Presne tak, to netreba ani bližšie rozvádzať. Charakter, zvuk, suverenita v nízkych otáčkach, kým zaberie turbo... Proste stokrát radšej 390 koní zo šesťvalca ako 408 koní zo štvorvalca.
Je to tak a dokonce je to videt i na papire (4 valec 500Nm, sestivalec mel 520Nm). To me prekvapuje, cekal bych ze se budou snazit ty papirovy cisla minimalne srovnat.
A jak vime kroutak je dulezitejsi nez vykon - stara dobra poucka v motorsportu “kroutak vyhrava zavody”
Ale je tu i druha strana mince. Lide, kteri si takova auta kupuji - opravdu potrebuji sestivalec? Nebo chteji proste jen svizny a rychly sedan? Uplne klidne to muze byt ve vetsine pripadu to druhe, at se nam to libi nebo ne.
Osobne absolutne nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
Ano, vetsina lidi si to mysli. Ale je to omyl, tak to neni.
Napr. ciste z fyziky je vykon odvisly od tociveho momentu (a otacek a tudiz zprevodovani), nikoliv naopak.
Vetsina lidi si mysli, ze tohle je nejaky nesmysl, ale ve skutecnosti je to presne tak a nic s tim nenadelas, ikdyz je obtizne to vzit jako neoddiskutovateny fakt.
V realite je to tak, ze zalezi na obou parametrech a na specifickem pouziti.
Co se tyka “kroutak vyhrava zavody” - je to opravdu tak. To neni z me hlavy. Zeptej se lidi v motorsportu, urcite ti to vysvetli lepe, nez bych dokazal ja.
hele ty ajnstajne, tak jakej teda mas vykon kdyz mas otacky nula?
nebo me vysvetli, proc vsechny zavodni auta (snad az na vyjimky) maj benzinovy motory, kdyz chrocht ma vetsi kroutak ??
a netvrd mi ze vsichni ti technici z tymu jsou uplni pitomci
Vzdyt ti jasne pisu, ze vykon je zavisly na tocivem momentu a otackach. Co se tak rozcilujes?
BTW diesely vyhravaly i 24h Le Mans... a vis proc? Protoze to adekvatne zprevodovali.
Jinak zalezi ciste na pravidlech zavodu. Ty vetsinou stanovi jake motory se v zavode smi pouzivat.
Vetsinou nemichas diesely a benziny, protoze pro kazdy bys musel mit jina pravidla a snazit se aby ta pravidla mela totozny vysledek - coz je podle me nesmysl. Benzin je pro zavoddni auta IMHO lepsi.
ale houby
v la mans vyhraly diky nizsi spotrebe a tedy nemusely tak casto tankovat
kroutak motoru neni zas tak zasadni, vzdycky to je soucin kroutaku a otacek
tedy jestli je nekde kroutak dulezitej, tak na kolech a ne na motoru
a protoze benzinak ma tak o 1/2 vyssi pouzitelny otacky nez chrocht, tak nevadi nizsi tocivej moment, kterej vyplyva z toho, ze benzinaky nejsou tak dopovany jako naftaky
nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
Úplne podpisujem. :yes: C43AMG so štvorvalcom vs M340i so šesťvalcom (a veľmi pravdepodobne za nižšiu cenu), tak nie je o čom rozmýšľať. S4 má iba naftový šesťvalec, ale ako píšeš to aj tak nikoho nezaujíma.
Watson nedávno postavil proti sobě cla 43amg S a 240i, a přestože papírově má mercedes o nějakých 50 koní víc, tak byl pomalejší. Uvidíme, jak nová mildhybridní varianta toho motoru, ale jak bych předchozí gen c43 amg upřednostnil před f30 340i, tak s novým céčkem a jeho čtrhrnkovou šou pro mě skončilo jakékoliv pokušení.
blbost
chvili sem jezdil s japonskym V6 z rannych devadesatek se 150k
byla to raketa
proti trabantum, stopetkam a feldam
dnes je kdejakej ctyrvalec i trivalec s polovicnim objemem mnohem vykonnejsi
Porovnávaj jablká s jablkami, teda rok 2022. Btw. nedávno som videl drag race M240i vs RS3 vs CLA45AMG a tipni si, ako dopadol ten Mercedes s nominálne najvýkonnejším motorom? Posledný. ;-)
Jsem zvědav, jestli budou schopni při podobném výkonu schopni dosáhnout reálné provozní úspornosti bavorského R6.
Bude to opět bručet, motor s nijak gradující špičkou...nejsem zrovna nadšený.
Se někdo diví? Mercedes přece už dříve oznámil že pro C-klasse budou pouze 4válce, 6ti valce jsou až od řady E.
Každopádně náhrada je adekvátní z dvoulitru 300kw je dost no. :yes:
Kdyby to měl pod palcem Stelantis tak tam dá posraný plugin hybrid :-[]
300 kW je paráda a parametre a výkony tu asi nik nespochybňuje. Ak by sa to predávalo za 55-60t eur, nemám problém.
Ale všetci dobre vieme, že sa to bude predávať za cenu vyššiu, ako bol predchodca so šesťvalcom, takže cena bude min. 70t eur. No a v tomto kontexte to proste neobstojí.
Tak zas to bude lehci na predek s tim mensim motorem. A od c43 nechceme zas autobahn stihacku ale taky drobet ty zatacky. Takze dobry a ten vykon az brutalni ze 4valce
od c43 nechceme zas autobahn stihacku... No ale práve to je typický režim použitia takýchto hotsedanov. ;-) Sedany strednej triedy nie sú na vymetanie úzkych okresiek, na to sú príliš veľké a je to skôr parketa o pol metra kratších hatchbackov.
Tohle c43 je přesně autobahn stíhačka, výkonný motor, ale standardní podvozek a brzdy své modelové řady. Na zatáčky a okruh dělali u mb čistá amgéčka, tam byly spešl podvozky, brzdy a hlavně motory. Teď jsem zvědav, jaké bude C63 AMG, čtyřhrnek a dva el motory, aby to nějak dalo 600 koní? Uvidíme, co na to amg zákazníci.
Jsme chvíli mlaskali, rozmazlení osmiválcem, teď budeme utahovat opasky. Návrat na začátek... první generace sportovně orientovaných sedanů střední třídy začínala u mercedesu čtyřválcem s cca 180-230 poníky. Současných 408 dělá místo pro odstup u Třídy E AMG. Dokud do Třídy C nepřibydou těžké velké baterky nějakého plug-in hybridu, na blbnutí po okreskách je tam více než slušný poměr výkon/hmotnost. Jen "zvouček" holt už nebude víceválcový...
A snad este dlho budeme mlaskat kym bude moznost vymeny motora,alebo restaurovania starsej V8 ;-)
Prve generacie Medaku mali 4 valce,ale aj inu vahu.
Taka E190 2.5 16V mala vahu 1340 kg.
Dokonca M3 E 30 len 1165 kg.
Dnes tie vykony 400 koni zneju uzasne,ale tahaju so sebou omnoho vyssiu vahu.
Ako krasne by sa citalo,ze nova C43 ma 408 koni a vahu 1350kg :-[]
Viem,viem..utopisticke recicky z mojej strany :D
Ano na dalnici jsou dobry. Jen bych chtel i trochu tech okrsek, kdyz hatch se mi nelibi a chci trochu prekticnosti a ecko je pro me moc hogo fogo. Teda ja jen melu noo. Love nemam
Za mňa super hlavne že k tomu výkonu nepotrebuješ kábel.Mám ale tušáka že pri základnej cene C-éčka okolo 48 000 € tak AMG 43 bude tak za 75 000 €+.Ale auto velmi pekné a myslím že v dnešnej preplnenej premávke štvorválec s takýmto výkonom je až moc. :yes::yes::yes: Meďák je moja srdcovka.
Jo, tiež tú cenu vidím severne od 70000 eur, či to bude až 75t, uvidíme, každopádne stavím topánky že to bude určite viac, ako M340i (ktorá je za 68t).
CLA 45 AMG /421 k/ začína od 71 500 € na SK takže C-éčko bude asi ešte o niečo drahšie.Vo všeobecnosti pri základnom BMW 318i /od 36 100 €/ a MB C 180 /od 47 400 €/ je rozdiel v cene na SK vyše 10 000 € a to máš pri BMW dvojlitrový motor voči 1.5 v MB.BMW sa už za minulý rok lepšie predávalo.Mercedes aspoň u nás má šialene napálené ceny.Takže v základe jednoznačne BMW 3.Pri silnejších motorizáciách sa to už mierne vyrovnáva ale MB je stále,aspoň u nás o niečo drahší.
...do Céčku je už možná až příliš, ale alespoň nejostřejší verze řady C má mít 6tiválec, o tom snad není třeba vést žádnou diskusi.... Na druhou stranu, v dnešní šílené elektrofašistické době je hybdidizací nedokurvené AMG ještě slušný výsledek... :-O:-O:-O