Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Mercedes-AMG C43 4Matic dostal pouze čtyřválec, nabízí však 408 koní

48 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
"Dodejme, že čtyřválec nahrazuje 3,0litrový motor V6, který nabízel nejvyšší výkon 287 kW a 520 Nm točivého momentu"

tak především žádný čtyřválec nemůže být adekvátní náhradou za 6ti válec byť nabízí o 13kW vice 😉
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, to netreba ani bližšie rozvádzať. Charakter, zvuk, suverenita v nízkych otáčkach, kým zaberie turbo... Proste stokrát radšej 390 koní zo šesťvalca ako 408 koní zo štvorvalca.
Freddka
Je to tak a dokonce je to videt i na papire (4 valec 500Nm, sestivalec mel 520Nm). To me prekvapuje, cekal bych ze se budou snazit ty papirovy cisla minimalne srovnat.

A jak vime kroutak je dulezitejsi nez vykon - stara dobra poucka v motorsportu “kroutak vyhrava zavody”

Ale je tu i druha strana mince. Lide, kteri si takova auta kupuji - opravdu potrebuji sestivalec? Nebo chteji proste jen svizny a rychly sedan? Uplne klidne to muze byt ve vetsine pripadu to druhe, at se nam to libi nebo ne.

Osobne absolutne nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
topten
to je blbost
kroutak sam o sobe je parametr o nicem
az ve spojeni s otackama ma nejaky vyznam
ale to uz z toho je vykon
Freddka
Ano, vetsina lidi si to mysli. Ale je to omyl, tak to neni.

Napr. ciste z fyziky je vykon odvisly od tociveho momentu (a otacek a tudiz zprevodovani), nikoliv naopak.
Vetsina lidi si mysli, ze tohle je nejaky nesmysl, ale ve skutecnosti je to presne tak a nic s tim nenadelas, ikdyz je obtizne to vzit jako neoddiskutovateny fakt.

V realite je to tak, ze zalezi na obou parametrech a na specifickem pouziti.

Co se tyka “kroutak vyhrava zavody” - je to opravdu tak. To neni z me hlavy. Zeptej se lidi v motorsportu, urcite ti to vysvetli lepe, nez bych dokazal ja.
topten
hele ty ajnstajne, tak jakej teda mas vykon kdyz mas otacky nula?

nebo me vysvetli, proc vsechny zavodni auta (snad az na vyjimky) maj benzinovy motory, kdyz chrocht ma vetsi kroutak ??
a netvrd mi ze vsichni ti technici z tymu jsou uplni pitomci
Freddka
Vzdyt ti jasne pisu, ze vykon je zavisly na tocivem momentu a otackach. Co se tak rozcilujes?

BTW diesely vyhravaly i 24h Le Mans... a vis proc? Protoze to adekvatne zprevodovali.
Jinak zalezi ciste na pravidlech zavodu. Ty vetsinou stanovi jake motory se v zavode smi pouzivat.
Vetsinou nemichas diesely a benziny, protoze pro kazdy bys musel mit jina pravidla a snazit se aby ta pravidla mela totozny vysledek - coz je podle me nesmysl. Benzin je pro zavoddni auta IMHO lepsi.
topten
ale houby
v la mans vyhraly diky nizsi spotrebe a tedy nemusely tak casto tankovat
kroutak motoru neni zas tak zasadni, vzdycky to je soucin kroutaku a otacek
tedy jestli je nekde kroutak dulezitej, tak na kolech a ne na motoru
a protoze benzinak ma tak o 1/2 vyssi pouzitelny otacky nez chrocht, tak nevadi nizsi tocivej moment, kterej vyplyva z toho, ze benzinaky nejsou tak dopovany jako naftaky
Mig_35
Přeplňovaný a atmosférický motor se stejným výkonem - který pojede líp? A k nim ještě elektromotor?
Freddka
"Přeplňovaný a atmosférický motor se stejným výkonem - který pojede líp?"

Asi tak :yes:
Avatar - iudex
iudex
nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
Úplne podpisujem. :yes: C43AMG so štvorvalcom vs M340i so šesťvalcom (a veľmi pravdepodobne za nižšiu cenu), tak nie je o čom rozmýšľať. S4 má iba naftový šesťvalec, ale ako píšeš to aj tak nikoho nezaujíma.
Avatar - Dinar
Dinar
Watson nedávno postavil proti sobě cla 43amg S a 240i, a přestože papírově má mercedes o nějakých 50 koní víc, tak byl pomalejší. Uvidíme, jak nová mildhybridní varianta toho motoru, ale jak bych předchozí gen c43 amg upřednostnil před f30 340i, tak s novým céčkem a jeho čtrhrnkovou šou pro mě skončilo jakékoliv pokušení.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Amen. :yes:
topten
blbost
chvili sem jezdil s japonskym V6 z rannych devadesatek se 150k
byla to raketa
proti trabantum, stopetkam a feldam
dnes je kdejakej ctyrvalec i trivalec s polovicnim objemem mnohem vykonnejsi
Avatar - iudex
iudex
Porovnávaj jablká s jablkami, teda rok 2022. Btw. nedávno som videl drag race M240i vs RS3 vs CLA45AMG a tipni si, ako dopadol ten Mercedes s nominálne najvýkonnejším motorom? Posledný. 😉
Avatar - xxc
xxc
Koho zaujíma drag race? Elektromobilistov? 😄
Mig_35
Až ty auta někdo postaví vedle sebe a porovná bude mít validní výsledek.
Na charakter se nejezdi.
Avatar - Dinar
Dinar
😁 😁 Tak jsem měl nejdřív srolovat o pár příspěvků níž. 😉
webpaja
Jsem zvědav, jestli budou schopni při podobném výkonu schopni dosáhnout reálné provozní úspornosti bavorského R6.
Bude to opět bručet, motor s nijak gradující špičkou...nejsem zrovna nadšený.
Avatar - Allo
Allo
Se někdo diví? Mercedes přece už dříve oznámil že pro C-klasse budou pouze 4válce, 6ti valce jsou až od řady E.
Každopádně náhrada je adekvátní z dvoulitru 300kw je dost no. :yes:
Kdyby to měl pod palcem Stelantis tak tam dá posraný plugin hybrid 😒]
Avatar - del42sa
del42sa
1,6 l musí přece stačit každému 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
že wáháš !!! 😒]
problém je v tom že za to musí zájemce zaplatit VELKÝ peníz, a to už potom nad 4-válcem možná zakroutí hlavou a řekne ne.
Avatar - iudex
iudex
300 kW je paráda a parametre a výkony tu asi nik nespochybňuje. Ak by sa to predávalo za 55-60t eur, nemám problém.
Ale všetci dobre vieme, že sa to bude predávať za cenu vyššiu, ako bol predchodca so šesťvalcom, takže cena bude min. 70t eur. No a v tomto kontexte to proste neobstojí.
Tom Pro
Tak zas to bude lehci na predek s tim mensim motorem. A od c43 nechceme zas autobahn stihacku ale taky drobet ty zatacky. Takze dobry a ten vykon az brutalni ze 4valce
ptr078
Nalesteny prd, charakteru r6 sa to nevyrovna aj bude tam turbo diera
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
údajně prý ne, ale to se uvidí
Mig_35
Turbo lag s mhev? Asi těžko…
Avatar - iudex
iudex
od c43 nechceme zas autobahn stihacku... No ale práve to je typický režim použitia takýchto hotsedanov. 😉 Sedany strednej triedy nie sú na vymetanie úzkych okresiek, na to sú príliš veľké a je to skôr parketa o pol metra kratších hatchbackov.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle c43 je přesně autobahn stíhačka, výkonný motor, ale standardní podvozek a brzdy své modelové řady. Na zatáčky a okruh dělali u mb čistá amgéčka, tam byly spešl podvozky, brzdy a hlavně motory. Teď jsem zvědav, jaké bude C63 AMG, čtyřhrnek a dva el motory, aby to nějak dalo 600 koní? Uvidíme, co na to amg zákazníci.
Avatar - mariov8
mariov8
Jsme chvíli mlaskali, rozmazlení osmiválcem, teď budeme utahovat opasky. Návrat na začátek... první generace sportovně orientovaných sedanů střední třídy začínala u mercedesu čtyřválcem s cca 180-230 poníky. Současných 408 dělá místo pro odstup u Třídy E AMG. Dokud do Třídy C nepřibydou těžké velké baterky nějakého plug-in hybridu, na blbnutí po okreskách je tam více než slušný poměr výkon/hmotnost. Jen "zvouček" holt už nebude víceválcový...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
utahování opasků v podání Mercedesu😒br />
méně válců za větší peníze a ta muzika ............... zní tak nějak falešně :-!
evocolt
A snad este dlho budeme mlaskat kym bude moznost vymeny motora,alebo restaurovania starsej V8 😉

Prve generacie Medaku mali 4 valce,ale aj inu vahu.
Taka E190 2.5 16V mala vahu 1340 kg.
Dokonca M3 E 30 len 1165 kg.
Dnes tie vykony 400 koni zneju uzasne,ale tahaju so sebou omnoho vyssiu vahu.

Ako krasne by sa citalo,ze nova C43 ma 408 koni a vahu 1350kg 😒]
Viem,viem..utopisticke recicky z mojej strany 😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
neuráží. Ono ke kolotočářskému merglu se to i tak nějak hodí, navíc v kategorii těchto sedanů.

Prostě klasika cirkus.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No nevím, mně vhodnější pro kolotoče připadá BMW
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jasně, každý to máme nějak. :yes:
Mig_35
Kolotočáři jsou Mercedesoví, stejně tak Romales, Rusáci, a na Slovensku je taky MB velmi populární 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😁 😁 😁 jsi mě teď rozesmál 😁 :yes:
Díky
Mig_35
Kupodivu to nebylo myšleno útočně. Ale popírat, že si třeba Kočka do ničeho jiného než je Mergl nesedne...
Tom Pro
Ano na dalnici jsou dobry. Jen bych chtel i trochu tech okrsek, kdyz hatch se mi nelibi a chci trochu prekticnosti a ecko je pro me moc hogo fogo. Teda ja jen melu noo. Love nemam
Avatar - hugino
hugino
Za mňa super hlavne že k tomu výkonu nepotrebuješ kábel.Mám ale tušáka že pri základnej cene C-éčka okolo 48 000 € tak AMG 43 bude tak za 75 000 €+.Ale auto velmi pekné a myslím že v dnešnej preplnenej premávke štvorválec s takýmto výkonom je až moc. :yes: :yes: :yes: Meďák je moja srdcovka.
Avatar - iudex
iudex
Jo, tiež tú cenu vidím severne od 70000 eur, či to bude až 75t, uvidíme, každopádne stavím topánky že to bude určite viac, ako M340i (ktorá je za 68t).
Avatar - hugino
hugino
CLA 45 AMG /421 k/ začína od 71 500 € na SK takže C-éčko bude asi ešte o niečo drahšie.Vo všeobecnosti pri základnom BMW 318i /od 36 100 €/ a MB C 180 /od 47 400 €/ je rozdiel v cene na SK vyše 10 000 € a to máš pri BMW dvojlitrový motor voči 1.5 v MB.BMW sa už za minulý rok lepšie predávalo.Mercedes aspoň u nás má šialene napálené ceny.Takže v základe jednoznačne BMW 3.Pri silnejších motorizáciách sa to už mierne vyrovnáva ale MB je stále,aspoň u nás o niečo drahší.
Avatar - speedfred
speedfred
Okrem S-coupé ma Merkeles nikdy nebral ale keď je CLA 45 od 71t € tak ja už neviem…..no masaker.
IPace
to jiz neni ani na takove to domaci zvikani kolem trafiky pro noviny, no kdo si tohle koupi? 😲
Arese
...do Céčku je už možná až příliš, ale alespoň nejostřejší verze řady C má mít 6tiválec, o tom snad není třeba vést žádnou diskusi.... Na druhou stranu, v dnešní šílené elektrofašistické době je hybdidizací nedokurvené AMG ještě slušný výsledek... 😲 😲 😲
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi tak. Pořád lepší než 2.5tunový vergl s baterkou, která se za chvíli přehřeje.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Co bude v AMG 63?
DonVito
Edit: Sorry, prispevek pod nespravnym bilym mercedesem...
😁

Skoda ze nejde prispevek uplne vymazat.
Sem jsem rozhodne prispivat nechtel.

Mne je jedno, kolik ma mercedes valcu.
Obzvlast kdyz kazdymu troubovi je prece jasny, ze cim vic valcu, tim vic... premie, samozrejme.