Jako souhlas, ale je trochu legrační, že diesely končí ve chvíli, kdy se staly (alespoň subjektivně) přijatelné. Spíš by bylo potřeba nějak ukončit všechny ty nepřijatelné smrady od Euro 5 níže, ale to je holt problém, protože "daň z chudoby bla bla bla..."
Včil jak budou paliva na příděl, tak chrochtáci budou v první linii v pašování, kradení a pančování, vždyt už aji ty kotle na ty petláhve a co dům dá se ponechají asi dva roky.
jo, to mas pravdu, dnesni dyzl je z pohledu smradu uz prijatelnej
ale benzinak taky udelal slusnej pokrok
navic lidi prisli na to, ze jestli te nafta/benzin prijde na 2.50 nebo za 3 kacky na kilometr je v celkovych nakladech uplne fuk
a navic hybrid je vetsinove spojenej s benzinem a tam to vychazi lip jak chrocht
možná tak tahat karavan, ale jinak do země kde se jezdí buď ve městě nebo 100-120kmh po dálnici asi fakt smysl nedává.... tam je to pro auta s různým stupněm elektrifikace ideální.... i běžný HEV tam bude skvěle efektivní, protože je to tam jedno město vedle druhého....
a to samozřejmě nemluvím o daních a dalším různém zvýhodňování "ekologických" vozidel....
jeste nedavno byl chrocht za ekologicky auto a to zdaleka nejen v holandsku, ale vpodstate napric (jen) EU
nez prisel dieselgate, kterej to vsechno otocil
a druhou sanci dyzl uz nedostane
a to je chrocht porad vyznamne zvyhodnovanej
jj
dnes je benzin proti nafte znevyhodnenej o 40% na spotrebni dani
jestli benzin znevyhodnej jeste vic, tak by stalo za to, abychom my co jezdime benzinakem vyjadrili nesouhlas zablokovanim silnic
je nas vic jak chrochtaku urcite by se nas par naslo
presne tak
zvednout spotrebni dan na naftu o 4kacky bez DPH (5kacek na stojanu s DPH) aby nafta byla zdanena stejne jako bensin
nebo snizit spotrebni dan na benzin o 4 kacky
nebo neco mezi tim - o 2 kacky nahoru u nafty a o 2 kacky dolu u benzinu
kdyz chtel silnice zablokovat StBak s traktorama aby mel vyssi dotace nez jen 2mld rocne, proc by silnice nemely zablokovat 3-4miliony ridicu benzinovych aut, aby benzin meli zdanenej stejne jako naftu?
z velky casti to jsi ti co maj hluboko do kapsy, maj maly a levny benzinovy auta a kazda kacka je pro ne dobra dobra.
proc ma mit dedula s novou emisne cistou fabii benzin zdanenej vyrazne vic nez jeho soused naftu do smradlavyho olitanyho baworaku co sotva dosahne na cervenou emisni plaketu ??
A sedí to i když ty auta vyměníme ? Dědula se starým smradlavým vylítaným benzínem proti novému čistému dieselu.... Nebo je podle vás hoši benzín vždycky jenom ten hodný..
proč takový dotaz? jasně že ne = ale benzín prostě JE lepší a vyrobí se ho taky z barelu VÍC a je proto LEVNĚJŠÍ a nafta je léta multi MILIARDAMA dotovaná
navíc REALITA je že dědula svůj starý vylítaný diesel dneska vymění za nový levnější benzín (a kdyby se nedotovala nafta tak to udělaj JEDNOZNAČNĚ VŠICHNI ;-)
Rika se tomu inflace.
Znamena to, ze co dnes koupis za 100 korun tak pristi rok koupis za 110 nebo i vic, protoze se znehodnocuje mena tim, ze se do obehu dostava vice penez, ktere natiskla vlada, coz je dusledek jejiho neomaleneho zadluzeni plus CNB nechala urokovou miru moc dlouho nizko, aby predesla recesi, coz zjevne taky prepiskli. No a jak vime v tom zadluzovani byla predchozi vlada fakt uspesna, takze si to ted slizneme.
A ne, fakt za to nemuze EU.
No jasne, je to niečo úplne iné ako inflácia. Vyzerá to ako inflácia, prebieha to ako inflácia, má to dôsledky ako inflácia, ale nie je to inflácia. Ty si génius človeče.
a úplně URČITĚ se musíme závislosti na ropě zbavit = a URČITĚ je potřeba na spousta jinech věcí než jí NUTNĚ a JINAK TO NECHCI proměňovat běžnou jízdou na oxid uhelnatý a svinské pevné mikročástečky a oxidy dusíku a uhlovodíky
nevim jestli o 20%, bloomberg predikuje rust z lonskych $132/kWh na letosnich $135/kWh (predloni $140), ale to asi neni az tak zasadni.
kazdopadne nekolikanasobny rust ceny suroveho lithia zpusobil rust aku v radu jednotek, maximalne nizkych desitek procent, coz znamena, ze na cenu AKU maji zasadnejsi vliv jine faktory nez primo cena surovin.
kazdopadne poptavka po surovinach predbehla nabidku a nejakou dobu bude trvat nez se nabidka srovna s poptavkou a cena pujde dolu
na druhou stranu vysoka cena vstupnich surovin pusobi vysokej tlak na dalsi vyzkum a vyvoj novych aku
... si kupující zajedou pro vhodnou ojetinu do sousedních zemí,
což se velice často a zhusta děje, prodeje nových aut v NL jsou jako před 40 lety a prodeje ojetin jsou 3x vyšší než obvykle.
Vždycky byli v prodejích daleko před námi, nyní se v ČR prodává nových vozů než v 2x lidnatějším Holandsku.
Přeberte si to každý jak chcete. :-!