Honda představuje evropský Civic. Dorazí na podzim jako hybrid
Jedenáctá generace Hondy Civic se v Evropě začne prodávat na podzim letošního roku. Dorazí jako pětidveřový hatchback s hybridním pohonným ústrojím.
Jak nová Honda Civic jako hatchback vypadá, už víme od loňského roku. Automobilka zdůrazňuje, že 11. generace je ve srovnání s předchůdcem ještě o něco prostornější, a to i díky o 35 milimetrů delšímu rozvoru.
V Evropě bude Civic k dispozici jako hybrid: pohonné ústrojí tvoří nově vyvinutý dvoulitrový zážehový motor s přímým vstřikováním, pracující v Atkinsonově cyklu, a dva elektromotory. Soustavu doplňuje 72článkový lithium-iontový akumulátor.
Honda slibuje kombinovaný výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm.
Výrobce se také chlubí 41procentní tepelnou účinností spalovacího motoru, které dosáhl použitím několika nových prvků v konstrukci. Primární hnací sílu poskytují právě dva elektromotory, které pracují společně. Hybridní Civic nabídne čtyři jízdní režimy (Eco, Normal, Sport a Individual). Průměrná spotřeba by se měla vejít pod 5 l/100 km v kombinovaném režimu.
Nová generace se dále chlubí širším rozchodem zadních kol, novými kulovými klouby s nízkým třením a přepracovanými předními tlumiči. A samozřejmě se myslelo na bezpečnostní výbavu, kterou Honda zabalila do balíčku jménem Sensing. Zahrnuje například 100stupňovou přední širokoúhlou kameru, vylepšenou technologii rozpoznávání chodců, čar na vozovce, krajnice či dalších vozidel včetně motocyklů a cyklistů. Poprvé se dostalo na sonarové senzory – čtyři vpředu a čtyři vzadu.
Kromě vylepšeného systému pro zmírnění následků nehody, inteligentního tempomatu a systému pro udržování v jízdním pruhu jsou součástí sady aktivní bezpečnosti modelu Civic nově také informace o mrtvém úhlu, sledování dopravy při couvání a asistent při jízdě v dopravní zácpě.