviem či to bude platiť aj naďalej /lebo G VIII je taký nemasný neslaný / ale faktom ostáva že Golf alebo koncern ti dáva na výber pri jednom modely viac možností pohonu od spalováku až po elektro kdežto Civic ti ponúkne jeden pohon a v tom vidím zásadný problém pri predajoch.Civic je určite kvalitné auto ale keď porovnáš cenu samotného auta voči konkurencii + predajnú sieť + cenu servisu a aj náhradných dielov + konfigurovatelnosť tak to bude mať v našich končinách s predajom dosť zložité.Ale poznám pár fanúšikov Hondy ktorý by do inej značky ani nešli.
DonVito
Jsem take porad fanouskem Hondy.
Ale realita je bohuzel takova, jak pises.
Nicmene pro koho jsou parametry Hondy (hybrid) akceptovatelne, ten neudela s Hondou chybu.
A myslim, ze dnes koupit auto se spalovakem bez elektrifikovaneho pohonu (snad krome toho Type-R...) je chyba.
Avatar - Emel
Emel
No protože to je Honda - udělá pár věcí skvěle a pak to něčím zazdí.
1.8 atmosféra s největším kufrem, to asi myslíš kombíka... to ale bylo tak šeredný auto... a s tou 1.8 to moc nejelo.
1.5 se prodalo málo, protože jí Honda cíleně znevýhodňovala v akčních cenách. Kromě toho se mluvilo o nějakých problémech se spolehlivostí.
V hatchbacku byla minimálně ve výbavě Sport, což znamenalo ty hezký výfuky uprostřed, kvůli kterým se pak nevešla ani rezerva, ani tažné. Sedačky vepředu stály za prd, vzadu to bylo šedošedé a chyběly výdechy ventilace pro zadní sedačky (když jsme tu za to teď kritizovali Dacii). A tak dále.
Jo, byl tu sedan... ale v Evropě je kompaktní sedan okrajovka.
DonVito
Myslim HB.
Mel o sto litru vic nez konkurence.

Kdyz se mluvi o Hondy o problemech, tak je to na urovni bezproblemoveho VW...
Avatar - Emel
Emel
V které generaci? 10G je pro mě lift... a liftbacky jsou na trhu i prostornější. Na tu 10G jsem koukal, s tou 1.5 Sport MT... jenže to je přesně ono, pokud ten kufr potřebuješ, tak u konkurence prostě vezmeš kompaktní kombík... což je i pro mě pořád optimální odpověď na otázku "auto pro rodinu 2+2"... a těch důvodů proč ne tam ve finále bylo taky dost.
Já s TSI neměl problémy vůbec žádné... stejně tak woody, iudex a další... možná jsou jen ty problémy díky množství prodaných aut víc na očích.
U 1.5VTEC se mluvilo o problémech se vstřikama -> bohatá směs, usazování karbonu, ředění oleje benzínem... ale těch motorů se prodalo tak málo, že se těžko soudí, jak byl ten problém vážnej.
Ginger Kyriakos
mno, liftback to je, ale dělejme, že je to HB Kufr má na délku 92 cm, neexistuje delší kufr krom Octavie, ostatní hatche mají okolo 75-80 cm.Ani spousta "SUV" nemá tak dlouhý kufr. 1.5 problémy reálně nemá. Problémy 10G HB jsou přední sedačky, hlučnost (zejména oproti 9G), vrzající interiér (sedačka, středový panel). Důvodem neprodeje je špatné PR, kdy každý novinář tu psal o kontroverzním designu. Také 1.0 t je pro novináře motor, který je nepřesvědčil, protože, což je pravda, nemá takový zátah odspodu jak TSI a nežere 5.5 l.No a pak tu byla ta cena od...Ta odradila většinu potencionálních zájemců. Když máte tabulkovou cenu Comfortu od 500 tis a i30 od 320 tis, je to asi jasná volba, ne?
Avatar - Emel
Emel
1.5 problémy reálně nemá - to znamená co? Já o problémech slyšel, dá se toho dost najít... ale ne, osobně nikoho neznám, ani nemám žádná čísla.
Jasně že gró prodejů třeba té i30 je v těch akčních verzích na 16" s klimou, v té době za 350... tohle uměl Hyundai mixovat správně. Ale to neznamená, že by se nedal prodat kompakt za 500... jen tam člověk musí vidět nějakou protihodnotu.
Ginger Kyriakos
Mámo, mám skvělej nápad. Dáme o skoro 200 tis víc a místo Hyundai budeme jezdit Hondou. Nepojedeme dva roky s rodinou na dovolenou, ale zase budeme mit na kapotě to správný Háčko. Táto, ty ses zblaznil? To si jako myslíš, že nepojedeme dva roky na dovolenou? Upaluj koupit toho Hyundaie, stejně je to jenom auto. No, a protože v reálu to funguje nějak takto, tak je jasný, proč se u nás prodá tolik i30 a tak malo Civiců.
Avatar - Emel
Emel
Hele to bych nerad zevšeobecňoval. Už proto, že drtivá většina aut, řádově 80%, se v ČR prodá jako firemní... a tam to asi funguje trošku jinak, i když pak třeba to auto klidně funguje jako soukromé... konec konců, i30 není i přes na první pohled nejlepší value/money nejprodávanější auto.
200.000 je v dnešní době 5 průměrných výplat... to není zase takové hrozné drama... ale jasně, nikdo to nedá jen kvůli jinému sklonu háčka, je potřeba za tím vidět nějakou přidanou hodnotu.
Avatar - Anonym
Anonym
1) Za špatné prodeje můžou novináři kritizující design? To je blábol roku. Design auta si zhodnotí každý sám, i moje máma, která jinak ani neví, jak se otevírá kapota.
2) 1.0 Turbo VTEC taky nejde svádět jen na novináře. Stačí se podívat do oficálního prospektu Hondy, že ve 3 cyklech WLTP ze 4 má vyšší spotřebu než výkonější 1.5 Turbo VTEC. Proč by měl někdo toužit po tříhrnku, který žere více než čtyřhrnek?
3) Cena souhlas. Schválně jsem se podíval na ceník z roku 2017, kdy jsem kupoval auto. Civic HB 1.5 Turbo VTEC začínal na akčních 619 900 Kč. Více než 500 tisíc bych tehdy za auto nedal.
Ginger Kyriakos
Ad 1) Málokdo má "koule" mít jakoukoliv věc, která je většinou hanobena, ačkoliv se mu třeba osobně líbí.Ad 2) Hodnotím tříhrnek od Hondy s ostatními tříhrnky jiných výrobců, ne s jejich vlastním čtyřhrnkem.
Avatar - Anonym
Anonym
1) V principu je to pravda. Ale v praxi nejde u aut o vzhled, ale značku jako celek. Typicky třeba Dacia může být terčem posměchu okolí. Ale Honda? To je v našich podmínkách naprosto "neutrální" značka, navíc bez fleetových prodejů. Takže u ní prodeje velmi korelují s tím, jak zákazníci tato auta subjektivně vnímají.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nikdo to nekupoval, protože to vypadalo jako auto pro puberťáky...což asi v místě vývoje, za Atlantikem, taky bylo. Tuším zezačátku nasadili nesmyslné ceny (za chvíli bylo plno skladovek za 400) a ke konci znevýhodnili 1.5 kvůli emisím.
Avatar - Emel
Emel
Jiný model je hrv, který ve vyšších rychlostech trupu horší aerodynamikou... Ale hlavně má 1.5 a ne 2.0
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže to je právě ono. Do základu narvou asistenty místo výbavy.
Současný Civic má v základu výbavy S například systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel a další. Jenže nemá klimatizaci ani audiosoustavu. A chybí mu kryt zavazadelníku jako kdysi Fabii Junior. Kolik takových aut si reálně někdo koupil?
A u té nové generace lze očekávat to samé. Za těch 700 tisíc bude holobyt narvaný otravnýma asistentama. Za reálnou specifikaci bude potřeba připlatit.
DonVito
V minule generaci se nejnizsi vybava podle me normalne vubec nenabizela.

A zacinalo se Comfortem. Ktery mel vybavu dostatecnou.
Kdyz ti za osm tisic dodelali u Hondy couvaci kameru, tak nechybi nic podstatnyho.

Jo ma to volant v plastu, nema automaticky sterace, ale sedan byl pod pul milionu s 1.5!
Avatar - Anonym
Anonym
Měl jsem samozřejmě na mysli pětidvéřovou variantu, jakožto primární variantu pro Evropu vyvinou a vyráběnou ve Velké Británii. Ta je v nabídce dodnes včetně základní výbavy S. Ta ale slouží jen jako "cena od".
Karoserie sedan je v Evropě dlouhodobě na okraji zájmu.
Ginger Kyriakos
Fakt nechápu ty mínusy...S se opravdu vůbec nenabízelo a za 8 tis se dala ta kamera dodělat. A přesně, jak píšete, sedan s 1.5 byl za půl míče. Měl jsem ho týden zapůjčen, a oproti HB o hodně tišší, vzadu prostornější, kufr také znatelně větší, výhled dozadu fantastický (HB má kurevsky velký slepý úhel při pohledu dozadu). Člověk za ty prachy měl velký a prostorný auto s motorem, který v reálu měl 200 koní. A co navíc, krásný zvuk a nádherně se vytáčel.
Avatar - Anonym
Anonym
Dle aktuálního ceníku pro modelový rok 2022 je Civic 1.0 VTEC Turbo 88 kW, výbava S: 499 900 Kč s manuálem, 534 900 Kč s automatem CVT. Samozřejmě, že takového žebráka si nikdo neobjedná a dealer by byl blázen, kdyby si takovou specifikaci dal jako skladovku nebo předváděčku.
Teoreticky se tedy to žebrácké provedení nabízelo a nabízí, prakticky vzato nenabízelo a nenabízí, je to jenom na "cena od".
Jirik_H
Jenže to důležité - podvozek a další části jsou na daleko vyšší úrovni, než cokoliv z koncernu, což jsou opravdu žebráky.
Ginger Kyriakos
Dobře, tak jinak. S se v ceníku objevovalo a objevuje, reálně se vůbec nevyrábí, přesně, jak to píšete, je to cena OD. Stačí se kouknout do jakýkoliv server nabízející prodej automobilů a uvidíte, jaká je reálná cena... Daleko nižší než ta tabulková. To je ale problém importéra Hondy, že dealerům chystá takové nereálné ceníky....
Avatar - Anonym
Anonym
První tři tipy budou asi správně.
Ale kde si přišel na 20 tisíc kusů ročně? To je příliš optimistické. Minulý rok se v Evropě prodalo 14 tisíc "normálních" Civiců, takže 10 tisíc hybridů ročně by byl úspěch.
Avatar - MS-sport
MS-sport
:-! :no:
JTDLE
Stacilo par fotek, par radku a uz vim, ze to je jedno z aut, ktery me opravdu nezajima. Skoda, pritom jsem mel Hondu vcelku rad.
Arese
...do pr..le, skoro nikoho tady nezajímají! 😲 😒 :no: :no: :no:
Jirik_H
No ja uvazuji o koupi. Vyzkousel jsem e:HEV a je super. Navic ma genialni konstrukci. Hybridy pred 10 lety me neoslovily. Ale hondi e:HEV je docela zajimavy a dobry.
Avantime
Zatiaľ maximálna spokojnosť s Jazzom e:HEV. Jazdí 90 percent času v meste a za 4 litre.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Tak zatím se to zdá přesně naopak - o hondě docela živá debata, zatímco ty tady nikoho nezajímáš.

Sama realita tě parafrázuje😒br />
Arese, jdi už s těma kydama......do pr..le, skoro nikoho tady nezajímají!
St.
mám CR-V, jezdí hezky. Motor má prý nepřímý vstřik, pokud píšou, že je Civic s motorem s přímým vstřikem, bude to už trochu jiný motor. Nízké auto by se na tu 5 l spotřebu mohlo dostat (já mám spotřebu těsně nad 6 l, je to AWD).
Nejdříve s mi Civic nelíbil vůbec, ale postupem času si zvykám. Klidně bych ho koupil, pokud bych aktuálně auto potřeboval. A se současnými jsem spokojený.
Škoda, že se novináři nezeptali na Type R: já jsem se zastoupení zeptal a odpověď jsem dostal.
Avantime
A nepodelíš sa? Nebude Type R? Či len extrémne drahý a limitovaný?
esper
Type R bude normalne ako doteraz. Draha asi bude, vzhladom na dnesne ceny a vacsie rozmery oproti predoslej generacii, ale nie extremne. A vraj novy type R ma byt posledny neelektrifikovany model v europe (celkovo, nie len civic).
Avatar - iudex
iudex
Na nový type R sa teším, stačí, ak bude motoricky/jazdne rovnaký, ako doterajší, ale s oveľa krajšou karosériou nového modelu a bude to paráda. Trošku sa obávam tej ceny, ako hotheče medzigeneračne (a aj medziročne) prudko zdražujú, obávam sa cenovky nad 40t eur. Každopádne ako píšeš, posledná čisto spaľovacia Honda a jeden z posledných čisto spaľovacích hothečov na trhu.
esper
No, ak na to mas peniaze, tak type R bude urcite pecka. Ja som davnejsie mal civic 9g s 1.8 a nebolo to vyslovene sportove auto, ale malo charakter a dodnes ho mam v hlave a rad by som sa k civicom vratil, ale 1.5t mi prislo uz drahe, 1.0t som nechcel (mozno neopravnene) a teraz uz bude len hybrid, ktory bude urcite atakovat 30 tis hranicu a to je tiez na mna vela. Ale keby som sa nemusel pozerat na prachy, tak ako pri kazdej generacii, by som aj teraz novy type R bral bez uvazovania nad hocicim inym 😀.
DonVito
Zdravim taky byvaleho majitele 9.g.
Vyborne auto, ale preci jen predevsim z te prakticke stranky. Velky kufr, spolehlivost, dokonce tehdy velmi rozumna cena za slusnou vybavu.
Ale auto bylo s nadrzi vpredu a velkym motorem trochu tezke na predek.
Atmosfera nebyla uz (svazana normou) tak tociva. A hlavne podvozek (zadni zaveseni) nebyl to co v 7.g a opet jeste na vyssi urovni co v 10.g!

Mne zase zustal v hlave Civic 1.0t.
Nepamatuju si, ze bych si nekdy takhle uzil auto s tak malym (a presto dostatecnym) vykonem. Pro me nedostizna kombinace obratnosti, lehkosti a komfortu. A trivalcovy sportovni zvuk jako bonus. :yes:
esper
Ano, nebolo to priamo sportove, to urcite nie. Horsiemu rozlozeniu hmotnosti nepomahala ani nadrz pod prednymi sedackami. Ale pre mna ako cloveka, co nikdy nemal vykonnejsie auto, tak to bolo pomerne svizne a ani obratnostou nie az tak zle. A hlavne mi neprislo tak nudne ako vtedajsi golf, octavia alebo napr. megane. Mne sa pacil aj interier, aj ked v tom som asi dost velka vynimka 😀. A ako hovoris, z praktickeho pohladu a za tie peniaze to bolo super. Dnes uz take nie je na trhu nic.
Tu 1.0t doteraz trochu lutujem, lebo som radsej skusil cx-3 (civic mal nizky cumak a chcel som vyskusat nieco vyssie 😀), ale to pravdupovediac bol skor mensi krok spat vo vsetkych strankach okrem tej lepsej svetlej vysky. No mozno sa k civicu este niekedy vratim 😊. Uvidime ako to tu bude s cenami pri novej generacii a momentalne aj celkovo aka bude situacia...
Avatar - iudex
iudex
Pre Teba by bol ideál ten Civic Si, športovo ladená verzia s 200k, manuálom a samosvorom (v kategórii warmhatchov unikát), ale určite o hodne lacnejší ako type R. Všetky testy na neho sršia nadšením, chvália agilný podvozok, o manuále sa vyjadrujú ako druhom najlepšom manuále na trhu hneď po Porsche atp. Takže ak má byť Si malá ochutnávka toho, aký bude plnotučný type R, tak sa máme na čo tešiť.
esper
Veru, Si by som bral ako bezne auto. Type R by fakt pre mna bol overkill, lenze Si sa u nas ani nepredava... Hlavne teraz by honda podla mna este mohla pozbierat dost fanusikov, keby tu predavali americke motorizacie. Hybridizacia a elektro su v pociatkoch a honda nie je u nas vseobecne prvou volbou v tomto smere. Ale asi emisne normy, vyrobne naklady a predajne odhady naznacuju, ze by to nemalo vyznam.
Ladislav Husák
Měli jsme v rodině 2 Civicy, ale tohle... to je asi to nejnudnější auto, které jsem v životě viděl. Doufal jsem, že produkční verze přece jenom nakonec nějak překvapí, ale nestalo se. V mých očích je tahle Honda absolutní omyl a je mi z toho smutno.
Ginger Kyriakos
Počkám si, až ho uvidím naživo. Zatím ale těžká designová nuda.Návrat k devadesátkové 6g v roce 2022.
Avatar - Emel
Emel
Pro mě byl Civic na vrcholu v 5G. Tam se potkala technika s designem. Ale taky to nebyla žádná kulervoucí avantgarda, spíš dotažená přirozená elegance. Ani s 6G ale žádný problém nemám... pro mě byl problém hlavně 7G.
Fajn, Ufo se mi líbilo... ale zase tam už trošku začala strádat ta technika.
Pokud bude 11G trošku krok zpět od samoúčelné "zajímavosti" 10G, která ale byla za cenu poněkud infantilních a nefunkčních "nasávacích otvorů", k jednoduché funkční eleganci 5G... za mě je to v pořádku.
Ale jo, taky si počkám naživo.
esper
Type R bude normalne ako doteraz. Draha asi bude, vzhladom na dnesne ceny a vacsie rozmery oproti predoslej generacii, ale nie extremne. A vraj novy type R ma byt posledny neelektrifikovany model v europe (celkovo, nie len civic).
Avatar - Emel
Emel
Nakonec docela hezký auto. Ten zadek o dost lepší než u sedanu nebo u těch prvních jakože prototypů... a ten pysk vepředu taky minimálně nebije do očí.
A hlavně - 135kW a 315Nm z dvoulitru vypadá o dost líp, než těch 96kW z 1.5 u HRV.
PS:100° kamera... to není moc širokoúhlý, ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky jsem nad těmi 100° přemýšlel a usoudil, že to bude nejspíš překlep. Hledat se mii to nechtělo.
A motoricky určitě super posun.
Avatar - Emel
Emel
Třeba to berou tak, že 90° je normál a cokoli nad je širokáč... nevím.
Avatar - Stewee
Stewee
len by som upozornil, že tie parametre, ktoré sa Ti pozdávajú ("z dvojlitra"), nejdú z toho dvojlitra, ale z elektormotora, ktorý slúži na primárny pohonom tohto auta...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Myslím, že ani ty nemáš pravdu, je to maximální výkon soustavy. Od dob hybridů a EV má v pohonech guláš sama redakce.
Avatar - Emel
Emel
A tak to je jasný, že atmo dvoulitr nemá 300Nm, ne? Víš co... já koně podle rasy nediskriminuju, elektrickej nebo naftovej, hlavně že táhne 😄
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, v porovnaní s predchodcom až elegantné auto. Tiež súhlasím s hatchom, zadok lepší ako u sedanu, plus tá pridaná praktickosť (ono je to skôr liftback ako hatch, ale to je len dobre).
Akurát ten hybrid, no, na papieri tie parametre vyzerajú dobre, len aby to nebolo ako je obvyklé u baterkáčov, teda že dynamika nebude taká, akú by mal spaľovák daných parametrov. Proste warmhatch by som napriek solídnemu výkonu nečakal. Na rozdiel od amerického modelu Si, 200 koní z fúkanej 1,5ky, k tomu ostré naladenie, upravený podvozok, špičkový manuál a hlavne samosvor a je to warmhatch ako vyšitý a všetky testy na neho spievajú ódy, aké je to zábavné auto. To by som si vedel predstaviť aj u nás: https😐/images.spot.im/v1/production/bnzncewocsugfkhphbsy
Avatar - Emel
Emel
Teoreticky by to mohlo jet podobně, jako Corolla 2.0, ta má myslím taky nějaký takový výkon... a ta jede slušně. Jestli jako warmhatch... to asi úplně ne, ale ta troška výkonu pro radost navíc tam je.
Avatar - iudex
iudex
To určite, výkonová rezerva by mala byť. Len poukazujem na to, že ten Si je výkonovo blízky, ale charakterom bude zrejme úplne inde. Škoda, že Si v Európe nebude, bol by to taký príjemný športovo ladený warmhatch, ale dostupnejší a univerzálnejší ako hardcorový type R.
esper
auto.cz a ich stupidna zaplava reklam... ze ja som sa zas podujal sem raz za rok nieco na mobile pisat do tych ich vyskakujucich sra... iek.
Avatar - miromen
miromen
Civic 10G mam často na očich a je na ni radost pohledět, prostě vzhledově paradni odvažna hondice.
Tohle je nemastne, neslane, vlastně ničim zajimave a ještě pusobi tahle generace jako starši model vedle předchudce.
A navic jestli se tu bude nabizet u běžnych verzi jen jako hybrid....vždyť to slovo je samo o sobě nadavka tak jsem velmi zklaman.
A někdo tu před časem psal, že je velmi chvalena po jizdni strance. No kouknul jsem na jedno video ve srovnani s mazdici a dle testera novy civic žadna slava ani v tomhle ohledu, ale možna byl z mazdiho fanclubu.
Avatar - skejpa
skejpa
Nevíme zrychlení, nevíme maximálku, nevíme kapacitu těch baterií...
Tak alespoň ten vzhled. Někomu to asi stačí.
Contradark
Chtělo by to hezký kombík, minimálně v Evropě (chápu, že v USA je k ničemu). Sedany v Evropě jen okrajově, v USA je to opět naopak. A jedna motorizace, i když bude třeba super, je prostě nedostatečná.
V hezké barvě, s většími koly, než 17" to může vypadat zase trochu líp.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ale podobne ako pri novej hrv aj tu sa uz obavam neprekusnutelnej a neobhajitelnej cenovky... kdeze su tie casy ked civic 1,4 stal 14 tisic eur.... hrv 1,5 nejakych 17 tisic .... a to pritom bolo len 5 rokov dozadu .... ved dnes uz maly jazz stoji cez 20 litrov... brutalne tie hondy podrazili.. ale to uz vsecko.... i recko i turecko.... proste vsecko... a asi podobne jak v mazde uz sa tiez hraju na premiu...
Avatar - 125S
125S
Jako spokojený majitel 10G Civicu, mě připadá design 11G dokonalejší. Jenom na předek jsem si ještě nezvykl. Ale líbí se mi rovný boční profil. Klínovitý bok 10G se mě úplně nelibý. Také na zadek jsem si nezvykl. To jedenáctka mi připomíná uhlazenost starších Hond a to včetně interiéru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dizajn dokonaly... cele auto pecka.. rovnako ako hrv.... lidri segmentu... ale co ta dostupnost... sucasny majitel 5 rocnej hrv uz na novu musi dat skoro dvojnasobok... takto to fakt nepojde..