Nový Mercedes-AMG C43 4Matic dostal pouze čtyřválec, nabízí však 408 koní
Pod kapotou sedanu i kombi je ukryt stejný motor, jako pod kapotou AMG SL 43. Jeho výkon ale konečně překonal hranici 400 koní.
Začátkem měsíce představila společnost Mercedes-AMG základní motorizaci modelu SL 43, která jako první použila dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s elektrickým turbodmychadlem. Nyní se však tato motorizace opět připomíná – v ještě lepší formě a pod kapotou sedanu a kombi céčkové řady s označením AMG C43 4Matic.
Pod kapotou obou karosářských verzí je ukryt stejný čtyřválcový dvoulitr s označením M139, který je doplněn 48V mild-hybridní technologií. Díky této palubní síti mohli technici motor doplnit podobnou technologií elektrického turbodmychadla, kterou používají také vozy Formule 1. Samotný mild-hybrid přitom dočasně zvyšuje výkon až o 14 koní a navíc nabízí funkci plachtění.
Ovšem zatímco pod kapotou AMG SL43 motor generoval nejvyšší výkon 381 koní a 480 Nm točivého momentu, pod kapotou AMG C43 4Matic už se bavíme o výkonu 408 koní (300 kW) a 500 Nm točivého momentu. V obou případech se o přenos výkonu stará devítistupňová převodovka s mokrými spojkami.
U modelu SL ale převodovka posílala výkon pouze na zadní kola, zatímco třída C nabízí pohon všech kol. Sprint na stovku tak zvládne za 4,6 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Na větších volitelných kolech však může být až 265 km/h. Dodejme, že čtyřválec nahrazuje 3,0litrový motor V6, který nabízel nejvyšší výkon 287 kW a 520 Nm točivého momentu.
Systém pohonu všech kol upřednostňuje zadní nápravu v poměru 31:69, AMG C43 se však na rozdíl od vyšších řad neumí stát pouze zadokolkou. Podvozek ale potěší specifickými AMG pružinami, instalovanými na standardně adaptivních tlumičích. Díky systému natáčení zadních kol, který se na C43 objevuje poprvé, by přitom vůz měl nabídnout i slušnou agilitu a lepší stabilitu.
Po stránce designu se vůz snaží zaujmout známými AMG triky. Nechybí tedy charakteristická mřížka chladiče Panamericana, agresivnější nárazníky, specifické prahy, naznačený difuzor a standardem je také výfukový systém s dvojicí koncovek a aktivními klapkami, díky kterým by majitele neměla trápit ztráta šestiválce ani po zvukové stránce. Za příplatek si navíc zákazníci mohou objednat i systém AMG Real Performance Sound, přidávající více umělého zvuku do kabiny.
Vůz stojí standardně na 18“ litých kolech, zákazníci si však mohou připlatit také za ráfky o průměru 19 a 20 palců. Na předních blatnících navíc zaujme drobná plaketka Turbo Electrified, který upozorňuje na největší zajímavost pod kapotou.
V interiéru vůz zaujme sportovními sedadly AMG, čalouněnými kombinací umělé kůže Artico a mikrovláknem. Sedadla jsou prošívaná červenou nití a červené jsou také bezpečnostní pásy. Sportovně tvarovaný volant dostal ovladače AMG Dynamic Select, palubní deska je čalouněna materiálem Artico a infotainment MBUX se naučil nové funkce AMG, včetně ukazatele AMG Track Pace pro měření rychlosti, kol, akcelerace, přetížení, atd.