Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Mercedes-AMG C43 4Matic dostal pouze čtyřválec, nabízí však 408 koní

Pod kapotou sedanu i kombi je ukryt stejný motor, jako pod kapotou AMG SL 43. Jeho výkon ale konečně překonal hranici 400 koní.
Zpět na článek
27. 4. 2022 10:14
27. 4. 2022 11:23
27. 4. 2022 13:10
27. 4. 2022 18:22
27. 4. 2022 20:21
27. 4. 2022 13:12
27. 4. 2022 18:24
27. 4. 2022 10:28
27. 4. 2022 11:11
27. 4. 2022 11:24
27. 4. 2022 11:21
27. 4. 2022 10:32
27. 4. 2022 10:57
27. 4. 2022 11:25
27. 4. 2022 16:36
27. 4. 2022 11:16
27. 4. 2022 18:31
27. 4. 2022 11:07
27. 4. 2022 11:26
27. 4. 2022 11:32
27. 4. 2022 11:39
27. 4. 2022 11:41
27. 4. 2022 12:37
27. 4. 2022 13:14
27. 4. 2022 14:50
27. 4. 2022 19:47
27. 4. 2022 13:58
27. 4. 2022 20:49
Avatar - del42sa
27. 4. 2022 10:14
čtyřválec
"Dodejme, že čtyřválec nahrazuje 3,0litrový motor V6, který nabízel nejvyšší výkon 287 kW a 520 Nm točivého momentu"

tak především žádný čtyřválec nemůže být adekvátní náhradou za 6ti válec byť nabízí o 13kW vice ;-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
27. 4. 2022 11:23
Re: čtyřválec
Presne tak, to netreba ani bližšie rozvádzať. Charakter, zvuk, suverenita v nízkych otáčkach, kým zaberie turbo... Proste stokrát radšej 390 koní zo šesťvalca ako 408 koní zo štvorvalca.
27. 4. 2022 12:28
Re: čtyřválec
Je to tak a dokonce je to videt i na papire (4 valec 500Nm, sestivalec mel 520Nm). To me prekvapuje, cekal bych ze se budou snazit ty papirovy cisla minimalne srovnat.

A jak vime kroutak je dulezitejsi nez vykon - stara dobra poucka v motorsportu “kroutak vyhrava zavody”

Ale je tu i druha strana mince. Lide, kteri si takova auta kupuji - opravdu potrebuji sestivalec? Nebo chteji proste jen svizny a rychly sedan? Uplne klidne to muze byt ve vetsine pripadu to druhe, at se nam to libi nebo ne.

Osobne absolutne nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
27. 4. 2022 12:38
Re: čtyřválec
to je blbost
kroutak sam o sobe je parametr o nicem
az ve spojeni s otackama ma nejaky vyznam
ale to uz z toho je vykon
27. 4. 2022 13:36
Re: čtyřválec
Ano, vetsina lidi si to mysli. Ale je to omyl, tak to neni.

Napr. ciste z fyziky je vykon odvisly od tociveho momentu (a otacek a tudiz zprevodovani), nikoliv naopak.
Vetsina lidi si mysli, ze tohle je nejaky nesmysl, ale ve skutecnosti je to presne tak a nic s tim nenadelas, ikdyz je obtizne to vzit jako neoddiskutovateny fakt.

V realite je to tak, ze zalezi na obou parametrech a na specifickem pouziti.

Co se tyka “kroutak vyhrava zavody” - je to opravdu tak. To neni z me hlavy. Zeptej se lidi v motorsportu, urcite ti to vysvetli lepe, nez bych dokazal ja.
27. 4. 2022 13:59
Re: čtyřválec
hele ty ajnstajne, tak jakej teda mas vykon kdyz mas otacky nula?

nebo me vysvetli, proc vsechny zavodni auta (snad az na vyjimky) maj benzinovy motory, kdyz chrocht ma vetsi kroutak ??
a netvrd mi ze vsichni ti technici z tymu jsou uplni pitomci
27. 4. 2022 14:14
Re: čtyřválec
Vzdyt ti jasne pisu, ze vykon je zavisly na tocivem momentu a otackach. Co se tak rozcilujes?

BTW diesely vyhravaly i 24h Le Mans... a vis proc? Protoze to adekvatne zprevodovali.
Jinak zalezi ciste na pravidlech zavodu. Ty vetsinou stanovi jake motory se v zavode smi pouzivat.
Vetsinou nemichas diesely a benziny, protoze pro kazdy bys musel mit jina pravidla a snazit se aby ta pravidla mela totozny vysledek - coz je podle me nesmysl. Benzin je pro zavoddni auta IMHO lepsi.
27. 4. 2022 14:28
Re: čtyřválec
ale houby
v la mans vyhraly diky nizsi spotrebe a tedy nemusely tak casto tankovat
kroutak motoru neni zas tak zasadni, vzdycky to je soucin kroutaku a otacek
tedy jestli je nekde kroutak dulezitej, tak na kolech a ne na motoru
a protoze benzinak ma tak o 1/2 vyssi pouzitelny otacky nez chrocht, tak nevadi nizsi tocivej moment, kterej vyplyva z toho, ze benzinaky nejsou tak dopovany jako naftaky
27. 4. 2022 16:42
Re: čtyřválec
Přeplňovaný a atmosférický motor se stejným výkonem - který pojede líp? A k nim ještě elektromotor?
27. 4. 2022 16:48
Re: čtyřválec
"Přeplňovaný a atmosférický motor se stejným výkonem - který pojede líp?"

Asi tak :yes:
Avatar - iudex
27. 4. 2022 13:10
Re: čtyřválec
nevidim zadny duvod proc bych si koupil tenhle ctyrvalec vytuneny nekde na uplnou hranu, kdyz mi BMW da jeden z nejlepsich sestivalcu co kdy existoval a ktery vydrzi snad vsechno… a jak to ma ted treba Audi A4 / S4 s sestivalcovym benzinem vlastne nevim a moc me to ani nezajima.
Úplne podpisujem. :yes: C43AMG so štvorvalcom vs M340i so šesťvalcom (a veľmi pravdepodobne za nižšiu cenu), tak nie je o čom rozmýšľať. S4 má iba naftový šesťvalec, ale ako píšeš to aj tak nikoho nezaujíma.
Avatar - Dinar
27. 4. 2022 18:22
Re: čtyřválec
Watson nedávno postavil proti sobě cla 43amg S a 240i, a přestože papírově má mercedes o nějakých 50 koní víc, tak byl pomalejší. Uvidíme, jak nová mildhybridní varianta toho motoru, ale jak bych předchozí gen c43 amg upřednostnil před f30 340i, tak s novým céčkem a jeho čtrhrnkovou šou pro mě skončilo jakékoliv pokušení.
27. 4. 2022 12:34
Re: čtyřválec
blbost
chvili sem jezdil s japonskym V6 z rannych devadesatek se 150k
byla to raketa
proti trabantum, stopetkam a feldam
dnes je kdejakej ctyrvalec i trivalec s polovicnim objemem mnohem vykonnejsi
Avatar - iudex
27. 4. 2022 13:12
Re: čtyřválec
Porovnávaj jablká s jablkami, teda rok 2022. Btw. nedávno som videl drag race M240i vs RS3 vs CLA45AMG a tipni si, ako dopadol ten Mercedes s nominálne najvýkonnejším motorom? Posledný. ;-)
Avatar - xxc
27. 4. 2022 15:52
Re: Re: čtyřválec
Koho zaujíma drag race? Elektromobilistov? :-)
27. 4. 2022 16:37
Re: Re: čtyřválec
Až ty auta někdo postaví vedle sebe a porovná bude mít validní výsledek.
Na charakter se nejezdi.
Avatar - Dinar
27. 4. 2022 18:24
Re: čtyřválec
:D :D Tak jsem měl nejdřív srolovat o pár příspěvků níž. ;-)
28. 4. 2022 07:05
Re: čtyřválec
Jsem zvědav, jestli budou schopni při podobném výkonu schopni dosáhnout reálné provozní úspornosti bavorského R6.
Bude to opět bručet, motor s nijak gradující špičkou...nejsem zrovna nadšený.
Avatar - Allo
27. 4. 2022 10:28
Tomu
Se někdo diví? Mercedes přece už dříve oznámil že pro C-klasse budou pouze 4válce, 6ti valce jsou až od řady E.
Každopádně náhrada je adekvátní z dvoulitru 300kw je dost no. :yes:
Kdyby to měl pod palcem Stelantis tak tam dá posraný plugin hybrid :-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - del42sa
27. 4. 2022 11:11
Re: Tomu
1,6 l musí přece stačit každému :D
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2022 11:24
Re: Tomu
že wáháš !!! :-[]
problém je v tom že za to musí zájemce zaplatit VELKÝ peníz, a to už potom nad 4-válcem možná zakroutí hlavou a řekne ne.
Avatar - iudex
27. 4. 2022 11:21
Re: Tomu
300 kW je paráda a parametre a výkony tu asi nik nespochybňuje. Ak by sa to predávalo za 55-60t eur, nemám problém.
Ale všetci dobre vieme, že sa to bude predávať za cenu vyššiu, ako bol predchodca so šesťvalcom, takže cena bude min. 70t eur. No a v tomto kontexte to proste neobstojí.
27. 4. 2022 10:32
dobry
Tak zas to bude lehci na predek s tim mensim motorem. A od c43 nechceme zas autobahn stihacku ale taky drobet ty zatacky. Takze dobry a ten vykon az brutalni ze 4valce
Rozbalit vlákno
5
27. 4. 2022 10:57
Re: dobry
Nalesteny prd, charakteru r6 sa to nevyrovna aj bude tam turbo diera
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2022 11:25
Re: dobry
údajně prý ne, ale to se uvidí
27. 4. 2022 16:36
Re: dobry
Turbo lag s mhev? Asi těžko…
Avatar - iudex
27. 4. 2022 11:16
Re: dobry
od c43 nechceme zas autobahn stihacku... No ale práve to je typický režim použitia takýchto hotsedanov. ;-) Sedany strednej triedy nie sú na vymetanie úzkych okresiek, na to sú príliš veľké a je to skôr parketa o pol metra kratších hatchbackov.
Avatar - Dinar
27. 4. 2022 18:31
Re: dobry
Tohle c43 je přesně autobahn stíhačka, výkonný motor, ale standardní podvozek a brzdy své modelové řady. Na zatáčky a okruh dělali u mb čistá amgéčka, tam byly spešl podvozky, brzdy a hlavně motory. Teď jsem zvědav, jaké bude C63 AMG, čtyřhrnek a dva el motory, aby to nějak dalo 600 koní? Uvidíme, co na to amg zákazníci.
Avatar - mariov8
27. 4. 2022 11:07
Vyvoj
Jsme chvíli mlaskali, rozmazlení osmiválcem, teď budeme utahovat opasky. Návrat na začátek... první generace sportovně orientovaných sedanů střední třídy začínala u mercedesu čtyřválcem s cca 180-230 poníky. Současných 408 dělá místo pro odstup u Třídy E AMG. Dokud do Třídy C nepřibydou těžké velké baterky nějakého plug-in hybridu, na blbnutí po okreskách je tam více než slušný poměr výkon/hmotnost. Jen "zvouček" holt už nebude víceválcový...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2022 11:26
Re: Vyvoj
utahování opasků v podání Mercedesu:

méně válců za větší peníze a ta muzika ............... zní tak nějak falešně :-!
27. 4. 2022 11:32
Re: Vyvoj
A snad este dlho budeme mlaskat kym bude moznost vymeny motora,alebo restaurovania starsej V8 ;-)

Prve generacie Medaku mali 4 valce,ale aj inu vahu.
Taka E190 2.5 16V mala vahu 1340 kg.
Dokonca M3 E 30 len 1165 kg.
Dnes tie vykony 400 koni zneju uzasne,ale tahaju so sebou omnoho vyssiu vahu.

Ako krasne by sa citalo,ze nova C43 ma 408 koni a vahu 1350kg :-[]
Viem,viem..utopisticke recicky z mojej strany :D
Avatar - Ji/Ri
27. 4. 2022 11:39
Nějak mě to
neuráží. Ono ke kolotočářskému merglu se to i tak nějak hodí, navíc v kategorii těchto sedanů.

Prostě klasika cirkus.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2022 15:22
Re: Nějak mě to
No nevím, mně vhodnější pro kolotoče připadá BMW
Avatar - Ji/Ri
27. 4. 2022 15:42
Re: Nějak mě to
Jasně, každý to máme nějak. :yes:
27. 4. 2022 17:56
Re: Nějak mě to
Kolotočáři jsou Mercedesoví, stejně tak Romales, Rusáci, a na Slovensku je taky MB velmi populární ;-)
Avatar - Ji/Ri
27. 4. 2022 20:22
Re: Nějak mě to
:D :D :D jsi mě teď rozesmál :D :yes:
Díky
28. 4. 2022 08:46
Re: Nějak mě to
Kupodivu to nebylo myšleno útočně. Ale popírat, že si třeba Kočka do ničeho jiného než je Mergl nesedne...
27. 4. 2022 11:41
to je pravda
Ano na dalnici jsou dobry. Jen bych chtel i trochu tech okrsek, kdyz hatch se mi nelibi a chci trochu prekticnosti a ecko je pro me moc hogo fogo. Teda ja jen melu noo. Love nemam
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
27. 4. 2022 12:37
AMG C 43
Za mňa super hlavne že k tomu výkonu nepotrebuješ kábel.Mám ale tušáka že pri základnej cene C-éčka okolo 48 000 € tak AMG 43 bude tak za 75 000 €+.Ale auto velmi pekné a myslím že v dnešnej preplnenej premávke štvorválec s takýmto výkonom je až moc. :yes: :yes: :yes: Meďák je moja srdcovka.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
27. 4. 2022 13:14
Re: AMG C 43
Jo, tiež tú cenu vidím severne od 70000 eur, či to bude až 75t, uvidíme, každopádne stavím topánky že to bude určite viac, ako M340i (ktorá je za 68t).
Avatar - hugino
27. 4. 2022 14:50
Re: AMG C 43
CLA 45 AMG /421 k/ začína od 71 500 € na SK takže C-éčko bude asi ešte o niečo drahšie.Vo všeobecnosti pri základnom BMW 318i /od 36 100 €/ a MB C 180 /od 47 400 €/ je rozdiel v cene na SK vyše 10 000 € a to máš pri BMW dvojlitrový motor voči 1.5 v MB.BMW sa už za minulý rok lepšie predávalo.Mercedes aspoň u nás má šialene napálené ceny.Takže v základe jednoznačne BMW 3.Pri silnejších motorizáciách sa to už mierne vyrovnáva ale MB je stále,aspoň u nás o niečo drahší.
Avatar - speedfred
27. 4. 2022 19:47
Re: AMG C 43
Okrem S-coupé ma Merkeles nikdy nebral ale keď je CLA 45 od 71t € tak ja už neviem…..no masaker.
27. 4. 2022 13:58
strasny totok
to jiz neni ani na takove to domaci zvikani kolem trafiky pro noviny, no kdo si tohle koupi? :-O
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2022 20:49
Osmiválec...
...do Céčku je už možná až příliš, ale alespoň nejostřejší verze řady C má mít 6tiválec, o tom snad není třeba vést žádnou diskusi.... Na druhou stranu, v dnešní šílené elektrofašistické době je hybdidizací nedokurvené AMG ještě slušný výsledek... :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2022 21:02
Re: Osmiválec...
Asi tak. Pořád lepší než 2.5tunový vergl s baterkou, která se za chvíli přehřeje.
Avatar - Machýrek
27. 4. 2022 22:56
Docela deprese co?
Co bude v AMG 63?
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2022 20:18
Spalovaky me nezajimaji
Edit: Sorry, prispevek pod nespravnym bilym mercedesem...
:D

Skoda ze nejde prispevek uplne vymazat.
Sem jsem rozhodne prispivat nechtel.

Mne je jedno, kolik ma mercedes valcu.
Obzvlast kdyz kazdymu troubovi je prece jasny, ze cim vic valcu, tim vic... premie, samozrejme.
Rozbalit vlákno
0