Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford ukončil výrobu Mondea pro Evropu, pokračovat bude už jen v Číně

Poslední kusy opustily výrobní linku španělského závodu Almussae začátkem týdne.
Zpět na článek
8. 4. 2022 21:59
8. 4. 2022 22:11
9. 4. 2022 08:00
9. 4. 2022 05:02
9. 4. 2022 08:00
Avatar - MS-sport
8. 4. 2022 19:08
Samozřejmě!
A co na to české EUovce? Oslavně bečí :-!
Rozbalit vlákno
13
8. 4. 2022 22:15
Re: Samozřejmě!
Už by si mohol obrátiť list. Začínaš nudiťa v trápnosti začínaš dobiehať niektoré tunajšie hviezdy.
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 22:20
Re: Samozřejmě!
MS sport je troll, čekal jsem, jestli si ho redakce všimne, ale asi to bude muset někdo nahlásit...
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 22:42
Re: Samozřejmě!
Čekal si špatně = za hádku s ním a Barikem jsme dostal od redakce BAN jako Amaterasu

za další stejnou hádku machi(avelli) vstoupil do diskuze a varoval MĚ = je ani jednoho

nedělám si prd..el = redakce na jeho protiEU ale hlavně pro ruský příspěvky kašle. Vadí jí když mu za ně nadáváš TO JO :-O :*) :D :-! :-[]
Avatar - MS-sport
9. 4. 2022 11:30
Re: Samozřejmě!
Samozřejmě, že troll nejsem a udavače jsem si před rokem 1989 zažil dost :-! jsem rád, že ses takhle veřejně přiznal :-!
9. 4. 2022 14:18
Re: Samozřejmě!
Pokud nelžeš ve svém profilu, tak v 89 ti bylo 18. Takže - lžeš ve svém profilu, nebo v tomto svém příspěvku, ty disidente... ?
Avatar - MS-sport
9. 4. 2022 19:37
Re: Samozřejmě!
samozřejmě, že nelžu :-!
Avatar - MS-sport
9. 4. 2022 11:29
Re: Samozřejmě!
Proč bych měl obracet list, když je to pravda? :-!
9. 4. 2022 13:30
Re: Samozřejmě!
Protože jsme na stránkách o autech a bavíme se o autech, chodíme si sem odpočinout a pobavit se a ne neustále řešit protievropské (BTW EU jsme my) a proruSSké (BTW to jsou ti zmetci, co nás označili za nepřátele a co vraždí lidi kousek od našich hranic) kecy, ty antievropský, rusSSofilní trolle.

A pravda to samozřejmě není.

Ale z tebe, z tebe je mi zle. ProruSSkej vlastizrádče.

Slušný člověk by se, na tvém místě, propadl hanbou.
9. 4. 2022 20:23
Re: Samozřejmě!
Víc tam nemáš? Zoufalé, ubohé.

Co taky čekat.
Avatar - MS-sport
10. 4. 2022 19:12
Re: Samozřejmě!
Samozřejmě, že mám, ale nebudu házet perly svini :-!
10. 4. 2022 22:53
Re: Samozřejmě!
Na to, kdo je tady sv*ně máme my dva velmi diametrální názor. Nulo.
8. 4. 2022 20:25
Ford Mondeu sám podřízl větev...
...když se nenamáhal s vývojem jeho poslední generace speciálně přizpůsobené požadavkům evropských zákazníků. O vizuálně i hmotnostně otylou americkou poslední generaci s mizerným výhledem řidiče a zmenšenou prostorností Evropani pochopitelně nestáli. Pokud by Ford nesmyslně na Mondeu nešetřil, mohlo se klidně i nadále úspěšně v Evropě prodávat - viz Volkswagen Passat a Škoda Superb! :-O :-O :-O Idiotský globalizační systém "One Ford" zlikvidoval evropskou pozici Fordu i v nižších segmentech... :-( :no: :no: :no: Prodeje Fordu v Evropě za posledních cca 15 let klesly na necelou polovinu původního stavu! No, hlavně že snížili vývojové náklady... :-( :no: Kde jsou ty časy, kdy skvěle jezdící a symaptické vozy jako Fiesta, Focus či Mondeo byly evropské trháky na vrcholu prodejních hitparád! :-( :-( :-( :no:
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Mikesus
8. 4. 2022 21:00
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Passat se superbem se tak úspěšně prodavaji, že se o jejich konci už také uvažuje.
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 21:48
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
A ti ostatní už konec oznámili, Insignie a 508 tuším taky bude bez nástupce. Zbude možná Outback ( i když je diskutabilní, jestli je to SUV, nebo kombik :D) a možná Camry, ale myslím, že pro Evropu to taky nebude nejžhavější kandidát na pokračování.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 22:44
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
ANO poslední (ve třídě) zhasíná :*)

sedan CAMRY

kombík Outback

už jsme se o tom před časem bavili = a fakt to k tomu asi směřuje ;-)
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 22:50
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Nechtěl jsem tě citovat :d , ale tady si měl docela prorocký názor a věřím, že to tak bude.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 23:21
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Tak dík :*)

Hned na první dny války jsem tu psal že RUSÁK začal 3. světovou (ekonomickou) se obávám aby i tohle nebo prorocký
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 23:33
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Já si s tebou rád popovídám o válce, jen né tady, chápu, že to některé štve, občas se tu objeví dost zajímavé názory.... i v negativním smyslu...
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 23:42
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Koukám že mi vypadlo "yl" = obávám se aby i tohle nebylo prorocký

rozsah (občas i kvalita) dezinformací je aktuálně absurdní i na editora :-)

jak MOC se někteří (od místních diskutérů po známé osobnosti a politiky) oklepali po prvotním ŠOKu je to VÁLKA = fakt až zaskočí
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 23:47
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Mne tedy nikdo moc nepřekvapil, i tady. Jen ty to dost taháš za hranu a jsi sprostý ( což je asi duvod banu ? ). Nechci ti do toho kecat, snažím se o radu. Necháš se vyprovokovat od bariků (on sám je spíše kontroverzní, než proruský v jejich zahraniční politice, spíše je naivní a omezený ve vidění vlastního světa a tím pádem nadává do vlastních řad..... ) a dalších. Pojdme se bavit zase o autech :)
Avatar - Hammunasakra
9. 4. 2022 08:58
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Za hranu to dotáhl RUSÁK a jeho příznivci = furt jen mlčet a furt je nechávat = vidíš kam to došlo TO NEFUNGUJE
(je to asi jako fakt hloupé voličské TEN SI UŽ NAKRAD TEN UŽ KRÁST NEBUDE = no bude jen VÍC)

ano BAN je za nadávku = ZA NADÁVKU když putinovi molodci opakovaně vyhrožují paragrafy za nadávky TVŮRCI VÁLKY nebo "ruská armáda už je u Oděsy :-! " atd. to prostě machi POS...AL

neřeší PODSTATU ale jen tu nadávku PRO RUSKÁ SVI..NĚ = tu svi..ni nechá dál denně i desítky keců. Navíc to udělal 2x po sobě = jak BANem tak pak oslovením ZASE JEN mě = ne ty pro ruský pindaly
Ti PRO RUSKY pindat MŮŽOU = ale NESMÍ být kritizováni

Tohle umí řešit každá redakce (možná zase řekneš že machi jedinej ne) prostě se smaže diskuze OBOU stran = případně dá BAN oběma stranám. Po týdnech války vždy jen té jedné = to fakt NE :no:

Barik je bezmozek a bezkoulí = ale to neznamená že budu dělat že to tu léta netapetuje ruskejma kecama a po pauze na začátku války se k tomu (opatrně) nevrátil. Nebo že MS-sport (sice relativně šikovně) ale i tak často právě ZA HRANU pro ruský kecy = zjevně ho to provokování baví
a KAŽDÁ redakce tohle umí může típnout = machi(avelli) NE(chce?)

Sorry ale protiEUropský proRUSKÝ pindy a dezinformace PŘED válkou mě sra..ly taky = ale teď je to hodně jinde
9. 4. 2022 13:32
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Takže skončí všichni v Passatech :-[]

RIP Mondeo, téhle legendy je fakt škoda.
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2022 00:38
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Haha, ne. Oba se pokud vím vyvíjí v MB.
9. 4. 2022 08:59
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Nikoliv, lžeš. Jejich nové generace už v Česaně usilovně vyvíjejí! :-)
Avatar - Mikesus
9. 4. 2022 12:29
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Ja jsem psal že končí a nemají žádného nástupce? Chtleo by to trochu chapat text. Uvažuje se o tom, ze teď už bude poslední, kdyz uz do toho narvali peníze na vývoj, jinak verim ze by to stopli uplne. Bude jen kombík a možná je čeká osud ASX, milion faceliftů
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2022 17:39
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Kurňa, ty musíš mít zdroje přímo ve Wolfsburgu.
Avatar - Mikesus
9. 4. 2022 19:28
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Nebo stačí jen číst zprávy. Dohledej si to, kdyz se uvažovalo, zda vůbec dělat ještě nástupce. Vedení VW je v tomto ohledu vždy dost sdilne.
9. 4. 2022 08:59
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Fakt, že VW škodovákům svěřil i vývoj Passatu je projev velké důvěry a ocenění jejich schopnosti a vysoké kompetence. :-) :yes:
Avatar - Mikesus
9. 4. 2022 12:29
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Vtip dne. :-[]
Btw. Kolik passatu a superbu se ročně prodá?
Avatar - honzaHK
8. 4. 2022 21:18
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
"...podle automobilky o konci Mondea v Evropě částečně rozhodli i samotní zákazníci. Nejprodávanějším modelem značky za loňský rok se totiž stal kompaktní crossoveru Puma, kterého se prodalo 132.455 kusů. Mondea se ovšem za stejnou dobu prodalo jen 12.584 kusů."

Jasný, takže dle tebe o mondeo s mizerným výhledem řidiče a zmenšenou prostorností Evropani pochopitelně nestáli, zato o pumu s mizerným výhledem řidiče a zmenšenou prostorností Evropani dle prodejních čísel stáli.

Ještě si připomeňme, že vlastníš SUV, což jsou ony hřebíčky do rakví kombíků a sedanů. A vsadím boty, že zde budeš za pár let plakat nad zrušeným superbem a passatem, vinit budeš vše kolem, ale tvůj karoq bude z obliga, protože jseš co?.....no přece spokojenej zákazník SUV...a taky p!čus. :-[]
Avatar - Ham.
8. 4. 2022 21:34
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Ale poslední generace Mondea je propadák nikoliv měřeno prodeji Pumy, ale měřeno konkurencí ve třídě. Kdysi se Mondeo pralo o první místo s Passatem a kolem let 1995-1997 bylo evropskou jedničkou, pak to s ním šlo z kopce a dnes hrubě nestačí ani na Superb, 508, Arteon nebo Insignii. Naopak Puma ve své třídě je velmi konkurenceschopná (opět měřeno prodeji SUV konkurence). Takže ano, Ford Mondeo pohřbili tím, že jej nevyvíjeli. A bez vývoje jdou prodeje k čertu každé značce, zákazníci o ničem nerozhodli, rozhodli plánovači Fordu.
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 21:40
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Jo, to sem nejak nepostřehl, že by posledním konkurentem Passatu byla MK1, ještě taková MK4 porážela v testech s prstem v nose konkurenci i na zdejším proVWebu a MK5 měla chyby (prostornost, absence rychlejších benzinu, těžší..), ale měla pořád co nabídnout i proti Passatu a Superbu (třeba pořád hrubě předčí v komfortu podvozku a odhlučnění, má skvělé a spolehlivé a funkční hybridy alá Toyota s eCVT...), jen si ho to chtělo zkusit ....:D Ale to je fuk.

p.s. pokud myslíš prodeje, to je jiná, jen to nemá moc co společného s tím, jak dobré auto je, Golf je taky v jeho poslední generaci šméčko, co nefunguje a pořád se prodává dobře...

p.p.s. Puma sice prodává, ale jakožto fanoušek Fordu bych jí neměl moc důvod vzít, docela mne zklamal tvrdý podvozek, což u Fordu je fail.
8. 4. 2022 21:37
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Takže Honzo, jseš úplně vedle:
1) Vlastním i 2 "nízká" auta - 1kombí a 1 sedan, SUV chtěla hlavně moje žena
2) V širší rodině máme i stále skvělé Mondeo (II. generace).
3) Své idiotské soudy jiných si laskavě nech od cesty. :-)
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 22:38
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
A nekvete vám už to Mondeo? :D
8. 4. 2022 23:14
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Vypadá velmi zachovale. A např. i při nájezdu cca 145 000 km má dodnes původní výfuk, tlumiče i ramena, měnily se jen destičky. A pořád je jízda s ním řidičská nirvána! Taková kombinace perfektních jízdních vlastností a komfortu odpružení se už dneska jen tak nevidí! :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 23:27
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
ale vidí https://www.auto.cz/…50-000-kc-142849 jen se lety díky inflaci o 30 cm srazilo ;-)

a má výkon co kdysi Mondeo ST220 :yes:
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 23:31
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Ona to umí i ta novější Mondea, jen už jsou trochu těžší (pry bezpečnější). Já třeba dnes jel po dlohé době tou poslední MK5, hustý déšť, a ty tam necítíš výmoly, mokro, nic, jako v bavlnce a to i s naftou pod kapotou, to ve služebním Superbu fakt neznám :D ... (jo, taky to dělá ten automat :D)... jen na dnešní silnice a parkoviště je to široké a dlouhé a není z toho moc vidět. Na dlouhé trasy je to pořád velmi příjemné auto... jen asi né pro každého.

Víš co Arese? Já tě zvu, pojď si to zkusit. Odkud jsi ?
9. 4. 2022 03:36
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Díky moc za nabídku, važím si jí. Ale já řídil všechny generace Mondea vč. toho posledního, takže to by fakt byla ztráta času. Já samozřejmě nerozporuju, že ta pětka je super bezpečná a super komfortní, ale já u tohoto auta (stejně jako u takřka všech starších Fordů) oceňuju hlavně ty řidičské kvality (perfektní řazení, řízení, odpružení, mimořádnou jízdní agilitu). Ještě ta předposlední generace se mi hodně zamlouvala (vč. designu), ale ta pětka je pro pravověrné fordisty fakt trefa mimo terč. Bohužel. :-( :no:
Avatar - Ozzman
9. 4. 2022 07:58
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Clovece, ja ani nevim, jak se s manualem v MK5 jezdi, jel jsem s tim jen jednou a par km, je to uz hodne let (byla to tenkrat novinka). Ale Ford ma presne manualy, mne se strasne libilo ridit Fokus4 s 1.0 EB a manualem v ST line. Ja vim, trivalec, ale to auto se ridilo skvele.
9. 4. 2022 06:43
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Ja jsem tu predchozi genereci Mondea mel a prodal to po spokojenych sedmi letech a 200tkm.... opravdu skvele auto ktere az na levnejsi interier nemelo chybu. Zustalo za par supu v rodine a ten kluk co ho ted ma se mi klani pokazde, kdyz me potka. Skoda takovych aut ;-\
Avatar - Ozzman
9. 4. 2022 09:36
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Mk4 byla ve sve dobe nejlepsim autem D segmentu mainstreamu a to nejen jizdne a prostorove, ale drtiva vetsina motorizaci i kvalitni a spolehlive auto. Dodnes je to velmi doporucovana ojetina (to uz i mk5 i pres jeji negativa)
9. 4. 2022 09:48
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Jj... uz jsme se o tom tady bavili.... nedam na to auto dopustit.... co uz, je to historie.... i na 17" to jezdilo skvele, pohodlne, prostorne.... ty vole proc se takova auta prestala delat? 8-s
Avatar - miromen
9. 4. 2022 11:52
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
Takže opět demence, kdy se ohani prodeji i přesto, že ford stale děla skvěla auta. Zvlašť, když těch co nemaji auta jen jako nutne zlo, už davno neni co dřiv.
Roky tu lhat o nějakem One Ford, ktery v době krize dostal automobilku ze zapornych čisel do těch kladnych a tušim jako jedina odmitla statni dotace.
A psat zde o nějakem šizeni či šetřeni a přitom se zde ohanět ošizenym koncernem v podobě superbu, ktery vypada vedle posledniho svalnateho a vyborně vypadajiciho mondea jako chudy přibuzny a to je superb dodnes nejhezči škodovka. Ale jinak zcela pruměrna šizena koncernovka na prodlouženem MQB, ktery jak se leta ukazuje rozhodně za moc nestoji natož ho stavět oproti vybornemu fordimu šasi.
Takže jestli lze něco poslednimu mondeu něco vyčitat tak je to jeho zaměřeni na vysokou kultivovanost což je mimochodem pro škodovku sproste slovo stejně tak jako opačna oblast.
Ano teď jsou trhaky sama paradni "auta" vyložena radost. Tvrdit, že mam rad auta a pak si za vlastni penize koupit bezpohlavni sotva pruměrnou škodovku tomu se řika mit rad auta.
Avatar - Mikesus
9. 4. 2022 12:31
Re: Ford Mondeu sám podřízl větev...
A zapomněl jsi, že ještě SUV a aby to splnilo tu sportovní jízdu, tak s manuálem.
Avatar - hugino
8. 4. 2022 21:59
Segment D
Vo všeobecnosti pomaly ale isto D-éčko v Európe končí čo je podĺa mňa škoda / mal som dva modely Vectra a Lagúna/ a nahradili ich SUV.Mondea bude škoda ale je logické keď sa im nepredáva tak je zbytočné do toho investovať.Takto v Europe dopadol Avensis,Accord alebo Talissman a myslím že to čaká aj 508 a Insi.Passat aj Sup čaká nová generácia takže uvidíme či to aj naďalej ustoja.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
8. 4. 2022 22:11
Re: Segment D
Insi už oznámili , že další nebude a 508 asi taky. Passat už nebude sedan a Superb asi ještě jednu generaci dá.

Ford je divná automobilka a je možné, že se tady časem objeví to asijské Mondeo, nebo taky ne :D
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2022 00:46
Re: Segment D
Je to mizérie. 508 pokud skončí, tak hlavně proto, že dnes nemá rozumný motor kromě PHEV. A Insi je svázaná s 508. Škoda, že to Kia nezkusila s K5 nebo jak se to jmenuje, v Rusku se jich myslím prodává hodně. Snad se udrží Passat, Sup, alternativa v podobě Camry a D3.
9. 4. 2022 06:57
Re: Segment D
Tak 508 ma 2.0Hdi to je idealni motor pro to auto ne?
Avatar - Ozzman
9. 4. 2022 08:00
Re: Segment D
Nema, uz neni v nabidce
9. 4. 2022 08:50
Re: Segment D
Tak to je konec :no: PHEV je asi fajn ale neni pro kazdeho....
Avatar - hugino
9. 4. 2022 05:02
Re: Segment D
Už sme sa bavili o tom Ázijskom Mondeu a na obr. vyzeralo super a mal tuším 2.0 EB čo si myslím že je vhodná motorizácia.Ja si myslim že ho po čase aj tak ponúknu v Európe alebo si ho záujemca objedná cez AliExpres. :-) Pravdou ostáva že Mondeo bolo pár rokov dozadu najväčším rivalom Passatu aspoň tu v Európe.
Avatar - Ozzman
9. 4. 2022 08:00
Re: Segment D
Jo, melo by mit 245k ecoboost, to by se mi libilo, uvidime, ja mam zatim najeto 113 tisic, tak zatim vymenu neplanuji a az budu, treba uz spalovak prodavat nebude nikdo :/
8. 4. 2022 22:09
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 4. 2022 08:44
Strednej triede v eu
Uz aspon poslednych 5 rokov ruze nekvitnu bohuzial... vidim tu viac dovodov.... pozname ich a tak nebudem sa opakovat.... kazdopadne mondeom to nekonci... nasledovat bude arteon zrejme onedlho aj passat... insignia a dalsi... ako som spominal.. prezije tu len ( firemna ) premia aj to lebo... lebo nema na vyber.... smutny to stav tak kedysi oblubeneho ( aj u sukromnikov ) D segmentu .....
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2022 22:55
2030 Target For Fossil Fuel Phaseout
Guvernér státu Washington Jay Inslee podepsal zákon, podle něhož musí být do roku 2030 všechna nová auta registrovaná ve státě elektrická. Opatření Clean Cars 2030, které je součástí dopravního balíčku Move Ahead Washington v hodnotě 16,9 miliardy dolarů, stanovuje nejagresivnější státní cíl v USA pro postupné vyřazení automobilů na benzinový pohon - pět let před kalifornským termínem 2035 :yes:
https://insideevs.com/…l-fuel-phaseout/
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2022 09:17
Re: 2030 Target For Fossil Fuel Phaseout
Idioti jsou vsude ve svete, to si clovek nevybere..